abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90503376

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!
Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:
Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen: HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes: Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen
ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.
pi_90503389
Even het nieuwe deel geopend omdat ik geen geduld heb :P O-)

Laatste post:
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef Jojoortje het volgende:
Die snowsteps zijn overal uitverkocht hier :+
pi_90503578
Omg, wist niet dat ik de laatste was... Sorry! :*
Noot noot.
pi_90503648
Een vraagje aan de pakketbezorgers.

Ik bestel vaak spullen uit het buitenland en TNT bezorgd het dan altijd netjes bij mij thuis :). Kan ik geen afspraak met een postbezorger maken dat ik het bij de postkantoor ophaal? Ik verwacht soms 4 pakketjes per week, en als ik niet thuis ben gaat het bij de buren of komt ie een andere dag terug...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 18:49:16 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90503907
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Even het nieuwe deel geopend omdat ik geen geduld heb :P O-)

Laatste post:

[..]

Uitverkocht. Dan zijn jullie beiden veel te laat geweest ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 18:49:44 #6
Maffe Fries
pi_90503922
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:40 schreef portabel het volgende:
Een vraagje aan de pakketbezorgers.

Ik bestel vaak spullen uit het buitenland en TNT bezorgd het dan altijd netjes bij mij thuis :). Kan ik geen afspraak met een postbezorger maken dat ik het bij de postkantoor ophaal? Ik verwacht soms 4 pakketjes per week, en als ik niet thuis ben gaat het bij de buren of komt ie een andere dag terug...
Daarvoor moet je bij de pakketboer zijn. Geen idee hoe het werkt.
pi_90504337
Wat een dag, weer. Diverse lopen blijven staan, aangetekenden blijven liggen, en inmiddels een achterstand van bijna 50 rode bakken met kerstkaarten. En dat is dan alleen nog mijn DVG. En we kunnen hier niet eens als excuus aanvoeren dat er 50 cm sneeuw ligt, want op wat gladde straten na was het prima te doen. Ik herinner me nog goed dat ik vroeger heel trots was dat ik bij de (toen nog) PTT werkte, en dat ik het liefste de hele dag mijn uniform aanhield. En natuurlijk voelde ik mij mijlenver verheven boven dat stelletje prutsers dat zich de concurrentie noemde. Werkloze alcoholisten die met een oude boodschappentas vol brieven de straten afschuimden, dat waren het! Tegenwoordig voel ik me lang niet meer zo trots, wetende wat er allemaal misgaat. En het zal allemaal ongetwijfeld binnen de wettelijke marges blijven, maar het is een feit dat de kwaliteit vroeger echt veel beter was, en dat het blijven staan van post een zeldzaamheid was. Ooit was er een blauwe bak verkeerd weggezet, die pas opdook toen ik al op straat liep. Toen heeft de groepsleider de post op volgorde gezet, en is mij komen opzoeken in de wijk om de post af te geven. Tegenwoordig zeggen ze "ach, dat komt morgen wel". Als ik op een feestje vertel wat voor werk ik doe word ik steevast getracteerd op klaagzangen over sluitende postkantoren, nooit aangekomen brieven, en in de afvalcontainer gevonden post met TNT frankering. De PTT is dood, lang leve de PTT!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_90504644
hier wel een redelijke dag gedraaid. Half 9 begonnen, kwart over 5 klaar. 1,5 wijk bezorgd, het was idd erg glad in de woonwijken. Huis aan huis erbij... ging allemaal wel :) Morgen weer dezelfde wijken en weer HAH, maar dan AH geloof ik. Dat is iets minder zwaar dan die dikke Gamma van vandaag!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 27 december 2010 @ 19:10:19 #9
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90504694
Wij zouden eind december snowsteps krijgen op onze vestiging. Hoop dat ze zo snel mogelijk komen, kan ze best goed gebruiken. :+
Nothing is what it seems
pi_90504762
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een dag, weer. Diverse lopen blijven staan, aangetekenden blijven liggen, en inmiddels een achterstand van bijna 50 rode bakken met kerstkaarten. En dat is dan alleen nog mijn DVG.
Hier dus hetzelfde verhaal (nja hier dan 45 rode bakken met kerstkaarten :') ), wil echt niet denken aan morgen ;(
pi_90506934
Gelukkig is hier geen verzuip maar voor de rest herken ik je wel in het verhaal. Het wagenpark staat er dramatisch bij. Elke auto heeft nu een dikke deuk waarvan het altijd maar afvragen is of die nou bekend is of niet aangezien je er de schuld niet van wil krijgen. Verder zitten ze ook onder een dikke laag modder en 1x uit stappen is genoeg voor een moddervlek op je broek.
Wijken die soms blijven staan is gewoon standaard. Bij depots flikkeren ze soms de tassen gewoon op de stoep ondanks de OPTA waarschuwing. Ze hebben nu zelfs een depot waar je het niet eens onder een dak kan zetten laat staan achter slot en grendel. Was totaal verbaasd toen ik daar aankwam om een wijk te doen.
pi_90507353
wij hebben gelukkig ook geen verzuip, maar vandaag wel weer 3 wijken blijven staan helaas... maar die worden dan in de ochtend wel weer weggelopen meestal, dus erg ver achterop raken we gelukkig niet
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90514311
Vandaag een buitenwijk in van meerdere dagen(container vol), moet je eerst wachten op een busje, want die is niet geregeld, vervolgens is er geen bijrijder en uiteindelijk bijna de helft terug moeten brengen omdat collectie de bus weer nodig had. Vervolgens een bijdehante opmerking van de vestigingsmanager: "Ik dacht dat je alles weg zou brengen". Anderhalf uur meer en alles was inderdaad weggeweest. Met kerst werk ik eigenlijk alleen als sorteerkracht, doe je iets extra's, regelen ze helemaal niets. Ze kunnen me wat, hun moeten de post zien weg te krijgen niet ik en ik ga toch echt niet smeken om de beloofde bijrijder/chauffeur. Vervolgens de leuke opmerking als je terugkomt dat er alsnog een busje geregeld kan worden om kwart voor 4(bijna donker). Heb maar tegen de vestigingsmanager gezegd dat ik alleen nog terug zou gaan, als ze zelf mee zou gaan, maar zelf iets doen, ho maar. Wat een baggerbedrijf.
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:35:42 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90528338
Hier wel flink verzuip en momenteel is de halve vestiging ziek, dat schiet ook lekker op. :D
pi_90534475
Door de examenstress ben ik dit helemaal vergeten, maar dit is voor de persoon die 3038 TG in zijn/haar wijk heeft.

Gistermiddag, stond ik zoals gewoonlijk de aanstellerige dramaqueen uit te hangen omdat ik met dit weer de deur uit moest voor een examen :') Ik haat gladheid en zeker in het straatje waar ik woon, het is helemaal bedekt met ijzel. Het is een smal straatje, waar elk voordeur stenen trapjes heeft, waar je lekker je schedel op kunt openbarsten.
Terwijl ik beneden stond en de boehoe hullie uithing, viel er dikke pak met post naar binnen.
Ondanks alle sneeuw en ijzel in die achterlijke smalle straatjes met aan de ene kant geparkeerde auto's en de andere kant die gevaarlijke trapjes. Ben je wel doogegaan met het bezorgen van de post, zelfs al die reclame zooi gooi je netjes geordend door de bus. Dit ondanks het weer en de allesbehalve goede werkomstandigheden bij TNT. Voor zo'n werkethiek kan ik alleen maar respect hebben _O_ Ik wens je oprecht het allerbeste voor de toekomst ^O^
pi_90535355
Hier weer HAH en ook de H&M, wat een boekwerk :{
pi_90536561
Hier hadden we de HAH van de C1000, had die eigenlijk niet verwacht op dinsdag. Die H&M van was ook best vervelend om te bezorgen, gelukkig had ik die niet zoveel.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_90537584
Tvp
Out for my own, to live my own way...
pi_90538975
Wat een kutdag, HAH viel opzich nog wel mee, waren kleine foldertjes van C1000. Dat ze zo klein waren vond ik wel een voordeel omdat je dan lekker veel mee kon nemen in je schoudertas.

Ik had 'maar' 3 tassen (1 HAH, 2 post) maar wat een klotebende zeg, ik had echt teveel van die H&M dingen, en als je daar een paar van in je bundel hebt zitten dan is je bundel veel te zwaar, en lastig vast te houden, met als resultaat dat die kleine kaartjes er snel tussenuit flikkeren :(

Die H&M gidsen mogen echt branden in de hel van mij }:| :(
pi_90540860
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:25 schreef Think_Pad het volgende:
Wat een kutdag, HAH viel opzich nog wel mee, waren kleine foldertjes van C1000. Dat ze zo klein waren vond ik wel een voordeel omdat je dan lekker veel mee kon nemen in je schoudertas.

Ik had 'maar' 3 tassen (1 HAH, 2 post) maar wat een klotebende zeg, ik had echt teveel van die H&M dingen, en als je daar een paar van in je bundel hebt zitten dan is je bundel veel te zwaar, en lastig vast te houden, met als resultaat dat die kleine kaartjes er snel tussenuit flikkeren :(

Die H&M gidsen mogen echt branden in de hel van mij }:| :(
Ja, die dingen zijn leuk, vooral bij studentenhuizen...heb je er soms vier per adres :')

En bellen ze net of ik nog wil werken deze week, hadden ze ook gewoon vorige week kunnen vragen, maarja erg ver vooruit denken kunnen ze schijnbaar niet. Jammer, nu heb ik al andere plannen (en ook bar weinig zin om problemen/onderbezetting bij TNT op te gaan lossen moet ik zeggen). Vorige week twee dagen van 11 uur gemaakt en dat was wel weer genoeg... :W
pi_90541683
Veel haat richting kleine brievenbussen die ook nog eens helemaal! onderaan de deur zitten, zodat ik op mijn knieën de post erin moet gooien.....

Voor de rest een prima dag tot half 3 :)
pi_90541926
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Door de examenstress ben ik dit helemaal vergeten, maar dit is voor de persoon die 3038 TG in zijn/haar wijk heeft.

Gistermiddag, stond ik zoals gewoonlijk de aanstellerige dramaqueen uit te hangen omdat ik met dit weer de deur uit moest voor een examen :') Ik haat gladheid en zeker in het straatje waar ik woon, het is helemaal bedekt met ijzel. Het is een smal straatje, waar elk voordeur stenen trapjes heeft, waar je lekker je schedel op kunt openbarsten.
Terwijl ik beneden stond en de boehoe hullie uithing, viel er dikke pak met post naar binnen.
Ondanks alle sneeuw en ijzel in die achterlijke smalle straatjes met aan de ene kant geparkeerde auto's en de andere kant die gevaarlijke trapjes. Ben je wel doogegaan met het bezorgen van de post, zelfs al die reclame zooi gooi je netjes geordend door de bus. Dit ondanks het weer en de allesbehalve goede werkomstandigheden bij TNT. Voor zo'n werkethiek kan ik alleen maar respect hebben _O_ Ik wens je oprecht het allerbeste voor de toekomst ^O^
Oeh O+ *in plakboek doet bij andere complimenten voor TNT* Bijna één pagina vol al :D

:') :P
pi_90542001
Vandaag van 6:00 tot 16:00 uur gewerkt, zoveel mogelijk weg proberen te werken maar er zijn alsnog veel kerstkaarten blijven staan omdat het voorbereiden van de wijken veel te lang duurde. We gingen pas om 14:00 uur de deur uit (en ik had gelukkig een redelijk kleine buitenwijk) en er zijn een aantal wijken blijven staan.
Morgen weer om 6:00 uur beginnen, straks begin ik het ritme te krijgen :P
pi_90542442
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 16:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oeh O+ *in plakboek doet bij andere complimenten voor TNT* Bijna één pagina vol al :D

:') :P
Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger O+
pi_90542711
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger O+
Oke nu baal ik dat t m'n postcode niet is haha :P
pi_90545535
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Zul je zien dat er dan een uitzendkracht die ronde heeft :P
pi_90545643
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 18:03 schreef Drassss het volgende:

[..]

Zul je zien dat er dan een uitzendkracht die ronde heeft :P
En die verdient die kaart dan niet?
pi_90545781
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:05 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

En die verdient die kaart dan niet?
Als hij voor de postbode is die altijd die wijk doet maar 1x niet en echt gericht is aan die postbode niet nee ;) Maar uiteraard is het een mooi gebaar :)
pi_90545888
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 18:09 schreef Drassss het volgende:

[..]

Als hij voor de postbode is die altijd die wijk doet maar 1x niet en echt gericht is aan die postbode niet nee ;) Maar uiteraard is het een mooi gebaar :)
Ik weet niet wie de postbode is, het is gewoon een blijk van waardering in zijn algemeen :)
pi_90546801
wat een klotedag! 3x HAH (AH, hornbach en nog een of ander woonbladje) + behoorlijk veel post. Het schoot zo slecht op, en ik was echt moe op het eind. Uiteindelijk was ik pas om kwart over 5 klaar. Hopelijk schiet het morgen wat beter op :)
pi_90550259
Het word nu echt kutglad zeg, sommige punten is er gewoon niet eens meer te lopen met fiets aan de hand. Enige manier is dan aanloopje nemen en dan fietsend erover en hopen dat je niks breekt.
Moest stiekem hard lachen om de klagende concurrent.
pi_90550429
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:46 schreef carboni het volgende:
Het word nu echt kutglad zeg, sommige punten is er gewoon niet eens meer te lopen met fiets aan de hand. Enige manier is dan aanloopje nemen en dan fietsend erover en hopen dat je niks breekt.
Moest stiekem hard lachen om de klagende concurrent.
het is erg he? vooral die stukken tussen nog echt besneeuwd en sneeuwvrij zijn zo glad..
pi_90550563
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:50 schreef sbientje het volgende:

[..]

het is erg he? vooral die stukken tussen nog echt besneeuwd en sneeuwvrij zijn zo glad..
Halve wijk van mij is nu 1 grote ijsbaan op de weg. De stoepen zijn ook niet veel beter, omdat amper iemand zijn stoep veegt dus ik ben meer aan het crossen/lopen :P
pi_90552712
Liever iemand die zijn straatje niet veegt en nog lekker ruw is dan iemand die het maar half veegt en een ijsbaan achterlaat. Met andere woorden als je geen strooitzout hebt moet je of meteen vegen of niks doen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 december 2010 @ 20:40:39 #35
Maffe Fries
pi_90552938
Dat roep ik dus ook altijd. Kwam zelf ook stukken tegen die spiegelglad zijn
pi_90553178
Morgen begint ook weer de periode dat je je fietstassen goed moet dichtdoen of je moet houden van het bezorgen van zwartgeblakerde papier snipsels en buslichtingen waar je stukjes plastic kan oprapen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:18:58 #37
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90554690
Hier was het ook spekglad. Daardoor duurde de bestelling echt een stuk langer dan normaal, anders was ik mooi op tijd klaar geweest omdat we vandaag geen hah hadden en er niet heel veel post was.

En had vandaag een huurauto mee:

Er zat geen achteruitkijkspiegel in omdat er geen raampjes in de achterdeur zat. Was erg irritant als ik bijvoorbeeld achteruit vanaf een boerenerf een onoverzichtelijke weg op wilde rijden...
Voor de rest reed ie best goed èn er zat een goede radio in. :P
Nothing is what it seems
pi_90556064
Met zo'n auto een bestelling doen lijkt me kut. Je kunt toch nooit bij de brievenbusjes zo... veels te hoog! :|
pi_90558079
Het is echt absurd glad nu, bepaalde straten zijn letterlijk veranderd in ijsbanen
pi_90559388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is echt absurd glad nu, bepaalde straten zijn letterlijk veranderd in ijsbanen
Hier ook, vanochtend om 10 voor 5 op weg naar werk van de fiets gevallen, gisteren was het nog niet zo glad maar vandaag was het gewoon levensgevaarlijk.
lama
pi_90559551
hoorde vandaag weer een verhaal :') Vlak voordat we naar de nieuwe vestiging gingen (half november) vond iemand een bak met schoudertassen, waar nog kerstkaarten van 2009 inzaten _O- die zijn gewoon bezorgd hahaha, wat erg eigenlijk!
pi_90559824
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:47 schreef sbientje het volgende:
hoorde vandaag weer een verhaal :') Vlak voordat we naar de nieuwe vestiging gingen (half november) vond iemand een bak met schoudertassen, waar nog kerstkaarten van 2009 inzaten _O- die zijn gewoon bezorgd hahaha, wat erg eigenlijk!
Haha, lekker dan, waren het er veel? Ik voel me al schuldig als ik een klein kaartje in die dunne houder in die schoudertas 1 nacht laat zitten.
Auto's zonder achterruit zijn kut, helemaal als er wel een spiegel inzit maar de ruiten afgeplakt. Zit je de hele tijd in die spiegel te kijken voor niks. Gelukkig had een collega al snel het ruit kapot gereden van de ene huurauto waar het zo was en is het vervangen voor een niet-afgeplakt ruit. Die kleppenwagens zijn ook doodeng in een woonwijk. Als huurauto hadden we deze KNJ een semi-vrachtwagen, gelukkig heb ik die niet hoeven rijden.

[ Bericht 8% gewijzigd door carboni op 28-12-2010 22:56:27 ]
pi_90560540
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:51 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha, lekker dan, waren het er veel? Ik voel me al schuldig als ik een klein kaartje in die dunne houder in die schoudertas 1 nacht laat zitten.
Auto's zonder achterruit zijn kut, helemaal als er wel een spiegel inzit maar de ruiten afgeplakt. Zit je de hele tijd in die spiegel te kijken voor niks. Gelukkig had een collega al snel het ruit kapot gereden van de ene huurauto waar het zo was en is het vervangen voor een niet-afgeplakt ruit. Die kleppenwagens zijn ook doodeng in een woonwijk. Als huurauto hadden we deze KNJ een semi-vrachtwagen, gelukkig heb ik die niet hoeven rijden.
ik weet niet, volgens mij geen hele bundels maar wel een aantal :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 december 2010 @ 23:11:05 #44
Maffe Fries
pi_90561080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:51 schreef carboni het volgende:

mja, het achterraam kun je wel missen. Het extra raam aan de zijkant zorgt al voor veel meer zicht. De rest kun je wel op de spiegels af.
pi_90562282
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het achterraam kun je wel missen. Het extra raam aan de zijkant zorgt al voor veel meer zicht. De rest kun je wel op de spiegels af.
dat achterzijraam had ie ook niet, vond het geen fijne auto, flinke dode hoek en geen zijdeur.
pi_90567393
Jullie werken wel keihard??????? Als ik de dingen zo lees :s
pi_90578953
Weinig post en dus snel thuis :)
pi_90579533
Pff, absurd glad. Ik mocht zelfs een deel van mijn wijk niet doen (te gevaarlijk). De rest van de wijk (fietswijk) moest lopend, echt een ijsbaan.
pi_90579998
Absurd weinig post vandaag.
Werk nu al 8 jaar voor de TNT en heb nog nooit meegemaakt dat tijdens de KNJ periode minder post is dan een dag tijdens de zomervakantie....

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 01:05 schreef portabel het volgende:
Jullie werken wel keihard??????? Als ik de dingen zo lees :s
We moeten wel :D
pi_90582519
Beste TNTérs

Een collega van mij schrijft sinds een tijdje korte stukjes in het Parool over het werken bij TNT.
Voor de geïnteresseerde plaats ik ze ook hier :) Veel leesplezier :W

pi_90584625
Vandaag weinig post inderdaad, beetje jammer dat er nog bakken kerstkaarten van de afgelopen dagen stonden waardoor ik zelfs een nabrengzak moest maken voor m'n buitenwijk :o (nog nooit hoeven doen bij deze wijk de afgelopen 2 jaar _O- wist ook niet waar t steunpunt zat :P ) Morgen Makro en hij is vrij dik ;( En een heel klein kutpapiertje als HAH. Bleh. Wel eindelijk door m'n kerstkaarten heen die waren blijven staan :P
pi_90590285
hier vandaag ook een prettige werkdag. Geen HAH en weinig post, dus ging lekker vlot! hier is het nu niet meer glad, alleen nu is het een grote baggerzooi. Als het nu gaat vriezen wordt het echt een drama, dus ik hoop maar dat het boven 0 blijft. Morgen idd de makro en een heel aantal TV-gidsen nog (vandaag ook al wat). Hier zijn ook niet veel kerstkaarten meer, maar hoorde gisteren dat er in Bergen op Zoom nog 350 rode bakken met kerstkaarten staan. Wel voor heel west-brabant dan geloof ik..
pi_90592008
Leuk, die columns uit het Parool. Goed geschreven, en erg herkenbaar!

Hier hebben we vandaag met man en macht gewerkt om de laatste kerstkaarten er doorheen te jagen, en ons DVG is nu eindelijk schoon. Nog aardig wat kerstkaarten hier vandaag, maar weinig HSM-post en qua blauwe bakken viel het ook redelijk mee. Wel de VARA, VPRO en NCRV gids, maar gelukkig geen hah.

Achteraf bekeken was gisteren de drukste dag qua Kerstpost, bij ons althans.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_90592531
Leuk die columns! Snap alleen niet waarom zij staakte?

TokenW hoeveel kanten staan er nog bij jullie?hihi
pi_90595358
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef Troeta het volgende:

staat in de eerste column, ze is later postbode geworden ipv postbezorger
pi_90599995
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef Troeta het volgende:

Van ons VBG stonden er gisteren om 17:00 uur nog 71 kanten, maar toen waren nog niet alle depots afgereden, dus dat zullen er wel zo'n 100 zijn geweest (179 kanten in totaal). En dan worden de niet voorbereidde wijken (soms van meerdere dagen) nog niet eens meegerekend. Tel daarbij op dat mijn DVG nog meer dan 3 containers met rode bakken kerstkaarten had staan. Kortom, het is een baggerbende, gelukkig draai ik in mijn oude DVG mee, waar we iig op zaal nagenoeg schoon zijn, helaas valt mijn eigen DVG onder de zelfde teamcoach als mijn "kerst-DVG dus het verzuip wordt over 2 teams verdeelt, anders was het helemaal schoon.

Vandaag hadden we uit de regio op kantoor zo'n 20 extra krachten van allerlei vestigingen om zoveel mogelijk schoon te krijgen, kwamen er vliegende postbezorgerbrigades te voorschijn, we hadden 2 keer zoveel mensen als kasten, zetharken en stoelen.

[ Bericht 17% gewijzigd door TokenW op 29-12-2010 21:17:40 ]
pi_90600391
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:13 schreef sbientje het volgende:

[..]

staat in de eerste column, ze is later postbode geworden ipv postbezorger
Ze kan alleen maar deeltijdwerker geworden zijn,postbodes worden al 9 tot 10 jaar niet meer aangenomen.

Achach TokenW, is er dan niemand van bovenaf die zich afvraagt hoe het op de Chroom altijd zo'n zooitje is..
Ik ben zo blij dat ik weg ben bij die vestiging.
Gelukkig valt het bij jouw wijk mee dan!
pi_90600876
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ze kan alleen maar deeltijdwerker geworden zijn,postbodes worden al 9 tot 10 jaar niet meer aangenomen.

Achach TokenW, is er dan niemand van bovenaf die zich afvraagt hoe het op de Chroom altijd zo'n zooitje is..
Ik ben zo blij dat ik weg ben bij die vestiging.
Gelukkig valt het bij jouw wijk mee dan!
Anders zou ik het ook gezien houden voor wat betreft de KNJ, als er iets is waar ik geen zin in heb, is het werken in zo'n grote rotzooi.

[ Bericht 10% gewijzigd door TokenW op 29-12-2010 21:31:36 ]
pi_90602360
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef TokenW het volgende:

[..]

Van ons VBG stonden er gisteren om 17:00 uur nog 71 kanten, maar toen waren nog niet alle depots afgereden, dus dat zullen er wel zo'n 100 zijn geweest (179 kanten in totaal). En dan worden de niet voorbereidde wijken (soms van meerdere dagen) nog niet eens meegerekend. Tel daarbij op dat mijn DVG nog meer dan 3 containers met rode bakken kerstkaarten had staan. Kortom, het is een baggerbende, gelukkig draai ik in mijn oude DVG mee, waar we iig op zaal nagenoeg schoon zijn, helaas valt mijn eigen DVG onder de zelfde teamcoach als mijn "kerst-DVG dus het verzuip wordt over 2 teams verdeelt, anders was het helemaal schoon.

Vandaag hadden we uit de regio op kantoor zo'n 20 extra krachten van allerlei vestigingen om zoveel mogelijk schoon te krijgen, kwamen er vliegende postbezorgerbrigades te voorschijn, we hadden 2 keer zoveel mensen als kasten, zetharken en stoelen.
:')
Jezus mina zeg en ondertussen maar mensen "overbodig" verklaren.
pi_90604445
vandaag zei een meneer tegen me: Lopen jullie 2 rondjes per dag tegenwoordig? Heb hem maar uitgelegd dat het vroege rondje de post van de vorige dag is.. Wij krijgen het allemaal nog wel redelijk weg, er zijn een paar mensen ziek dus nu blijft er iedere dag een wijk of 3 staan, die dan in de morgen door iemand weg wordt gebracht.. Zijn allemaal maar kleine wijkjes gelukkig.

Ik had vandaag trouwens een brief voor meneer Piet Lutt _O- :D
pi_90604548
Ik moet altijd post bezorgen voor ene Mevrouw Fok :D
pi_90606459
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij ons op het kantoor hadden ze ook gevraagd of er nog vrijwilligers waren die op een andere vestiging konden helpen, weet zo niet meer om welke vestiging het ging.
pi_90609929
Misschien weten jullie hier meer... is alle post van rond de stakingstijd inmiddels weggebracht of is dat nog ergens?

Ik heb namelijk net de week voor die stakingen rond dezelfde tijd 3 brievenbuspakjes besteld... iets uit Hong Kong, iets uit Duitsland en iets uit de VS. De eerste dagen na de staking kwam er echt belachelijk weinig post (kon gewoon niet kloppen) en een paar dagen later kwam het pakje uit Hong Kong. Tot op heden zijn die anderen nog niet bezorgd, en het is nu zowat een maand na bestelling!

Wilde het vragen aan de postbode, maar tegenwoordig lopen hier alleen nog maar van die jochies van het uitzendbureau die nergens iets van weten, heb een mailtje gestuurd naar tnt die beweerde dat alle stakingspost inmiddels bezorgd is, en dat ik de afzender maar moest contacteren...

Ik bestel al heel lang best veel, nooit gezeik gehad altijd netjes aangekomen, en nu ineens 2 dingen zoek?? lekker dus...

niet mn bedoeling om hier te gaan zeiken trouwens, ik snap ook dat jullie je werk gewoon doen, maar vind het wel opvallend dat het ineens zo gaat met de post. Vraag me dan af waar het fout gaan, of het aan de bezorgers ligt of ergens eerder in het proces... want heb inmiddels nog een aantal dingen besteld vanuit verschillende landen, en het duurt toch echt stukken langer dan normaal! (en ja, ik weet ook wel dat het December is ;))
they say a dirty mind is a joy forever...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 16:33:52 #64
Maffe Fries
pi_90634582
Het was vandaag echt vies glad op sommige stukken, terwijl een ander deel van mijn route prima te doen was.
pi_90635937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:15 schreef Ladyxima het volgende:
Misschien weten jullie hier meer... is alle post van rond de stakingstijd inmiddels weggebracht of is dat nog ergens?

Ik heb namelijk net de week voor die stakingen rond dezelfde tijd 3 brievenbuspakjes besteld... iets uit Hong Kong, iets uit Duitsland en iets uit de VS. De eerste dagen na de staking kwam er echt belachelijk weinig post (kon gewoon niet kloppen) en een paar dagen later kwam het pakje uit Hong Kong. Tot op heden zijn die anderen nog niet bezorgd, en het is nu zowat een maand na bestelling!

Wilde het vragen aan de postbode, maar tegenwoordig lopen hier alleen nog maar van die jochies van het uitzendbureau die nergens iets van weten, heb een mailtje gestuurd naar tnt die beweerde dat alle stakingspost inmiddels bezorgd is, en dat ik de afzender maar moest contacteren...

Ik bestel al heel lang best veel, nooit gezeik gehad altijd netjes aangekomen, en nu ineens 2 dingen zoek?? lekker dus...

niet mn bedoeling om hier te gaan zeiken trouwens, ik snap ook dat jullie je werk gewoon doen, maar vind het wel opvallend dat het ineens zo gaat met de post. Vraag me dan af waar het fout gaan, of het aan de bezorgers ligt of ergens eerder in het proces... want heb inmiddels nog een aantal dingen besteld vanuit verschillende landen, en het duurt toch echt stukken langer dan normaal! (en ja, ik weet ook wel dat het December is ;))
volgens mij is op de meeste plekken de stakingspost zeker al wel weg. is al bijna een maand geleden :)
pi_90636074
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het was vandaag echt vies glad op sommige stukken, terwijl een ander deel van mijn route prima te doen was.
al die sneeuwprut die er gisteren lag was vannacht weer bevroren. dat loopt echt rot en ongelijk.. Verder was het vandaag wel heerlijk weer. Veel post, maar ik was toch op tijd klaar :) Morgen wat eerder beginnen, uiterlijk om 12 uur moet alle voorbereiding klaar zijn van de teamcoach..
pi_90637288
Hier wederom te glad om mijn wijk normaal te doen. Een deel mocht ik overslaan en het andere deel maar weer volledig lopend gedaan.
pi_90637503
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier wederom te glad om mijn wijk normaal te doen. Een deel mocht ik overslaan en het andere deel maar weer volledig lopend gedaan.
Werken die spike dingen ook niet om je wijk alsnog te doen? :)
pi_90640017
Jeetje, ik kreeg vandaag nog kerstkaartjes binnen met stempel data 12, 14 en 15 december. Dat is toch niet normaal? Of kwam het door de stakingen van november?
pi_90641903
stakingen, reorganisatie, kerstdrukte en een te kort aan mensen, alhoewel we hier alles elke dag gewoon weg hebben gekregen
lama
pi_90645639
Ik kwam vandaag een vacature voor "Teamcoach Collectie" tegen bij TNT. Het aansturen van 40 mensen om overal de post op te halen in de omgeving Groningen. Is er iemand in dit topic die me daar meer over kan vertellen? Het spreekt me opzich wel aan. Iemand ervaring of werkzaam als teamcoach collectie?
pi_90645799
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef Blobje het volgende:
Ik kwam vandaag een vacature voor "Teamcoach Collectie" tegen bij TNT. Het aansturen van 40 mensen om overal de post op te halen in de omgeving Groningen. Is er iemand in dit topic die me daar meer over kan vertellen? Het spreekt me opzich wel aan. Iemand ervaring of werkzaam als teamcoach collectie?
Dan stuur je mensen aan die met busjes langs de klanten gaan 's middags en daarna buslichtingen rijden.
lama
pi_90647176
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:16 schreef lbeew het volgende:
stakingen, reorganisatie, kerstdrukte en een te kort aan mensen, alhoewel we hier alles elke dag gewoon weg hebben gekregen
TNT zelf schermt de hele tijd met stakingen en winterweer om de vertraagde kerstpost uit te leggen, maar dat is onzin. De laatste staking duurde 3 dagen, en het duurt echt geen weken om de post van 3 dagen weg te werken, temeer daar er al post naar voren was gehaald. Bijna alle TV-gidsen zaten er die dinsdag al bij, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat onderbezetting de voornaamste oorzaak is geweest. Op veel kantoren hadden we dit jaar minder vast personeel dan anders (ivm Optivo), er waren minder tijdelijke hulpkrachten, en ook was er onder zdw's minder animo om extra te werken. Optivo en kerstpost is trouwens helemaal een kutcombinatie, 3 voskasten is echt veel te weinig voor al die kerstpost.

En de problemen worden alleen maar erger. Er gaan volgende week weer veel mensen bij ons weg, veel postbodes die ander werk hebben gevonden of met de VUT gaan, en een aantal mensen wiens contract niet meer wordt verlengd. En dat terwijl we nu de post al amper wegkrijgen en er geregeld alleen maar de hsm-post van een wijk wordt meegenomen om,dat er geen tijd is voor de voorbereiding. De TC die vroeger nog het beleid van TNT verdedigde wordt ook steeds cynischer. Maar er schijnen kantoren te zijn waar de chaos nog veel erger is, aldus die zelfde TC. Vergeleken bij de Chroomstraat schijnen wij een geoliede machine te zijn.
pi_90647399
Vandaag weer een prettig dagje gehad. Meer post dan gister ( kon gewoon niet minder :') ), maar ik was toch rond 1u klaar. Hopelijk morgen een soepel en rustige dag en lekker op tijd naar huis.
pi_90647465
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:41 schreef lbeew het volgende:

[..]

Dan stuur je mensen aan die met busjes langs de klanten gaan 's middags en daarna buslichtingen rijden.
Dankje, maar zover was ik al. :P Ik hoop hier eerder ervaringen van mensen te vinden die dit als beroep hebben en de voors en tegens kunnen benoemen.
pi_90648081
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

TNT zelf schermt de hele tijd met stakingen en winterweer om de vertraagde kerstpost uit te leggen, maar dat is onzin. De laatste staking duurde 3 dagen, en het duurt echt geen weken om de post van 3 dagen weg te werken, temeer daar er al post naar voren was gehaald. Bijna alle TV-gidsen zaten er die dinsdag al bij, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat onderbezetting de voornaamste oorzaak is geweest. Op veel kantoren hadden we dit jaar minder vast personeel dan anders (ivm Optivo), er waren minder tijdelijke hulpkrachten, en ook was er onder zdw's minder animo om extra te werken. Optivo en kerstpost is trouwens helemaal een kutcombinatie, 3 voskasten is echt veel te weinig voor al die kerstpost.

En de problemen worden alleen maar erger. Er gaan volgende week weer veel mensen bij ons weg, veel postbodes die ander werk hebben gevonden of met de VUT gaan, en een aantal mensen wiens contract niet meer wordt verlengd. En dat terwijl we nu de post al amper wegkrijgen en er geregeld alleen maar de hsm-post van een wijk wordt meegenomen om,dat er geen tijd is voor de voorbereiding. De TC die vroeger nog het beleid van TNT verdedigde wordt ook steeds cynischer. Maar er schijnen kantoren te zijn waar de chaos nog veel erger is, aldus die zelfde TC. Vergeleken bij de Chroomstraat schijnen wij een geoliede machine te zijn.
Dat kan niet, er bestaat geen beter VBG dan de Chroomstraat. ;)
pi_90648124
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:14 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dankje, maar zover was ik al. :P Ik hoop hier eerder ervaringen van mensen te vinden die dit als beroep hebben en de voors en tegens kunnen benoemen.
Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.

Hetzelfde geldt voor collectie, is er een medewerker ziekt, komt die niet op dagen, heeft die een ongeluk gehad, je moet het maar oplossen. Want de post bij die klanten moet gewoon opgehaald worden en bussen gelicht worden. Het is niet zo 1,2,3 geregeld door bijvoorbeeld een chauffeur die al een andere rit rijdt twee ritten te laten rijden, want vaak is daar simpelweg geen tijd voor. De bedrijven gaan ook om een bepaalde tijd dicht natuurlijk.

Daarnaast hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig bij collectie en gaan er ook vaak genoeg mensen weer weg, zeker op een grotere vestiging. Dus je zult waarschijnlijk ook veel sollicitatiegesprekken voeren. Je gaat een groep mensen krijgen die er vast zit en je goed leert kennen en een andere die maar enkele maanden/weken blijven en dat zich steeds ververst.

Je moet heel erg stressbestendig zijn.

En bijna vergeten: je moet ervoor zorgen dat de chauffeurs een beetje economisch rijden :W

Bij ons hebben de meesten toch wel een erg zware rechter poot.
lama
pi_90653675
Grootse nadeel van Teamcoach Collectie lijken mij de werktijden,die zijn ongeveer van 3 tot 9.
Ook leer je de chauffeurs niet zo goed kennen omdat die vanaf verschillende punten rijden, al gaat dat steeds wel centraler worden.
Het is een hoop geregel en dat vooral telefonisch en je zal ook te maken krijgen met chauffeurs die stelen.
Ook komen er veel klachten binnen van de postkantoren en de haalklanten als een chauffeur niet op tijd is bijv.
Het lijkt mij wel een leuke baan hoor, op de tijden na, maar de chauffeurs worden alleen steeds slechter met dank aan het beleid van TNT.
pi_90655067
Zou vandaag weinig dikke post komen. Uiteraard kwam er enorm veel dikke post :') Gooit gelukkig veel beter in dan de kerstkaarten. Was vandaag prima te doen buiten, bijna alles is eindelijk weggesmolten :)
pi_90655477
Dankje Ibeew en Troeta!

Klinkt wel interessant, zal er even over nadenken. :)
pi_90664799
quote:
Op donderdag 30 december 2010 23:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Zou vandaag weinig dikke post komen. Uiteraard kwam er enorm veel dikke post :') Gooit gelukkig veel beter in dan de kerstkaarten. Was vandaag prima te doen buiten, bijna alles is eindelijk weggesmolten :)
Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten ja :D
pi_90673212
Vandaag weinig post gelukkig :) Heb weer m'n buitenwijk mogen lopen, dus lekker vuurwerkvrij O+ 12 uur klaar, dus wat mij betreft helemaal prima :P

Wel jammer dat het vandaag zo mistig is en een beetje miezert, niet echt het ideale oudejaarsdagweer.
pi_90677255
Vandaag geen post hoeven weg te brengen hier in Oldenzaal: te glad. 'S-ochtends onderweg naar het postkantoor al 2 x op de bek gegaan. Alhoewel er had achteraf gezien best bezorgd kunnen worden, aangezien het nu stukken minder glad is.
pi_90677707
Lekker rustig dagje. Het was best glad, maar met mijn spikes kan je gewoon lekker lopen :) half 1 klaar.
pi_90679264
Nog mensen pakketjes ontvangen vandaag? Ik verwacht nog wat dingetjes namelijk, en gister toen de pakketbezorger hier was zei die dat hij vandaag ook nog moet werken, maar ik heb hem nog niet gezien vandaag, terwijl hij normaal rond 15:30 wel hier is.
pi_90680867
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Think_Pad het volgende:
Nog mensen pakketjes ontvangen vandaag? Ik verwacht nog wat dingetjes namelijk, en gister toen de pakketbezorger hier was zei die dat hij vandaag ook nog moet werken, maar ik heb hem nog niet gezien vandaag, terwijl hij normaal rond 15:30 wel hier is.
Pakketbezorgers hebben geen vaste tijd dat ze langs komen. Daarnaast kan het gerust dat ie vandaag eerder is gestopt ivm nieuwjaar
pi_90681631
prima dagje.. erg weinig post en de laatsten waren om 12 uur de straat op (waaronder ik). 1,5 wijk gelopen tussen de knallen door, viel erg mee allemaal. Had nog 3 aangetekenden mee van een collega die meteen door naar huis ging, en was om kwart over 2 terug op de vestiging. Toen heb ik nog 1,5 uur vuile post af zitten schrijven die in een bak ergens onder een kast gedumpt was (zelfs met stempels van 20 december al..) en nu ben ik lekker thuis. Klaar voor de gourmet. Wel veel uren gemaakt deze week voor mijn doen, 36 uur. Dat wordt weer een aardig salaris denk ik :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 december 2010 @ 17:33:57 #88
Maffe Fries
pi_90684151
Prima dagje vandaag. Had deze week een autoroute en was vandaag even na 14.00 uur binnen. Heb deze week precies 1:14 gereden 8-)
pi_90684971
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:15 schreef Ladyxima het volgende:

Hadden ze er geen tracecodes bijgeleverd?.
En gaat het wel via ons(gewone post)?
Pakketdienst doet ook weleens deze bestellingen.
pi_90685074
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:10 schreef sbientje het volgende:

[..]

Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten ja :D
vandaag maximaal 14-1500 stuks(totaal) per postcode reeks hier,dus vrij weinig
pi_90685298
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:27 schreef lbeew het volgende:

[..]

Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.

Hetzelfde geldt voor collectie, is er een medewerker ziekt, komt die niet op dagen, heeft die een ongeluk gehad, je moet het maar oplossen. Want de post bij die klanten moet gewoon opgehaald worden en bussen gelicht worden. Het is niet zo 1,2,3 geregeld door bijvoorbeeld een chauffeur die al een andere rit rijdt twee ritten te laten rijden, want vaak is daar simpelweg geen tijd voor. De bedrijven gaan ook om een bepaalde tijd dicht natuurlijk.

Daarnaast hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig bij collectie en gaan er ook vaak genoeg mensen weer weg, zeker op een grotere vestiging. Dus je zult waarschijnlijk ook veel sollicitatiegesprekken voeren. Je gaat een groep mensen krijgen die er vast zit en je goed leert kennen en een andere die maar enkele maanden/weken blijven en dat zich steeds ververst.

Je moet heel erg stressbestendig zijn.

En bijna vergeten: je moet ervoor zorgen dat de chauffeurs een beetje economisch rijden :W

Bij ons hebben de meesten toch wel een erg zware rechter poot.
Teamcoach zijn is leuk, maar je moet zoals eerder gemeld ook economisch werken voor Tnt.
(geld besparen,en geld opbrengen)
Verder een van de belangrijkste dingen,je kunnen verplaatsen in iedereen,en daar zijn er maar weinig van, die deze eigenschap hebben.
En ja niet te beroerd zijn om over te werken.
Salaris is helaas belabberd.
pi_90685867
Wat verdient een Team Coach gemiddeld dan? Het lijkt me echt zo een baan waarin je binnen no time een burn out krijgt.
pi_90688182
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:12 schreef MalaCocinera het volgende:
Wat verdient een Team Coach gemiddeld dan? Het lijkt me echt zo een baan waarin je binnen no time een burn out krijgt.
beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberst
pi_90688345
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 19:22 schreef anna45 het volgende:

[..]

beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberst
Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:58:47 #95
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90689329
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:36 schreef sbientje het volgende:
Wel veel uren gemaakt deze week voor mijn doen, 36 uur. Dat wordt weer een aardig salaris denk ik :)
Ik heb deze week 44 uren gewerkt. Heb elke dag gevos't en meerdere wijken gezet + m'n vaste route gereden. Dat in combinatie met alle gladheid en sneeuw heb ik genoeg uren kunnen maken. :P :)
Nothing is what it seems
pi_90689756
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:27 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?
ja over het verloop kan ik niet zoveel zeggen, wel dat je ook regelmatig elders wodt ingedeeld,
je blijft echt geen 10 jaar op dezelfde vestiging.
pi_90702956
Gelukkig nieuwjaar!!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 16:35:42 #98
Maffe Fries
pi_90712221
Gelukkig nieuw jaar!

Wat was je trouwens vroeg bij xxiessiexx
pi_90712429
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig nieuw jaar!

Wat was je trouwens vroeg bij xxiessiexx
Ja veel te vroeg, kwart voor negen al wakker :') (merk het nu ook goed _O- )
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:47:15 #100
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90712622
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 09:23 schreef xxiessiexx het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!!
Nothing is what it seems
pi_90730076
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken :)
pi_90740905
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken :)
Dan ben je je baan snel kwijt.
pi_90790961
Gestopt met de opleiding. Zo maar naar TNT, even babbelen of ik komende maanden paar uurtjes meer kan werken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 13:59:12 #104
Maffe Fries
pi_90791007
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Eerder de reclamehoeveelheden
pi_90792041
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef rub3n het volgende:
Gestopt met de opleiding. Zo maar naar TNT, even babbelen of ik komende maanden paar uurtjes meer kan werken.
Gestopt? :o
Toen ik stopte kon ik in ieder geval elke dag bij TNT terecht voor een half jaar ^O^
  maandag 3 januari 2011 @ 15:20:00 #106
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90794740
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:25 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Gestopt? :o
Toen ik stopte kon ik in ieder geval elke dag bij TNT terecht voor een half jaar ^O^
Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt. :P
Nothing is what it seems
pi_90799745
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:20 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt. :P
collega van mij ook. Afgestudeerd voor piloot :o
pi_90801003
ik had vandaag een splinternieuwe auto mee, reed echt prettig, en nog zo mooi schoon :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 17:26:58 #109
Maffe Fries
pi_90801040
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef sbientje het volgende:
ik had vandaag een splinternieuwe auto mee, reed echt prettig, en nog zo mooi schoon :D
Wat voor barrel was het?
pi_90801565
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat voor barrel was het?
een VW caddy :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 17:52:03 #111
Maffe Fries
pi_90802034
Dan kan het mijn goedkeuring verdragen. De caddy die we enkele jaren geleden op kantoor hadden trok zo ongeveer de stenen uit de straat, zo rap was dat ding weg en het aanpassen van de rijstijl vanwege de boco-score hoefde bijna niet :P
pi_90802802
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan kan het mijn goedkeuring verdragen. De caddy die we enkele jaren geleden op kantoor hadden trok zo ongeveer de stenen uit de straat, zo rap was dat ding weg en het aanpassen van de rijstijl vanwege de boco-score hoefde bijna niet :P
deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettig
pi_90802899
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:13 schreef sbientje het volgende:

[..]

deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettig
Wel goed de motor inrijden hè!
lama
pi_90803188
Morgen begint de week weer. Hopelijk is het wel iets drukker, want steeds om half 1 klaar zijn is leuk... alleen wil ik toch wat uren maken :P
pi_90805230
gerucht: boco gaat er uit per 1/1
pi_90805365
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef carboni het volgende:
Zou mooi zijn. Je bent nu meer met de Boco-score bezig, als met de post zelf.
pi_90805644
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:16 schreef lbeew het volgende:

[..]

Wel goed de motor inrijden hè!
hoe moet ik dat doen? :D
pi_90806244
quote:
Onze teamcoach vertelde ook dat de boco eruit ging ja.
lama
pi_90806256
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:18 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe moet ik dat doen? :D
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
lama
  maandag 3 januari 2011 @ 19:39:31 #120
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90806516
quote:
Dat is al zeker. Stond in onze nieuwsbrief. :)
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 19:43:08 #121
Maffe Fries
pi_90806721
En nu de auto's aan gort rijden omdat er meer op het randje gereden wordt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90807032
quote:
ik wist niet dat de boco afgeschaft werd :+
pi_90809832
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:39 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat is al zeker. Stond in onze nieuwsbrief. :)
Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 20:49:45 #124
Maffe Fries
pi_90810512
Lijkt me vanwege het ontstaan van autounit eMotion waarin steeds meer subcontractors werk zullen krijgen.
pi_90810830
Dat gaat dan sneller dan ik dacht...
pi_90811170
autounit zou volgens de plannen voor 2012 volledig ingevoerd moeten zijn.......maar dezelfde plannen vertellen dat de aangetekenen al na de zomer naar pakketservice zouden gaan en daarna zou het per 1/1 gaan.
Die autos gaan overigens volledig afgeragd worden, waaronder door ondergetekende
pi_90811777
Snap overigens niet waarom boco word afgeschaft. In het systeem is al veel investeerd, weer een hoop geld dat word weggegooid had daar dan winterbanden van gekocht
pi_90811889
Gelukkig nieuwjaar iedereen :W . Hier zijn nog stukjes van onze 'schrijfpostbode' die columns in het Parool schrijft over haar belevenissen bij de TNT *O*

maandag 3 januari 2011 @ 21:32:01 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90812838
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef CihV het volgende:

[..]

Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?
Dit stond erbij als reden:

quote:
Op 1 januari 2011 wordt de boordcomputer (BoCo) uitgefaseerd. De apparatuur, die hiervoor wordt gebruikt, is verouderd. De kosten om het systeem in de lucht te houden, wegen niet meer op tegen de baten.
Voor de rest alleen maar herhaling van wat boco inhield en dat er vanaf nu alleen via kenteken gemonitord wordt. ( brandstofverbruik, reparatie, onderhoud en bandenkosten.. ) Staat ook iets bij dat een nieuw type boco "in overweging wordt genomen".

Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor. We hadden al een hele tijd 2 auto's zonder boco en die rijden nog steeds als een tierelier. :P
Nothing is what it seems
pi_90813322
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:32 schreef Viper86 het volgende:

Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor.
Klopt. Ze worden er ook trager van heb ik het idee.
pi_90813455
las dat bij de autounit ze een boco met gps gaan maken, zodat ze altijd weten waar de auto uithangt en ook bellen als je in de buurt bent voor bijv. Incidentiele haalservice terwijl je gewoon je autowijk doet.
We hebben overigens net een nwe auto gekregen in november met boco
pi_90824598
Probleem bij continu 2000 schakelen is roet opbouw in de motor en vaak ook in de turbo bij alleen lage toerentallen. Daarnaast belast je het beestje vaak heel erg aangezien ik soms met wel 1 ton aan tassen die auto zit en om dan bij 2000 te schakelen is alsof je met een blok cement in je nek de berg op moet gaan in de hoogste versnelling, niet echt goed voor de auto.

Nu aan 't werk.
lama
pi_90831212
Die boco, tja wat moet ik ervan zeggen. Ik heb een 5,9 en sta daarmee op de 66ste plaats van onze vestiging van de 70. Ik ben er nog nooit op aangesproken. Zolang ze dat niet doen, maak ik mij geen zorgen.

Voor acceleratie en decceleratie heb ik een 1,9 en 2,1
pi_90847023
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen B-)

het huis aan huis was prettig vandaag, wij hadden dubbel. Fit for Free en AH, allebei A4 formaat en het ging wel soepel de bus in. Nu lekker 2 dagen vrij :)
pi_90847435
Hier ook 2 Huis aan huis ( ah/karwei). Boekjes zijn altijd wel prettig heb ik nu gemerkt :) Alleen qua gewicht is het dan wel vervelend... Mooi dagje tot 3u. Morgen weer een dag.
pi_90850210
Vraagje aan de bezorgers:
Wanneer ik niet thuis ben en ik verwacht een pakketje, krijg ik een brief dat ze de volgende dag weer komen.
Ben ik dan weer niet thuis, kan ik het de volgende dag ophalen bij een kantoor.

Echter, nu verwacht ik een pakket uit China, ze zijn 2x langs gekomen en beide keren was ik er niet.
Nu heb ik een brief, waarop staat dat ik een afleverafspraak kan maken. Waarom mag ik het dit keer niet ophalen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 20:12:17 #137
Maffe Fries
pi_90850719
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
pi_90851325
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
Zou het? Het zijn samples waar ik niet voor heb betaald, ik heb alleen de verzendkosten betaald (USD 35,00).
pi_90856435
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
pi_90856957
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:43 schreef carboni het volgende:
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:04:33 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90857812
Hier had ik trouwens nog een leuke op oudejaarsdag, bleek in de ochtend (draai alleen middagen als nachtmens haha) een sms-je gekregen te hebben, maar die mobiel lag ergens tussen de verhuisdozen en dus had ik niets meegekregen.
Kom ik dus rond 2 uur voor m'n middagwijk, staat er ineens nog een ochtendwijk bij ook.
"Weinig post, K+L .. fijne jaarwisseling" op een briefje bij de tassen.

Dat ging 'm dus niet worden met alle verplichtingen op die dag, heeft iemand die wijk uiteindelijk op zondag in ons Christelijke dorpje lopen bezorgen. _O-
Had hier vandaag zelfs nog kerstkaarten, sommige niet eens met een stempel erop ofzo, andere met een dagtekening van de 21ste, lekker lullig als iemand de post aanneemt van je. :D
pi_90858019
ik vind het ook genant hoor, zoveel kerstkaarten ik vandaag nog bezorgd heb hahaha..

kwam trouwens vandaag ergens waar altijd een buitenbus hangt. Nu ineens geen bus. Ik stond echt even zo te kijken van huh, ben ik nou gek? Kijk ik eroverheen? Maar de bewoonster kwam naar buiten om het aan te nemen haha, de bus was van de paal gedonderd want de paal was doorgerot. Best raar, dat je zo goed onthoudt waar de buitenbussen staan. Ze hadden wel een gleuf in de deur trouwens, maar die zat dicht..
pi_90858936
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
pi_90859000
Dat had ik ook wel eens. Een gleuf in een muur en daarna de bak/bus. Ik zonder te kijken de post erin rammen, maar het wilde niet echt. Na 5 seconde pas doorhebben dat ze een houten plankje ervoor hadden gezet in verband vuurwerk... en vervolgens maar zo'n gezicht trekken van je actie daarnet :')
pi_90860446
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
Jammer :)

Iemand anders die het wel zeker weet?
pi_90870915
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef sbientje het volgende:
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen B-)
ik rijd mijn boerenwijk zo'n half uur sneller dan mijn collega's met een hoge boco-score. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik rijd wel snel opzich tussen de boerderijen enzo.

Maar sinds maandag is de boco er hier al uit. Auto starten zonder boco, geen probleem! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 januari 2011 @ 10:03:43 #147
Maffe Fries
pi_90871107
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.

Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
pi_90871159
nou ik werk gewoon op normaal tempo hoor. Heb helemaal geen zin in dat gehaast.
pi_90874474
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.

Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
Nee hoor, als ik mijn tijd doorgeef aan het eind van de dag, zet ik er gewoon 45 minuten bij (ik houd geen pauze), die er later weer afgetrokken worden.
pi_90883157
Ik ben vanochtend aangenomen bij een filiaal hier in het dorp als zaterdagbezorger (of hoe je het ook noemt). Ik mag 05-02 beginnen :D
pi_90883624
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:21 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik ben vanochtend aangenomen bij een filiaal hier in het dorp als zaterdagbezorger (of hoe je het ook noemt). Ik mag 05-02 beginnen :D
Of hoe je dat ook noemt :P Is wel handig om te weten wat je bent bij de TNT, want bij de ene functie verdien je veel meer dan bij de andere.

In ieder geval, welkom!!
Noot noot.
pi_90884686
Ikzelf zou het postbode noemen, maar de functie heette in de vacature postbezorger. Ik zie zelf het verschil niet, maar klaarblijkelijk is dat er wel.
pi_90885100
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef SwiffMeister het volgende:
Ikzelf zou het postbode noemen, maar de functie heette in de vacature postbezorger. Ik zie zelf het verschil niet, maar klaarblijkelijk is dat er wel.
Een postbode verdient goed.
Een postbezorger verdient weinig.

Jij moet alleen wijken wegbrengen neem ik aan? Of moet je ook post sorteren?
Noot noot.
pi_90885369
Ik moet zowel sorteren als wegbrengen, maar echt riant kan ik het salaris toch niet noemen :P Gewoon minimumloon (of misschien zelfs nog wel iets minder dan dat). Ik geloof dat ik een "tijdelijke hulpkracht" ben. Nou ja, ik verdien er in ieder geval geld mee en ik heb iets te doen, dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan een paar euro meer of minder. Het alternatief is thuis zitten en dat is saai en levert 0 euro per uur op :+
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_90885531
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef pussywillow het volgende:
Ik moet zowel sorteren als wegbrengen, maar echt riant kan ik het salaris toch niet noemen :P Gewoon minimumloon (of misschien zelfs nog wel iets minder dan dat). Ik geloof dat ik een "tijdelijke hulpkracht" ben. Nou ja, ik verdien er in ieder geval geld mee en ik heb iets te doen, dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan een paar euro meer of minder.
Een tijdelijke hulpkracht verdient ook niet zoveel geloof ik.

Mij gaat het wel om het geld, ik loop echt niet de post omdat ik dan wat te doen heb :')
Noot noot.
pi_90885832
Ik heb het even nagekeken, ik verdien als THK ¤8,60 per uur. Tenminste, toen ik nog via het uitzendbureau werkte, tegenwoordig werk ik direct voor TNT maar ik denk niet dat dat verschil maakt.

Nou ja, het gaat mij natuurlijk ook wel om het geld, het is niet alleen maar bezigheidstherapie, maar ik ben allang blij dat ik werk heb :P Als het je echt alleen om het geld te doen is dan zijn er vast betere baantjes, maar die zullen ook weer zo hun nadelen hebben (minder flexibiliteit en/of stommer werk).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_90885938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb het even nagekeken, ik verdien als THK ¤8,60 per uur. Tenminste, toen ik nog via het uitzendbureau werkte, tegenwoordig werk ik direct voor TNT maar ik denk niet dat dat verschil maakt.

Nou ja, het gaat mij natuurlijk ook wel om het geld, het is niet alleen maar bezigheidstherapie, maar ik ben allang blij dat ik werk heb :P Als het je echt alleen om het geld te doen is dan zijn er vast betere baantjes, maar die zullen ook weer zo hun nadelen hebben (minder flexibiliteit en/of stommer werk).
hoe oud ben je dan? Ik verdien als zaterdagpostbode 9,25 per uur, en dat vind ik toch best prima voor een bijbaantje... later als ik groot ben wil ik natuurlijk wel wat meer verdienen, maar goed
pi_90885983
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef pussywillow het volgende:

Dat is helemaal waar :) Ik vond de TNT alleen het laatste jaar vervelend, maar dat kwam omdat ik elke maand achter mijn geld moest vangen en omdat ik naar een ander team moest vanwege een reorganisatie en omdat ik elke week een andere wijken had, waarvan ik nooit de op hoogte werd gesteld wat ik nu daadwerkelijk moest doen.
Noot noot.
pi_90886514
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe oud ben je dan? Ik verdien als zaterdagpostbode 9,25 per uur, en dat vind ik toch best prima voor een bijbaantje... later als ik groot ben wil ik natuurlijk wel wat meer verdienen, maar goed
Ik ben 25, dus ik ben al groot. :+ Afgestudeerd maar het wil niet echt vlotten met het vinden van een "passende baan", dus nu doe ik voorlopig dit.

quote:
19s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar :) Ik vond de TNT alleen het laatste jaar vervelend, maar dat kwam omdat ik elke maand achter mijn geld moest vangen en omdat ik naar een ander team moest vanwege een reorganisatie en omdat ik elke week een andere wijken had, waarvan ik nooit de op hoogte werd gesteld wat ik nu daadwerkelijk moest doen.
Hehe, herkenbaar :P De organisatie bij "mijn" vestiging is echt ruk. Word je op vrijdag gebeld door iemand of je maandag wil komen werken, kom je daar op maandag, word je door diezelfde persoon glazig aangekeken en zijn alle wijken al weg. :') Er is wel een rooster maar dat is één grote bende en je hebt er eigenlijk niets aan (ik sta er deze week volgens mij niet eens op), ook omdat het stikt van de parttimers die op de ene dag wel werken en op de andere dag weer niet en dan weer wijk A doen en dan weer wijk B... Het is voor mij als ik daar 's ochtends kom ook vaak een verrassing wat ik nu weer moet gaan doen, gisteren werd ik nog met 3 wijken de straat op gestuurd die ik alledrie niet kende en waar ik zelfs nog nooit geweest was :D Ik kreeg nog net wat uitleg over hoe ik er moest komen. Beetje treurig eigenlijk, maar goed. Het is momenteel dit of niks :P
pi_90886515
Niemand die mij gaat vertellen over TNT Express?
pi_90888218
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef xaban06 het volgende:
Niemand die mij gaat vertellen over TNT Express?
Niet in het TNT POST topic. Ze hebben een gratis nummer 08001234.
pi_90888652
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik ben 25, dus ik ben al groot. :+ Afgestudeerd maar het wil niet echt vlotten met het vinden van een "passende baan", dus nu doe ik voorlopig dit.

[..]

Hehe, herkenbaar :P De organisatie bij "mijn" vestiging is echt ruk. Word je op vrijdag gebeld door iemand of je maandag wil komen werken, kom je daar op maandag, word je door diezelfde persoon glazig aangekeken en zijn alle wijken al weg. :') Er is wel een rooster maar dat is één grote bende en je hebt er eigenlijk niets aan (ik sta er deze week volgens mij niet eens op), ook omdat het stikt van de parttimers die op de ene dag wel werken en op de andere dag weer niet en dan weer wijk A doen en dan weer wijk B... Het is voor mij als ik daar 's ochtends kom ook vaak een verrassing wat ik nu weer moet gaan doen, gisteren werd ik nog met 3 wijken de straat op gestuurd die ik alledrie niet kende en waar ik zelfs nog nooit geweest was :D Ik kreeg nog net wat uitleg over hoe ik er moest komen. Beetje treurig eigenlijk, maar goed. Het is momenteel dit of niks :P
ik ben ook al groot (nog groter dan jij zelfs, maar nog niet afgestudeerd) maar er zijn niet zoveel bijbaantjes die redelijk verdienen en ook nog langer dan 3 maanden leuk zijn :D
pi_90888945
Dit bijbaantje is zo leuk omdat je eigenlijk, zeker als invaller, nooit elke dag hetzelfde doet.
pi_90918383
Sinds optivo had ik een nieuwe dienst gekregen op zaterdag, maar ik heb de wijk in die dienst maar enkele keren gedaan, heb elke week iets anders. Mensen vragen mij vaak 's ochtends wat ik moet doen, terwijl ik dat vaak dan nog niet precies weet.

En nu op de fiets stappen en naar het werk.
lama
pi_90921400
Dan ben ik wel blij dat ik een vaste wijk heb die ik loop, en heel soms (met dagen zoals Kerst, Oud & Nieuw) loop ik wel eens een ander klein wijkje.

Iedere keer wat anders zou ik echt niet fijn vinden, dan kun je je de wijk ook niet echt 'eigen' maken.
pi_90923828
Heb nog nooit een vaste wijk gehad:p met het voordeel dat er altijd wel werk voor me is. Daarbij is het redelijk makkelijk een wijk eigen te maken als je eenmaal weet hoe die in elkaar zit, en daar heb je echt niet weken voor nodig.
pi_90924625
ik heb maar 1 keer nodig om een wijk te leren kennen hoor, idd.. de tweede keer weet je het toch wel? :D
pi_90924784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:57 schreef sbientje het volgende:
ik heb maar 1 keer nodig om een wijk te leren kennen hoor, idd.. de tweede keer weet je het toch wel? :D
Ook dat je elk huis precies weet en je de post op nummer aan het leggen bent zodat het voor jou gevoel precies loopt zoals je het wil hebben? :) Dat noem ik leren kennen namelijk haha.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 12:04:33 #169
Maffe Fries
pi_90924862
Bij de wijken die ik ken kan ik zelfs oplepelen wie waar woont
pi_90925000
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ook dat je elk huis precies weet en je de post op nummer aan het leggen bent zodat het voor jou gevoel precies loopt zoals je het wil hebben? :) Dat noem ik leren kennen namelijk haha.
nou met een gewone normale woonwijk heb je dat al vrij snel toch..

een buitenwijk of industriewijk vind ik wat anders
pi_90925069
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:08 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou met een gewone normale woonwijk heb je dat al vrij snel toch..

een buitenwijk of industriewijk vind ik wat anders
Klopt, ik werk pas sinds kort bij TNT en ik weet elk huis wel op te noemen qua huisnummer. Tevens weet ik al wie/wel niet huis aan huis wil etc :P

Daarom vind ik het wel lekker dat nu alles lekker soepel loopt en dat ik niet loop te kloten ( zoals in het begin ) van, "waar is da verrekte huis nummer 68 gebleven" :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 12:12:53 #172
Maffe Fries
pi_90925178
Soms kun je als je een wijk loopt zelfs benoemen wie het gesorteerd heeft. Zit m in de hele kleine dingen :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:11:58 #173
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90935979
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Soms kun je als je een wijk loopt zelfs benoemen wie het gesorteerd heeft. Zit m in de hele kleine dingen :P
Inderdaad. :D
Vandaag alweer een rustige dag, stond HAH op de agenda maar niet in de posttassen. O+
pi_90935989
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef Drassss het volgende:

[..]

Klopt, ik werk pas sinds kort bij TNT en ik weet elk huis wel op te noemen qua huisnummer. Tevens weet ik al wie/wel niet huis aan huis wil etc :P

Daarom vind ik het wel lekker dat nu alles lekker soepel loopt en dat ik niet loop te kloten ( zoals in het begin ) van, "waar is da verrekte huis nummer 68 gebleven" :P
Handig hé die sticker?
pi_90936505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad. :D
Vandaag alweer een rustige dag, stond HAH op de agenda maar niet in de posttassen. O+
Hier gelukkig geen hah, maar wel 'n hoop post! En de Donald Duck zat er ook al bij, met een gratis pocketboekje erbij.
pi_90939066
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:12 schreef rub3n het volgende:

[..]

Handig hé die sticker?
Jep, alleen plakken sommige mensen dat ding zo dat je bijna gaat denken dat ze stiekem toch folders willen...
pi_90939154
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Drassss het volgende:

[..]

Jep, alleen plakken sommige mensen dat ding zo dat je bijna gaat denken dat ze stiekem toch folders willen...
idd.. heb hier een huis waar de sticker op de kliko zit :') of van die huizen waar je dan de bus niet meteen in zicht hebt.. loop je die tuin helemaal in en dan alsnog zo'n sticker.. aaargh! :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 17:14:15 #178
Maffe Fries
pi_90939194
Of een buitenbus waar de sticker onder de klep zit :')
pi_90941004
Of mensen die elke twee weker die sticker opplakken/weghalen, altijd een verrassing.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_90952638
Hier hadden alleen sommige wijken HAH. De wijken die ik liep niet O+

Morgen de ANWB Kampioen ;(
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:46:12 #181
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_90956457
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:42 schreef pussywillow het volgende:
Hier hadden alleen sommige wijken HAH. De wijken die ik liep niet O+

Morgen de ANWB Kampioen ;(
Hopelijk blijft die HAH tot zaterdag liggen. :9 O-)
pi_90961186
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 01:06:01 #183
24341 JMT
Hrmz...
pi_90962030
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef rub3n het volgende:
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
Yeah zeker wel, zit hier ook ergens een groene buitenbus met die sticker aan de binnenzijde, die er al een hele tijd op zit ook (half versleten enzo), maar dat soort dingen weet je onderhand idd heus wel ;)
Pomtiedomtiedom...
pi_90979336
Afmetingen brievenbuspost

Misschien dat jullie het weten?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:06:58 #185
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_90981114
Hebben julle het druk deze maand? Ik heb bij een webshop besteld, webshop had vertraging met magazijn, maar nu het pakket gisteren om 6 uur op de bus is gegooid, gescand en wel zou ik hem vandaag toch moeten ontvangen?

Maar al sinds de hele morgen blijft het pakketje op in voorsortering aangemeld :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_90981282
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Hebben julle het druk deze maand? Ik heb bij een webshop besteld, webshop had vertraging met magazijn, maar nu het pakket gisteren om 6 uur op de bus is gegooid, gescand en wel zou ik hem vandaag toch moeten ontvangen?

Maar al sinds de hele morgen blijft het pakketje op in voorsortering aangemeld :r
Als ze onderweg zijn wordt de status gewijzigd in chauffeur is onderweg. Als dat niet gebeurd is zal die nog wel ergens liggen.
lama
pi_90981358
Ligt ook aan de webshop natuurlijk. Bol heeft het zo met TNT geregeld dat alles dat ze voor 22:00 afgeven de volgende dag bezorgd wordt.
Je pakketje zal wel te laat zijn afgegeven om afgelopen nacht nog gesorteerd te worden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:14:19 #188
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_90981464
Bah. Bol.com product heeft ook al twee weken vertraging. Wat normaal 2 à 3 dagen moest duren wacht ik al twee weken op.

Iedergeval bedankt :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_90981479
zo, dat was een rustig dagje :) Heel weinig post (meeste wijken 1 blauwe bak en 1 rode bak, sommige wijken ietsje meer). Geen HAH en alle gidsen ed waren gisteren al meegegaan. Vandag alleen nog een aantal tijdschriften..

Twee kleine wijkjes met flats gelopen, en nu al 1,5 uur klaar *O*
pi_90981640
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:14 schreef CantFazeMe het volgende:
Bah. Bol.com product heeft ook al twee weken vertraging. Wat normaal 2 à 3 dagen moest duren wacht ik al twee weken op.

Iedergeval bedankt :).
Bol.com heeft de laatste tijd vrijwel alleen maar vertraging. "Voor 21:30 uur besteld, de volgende dag in huis" gaat volgens mij al een poosje niet meer op :')
pi_90981712
Ik kreeg trouwens het mailtje met het nieuwe wachtwoord voor intranet ook al ben ik niet meer werkzaam bij TNT per 1 januari :') Morgen even bellen.
pi_90981978
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bol.com heeft de laatste tijd vrijwel alleen maar vertraging. "Voor 21:30 uur besteld, de volgende dag in huis" gaat volgens mij al een poosje niet meer op :')
mijn zusje had het idd ook.. stond dat het op voorraad was en nu na 2 weken is het nog niet eens verstuurd. Geloof dat ze het geannuleerd heeft nu..
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:26:49 #193
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_90982026
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Vreselijk vind ik dat.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_90987101
Netstroom ofzoiets kwam met het briljante idee om een klein doosje ( chocoladeletter formaat ) aan elk huisadres te geven met daarin een klein kaartje erin?! 11 containers door elkaar stonden voor onze kasten.. zoek het maar uit en binnen 2 dagen moet het weg zijn :P Samen met de Kampioen & Rabobank kreeg je leuke stapels wat resulteerde in 8 tassen.
pi_90996590
Leve de pakketdienst :')

07.01.2011:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
pi_90999310
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Hopelijk blijft die HAH tot zaterdag liggen. :9 O-)
Schoonenberg is een gehoorinstelling, in een wijk/loop moet een bepaald percentage mensen wonen die ouder is dan een bepaalde leeftijd, anders is er geen HAH voor die wijk.
pi_91001539
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:22 schreef Cerbie het volgende:
Leve de pakketdienst :')

07.01.2011:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
Waarom was je niet thuis dan? :P
pi_91002179
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:00 schreef TokenW het volgende:

[..]

Schoonenberg is een gehoorinstelling, in een wijk/loop moet een bepaald percentage mensen wonen die ouder is dan een bepaalde leeftijd, anders is er geen HAH voor die wijk.
Dat zouden meer bedrijven moeten doen. Laatst was er HAH van Fit For Free (een sportschool), sta je dat bij een serviceflat in de bussen te proppen terwijl er allemaal oude dametjes met rollators voorbij schuifelen :D :')
pi_91002547
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:32 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom was je niet thuis dan? :P
Zal morgen eens vragen of zijn briefjes op waren o|O

* Cerbie heeft nu geen boek om te lezen vanavond ;(
pi_91021241
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post :D