abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90811170
autounit zou volgens de plannen voor 2012 volledig ingevoerd moeten zijn.......maar dezelfde plannen vertellen dat de aangetekenen al na de zomer naar pakketservice zouden gaan en daarna zou het per 1/1 gaan.
Die autos gaan overigens volledig afgeragd worden, waaronder door ondergetekende
pi_90811777
Snap overigens niet waarom boco word afgeschaft. In het systeem is al veel investeerd, weer een hoop geld dat word weggegooid had daar dan winterbanden van gekocht
pi_90811889
Gelukkig nieuwjaar iedereen :W . Hier zijn nog stukjes van onze 'schrijfpostbode' die columns in het Parool schrijft over haar belevenissen bij de TNT *O*

maandag 3 januari 2011 @ 21:32:01 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90812838
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef CihV het volgende:

[..]

Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?
Dit stond erbij als reden:

quote:
Op 1 januari 2011 wordt de boordcomputer (BoCo) uitgefaseerd. De apparatuur, die hiervoor wordt gebruikt, is verouderd. De kosten om het systeem in de lucht te houden, wegen niet meer op tegen de baten.
Voor de rest alleen maar herhaling van wat boco inhield en dat er vanaf nu alleen via kenteken gemonitord wordt. ( brandstofverbruik, reparatie, onderhoud en bandenkosten.. ) Staat ook iets bij dat een nieuw type boco "in overweging wordt genomen".

Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor. We hadden al een hele tijd 2 auto's zonder boco en die rijden nog steeds als een tierelier. :P
Nothing is what it seems
pi_90813322
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:32 schreef Viper86 het volgende:

Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor.
Klopt. Ze worden er ook trager van heb ik het idee.
pi_90813455
las dat bij de autounit ze een boco met gps gaan maken, zodat ze altijd weten waar de auto uithangt en ook bellen als je in de buurt bent voor bijv. Incidentiele haalservice terwijl je gewoon je autowijk doet.
We hebben overigens net een nwe auto gekregen in november met boco
pi_90824598
Probleem bij continu 2000 schakelen is roet opbouw in de motor en vaak ook in de turbo bij alleen lage toerentallen. Daarnaast belast je het beestje vaak heel erg aangezien ik soms met wel 1 ton aan tassen die auto zit en om dan bij 2000 te schakelen is alsof je met een blok cement in je nek de berg op moet gaan in de hoogste versnelling, niet echt goed voor de auto.

Nu aan 't werk.
lama
pi_90831212
Die boco, tja wat moet ik ervan zeggen. Ik heb een 5,9 en sta daarmee op de 66ste plaats van onze vestiging van de 70. Ik ben er nog nooit op aangesproken. Zolang ze dat niet doen, maak ik mij geen zorgen.

Voor acceleratie en decceleratie heb ik een 1,9 en 2,1
pi_90847023
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen B-)

het huis aan huis was prettig vandaag, wij hadden dubbel. Fit for Free en AH, allebei A4 formaat en het ging wel soepel de bus in. Nu lekker 2 dagen vrij :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90847435
Hier ook 2 Huis aan huis ( ah/karwei). Boekjes zijn altijd wel prettig heb ik nu gemerkt :) Alleen qua gewicht is het dan wel vervelend... Mooi dagje tot 3u. Morgen weer een dag.
pi_90850210
Vraagje aan de bezorgers:
Wanneer ik niet thuis ben en ik verwacht een pakketje, krijg ik een brief dat ze de volgende dag weer komen.
Ben ik dan weer niet thuis, kan ik het de volgende dag ophalen bij een kantoor.

Echter, nu verwacht ik een pakket uit China, ze zijn 2x langs gekomen en beide keren was ik er niet.
Nu heb ik een brief, waarop staat dat ik een afleverafspraak kan maken. Waarom mag ik het dit keer niet ophalen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 20:12:17 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90850719
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90851325
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
Zou het? Het zijn samples waar ik niet voor heb betaald, ik heb alleen de verzendkosten betaald (USD 35,00).
pi_90856435
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
pi_90856957
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:43 schreef carboni het volgende:
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:04:33 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90857812
Hier had ik trouwens nog een leuke op oudejaarsdag, bleek in de ochtend (draai alleen middagen als nachtmens haha) een sms-je gekregen te hebben, maar die mobiel lag ergens tussen de verhuisdozen en dus had ik niets meegekregen.
Kom ik dus rond 2 uur voor m'n middagwijk, staat er ineens nog een ochtendwijk bij ook.
"Weinig post, K+L .. fijne jaarwisseling" op een briefje bij de tassen.

Dat ging 'm dus niet worden met alle verplichtingen op die dag, heeft iemand die wijk uiteindelijk op zondag in ons Christelijke dorpje lopen bezorgen. _O-
Had hier vandaag zelfs nog kerstkaarten, sommige niet eens met een stempel erop ofzo, andere met een dagtekening van de 21ste, lekker lullig als iemand de post aanneemt van je. :D
pi_90858019
ik vind het ook genant hoor, zoveel kerstkaarten ik vandaag nog bezorgd heb hahaha..

kwam trouwens vandaag ergens waar altijd een buitenbus hangt. Nu ineens geen bus. Ik stond echt even zo te kijken van huh, ben ik nou gek? Kijk ik eroverheen? Maar de bewoonster kwam naar buiten om het aan te nemen haha, de bus was van de paal gedonderd want de paal was doorgerot. Best raar, dat je zo goed onthoudt waar de buitenbussen staan. Ze hadden wel een gleuf in de deur trouwens, maar die zat dicht..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90858936
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
pi_90859000
Dat had ik ook wel eens. Een gleuf in een muur en daarna de bak/bus. Ik zonder te kijken de post erin rammen, maar het wilde niet echt. Na 5 seconde pas doorhebben dat ze een houten plankje ervoor hadden gezet in verband vuurwerk... en vervolgens maar zo'n gezicht trekken van je actie daarnet :')
pi_90860446
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
Jammer :)

Iemand anders die het wel zeker weet?
pi_90870915
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef sbientje het volgende:
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen B-)
ik rijd mijn boerenwijk zo'n half uur sneller dan mijn collega's met een hoge boco-score. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik rijd wel snel opzich tussen de boerderijen enzo.

Maar sinds maandag is de boco er hier al uit. Auto starten zonder boco, geen probleem! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 januari 2011 @ 10:03:43 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90871107
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.

Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90871159
nou ik werk gewoon op normaal tempo hoor. Heb helemaal geen zin in dat gehaast.
pi_90874474
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.

Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
Nee hoor, als ik mijn tijd doorgeef aan het eind van de dag, zet ik er gewoon 45 minuten bij (ik houd geen pauze), die er later weer afgetrokken worden.
pi_90883157
Ik ben vanochtend aangenomen bij een filiaal hier in het dorp als zaterdagbezorger (of hoe je het ook noemt). Ik mag 05-02 beginnen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')