Dat kan niet, er bestaat geen beter VBG dan de Chroomstraat.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
TNT zelf schermt de hele tijd met stakingen en winterweer om de vertraagde kerstpost uit te leggen, maar dat is onzin. De laatste staking duurde 3 dagen, en het duurt echt geen weken om de post van 3 dagen weg te werken, temeer daar er al post naar voren was gehaald. Bijna alle TV-gidsen zaten er die dinsdag al bij, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik denk dat onderbezetting de voornaamste oorzaak is geweest. Op veel kantoren hadden we dit jaar minder vast personeel dan anders (ivm Optivo), er waren minder tijdelijke hulpkrachten, en ook was er onder zdw's minder animo om extra te werken. Optivo en kerstpost is trouwens helemaal een kutcombinatie, 3 voskasten is echt veel te weinig voor al die kerstpost.
En de problemen worden alleen maar erger. Er gaan volgende week weer veel mensen bij ons weg, veel postbodes die ander werk hebben gevonden of met de VUT gaan, en een aantal mensen wiens contract niet meer wordt verlengd. En dat terwijl we nu de post al amper wegkrijgen en er geregeld alleen maar de hsm-post van een wijk wordt meegenomen om,dat er geen tijd is voor de voorbereiding. De TC die vroeger nog het beleid van TNT verdedigde wordt ook steeds cynischer. Maar er schijnen kantoren te zijn waar de chaos nog veel erger is, aldus die zelfde TC. Vergeleken bij de Chroomstraat schijnen wij een geoliede machine te zijn.
Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:14 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dankje, maar zover was ik al.Ik hoop hier eerder ervaringen van mensen te vinden die dit als beroep hebben en de voors en tegens kunnen benoemen.
Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten jaquote:Op donderdag 30 december 2010 23:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Zou vandaag weinig dikke post komen. Uiteraard kwam er enorm veel dikke postGooit gelukkig veel beter in dan de kerstkaarten. Was vandaag prima te doen buiten, bijna alles is eindelijk weggesmolten
Pakketbezorgers hebben geen vaste tijd dat ze langs komen. Daarnaast kan het gerust dat ie vandaag eerder is gestopt ivm nieuwjaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Think_Pad het volgende:
Nog mensen pakketjes ontvangen vandaag? Ik verwacht nog wat dingetjes namelijk, en gister toen de pakketbezorger hier was zei die dat hij vandaag ook nog moet werken, maar ik heb hem nog niet gezien vandaag, terwijl hij normaal rond 15:30 wel hier is.
Hadden ze er geen tracecodes bijgeleverd?.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:15 schreef Ladyxima het volgende:
Misschien weten jullie hier meer... is alle post van rond de stakingstijd inmiddels weggebracht of is dat nog ergens?
Ik heb namelijk net de week voor die stakingen rond dezelfde tijd 3 brievenbuspakjes besteld... iets uit Hong Kong, iets uit Duitsland en iets uit de VS. De eerste dagen na de staking kwam er echt belachelijk weinig post (kon gewoon niet kloppen) en een paar dagen later kwam het pakje uit Hong Kong. Tot op heden zijn die anderen nog niet bezorgd, en het is nu zowat een maand na bestelling!
Wilde het vragen aan de postbode, maar tegenwoordig lopen hier alleen nog maar van die jochies van het uitzendbureau die nergens iets van weten, heb een mailtje gestuurd naar tnt die beweerde dat alle stakingspost inmiddels bezorgd is, en dat ik de afzender maar moest contacteren...
Ik bestel al heel lang best veel, nooit gezeik gehad altijd netjes aangekomen, en nu ineens 2 dingen zoek?? lekker dus...
niet mn bedoeling om hier te gaan zeiken trouwens, ik snap ook dat jullie je werk gewoon doen, maar vind het wel opvallend dat het ineens zo gaat met de post. Vraag me dan af waar het fout gaan, of het aan de bezorgers ligt of ergens eerder in het proces... want heb inmiddels nog een aantal dingen besteld vanuit verschillende landen, en het duurt toch echt stukken langer dan normaal! (en ja, ik weet ook wel dat het December is)
vandaag maximaal 14-1500 stuks(totaal) per postcode reeks hier,dus vrij weinigquote:Op vrijdag 31 december 2010 08:10 schreef sbientje het volgende:
[..]
Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten ja
Teamcoach zijn is leuk, maar je moet zoals eerder gemeld ook economisch werken voor Tnt.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:27 schreef lbeew het volgende:
[..]
Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.
Hetzelfde geldt voor collectie, is er een medewerker ziekt, komt die niet op dagen, heeft die een ongeluk gehad, je moet het maar oplossen. Want de post bij die klanten moet gewoon opgehaald worden en bussen gelicht worden. Het is niet zo 1,2,3 geregeld door bijvoorbeeld een chauffeur die al een andere rit rijdt twee ritten te laten rijden, want vaak is daar simpelweg geen tijd voor. De bedrijven gaan ook om een bepaalde tijd dicht natuurlijk.
Daarnaast hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig bij collectie en gaan er ook vaak genoeg mensen weer weg, zeker op een grotere vestiging. Dus je zult waarschijnlijk ook veel sollicitatiegesprekken voeren. Je gaat een groep mensen krijgen die er vast zit en je goed leert kennen en een andere die maar enkele maanden/weken blijven en dat zich steeds ververst.
Je moet heel erg stressbestendig zijn.
En bijna vergeten: je moet ervoor zorgen dat de chauffeurs een beetje economisch rijden![]()
Bij ons hebben de meesten toch wel een erg zware rechter poot.
beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberstquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:12 schreef MalaCocinera het volgende:
Wat verdient een Team Coach gemiddeld dan? Het lijkt me echt zo een baan waarin je binnen no time een burn out krijgt.
Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:22 schreef anna45 het volgende:
[..]
beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberst
Ik heb deze week 44 uren gewerkt. Heb elke dag gevos't en meerdere wijken gezet + m'n vaste route gereden. Dat in combinatie met alle gladheid en sneeuw heb ik genoeg uren kunnen maken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:36 schreef sbientje het volgende:
Wel veel uren gemaakt deze week voor mijn doen, 36 uur. Dat wordt weer een aardig salaris denk ik
ja over het verloop kan ik niet zoveel zeggen, wel dat je ook regelmatig elders wodt ingedeeld,quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:27 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?
Ja veel te vroeg, kwart voor negen al wakkerquote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig nieuw jaar!
Wat was je trouwens vroeg bij xxiessiexx
Dan ben je je baan snel kwijt.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken
Eerder de reclamehoeveelhedenquote:Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken
Gestopt?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef rub3n het volgende:
Gestopt met de opleiding. Zo maar naar TNT, even babbelen of ik komende maanden paar uurtjes meer kan werken.
Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gestopt?![]()
Toen ik stopte kon ik in ieder geval elke dag bij TNT terecht voor een half jaar
collega van mij ook. Afgestudeerd voor pilootquote:Op maandag 3 januari 2011 15:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt.
Wat voor barrel was het?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef sbientje het volgende:
ik had vandaag een splinternieuwe auto mee, reed echt prettig, en nog zo mooi schoon
een VW caddyquote:
deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettigquote:Op maandag 3 januari 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan kan het mijn goedkeuring verdragen. De caddy die we enkele jaren geleden op kantoor hadden trok zo ongeveer de stenen uit de straat, zo rap was dat ding weg en het aanpassen van de rijstijl vanwege de boco-score hoefde bijna niet
Wel goed de motor inrijden hè!quote:Op maandag 3 januari 2011 18:13 schreef sbientje het volgende:
[..]
deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettig
hoe moet ik dat doen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
ik wist niet dat de boco afgeschaft werdquote:Op maandag 3 januari 2011 19:30 schreef lbeew het volgende:
[..]
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:39 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat is al zeker. Stond in onze nieuwsbrief.
Dit stond erbij als reden:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef CihV het volgende:
[..]
Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?
Voor de rest alleen maar herhaling van wat boco inhield en dat er vanaf nu alleen via kenteken gemonitord wordt. ( brandstofverbruik, reparatie, onderhoud en bandenkosten.. ) Staat ook iets bij dat een nieuw type boco "in overweging wordt genomen".quote:Op 1 januari 2011 wordt de boordcomputer (BoCo) uitgefaseerd. De apparatuur, die hiervoor wordt gebruikt, is verouderd. De kosten om het systeem in de lucht te houden, wegen niet meer op tegen de baten.
Klopt. Ze worden er ook trager van heb ik het idee.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:32 schreef Viper86 het volgende:
Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor.
Zou het? Het zijn samples waar ik niet voor heb betaald, ik heb alleen de verzendkosten betaald (USD 35,00).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:43 schreef carboni het volgende:
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
Jammerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
ik rijd mijn boerenwijk zo'n half uur sneller dan mijn collega's met een hoge boco-score. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik rijd wel snel opzich tussen de boerderijen enzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef sbientje het volgende:
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen![]()
Nee hoor, als ik mijn tijd doorgeef aan het eind van de dag, zet ik er gewoon 45 minuten bij (ik houd geen pauze), die er later weer afgetrokken worden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.
Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |