abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91023554
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post :D
Hier precies het tegenovergestelde _O-
pi_91023705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post :D
Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91024441
Hier wel een redelijke dag
10:40 begonnen 14:45 klaar :)

Had alleen 's ochtends toen ik begon wat geouwehoer met een postzak, op het depot stonden 3 tassen met het label voor mijn wijk erop. Normaal heb ik 2 van die zakken dus ik was al wat verbaasd. Alle 3 de zakken meegenomen, en toen kwam ik er in de wijk zelf achter dat die ene zak van een andere wijk was, en er een verkeerd label op zat |:(

Geprobeerd te bellen met m'n TC, maar die nam niet op, zal wel vrij zijn ofzo. Toen maar m'n Postbode Plus gebeld en die zou erachter gaan. Ik heb de zak toen teruggebracht naar het depot (10min fietsen). Daarna m'n wijk gelopen (5 zakken had ik in totaal) en dat ging wel lekker. Het was prima weer, alleen de harde wind was een beetje vervelend, moest een paar keer achter een kaartje aanrennen die door de straat heenwaaide :D

Net toen ik in het depot was begon het keihard te regenen, dus ik kon helaas niet droog naar huis fietsen.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:02:06 #204
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_91026456
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).
Die postcodeloterij dingen een paar weken geleden gehad, vreselijk. :r
7 tassen met die zooi, en dan voor zo iets nutteloos.
pi_91034494
Bij ons was het weer knudde met een rietje. We hadden ineens 4 nieuwe mensen, die allemaal ingewerkt moesten worden. Ingooien en zetten ging dus superlangzaam, begrijpelijk maar toch wel enigszins irritant. Ik kwam om hafl 10 aan, toen zat een knakker voor 'mijn' kast... Om 11 uur was ie nog niet weg, en het was maar 1 rode bak :'( Er was ook weer een storing bij de machines dus er kwam maar mondjesmaat wat HSMpost door.. Uiteindelijk om 12 uur had ik mijn 1e wijk af (industriewijk) en ben ik maar de straat op gegaan. Waaide de deur uit mijn handen en klapt zo helemaal open. Hij sloeg echt keihard tegen zijn rem aan zeg maar, en nu gaat ie moeilijk dicht. Ik heb er een briefje op gedaan, ga er maandag nog even achteraan.. Vond het wel genant maar ja, ik heb het niet expres gedaan dus ik maak me er verder maar niet druk om. Industriewijk ging trouwens soepel, zeker omdat het pas mijn 3e keer was *)

En toen was ik terug om half 2, toen heb ik nog een wijkje gezet en nog 2 wijken bezorgd samen met een van de nieuwelingen :) Ging wel soepel! Uiteindelijk om kwart over 4 terug op de vestiging, stond er nog een tas met pakketjes die niet in de bundels pasten in de auto.. Die heb ik toen maar in mijn eigen auto gemikt en op de terugweg nog even snel bezorgd hahaha..

Al met al toch weer een redelijk lange dag
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91049947
Op zich wel een rustig dagje ... op die verschrikkelijke wind na :{w
  zondag 9 januari 2011 @ 08:23:51 #207
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_91057168
Best lekker dagje eingelijk. Weinig post behalve die verrekte doosjes die eergister ook had.. Toch was ik binnen 3u klaar en om 14.00 kon ik naar huis :)
pi_91088935
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef rub3n het volgende:
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed. :P Vind het knap als je het wel kan.
pi_91090488
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed. :P Vind het knap als je het wel kan.
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91090739
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel :D
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
lama
pi_91091050
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:

[..]

Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donder :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 9 januari 2011 @ 22:17:19 #212
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_91091356
Ik steek altijd de HAH naast de post tas, zodat ik ze makkelijk en snel erbij kan pakken. Werkt vooral goed wanneer je er 1 hebt vind ik :)
pi_91092377
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:13 schreef sbientje het volgende:

[..]

als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donder :D
Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.
lama
pi_91092967
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:17 schreef Drassss het volgende:
Ik steek altijd de HAH naast de post tas, zodat ik ze makkelijk en snel erbij kan pakken. Werkt vooral goed wanneer je er 1 hebt vind ik :)
leg uit, ik snap er niks van :D

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:29 schreef lbeew het volgende:

[..]

Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.
nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig haha
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91093088
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:37 schreef sbientje het volgende:

[..]

leg uit, ik snap er niks van :D

[..]

nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig haha
Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?
lama
  zondag 9 januari 2011 @ 22:51:29 #216
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_91093799
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:37 schreef sbientje het volgende:

[..]

leg uit, ik snap er niks van :D

[..]

Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).

Ik vond het eigenlijk wel een slimme uitvinding van me :P
  FOK!fotograaf zondag 9 januari 2011 @ 23:23:58 #217
73911 ultra_ivo
pi_91095730
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:40 schreef lbeew het volgende:

[..]

Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
pi_91095885
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?
lama
pi_91096573
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).

Ik vond het eigenlijk wel een slimme uitvinding van me :P
je posttas? je bedoelt de grijze binnentas? ik steek het gewoon in een andere tas :D kan je het ook snel pakken :')
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  FOK!fotograaf zondag 9 januari 2011 @ 23:51:31 #220
73911 ultra_ivo
pi_91097046
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:27 schreef lbeew het volgende:

[..]

Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?
Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:53:40 #221
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_91097140
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
Maar als je een bepaalde wijk heel goed kent, betekent dat toch niet dat je daardoor automatisch minder kennis hebt van andere wijken? Of denken ze soms dat je alleen nieuwe dingen kunt leren als je eerst wat oude dingen vergeet? :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 januari 2011 @ 23:54:14 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91097158
Bovendien gaat met de speciale kennis het uurloon ook weer omhoog, je meer ervaring hebt en waarschijnlijk ook meer taken uit mag voeren.

Door in te zetten op kwantiteit ipv kwaliteit kan er dus geld bespaard worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 januari 2011 @ 23:56:35 #223
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_91097273
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.
Maar als ik hah er tussen wil zetten, betekent dat toch niet dat ieder ander die mijn wijk doet dat ook moet doen? Bovendien zul je altijd specialistenwijken blijven houden, zoals industriewijken en buitengebieden. Uiteraard is dat TNT een doorn in het oog, maar of ze het nou leuk vinden of niet, niet alles is te standaardiseren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 00:00:04 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91097437
Hoe ver is de invoering van Georoute trouwens bij iedereen?

Bij ons zijn de voorstellen keer op keer afgewezen omdat er niet bestaande straten en adressen tussen zitten ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91097457
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Bovendien gaat met de speciale kennis het uurloon ook weer omhoog, je meer ervaring hebt en waarschijnlijk ook meer taken uit mag voeren.

Door in te zetten op kwantiteit ipv kwaliteit kan er dus geld bespaard worden.
Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 00:05:35 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91097701
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.
Ik legde het misschien niet goed uit, maar wat ik bedoelde is dat bij specialistische kennis je er waarschijnlijk al langere tijd zit. Hierdoor heb je meer schaaljaren en dus een hoger uurloon.

Daarnaast hebben de meeste ervaren krachten een functie waarbij ze mogen sorteren én bezorgen. In de toekomst is dit alleen maar sorteren of bezorgen. Hierdoor kan het bedrijf geld besparen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91105401
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel :D
Ja, dat wel :) dat bedoel ik ook ;) op straat is het anders dan zo uit je hoofd oplepelen.
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:

[..]

Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.
pi_91114577
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja, dat wel :) dat bedoel ik ook ;) op straat is het anders dan zo uit je hoofd oplepelen.

[..]

Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.
Geluk dat het een klein wijkje is, doe dan niet per se altijd elk huisnummer precies, bijvoorbeeld een paar batterij brievenbussen dan het aantal brievenbussen zonder sticker tussendoor. Geloof dat het wijkje waar ik het voor doe maar 50 addressen heeft zonder sticker.
lama
pi_91116131
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe ver is de invoering van Georoute trouwens bij iedereen?

Bij ons zijn de voorstellen keer op keer afgewezen omdat er niet bestaande straten en adressen tussen zitten ...
Wat ís Georoute? _O-
pi_91117428
Wel iets over langs zitten komen en ooit door mijn TC gevraagd of er fouten in een plattegrond zaten (ja dus ontzettend veel) Mens kwam uit een heel andere plaats en wist eigenlijk geen enkele straat hiero :')
Even gegoogled
In belgie hebben ze gestaakt om georoute.
http://www.computable.nl/(...)odes-tot-staken.html
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 15:46:44 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91117583
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat ís Georoute? _O-
De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91117636
Kaartmateriaal van Lelystad is ook gewoon uber slecht overal met dat huisnummer systeem. Alleen de gemeente heeft kaarten die kloppen maar die zijn op A0 papier en moeten helemaal moeilijk in elkaar worden geflanst door de VIM'er.
Zowiezo moeten ze afblijven van die routes want die postbodes weten dus echt wel hoe je het beste een wijk kan lopen. Ze hebben hier een paar wijken laten veranderen door postbezorgers, nou wat een kutwijken zijn dat geworden zeg. Mooie wijken met alleen lussen hebben ze omgetoverd in een halve marathon waar je steeds weer met lege handen terug kunt lopen.
pi_91118012
haha allemaal herkenbaar ja,
bij ons stonden wijken 30 jaar lang hetzelfde, de postbezorgers mochten hun eigen draai eraan geven en haalden zowaar alle rondjes uit elkaar :?
Als ik de wijk voor mezelf zet doe ik em eigenwijs terugleggen in de kast en volgens de gouwe/ouwe tijd zetten en afbundelen.

Heb me hier ook een enkele keer met geo route bezig gehouden
(voornamelijk controleren van plattegronden, huizen en huisnummers) en daar klopte al geen draak van.
Als georoute hier ingaat, ga ik eruit >:) *O*
pi_91118229
Sprak net de teamleider en volgende week gaat de geo hier in. Ik ga er weinig van merken als zaterdagbezorger maargoed...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 16:01:51 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91118234
Mijn wijk kan sowieso wel efficiënter dan uit de machine komt. Als ik het zelf zet dan zit het er een stuk handiger in en kun je echt helemaal achter de bundels aan lopen ipv hier en daar wat te moeten zoeken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91119742
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.
Oke daar zit ik dus niet op te wachten :')
pi_91121161
wat is er mis met efficient? :D

ik heb vandaag schadeformulier ingevuld voor de beschadigde deur... al die kutvragen en dat terwijl er niet eens een andere auto bij betrokken was :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 17:05:37 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91121416
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
wat is er mis met efficient? :D
Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91122364
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...
ja dat is minder, maar dat is een andere discussie lijkt me :D Op zich is het wel handig, zo efficient mogelijk, maar als je dan nog minder tijd krijgt. Bij ons zijn ook een aantal wijken die altijd samen worden gedaan door iemand... waarvan de totale tijd wel klopt, maar de tijden apart vaak precies verkeerd zijn (bijv. 1 uur voor wijk 1 en 2,5 u voor wijk 2, terwijl je veel langer over wijk 1 doet dan wijk 2, maar samen wel in 3,5 uur). Dit moet allemaal aangepast worden binnenkort, ze gaan timen geloof ik..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91123084
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
wat is er mis met efficient? :D

ik heb vandaag schadeformulier ingevuld voor de beschadigde deur... al die kutvragen en dat terwijl er niet eens een andere auto bij betrokken was :D
Met efficient is niets mis, maar het punt is dat TNT vaak hele andere opvattingen heeft over wat efficient is dan de mensen op de werkvloer zelf. Zo vindt TNT het ook handiger als je tijdens het voorbereiden per vakje afbundelt en meteen in de tas gooit, waarbij je vooral niet mag controleren of er verkeerd gesorteerde post tussen zit. Degene op straat kon vroeger gelijk bundel 1 pakken en had dan meteen een handig rondje. Nu moet hij soms wel 8 minibundeltjes meenemen, en als je er 1 vergeet moet je weer teruglopen. Ook heb je meer loopwerk door het grotere aantal fouten, omdat er nu pas op straat gecontroleerd mag worden, en het daar nu eenmaal meer werk is om het te herstellen. Tenzij je alle fouten opspaart en op het depot terug neerdondert, wat steeds meer mensen nu doen. Straks loop je op straat met een postvest en 3 verschillende bundels: 24 uurs post, 48 uurs post en tot 5 soorten hah. Dat mag je dan pakken "tijdens het lopen", dus dat kost dan geen extra tijd. Maar de leiding bedenkt natuurlijk niet dat het aantal handelingen wat je al lopend van de ene deur naar de andere kunt uitvoeren, niet oneindig is. Zeker bij huizen zonder tuinen sta je vaak al in 3 seconden bij de volgende deur, da's onvoldoende tijd om dat allemaal uit te zoeken. Dus op straat ben je veel langer bezig, maar ik vraag me af of je er straks tijd bijkrijgt. Zal wel niet. En bij flats ben je helemaal zuur: kan je ieder bussenfrontje straks 3x afgaan!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91130947
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:56 schreef tntster het volgende:
haha allemaal herkenbaar ja,
bij ons stonden wijken 30 jaar lang hetzelfde, de postbezorgers mochten hun eigen draai eraan geven en haalden zowaar alle rondjes uit elkaar :?
Als ik de wijk voor mezelf zet doe ik em eigenwijs terugleggen in de kast en volgens de gouwe/ouwe tijd zetten en afbundelen.

Heb me hier ook een enkele keer met geo route bezig gehouden
(voornamelijk controleren van plattegronden, huizen en huisnummers) en daar klopte al geen draak van.
Als georoute hier ingaat, ga ik eruit >:) *O*
Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.
Sommige postbezorgers zijn echt niet uit te staan, moet je eens op een depot een praatje maken. Veel zeiken er dat er zo veel fouten in de sortering zijn en dat dat allemaal de schuld is van de postbodes. En als je ze verteld dat het min of meer verboden is om op fouten te controleren kijken ze je aan of je het uit je duim zuigt.
Aan de andere kant zijn de postbezorgers zijn ook wel begripvol dus die moeten zich niks van deze rant aantrekken. Al en al ben ik er wel blij mee dat ze de postbezorgers nu zo goed als altijd naar een depot laten gaan ipv de vestiging.
Overigens zou ik het al heel snel helemaal zat zijn als postbezorger. Heb het wel eens in de zomer gedaan, geen binnenwerk maar je komt helemaal afgepeigerd thuis. Al dat gezeik va tassen die niet staan op de tijd waar ze horen te staan, roosters die opeens totaal veranderen maar waar jij geen zicht op hebt, geen wc's, geen stromend water, geen verwarming.

Overigens word de kloof tussen het management en de medewerkers steeds groter. Die domme ideeen waar ze steeds geld aan spenderen hadden nooit van de tekentafel mogen komen. Zoals die multikarren die in een hoek staan te verstoffen, dat georoute etc etc. In de zomer waren er hier "optimalisaties" voor het vossen waar ze meerdere wijken in de blauwe bakken deden. Dan had je dus een bak met de post voor de 1e wijk van een kast boven en laatste onder. Maar het gebeurde natuurlijk vaak dat er 2/3 enveloppen verkeerd terecht kwamen waardoor er nog een heel stuk wijk achterbleef. En dat allemaal om 3 minuten te besparen bij het vossen.
pi_91131508
Carboni, wat is precies het "niet mogen controleren op fouten"? Ik ben redelijk nieuw bij TNT dus dat zegt me nu nog niks :)
pi_91131656
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.
Sommige postbezorgers zijn echt niet uit te staan, moet je eens op een depot een praatje maken. Veel zeiken er dat er zo veel fouten in de sortering zijn en dat dat allemaal de schuld is van de postbodes. En als je ze verteld dat het min of meer verboden is om op fouten te controleren kijken ze je aan of je het uit je duim zuigt.
Aan de andere kant zijn de postbezorgers zijn ook wel begripvol dus die moeten zich niks van deze rant aantrekken. Al en al ben ik er wel blij mee dat ze de postbezorgers nu zo goed als altijd naar een depot laten gaan ipv de vestiging.
Overigens zou ik het al heel snel helemaal zat zijn als postbezorger. Heb het wel eens in de zomer gedaan, geen binnenwerk maar je komt helemaal afgepeigerd thuis. Al dat gezeik va tassen die niet staan op de tijd waar ze horen te staan, roosters die opeens totaal veranderen maar waar jij geen zicht op hebt, geen wc's, geen stromend water, geen verwarming.

Overigens word de kloof tussen het management en de medewerkers steeds groter. Die domme ideeen waar ze steeds geld aan spenderen hadden nooit van de tekentafel mogen komen. Zoals die multikarren die in een hoek staan te verstoffen, dat georoute etc etc. In de zomer waren er hier "optimalisaties" voor het vossen waar ze meerdere wijken in de blauwe bakken deden. Dan had je dus een bak met de post voor de 1e wijk van een kast boven en laatste onder. Maar het gebeurde natuurlijk vaak dat er 2/3 enveloppen verkeerd terecht kwamen waardoor er nog een heel stuk wijk achterbleef. En dat allemaal om 3 minuten te besparen bij het vossen.
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 januari 2011 @ 20:35:43 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91131803
Multikarren? Nooit gezien en anders weet de ijzerboer er wel raad mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91131972
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:

[..]

herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten :)
Ja die karren hebben ze hier ook... Ze staan altijd in de weg en je moet ze bij je eigen werkplek neerzetten. Het is verboden om ze ergens anders netjes te "parkeren".. Dus als 1 of andere flapdrol je kar "jat" ben jij het haasje :P
pi_91133844
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:

[..]

herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten :)
Op zich zijn die karretjes een verbetering tov de bakdragers. Alleen jammer dat ze zoveel plaats innemen in het pad als ze aan je kast zijn gekoppeld, dat de postverdeler er niet meer door kan. En ik wil niet weten wat het gekost heeft, alleen op onze vestiging staat vermoedelijk al voor duizenden euro's.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 10 januari 2011 @ 22:03:00 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91137214
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:01 schreef Drassss het volgende:
Sprak net de teamleider en volgende week gaat de geo hier in. Ik ga er weinig van merken als zaterdagbezorger maargoed...
Denk dat de meeste wijken wel efficienter kunnen, heb m'n eigen route ook compleet omgegooid waardoor ik 10 km. minder rijd dan hoe ie normaal gereden wordt. ( op een totale route van normaal 85 km. )

Bij ons wordt binnenkort ook optivo ingevoerd, ben benieuwd, de meeste collega's zijn er nogal cynisch over in ieder geval. :P Heb gehoord dat ze elke postcode in zijn geheel willen houden, dus niet dat een deel van een postcode bij een andere wijk komt, ook al is dat sneller. :')
Nothing is what it seems
pi_91140496
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
Carboni, wat is precies het "niet mogen controleren op fouten"? Ik ben redelijk nieuw bij TNT dus dat zegt me nu nog niks :)
Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesproken :') terwijl het op straat veel meer tijd kost om het weer goed te doen. Typisch een voorbeeld van verkeerde bezuiniging. Gelukkig zijn er geen TC's hier die dit optivo gezeik hebben volgehouden. Maar ja die tijd krijg je niet meer terug

Overigens was alles beter dan die rode bakkendragers, volgens mij waren die hier ook al allemaal weggeflikkerd op 3 na.
Overigens zijn die karren gemaakt in Zuid-Holland omdat het te duur was om ze te verschepen vanuit China. Als je alleen al rekent dat het ze 750 euro kost om een oranje brievenbus te maken, kun je waarschijnlijk uitgaan van minstens 200-300 euro per kar.
En idd ze nemen gewoon teveel ruimte in en die bak staat er nog steeds niet echt stevig op, goeie botsing met een rolcontainer en het ligt er af. Ze zijn alleen handig als vervoermiddel voor je volle tassen.
pi_91140798
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:50 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesproken :') terwijl het op straat veel meer tijd kost om het weer goed te doen. Typisch een voorbeeld van verkeerde bezuiniging. Gelukkig zijn er geen TC's hier die dit optivo gezeik hebben volgehouden.

Ah oke, dan volgde ik je toch. Pff waanzin....
pi_91143016
ik kijk er ook niet meer naar. Als ik er eentje zie haal ik m eruit, maar ik 'blader' niet meer alle post door..
Bij ons hadden ze het vrijdag gepresteerd om al het vuil een bak op te schuiven. Dus vuil van de H zat in de bak van de J, J in de bak van de K enzovoorts 8-)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91149560
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef sbientje het volgende:
ik kijk er ook niet meer naar. Als ik er eentje zie haal ik m eruit, maar ik 'blader' niet meer alle post door..
Bij ons hadden ze het vrijdag gepresteerd om al het vuil een bak op te schuiven. Dus vuil van de H zat in de bak van de J, J in de bak van de K enzovoorts 8-)
Reject bedoel je?
lama
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:05:54 #252
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_91149614
*Bol.com heeft mijn pakket eindelijk na 3 weken verzonden! Welke lieve bezorg(st)er mag hem hier aanbieden? *O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91149724
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:05 schreef CantFazeMe het volgende:
*Bol.com heeft mijn pakket eindelijk na 3 weken verzonden! Welke lieve bezorg(st)er mag hem hier aanbieden? *O*
Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzonden :D
pi_91152890
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 07:59 schreef lbeew het volgende:

[..]

Reject bedoel je?
Ja dat noemen wij ook gewoon vuil. Maar reject idd :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:05:03 #255
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_91153716
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 08:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzonden :D
Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.

Moet ik nu wachten op het pakket en kijken wat daar op de factuur staat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91168199
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:05 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.

Moet ik nu wachten op het pakket en kijken wat daar op de factuur staat?
Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staan ;)
pi_91188775
Morgen hebben ze hier de gemeentengidsen als overheids-hah. Oftewel 4 tot 10 tassen alleen al aan HAH :'), passen er 60 in een tas en er zal waarschijnlijk tig keer heen en weer naar de depots gereden moeten worden aangezien ze eigenlijk te zwaar zijn voor de kleppenautos
pi_91189126
Vandaag mooi uren gemaakt.
Een collega met een klepauto met pech. In een dorp 30 minuten verderop! Dus ik heb gewacht op de andere klepauto, zodat ik met die naar Genemuiden kon om de boel over te laden. Ondertussen kwam de sleepauto ook. En die auto werd weggesleept. Wij samen de route afgemaakt. Dus ¤ 8,51 per uur verdiend met op mijn gat zitten in een auto naast een gezellig collega! Uiteindelijk tot 21:30 gewerkt! In plaats van 18:30! Lekker hoor.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:27:42 #259
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_91190020
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 17:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staan ;)
Oké! Heel erg bedankt :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91195206
Hooggeachte collega's. Ik kom weer even ranten :+

Hoe is het bij jullie respectievelijke vestigingen gesteld met de voertuigen? Ik werk in een VBG met twee locaties, een kleine van waaruit alleen bezorging wordt gedaan en een wat groter kantoor vanwaaruit ook collectie gedaan wordt. Ik werk voornamelijk op de wat kleinere locatie. Sinds kort werk ik echter wat meer op de grotere locatie, bij collectie.

Op de kleine locatie hebben ze twee postauto's en twee busjes. Omdat ik er vaak mee rijd zijn het een beetje mijn kindjes geworden. Ze zien er relatief goed uit. Bijna geen schade en van binnen worden ze ook netjes schoon gehouden.

De auto's van de grote locatie daarentegen... Ongeloveloos. Ik ben ze vanavond allemaal eens langsgelopen. Het gehele wagenpark van twee postauto's, twee busjes en twee kleppenwagens stamt uit eind 2010, maar in elke wagen zit nu al een of meerdere grove deuken. Vooral de achterkant en de zijdeuren moeten het ontgelden. Als autoliefhebber ben ik met pijn in mijn hart naar huis gegaan.

Hoe zit dat bij jullie vestigingen? Heerst de "het is toch niet mijn auto"-gedachte bij nog meer vestigingen?

En tevens:

Toen ik begon met rijden bij de kleine vestiging is er de eerste drie of vier keer in opdracht van de TC een wat meer ervaren collega meegeweest om in te schatten of ik wel 'geschikt' was als chauffeur. Ik krijg de indruk dat ze bij de grote vestiging gewoon jan en alleman maar laten rijden. Als je een rijbewijs hebt is het goed. Ze laten zelfs mensen die nog geen maand hun rijbewijs hebben al op een kleppenwagen rijden... Hoe gaat/ging dat bij jullie?
pi_91195610
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 01:43 schreef Organiz3r het volgende:
Hooggeachte collega's. Ik kom weer even ranten :+

Hoe is het bij jullie respectievelijke vestigingen gesteld met de voertuigen? Ik werk in een VBG met twee locaties, een kleine van waaruit alleen bezorging wordt gedaan en een wat groter kantoor vanwaaruit ook collectie gedaan wordt. Ik werk voornamelijk op de wat kleinere locatie. Sinds k
ort werk ik echter wat meer op de grotere locatie, bij collectie.

Op de kleine locatie hebben ze twee postauto's en twee busjes. Omdat ik er vaak mee rijd zijn het een beetje mijn kindjes geworden. Ze zien er relatief goed uit. Bijna geen schade en van binnen worden ze ook netjes schoon gehouden.

De auto's van de grote locatie daarentegen... Ongeloveloos. Ik ben ze vanavond allemaal eens langsgelopen. Het gehele wagenpark van twee postauto's, twee busjes en twee kleppenwagens stamt uit eind 2010, maar in elke wagen zit nu al een of meerdere grove deuken. Vooral de achterkant en de zijdeuren moeten het ontgelden. Als autoliefhebber ben ik met pijn in mijn hart naar huis gegaan.

Hoe zit dat bij jullie vestigingen? Heerst de "het is toch niet mijn auto"-gedachte bij nog meer vestigingen?

En tevens:

Toen ik begon met rijden bij de kleine vestiging is er de eerste drie of vier keer in opdracht van de TC een wat meer ervaren collega meegeweest om in te schatten of ik wel 'geschikt' was als chauffeur. Ik krijg de indruk dat ze bij de grote vestiging gewoon jan en alleman maar laten rijden. Als je een rijbewijs hebt is het goed. Ze laten zelfs mensen die nog geen maand hun rijbewijs hebben al op een kleppenwagen rijden... Hoe gaat/ging dat bij jullie?
herkenbaar, hier is het wagenpark ook in slechte staat vooral de banden. Deuken worden sowieso niet meer gefixt. Wassen doet nog maar enkele, laat staan binnen.
Hier rijd ook jan en alleman, personeelstekort enzo. Alleen die kleppenwagens rijden nog wel meer ervaren krachten maar met KNJ reed daarin er een of ander THK er mee naar zwolle zelfs. Terwijl die kleppenwagens best gevaarlijk zijn, als je niet uitkijkt lig je zo onder een kar van 250 kg incl lading. Moest toen ik begon nog 1 week meelopen voor ik uberhaupt aan bedieningsknoppen mocht zitten.
Zowiezo is er een tekort aan goede krachten, veel komen pas binnenrijden als de dienst al eigenlijk is afgelopen, iets wat vroeger nooit gebeurde
pi_91203724
bij ons valt het dan relatief wel mee. De meeste wagens hebben geen, of iig, geen grote schade. Wel wat krassen enzo, maar goed. Schade wordt bij ons volgens mij nog altijd gerepareerd. Qua wassen zou het wel iets beter kunnen, de auto die ik zaterdag had was echt hartstikke smerig. Ik dacht dat auto wassen ooit ook ergens op het rooster stond? Op onze vorige vestiging zag ik het weleens staan. Nu we verhuisd zijn niet meer :D

Over de binnenkanten wil ik het niet hebben. Heb een tijdje auto's schoongemaakt als baantje, en mijn handen gaan ervan jeuken haha..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:23:45 #263
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91205820
Bij ons valt het ook wel mee. We hebben in de kooi een lijst met alle auto's en daarachter de naam van de persoon die die auto schoon dient te houden. Sommige auto's zien er echter wel schoner uit dan andere, vooral auto's die door max. 2-3 personen wordt gebruikt zien er een stuk schoner uit. _O- Denk dat dat komt doordat je zo'n auto dan inderdaad zoals organiz3r zei als je "eigen" auto gaat beschouwen. Je zit er toch bijna elke dag een paar uur in, dus wil je wel in een schone auto rondrijden. :)
Nothing is what it seems
pi_91208218
Haha brommers worden bij ons nooit schoongemaakt en je ziet wel verschillen tussen de brommers van wijken waarbij wegen open liggen en andere brommers :')
M'n regenbroek zat laatst ook helemaal onder de bagger :P
pi_91208242
Die modderige autos zijn wel lastig, vooral in de herfst was het zo erg dat je bij gewoon uitstappen al snel een dikke moddervlek op je broek had
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:24:36 #266
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_91208301
Wat een zeikregen al de hele dag hier, zo maar eens beginnen met m'n middagwijk want de buienradar blijft problematisch weer doorgeven. :D
pi_91208736
De buitenkant van een auto moet je niet te erg veroordelen. Als ik mijn auto schoon heb gemaakt en ik rijd met dit weer mijn boerenwijk. Is die weer net zo vies als voordat ik hem schoon maakte. Vanbinnen begin ik ook niet aan. Je rijdt het grootste gedeelte met open raam. En (weer) met dit weer sputtert de modder gewoon naar binnen.

Daarbij; het verschil tussen een grote en kleine. Op zo'n grote lokatie worden de auto's door veel meer verschillende chauffeurs gebruikt. Dus niemand voelt zich verantwoord voor zijn auto.

En het wassen en schoonmaken vanbinnen. Tja, ik heb in mijn diensten nooit dusdanig de tijd dat ik daar tijd voor over houd. En om het in mijn eigen tijd te gaan doen vertik ik. Keer door de wasstraat prima.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:25 #268
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91209465
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef rub3n het volgende:
De buitenkant van een auto moet je niet te erg veroordelen. Als ik mijn auto schoon heb gemaakt en ik rijd met dit weer mijn boerenwijk. Is die weer net zo vies als voordat ik hem schoon maakte. Vanbinnen begin ik ook niet aan. Je rijdt het grootste gedeelte met open raam. En (weer) met dit weer sputtert de modder gewoon naar binnen.

Daarbij; het verschil tussen een grote en kleine. Op zo'n grote lokatie worden de auto's door veel meer verschillende chauffeurs gebruikt. Dus niemand voelt zich verantwoord voor zijn auto.

En het wassen en schoonmaken vanbinnen. Tja, ik heb in mijn diensten nooit dusdanig de tijd dat ik daar tijd voor over houd. En om het in mijn eigen tijd te gaan doen vertik ik. Keer door de wasstraat prima.
Vooral ook met die ijszooi van laatst, m'n schoenen zaten aan de onderkant helemaal besmeurt met ijs en modder. En elke keer als je in de auto stapt zit de vloer van de auto onder de rotzooi. En ik heb meestal wel de ramen dicht als ik van de ene naar de andere boerderij rijd, dus opzich niet veel last van modder dat naar binnen spat. Wel is de buitenkant na elk ritje weer een stuk viezer, maar dat houd je toch met een buitenroute...
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 13:55:02 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91209689
Precies en vieze auto's, tsja het hoort er bij. Heb ook regelmatig eentje door de wasstraat gehaald. Ook wel eens gehad dat ik op maandag een heel smerig exemplaar gewassen had en op dinsdag na mijn dienst de auto aan de buitenzijde nog smeriger was dan voor de wasbeurt :P

Gewoon met ruim 70 over een modderige weg rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91210896
Ik heb laatst de automat uit mijn auto gehad. Daar hing gewoon een blok ijs aan. Met die sneeuw heb je bij elke instap meer sneeuw. Na een nachtje vorst was dat dus 1 blok ijs.

Viper heb je elektrische ramen? Ik niet, dus om voor 200-300 meter dat raam omhoog te slingeren. Geen nut.

En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
pi_91211241
Toevallig hoorde ik vandaag dat er nu opgelet gaat worden dat mensen hun auto's gaan schoonmaken bij ons. Voor het eerst in 1.5mnd zag ik mensen druk in de weer met een stofzuiger :D

Rustig dagje vandaag.. jammer van de regen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 januari 2011 @ 14:28:16 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91211375
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmen

Zulke snelheden haal ik als ik een autoroute heb zelden. Zijn slechts enkele stukken echt geschikt om 80+ te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91212089
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmen

Zulke snelheden haal ik als ik een autoroute heb zelden. Zijn slechts enkele stukken echt geschikt om 80+ te rijden.
:D

* rub3n is blij dat de boco eruit is
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:06:53 #274
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91213220
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
Ik heb laatst de automat uit mijn auto gehad. Daar hing gewoon een blok ijs aan. Met die sneeuw heb je bij elke instap meer sneeuw. Na een nachtje vorst was dat dus 1 blok ijs.

Viper heb je elektrische ramen? Ik niet, dus om voor 200-300 meter dat raam omhoog te slingeren. Geen nut.

En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )

Voor sommige boerderijen moet je hier minstens 2 - 3 km. rijden. :P
Nothing is what it seems
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:08:03 #275
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91213274
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
Precies en vieze auto's, tsja het hoort er bij. Heb ook regelmatig eentje door de wasstraat gehaald. Ook wel eens gehad dat ik op maandag een heel smerig exemplaar gewassen had en op dinsdag na mijn dienst de auto aan de buitenzijde nog smeriger was dan voor de wasbeurt :P

Gewoon met ruim 70 over een modderige weg rijden :P
Inderdaad. :7 :P
Nothing is what it seems
pi_91224982
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:06 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )

Voor sommige boerderijen moet je hier minstens 2 - 3 km. rijden. :P
Nou, ik draai niet na elke boerderij mijn raam dicht. En de collega's van mij doen het ook niet.

Ik heb dan ook geen 3km tussen de boerderijen zitten. Maar gemiddeld ongeveer 400m denk ik.
pi_91239067
yay vandaag bespreking gehad van de afschop van optivo.... Maarjah of ik er zoveel wijzer van ben geworden x')

Werk doordeweeks extra. geen idee of dat meer kan doorgaan.. Omdat de autowijken die gaan door naar emotion eind januari. Alleen voorbereiden blijft hier... en jah die mensen hebben ook weer uren nodig. Dan komt optivo nog is erbij wat de voorbereidingstijd weer verkort dus nog minder uren yay!

Zaterdag hebben we al teveel man staan. vraag me ook af wat er daarmee gaat gebeuren.. Fff weer van de week aan de leiding zen bel trekken wat daarmee gaat gebeuren. Ze weten wss niet veel meer dan mij x')

Dus geen idee meer of ik zoveel uren extra gaan draaien als eerst. Iemand hier al ervaring ermee met extra werken door de weeks en de overgang naar optivo?
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:49 #278
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_91239317
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen! :o
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat? oO<
Leven en laten leven
pi_91239735
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef Miepiekiekuut het volgende:
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen! :o
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat? oO<
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
lama
pi_91242894
morgen wordt dat toch allemaal besproken, over die 80% contracten enzo
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91243578
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:37 schreef lbeew het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
Het voorstel van die Vreeman is an sich niet slecht, maar het is wel belachelijk dat hij de deadline nog 3 jaar uitstelt. Terwijl het toch al lang duidelijk is dat de "nieuwe" postbedrijven totaal niet de intentie hebben om contracten aan te bieden. Nu niet, en over 3 jaar ook niet. Zogenaamd omdat ze daar geen geld voor hebben. Vreemd dat ze dan wel zo'n overname kunnen bekostigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91245430
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
pi_91245796
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:17 schreef sk888er het volgende:
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
pi_91246104
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
pi_91262578
Ik begin morgen bij TNT! Met een bestelautootje rondrijden :s) Ik ging er van uit dat het pakketjes zouden zijn, maar als ik het goed heb begrepen zullen het gewoon brieven zijn? Ook goed :) Nog tips?

Heb er wel zin in, te lang thuis gezeten inmiddels (naast school dan).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 14:05:56 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91262764
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:32 schreef sk888er het volgende:
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.

Met kerst is het helemaal feest. Als je dan 4 wijken op 1 kast hebt dan komt de vierde wijk pas heel erg laat klaar. Daarom was het ook dat wij wat verplaatst hebben, zodat we met meer kasten en personeel konden werken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91262885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:25 schreef loonytik het volgende:

[..]

En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
Optivo wave zoveel blablabla, invoering aparte autounit/emotion oftewel alles op wielen word van het vbg afgepakt. Geen brengritten, depotritten, haalritten, autowijken meer. Ook wel "het einde" genoemd
pi_91263443
Vandaag de brief in de bus gekregen die HAH verspreid is over nieuwe oranje bussen, worden deze maand geplaatst. Hoop dat deze minder snel stuk gaan/ slot soepeler sluit.
pi_91269827
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.
Is dat niet normaal dan? Bij ons kun je in elke kast wel 3 of 4 verschillende wijken voorbereiden (er zijn vaak wel 2 of 3 kasten met dezelfde wijk zodat je een wijk evt. ergens anders kunt voorbereiden als er al iemand zit), ik ken het niet anders dan dat :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 16:43:27 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91270169
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91278455
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Das raar, bij ons is het in principe zo dat 1 dienst 1 kast is met wat uitzonderingen. Die uitzonderingen waren meestal ook zo procesverstorend dat ze daar alsnog een aparte hoogscenario kast voor hebben opgetuigd. Als je moet gaan staan wachten op je kast, ben je nooit voor het donker klaar, zeker niet met sommige THK en hiero.
pi_91279627
Het is dan ook niet handig om meerdere diensten op 1 kast samen te voegen. Mijn eigen dienst bestaat uit VOS en het voorbereiden van 4 wijken op 1 kast, dan is het wel een voordeel. Zeker als je een klapkast achter in de hoek hebt met genoeg ruimte om ze alle 4 meteen neer te zetten incl. een container voor grijze tassen en een prullenbak (een postverdeler is er toch nooit, of die heeft geen tijd). Het vervelendste is die anderhalve kasten die je voor 1 dienst moet gebruiken omdat je nergens ruimte voor hebt, zeker niet als er een bak onder zit, dan kun je je labels, afschrijvers, gele kaarten en elastiekenbak nergens kwijt. Bijkans zit je bijna bij elkaar op schoot.

Voor te weinig werk hoef je waarschijnlijk niet bang te zijn. In alle DVG's staan structureel genoeg wijken open om weg te brengen, zeker op zaterdag (in 1 DVG hier zijn maar liefst 11 vacatures op 16 postbezorgerwijken/ in een andere zijn 9 vacatures op 27 wijken).
pi_91291971
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
pi_91294196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Das niet echt handig van ze dan. Hier zijn de zaterdagdiensten bijna altijd een kopie van doordeweeks minus brengritten/emballage
Overigens dit:
http://www.at5.nl/artikelen/55873/post-op-straat
Wat een prutsactie zeg, het karretje gewoon dumpen is al mongolenactie nr 1 maar dat niemand van collectie even denkt laat ik dit even melden of gewoon het karretje in de bus laden.
pi_91295808
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
pi_91296476
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
pi_91306129
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:09 schreef TokenW het volgende:

[..]

Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
TC ofzo? :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:50:11 #298
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_91308464
Stond afgelopen woensdag ineens voor een dichte deur met cijfercombinatie, ze hadden me de verkeerde code opgestuurd. _O-
Gelukkig liep er even later een collega, want m'n telefoon lag ergens tussen de verhuisdozen. :+

Deze week lekker rustig, maar 1 keer HAH gehad en weinig post, zo maar weer beginnen met m'n wijk en a.s zaterdag de grote verhuizing en dan dinsdag weer beginnen. ;(

En hier worden er 2 wijken per 'tafel' gedaan en dat gaat prima, de ene is voor de ochtendwijk en de andere voor de middag zodat er nooit tijdtekorten zijn, uitzonderingen even buiten beschouwing latend.
pi_91319687
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Troeta het volgende:
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht :+
pi_91321392
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef loonytik het volgende:

[..]

Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.



[..]

dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht :+
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivo :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:25:46 #301
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91327650
Zometeen naar kantoor om uitleg te krijgen over optivo. Wordt bij ons in maart ingevoerd. Ben benieuwd. :P
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')