Hier precies het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post
Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post
Die postcodeloterij dingen een paar weken geleden gehad, vreselijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).
Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef rub3n het volgende:
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het welquote:Op zondag 9 januari 2011 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed.Vind het knap als je het wel kan.
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel
als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donderquote:Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:
[..]
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:13 schreef sbientje het volgende:
[..]
als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donder
leg uit, ik snap er niks vanquote:Op zondag 9 januari 2011 22:17 schreef Drassss het volgende:
Ik steek altijd de HAH naast de post tas, zodat ik ze makkelijk en snel erbij kan pakken. Werkt vooral goed wanneer je er 1 hebt vind ik
nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig hahaquote:Op zondag 9 januari 2011 22:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.
Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
leg uit, ik snap er niks van
[..]
nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig haha
Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).quote:
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?
Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
je posttas? je bedoelt de grijze binnentas? ik steek het gewoon in een andere tasquote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).
Ik vond het eigenlijk wel een slimme uitvinding van me
Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:27 schreef lbeew het volgende:
[..]
Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?
Maar als je een bepaalde wijk heel goed kent, betekent dat toch niet dat je daardoor automatisch minder kennis hebt van andere wijken? Of denken ze soms dat je alleen nieuwe dingen kunt leren als je eerst wat oude dingen vergeet?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
Maar als ik hah er tussen wil zetten, betekent dat toch niet dat ieder ander die mijn wijk doet dat ook moet doen? Bovendien zul je altijd specialistenwijken blijven houden, zoals industriewijken en buitengebieden. Uiteraard is dat TNT een doorn in het oog, maar of ze het nou leuk vinden of niet, niet alles is te standaardiseren.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.
Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Bovendien gaat met de speciale kennis het uurloon ook weer omhoog, je meer ervaring hebt en waarschijnlijk ook meer taken uit mag voeren.
Door in te zetten op kwantiteit ipv kwaliteit kan er dus geld bespaard worden.
Ik legde het misschien niet goed uit, maar wat ik bedoelde is dat bij specialistische kennis je er waarschijnlijk al langere tijd zit. Hierdoor heb je meer schaaljaren en dus een hoger uurloon.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.
Ja, dat welquote:Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel
Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:
[..]
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
Geluk dat het een klein wijkje is, doe dan niet per se altijd elk huisnummer precies, bijvoorbeeld een paar batterij brievenbussen dan het aantal brievenbussen zonder sticker tussendoor. Geloof dat het wijkje waar ik het voor doe maar 50 addressen heeft zonder sticker.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, dat weldat bedoel ik ook
op straat is het anders dan zo uit je hoofd oplepelen.
[..]
Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.
Wat ís Georoute?quote:Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe ver is de invoering van Georoute trouwens bij iedereen?
Bij ons zijn de voorstellen keer op keer afgewezen omdat er niet bestaande straten en adressen tussen zitten ...
De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.quote:
Oke daar zit ik dus niet op te wachtenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.
Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...quote:
ja dat is minder, maar dat is een andere discussie lijkt mequote:Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...
Met efficient is niets mis, maar het punt is dat TNT vaak hele andere opvattingen heeft over wat efficient is dan de mensen op de werkvloer zelf. Zo vindt TNT het ook handiger als je tijdens het voorbereiden per vakje afbundelt en meteen in de tas gooit, waarbij je vooral niet mag controleren of er verkeerd gesorteerde post tussen zit. Degene op straat kon vroeger gelijk bundel 1 pakken en had dan meteen een handig rondje. Nu moet hij soms wel 8 minibundeltjes meenemen, en als je er 1 vergeet moet je weer teruglopen. Ook heb je meer loopwerk door het grotere aantal fouten, omdat er nu pas op straat gecontroleerd mag worden, en het daar nu eenmaal meer werk is om het te herstellen. Tenzij je alle fouten opspaart en op het depot terug neerdondert, wat steeds meer mensen nu doen. Straks loop je op straat met een postvest en 3 verschillende bundels: 24 uurs post, 48 uurs post en tot 5 soorten hah. Dat mag je dan pakken "tijdens het lopen", dus dat kost dan geen extra tijd. Maar de leiding bedenkt natuurlijk niet dat het aantal handelingen wat je al lopend van de ene deur naar de andere kunt uitvoeren, niet oneindig is. Zeker bij huizen zonder tuinen sta je vaak al in 3 seconden bij de volgende deur, da's onvoldoende tijd om dat allemaal uit te zoeken. Dus op straat ben je veel langer bezig, maar ik vraag me af of je er straks tijd bijkrijgt. Zal wel niet. En bij flats ben je helemaal zuur: kan je ieder bussenfrontje straks 3x afgaan!quote:Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
wat is er mis met efficient?![]()
ik heb vandaag schadeformulier ingevuld voor de beschadigde deur... al die kutvragen en dat terwijl er niet eens een andere auto bij betrokken was
Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:56 schreef tntster het volgende:
haha allemaal herkenbaar ja,
bij ons stonden wijken 30 jaar lang hetzelfde, de postbezorgers mochten hun eigen draai eraan geven en haalden zowaar alle rondjes uit elkaar![]()
Als ik de wijk voor mezelf zet doe ik em eigenwijs terugleggen in de kast en volgens de gouwe/ouwe tijd zetten en afbundelen.
Heb me hier ook een enkele keer met geo route bezig gehouden
(voornamelijk controleren van plattegronden, huizen en huisnummers) en daar klopte al geen draak van.
Als georoute hier ingaat, ga ik eruit![]()
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachtenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.
Sommige postbezorgers zijn echt niet uit te staan, moet je eens op een depot een praatje maken. Veel zeiken er dat er zo veel fouten in de sortering zijn en dat dat allemaal de schuld is van de postbodes. En als je ze verteld dat het min of meer verboden is om op fouten te controleren kijken ze je aan of je het uit je duim zuigt.
Aan de andere kant zijn de postbezorgers zijn ook wel begripvol dus die moeten zich niks van deze rant aantrekken. Al en al ben ik er wel blij mee dat ze de postbezorgers nu zo goed als altijd naar een depot laten gaan ipv de vestiging.
Overigens zou ik het al heel snel helemaal zat zijn als postbezorger. Heb het wel eens in de zomer gedaan, geen binnenwerk maar je komt helemaal afgepeigerd thuis. Al dat gezeik va tassen die niet staan op de tijd waar ze horen te staan, roosters die opeens totaal veranderen maar waar jij geen zicht op hebt, geen wc's, geen stromend water, geen verwarming.
Overigens word de kloof tussen het management en de medewerkers steeds groter. Die domme ideeen waar ze steeds geld aan spenderen hadden nooit van de tekentafel mogen komen. Zoals die multikarren die in een hoek staan te verstoffen, dat georoute etc etc. In de zomer waren er hier "optimalisaties" voor het vossen waar ze meerdere wijken in de blauwe bakken deden. Dan had je dus een bak met de post voor de 1e wijk van een kast boven en laatste onder. Maar het gebeurde natuurlijk vaak dat er 2/3 enveloppen verkeerd terecht kwamen waardoor er nog een heel stuk wijk achterbleef. En dat allemaal om 3 minuten te besparen bij het vossen.
Ja die karren hebben ze hier ook... Ze staan altijd in de weg en je moet ze bij je eigen werkplek neerzetten. Het is verboden om ze ergens anders netjes te "parkeren".. Dus als 1 of andere flapdrol je kar "jat" ben jij het haasjequote:Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten
Op zich zijn die karretjes een verbetering tov de bakdragers. Alleen jammer dat ze zoveel plaats innemen in het pad als ze aan je kast zijn gekoppeld, dat de postverdeler er niet meer door kan. En ik wil niet weten wat het gekost heeft, alleen op onze vestiging staat vermoedelijk al voor duizenden euro's.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten
Denk dat de meeste wijken wel efficienter kunnen, heb m'n eigen route ook compleet omgegooid waardoor ik 10 km. minder rijd dan hoe ie normaal gereden wordt. ( op een totale route van normaal 85 km. )quote:Op maandag 10 januari 2011 16:01 schreef Drassss het volgende:
Sprak net de teamleider en volgende week gaat de geo hier in. Ik ga er weinig van merken als zaterdagbezorger maargoed...
Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesprokenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
Carboni, wat is precies het "niet mogen controleren op fouten"? Ik ben redelijk nieuw bij TNT dus dat zegt me nu nog niks
Ah oke, dan volgde ik je toch. Pff waanzin....quote:Op maandag 10 januari 2011 22:50 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesprokenterwijl het op straat veel meer tijd kost om het weer goed te doen. Typisch een voorbeeld van verkeerde bezuiniging. Gelukkig zijn er geen TC's hier die dit optivo gezeik hebben volgehouden.
Reject bedoel je?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef sbientje het volgende:
ik kijk er ook niet meer naar. Als ik er eentje zie haal ik m eruit, maar ik 'blader' niet meer alle post door..
Bij ons hadden ze het vrijdag gepresteerd om al het vuil een bak op te schuiven. Dus vuil van de H zat in de bak van de J, J in de bak van de K enzovoorts
Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzondenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:05 schreef CantFazeMe het volgende:
*Bol.com heeft mijn pakket eindelijk na 3 weken verzonden! Welke lieve bezorg(st)er mag hem hier aanbieden?
Ja dat noemen wij ook gewoon vuil. Maar reject iddquote:
Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzonden
Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:05 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.
Moet ik nu wachten op het pakket en kijken wat daar op de factuur staat?
Oké! Heel erg bedanktquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staan
herkenbaar, hier is het wagenpark ook in slechte staat vooral de banden. Deuken worden sowieso niet meer gefixt. Wassen doet nog maar enkele, laat staan binnen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:43 schreef Organiz3r het volgende:
Hooggeachte collega's. Ik kom weer even ranten
Hoe is het bij jullie respectievelijke vestigingen gesteld met de voertuigen? Ik werk in een VBG met twee locaties, een kleine van waaruit alleen bezorging wordt gedaan en een wat groter kantoor vanwaaruit ook collectie gedaan wordt. Ik werk voornamelijk op de wat kleinere locatie. Sinds k
ort werk ik echter wat meer op de grotere locatie, bij collectie.
Op de kleine locatie hebben ze twee postauto's en twee busjes. Omdat ik er vaak mee rijd zijn het een beetje mijn kindjes geworden. Ze zien er relatief goed uit. Bijna geen schade en van binnen worden ze ook netjes schoon gehouden.
De auto's van de grote locatie daarentegen... Ongeloveloos. Ik ben ze vanavond allemaal eens langsgelopen. Het gehele wagenpark van twee postauto's, twee busjes en twee kleppenwagens stamt uit eind 2010, maar in elke wagen zit nu al een of meerdere grove deuken. Vooral de achterkant en de zijdeuren moeten het ontgelden. Als autoliefhebber ben ik met pijn in mijn hart naar huis gegaan.
Hoe zit dat bij jullie vestigingen? Heerst de "het is toch niet mijn auto"-gedachte bij nog meer vestigingen?
En tevens:
Toen ik begon met rijden bij de kleine vestiging is er de eerste drie of vier keer in opdracht van de TC een wat meer ervaren collega meegeweest om in te schatten of ik wel 'geschikt' was als chauffeur. Ik krijg de indruk dat ze bij de grote vestiging gewoon jan en alleman maar laten rijden. Als je een rijbewijs hebt is het goed. Ze laten zelfs mensen die nog geen maand hun rijbewijs hebben al op een kleppenwagen rijden... Hoe gaat/ging dat bij jullie?
Vooral ook met die ijszooi van laatst, m'n schoenen zaten aan de onderkant helemaal besmeurt met ijs en modder. En elke keer als je in de auto stapt zit de vloer van de auto onder de rotzooi. En ik heb meestal wel de ramen dicht als ik van de ene naar de andere boerderij rijd, dus opzich niet veel last van modder dat naar binnen spat. Wel is de buitenkant na elk ritje weer een stuk viezer, maar dat houd je toch met een buitenroute...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef rub3n het volgende:
De buitenkant van een auto moet je niet te erg veroordelen. Als ik mijn auto schoon heb gemaakt en ik rijd met dit weer mijn boerenwijk. Is die weer net zo vies als voordat ik hem schoon maakte. Vanbinnen begin ik ook niet aan. Je rijdt het grootste gedeelte met open raam. En (weer) met dit weer sputtert de modder gewoon naar binnen.
Daarbij; het verschil tussen een grote en kleine. Op zo'n grote lokatie worden de auto's door veel meer verschillende chauffeurs gebruikt. Dus niemand voelt zich verantwoord voor zijn auto.
En het wassen en schoonmaken vanbinnen. Tja, ik heb in mijn diensten nooit dusdanig de tijd dat ik daar tijd voor over houd. En om het in mijn eigen tijd te gaan doen vertik ik. Keer door de wasstraat prima.
Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmenquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmen
Zulke snelheden haal ik als ik een autoroute heb zelden. Zijn slechts enkele stukken echt geschikt om 80+ te rijden.
Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
Ik heb laatst de automat uit mijn auto gehad. Daar hing gewoon een blok ijs aan. Met die sneeuw heb je bij elke instap meer sneeuw. Na een nachtje vorst was dat dus 1 blok ijs.
Viper heb je elektrische ramen? Ik niet, dus om voor 200-300 meter dat raam omhoog te slingeren. Geen nut.
En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
Precies en vieze auto's, tsja het hoort er bij. Heb ook regelmatig eentje door de wasstraat gehaald. Ook wel eens gehad dat ik op maandag een heel smerig exemplaar gewassen had en op dinsdag na mijn dienst de auto aan de buitenzijde nog smeriger was dan voor de wasbeurt
Gewoon met ruim 70 over een modderige weg rijden
Nou, ik draai niet na elke boerderij mijn raam dicht. En de collega's van mij doen het ook niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:06 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )
Voor sommige boerderijen moet je hier minstens 2 - 3 km. rijden.
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef Miepiekiekuut het volgende:
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen!![]()
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat?
Het voorstel van die Vreeman is an sich niet slecht, maar het is wel belachelijk dat hij de deadline nog 3 jaar uitstelt. Terwijl het toch al lang duidelijk is dat de "nieuwe" postbedrijven totaal niet de intentie hebben om contracten aan te bieden. Nu niet, en over 3 jaar ook niet. Zogenaamd omdat ze daar geen geld voor hebben. Vreemd dat ze dan wel zo'n overname kunnen bekostigen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:37 schreef lbeew het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:17 schreef sk888er het volgende:
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:32 schreef sk888er het volgende:
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
Optivo wave zoveel blablabla, invoering aparte autounit/emotion oftewel alles op wielen word van het vbg afgepakt. Geen brengritten, depotritten, haalritten, autowijken meer. Ook wel "het einde" genoemdquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:25 schreef loonytik het volgende:
[..]
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
Is dat niet normaal dan? Bij ons kun je in elke kast wel 3 of 4 verschillende wijken voorbereiden (er zijn vaak wel 2 of 3 kasten met dezelfde wijk zodat je een wijk evt. ergens anders kunt voorbereiden als er al iemand zit), ik ken het niet anders dan datquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.
Das raar, bij ons is het in principe zo dat 1 dienst 1 kast is met wat uitzonderingen. Die uitzonderingen waren meestal ook zo procesverstorend dat ze daar alsnog een aparte hoogscenario kast voor hebben opgetuigd. Als je moet gaan staan wachten op je kast, ben je nooit voor het donker klaar, zeker niet met sommige THK en hiero.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Das niet echt handig van ze dan. Hier zijn de zaterdagdiensten bijna altijd een kopie van doordeweeks minus brengritten/emballagequote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
TC ofzo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzichtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Troeta het volgende:
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef loonytik het volgende:
[..]
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.
[..]
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |