abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91224982
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:06 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )

Voor sommige boerderijen moet je hier minstens 2 - 3 km. rijden. :P
Nou, ik draai niet na elke boerderij mijn raam dicht. En de collega's van mij doen het ook niet.

Ik heb dan ook geen 3km tussen de boerderijen zitten. Maar gemiddeld ongeveer 400m denk ik.
pi_91239067
yay vandaag bespreking gehad van de afschop van optivo.... Maarjah of ik er zoveel wijzer van ben geworden x')

Werk doordeweeks extra. geen idee of dat meer kan doorgaan.. Omdat de autowijken die gaan door naar emotion eind januari. Alleen voorbereiden blijft hier... en jah die mensen hebben ook weer uren nodig. Dan komt optivo nog is erbij wat de voorbereidingstijd weer verkort dus nog minder uren yay!

Zaterdag hebben we al teveel man staan. vraag me ook af wat er daarmee gaat gebeuren.. Fff weer van de week aan de leiding zen bel trekken wat daarmee gaat gebeuren. Ze weten wss niet veel meer dan mij x')

Dus geen idee meer of ik zoveel uren extra gaan draaien als eerst. Iemand hier al ervaring ermee met extra werken door de weeks en de overgang naar optivo?
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:49 #278
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_91239317
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen! :o
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat? oO<
Leven en laten leven
pi_91239735
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef Miepiekiekuut het volgende:
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen! :o
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat? oO<
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
lama
pi_91242894
morgen wordt dat toch allemaal besproken, over die 80% contracten enzo
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91243578
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:37 schreef lbeew het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
Het voorstel van die Vreeman is an sich niet slecht, maar het is wel belachelijk dat hij de deadline nog 3 jaar uitstelt. Terwijl het toch al lang duidelijk is dat de "nieuwe" postbedrijven totaal niet de intentie hebben om contracten aan te bieden. Nu niet, en over 3 jaar ook niet. Zogenaamd omdat ze daar geen geld voor hebben. Vreemd dat ze dan wel zo'n overname kunnen bekostigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91245430
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
pi_91245796
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:17 schreef sk888er het volgende:
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
pi_91246104
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
pi_91262578
Ik begin morgen bij TNT! Met een bestelautootje rondrijden :s) Ik ging er van uit dat het pakketjes zouden zijn, maar als ik het goed heb begrepen zullen het gewoon brieven zijn? Ook goed :) Nog tips?

Heb er wel zin in, te lang thuis gezeten inmiddels (naast school dan).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 14:05:56 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91262764
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:32 schreef sk888er het volgende:
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.

Met kerst is het helemaal feest. Als je dan 4 wijken op 1 kast hebt dan komt de vierde wijk pas heel erg laat klaar. Daarom was het ook dat wij wat verplaatst hebben, zodat we met meer kasten en personeel konden werken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91262885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:25 schreef loonytik het volgende:

[..]

En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
Optivo wave zoveel blablabla, invoering aparte autounit/emotion oftewel alles op wielen word van het vbg afgepakt. Geen brengritten, depotritten, haalritten, autowijken meer. Ook wel "het einde" genoemd
pi_91263443
Vandaag de brief in de bus gekregen die HAH verspreid is over nieuwe oranje bussen, worden deze maand geplaatst. Hoop dat deze minder snel stuk gaan/ slot soepeler sluit.
pi_91269827
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.
Is dat niet normaal dan? Bij ons kun je in elke kast wel 3 of 4 verschillende wijken voorbereiden (er zijn vaak wel 2 of 3 kasten met dezelfde wijk zodat je een wijk evt. ergens anders kunt voorbereiden als er al iemand zit), ik ken het niet anders dan dat :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 16:43:27 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91270169
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91278455
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Das raar, bij ons is het in principe zo dat 1 dienst 1 kast is met wat uitzonderingen. Die uitzonderingen waren meestal ook zo procesverstorend dat ze daar alsnog een aparte hoogscenario kast voor hebben opgetuigd. Als je moet gaan staan wachten op je kast, ben je nooit voor het donker klaar, zeker niet met sommige THK en hiero.
pi_91279627
Het is dan ook niet handig om meerdere diensten op 1 kast samen te voegen. Mijn eigen dienst bestaat uit VOS en het voorbereiden van 4 wijken op 1 kast, dan is het wel een voordeel. Zeker als je een klapkast achter in de hoek hebt met genoeg ruimte om ze alle 4 meteen neer te zetten incl. een container voor grijze tassen en een prullenbak (een postverdeler is er toch nooit, of die heeft geen tijd). Het vervelendste is die anderhalve kasten die je voor 1 dienst moet gebruiken omdat je nergens ruimte voor hebt, zeker niet als er een bak onder zit, dan kun je je labels, afschrijvers, gele kaarten en elastiekenbak nergens kwijt. Bijkans zit je bijna bij elkaar op schoot.

Voor te weinig werk hoef je waarschijnlijk niet bang te zijn. In alle DVG's staan structureel genoeg wijken open om weg te brengen, zeker op zaterdag (in 1 DVG hier zijn maar liefst 11 vacatures op 16 postbezorgerwijken/ in een andere zijn 9 vacatures op 27 wijken).
pi_91291971
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
pi_91294196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Das niet echt handig van ze dan. Hier zijn de zaterdagdiensten bijna altijd een kopie van doordeweeks minus brengritten/emballage
Overigens dit:
http://www.at5.nl/artikelen/55873/post-op-straat
Wat een prutsactie zeg, het karretje gewoon dumpen is al mongolenactie nr 1 maar dat niemand van collectie even denkt laat ik dit even melden of gewoon het karretje in de bus laden.
pi_91295808
quote:
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
pi_91296476
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
pi_91306129
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:09 schreef TokenW het volgende:

[..]

Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
TC ofzo? :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:50:11 #298
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_91308464
Stond afgelopen woensdag ineens voor een dichte deur met cijfercombinatie, ze hadden me de verkeerde code opgestuurd. _O-
Gelukkig liep er even later een collega, want m'n telefoon lag ergens tussen de verhuisdozen. :+

Deze week lekker rustig, maar 1 keer HAH gehad en weinig post, zo maar weer beginnen met m'n wijk en a.s zaterdag de grote verhuizing en dan dinsdag weer beginnen. ;(

En hier worden er 2 wijken per 'tafel' gedaan en dat gaat prima, de ene is voor de ochtendwijk en de andere voor de middag zodat er nooit tijdtekorten zijn, uitzonderingen even buiten beschouwing latend.
pi_91319687
quote:
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Troeta het volgende:
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht :+
pi_91321392
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef loonytik het volgende:

[..]

Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.

[..]

dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht :+
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivo :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')