Zo vreemd is dat toch niet:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
"Het groot Date met Carina topic #263 "quote:
Hihiquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem tsss
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef De_Hertog het volgende:
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...quote:
Nee, doe dat maar niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Het groot Date met Carina topic #263 "
Het vogelbekdier is geen beschermde diersoort, dus de V250 mag in het wild afgeschoten worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
Precies. Date kan best met een kleine letter.quote:
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
Kapsalon?? Ik wil een choco cookie, maar er is hier geen ah to go... Kut stationquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
Dat ligt niet aan de afkortingen. iPhone .quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoef niet meer naar Drieb
Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen
Dus vraag ik het maar hier.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Weet iemand trouwens of en wanneer de VIRM-5 komt?
Voorlopig niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Nog steeds geen antwoord gekregen op
[..]
Dus vraag ik het maar hier.
Normaal zijn er nog meerdere ritjes naar Antwerpen-Noord, vroeger werden die met Sprinters (MS86) gereden, geen idee of dat nu ook nog zo is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig niet.
Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ `IC-materieel´ dat de baan op komt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart .
Nice! Per wanneer in de dienstregeling?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Socios het volgende:
[..]
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ IC-materieel dat de baan op komt.
Daar heb je gelijk in. Even aanpassen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Als alles goed gaat per 2013 tussen Frankfurt en Londen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Nice! Per wanneer in de dienstregeling?
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie danquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.
Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix
Inderdaad. Ze moeten die krengen wel heel grondig aanpakken wil je ze mooi krijgenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Mwah het mag best op Intercityroutes komen hoor. Coach-opstelling op de bovenverdiepingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Beslist niet. Waarom zouden ze anders een stoptrein naar IC-trein verbouwen? Straks rijdt er geen enkele dubbeldekker meer als stoptrein.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
Je treinstel laten trekken door een loc omdat hij het op eigen kracht niet red bedoel je? Dat lukt de V250 ook nog wel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
Amen to that!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan
Alle hangjeugd op de loungebankquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef dennistd het volgende:
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
Die gozer die daar een beetje grappig probeert te doen ;') _!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html
Haha
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html
Haha
Waarom wel? Daar rijdt nu toch gewoon prima VIRM. En welke lijn had je dan in gedachten?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden? Want ik heb andere berichten gehoord en het zou uiteraard van den zotte zijn. Daar is dat traject niet geschikt voor. Die trein rijdt een uur zonder enig IC station tegen te komen. En Amersfoort biedt geen goede overstap, dus voor veel mensen zal het nog langer zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:20 schreef ReisT het volgende:
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.
Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
Inderdaad betreurenswaardig dat NS Reizigers zich overgeeft aan deze idiocratie, ik heb er geen woorden voor...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Alle hangjeugd op de loungebank
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
Dat komt nogal vaak voor, zelfs toen DDM-1 nog ingezet werd...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.
Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.
Daar verkijk jij je in.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden?[
Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's,
Goed idee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon in Lw wonen
Been there, done that, got the t-shirt.quote:
Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Waar is de tijd gebleven?
Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek de het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.
De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.
Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.
Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject.
Ik zie geen verstoringenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Klopt. Het heeft ook geen invloed op het treinverkeer.quote:
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!quote:
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf spoor 4a ipv 1bquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!
Ik zit alweer thuis hoor. Ik had dienst tot half twee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf perron 4a ipv 1b
Uit de P2000:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Is het nou zoveel werk om even op de AV te checken en zien dat alles gewoon op tijd rijdt, ipv meteen overal posten?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede.
Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul.
Is lastig te voorspellen, tenzij je weet welke treinstellen internet hebben en inzage hebt in wanneer welk treinstel waar rijdt Het eerste is wel te achterhalen, het tweede erg lastig.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:39 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?
Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:43 schreef Miendientje het volgende:
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus?
Gelukkig moet ik inderdaad overdag reizen. Maar meer dan 4 uur uit het raam kijken lijkt me ook wat saai.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef dennistd het volgende:
Uit het raam kijken en genieten van het uitzicht
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-IV hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:33 schreef Miendientje het volgende:
Ik moet vrijdag en zaterdag nogal lang in de trein zitten. Nou zat ik laatst een keer in een trein met wifi. Hoe groot is de kans dat ik vrijdag in een trein met wifi terecht kom van Groningen naar Rotterdam en van Rotterdam naar Middelburg en zaterdag omgekeerd? Dan weet ik of het zin heeft om mijn laptop mee te nemen. Rijden op die lijnen al treinen met wifi eigenlijk?
Maar ik zou sowieso even langs de trein kijken, mischien heeft het voorstel stel geen WiFi, maar het achterste wel. Dan kan je natuurlijk gewoon daarin gaan zitten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-VI hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.
Of het aantal bielzenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen.
Die kan een normaal oog niet zo snel zien, de bovenleidingsportalen wél, omdat daar een stuk minder van staan. Maar ik vind dat altijd leuk om te doen, dan vergaat de tijd en je hebt reuzeveel plezier onderweg.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Of het aantal bielzen [ afbeelding ]
Tja, de ICL waar het net over ging in dit topic is er helaas uit, en was de ideale plek daarvoor...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:07 schreef Miendientje het volgende:
Ik wil eigenlijk ook al een keer echt picknicken/dineren in de trein. Tafeltje netjes dekken, kaarsje er bij, servetjes, bordje enz. Lijkt me wel grappig.
Je zou natuurlijk nog een 1e klas kaartje kunnen kopen en dan in de ICMm gaan zitten (gewone Intercity), daar heb je ook nog van die aparte coupé's.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Tja, de ICL waar het net over ging in dit topic is er helaas uit, en was de ideale plek daarvoor...
Er zijn nog niet genoeg Sprinters voor alle sprinterverbindingen. Dus rijdt er voorlopig op sommige lijnen nog ander stoptreinmaterieel zoals DD-AR, in afwachting van de levering van meer SLT's.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:41 schreef Ascendancy het volgende:
@ReisT: Je eigen bron zegt dat er op dit moment 2 sprinter rijden tussen Utrecht en Harderwijk. Dat is ook DD-AR, dus wat is je punt?
Ik tel nog wel eens van hoeveel kilometragebordjes het paneeltje is verdwenen of ik bekijk wat voor linkerspoorbeveiliging er is toegepast op het traject waar we rijden. Nu al een soort van beroepsdeformatie, denk ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:43 schreef Miendientje het volgende:
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus?
Hier, neem een voorbeeld aan deze baasquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:25 schreef Miendientje het volgende:
Nou zo'n klein tafeltje kan ik ook wel dekken, de reactie van andere mensen lijkt me juist zo grappig. Dan moet je natuurlijk wel in een gewone coupé gaan zitten.
Op lange afstandstrajecten ligt dat iets anders.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er zijn nog niet genoeg Sprinters voor alle sprinterverbindingen. Dus rijdt er voorlopig op sommige lijnen nog ander stoptreinmaterieel zoals DD-AR, in afwachting van de levering van meer SLT's.
Mijn punt is dat DD-AR iets anders is dan DDZ. DD-AR is stoptreinmaterieel, na de verbouwing is dat DDZ en dat is Intercitymaterieel.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-VI hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.
Rotterdam-Middelburg is de kans zeker 0. Daar rijden - tenzij er vervangend ICMm met WiFi rijdt - nooit een stel met WiFi, aangezien alleen ICMm het tot nu toe heeft of nog krijgt.
Je weet dat je met termen rondstrooit waar Miendientje waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:55 schreef greavy het volgende:
En zoals von_Preussen zegt, loop er langs. Als je OBIS schermen in de trein ziet, of stickers op de deuren van WiFi, heeft het stel WiFi. Er rijden momenteel sowieso 4 stellen rond met WiFi, maar de stickers ontbreken nog.
Kom maar op met die plaatjes met die capsule in die kopermijn in Chili. Dat moet er toch ergens wel hetzelfde uitzien. En een minstens vergelijkbare euforie opwekken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:53 schreef James1988 het volgende:
De eerste ICE is vandaag door de Kanaaltunnel gegaan.. awesome.
Hadden ze nog mazzel dat het op een zondagmorgen was...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:11 schreef dennistd het volgende:
Voor de IVW-rapport liefhebbers: ze hebben er weer een, dit keer over afgekruiste seinen en een overweg die open bleef na werkzaamheden vorig jaar in Almelo.
http://www.ivw.nl/Images/(...)ef_tcm247-287560.pdf
Ik ook niet ;D Gewoon meedoen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hm. Ik ben nooit zo'n meeter. Al heb ik PSM wel eens gemeet. In de trein.
Als je niet komt wil ik wel dat je belooft niet onze excursietrein de verneukerij in te sturenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hm. Ik ben nooit zo'n meeter. Al heb ik PSM wel eens gemeet. In de trein.
Vergeet je niet de treinnummers te posten die jullie nemen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je niet komt wil ik wel dat je belooft niet onze excursietrein de verneukerij in te sturen
Is me al eens vaker gebeurd
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben nog nooit op een meet geweest
quote:
Als ik vrij kan regelen, ga ik meequote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:37 schreef Crientj het volgende:
Maar je moet wel komen, ik wil niet de enige vrouw zijn xD
Nee dat is niet ergquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
[..]
Als ik vrij kan regelen, ga ik mee
Doordeweeks heeft wel m'n voorkeur, is dat erg?
Hoppa, schorsing nummer 2quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:41 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg ziggy, als ze dan richting groningen gaan, kan je ze dan niet per ongeluk Onnen insturen?
Oh? Ik heb ook een voorkeur voor doordeweeks. (A)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is niet erg
Maar we gaan in het weekend
Jij hebt een voorkeur voor Gupps jaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:53 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh? Ik heb ook een voorkeur voor doordeweeks. (A)
Niet Dat stond nog open, stond in je post!quote:
Is greavy nog wel in leven tegen de tijd dat we een rondje gaan maken denk je?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:08 schreef Ireyon het volgende:
Echt, fuck die materieelvoorspellingen op Somda. Ik had geen ICRm naar Eindhoven maar een VIRM-IV en ik had geen ICM(m) naar Roosendaal maar ICRm. Als ik morgenochtend om 07:30 niet in een I6 of I10 rijtuig zit is dat gelijk de laatste keer geweest dat ik er serieus m'n reistijd op afstem
Ga je icoontjes positioneren jijquote:
Het liefst doordeweeks, omdat mijn OV dan geldig is , maar ik ga er vanuit dat dat niet gaat lukken, omdat niemand dan kan. Dus ik heb toch maar op zondag gestemd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
• Zaterdag
• Zondag
• Doordeweekse dag
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nee een paar kratten Erdinger, primaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:26 schreef RubenK het volgende:
En dan geen kut bier als heineken of bavaria, geloof me
Nee het plan was ergens in januari eigenlijk. Als het mag hoor, van Koningin Gupps de Eerstequote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:26 schreef dennistd het volgende:
Zaterdag of zondag, maar niet in het weekend van 4-5 december of 5-6 februari (dat zijn de laatste weekenden van de kruidvatkaartjes, en dan is het teringdruk.
de precieze dag komt ook nog een poll overquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:30 schreef dennistd het volgende:
Prima hoor, maar dan niet 1 of 2 januari (dat weekend ben ik nog druk )
Volgens mij is het slim om in de infrastructuur en vervoerder te splitsen, straks kan je snel vanaf Duitsland naar Londen .quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:53 schreef James1988 het volgende:
De eerste ICE is vandaag door de Kanaaltunnel gegaan.. awesome.
Moest IV zijn inderdaadquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Termen zoals "ICMm - VI" ja Dat bestaat namelijk helemaal niet,
Inmiddels gestemd op de Poll voor zaterdag. Halverwege januari ofzo is een leuke datumquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Crientj en ik hebben een leuk idee. Als we gewoon eens met een aantal users uit het Treinenhoekje van PTA in het weekend een rondje gaan maken. Leuk een beetje elkaar IRL ontmoeten, gezellig babbelen, nummertjes fappen en ruzie maken met de security muppets (okee dat laatste was een garpje )
Zeg maar over een paar maanden, zodat iedereen op tijd vrij kan regelen. En dan, laten we zeggen, ontmoeten rond 11 uur op Utrecht Centraal en een rondje door het midden van het land maken, tot een uur of 5 in de middag, want we moeten nog naar huis ook. Zaterdag of zondag kunnen we het nog over hebben natuurlijk
Voorlopig alleen ANIMO-CHECK.
Laat het hier horen als je dit een leuk plan lijkt en je ook wel zin hebt om mee te gaan
De trein maakt het spoor wel bladvrijquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zag vandaag de Fyra in Eindhoven, ziet er ansich niet verkeerd uit. Alleen die deuren zijn zeker voor italianen gemaakt .
Ik hoop het wel. Tenminste, dat doel heb ik welquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is greavy nog wel in leven tegen de tijd dat we een rondje gaan maken denk je?
Zoiets zal het ook wel worden iddquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Inmiddels gestemd op de Poll voor zaterdag. Halverwege januari ofzo is een leuke datum
Klote NS met afwijkende materieelinzetquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:08 schreef Ireyon het volgende:
Echt, fuck die materieelvoorspellingen op Somda. Ik had geen ICRm naar Eindhoven maar een VIRM-IV en ik had geen ICM(m) naar Roosendaal maar ICRm. Als ik morgenochtend om 07:30 niet in een I6 of I10 rijtuig zit is dat gelijk de laatste keer geweest dat ik er serieus m'n reistijd op afstem
Het lijkt er anders op dat ik me - hoe democratisch - moet gaan schikken naar een zaterdag... Kan best hoor, daar niet vanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het plan was ergens in januari eigenlijk. Als het mag hoor, van Koningin Gupps de Eerste
Ja godverdomme kom daar NOU ff mee. Heb ik voor Jan Lul die poll gemaaktquote:
Nee, DrFlash, Crientj kan dit weekeinde echt niet, vanwege...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja godverdomme kom daar NOU ff mee. Heb ik voor Jan Lul die poll gemaakt
Tutje klaver negen dat je bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Ofyles2 geen vragen beantwoordt over zijn paranormale gaves. Het management moet eveneens nee verkopen...
Nou, we zien wel wat er uit de poll komt inderdaad. Je kan het toch nooit iedereen naar t zin makenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeg je iets over koningin guppy :p heb je prinses crientj onderschat
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, DrFlash, Crientj kan dit weekeinde echt niet, vanwege...Wie heeft het dan ook over dit weekend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Ofyles2 geen vragen beantwoordt over zijn paranormale gaves. Het management moet eveneens nee verkopen...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
QFT, niets meer aan toe te voegen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:13 schreef Crientj het volgende:
Maar zo verdomd boeiend is mijn verjaardag niet. Alleen iedereen om mij heen vind het belangrijk omdat het wel je 18e verjaardag is blablabla.
En ja, volgende week woensdag heb ik mn eerste rijles. MAAR NOU EN. HET IS MAAR EEN JAAR ERBIJ.
En ik ga met de Plan U excursie mee dit weekend.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan dit weekend zelf trouwens ook niet. Moet Fok!users meeten.
Ook leukquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
En ik ga met de Plan U excursie mee dit weekend.
Het lijkt me ook wel leuk jullie eens te zien (ik post hier af en toe en zat hier vroeger onder busfoto.nl)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja godverdomme kom daar NOU ff mee. Heb ik voor Jan Lul die poll gemaakt
Tutje klaver negen dat je bent
Ach ja en natuurlijk is vandaag, die ene vrije dag waarop ik om fucking 6 uur opsta, gewoon een willekeurige donderdag, de eerste dag sinds 3 weken dat er geen I6/I10 rijdt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Klote NS met afwijkende materieelinzet
Die materieelvoorspellingen zijn zoals ze vastgelegd zijn in de wbl planning bij NS. Het kan natuurlijk altijd aangepast worden door NS.
Net als dat er een Sandite-ICM behoort te rijden op de Emmerlijn met zo nu en dan een slagje, rijdt er ook wel eens een niet-Sandite ICM.
Maar trein 9201 (Benelux naar Amsterdam van 7:30 uit Roosendaal) heeft de afgelopen 3 weken steeds op doordeweekse dagen met I6 / I10 gereden. Zie dat ding altijd voorbij scheuren terwijl ik op een DDAR wacht
Dit weekend moet ik gaan proeven ,quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan dit weekend zelf trouwens ook niet. Moet Fok!users meeten.
Ik zag de trein aankomen, en dacht: Wtf, Prio. Wat een kutkoppen daar. Ireyon heb pechquote:Op donderdag 14 oktober 2010 07:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach ja en natuurlijk is vandaag, die ene vrije dag waarop ik om fucking 6 uur opsta, gewoon een willekeurige donderdag, de eerste dag sinds 3 weken dat er geen I6/I10 rijdt.
Inderdaad, we zien wel!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, we zien wel wat er uit de poll komt inderdaad. Je kan het toch nooit iedereen naar t zin maken
Vanaf 25 oktober zelfs. Als het goed is heb ik daar net geen last meer van, maar we zullen zien.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 06:18 schreef greavy het volgende:
Kort samengevat: 25 oktober staakt het S-bahn, RegionalExpress, RegionalBahn netwerk. De Stoptreinen dus
Lijkt mij wel. Men kan ook een treinkaartje naar München Hbf of een andere `verre´ bestemming in Duitsland kopen. Ik neem dat men dat eind dan niet in RE´s en RB´tjes hoeft af te leggen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef von_Preussen het volgende:
Beste heren,
ik heb nog een vraag voor u. Ik wil zaterdag met de trein naar Hamburg gaan. Daarvoor trek ik uit de kaartautomaat een "gewoon" internationaal kaartje.
Is deze dan ook geldig in de Intercity (immers geeft de automaat al de route over Bad Bentheim aan), en aansluitend ook in een ICE?
Vraag het NS hispeed?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef von_Preussen het volgende:
Beste heren,
ik heb nog een vraag voor u. Ik wil zaterdag met de trein naar Hamburg gaan. Daarvoor trek ik uit de kaartautomaat een "gewoon" internationaal kaartje.
Is deze dan ook geldig in de Intercity (immers geeft de automaat al de route over Bad Bentheim aan), en aansluitend ook in een ICE?
IC en ICE vallen inderdaad onder de normale internationale treinkaartjes.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Men kan ook een treinkaartje naar München Hbf of een andere `verre´ bestemming in Duitsland kopen. Ik neem dat men dat eind dan niet in RE´s en RB´tjes hoeft af te leggen.
Bovendien kan men bij Arnhem alleen maar per ICE de grens over. Jij gaat dan wel met een IC via Osnabrück Hbf, maar toch. Tevens staat op het kaartje ook niet dat hij niet geldig zou zijn in IC en ICE.
Wellicht dat er iemand anders nog even haar of zijn visie hier op kan geven. Ik reis ook vaak door Duitsland, maar dan verreweg meestal met eerder aangeschafte tickets. Met een treinkaartje uit de kaartautomaat vrijwel alleen indien ik bij een `inferieure´ grensovergang de grens over ga waar geen IC/ ICE rijdt.
Kun je ook gelijk vragen was ze met de waardeloze vogelbekdieren aanmoeten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Vraag het NS hispeed?
http://twitter.com/NSHISPEED
Dat is een heel goed punt inderdaadquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
IC en ICE vallen inderdaad onder de normale internationale treinkaartjes.
(Daarom mag je ze bijvoorbeeld ook met InterRail toeslagvrij gebruiken)
Graag gedaan. Goede reis, zaterdag! Osnabrück Hbf - Hamburg Hbf is inderdaad een leuk traject.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:05 schreef von_Preussen het volgende:
Heren, dank voor de informatie!
Kan zijn, ik heb het tot nu toe alleen nog maar snachts geredenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Graag gedaan. Goede reis, zaterdag! Osnabrück Hbf - Hamburg Hbf is inderdaad een leuk traject.
Haha, dat heb ik met Hannover Hbf - Berlin Spandau. Geen idee hoe dat er bij daglicht uitziet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan zijn, ik heb het tot nu toe alleen nog maar snachts gereden
Heb ik ook gehad.. wat een onzin weer zeg, die vervangende bussen komen in Breda aan, 3 minuten nadat de IC naar Eindhoven is vertrokken. Het advies is om maar de stoptrein naar Lage Zwaluwe te nemen, dan de sneltrein naar Breda en dan op de IC naar Eindhoven overstappen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:26 schreef James1988 het volgende:
Stukje service van NS... ik krijg een mail over werkzaamheden aan het spoor tussen Roosendaal en Breda.
Thalys stopt sowieso niet te Roosendaal. Sterker nog, hij komt er niet eens meer langs.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:42 schreef Ireyon het volgende:
Ook fijn dat ze erbij vermelden dat de Thalys tussen Amsterdam en Brussel ongewijzigd rijdt. Je zou d'r maar op staan wachten, op station Roosendaal.
Goh .quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Thalys stopt sowieso niet te Roosendaal. Sterker nog, hij komt er niet eens meer langs.
Dat is wel vet, dan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:47 schreef Ireyon het volgende:
Overigens hangen de borden met treinsamenstellingen van de Thalys er nog wel
Ja, ik ben ook voor treinnummers op de CTA's. Maar zolang je in Nederland niet meer dan een mismaakt handje vol reserveerbare treinen hebt, zal dat dus niet gebeurenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is wel vet, dan.
Sowieso, ben ik voor meer treinsamenstellingsborden op de perrons.
Tjah, maar ik vind openbaar vervoersbedrijven vrij gemakkelijk wegkomen bij problemen. En syntus heeft ook wel verdomd veel pech met de treinverbinding Ah-Ww. Daarbij vind ik veel personeel op bussen vooral zeer slecht ingelicht is over problemen, werkzaamheden etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het personeel van Syntus wil gaan staken: http://www.nu.nl/economie(...)rvoerder-syntus.html
Dat krijg je bij bedrijven die gedeeltelijk in Franse handen zijn.
Het onderhoud van de motoren worden overigens uitbesteed, aan de DB.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat NedTrain over enkele dagen het onderhoud van de buffeltjes alweer op zich zal gaan nemen.
Is dat niet bij de Linten?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Het onderhoud van de motoren worden overigens uitbesteed, aan de DB.
Echt, serieus... dus omdat er één Fyra uitvalt heeft dat nog uren nawerking op de dienstregeling? En dat wil een betrouwbare dienstverlener worden met Fyra's tussen Breda en Amsterdam?quote:Vanochtend viel aantal Fyra's uit. Nogmaals excuus. Oorzaak: incidenten op het spoor, waardoor we treinen missen en personeelsleden. NS Hispeed is een kleine organisatie, dan merk je gelijk in de dienstregeling als we treinen missen. Check morgen http://j.mp/bfEYoZ
Ik moet er altijd om lachen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet irritant van die schijtbejaarden die altijd zo goed weten hoe het moet voor een ander Waar bemoeien ze zich mee
Euh, dat weet ik niet. Het ging geloof ik om alle dieselmotoren, die gaan ze niet meer zelf onderhouden ivm gebrek aan kennis ofzo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet bij de Linten?
Klopt, heb ik nog (half binnen) zien staan. Toch een klein lichtpunt in de 'fuck-de-materieelvoorspelling'-malaise van afgelopen dagen; de trein naar Rsd van 10:48 was inderdaad een mooie ICMm-IV .quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, er schijnen nu 2 stammetjes in Zwolle te staan. Geen wonder dat ze problemen hebben.
Dat is nou niet het soort materieel waar ik om 6 uur voor op zou staan..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Materieelvoorspelling? ik wed dat er morgen tussen Nijverdal en Enschede DM'90 treinen rijden
uberhaupt, naar nijverdal reizenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is nou niet het soort materieel waar ik om 6 uur voor op zou staan..
Ik zal ook wel een virmpje hebben tussen Ut en Ed jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Materieelvoorspelling? ik wed dat er morgen tussen Nijverdal en Enschede DM'90 treinen rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de secondant ken ik ook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft 4 jaar de tijd om het goed te makenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:48 schreef von_Preussen het volgende:
Wat is die Melanie trouwens onaantrekkelijk geworden.
Ze heeft nu ook een gezin, liefdesverzoeken zijn bij deze volledig nutteloos.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:48 schreef von_Preussen het volgende:
Wat is die Melanie trouwens onaantrekkelijk geworden.
Ik loop niet op de feiten vooruit maar Melanie heeft iets te redden...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze heeft 4 jaar de tijd om het goed te maken
OVChipflop eruit, fyra eruit, Velaro's op de HSL en normaal gaan doen
Alles kan kapot, dus daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze heeft nu ook een gezin, liefdesverzoeken zijn bij deze volledig nutteloos.
Ik mis ICK ook die voornamelijk werd ingezet op Den Haag-Venlo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alles kan kapot, dus daar gaat het niet om.
Affijn, laten we weer on-topic gaan met de vraag: "welk materieel mis jij het meest"?
In mijn geval is het dus ICL wat tussen Deventer en Amsterdam reed.
Plan Uquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Affijn, laten we weer on-topic gaan met de vraag: "welk materieel mis jij het meest"?
Serieus, er was een bediend buffet in de Plan U?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plan U
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"
Door 2 aanrijdingen met een persoon in zeer korte tijd (1 op de HSL in de buurt van Leiden en 1 op het emplacement van Rotterdam) zijn 2 setjes van elk de betrokken loc + rijtuigen naar Zwolle gegaan voor calamiteitenreiniging. Dat betekent dat NS HiSpeed te weinig materieel voor de Fyra heeft, en zodoende genoodzaakt is om treinen op te heffen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt, serieus... dus omdat er één Fyra uitvalt heeft dat nog uren nawerking op de dienstregeling? En dat wil een betrouwbare dienstverlener worden met Fyra's tussen Breda en Amsterdam?
Ooit, jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Serieus, er was een bediend buffet in de Plan U?
Plan U (gevolgd door Mat ´54 en ICR)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
"welk materieel mis jij het meest"?
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België: ze integreren alleen jouw kant uit...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Stelletje stakende protectionistische untermenschen zijn het. Maar ondertussen wel TGV's Frankfurt - Hamburg willen rijden
Uitschot ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België:
Spiketrain een kloon?! Ook nog van een gebande? Wtf... Hij `normale´ user op Somda? Zijn naam en avatar door iemand misbruikt?quote:
Nou nou, wat een drama.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat is dit?!
[..]
Spiketrain een kloon?! Ook nog van een gebande? Wtf... Hij `normale´ user op Somda? Zijn naam en avatar door iemand misbruikt?
Jij hebt ´m hier in het topic ook nog gedag gezegd en welkom geheten, hoor. Toch vreemd als daar ineens een `grappenmaker´ achter blijkt te zitten?quote:
Dat weet ik Ik ken hem ook wel. Hij is hier toen binnen komen stuiken met die schoolmeesterij over spoorlopers. Precies hetzelfde verhaal heeft hij op verscheidene andere fora geplaatst, en daar was ook niks mis mee. Daar is ook verder gewoon normaal op gereageerd door een ieder hier, inclusief de aantekening (van o.a. mij) dat het wel een beetje raar overkomt om je ergens alleen maar te registreren om anderen de les te komen lezen, en dat hij hier waarschijnlijk toch niet zijn beoogde doelgroep zou tegenkomen. Ik heb geen reden om te twijfelen aan het feit dat hij dat inderdaad zelf was. Overigens niet "normale user" op Somda maar admin daar. Ik was ook niet de enige hier die hem al kende.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij hebt ´m hier in het topic ook nog gedag gezegd en welkom geheten, hoor. Toch vreemd als daar ineens een `grappenmaker´ achter blijkt te zitten?
Precies. Echt belachelijk dat de SNCF als staatsbedrijf wel vrolijk meedoet in allerlei Europese bedrijven maar zelf nauwelijks concurrentie toelaat.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België: ze integreren alleen jouw kant uit...
Ik begrijp niet waarom SBB, ÖBB, NMBS en NS de veiligheidscertificaten voor buitenlandse treinstellen snel rond krijgen en het bij SNCF jaren duurt.
Ik pleit voor een embargo die net zolang duurt voordat de Fransen buitenlandse spelers in de OV-markt toelaten. Wij niet in hun gebied, zij niet buiten hun gebied. Wat een stel incompetente aasgieren...
quote:Het treinverkeer tussen station Amsterdam Centraal en luchthaven Schiphol is vrijdagmiddag gestremd na een aanrijding nabij station Sloterdijk.
Reizigers moeten omreizen via Duivendrecht.Tussen Rotterdam en Amsterdam rijden bovendien geen Fyra-treinen.
De NS verwachten dat de problemen rond 13.30u zijn verholpen.
Helaas zijn we daardoor wel genoodzaakt de toeslag voor het gebruik van Fyra te verhogenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, weer geen Failra's door een aanrijding. Die trein moet inmiddels echt wel de reputatie van "onbetrouwbaar baggerding" hebben bij iedere reiziger die 'm gebruikt lijkt me.
Het zuidelijke ongedierte heeft het weer op zijn heupen.quote:Het treinverkeer vanuit Nederland naar België en Frankrijk is zondagavond en maandag de gehele dag flink ontregeld vanwege een staking bij de Belgische spoorwegen. Dat heeft de NS vrijdag bekendgemaakt.
De staking in België begint zondag na 22.00 uur en houdt 24 uur aan. De NS geeft voor die periode een negatief reisadvies. Het bedrijf raadt mensen die tijdens deze periode naar België of Frankrijk willen reizen, aan een andere dag uit te zoeken.
Ja, maar daarmee geven ze dus expliciet aan dat ze doelbewust geprobeerd hebben Veolia te naaien destijds. Het was niet alsof ze de stellen zelf destijds zo hard nodig hadden bijvoorbeeld. Stelletje vuile naaizakken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:29 schreef greavy het volgende:
Wat denk je? NS verhuurt de stellen die terzijde staan. Alleen even reactiveren, en karren maar. Nu krijgen ze nog geld binnen. Liet NS de stellen terzijde staan, kregen ze geen geld. Omdat er verder geen liefhebbers zijn die een buffeltje willen huren, zal NS toch zijn ingestemd.
Wat doen de IC's 3000 en 3100 Nijmegen - Schiphol/Den Helder v.v.?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:34 schreef greavy het volgende:
Oja, straxx ook langdurige werkzaamheden Driebergen-Zeist - Rhenen:
Werkzaamheden Driebergen-Zeist-Rhenen
Dat was gewoon een beetje onderhandelingspoker van NS Financial Services, die hadden gehoopt dat door zulke eisen te stellen Veolia de beslissing zou nemen om nog 10 jaar met de Buffel te gaan rijden i.p.v. nieuwe treinen te bestellen. Dan was NSFS zeker geweest dat die treinen nog 10 jaar verhuurd zouden zijn, maar nu staan ze gewoon op de balans en kosten alleen geld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
typisch dat het nu ineens blijkbaar WEL kan bij NS
Waardeloze auto-aanvullingsfunctie heeft dat ding dan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
zit je vanaf je Desire te posten?
Wordt verworpen, ook op m'n Desire typ ik als een koning der Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Waardeloze auto-aanvullingsfunctie heeft dat ding dan.
Syntus is ook deels eigendom van NS toch? Al heeft dat er vast niets mee te maken..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee geven ze dus expliciet aan dat ze doelbewust geprobeerd hebben Veolia te naaien destijds. Het was niet alsof ze de stellen zelf destijds zo hard nodig hadden bijvoorbeeld. Stelletje vuile naaizakken.
Jaquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
zit je vanaf je Desire te posten?
en gij moedoew smoelouwequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wordt verworpen, ook op m'n Desire typ ik als een koning der Nederlandse taal.
Mwoa, hooguit met het tarief dan denk ik Verder ga ik wel mee in de uitleg van Von_Pquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Syntus is ook deels eigendom van NS toch? Al heeft dat er vast niets mee te maken..
Precies. Hele lijn dubbelsporig maken, wordt het oorden ook eens voor vol aangezien.quote:
Wat let men eigenlijk? Waarom niet meer lijnen electrificeren? Is veel beter toch, ook voor het milieu.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. Hele lijn dubbelsporig maken
Ook een goeie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:57 schreef Igen het volgende:
Waarom niet eerst eens beginnen met twee GTW's te koppelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |