Lijkt mij wel. Men kan ook een treinkaartje naar München Hbf of een andere `verre´ bestemming in Duitsland kopen. Ik neem dat men dat eind dan niet in RE´s en RB´tjes hoeft af te leggen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef von_Preussen het volgende:
Beste heren,
ik heb nog een vraag voor u. Ik wil zaterdag met de trein naar Hamburg gaan. Daarvoor trek ik uit de kaartautomaat een "gewoon" internationaal kaartje.
Is deze dan ook geldig in de Intercity (immers geeft de automaat al de route over Bad Bentheim aan), en aansluitend ook in een ICE?
Vraag het NS hispeed?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef von_Preussen het volgende:
Beste heren,
ik heb nog een vraag voor u. Ik wil zaterdag met de trein naar Hamburg gaan. Daarvoor trek ik uit de kaartautomaat een "gewoon" internationaal kaartje.
Is deze dan ook geldig in de Intercity (immers geeft de automaat al de route over Bad Bentheim aan), en aansluitend ook in een ICE?
IC en ICE vallen inderdaad onder de normale internationale treinkaartjes.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Men kan ook een treinkaartje naar München Hbf of een andere `verre´ bestemming in Duitsland kopen. Ik neem dat men dat eind dan niet in RE´s en RB´tjes hoeft af te leggen.
Bovendien kan men bij Arnhem alleen maar per ICE de grens over. Jij gaat dan wel met een IC via Osnabrück Hbf, maar toch. Tevens staat op het kaartje ook niet dat hij niet geldig zou zijn in IC en ICE.
Wellicht dat er iemand anders nog even haar of zijn visie hier op kan geven. Ik reis ook vaak door Duitsland, maar dan verreweg meestal met eerder aangeschafte tickets. Met een treinkaartje uit de kaartautomaat vrijwel alleen indien ik bij een `inferieure´ grensovergang de grens over ga waar geen IC/ ICE rijdt.
Kun je ook gelijk vragen was ze met de waardeloze vogelbekdieren aanmoeten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Vraag het NS hispeed?
http://twitter.com/NSHISPEED
Dat is een heel goed punt inderdaadquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
IC en ICE vallen inderdaad onder de normale internationale treinkaartjes.
(Daarom mag je ze bijvoorbeeld ook met InterRail toeslagvrij gebruiken)
Graag gedaan. Goede reis, zaterdag! Osnabrück Hbf - Hamburg Hbf is inderdaad een leuk traject.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:05 schreef von_Preussen het volgende:
Heren, dank voor de informatie!
Kan zijn, ik heb het tot nu toe alleen nog maar snachts geredenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Graag gedaan. Goede reis, zaterdag! Osnabrück Hbf - Hamburg Hbf is inderdaad een leuk traject.
Haha, dat heb ik met Hannover Hbf - Berlin Spandau. Geen idee hoe dat er bij daglicht uitziet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan zijn, ik heb het tot nu toe alleen nog maar snachts gereden
Heb ik ook gehad.. wat een onzin weer zeg, die vervangende bussen komen in Breda aan, 3 minuten nadat de IC naar Eindhoven is vertrokken. Het advies is om maar de stoptrein naar Lage Zwaluwe te nemen, dan de sneltrein naar Breda en dan op de IC naar Eindhoven overstappen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:26 schreef James1988 het volgende:
Stukje service van NS... ik krijg een mail over werkzaamheden aan het spoor tussen Roosendaal en Breda.
Thalys stopt sowieso niet te Roosendaal. Sterker nog, hij komt er niet eens meer langs.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:42 schreef Ireyon het volgende:
Ook fijn dat ze erbij vermelden dat de Thalys tussen Amsterdam en Brussel ongewijzigd rijdt. Je zou d'r maar op staan wachten, op station Roosendaal.
Gohquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Thalys stopt sowieso niet te Roosendaal. Sterker nog, hij komt er niet eens meer langs.
Dat is wel vet, dan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:47 schreef Ireyon het volgende:
Overigens hangen de borden met treinsamenstellingen van de Thalys er nog wel
Ja, ik ben ook voor treinnummers op de CTA's. Maar zolang je in Nederland niet meer dan een mismaakt handje vol reserveerbare treinen hebt, zal dat dus niet gebeurenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is wel vet, dan.
Sowieso, ben ik voor meer treinsamenstellingsborden op de perrons.
Tjah, maar ik vind openbaar vervoersbedrijven vrij gemakkelijk wegkomen bij problemen. En syntus heeft ook wel verdomd veel pech met de treinverbinding Ah-Ww. Daarbij vind ik veel personeel op bussen vooral zeer slecht ingelicht is over problemen, werkzaamheden etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:08 schreef De_Hertog het volgende:
Het personeel van Syntus wil gaan staken: http://www.nu.nl/economie(...)rvoerder-syntus.html
Dat krijg je bij bedrijven die gedeeltelijk in Franse handen zijn.
Het onderhoud van de motoren worden overigens uitbesteed, aan de DB.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat NedTrain over enkele dagen het onderhoud van de buffeltjes alweer op zich zal gaan nemen.
Is dat niet bij de Linten?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Het onderhoud van de motoren worden overigens uitbesteed, aan de DB.
Echt, serieus... dus omdat er één Fyra uitvalt heeft dat nog uren nawerking op de dienstregeling? En dat wil een betrouwbare dienstverlener worden met Fyra's tussen Breda en Amsterdam?quote:Vanochtend viel aantal Fyra's uit. Nogmaals excuus. Oorzaak: incidenten op het spoor, waardoor we treinen missen en personeelsleden. NS Hispeed is een kleine organisatie, dan merk je gelijk in de dienstregeling als we treinen missen. Check morgen http://j.mp/bfEYoZ
Ik moet er altijd om lachen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet irritant van die schijtbejaarden die altijd zo goed weten hoe het moet voor een anderWaar bemoeien ze zich mee
Euh, dat weet ik niet. Het ging geloof ik om alle dieselmotoren, die gaan ze niet meer zelf onderhouden ivm gebrek aan kennis ofzo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet bij de Linten?
Klopt, heb ik nog (half binnen) zien staan. Toch een klein lichtpunt in de 'fuck-de-materieelvoorspelling'-malaise van afgelopen dagen; de trein naar Rsd van 10:48 was inderdaad een mooie ICMm-IVquote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, er schijnen nu 2 stammetjes in Zwolle te staan. Geen wonder dat ze problemen hebben.
Dat is nou niet het soort materieel waar ik om 6 uur voor op zou staan..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Materieelvoorspelling? ik wed dat er morgen tussen Nijverdal en Enschede DM'90 treinen rijden![]()
uberhaupt, naar nijverdal reizenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is nou niet het soort materieel waar ik om 6 uur voor op zou staan..
Ik zal ook wel een virmpje hebben tussen Ut en Ed jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Materieelvoorspelling? ik wed dat er morgen tussen Nijverdal en Enschede DM'90 treinen rijden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de secondant ken ik ook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft 4 jaar de tijd om het goed te makenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:48 schreef von_Preussen het volgende:
Wat is die Melanie trouwens onaantrekkelijk geworden.
Ze heeft nu ook een gezin, liefdesverzoeken zijn bij deze volledig nutteloos.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:48 schreef von_Preussen het volgende:
Wat is die Melanie trouwens onaantrekkelijk geworden.
Ik loop niet op de feiten vooruit maar Melanie heeft iets te redden...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze heeft 4 jaar de tijd om het goed te maken
OVChipflop eruit, fyra eruit, Velaro's op de HSL en normaal gaan doen
Alles kan kapot, dus daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze heeft nu ook een gezin, liefdesverzoeken zijn bij deze volledig nutteloos.
Ik mis ICK ook die voornamelijk werd ingezet op Den Haag-Venlo.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alles kan kapot, dus daar gaat het niet om.
Affijn, laten we weer on-topic gaan met de vraag: "welk materieel mis jij het meest"?
In mijn geval is het dus ICL wat tussen Deventer en Amsterdam reed.
Plan Uquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Affijn, laten we weer on-topic gaan met de vraag: "welk materieel mis jij het meest"?
Serieus, er was een bediend buffet in de Plan U?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plan U
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"![]()
Door 2 aanrijdingen met een persoon in zeer korte tijd (1 op de HSL in de buurt van Leiden en 1 op het emplacement van Rotterdam) zijn 2 setjes van elk de betrokken loc + rijtuigen naar Zwolle gegaan voor calamiteitenreiniging. Dat betekent dat NS HiSpeed te weinig materieel voor de Fyra heeft, en zodoende genoodzaakt is om treinen op te heffen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt, serieus... dus omdat er één Fyra uitvalt heeft dat nog uren nawerking op de dienstregeling? En dat wil een betrouwbare dienstverlener worden met Fyra's tussen Breda en Amsterdam?
Ooit, jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Serieus, er was een bediend buffet in de Plan U?
Plan U (gevolgd door Mat ´54 en ICR)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
"welk materieel mis jij het meest"?
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België: ze integreren alleen jouw kant uit...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Stelletje stakende protectionistische untermenschen zijn het. Maar ondertussen wel TGV's Frankfurt - Hamburg willen rijden
Uitschot ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België:
Spiketrain een kloon?! Ook nog van een gebande? Wtf... Hij `normale´ user op Somda? Zijn naam en avatar door iemand misbruikt?quote:
Nou nou, wat een drama.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat is dit?!
[..]
Spiketrain een kloon?! Ook nog van een gebande? Wtf... Hij `normale´ user op Somda? Zijn naam en avatar door iemand misbruikt?
Jij hebt ´m hier in het topic ook nog gedag gezegd en welkom geheten, hoor. Toch vreemd als daar ineens een `grappenmaker´ achter blijkt te zitten?quote:
Dat weet ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij hebt ´m hier in het topic ook nog gedag gezegd en welkom geheten, hoor. Toch vreemd als daar ineens een `grappenmaker´ achter blijkt te zitten?
Precies. Echt belachelijk dat de SNCF als staatsbedrijf wel vrolijk meedoet in allerlei Europese bedrijven maar zelf nauwelijks concurrentie toelaat.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België: ze integreren alleen jouw kant uit...
Ik begrijp niet waarom SBB, ÖBB, NMBS en NS de veiligheidscertificaten voor buitenlandse treinstellen snel rond krijgen en het bij SNCF jaren duurt.
Ik pleit voor een embargo die net zolang duurt voordat de Fransen buitenlandse spelers in de OV-markt toelaten. Wij niet in hun gebied, zij niet buiten hun gebied. Wat een stel incompetente aasgieren...
quote:Het treinverkeer tussen station Amsterdam Centraal en luchthaven Schiphol is vrijdagmiddag gestremd na een aanrijding nabij station Sloterdijk.
Reizigers moeten omreizen via Duivendrecht.Tussen Rotterdam en Amsterdam rijden bovendien geen Fyra-treinen.
De NS verwachten dat de problemen rond 13.30u zijn verholpen.
Helaas zijn we daardoor wel genoodzaakt de toeslag voor het gebruik van Fyra te verhogenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, weer geen Failra's door een aanrijding. Die trein moet inmiddels echt wel de reputatie van "onbetrouwbaar baggerding" hebben bij iedere reiziger die 'm gebruikt lijkt me.
Het zuidelijke ongedierte heeft het weer op zijn heupen.quote:Het treinverkeer vanuit Nederland naar België en Frankrijk is zondagavond en maandag de gehele dag flink ontregeld vanwege een staking bij de Belgische spoorwegen. Dat heeft de NS vrijdag bekendgemaakt.
De staking in België begint zondag na 22.00 uur en houdt 24 uur aan. De NS geeft voor die periode een negatief reisadvies. Het bedrijf raadt mensen die tijdens deze periode naar België of Frankrijk willen reizen, aan een andere dag uit te zoeken.
Ja, maar daarmee geven ze dus expliciet aan dat ze doelbewust geprobeerd hebben Veolia te naaien destijds. Het was niet alsof ze de stellen zelf destijds zo hard nodig hadden bijvoorbeeld. Stelletje vuile naaizakken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:29 schreef greavy het volgende:
Wat denk je? NS verhuurt de stellen die terzijde staan. Alleen even reactiveren, en karren maar. Nu krijgen ze nog geld binnen. Liet NS de stellen terzijde staan, kregen ze geen geld. Omdat er verder geen liefhebbers zijn die een buffeltje willen huren, zal NS toch zijn ingestemd.
Wat doen de IC's 3000 en 3100 Nijmegen - Schiphol/Den Helder v.v.?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:34 schreef greavy het volgende:
Oja, straxx ook langdurige werkzaamheden Driebergen-Zeist - Rhenen:
Werkzaamheden Driebergen-Zeist-Rhenen
Dat was gewoon een beetje onderhandelingspoker van NS Financial Services, die hadden gehoopt dat door zulke eisen te stellen Veolia de beslissing zou nemen om nog 10 jaar met de Buffel te gaan rijden i.p.v. nieuwe treinen te bestellen. Dan was NSFS zeker geweest dat die treinen nog 10 jaar verhuurd zouden zijn, maar nu staan ze gewoon op de balans en kosten alleen geld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
typisch dat het nu ineens blijkbaar WEL kan bij NS
Waardeloze auto-aanvullingsfunctie heeft dat ding dan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
zit je vanaf je Desire te posten?
Wordt verworpen, ook op m'n Desire typ ik als een koning der Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Waardeloze auto-aanvullingsfunctie heeft dat ding dan.
Syntus is ook deels eigendom van NS toch?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee geven ze dus expliciet aan dat ze doelbewust geprobeerd hebben Veolia te naaien destijds. Het was niet alsof ze de stellen zelf destijds zo hard nodig hadden bijvoorbeeld. Stelletje vuile naaizakken.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
zit je vanaf je Desire te posten?
en gij moedoew smoelouwequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wordt verworpen, ook op m'n Desire typ ik als een koning der Nederlandse taal.
Mwoa, hooguit met het tarief dan denk ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Syntus is ook deels eigendom van NS toch?Al heeft dat er vast niets mee te maken..
Precies. Hele lijn dubbelsporig maken, wordt het oorden ook eens voor vol aangezien.quote:
Wat let men eigenlijk? Waarom niet meer lijnen electrificeren? Is veel beter toch, ook voor het milieu.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. Hele lijn dubbelsporig maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |