Zo vreemd is dat toch niet:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
"Het groot Date met Carina topic #263 "quote:
Hihiquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhemtsss
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef De_Hertog het volgende:
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...quote:
Nee, doe dat maar niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Het groot Date met Carina topic #263 "
Het vogelbekdier is geen beschermde diersoort, dus de V250 mag in het wild afgeschoten worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
Kapsalon?? Ik wil een choco cookie, maar er is hier geen ah to go... Kut stationquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
Dat ligt niet aan de afkortingen. iPhonequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoef niet meer naar Drieb![]()
Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen
Dus vraag ik het maar hier.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Weet iemand trouwens of en wanneer de VIRM-5 komt?
Voorlopig niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Nog steeds geen antwoord gekregen op
[..]
Dus vraag ik het maar hier.
Normaal zijn er nog meerdere ritjes naar Antwerpen-Noord, vroeger werden die met Sprinters (MS86) gereden, geen idee of dat nu ook nog zo is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig niet.
Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ `IC-materieel´ dat de baan op komt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart.
Nice! Per wanneer in de dienstregeling?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Socios het volgende:
[..]
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ IC-materieel dat de baan op komt.
Daar heb je gelijk in. Even aanpassen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Als alles goed gaat per 2013 tussen Frankfurt en Londen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Nice! Per wanneer in de dienstregeling?
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie danquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.
Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix
Inderdaad. Ze moeten die krengen wel heel grondig aanpakken wil je ze mooi krijgenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Mwah het mag best op Intercityroutes komen hoor. Coach-opstelling op de bovenverdiepingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Beslist niet. Waarom zouden ze anders een stoptrein naar IC-trein verbouwen? Straks rijdt er geen enkele dubbeldekker meer als stoptrein.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
Je treinstel laten trekken door een loc omdat hij het op eigen kracht niet red bedoel je? Dat lukt de V250 ook nog wel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
Amen to that!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan
Alle hangjeugd op de loungebankquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef dennistd het volgende:
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
Die gozer die daar een beetje grappig probeert te doen ;') _!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html
Haha
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html
Haha
Waarom wel? Daar rijdt nu toch gewoon prima VIRM. En welke lijn had je dan in gedachten?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden? Want ik heb andere berichten gehoord en het zou uiteraard van den zotte zijn. Daar is dat traject niet geschikt voor. Die trein rijdt een uur zonder enig IC station tegen te komen. En Amersfoort biedt geen goede overstap, dus voor veel mensen zal het nog langer zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:20 schreef ReisT het volgende:
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.
Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
Inderdaad betreurenswaardig dat NS Reizigers zich overgeeft aan deze idiocratie, ik heb er geen woorden voor...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Alle hangjeugd op de loungebank
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
Dat komt nogal vaak voor, zelfs toen DDM-1 nog ingezet werd...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.
Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.
Daar verkijk jij je in.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden?[
Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's,
Been there, done that, got the t-shirt.quote:
Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Waar is de tijd gebleven?
Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek de het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.
De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.
Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.
Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject.
Ik zie geen verstoringenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Klopt. Het heeft ook geen invloed op het treinverkeer.quote:
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!quote:
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf spoor 4a ipv 1bquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!
Ik zit alweer thuis hoor. Ik had dienst tot half twee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf perron 4a ipv 1b
Uit de P2000:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Is het nou zoveel werk om even op de AV te checken en zien dat alles gewoon op tijd rijdt, ipv meteen overal posten?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede.
Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul.
Is lastig te voorspellen, tenzij je weet welke treinstellen internet hebben en inzage hebt in wanneer welk treinstel waar rijdt Het eerste is wel te achterhalen, het tweede erg lastig.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:39 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?
Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:43 schreef Miendientje het volgende:
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus?
Gelukkig moet ik inderdaad overdag reizen. Maar meer dan 4 uur uit het raam kijken lijkt me ook wat saai.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef dennistd het volgende:
Uit het raam kijken en genieten van het uitzicht
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-IV hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:33 schreef Miendientje het volgende:
Ik moet vrijdag en zaterdag nogal lang in de trein zitten. Nou zat ik laatst een keer in een trein met wifi. Hoe groot is de kans dat ik vrijdag in een trein met wifi terecht kom van Groningen naar Rotterdam en van Rotterdam naar Middelburg en zaterdag omgekeerd? Dan weet ik of het zin heeft om mijn laptop mee te nemen. Rijden op die lijnen al treinen met wifi eigenlijk?
Maar ik zou sowieso even langs de trein kijken, mischien heeft het voorstel stel geen WiFi, maar het achterste wel. Dan kan je natuurlijk gewoon daarin gaan zitten.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-VI hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.
Of het aantal bielzenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen.
Die kan een normaal oog niet zo snel zien, de bovenleidingsportalen wél, omdat daar een stuk minder van staan. Maar ik vind dat altijd leuk om te doen, dan vergaat de tijd en je hebt reuzeveel plezier onderweg.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Of het aantal bielzen [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |