abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03:24 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464460

Welkom in alweer deel 263 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_87464476
Blub. Geen TT :'(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:06 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464479
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87464485
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:34 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464489
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
Zo vreemd is dat toch niet:
Amsterdam Science Park
Amsterdam Sloterdijk
So we just called him Fred
pi_87464492
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
:')
pi_87464497

Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:52 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464499
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem :( tsss
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87464501
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Crientj het volgende:
Blub. Geen TT :'(
"Het groot Date met Carina topic #263 " :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87464526
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem :( tsss
Hihi :D

Ik hoef morgen pas weer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:25 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464539
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef De_Hertog het volgende:
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:07:13 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464561
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hihi :D

Ik hoef morgen pas weer :+
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87464707
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Het groot Date met Carina topic #263 " :?
Nee, doe dat maar niet. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11:17 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87464710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
Het vogelbekdier is geen beschermde diersoort, dus de V250 mag in het wild afgeschoten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11:49 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464724
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, doe dat maar niet. :')
Precies. Date kan best met een kleine letter.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87464756
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4 *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87464801
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
dag
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:16:56 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464904
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4 *O*
Kapsalon?? Ik wil een choco cookie, maar er is hier geen ah to go... Kut station :(

En die friet ziet er niet zo lekker uit, nog helemaal geel :o

- edit - laat maar, ben weer op weg naar Arnhem :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87465024
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
_O-

Gupps, je kan vast wel naar Drieb komen toch? Daar is een AH to go :Y

Oh, je weet niet wat er met Drieb bedoeld wordt? Mja, niet mijn schuld :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:22:33 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_87465107
Ik hoef niet meer naar Drieb *O*

Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87465394
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Crientj het volgende:
Blub. Geen TT :'(
Dit is een zeer goede TT, juist!
pi_87465438
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoef niet meer naar Drieb *O*

Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen :')
Dat ligt niet aan de afkortingen. iPhone :') .

Het auto-aanvullen op de mobiele site werkt prima hier. Voor treinnummers kun je altijd de DB Railplanner erbij pakken ^O^
pi_87465486
Ook de DB Railnavigator geeft treinnummers *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87466492
Wat is het beste alternatief voor een Dagkaart om in België te reizen? Die Go-Pass klinkt leuk maar als je alleen van A naar Z mag reizen, niet mag omreizen via P en ook je reis niet mag onderbreken in H, dan is er weinig aan. Tevens kun je 10 enkele reizen maken maar voor een leuk dagje uit ben je dus al minstens 2 reizen kwijt.

Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart -O- .
pi_87466508
Nog steeds geen antwoord gekregen op
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Weet iemand trouwens of en wanneer de VIRM-5 komt?
Dus vraag ik het maar hier. :+
gr gr
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:04:53 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87466561
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Nog steeds geen antwoord gekregen op
[..]

Dus vraag ik het maar hier. :+
Voorlopig niet.

Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87466973
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
Normaal zijn er nog meerdere ritjes naar Antwerpen-Noord, vroeger werden die met Sprinters (MS86) gereden, geen idee of dat nu ook nog zo is.
pi_87466976
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorlopig niet.

Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
gr gr
pi_87467000
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ `IC-materieel´ dat de baan op komt.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15:13 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87467019
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856

Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
pi_87467024
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart -O- .
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.

Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87467061
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
Nice! Per wanneer in de dienstregeling? :P
pi_87467101
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Socios het volgende:

[..]

DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ IC-materieel dat de baan op komt.
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87467122
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Daar heb je gelijk in. Even aanpassen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18:33 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87467181
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Nice! Per wanneer in de dienstregeling? :P
Als alles goed gaat per 2013 tussen Frankfurt en Londen.
pi_87467187
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.

Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix :)
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan }:|
pi_87467191
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Inderdaad. Ze moeten die krengen wel heel grondig aanpakken wil je ze mooi krijgen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87467192
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
gr gr
pi_87467229
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
Mwah het mag best op Intercityroutes komen hoor. Coach-opstelling op de bovenverdieping _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:21:09 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87467270
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87467304
Wat voor kleutersite is dat nou weer? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:24:48 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87467406
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:26:24 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87467458
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
Beslist niet. Waarom zouden ze anders een stoptrein naar IC-trein verbouwen? Straks rijdt er geen enkele dubbeldekker meer als stoptrein.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:28:33 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87467532
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856

Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
Je treinstel laten trekken door een loc omdat hij het op eigen kracht niet red bedoel je? Dat lukt de V250 ook nog wel. :+
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:32:02 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87467673
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87467698
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan }:|
Amen to that!
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:59:38 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87468849
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87469688
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef dennistd het volgende:
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
Alle hangjeugd op de loungebank :')
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
pi_87470215
quote:
Die gozer die daar een beetje grappig probeert te doen ;') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:29:19 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87470284
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
pi_87470429
quote:
_O-

Mooi gedaan :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87470460
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
Waarom wel? Daar rijdt nu toch gewoon prima VIRM. En welke lijn had je dan in gedachten?
Als de HSL in gebruik genomen wordt gaan de sneltreinen in de randstad de intercity's worden. Behalve de 1900. In die lijnen zit nu veel DD-AR. Dat gaat DDZ worden. Daarnaast moet dit mat ook de stoptrein naar Zwolle bevolken. Daar kan je namelijk geen SGM of SLeT inzetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:20:29 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87472727
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.

Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
pi_87472874
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's, zoals Amsterdam-Enkhuizen, Utrecht-Almere en alle andere intercity's op de Flevolijn.
pi_87473062
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:20 schreef ReisT het volgende:
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.

Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden? Want ik heb andere berichten gehoord en het zou uiteraard van den zotte zijn. Daar is dat traject niet geschikt voor. Die trein rijdt een uur zonder enig IC station tegen te komen. En Amersfoort biedt geen goede overstap, dus voor veel mensen zal het nog langer zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87474062
Serieus. Utrecht/Zwolle kan gewoon NIET met SLT. Vaak zat dat die dubbeldekkers al overvol zitten.. Hoe vol zullen die SLTtjes dan zijn?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:57:50 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87474821
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 12-10-2010 22:07:34 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:04:56 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87478379
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:16 schreef carboni het volgende:

[..]

Alle hangjeugd op de loungebank :')
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
Inderdaad betreurenswaardig dat NS Reizigers zich overgeeft aan deze idiocratie, ik heb er geen woorden voor... :|W
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:06:12 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87478426
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.
Dat komt nogal vaak voor, zelfs toen DDM-1 nog ingezet werd...
pi_87481888
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:10:36 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87484892
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Daar verkijk jij je in.
Als ik in het weekend of 's avonds van Zwijndrecht naar Amsterdam wil is geregeld de overstap Stoptrein -> Sneltrein sneller dan 28 minuten wachten op Rotterdam op de IC. Want als de stoptrein aan komt rijdt net de IC weg.

Ik kan dat eind wel zonder WC, maar er zijn andere mensen ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 13-10-2010 07:36:10 ]
pi_87487661
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein...
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 10:35:54 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_87488038
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87488340
Hebben ze op station de Vink sowieso toiletten dan? Of word je geacht van de perronrand af te schijten? Kortom: wat bitlord zegt is gelul :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87488381
Gewoon in Lw wonen dan hoef je nooit in een SLT te zitten maar heb je altijd ICM of VIRM met plee in de trein :)
pi_87488682
Waar is de tijd gebleven?

Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.

De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.

Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.


Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door von_Preussen op 13-10-2010 13:07:41 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:00:14 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87490564
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden?[
Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's,
Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:15:52 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87491011
DDZ wordt intercitymaterieel, met OBIS. Het zal gemengd gaan rijden met VIRM, tegen die tijd zal het ICRm er hoogstwaarschijnlijk uitgaan.
pi_87492111
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon in Lw wonen
Goed idee. :+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:57:34 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87492170
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Goed idee. :+
Been there, done that, got the t-shirt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87492307
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Waar is de tijd gebleven?

Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek de het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.

De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.

Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.


Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject. ;(
Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim.

In schril contrast met een paar weken geleden toen ik hetzelfde traject afgelegde in een standaard V-IRM. Vrijwel totaal geen beleving. Een standaard `spitsreisje´.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:41:13 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87493808
Te Dordrecht een vreemde omroep: "Wegens het te vroeg vertraagd rijden van de Intercity naar Roosendaal en Vlissingen van 9:49 ongeveer 5 minuten te laat"
Paar tellen later: "Wegens een spoorwijziging vertrekt de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo van spoor 3. Van spoor 3 zal de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo vertrekken."
Werd door de PLP zelf omgeroepen, zo bleek later.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:53:38 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87494270
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 13:57:54 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87494426
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Ik zie geen verstoringen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:09:22 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87494796
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik zie geen verstoringen :P
Klopt. Het heeft ook geen invloed op het treinverkeer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:10:49 #77
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87494855
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik zie geen verstoringen :P
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills! ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 14:18:43 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87495160
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:10 schreef V2 het volgende:

[..]

Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills! ;)
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf spoor 4a ipv 1b
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:19:11 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87495181
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf perron 4a ipv 1b
Ik zit alweer thuis hoor. Ik had dienst tot half twee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:24:30 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87495362
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.

Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:26:48 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87495442
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.

Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Uit de P2000:

13-10-10 13:44:41 Politie Rotterdam-Rijnmond 891 Overig 3 Cam.C87 Stationsplein in hal CS Stationsplein rt. Verdachte voorwerp

Als het treinverkeer stilgelegd wordt, lees je dat snel genoeg op ns.nl of teletekst.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 14:27:16 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87495451
Onbeheerde koffer geloof ik. Leve de terrorismedreiging dat dit handenvol geld kost. Vroeger maakten ze het spul even open en leverden het in bij de gevonden voorwerpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:33:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87495677
Dat "zwijgen in alle talen" is trouwens ook een beetje overdreven als het treinverkeer nog niet is stilgelegd, hè? Als er nog geen verstoring is, heb je ook nog niets te melden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87495840
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.

Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Is het nou zoveel werk om even op de AV te checken en zien dat alles gewoon op tijd rijdt, ipv meteen overal posten?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:23:37 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87497520
Ik krijg dat doorgeSMSt.
Inderdaad bleek dat het treinverkeer wel door kon gaan...

Degene die het mij SMSte bleek een beetje teveel sensatie te zoeken ofzo :? -O-
pi_87497912
Ik moet vrijdag en zaterdag nogal lang in de trein zitten. Nou zat ik laatst een keer in een trein met wifi. Hoe groot is de kans dat ik vrijdag in een trein met wifi terecht kom van Groningen naar Rotterdam en van Rotterdam naar Middelburg en zaterdag omgekeerd? Dan weet ik of het zin heeft om mijn laptop mee te nemen. Rijden op die lijnen al treinen met wifi eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 15:36:01 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87497989
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede.

Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87498109
Zo, vrijdag met de Pimpel naar Osnabrück, en dan met een andere Intercity door naar Hamburg Hbf
(en dan met de auto naar Rome, maar das een ander verhaal).

Tussen Bremen en Hamburg dan lekker 200km/h, gaat sneller dan met de auto, aangezien alles daar bestaat uit wegwerkzaamheden. *O*
pi_87498115
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede.

Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul.
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?
pi_87498220
Ik was toevallig op Rotterdam net tijdens de bommelding. Hoop bangmakerij om niets inderdaad.
In de trein werd omgeroepen dat iedereen op last van de politie direct via de blijdorpzijde het station moest verlaten en dat overstappen niet mogelijk was(ik kwam vanuit Utrecht en moest naar Dordrecht). 3 minuten na aankomst zat ik toch echt in de 1900. Geen agent gezien en de tunnel was druk als altijd.

@ReisT: Je eigen bron zegt dat er op dit moment 2 sprinter rijden tussen Utrecht en Harderwijk. Dat is ook DD-AR, dus wat is je punt?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 15:41:46 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87498228
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:39 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?
Is lastig te voorspellen, tenzij je weet welke treinstellen internet hebben en inzage hebt in wanneer welk treinstel waar rijdt Het eerste is wel te achterhalen, het tweede erg lastig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87498290
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus? :s)
  Redactie Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 15:51:05 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87498546
Uit het raam kijken en genieten van het uitzicht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87498561
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:43 schreef Miendientje het volgende:
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus? :s)
Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen. *O*
pi_87498596
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef dennistd het volgende:
Uit het raam kijken en genieten van het uitzicht
Gelukkig moet ik inderdaad overdag reizen. Maar meer dan 4 uur uit het raam kijken lijkt me ook wat saai.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:53:06 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87498609
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:33 schreef Miendientje het volgende:
Ik moet vrijdag en zaterdag nogal lang in de trein zitten. Nou zat ik laatst een keer in een trein met wifi. Hoe groot is de kans dat ik vrijdag in een trein met wifi terecht kom van Groningen naar Rotterdam en van Rotterdam naar Middelburg en zaterdag omgekeerd? Dan weet ik of het zin heeft om mijn laptop mee te nemen. Rijden op die lijnen al treinen met wifi eigenlijk?
De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-IV hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.

Rotterdam-Middelburg is de kans zeker 0. Daar rijden - tenzij er vervangend ICMm met WiFi rijdt - nooit een stel met WiFi, aangezien alleen ICMm het tot nu toe heeft of nog krijgt.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 13-10-2010 21:47:21 ]
pi_87498626
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:53 schreef greavy het volgende:

[..]

De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-VI hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten.
Maar ik zou sowieso even langs de trein kijken, mischien heeft het voorstel stel geen WiFi, maar het achterste wel. Dan kan je natuurlijk gewoon daarin gaan zitten.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:55:03 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87498656
En zoals von_Preussen zegt, loop er langs. Als je OBIS schermen in de trein ziet, of stickers op de deuren van WiFi, heeft het stel WiFi. Er rijden momenteel sowieso 4 stellen rond met WiFi, maar de stickers ontbreken nog.
pi_87498701
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:51 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen. *O*
Of het aantal bielzen
pi_87498763
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:56 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Of het aantal bielzen [ afbeelding ]
Die kan een normaal oog niet zo snel zien, de bovenleidingsportalen wél, omdat daar een stuk minder van staan. Maar ik vind dat altijd leuk om te doen, dan vergaat de tijd en je hebt reuzeveel plezier onderweg. ^O^

In het kader daarvan, ik zag dat er tussen Barneveld en Amersfoort enkele van de oude betonnen palen zijn vervangen door nieuwe exemplaren van staal, betonrot ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')