Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden?[
Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's,
Been there, done that, got the t-shirt.quote:
Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Waar is de tijd gebleven?
Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek de het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.
De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.
Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.
Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject.
Ik zie geen verstoringenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Klopt. Het heeft ook geen invloed op het treinverkeer.quote:
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!quote:
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf spoor 4a ipv 1bquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills!
Ik zit alweer thuis hoor. Ik had dienst tot half twee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf perron 4a ipv 1b
Uit de P2000:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Is het nou zoveel werk om even op de AV te checken en zien dat alles gewoon op tijd rijdt, ipv meteen overal posten?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:24 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen.
Althans, volgens een SMS die ik kreeg.
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede.
Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul.
Is lastig te voorspellen, tenzij je weet welke treinstellen internet hebben en inzage hebt in wanneer welk treinstel waar rijdt Het eerste is wel te achterhalen, het tweede erg lastig.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:39 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |