abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:29:19 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87470284
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
pi_87470429
quote:
_O-

Mooi gedaan :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87470460
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad?
Waarom wel? Daar rijdt nu toch gewoon prima VIRM. En welke lijn had je dan in gedachten?
Als de HSL in gebruik genomen wordt gaan de sneltreinen in de randstad de intercity's worden. Behalve de 1900. In die lijnen zit nu veel DD-AR. Dat gaat DDZ worden. Daarnaast moet dit mat ook de stoptrein naar Zwolle bevolken. Daar kan je namelijk geen SGM of SLeT inzetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:20:29 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87472727
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.

Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
pi_87472874
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's, zoals Amsterdam-Enkhuizen, Utrecht-Almere en alle andere intercity's op de Flevolijn.
pi_87473062
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:20 schreef ReisT het volgende:
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen.

Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet.
Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden? Want ik heb andere berichten gehoord en het zou uiteraard van den zotte zijn. Daar is dat traject niet geschikt voor. Die trein rijdt een uur zonder enig IC station tegen te komen. En Amersfoort biedt geen goede overstap, dus voor veel mensen zal het nog langer zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87474062
Serieus. Utrecht/Zwolle kan gewoon NIET met SLT. Vaak zat dat die dubbeldekkers al overvol zitten.. Hoe vol zullen die SLTtjes dan zijn?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:57:50 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87474821
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 12-10-2010 22:07:34 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:04:56 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87478379
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:16 schreef carboni het volgende:

[..]

Alle hangjeugd op de loungebank :')
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
Inderdaad betreurenswaardig dat NS Reizigers zich overgeeft aan deze idiocratie, ik heb er geen woorden voor... :|W
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:06:12 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87478426
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet.
Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan.
Dat komt nogal vaak voor, zelfs toen DDM-1 nog ingezet werd...
pi_87481888
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:57 schreef greavy het volgende:
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord.

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:10:36 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87484892
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Daar verkijk jij je in.
Als ik in het weekend of 's avonds van Zwijndrecht naar Amsterdam wil is geregeld de overstap Stoptrein -> Sneltrein sneller dan 28 minuten wachten op Rotterdam op de IC. Want als de stoptrein aan komt rijdt net de IC weg.

Ik kan dat eind wel zonder WC, maar er zijn andere mensen ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 13-10-2010 07:36:10 ]
pi_87487661
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein...
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 10:35:54 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_87488038
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:25 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden.
Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87488340
Hebben ze op station de Vink sowieso toiletten dan? Of word je geacht van de perronrand af te schijten? Kortom: wat bitlord zegt is gelul :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87488381
Gewoon in Lw wonen dan hoef je nooit in een SLT te zitten maar heb je altijd ICM of VIRM met plee in de trein :)
pi_87488682
Waar is de tijd gebleven?

Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.

De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.

Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.


Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door von_Preussen op 13-10-2010 13:07:41 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:00:14 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87490564
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden?[
Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's,
Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:15:52 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87491011
DDZ wordt intercitymaterieel, met OBIS. Het zal gemengd gaan rijden met VIRM, tegen die tijd zal het ICRm er hoogstwaarschijnlijk uitgaan.
pi_87492111
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon in Lw wonen
Goed idee. :+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:57:34 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87492170
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Goed idee. :+
Been there, done that, got the t-shirt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87492307
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Waar is de tijd gebleven?

Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek de het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn.

De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden.

Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden.


Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject. ;(
Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim.

In schril contrast met een paar weken geleden toen ik hetzelfde traject afgelegde in een standaard V-IRM. Vrijwel totaal geen beleving. Een standaard `spitsreisje´.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:41:13 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87493808
Te Dordrecht een vreemde omroep: "Wegens het te vroeg vertraagd rijden van de Intercity naar Roosendaal en Vlissingen van 9:49 ongeveer 5 minuten te laat"
Paar tellen later: "Wegens een spoorwijziging vertrekt de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo van spoor 3. Van spoor 3 zal de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo vertrekken."
Werd door de PLP zelf omgeroepen, zo bleek later.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:53:38 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87494270
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 13:57:54 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87494426
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren.
Ik zie geen verstoringen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')