abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03:24 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464460

Welkom in alweer deel 263 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_87464476
Blub. Geen TT :'(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:06 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464479
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87464485
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:34 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464489
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
Zo vreemd is dat toch niet:
Amsterdam Science Park
Amsterdam Sloterdijk
So we just called him Fred
pi_87464492
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners.
:')
pi_87464497

Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04:52 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464499
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem :( tsss
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87464501
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Crientj het volgende:
Blub. Geen TT :'(
"Het groot Date met Carina topic #263 " :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87464526
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem :( tsss
Hihi :D

Ik hoef morgen pas weer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:25 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464539
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef De_Hertog het volgende:
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt.
Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:07:13 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464561
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hihi :D

Ik hoef morgen pas weer :+
Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87464707
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Het groot Date met Carina topic #263 " :?
Nee, doe dat maar niet. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11:17 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87464710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien.
Het vogelbekdier is geen beschermde diersoort, dus de V250 mag in het wild afgeschoten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11:49 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464724
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, doe dat maar niet. :')
Precies. Date kan best met een kleine letter.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87464756
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier...
Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4 *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87464801
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
dag
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:16:56 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_87464904
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4 *O*
Kapsalon?? Ik wil een choco cookie, maar er is hier geen ah to go... Kut station :(

En die friet ziet er niet zo lekker uit, nog helemaal geel :o

- edit - laat maar, ben weer op weg naar Arnhem :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87465024
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen
_O-

Gupps, je kan vast wel naar Drieb komen toch? Daar is een AH to go :Y

Oh, je weet niet wat er met Drieb bedoeld wordt? Mja, niet mijn schuld :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:22:33 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_87465107
Ik hoef niet meer naar Drieb *O*

Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87465394
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Crientj het volgende:
Blub. Geen TT :'(
Dit is een zeer goede TT, juist!
pi_87465438
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoef niet meer naar Drieb *O*

Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen :')
Dat ligt niet aan de afkortingen. iPhone :') .

Het auto-aanvullen op de mobiele site werkt prima hier. Voor treinnummers kun je altijd de DB Railplanner erbij pakken ^O^
pi_87465486
Ook de DB Railnavigator geeft treinnummers *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87466492
Wat is het beste alternatief voor een Dagkaart om in België te reizen? Die Go-Pass klinkt leuk maar als je alleen van A naar Z mag reizen, niet mag omreizen via P en ook je reis niet mag onderbreken in H, dan is er weinig aan. Tevens kun je 10 enkele reizen maken maar voor een leuk dagje uit ben je dus al minstens 2 reizen kwijt.

Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart -O- .
pi_87466508
Nog steeds geen antwoord gekregen op
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Weet iemand trouwens of en wanneer de VIRM-5 komt?
Dus vraag ik het maar hier. :+
gr gr
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:04:53 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87466561
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Nog steeds geen antwoord gekregen op
[..]

Dus vraag ik het maar hier. :+
Voorlopig niet.

Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87466973
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken.
Normaal zijn er nog meerdere ritjes naar Antwerpen-Noord, vroeger werden die met Sprinters (MS86) gereden, geen idee of dat nu ook nog zo is.
pi_87466976
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorlopig niet.

Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben.
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
gr gr
pi_87467000
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel?
DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ `IC-materieel´ dat de baan op komt.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15:13 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87467019
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856

Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
pi_87467024
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart -O- .
Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.

Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87467061
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856
Nice! Per wanneer in de dienstregeling? :P
pi_87467101
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef Socios het volgende:

[..]

DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ IC-materieel dat de baan op komt.
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87467122
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Daar heb je gelijk in. Even aanpassen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18:33 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87467181
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Nice! Per wanneer in de dienstregeling? :P
Als alles goed gaat per 2013 tussen Frankfurt en Londen.
pi_87467187
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn.

Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix :)
Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan }:|
pi_87467191
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor.
Inderdaad. Ze moeten die krengen wel heel grondig aanpakken wil je ze mooi krijgen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87467192
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
gr gr
pi_87467229
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
Mwah het mag best op Intercityroutes komen hoor. Coach-opstelling op de bovenverdieping _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:21:09 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87467270
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
(iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?)
Bedankt voor de reacties ^O^
Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87467304
Wat voor kleutersite is dat nou weer? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:24:48 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87467406
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven.
Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:26:24 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87467458
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet?
Beslist niet. Waarom zouden ze anders een stoptrein naar IC-trein verbouwen? Straks rijdt er geen enkele dubbeldekker meer als stoptrein.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:28:33 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87467532
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856

Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!.
Je treinstel laten trekken door een loc omdat hij het op eigen kracht niet red bedoel je? Dat lukt de V250 ook nog wel. :+
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:32:02 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87467673
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten.
het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87467698
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan }:|
Amen to that!
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:59:38 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87468849
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87469688
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef dennistd het volgende:
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind)
Alle hangjeugd op de loungebank :')
Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden,
De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd
pi_87470215
quote:
Die gozer die daar een beetje grappig probeert te doen ;') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')