abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86382226

Welkom in alweer deel 254 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 14:51:29 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86382289
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:

De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.

Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86382349
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
omdat de Benelux het station overslaat :')
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
  maandag 13 september 2010 @ 14:53:18 #4
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_86382350
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat :'(
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 14:56:50 #5
Maffe Fries
pi_86382467
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Het kostte mij in Leiden door een vertraging van de 2200 een keer net aan de overstap op de 8800 richting Woerden. Het half uur wachten had daarna alsnog een voordeeltje, want ik kon zo op Amsterdam Zuid (ja, ik was verder gereisd) wel de Pimpel pakken.
  maandag 13 september 2010 @ 14:58:42 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86382524
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Creeg het volgende:
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat :'(
Want?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 september 2010 @ 15:09:47 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86382917
tvp
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86383416
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat :')
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?

'k Vind niet dat je kunt zeggen dat de Beneluxtrein in het gewone netwerk zit. Geen enkele officiële of überhaupt fatsoenlijke overstap is mogelijk en inderdaad, vanuit Roosendaal zorgt-ie alleen voor een vage frequentie richting het noorden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 15:29:38 #9
Maffe Fries
pi_86383574
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?
Had in Breda de aansluiting op de 1900 richting Den Haag gemist, waardoor ik met de slome 2200 richting noorden moest. En dan zijn de aansluitingen allemaal best klote te noemen eerlijk gezegd
  maandag 13 september 2010 @ 17:48:17 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86388860
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:09 schreef bork het volgende:
tvp
[ afbeelding ]
Die is mooi! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86389219
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:58 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Want?
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
pi_86389442
tvp :)
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 18:11:53 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86389515
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:09 schreef Ploertendoder het volgende:
tvp :)
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 september 2010 @ 18:15:23 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86389631
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat had eigenlijk "tvp" moeten heten, in plaats van "volg topic".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86389714
quote:

[..]

Ja ja, maar gewoonte ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 18:38:08 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86390285
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."

Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h ;(
  maandag 13 september 2010 @ 18:40:08 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86390352
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:38 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."

Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h ;(
Right. Het zit ze wel mee daar.

Elke trein een sternummer of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86390814
quote:

[..]

waar zit die dan? :@
  maandag 13 september 2010 @ 18:53:53 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86390816
quote:
Bron: ProRail
Datum: 13-09-2010

Eerste spade grond in bij station Groningen Europapark

De bouw van het nieuwe station Groningen Europapark gaat een volgende fase in en wordt daarmee ook meer zichtbaar. Komende week start ProRail met de grondwerkzaamheden om het terrein bouwrijp te maken.

In opdracht van ProRail werkt aannemer KWS Infra langs het spoor parallel aan de Helperzoom ter hoogte van het tijdelijke station Groningen Europapark tot aan de skatebaan te Groningen. De voorbereidende werkzaamheden vinden plaats in de nacht van maandag 13 september op dinsdag 14 september en op dinsdag 14 september overdag. Van maandag 20 september tot medio november vinden grondwerkzaamheden plaats. Onderdeel van de voorbereidingen vormt een archeologisch onderzoek naar de bodemgesteldheid op verzoek van de gemeente.

School
Aangezien het grondwerk bouwverkeer meebrengt, zal de aannemer samen met Veilig Verkeer Nederland en de gemeente de school in de buurt bezoeken met een vrachtwagen. Kinderen krijgen dan onder andere uitgelegd wat de dode hoek van de vrachtwagen is. Vrachtwagens zullen aan de rand van de wijk via de Helperzoom en Kempkenspad heen en weer naar de ring N7 rijden. De aannemer neemt maatregelen om de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.

Station

Groningen Europapark wordt een halte voor Arriva en de NS. Het station ligt in de as van de Euroborg, het thuishonk van voetbalclub FC Groningen, dat middenin de nieuwe wijk Europapark staat. Opdrachtgever ProRail verwacht zesduizend in- en uitstappers per dag. Volgens planning moet het nieuwe gebouw eind 2012 in gebruik worden genomen. Tot die tijd doet een tijdelijk station dienst.
Hoezo, een beetje overdreven lijkt mij met die in- en uitstappers...
pi_86390928
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
waar zit die dan? :@
Die zit nergens. Niets mis met een tvp plaatsen. :)
pi_86390931
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
pi_86390990
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad. Dat ongeduld onder veel reizigers altijd.
  maandag 13 september 2010 @ 18:57:51 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86390991
Netjes... de IC naar Roosendaal heeft 4 minuten in Den Bosch gewacht zodat reizigers uit Utrecht (ik dus) ook nog mee konden. Onze vertraging was bij binnenkomst 9 minuten.
pi_86391294
quote:

[..]

Precies. Anders verdient de kiosk ook niks, laat staan die nieuwe friettent. Bovendien zijn het verschillende clubs, dan kan je sowieso niet verwachten dat die naar elkaar kijken wat ze aan het doen zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 september 2010 @ 19:27:08 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86392115
quote:

[..]

Wat fijn geredeneerd vanuit de reiziger!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86392135
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
pi_86392169
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
pi_86392225
Ja, hoi. :)
pi_86392446
Hallo Crientj :)
pi_86392649
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat ook een rol speelt is de weinige stops in België. Als de Beneluxtrein in Leiden zou stoppen kun je van de NMBS niet verwachten dat ze daar wel Brussel-Noord of Antwerpen-Berchem voorbij rijden. Ergens vorig jaar wilde NSHispeed nog dat Mechelen werd overgeslagen en 'in ruil' hiervoor zou ook in Dordrecht niet meer gestopt worden. Jammer dat 't nooit is gebeurd eigenlijk.
pi_86393273
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig :)
Ik ben illegaal!
pi_86393423
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:51 schreef Ploertendoder het volgende:
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig :)
Dan kun je dus mooi overstappen in Roosendaal. :P
pi_86393659
HEE DUVEL IK HOOR DAT JE WEER BIJ CRIENTJ IN DE RIJ STOND??!
pi_86393713
Ik zag kiwisap. :')

ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
  maandag 13 september 2010 @ 20:18:47 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86394589
Ik was het niet. Er zijn meer mensen die kiwisap drinken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 september 2010 @ 20:21:41 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86394756
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86395321
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
Wat had je toen dan :')
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 20:42:19 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_86395827
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Crientj het volgende:
Ik zag kiwisap. :')

ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt :@

Woensdag moet je ook werken, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 september 2010 @ 21:00:24 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86396779
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:31 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wat had je toen dan :')
Eh. Aardbei of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86397331
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt :@

Woensdag moet je ook werken, toch?
Morgen en woensdag zelfs ;D
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:20:21 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_86397804
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86397865
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken :)
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen *O*

Ik durf niet zo goed alleen :@
  maandag 13 september 2010 @ 21:23:25 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86397987
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De vorige keer heb ik je handje nog wel vastgehouden...

Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:23:32 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_86397993
half 6 ben ik klaar met werken, dus tien over half zes? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 13-09-2010 21:35:21 ]
pi_86398183
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je durft ook alleen te spreken met een mic van RTV Utrecht onder je neus. :P

Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00 :P
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..

Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.

En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
pi_86398329
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
  maandag 13 september 2010 @ 21:32:39 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86398575
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:36:23 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_86398784
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00 :P
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..

Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.

En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
HALF zes, ik bedoel HALF zes :D ik werk nog geen 10 minuutjes van t station :')
pi_86399114
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Whaha :P Waar zit je dan ? ;o
pi_86400416
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Duvel ook :D

Er begint zich een net te sluiten rond Crientj }>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86400756
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:32 schreef Duvel het volgende:
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.
Ah, okey. :)

Over een maand weer ICE naar Eindhoven. :P
  maandag 13 september 2010 @ 22:07:44 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86400866
Ik zit op 10 8 minuten loopafstand van Utrecht CS.
  maandag 13 september 2010 @ 22:30:47 #53
45532 ziggyziggyziggy
pi_86402517
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Duvel ook :D

Er begint zich een net te sluiten rond Crientj }>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom bijna nooit meer in Utrecht. -O-
pi_86403171
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik kom bijna nooit meer in Utrecht. -O-
I wish -O-
pi_86412041
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

dat is toch vanwege werkzaamheden?
Ik ben illegaal!
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:19:26 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86412096
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel op 25 oktober weer 1200'en in de actieve dienst. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 09:20:02 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_86412112
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Whaha :P Waar zit je dan ? ;o
Ik werk in Lombok :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:20:07 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86412115
Dat zou wel tof zijn. :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:47:51 #59
Maffe Fries
pi_86414000
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
pi_86414024
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Ter vervanging van de 419 dus?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:51:43 #61
Maffe Fries
pi_86414108
De 419 zat in een aparte stichting, maar de 876 gaat rechtstreeks naar het NSM. Zit geen andere partij verder tussen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:53:20 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86414146
quote:
Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:58:01 #63
Maffe Fries
pi_86414241
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.
De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:59:44 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86414278
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.
Klote... Ze zullen er wel over hebben nagedacht, maar toch jammer dat het geen Werkspoor-V is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86414667
quote:
Ik mis de T en de V wel hier. De SLT heeft ze afgelost ;(
Ik ben illegaal!
pi_86415406
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:16 schreef Ploertendoder het volgende:
dat is toch vanwege werkzaamheden?
Klopt ja. :+ Omleiding erbij.
pi_86415421
In ieder geval heel mooi dat er een Plan V behouden blijft. Moest ook wel. Vrijwel iedereen in Nederland heeft de afgelopen 50 jaar wel met die trein gereisd. Geweldig degelijk stoptreinmaterieel.
pi_86415459
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt ja. :+ Omleiding erbij.
dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemen :P
Ik ben illegaal!
pi_86417707
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemen :P
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij :9
pi_86418524
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha, ja, en als het anders niet ´zou passen´ dan maar samen met de Intercity Den Haag Centraal - Venlo. :+
pi_86418891
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord :)
pi_86419124
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord :)
ICE door Woerden? Waar komt dat ding vandaan? :?
pi_86419157
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Welke wensen? :o
pi_86419193
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke wensen? :o
Meer variatie en ICE door heel het land. :9~
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:43:04 #75
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86419626
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ivm defecte bovenleiding.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:42:40 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86421887
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ivm defecte bovenleiding.
Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 14:52:33 #77
Maffe Fries
pi_86422258
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Testrit gehad op de zuidelijke HSL?

Of het stel is vanuit Woerden linksaf geslagen richting Amsterdam. Dan zou het vanuit Utrecht per ongeluk richting Gouda gestuurd zijn ipv richting Breukelen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:08:20 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86422929
Oja, nog een gevalletje FAIL op Rotterdam CS:
IC 2151(IC Amsterdam - Dordrecht) was vertraagd en werd op spoor 4 (!!) binnen genomen.
NS-personeel ter plekke dacht dat het de vertraagde 2251(Sneltrein Amsterdam-Dordrecht) was. Adviezen waren naar meerdere reizigers om die te nemen, want stopte op Rotterdam Blaak en Rotterdam Lombardijen, eindpunt Dordrecht.
Zo gezegd zo gedaan, veel volgden de adviezen op, en de deuren waren gesloten. Een medewerker zei toen: Volgens mij was dat de 2151 in plaats van de 2251.. Die is volgens mij al weg.
Er werd daarop gebeld, om te zorgen dat de reizigers geen problemen kregen, en desnoods een extra stop op Rotterdam Lombardijen (trein was Rotterdam Blaak) vermoedelijk dus al voorbij).
Of dat ook echt gebeurd is, is onbekend.
pi_86422954
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Testrit gehad op de zuidelijke HSL?

Of het stel is vanuit Woerden linksaf geslagen richting Amsterdam. Dan zou het vanuit Utrecht per ongeluk richting Gouda gestuurd zijn ipv richting Breukelen.
Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 15:16:13 #80
Maffe Fries
pi_86423270
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?
Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.
pi_86423324
Sexy treinen O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Ruben_Nicolai op 14-09-2010 15:41:04 ]
I (L) Ruben N
Het Dikkeman adoratietopic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:17:54 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86423342
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:24:07 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86423582
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

Tof! Wat is de dienstregeling van dat ding?

Hm, op Somda zie ik 14:00u te Den Bosch. En dan verder richting zuiden. Dat ga ik niet meer redden. :')

Edit: hij is al voorbij lees ik. Jammer, gemist.

[ Bericht 8% gewijzigd door Duvel op 14-09-2010 15:34:38 (huu) ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:49:23 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86424626
Van/naar bedevaartsoort Lourdes in Zuid-Frankrijk rijden zo nu en dan treinen.
Voor de ritten naar Lourdes geldt ongeveer de volgende drgl op Nederlands grondgebied:
Den Bosch +/- 14:00
Roermond +/- 16:00
Maastricht +/- 17:00

Hij zou uiteindelijk vandaag om 15:45 uit Ht vertrekken. De LM met de 1252 en rijtuigen kwam om 15:12 door Utrecht Zuilen. 15:45 zal dus ook niet gehaald worden in Den Bosch.
pi_86425561
quote:

De 1200 is toch ene oude loc?
Ik ben illegaal!
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:14:24 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86425721
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:10 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

De 1200 is toch ene oude loc?
Nogal.

IMAG0131 by Duvel78, on Flickr
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86425758
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nogal.

[ link | afbeelding ]
IMAG0131 by Duvel78, on Flickr
Toch wel leuk dat zo'n loc weer een leuk tochtje kan rijden :P
Ik ben illegaal!
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:37:26 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86426833
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was ook niet als verklaring bedoeld, maar meestal worden die dingen hier gemeld en ik zag dit er nog niet staan, dus ik deelde het maar even.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86427023
Greavy
http://www.trouw.nl/onderwijs/article1462352.ece

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruben_Nicolai op 14-09-2010 16:46:42 ]
I (L) Ruben N
Het Dikkeman adoratietopic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_86427235
quote:
Dus weer een 1200 onder NS-attest !

Dat is hetzelfde als "Dus weer een socialiste genueckt!" :{ Het kan op zich waar zijn, maar je voelt er niks van.
pi_86427267
quote:
Oud nieuws Sherlock.
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 17:00:58 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_86427999
quote:
Stakkerd, heb je nou werkelijk geen leven. Zielig hoor :{

Geavy O+
pi_86428101
:D . Greavy is beroemd :D

Ik faal trouwens gewoon een beetje, we waren nog helemaal niet in woerden maar in breukelen
:'( ;( |:( :@
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:24:53 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86429009
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:02 schreef Yreal het volgende:
:D . Greavy is beroemd :D

Ik faal trouwens gewoon een beetje, we waren nog helemaal niet in woerden maar in breukelen
:'( ;( |:( :@
OK, case closed.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86430254
Zit nu op het netwerk van de 4201 te internetten op weg naar Rotterdam. In tegenstelling tot de andere treinen met OBIS waar ik mee heb gereden draait dit netwerk als een tierelier!

De trein vertrok uit Utrecht vanaf spoor 18 waar ik een goed zicht had op de ETMET-stoptreinen naar Geldermalsen. Die treinen zitten echt stampvol, gedurende de Vijf minuten dat ik stond te kijken liepen er gemiddeld 2 personen per seconde naar de gereedstaande trein. Echt veel, de tussendiensten naar Houten Castellum zullen hard nodig zijn als de verdubbeling van de sporen in dienst komt.
pi_86430906
Soms wel eens jammer dat er zoveel mensen in de hobby zitten met een een of andere stoornis, ik heb -zoals meerdere denk ik- wel eens het idee dat ik de enige normale ben (wat ongetwijfeld dan weer niet zo is).

Aan de andere kant is het mooi dat jongens als Durk zich op deze manier kunnen bezighouden, een levensdoel hebben en kennelijk de samenleving niet heel erg lastigvallen.

Greavy, doe je verder nog een opleiding of iets anders naast de hobby, wat ik uit pure interesse.
pi_86431076
Gaat weer lekker. Kapotte stoptrein bij Bilthoven. Zit er met de IC net achter. We moeten nu eerst een stukkie achteruit, tot voor een wissel. Dan opnieuw kopmaken en via een ander spoor langs Bilthoven en dat kapotte ding naar utrecht. En er staan natuurlijk ook al treinen achtere ons te wachten.

Klinkt als een spelletje trafficjam voor ziggy en de zijnen. Volgens mij wel hetgene waar je trdl voor wordt, dit soort uitdagingen. Als alles als maar gaat zoals het moet is er ook geen lol meer aan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fixers op 14-09-2010 18:22:58 (zinnetje gemist.) ]
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:19:34 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431126
Wat in dat nieuwsartikel staat is gedeeltelijk waar. Ongeveer 3 maanden ná het plaatsen van dat artikel hebben wij via het Ministerie een nieuwe test kunnen krijgen. Officieel mocht dat pas na 3 jaar. Uitslagen als vorm van autisme en dergelijke klopten niet. Er moest 'iets' fout gegaan zijn destijds...

Ik ben na 2 jaar thuis te zitten, eindelijk via een omslachtige weg in een normale klas gekomen, de 2e klas. Brugklas overgeslagen. Uiteindelijk heb ik VMBO in 3 jaar gehaald met geen één onvoldoende. Momenteel doe ik ICT-beheerder (MBO niv. 3, 2 jaars opleiding. Vervolg word een niv. 4 opleiding).
De hobby is (zoals meerderen Wss wel weten) treinen etc..

Het artikeltje was in de papieren editie tevens 3 hele pagina's groot, waarbij op de voorpagina de helft tot 3 kwart pagina bezet was
pi_86431398
Dat klinkt goed, als je eerst zo'n artikel leest om daarna te horen dat je gewoon bezig bent met een MBO-opleiding. Als je geen enkele onvoldoende hebt gehaald op je middelbare school en nog niet zo oud bent, kun je
Misschien nog jaar het HBO doorstromen. Van een hogere opleiding hebben mensen niet vaak last gehad.

Btw, ik sta alweer 5 minuten op Rotterdam Noord te wachten. Zou ik nog op tijd in Zwijndrecht aankomen (19:00)?
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:31:00 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431580
Dat is zeker mooi. Ik kan gewoon doorstromen naar het HBO. Mijn achterstand is inmiddels nog maar één jaar.
Wij zijn bezig met een nieuw artikel en dergelijke. de Leerplichtambtenaar had laten weten 'dat ik erg veel geluk had' en 'het MBO niv. 3 misschien niet verstandig was' en 'ik beter naar niv. 2 kon' :{w
Achterlijke sloebers zijn het daar :( Die gast heeft mij maar 2x gezien, en heeft grote praatjes dat 'ie alles weet. Dat vinden wij te absurd..

@ die tijd op Rotterdam Noord. Je red 19:00 in Zwijndrecht niet. De trein van 18:28 naar Centraal is opgeheven. De eerstvolgende uit Noord is pas om 18:41. Je zal dan om 19:20 in Zwijndrecht zijn, zo schat ik het
pi_86431751
Nou, bij Rotterdam Noord staan we nu voor een defecte trein. 19:00 gaat niet lukken dus. Het is dat zonder overdrijven bijna de helft van de autosnelweg tussen Utrecht en Rotterdam ook vaststaat, anders was ik toch maar beter met de auto gegaan...
pi_86431851
Ik zit in de intercity Ut-Rtd, zie vorige post (4201). Ik word net ingehaald door de volgende intercity die via verkeerd spoor wel langs de defecte trein kon.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:41:24 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431995
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen ;)
Trein 4065(Sprinter Alkmaar/Uitgeest-Rotterdam) zal dan defect geraakt zijn, die ergens met vervangend materieel is ingezet..
pi_86432092
Het rijdt weer
pi_86432140
Flinke trambotsing in Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/255251

Kunnen jullie op jullie grotere schermen zien of de bak van de tram is verdraaid?
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:55:40 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86432554
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:
Flinke trambotsing in Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/255251

Kunnen jullie op jullie grotere schermen zien of de bak van de tram is verdraaid?
Ik heb het idee dat de voorste bak wel schade aan de kant van de geleding heeft: deuren scheef en ramen er uit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86432775
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:18 schreef Fixers het volgende:
Gaat weer lekker. Kapotte stoptrein bij Bilthoven. Zit er met de IC net achter. We moeten nu eerst een stukkie achteruit, tot voor een wissel. Dan opnieuw kopmaken en via een ander spoor langs Bilthoven en dat kapotte ding naar utrecht. En er staan natuurlijk ook al treinen achtere ons te wachten.

Klinkt als een spelletje trafficjam voor ziggy en de zijnen. Volgens mij wel hetgene waar je trdl voor wordt, dit soort uitdagingen. Als alles als maar gaat zoals het moet is er ook geen lol meer aan.
Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezellig :')
pi_86433129
Met de 2630 net vertrokken. Ben er om 19:25. Tot later!
pi_86438384
quote:

Enkele malen per jaar organiseert de NLZ (Nederlandse Lourdesbedevaart voor Zieken) een chartertrein voor bedevaartsgangers vanuit Nederland naar Lourdes. Daarbij wordt normaal gesproken NS Reizigers ingehuurd voor de tractie tussen Watergraafsmeer, 's Hertogenbosch en Maastricht. Op de grauwe en regenachtige dinsdag 14 september 2010 ging daarentegen de NSR lok defect, waardoor noodgedwongen EETC de trein zelf naar de Nederlands-Belgische grens moest rijden. Sinds EETC drie 1200'en van ACTS heeft overgenomen, zijn ze nu zelf in staat treinen in Nederland te rijden. Vandaag was het de EETC 1252 die met bedevaartstrein D 13241 iets na 17:00 midden in de drukke avondspits vertrok uit 's Hertogenbosch.
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:26:58 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86439950
Hij is fijn!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:32:19 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86440280
Ook deze kwam ik tegen (Copyright Kevin Evers):
pi_86440696
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:00 schreef Crientj het volgende:

[..]

Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezellig :')
Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen. :|W
pi_86440829
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.
Voor de noordoosttreinen heb je daar toch een prachtige fly-over voor de richting woerden, waar de treinen naar noord-oost dan weer onderdoor rijden om vervolgens pas na Overvecht rechts te rijden?
pi_86440865
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:41 schreef greavy het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen ;)
Trein 4065(Sprinter Alkmaar/Uitgeest-Rotterdam) zal dan defect geraakt zijn, die ergens met vervangend materieel is ingezet..
er was ook al een SLT op Amsterdam sloterdijk gestrand... van de stoptrein uitgeest-lijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:50:18 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86441255
En de Watergraafsmeer had een storing. Namelijk een wisselstoring.

Gevolg: Geen treinen van- en naar de Watergraafsmeer. CNL heeft met grote vertraging gereden of zelfs nog niet vertrokken. Benelux en Fyra eindigen op Schiphol.
Fyra 1074 start nu nog op Schiphol en Fyra 1065 eindigt daar. Verder weer normaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 21:55:16 #116
Maffe Fries
pi_86441518
Kijk, ze doen nog wel eens iets goed: Prorail eist geld van jonge vandalen
pi_86441699
Wel gare kutjournalistiek om dan die naam gewoon 1:1 over te nemen natuurlijk -O-

oh dat ging over dat greavy verhaal dus :)
pi_86441795
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen. :|W
Oh, dat was die trein die stond te wachten. Ik vond het al raar dat de SLT waar ik in zat enkele meters voor het perron moest wachten. Maar ik had de SLT richting Baarn, dus dan klopt er alsnog niets van waarom ie moest wachten.
Huuu, weird.
pi_86441817
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:

[..]

No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....

Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_86441821
Enn. van 4B naar 19B valt opzich wel mee. ;o
pi_86441833
Oh ja. GUUUPS. Waar was je ;{
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:06:08 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442033
Toevallig kwam ik dit plaatje tegen:

Van Socios. Hey socios...
pi_86442099
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Hij mag van mij weg als de IC ieder half uur naar Roosendaal doorrijdt. Wat een belachelijke rukverbinding is dat :')
pi_86442185
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappen ;) .
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:13:27 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442367
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappen ;) .
Nee, dat heb je niet :?
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere halfuur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België

Ook rijdt er maar één Stoptrein per uur per richting ri. Roosendaal: Den Haag - Dordrecht - Roosendaal
Het andere halfuur eindigt deze stoptrein ook in Dordrecht.
pi_86442516
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Het andere uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België
Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.
Echter in de ochtendspits is die 5e IC hard nodig. Je wilt niet weten hoe druk de 1900 dan bijvoorbeeld is -O-
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:17:08 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86442583
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.
Echter in de ochtendspits is die 5e IC hard nodig. Je wilt niet weten hoe druk de 1900 dan bijvoorbeeld is -O-
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:24:12 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442891
Ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van Huider Modeltreinen, Modelsport en Modelbouw zal de SSN 7 pendeltreinen rijden tussen Alkmaar en Heerhugowaard.

Behalve op deze pendelritten, kunt u ook meerijden op de rit van/naar Rotterdam. Kaartverkoop via de organisatie. Behalve in Alkmaar, kunt u ook opstappen in Heerhugowaard Meer informatie op www.huider.nl

DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)

Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<

(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)

Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28

(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)

Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)

Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)

Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)

Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)

Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)

Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25

(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)

Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)

Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)

Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)

Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)

Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)

Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25

(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)

Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)

Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)

Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37

(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)

Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21

Afkortingen kunt u vinden op Somda

DEUVM!
pi_86442985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Het andere halfuur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
"Die kant op" als in "naar Den Haag / Amsterdam". Dan heb je toch 2 ICs per uur naar Amsterdam.

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Oprotten met VIRM :{w . M'n trein naar Eindhoven (vertrek 07:21 Breda) is van een heerlijke lange ICRm stam naar 6 bakken VIRM gegaan en 'k heb nog nooit zo vaak mensen zien staan als sinds die kutVIRM ging rijden.

En verder gewoon een fatsoenlijke verbinding vanuit Roosendaal naar 't noorden. 'k Snap niet waarom die IC in de spits opeens wel tot Roosendaal kan rijden en we 't de rest van de dag moeten doen met elk uur in 2 treinen 10 minuten na elkaar.
pi_86444570
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.
Breda-Eindhoven is net zo goed druk, is mijn ervaring. En in Rotterdam loopt de trein inderdaad leeg, om vervolgens weer aangevuld te worden. Het gebeurt zovaak dat je op station HS al moet staan in de IC naar Venlo.
En mijn ervaring is dat dat met VIRM minder het geval was dan met ICRm. Mits het minimaar 2x IV was.
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:59:26 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86444653
In 2003 was het nog ICK, toen moest ik er een paar keer per week mee. Paste 's ochtends prima...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:01:55 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86444791
Met VIRM zit het net zo goed vol als met ICRm. 10 bakken ICRm levert meer dan 800 zitplaatsen, met 2x VIRM-IV heb je dat ook. Een los zesje (of nog erger: een viertje) is op Eindhoven - Rotterdam tijdens de spits echt veel te weinig.
pi_86447842
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef greavy het volgende:
Ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van Huider Modeltreinen, Modelsport en Modelbouw zal de SSN 7 pendeltreinen rijden tussen Alkmaar en Heerhugowaard.

Behalve op deze pendelritten, kunt u ook meerijden op de rit van/naar Rotterdam. Kaartverkoop via de organisatie. Behalve in Alkmaar, kunt u ook opstappen in Heerhugowaard Meer informatie op www.huider.nl

INGELEGDE TREINEN

Afkortingen kunt u vinden op Somda

DEUVM!
Wat duidelijk allemaal die afkortingen O+ :')
pi_86449790
En dan blijkt dat al die storingen in de achterhoek veroorzaakt waren door minderjarigen :D :D hebben ze dat hele gebeuren opengehaald en vervangen eerder dit jaar
  woensdag 15 september 2010 @ 08:33:04 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86450575
Wat ik me nu afvraag is wat die minderjarigen nou precies hebben gedaan... zijn zij nou echt verantwoordelijk voor meer dan een jaar aan storingen?

Ik zit nu trouwens in de stoptrein van Breda naar Utrecht, de trein is nu bij Tilburg Reeshof en hij zit echt stampvol. Voor zover mij bekend rijdt hij met SGMm 2 + 3, maar een SLT zou wbt. capaciteit geen overkill zijn nu.

Edit: bij Tilburg West is het nu wat rustiger geworden, maar er staan nog steeds een aantal mensen. Vraag me af hoe het van Tb naar Den Bosch is. Nog steeds druk dus. :')

Edit: ah, trein reed met een los drietje. Geen wonder dat hij stampvol zat :')

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 15-09-2010 09:02:24 ]
  woensdag 15 september 2010 @ 08:38:18 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86450645
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat duidelijk allemaal die afkortingen O+ :')
De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
pi_86450920
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:38 schreef greavy het volgende:

[..]

De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige ben
  woensdag 15 september 2010 @ 08:56:48 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86450961
Het zijn verkortingen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 08:57:07 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86450969
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige ben
Ik ken ze wel. Kwestie van wennen...

Ok, ik kan me wel voorstellen dat dingen als Wspl, Zspl en Nspl niet zo duidelijk zijn, en Hlba is ook een leuke. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 09:19:36 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_86451312
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef Crientj het volgende:
Oh ja. GUUUPS. Waar was je ;{
Gisteren was dinsdag, toen moest ik snel naar huis. Maar vanavond ga ik proberen op tijd te komen voor een chocokookie :)
  woensdag 15 september 2010 @ 09:24:27 #141
45532 ziggyziggyziggy
pi_86451405
Ik vind het ook een wat vreemd verhaal, daar in de Achterhoek. Assentellers stoor je niet zomaar door aan overwegbomen te gaan hangen ofzo.
  woensdag 15 september 2010 @ 10:01:46 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86452189
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind het ook een wat vreemd verhaal, daar in de Achterhoek. Assentellers stoor je niet zomaar door aan overwegbomen te gaan hangen ofzo.
Zaten daar geen pedalen of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 10:22:58 #143
Maffe Fries
pi_86452647
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me nu afvraag is wat die minderjarigen nou precies hebben gedaan... zijn zij nou echt verantwoordelijk voor meer dan een jaar aan storingen?
Kan, maar het is wel zo dat ze uiteraard lang niet alle storingen op hun geweten hebben.

Het zal wel zo zijn dat in sommige storingen een patroon zat, waardoor ProRail uit wilde vinden waarom de betreffende overweg telkens in storing trad.
pi_86457628
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met Syntus Lint 41?
Hij staat al enkele dagen in Zutphen met een zeil voor één van de cabines...
  woensdag 15 september 2010 @ 13:07:17 #145
45532 ziggyziggyziggy
pi_86457728
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:04 schreef Nightshadow het volgende:
Hij staat al enkele dagen in Zutphen met een zeil voor één van de cabines...
Geen idee. Een springer gekopt?
  woensdag 15 september 2010 @ 13:18:12 #146
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458075
Hoe werkte die [abbr=afk]afkorting[/abbr]-tag ook alweer? Ik dacht dat dat met [abbr] ging, maar zo te zien niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86458131
Hotseflots
  woensdag 15 september 2010 @ 13:23:34 #148
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458254
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:19 schreef Ireyon het volgende:
Hotseflots
djw! Ben bezig met een afkortingen-scriptje ;) zal 'm zo posten.
pi_86458388
quote:

[..]

Als je het nu leesbaar wilt houden voor de iets minder enthousiaste treinliefhebbers: Je post dat hele lange lijst/plan/rooster op een passend forum; bijvoorbeeld Somda of OHIH. Doet hier in het topic een korte rit omschrijving met belangrijkste steden en tijden. En doet de link naare je somda post erbij. De echte spotters weten het dan wel te vinden.

Bijvoorbeeld:
Rotterdam Zuid - v. 10.00
Amsterdam CS - v. 10.45
Groningen Europark v. 12.00
Rotterdam zuid a. 14.00
Dat v en a vertrek en aankomst zal zijn dat snappen leken ook nog wel.

Rekent iemand nog even uit hoe hard je moet rijden om dit soort rijtijden te halen? :P
  woensdag 15 september 2010 @ 13:42:49 #150
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458946
Hier een scriptje om Somda-afkortingen om te zetten in afk-tags. Uitgevoerd op Greavy z'n post krijg je dit:

quote:
INGELEGDE TREINEN

pi_86458954
lol :D in een uur en een kwartier van Amsterdam naar Groningen? Zelfs als het trace van de nieuwe Hanzelijn (Zwolle-Lelystad) er ligt lijkt me dat een hele prestatie!
  woensdag 15 september 2010 @ 13:48:00 #152
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86459161
Hm, hij pakt alleen (Rtd nog niet natuurlijk :P nou ja, dat verbouw ik nog wel eens een keer. Of niet :D
  woensdag 15 september 2010 @ 13:50:56 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86459309
Als je toch zo'n script maakt, is het dan niet veel handiger gewoon de afkortingen te vervangen voor de volledige tekst, in plaats van zo'n mouseover? Scheelt voor het scriptje niet veel, lijkt me, en het is een stuk makkelijker..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 15 september 2010 @ 14:05:43 #154
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86459918
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
Als je toch zo'n script maakt, is het dan niet veel handiger gewoon de afkortingen te vervangen voor de volledige tekst, in plaats van zo'n mouseover? Scheelt voor het scriptje niet veel, lijkt me, en het is een stuk makkelijker..
Ja, kan ook. Ik voeg anders wel een tweede knop toe ofzo, dan kan je beide doen.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:41:34 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86461227
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:42 schreef V2 het volgende:
Hier een scriptje om Somda-afkortingen om te zetten in afk-tags. Uitgevoerd op Greavy z'n post krijg je dit:
[..]

Een heel verschil! Not.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 15:08:28 #156
45532 ziggyziggyziggy
pi_86462150
Leuk, die afkortingentags. Die werken niet in de mobiele layout. Ik vind de oplossing van Fixers een stuk beter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 15:13:41 #157
Maffe Fries
pi_86462338
In de categorie Niet voor het eerst en niet voor het laatst: De spoorbrug bij Akkrum is defect

Ik snap niet dat ze het nu nog altijd niet onder controle hebben
pi_86462764
quote:

Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
Wat een kutsmoes. We zijn hier op Fok. Waar het voor iedereen gezellig is. En niet alleen voor sociaal gehandicapte puistennerds met een linnen tas en een bloknootje.
  woensdag 15 september 2010 @ 15:28:10 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86462851
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een kutsmoes. We zijn hier op Fok. Waar het voor iedereen gezellig is. En niet alleen voor sociaal gehandicapte puistennerds met een linnen tas en een bloknootje.
Nou durft Socios hier helemaal niet meer terug te komen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86462876
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet mijn schuld :P
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 16:09:33 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_86464453
Nou, doe eens lief tegen elkaar }:|

Ik ga straks nog een cookie halen bij Crientj *O*
pi_86465102
Zoals al langer bekend is, zijn er een groepje spotters die de regels hard overtreden tijdens het spotten. Dit vooral bij de speciale treinen. Voorbeelden hiervan zijn de stoomtrein ritten van de SSN, of de VSM. Maar ook bij andere stichtingen is dit het geval.
Een hele tijd terug was hier ook al een discussie over geweest, destijds vanuit de VSM. Ik open een nieuwe discussie, want de SSN heeft er ook veelvuldig last van. De VSM ook, net als meerdere stichtingen. Zelfs bij speciale ritten die niet door stichtingen gereden worden, komt het voor.

Zoals velen bekend is, worden deze DRGL's regelmatig gepost hier. Opzich niks mis mee. Het grootste probleem ontstaat pas tijdens de rit. Spotters die te ver buiten hun boekje treden om nét die ene plaat te krijgen. Zelfs al heb je spoorbevoegdheid, dat wil niet betekenen dat je het spoor mag betreden zonder toestemming van je werkgever.

Een aantal gevaarlijke situaties die regelmatig terug komen tijdens zulke ritten:
* Spotters in seinpalen
* Spotters die op spoorbruggen lopen
* Op het spoor zich bevinden, om de trein van voren te fotograferen
* Op de schouwpaden, al dan niet met Spoorbevoegdheid en hesjes.
* Staand op seinkasten
* Op hekken gaan klimmen
* Op een tak in een boom gaan klimmen
Zo kunnen wij natuurlijk nog lang doorgaan. Zeer lang zelfs!

Het grootste nadeel bij dit probleem is dat je te maken hebt met machinisten, stokers, passagiers en dergelijke.
Wanneer de machinist dit waarneemt, is hij verplicht dit door te geven aan de Treindienstleider. De treindienstleider gaat daarop een lastgeving uitvaardigen in de vorm van snelheidsbeperkingen.
Dit betekent vertraging voor het reguliere treinverkeer, maar ook voor de extra rit van de stichting.
Nu de spotters op gevaarlijke locaties met zekere zin toeneemt, en er dus ook meer lastgevingen gegeven worden, is nadelig voor iedereen.
De stichting in kwestie zal hier op aangesproken worden, want dankzij die stichting met hun extra rit bevinden er zoveel spotters langs de baan.

Wanneer deze trend zich steeds verder voortzet, zal het nadelige gevolgen hebben voor de stichtingen. Prorail zal minder snel een extra rit in willen plannen voor de stichting. Kosten kunnen stijgen. En ga zo door met de gevolgen.

De medewerkers op deze trein zijn vrijwilligers. Hebben niet altijd in hun dagelijks leven te maken met zulke situaties. Zou jij het ze gunnen om zulke ervaringen te laten onthouden? Zou jij het leuk vinden om iemand voor jou loc te krijgen, die vervolgens dood is?
Een stoomloc remt echt niet zomaar!
De echte liefhebbers zijn degenen die met deze ritten meegaan, of de stichting(en) steunen.

Stichtingen zoals de SSN, VSM en dergelijke nemen het de spotters zeker kwalijk dat er op zo'n manier gespot moet worden, tot gevaarlijke situaties aan toe.

Graag zouden ik reacties zien die iets toevoegen. Onnuttige reacties mogen gelijk verwijderd worden.
Ik verzoek tevens tot de Moderators om dit topic overzichtelijk te houden.
Degelijk commentaar wat offtopic is kan per e-mail naar mij.
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 16:30:00 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_86465201
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:27 schreef Spiketrain het volgende:

:D
  woensdag 15 september 2010 @ 16:30:13 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86465211
quote:
<knip>
Graag zouden ik reacties zien die iets toevoegen. Onnuttige reacties mogen gelijk verwijderd worden.
Degelijk commentaar wat offtopic is kan per e-mail naar mij.
Ik reageer thuis nog even inhoudelijk, ik ben het met de strekking van je betoog eens. Alleen het stuk dat hier boven staat snap ik niet helemaal.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 16:31:16 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86465247
Verder: als hier iemand toegeeft capriolen uit te halen zoals in jouw post, wordt ie gelyncht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86465400
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik reageer thuis nog even inhoudelijk, ik ben het met de strekking van je betoog eens. Alleen het stuk dat hier boven staat snap ik niet helemaal.
Heb dit stuk ook een op ander forum geplaats, vandaar ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 16:37:40 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86465501
quote:

[....]

Mijn tekst jatten van Somda e.d. :? (Ben op Somda etc TheKnitter ;) )
Opzich niet erg hoor.

Ook welkom Frank *O*
pi_86465574
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Duvel het volgende:
Verder: als hier iemand toegeeft capriolen uit te halen zoals in jouw post, wordt ie gelyncht.
Wou net zeggen, 'k denk niet dat je hier je doelgroep bereikt.
pi_86465581
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:37 schreef greavy het volgende:

[..]

Mijn tekst jatten van Somda e.d. :? (Ben op Somda etc TheKnitter ;) )
Ook welkom Frank *O*
Ha, TheKnitter! :)
  woensdag 15 september 2010 @ 16:48:26 #170
45532 ziggyziggyziggy
pi_86465936
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wou net zeggen, 'k denk niet dat je hier je doelgroep bereikt.
Inderdaad. Lastgevingen bestaan trouwens niet meer, het zijn tegenwoordig aanwijzingen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 16:49:06 #171
Maffe Fries
pi_86465971
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Duvel het volgende:
Precies en diegene moet niet alleen zijn camera's en plaatjes kwijt zijn maar ook een flinke boete betalen. Ze verpesten het voor de spotters die wel goed opgesteld staan.
pi_86466888
Komt ook een beetje raar over als je je hier alleen maar komt registreren om anderen de les te lezen, maar goed :P Hoewel je op zich wel gelijk hebt natuurlijk. Maar goed, het gaat niet over mij :s)

Hoi Frank :W
pi_86467010
quote:
De echte liefhebbers zijn degenen die met deze ritten meegaan, of de stichting(en) steunen.
Mwah... Ook de laatste keer dat ik zo een ´bijzondere rit´ opzocht waren het de mensen die met de rit zelf meegingen die ´het actiefst´ waren.

Zo stopte de trein in kwestie een minuut of 6 bij het station. Ik stond keurig eerst bij de overweg de trein te fotograferen en later op het nabij gelegen station.

Op dat moment komt een aantal mensen die ´bijzondere trein´ uit. Hult zich in een ´geel hesje´, springt het spoor op en/ of rent de weilanden. Een struikeling erbij. ´Om maar die ene foto te maken´. :')

Gewoon niet op ´verboden´ plekken komen, dat geldt voor iedereen.
pi_86467111
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen mag in dit topic komen, ja. Maar ook alle treingerelateerde berichten mogen worden gepost. Als men iets niet interessant vindt (bijvoorbeeld een post met een batterij aan afkortingen) leest men maar verder bij de volgende post.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:22:23 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86467116
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt ook een beetje raar over als je je hier alleen maar komt registreren om anderen de les te lezen,
Hm ja, dat gevoel kwam bij mij ook al op.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86467140
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:28 schreef Duvel het volgende:
Ik voldoe niet aan het genoemde profiel.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:23:13 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86467143
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Iedereen mag in dit topic komen, ja. Maar ook alle treingerelateerde berichten mogen worden gepost. Als men iets niet interessant vindt (bijvoorbeeld een post met een batterij aan afkortingen) leest men maar verder bij de volgende post.
Mik 't anders ff in een spoiler-tag, scheelt scrollen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 17:23:37 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86467158
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:23 schreef Socios het volgende:

[..]

No shit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86467168
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
Mik 't anders ff in een spoiler-tag, scheelt scrollen.
Dat is misschien wel de allerbeste genoemde oplossing omtrent dit ´probleem´.
pi_86467189
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Welles. Bloknoten-jokkebrok :P
pi_86467252
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Welles. Bloknoten-jokkebrok :P
Ik heb inmiddels een nieuw blocenote´je. :+
pi_86467352
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:19 schreef Socios het volgende:
Gewoon niet op ´verboden´ plekken komen, dat geldt voor iedereen.
Ik vrees dat de betreffende oproep hier gewoon niet zo veel zin heeft. Hier komen over het algemeen mensen met gezond verstand EN interesse in treinen. Mensen die zelf wel kunnen bedenken dat je al die genoemde dingen gewoon niet moet doen. Maar inderdaad, als je meegaat op zo'n rit en je kijkt eens in het rond... Je mag het niet zeggen, maar het is ondertussen wel zo dat er met de meeste mensen wel een steekje los zit. Juist dat zijn de mensen die geen benul hebben van de gevolgen van hun handelen, juist dat zijn de mensen die aangesproken moeten worden, en juist dat zijn de mensen die hier niet komen.

In dat licht bekeken is het alleen maar erger als je zoiets doet met een hesje en/of spoorbevoegdheid. Dan word je namelijk geacht WEL op de hoogte te zijn van de consequenties.
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 17:37:35 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_86467637
Groetjes van Crientj :W na onze trainladies-minimeet :D
pi_86467741
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Groetjes van Crientj :W na onze trainladies-minimeet :D
Treinmeisjes. :D Een zeldzaamheid. Wat leuk! Groetjes terug! :D
pi_86467814
Ook ik voldoe niet aan dat profiel. Beetje achter een stoomtrein aan rennen :')
  woensdag 15 september 2010 @ 17:45:04 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86467867
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vrees dat de betreffende oproep hier gewoon niet zo veel zin heeft. Hier komen over het algemeen mensen met gezond verstand EN interesse in treinen. Mensen die zelf wel kunnen bedenken dat je al die genoemde dingen gewoon niet moet doen.
Dat mag je hopen ja...
quote:
Maar inderdaad, als je meegaat op zo'n rit en je kijkt eens in het rond... Je mag het niet zeggen, maar het is ondertussen wel zo dat er met de meeste mensen wel een steekje los zit. Juist dat zijn de mensen die geen benul hebben van de gevolgen van hun handelen, juist dat zijn de mensen die aangesproken moeten worden, en juist dat zijn de mensen die hier niet komen.
Ik ben al een hele tijd niet meer meegeweest met zoiets, maar is het niet altijd zo geweest dat treinenliefhebbers, op zijn zachtst gezegd, een beetje vreemd waren?
quote:
In dat licht bekeken is het alleen maar erger als je zoiets doet met een hesje en/of spoorbevoegdheid. Dan word je namelijk geacht WEL op de hoogte te zijn van de consequenties.
Wat is "spoorbevoegdheid"? Die kutcursus op internet gedaan hebben en een geel vast aan? Mensen die zoiets flikken, hebben geen "spoorbevoegdheid", want wie dat wel heeft, doet zoiets niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86467914
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
In de categorie Niet voor het eerst en niet voor het laatst: De spoorbrug bij Akkrum is defect

Zeker weer een boot tegenaangevaren... Ja, ik ken mensen die er inderdaad een keer voor gezorgd hebben dat de brug daar even stuk was :@
pi_86468359
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef Duvel het volgende:
Wat is "spoorbevoegdheid"? Die kutcursus op internet gedaan hebben en een geel vast aan? Mensen die zoiets flikken, hebben geen "spoorbevoegdheid", want wie dat wel heeft, doet zoiets niet.
Dat is dat wat je voorwendt door in zoeen hesje te gaan lopen. Ik heb het niet, ik kan er dus verder ook niks over zeggen of je daar 8 jaar voor moet studeren of dat je het gratis krijgt bij een bloknootje en een linnen tas. Sorry :P
  woensdag 15 september 2010 @ 18:10:21 #189
45532 ziggyziggyziggy
pi_86468598
Ik heb een geldig Bewijs van Toegang voor alle spoorterreinen in regio Noord-Oost en een geel hesje, maar als ik met de kinderwagen op spoor 6 in Groningen terechtkom, til ik die gewoon die kuttrap over in plaats van het dienstpad te nemen. Een pasje en een hesje alleen is namelijk niet genoeg om buiten publieke gedeeltes te komen.

En ja, die toets is verdomd makkelijk, dus iedere debiel kan die maken.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:14:18 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86468725
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb een geldig Bewijs van Toegang voor alle spoorterreinen in regio Noord-Oost en een geel hesje, maar als ik met de kinderwagen op spoor 6 in Groningen terechtkom, til ik die gewoon die kuttrap over in plaats van het dienstpad te nemen. Een pasje en een hesje alleen is namelijk niet genoeg om buiten publieke gedeeltes te komen.
Op je BVT staat toch iets van "niet voor wegverkorting"? Dus dat doe je goed. :P
quote:
En ja, die toets is verdomd makkelijk, dus iedere debiel kan die maken.
Zal ook wel een reden hebben. Niet iedere spoorwegmedewerker hoeft een Einstein te zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86468784
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op je BVT staat toch iets van "niet voor wegverkorting"? Dus dat doe je goed. :P
Sowieso, how about de inzittende van die kinderwagen? :P
pi_86469172
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, how about de inzittende van die kinderwagen? :P
Gewoon ook een geel hesje aantrekken en gaan. ^O^
  woensdag 15 september 2010 @ 18:57:36 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86470055
Nee, ook hij/zij/het moet eerst z'n BVT halen. :+
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 19:01:35 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_86470211
Proof *O*
pi_86470452
quote:
In Aarlen zijn omstreeks 17:30 uur twee treinen met elkaar in botsing gekomen. Het ongeval gebeurde in het station van Aarlen. Over slachtoffers is nog niet veel bekend, maar de eerste berichten spreken van verscheidene lichtgewonden.
www.hln.be

ff in de gaten houden. Zou gaan om een STS-passage :?
pi_86470475
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Proof *O*
[ afbeelding ]
Deze is helemaal aangevreten :{w :N
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 19:12:06 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_86470583
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, alsof ik kan wachten! Ik moet natuurlijk meteen happen :D
  woensdag 15 september 2010 @ 19:12:37 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86470599
quote:

[..]

Ze hadden toch muizen bij de AHtG op Ut?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 19:13:37 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86470641
quote:

[..]

www.hln.be

ff in de gaten houden. Zou gaan om een STS-passage :?
Geen idee, dat zoekt de Belgische Spoorwegongevallenraad maar uit.

Oh, wacht. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86470739
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Muizen die vriendjes zijn met guppies ja :P
  woensdag 15 september 2010 @ 19:16:28 #201
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86470740
quote:
De provincie Groningen krijgt een RegioTram. Dat betekent dat reizigers uit diverse plaatsen in de provincie in de toekomst met de tram naar de binnenstad van Groningen kunnen.

Een tram is volgens beide overheden de beste oplossing voor de verkeersdrukte in en om de stad.

In eerste instantie worden alleen in de stad Groningen twee tramlijnen aangelegd. De tram, die in 2016 operationeel wordt, rijdt dan onder andere richting het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) en diverse buitenwijken en zal dagelijks zo'n 50.000 reizigers vervoeren, zo is de verwachting.

Vanaf 2020 zal de RegioTram over bestaand spoor doorrijden naar Hoogezand-Sappemeer. Vijf jaar later zijn ook Zuidhorn, Leek en Eelde met de tram bereikbaar.

De aanleg van de tramlijnen in Groningen start in 2013. In de jaren daarna zal ook het station van Groningen aangepast moeten worden. De totale kosten worden geraamd op 307 miljoen euro.
Betekend dus vanaf 2020 geen treinen meer richting hoogezand. Een beetje hetzelfde idee als de plannen voor het kamper lijntje
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_86470947
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:04 schreef Nightshadow het volgende:
In aanraking gekomen met een vrachtwagen.
pi_86471296
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:16 schreef Mkr het volgende:
Betekend dus vanaf 2020 geen treinen meer richting hoogezand. Een beetje hetzelfde idee als de plannen voor het kamper lijntje
Waar trek jij die conclusie uit?

Natuurlijk rijden er dan ook nog treinen naar Hoogezand en verder naar Nieuweschans en naar Duitsland.

Mooi dat Groningen een tram krijgt.
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 19:35:57 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_86471522
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar deze was pas net afgebakken :Y
pi_86472189
update:

quote:
Bij het station van Aarlen zijn kort na 18 uur twee reizigerstreinen tegen elkaar gereden. Twee van de gewonden werden naar het ziekenhuis gebracht. Een tiental voertuigen van de hulpdiensten is ter plaatse.

Een trein uit Luxemburg werd bij zijn aankomst aan het station aangereden door een trein die naar Luxemburg vertrok. De procureur des konings van Aarlen, Serge Lipszyc, de gouverneur van de provincie Luxemburg, Bernard Caprasse, en de burgemeester van Aarlen, Raymond Biren, zijn op de plaats van het ongeval. De oorzaak van de botsing is nog onbekend. Volgens sommige bronnen zou één van de treinbestuurders een signaal genegeerd hebben.
  woensdag 15 september 2010 @ 19:57:20 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86472238
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
update:
[..]

Lijkt mee te vallen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86472424
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Proof *O*
[ afbeelding ]
Toen ik er langs scrolde dat ik dat het een drol was. :@
  woensdag 15 september 2010 @ 20:09:52 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86472758
Hoppa, weer een ongeval met gewonde reizigers in België, de 3e in nog geen 2 jaar tijd. Eerst die ontsporing bij Bergen waarbij een treinbegeleidster kwam te overlijden, toen de ramp van Buizingen, en nu dus Aarlen.

Volgens mij zijn er in België de laatste twee jaar meer gewonden gevallen in de voertuigen dan in Nederland de afgelopen tien jaar :{
pi_86472939
Een fotootje van in Aarlen.
De schade valt precies nog mee.

(Geplukt vanop Facebook)
pi_86473912
Ik was vandaag even op station 's Hertogenbosch. Zaten op de noordpunt van perron 6/7 2 treinspottertjes van een jaar of 14. Statief en alles erbij. Liet de ene bijna z'n hele uitrusting op spoor 6 vallen :')
Ze hadden ook beide een valhelm bij, is dat tegenwoordig nodig bij spotten?

Was er iets bijzonders dat ze daar zaten, of waren het beginnelingen?

Erg goede reisadviezen van de NS overigens, geven ze je een overstap van 3 minuten op Geldermalsen richting Gorinchem vanuit Utrecht met dat ETMET, maar dat haal je natuurlijk fucking nooit :r
Dus ik zat vandaag een half uur op dat kutstation, wat 1 of andere windvanger lijkt te zijn :r
Ze moeten die treinen op Utrecht gewoon eerder klaarzetten, want daar begint de ellende eigenlijk al.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 20:39:11 #211
Maffe Fries
pi_86474082
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik was vandaag even op station 's Hertogenbosch. Zaten op de noordpunt van perron 6/7 2 treinspottertjes van een jaar of 14. Statief en alles erbij. Liet de ene bijna z'n hele uitrusting op spoor 6 vallen :')

Was er iets bijzonders dat ze daar zaten, of waren het beginnelingen?
Kennelijk. Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.
pi_86474477
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef Ascendancy het volgende:
Voor als ze in elkaar getimmerd worden, door treinspotterhaters. :Y
  Redactie Sport woensdag 15 september 2010 @ 20:52:52 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86474673
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.
Ik gebruik altijd een statief (voor het filmen dan), maar heb er nog nooit problemen mee gehad hoor. Gewoon niet midden op het station gaan staan, maar daar waar toch geen trein stopt (eind perron ofzo).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86474938
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd een statief (voor het filmen dan), maar heb er nog nooit problemen mee gehad hoor. Gewoon niet midden op het station gaan staan, maar daar waar toch geen trein stopt (eind perron ofzo).
Hoe krijgt Greavy het dan toch voor elkaar om precies hetzelfde te doen en elke keer wèl S&V mensen aan z'n broek te krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 15-09-2010 21:27:13 ]
  Redactie Sport woensdag 15 september 2010 @ 21:03:29 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86475123
Het zal mijn betrouwbare kop wel zijn :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86476146
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:13 schreef trainfreak het volgende:
Een fotootje van in Aarlen.
De schade valt precies nog mee.
[ afbeelding ]
(Geplukt vanop Facebook)
Mja, niet heel erg boeiend inderdaad. Al kan ik me voorstellen dat de schrik er goed in zit na Buizingen.
pi_86476945
Muisjes? Bij ons? Nee, wel beneden in het magazijn. :)

Gupps, het was tof ^^. Tof vest heb je trouwens :o
En de volgende keer.. :P Je stond de eerste keer goed, ipv de rest af te lopen om te zien of ik het was ;D Maar ik moet mn fotoboek eens een update geven. ;D
  woensdag 15 september 2010 @ 21:45:12 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86477449
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:
Hoppa, weer een ongeval met gewonde reizigers in België, de 3e in nog geen 2 jaar tijd. Eerst die ontsporing bij Bergen waarbij een treinbegeleidster kwam te overlijden, toen de ramp van Buizingen, en nu dus Aarlen.

Volgens mij zijn er in België de laatste twee jaar meer gewonden gevallen in de voertuigen dan in Nederland de afgelopen tien jaar :{
Ik zit me af te vragen hoe het verder moet met het ERTMS-systeem als België in tweeën knapt...
  woensdag 15 september 2010 @ 21:48:18 #219
111382 Ofyles2
pi_86477607
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef Crientj het volgende:
Enn. van 4B naar 19B valt opzich wel mee. ;o
Als je net zo hard kunt rennen als de mannen uit deze videoclip, zeker:

Moderator woensdag 15 september 2010 @ 21:58:16 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_86478128
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:34 schreef Crientj het volgende:
Muisjes? Bij ons? Nee, wel beneden in het magazijn. :)

Gupps, het was tof ^^. Tof vest heb je trouwens :o
En de volgende keer.. :P Je stond de eerste keer goed, ipv de rest af te lopen om te zien of ik het was ;D Maar ik moet mn fotoboek eens een update geven. ;D
daar was toch ooit zo'n YouTube filmpje van? Heb ik wel ns gezien.

Dank je :D dat vest is cool ja, begint helaas wel al te verslijten... En tja, ik moest t wel ff checken natuurlijk, hahaha!! Anders was t weer voor niks geweest, dat zou zonde zijn. Maar ja, dit was ook een beetje dommig. Maar t was ook zo druk weer :X
pi_86478133
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je net zo hard kunt rennen als de mannen uit deze videoclip, zeker:

Lol. :')
Maar euh, vanaf jaarbeurs naar spoor 1 binnen 4 minuten? Moet te doen zijn.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:58:50 #222
111382 Ofyles2
pi_86478162
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

Kunnen ze bij Akkrum geen spoortunnel aanleggen?

En dan niet een tweede Lefortovotunnel...
  woensdag 15 september 2010 @ 22:01:42 #223
111382 Ofyles2
pi_86478296
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lol. :')
Maar euh, vanaf jaarbeurs naar spoor 1 binnen 4 minuten? Moet te doen zijn.
Yep.

Misschien dat ik er zelfs drie minuten over doe als ik snel ben.
pi_86478548
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Yep.

Misschien dat ik er zelfs drie minuten over doe als ik snel ben.
Wedstrijdje? :D
pi_86479022
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kennelijk. Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.
Er liep genoeg S&V rond wat hard probeerde zo breed mogelijk te lijken :')
Er zijn wel weinig wachtplekken op station Den Bosch trouwens :{
  woensdag 15 september 2010 @ 22:15:56 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86479105
Iemand met een statief is niet per se een professional. Ik blijf het zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 22:16:12 #227
Maffe Fries
pi_86479117
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze bij Akkrum geen spoortunnel aanleggen?

En dan niet een tweede Lefortovotunnel...
Veel te duur voor die paar treintjes per uur.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:17:34 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86479192
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel te duur voor die paar treintjes per uur.
Ik zeg: brug weg, schans bouwen en een katapult.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86479251
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:15 schreef Duvel het volgende:
Iemand met een statief is niet per se een professional. Ik blijf het zeggen.
Maar wel een heel makkelijk criterium voor een ijverige S&V'er.
pi_86479416
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

daar was toch ooit zo'n YouTube filmpje van? Heb ik wel ns gezien.

Dank je :D dat vest is cool ja, begint helaas wel al te verslijten... En tja, ik moest t wel ff checken natuurlijk, hahaha!! Anders was t weer voor niks geweest, dat zou zonde zijn. Maar ja, dit was ook een beetje dommig. Maar t was ook zo druk weer :X
Klopt, toen liepen er ratten tussen de bakeoff producten. :') Staat volgens mij op Dumpert.
En dat was nog niet zo heel druk. :@ Nadat jij wegging begon de echte spits. :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:24:40 #231
111382 Ofyles2
pi_86479559
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wedstrijdje? :D
Ik heb de stopwatch...

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:22 schreef Crientj het volgende:

[..]

Klopt, toen liepen er ratten tussen de bakeoff producten. :') Staat volgens mij op Dumpert.
Dat was volgens mij de AH to Go op Amsterdam Centraal.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:25:39 #232
111382 Ofyles2
pi_86479599
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is mogelijk nog duurder en onzinniger...
pi_86479655
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb de stopwatch...
[..]

Dat was volgens mij de AH to Go op Amsterdam Centraal.
Nope. Dat was Utrecht. Zie maar; http://www.dumpert.nl/mediabase/21037/0f401738/index.html
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 22:27:48 #234
Maffe Fries
pi_86479689
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

te gevaarlijk.

Als je al reizigertje wilt pesten dan moet je bij Akkrum de sporen glad maken. Dan komt een ICM bij vertrek die brug bij regenachtig weer echt niet over :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:29:26 #235
45532 ziggyziggyziggy
pi_86479769
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

te gevaarlijk.

Als je al reizigertje wilt pesten dan moet je bij Akkrum de sporen glad maken. Dan komt een ICM bij vertrek die brug bij regenachtig weer echt niet over :P
Hoef je niet eens moeite voor te doen. Ik had vandaag alweer de eerste melding van gladde sporen, in Haren.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:29:45 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86479790
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat is mogelijk nog duurder en onzinniger...
Kom op zeg! Een beetje out-of-the-box denken mag wel!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 22:30:48 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86479840
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hoef je niet eens moeite voor te doen. Ik had vandaag alweer de eerste melding van gladde sporen, in Haren.
Hadden ze er veel last van? Ik heb het al vaker gemerkt, ook in de zomer: na één buitje is het al glibberen, zelfs op station Utrecht C. Maar niet dat het effect heeft op de dienstregeling.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86480153
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hadden ze er veel last van? Ik heb het al vaker gemerkt, ook in de zomer: na één buitje is het al glibberen, zelfs op station Utrecht C. Maar niet dat het effect heeft op de dienstregeling.
Waar merk je dat aan dan? Wielslip en schokkerig van zijn plek komen? Dat heb ik vaak zat idd
  woensdag 15 september 2010 @ 22:42:24 #239
45532 ziggyziggyziggy
pi_86480397
Het wegrijden is het gevaar niet. Je moet vooral eerder remmen. Dat kan link zijn met een overweg na het station.
pi_86480455
Whehe een trein was Coevorden voorbij gereden :')
Toen kwam die achteruit weer terug :P
pi_86480691
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een trein was Coevorden voorbij gereden :')
Toen kwam die achteruit weer terug :P
Zolang het maar met toestemming is.. Anders krijg je weer zo'n onderzoekje :')
dag
pi_86480746
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Zolang het maar met toestemming is.. Anders krijg je weer zo'n onderzoekje :')
Zal zon machinist dan ook flink op de flikker krijgen van de NS? :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 22:54:23 #243
Maffe Fries
pi_86480958
Het meeste wordt denk ik niet gemeld als het maar een heel klein stukje is.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:58:49 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86481125
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar merk je dat aan dan? Wielslip en schokkerig van zijn plek komen? Dat heb ik vaak zat idd
Ja, dat. ICM heeft het wel eens, VIRM nog vaker, hoe vaak je die wel niet raar hoort galmen.

Maar bij remmen lijkt me nog vervelender inderdaad.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 23:21:19 #245
45532 ziggyziggyziggy
pi_86482033
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het meeste wordt denk ik niet gemeld als het maar een heel klein stukje is.
Tot twee meter achteruitrijden bij splitsen mag. Verder niet. Dan moet er omgebouwd worden.
  donderdag 16 september 2010 @ 06:30:36 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86486391
Een paar weken geleden reed ik op de HSL thv Hoofddorp nog ongeveer 300 meter achteruit. Loc zat nog aan de Amsterdamse kant. Wegens iemand die door rood reed op het reguliere spoor moesten wij weer naar achteren, om achter een bepaald sein te komen.. Dat zal vast in overleg geweest zijn met de TRDL.
  donderdag 16 september 2010 @ 08:47:52 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86487480
quote:
Op donderdag 16 september 2010 06:30 schreef greavy het volgende:
Een paar weken geleden reed ik op de HSL thv Hoofddorp nog ongeveer 300 meter achteruit. Loc zat nog aan de Amsterdamse kant. Wegens iemand die door rood reed op het reguliere spoor moesten wij weer naar achteren, om achter een bepaald sein te komen.. Dat zal vast in overleg geweest zijn met de TRDL.
En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 09:13:19 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_86487926
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:22 schreef Crientj het volgende:

Jamaar toen bij die andere AH was het altijd heerlijk rustig :')
  donderdag 16 september 2010 @ 09:25:38 #249
45532 ziggyziggyziggy
pi_86488178
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inderdaad. Met bijvoorbeeld een rangeerder achterop waar je continu radiocontact mee hebt, mag het.
pi_86490378
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jamaar toen bij die andere AH was het altijd heerlijk rustig :')
Ik weet het, soms mis ik die rust. Dat je in alle rust het vak kon vullen etc.:)
  donderdag 16 september 2010 @ 11:29:39 #251
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86491881
NS had ook een leuk verjaardagscadeau voor mij vanochtend. :') Sinds ETMET word ik iedere dag in de watten gelegegd door een koploper, dus vandaag vond men het, voor de afwisseling, blijkbaar nodig om mijn trein op te heffen. Het mooie ICM kwam met enkele minuten vertraging binnen rijden en keerde in Breda weer richting Roosendaal.

Ik kon mee met de sprinter, maar daar moest eerst nog een defect treinstel af. Bij vertrek dus al vertraging. Uiteindelijk is die trein helemaal volzet met staanplaatsen eens gaan rijden richting Tilburg. Onderweg enorme drukte en in Tilburg bleven mensen achter. Niet vreemd als je bedenkt dat er in ieder geval in Breda twee treinen waren uitgevallen richting 's-Hertogenbosch. Ik denk niet dat er iets vervangends heeft gereden in Tilburg.

In 's-Hertogenbosch is het hele zaakje ook maar opgeheven vanwege een te grote vertraging van wel liefst tien minuten. :') Mensen die nog een stukje verder wilden met de sprinter kregen zo nog een extra +20 erbij.

De eerstvolgende trein in mijn richting, Nijmegen, had ook nog een kwartier vertraging waarop ik uiteindelijk met +45 ben aangekomen op mijn stage. De dag begint goed. :{

Nu, een en ander is natuurlijk een vervelende samenloop van omstandigheden maar toch bevreemd het mij dat NS een op tijd rijdende 3624 ri. Den Bosch eruit flikkert zodat de trein naar Roosendaal wel kan rijden. Goed, je moet wat maar het is dan niet handig als de eerstvolgende sprinter naar Den Bosch vertraagd en te klein rijdt en de daaropvolgende IC ook weer +15 heeft.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86491981
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten op zo een moment gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:36:49 #253
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86492159
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Socios het volgende:
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
Begrijp ik, en wellicht dat eerdere treinen naar Roosendaal ook waren uitgevallen. Maar men had beter de sneltrein naar Amsterdam die volgens mij met twee stellen VIRM reed kunnen splitsen en vervolgens met een stel daarvan naar Roosendaal te rijden*. Door het opheffen van de IC naar TIlburg/Zwolle ten gunste van die naar Roosendaal is het een hele puinhoop geworden waardoor uiteindelijk die sprinter ook niet verder is gekomen dan Den Bosch. :{

*Mits personeel aanwezig natuurlijk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 16 september 2010 @ 11:51:12 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86492670
Was het toen niet reeds een bende vanwege de kapotte bovenleiding bij Geldermalsen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 september 2010 @ 12:11:02 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86493388
Defecte bovenleiding bij Geldermalsen, de prognose is dat dit nog de hele dag duurt en pas rond 2:00 komende nacht zal zijn opgelost. Er rijden bussen ipv treinen, en reizigers kunnen omreizen via Rotterdam of Arnhem.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 12:39:19 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_86494281
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 13:05:22 #257
Maffe Fries
pi_86495075
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
Ze hebben gister al een reiger uit de pantograaf van een SLT gevist. Had gelukkig niet voor schade gezorgd.
pi_86495144
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan met getrokken materieel of een ICE International (Kan NS gelijk een paar nieuwe bestellen)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_86495900
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?

Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?

Alvast bedankt. :)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86495981
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:32 schreef waht het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?

Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?

Alvast bedankt. :)
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee :+
dag
pi_86496148
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:35 schreef Peter het volgende:

[..]

www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee :+
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend. ;) Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
pi_86496266
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:

[..]

Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend. ;) Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "

Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
dag
pi_86496469
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:

Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. I

_O- Welkom in Nederland :W
pi_86496624
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:

[..]

In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
Ah, dank. :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 13:53:03 #265
Maffe Fries
pi_86496632
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
pi_86496852
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
klopt: http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/de-toekomst/hse.html
Maar op de site staat ook nogsteeds dat ze een hogesnelheidslijn naar brussel verwachten..
dag
  donderdag 16 september 2010 @ 15:41:11 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86500663
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
  donderdag 16 september 2010 @ 15:48:16 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86500948
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
D'r zal net iemand achter lopen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 september 2010 @ 15:54:56 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86501160
Over Fyra:

quote:
Heel vreemd, maar de werklijnen komen niet overeen met wat er nu gecommuniceerd wordt met personeel:

Wat wijzigt er op de werkdagen:
• De treinnummers: naast de 1000 serie, wordt ook de 900 serie gebruikt:
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:13: de 900 serie
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:43: de 1000 serie
• De vertrektijden: vanaf Rotterdam Centraal
andere vertrektijden:
o Vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:53: de 900 serie
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
• In Rotterdam is er op een andere plek de locomotief wisseling:
o De locomotiefwisseling gebeurt op Rotterdam Stadion:
o De treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion als leeg materieel

Hoe op zaterdag en zondagen:
• Op zaterdag en zondag rijdt de Fyra als volgt:
o De locomotiefwisseling is op Rotterdam Centraal;
o Alleen de 1000 serie rijdt;
• De vertrektijden:
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
Serie 1000 rijdt Amsterdam - Rotterdam, serie 900 gaat (vermoedelijk vanaf december) Amsterdam - Breda doen. Tot die tijd gaat ook de 900 slechts AmRo doen.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

D'r zal net iemand achter lopen...
Op de HSL? Er zit al bijna niemand in de treinen (muv Thalys dan), laat staan dat er mensen ineens achter lopen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 16-09-2010 16:00:25 ]
pi_86504812
quote:
Ach ja, natuurlijk! Bedankt! _O_
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 17:31:46 #271
Maffe Fries
pi_86505002
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:25 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Ach ja, natuurlijk! Bedankt! _O_
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
Precies. Hoe minder bussen op de rails hoe beter
  donderdag 16 september 2010 @ 17:55:38 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86505679
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 17:57:44 #273
Maffe Fries
pi_86505755
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef James1988 het volgende:
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
[ afbeelding ]
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
pi_86505799
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist :7
  donderdag 16 september 2010 @ 18:18:36 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86506336
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
Het plaatje is bedoeld voor medewerkers van Hispeed, niet voor reizigers. En die typfout is slordig ja, was me nog niet opgevallen.
  donderdag 16 september 2010 @ 19:06:05 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86507768
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist :7
"Zo snel bent u nog nooit vervoerd!"

Oh wacht, LM! Jammer...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86508573
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs? Of zal ik eerst maar de Thalys proberen? :')
pi_86508621
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs?
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
pi_86508806
Kee cool, dan niet :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 19:34:07 #280
Maffe Fries
pi_86508826
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
Precies. Lucht vervoeren is een kunst
pi_86509137
quote:
Een trein van de NS op het traject Leeuwarden-Wolvega is woensdagavond doorgereden bij het station in Heerenveen, omdat het niet lukte om te remmen.

Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. De trein moest vervolgens doorrijden naar Wolvega, de volgende halte. Terugrijden was in verband met de drukte op het spoor geen optie, aldus de NS.
De woordvoerder noemt het doorrijden ''een incident dat nooit voorkomt''. Volgens hem lukte het niet om te remmen door een te glad spoor.

Een woordvoerder van ProRail ontkent de versie van NS en zegt dat de trein ''gewoon het station voorbij is gereden''.
Nou Ziggy, vertel het maar :)
  donderdag 16 september 2010 @ 20:00:29 #282
45532 ziggyziggyziggy
pi_86509840
Heerenveen is van Zwolle.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:14:31 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86510431
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben? :')
pi_86510464
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef James1988 het volgende:
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben? :')
Dat was Hoogeveen.
pi_86511222
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was Hoogeveen.
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:32:48 #286
Maffe Fries
pi_86511328
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou Ziggy, vertel het maar :)
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:35:49 #287
Maffe Fries
pi_86511454
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
Heerenveen mag dan niet groot zijn, maar er zit een groot achterland bij, waardoor er wel veel in- en uitstappers zijn. Hoogeveen heeft ook een groot achterland, maar die mensen kunnen prima met de stoptrein bediend worden. Er zijn zelfs voordelen bij de stopper voor Hoogeveen, omdat je dan overdag alle aansluitingen in symmetrie kunt krijgen, iets waarmee je nieuwe passagiers zult trekken. De meeste passagiers gaan maar tot Zwolle, dus wat dat betreft is een IC-stop niet gerechtvaardigd.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:45:12 #288
45532 ziggyziggyziggy
pi_86511842
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
pi_86511897
Koploper! :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:46:23 #290
Maffe Fries
pi_86511908
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:59:05 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86512489
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes? :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 21:13:41 #292
Maffe Fries
pi_86513099
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nu vaart ie alleen nog maar rondjes? :P
neuh, het zijn geen roeispanen he :P
pi_86515274
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien? -O-
pi_86515546
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn. Het spoor aan de oostkant hoeft er al maar uit te liggen en de hele dienstregeling zou al verrot gaan ivm de passerende IC's.
Maar een paar honderd meter bovenleiding repareer je ook niet zomaar.

Ben blij dat ik vanochtend de bus ipv de trein naar Utrecht heb gepakt.
  donderdag 16 september 2010 @ 22:02:55 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86515784
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is een puinzooi, maar er rijden weer beperkt treinen - gelukkig. Naar het schijnt heeft een VIRM zo'n 500 meter bovenleiding naar beneden getrokken en ook nog wat relaiskasten (denk ik) langs het spoor vernield.

Wel opvallend vaak dat VIRM bovenleidingen stuktrekt. :')

quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn.
Moet je maar eens kijken wat er gebeurt als Zwolle wordt getroffen door een stroomstoring... dan kan heel het Noorden geen kant op, want alle treinen van en naar het Noorden moeten over Zwolle. Om vanuit Leeuwarden in bijvoorbeeld Utrecht te komen is het enige treinalternatief wat je dan nog hebt een ommetje maken via Leer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 22:04:10 #296
Maffe Fries
pi_86515855
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
pi_86516339
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.
Wel leuke bovenleidingsportalen nu op station Houten.
pi_86516353
What the... Is er daar gebeurd dan? :o
pi_86516538
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Crientj het volgende:
What the... Is er daar gebeurd dan? :o
draadjes stuk
pi_86516604
Ik gok dat morgenochtend nog steeds geen normale dienstregeling rijdt rond Geldermalsen.
  donderdag 16 september 2010 @ 22:18:00 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86516640
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.
Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig.

Een inhaalspoor tussen Geldermalsen en Houten zou zeer welkom zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')