abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 september 2010 @ 11:29:39 #251
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86491881
NS had ook een leuk verjaardagscadeau voor mij vanochtend. :') Sinds ETMET word ik iedere dag in de watten gelegegd door een koploper, dus vandaag vond men het, voor de afwisseling, blijkbaar nodig om mijn trein op te heffen. Het mooie ICM kwam met enkele minuten vertraging binnen rijden en keerde in Breda weer richting Roosendaal.

Ik kon mee met de sprinter, maar daar moest eerst nog een defect treinstel af. Bij vertrek dus al vertraging. Uiteindelijk is die trein helemaal volzet met staanplaatsen eens gaan rijden richting Tilburg. Onderweg enorme drukte en in Tilburg bleven mensen achter. Niet vreemd als je bedenkt dat er in ieder geval in Breda twee treinen waren uitgevallen richting 's-Hertogenbosch. Ik denk niet dat er iets vervangends heeft gereden in Tilburg.

In 's-Hertogenbosch is het hele zaakje ook maar opgeheven vanwege een te grote vertraging van wel liefst tien minuten. :') Mensen die nog een stukje verder wilden met de sprinter kregen zo nog een extra +20 erbij.

De eerstvolgende trein in mijn richting, Nijmegen, had ook nog een kwartier vertraging waarop ik uiteindelijk met +45 ben aangekomen op mijn stage. De dag begint goed. :{


Nu, een en ander is natuurlijk een vervelende samenloop van omstandigheden maar toch bevreemd het mij dat NS een op tijd rijdende 3624 ri. Den Bosch eruit flikkert zodat de trein naar Roosendaal wel kan rijden. Goed, je moet wat maar het is dan niet handig als de eerstvolgende sprinter naar Den Bosch vertraagd en te klein rijdt en de daaropvolgende IC ook weer +15 heeft.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86491981
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten op zo een moment gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:36:49 #253
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86492159
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Socios het volgende:
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
Begrijp ik, en wellicht dat eerdere treinen naar Roosendaal ook waren uitgevallen. Maar men had beter de sneltrein naar Amsterdam die volgens mij met twee stellen VIRM reed kunnen splitsen en vervolgens met een stel daarvan naar Roosendaal te rijden*. Door het opheffen van de IC naar TIlburg/Zwolle ten gunste van die naar Roosendaal is het een hele puinhoop geworden waardoor uiteindelijk die sprinter ook niet verder is gekomen dan Den Bosch. :{


*Mits personeel aanwezig natuurlijk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 16 september 2010 @ 11:51:12 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86492670
Was het toen niet reeds een bende vanwege de kapotte bovenleiding bij Geldermalsen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 september 2010 @ 12:11:02 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86493388
Defecte bovenleiding bij Geldermalsen, de prognose is dat dit nog de hele dag duurt en pas rond 2:00 komende nacht zal zijn opgelost. Er rijden bussen ipv treinen, en reizigers kunnen omreizen via Rotterdam of Arnhem.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 12:39:19 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_86494281
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 13:05:22 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86495075
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
Ze hebben gister al een reiger uit de pantograaf van een SLT gevist. Had gelukkig niet voor schade gezorgd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86495144
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij :9
En dan met getrokken materieel of een ICE International (Kan NS gelijk een paar nieuwe bestellen)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_86495900
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?

Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?

Alvast bedankt. :)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86495981
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:32 schreef waht het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?

Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?

Alvast bedankt. :)
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee :+
dag
pi_86496148
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:35 schreef Peter het volgende:

[..]

www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee :+
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend. ;) Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86496266
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:

[..]

Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend. ;) Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "

Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
dag
pi_86496469
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:

Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. I

_O- Welkom in Nederland :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86496624
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:

[..]

In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
Ah, dank. :P
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 13:53:03 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86496632
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:

[..]

In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86496852
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
klopt: http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/de-toekomst/hse.html
Maar op de site staat ook nogsteeds dat ze een hogesnelheidslijn naar brussel verwachten..
dag
  donderdag 16 september 2010 @ 15:41:11 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86500663
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]


En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.
Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
  donderdag 16 september 2010 @ 15:48:16 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86500948
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
D'r zal net iemand achter lopen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 september 2010 @ 15:54:56 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86501160
Over Fyra:

quote:
Heel vreemd, maar de werklijnen komen niet overeen met wat er nu gecommuniceerd wordt met personeel:

Wat wijzigt er op de werkdagen:
• De treinnummers: naast de 1000 serie, wordt ook de 900 serie gebruikt:
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:13: de 900 serie
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:43: de 1000 serie
• De vertrektijden: vanaf Rotterdam Centraal
andere vertrektijden:
o Vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:53: de 900 serie
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
• In Rotterdam is er op een andere plek de locomotief wisseling:
o De locomotiefwisseling gebeurt op Rotterdam Stadion:
o De treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion als leeg materieel

Hoe op zaterdag en zondagen:
• Op zaterdag en zondag rijdt de Fyra als volgt:
o De locomotiefwisseling is op Rotterdam Centraal;
o Alleen de 1000 serie rijdt;
• De vertrektijden:
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
Serie 1000 rijdt Amsterdam - Rotterdam, serie 900 gaat (vermoedelijk vanaf december) Amsterdam - Breda doen. Tot die tijd gaat ook de 900 slechts AmRo doen.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

D'r zal net iemand achter lopen...
Op de HSL? Er zit al bijna niemand in de treinen (muv Thalys dan), laat staan dat er mensen ineens achter lopen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 16-09-2010 16:00:25 ]
pi_86504812
quote:
Ach ja, natuurlijk! Bedankt! _O_
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 17:31:46 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86505002
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:25 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Ach ja, natuurlijk! Bedankt! _O_
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
Precies. Hoe minder bussen op de rails hoe beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 september 2010 @ 17:55:38 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86505679
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 17:57:44 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86505755
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef James1988 het volgende:
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
[ afbeelding ]
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86505799
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist :7
  donderdag 16 september 2010 @ 18:18:36 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86506336
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
Het plaatje is bedoeld voor medewerkers van Hispeed, niet voor reizigers. En die typfout is slordig ja, was me nog niet opgevallen.
  donderdag 16 september 2010 @ 19:06:05 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86507768
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist :7
"Zo snel bent u nog nooit vervoerd!"

Oh wacht, LM! Jammer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86508573
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs? Of zal ik eerst maar de Thalys proberen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86508621
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs?
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
pi_86508806
Kee cool, dan niet :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 19:34:07 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86508826
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
Precies. Lucht vervoeren is een kunst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86509137
quote:
Een trein van de NS op het traject Leeuwarden-Wolvega is woensdagavond doorgereden bij het station in Heerenveen, omdat het niet lukte om te remmen.

Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. De trein moest vervolgens doorrijden naar Wolvega, de volgende halte. Terugrijden was in verband met de drukte op het spoor geen optie, aldus de NS.
De woordvoerder noemt het doorrijden ''een incident dat nooit voorkomt''. Volgens hem lukte het niet om te remmen door een te glad spoor.

Een woordvoerder van ProRail ontkent de versie van NS en zegt dat de trein ''gewoon het station voorbij is gereden''.
Nou Ziggy, vertel het maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 september 2010 @ 20:00:29 #282
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86509840
Heerenveen is van Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:14:31 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86510431
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben? :')
pi_86510464
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef James1988 het volgende:
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben? :')
Dat was Hoogeveen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86511222
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was Hoogeveen.
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:32:48 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86511328
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou Ziggy, vertel het maar :)
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:35:49 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86511454
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
Heerenveen mag dan niet groot zijn, maar er zit een groot achterland bij, waardoor er wel veel in- en uitstappers zijn. Hoogeveen heeft ook een groot achterland, maar die mensen kunnen prima met de stoptrein bediend worden. Er zijn zelfs voordelen bij de stopper voor Hoogeveen, omdat je dan overdag alle aansluitingen in symmetrie kunt krijgen, iets waarmee je nieuwe passagiers zult trekken. De meeste passagiers gaan maar tot Zwolle, dus wat dat betreft is een IC-stop niet gerechtvaardigd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 september 2010 @ 20:45:12 #288
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86511842
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86511897
Koploper! :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:46:23 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86511908
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 september 2010 @ 20:59:05 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86512489
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes? :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 21:13:41 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86513099
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Nu vaart ie alleen nog maar rondjes? :P
neuh, het zijn geen roeispanen he :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86515274
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86515546
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien? -O-
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn. Het spoor aan de oostkant hoeft er al maar uit te liggen en de hele dienstregeling zou al verrot gaan ivm de passerende IC's.
Maar een paar honderd meter bovenleiding repareer je ook niet zomaar.

Ben blij dat ik vanochtend de bus ipv de trein naar Utrecht heb gepakt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 16 september 2010 @ 22:02:55 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86515784
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien? -O-
Het is een puinzooi, maar er rijden weer beperkt treinen - gelukkig. Naar het schijnt heeft een VIRM zo'n 500 meter bovenleiding naar beneden getrokken en ook nog wat relaiskasten (denk ik) langs het spoor vernield.

Wel opvallend vaak dat VIRM bovenleidingen stuktrekt. :')

quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn.
Moet je maar eens kijken wat er gebeurt als Zwolle wordt getroffen door een stroomstoring... dan kan heel het Noorden geen kant op, want alle treinen van en naar het Noorden moeten over Zwolle. Om vanuit Leeuwarden in bijvoorbeeld Utrecht te komen is het enige treinalternatief wat je dan nog hebt een ommetje maken via Leer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 22:04:10 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86515855
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86516339
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.
Wel leuke bovenleidingsportalen nu op station Houten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86516353
What the... Is er daar gebeurd dan? :o
pi_86516538
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Crientj het volgende:
What the... Is er daar gebeurd dan? :o
draadjes stuk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86516604
Ik gok dat morgenochtend nog steeds geen normale dienstregeling rijdt rond Geldermalsen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')