Begrijp ik, en wellicht dat eerdere treinen naar Roosendaal ook waren uitgevallen. Maar men had beter de sneltrein naar Amsterdam die volgens mij met twee stellen VIRM reed kunnen splitsen en vervolgens met een stel daarvan naar Roosendaal te rijden*. Door het opheffen van de IC naar TIlburg/Zwolle ten gunste van die naar Roosendaal is het een hele puinhoop geworden waardoor uiteindelijk die sprinter ook niet verder is gekomen dan Den Bosch.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Socios het volgende:
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
Ze hebben gister al een reiger uit de pantograaf van een SLT gevist. Had gelukkig niet voor schade gezorgd.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
En dan met getrokken materieel of een ICE International (Kan NS gelijk een paar nieuwe bestellen)quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermeequote:Op donderdag 16 september 2010 13:32 schreef waht het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?
Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?
Alvast bedankt.
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:35 schreef Peter het volgende:
[..]
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend.Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
quote:Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:
Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. I
Ah, dank.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:
[..]
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:
[..]
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
klopt: http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/de-toekomst/hse.htmlquote:Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.
D'r zal net iemand achter lopen...quote:Op donderdag 16 september 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
Serie 1000 rijdt Amsterdam - Rotterdam, serie 900 gaat (vermoedelijk vanaf december) Amsterdam - Breda doen. Tot die tijd gaat ook de 900 slechts AmRo doen.quote:Heel vreemd, maar de werklijnen komen niet overeen met wat er nu gecommuniceerd wordt met personeel:
Wat wijzigt er op de werkdagen:
• De treinnummers: naast de 1000 serie, wordt ook de 900 serie gebruikt:
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:13: de 900 serie
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:43: de 1000 serie
• De vertrektijden: vanaf Rotterdam Centraal
andere vertrektijden:
o Vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:53: de 900 serie
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
• In Rotterdam is er op een andere plek de locomotief wisseling:
o De locomotiefwisseling gebeurt op Rotterdam Stadion:
o De treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion als leeg materieel
Hoe op zaterdag en zondagen:
• Op zaterdag en zondag rijdt de Fyra als volgt:
o De locomotiefwisseling is op Rotterdam Centraal;
o Alleen de 1000 serie rijdt;
• De vertrektijden:
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
Op de HSL? Er zit al bijna niemand in de treinen (muv Thalys dan), laat staan dat er mensen ineens achter lopenquote:Op donderdag 16 september 2010 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r zal net iemand achter lopen...
Ach ja, natuurlijk! Bedankt!quote:Op woensdag 15 september 2010 19:21 schreef Tochjo het volgende:
[..]
In aanraking gekomen met een vrachtwagen.
Precies. Hoe minder bussen op de rails hoe beterquote:Op donderdag 16 september 2010 17:25 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk! Bedankt!![]()
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef James1988 het volgende:
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
[ afbeelding ]
Het plaatje is bedoeld voor medewerkers van Hispeed, niet voor reizigers. En die typfout is slordig ja, was me nog niet opgevallen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
"Zo snel bent u nog nooit vervoerd!"quote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs?
Precies. Lucht vervoeren is een kunstquote:Op donderdag 16 september 2010 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
Nou Ziggy, vertel het maarquote:Een trein van de NS op het traject Leeuwarden-Wolvega is woensdagavond doorgereden bij het station in Heerenveen, omdat het niet lukte om te remmen.
Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. De trein moest vervolgens doorrijden naar Wolvega, de volgende halte. Terugrijden was in verband met de drukte op het spoor geen optie, aldus de NS.
De woordvoerder noemt het doorrijden ''een incident dat nooit voorkomt''. Volgens hem lukte het niet om te remmen door een te glad spoor.
Een woordvoerder van ProRail ontkent de versie van NS en zegt dat de trein ''gewoon het station voorbij is gereden''.
Dat was Hoogeveen.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef James1988 het volgende:
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben?
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.quote:
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.quote:
Heerenveen mag dan niet groot zijn, maar er zit een groot achterland bij, waardoor er wel veel in- en uitstappers zijn. Hoogeveen heeft ook een groot achterland, maar die mensen kunnen prima met de stoptrein bediend worden. Er zijn zelfs voordelen bij de stopper voor Hoogeveen, omdat je dan overdag alle aansluitingen in symmetrie kunt krijgen, iets waarmee je nieuwe passagiers zult trekken. De meeste passagiers gaan maar tot Zwolle, dus wat dat betreft is een IC-stop niet gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
neuh, het zijn geen roeispanen hequote:Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn. Het spoor aan de oostkant hoeft er al maar uit te liggen en de hele dienstregeling zou al verrot gaan ivm de passerende IC's.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Het is een puinzooi, maar er rijden weer beperkt treinen - gelukkig. Naar het schijnt heeft een VIRM zo'n 500 meter bovenleiding naar beneden getrokken en ook nog wat relaiskasten (denk ik) langs het spoor vernield.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Moet je maar eens kijken wat er gebeurt als Zwolle wordt getroffen door een stroomstoring... dan kan heel het Noorden geen kant op, want alle treinen van en naar het Noorden moeten over Zwolle. Om vanuit Leeuwarden in bijvoorbeeld Utrecht te komen is het enige treinalternatief wat je dan nog hebt een ommetje maken via Leer.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn.
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
draadjes stukquote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Crientj het volgende:
What the... Is er daar gebeurd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |