"Zo snel bent u nog nooit vervoerd!"quote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs?
Precies. Lucht vervoeren is een kunstquote:Op donderdag 16 september 2010 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
Nou Ziggy, vertel het maarquote:Een trein van de NS op het traject Leeuwarden-Wolvega is woensdagavond doorgereden bij het station in Heerenveen, omdat het niet lukte om te remmen.
Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. De trein moest vervolgens doorrijden naar Wolvega, de volgende halte. Terugrijden was in verband met de drukte op het spoor geen optie, aldus de NS.
De woordvoerder noemt het doorrijden ''een incident dat nooit voorkomt''. Volgens hem lukte het niet om te remmen door een te glad spoor.
Een woordvoerder van ProRail ontkent de versie van NS en zegt dat de trein ''gewoon het station voorbij is gereden''.
Dat was Hoogeveen.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef James1988 het volgende:
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben?
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.quote:
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.quote:
Heerenveen mag dan niet groot zijn, maar er zit een groot achterland bij, waardoor er wel veel in- en uitstappers zijn. Hoogeveen heeft ook een groot achterland, maar die mensen kunnen prima met de stoptrein bediend worden. Er zijn zelfs voordelen bij de stopper voor Hoogeveen, omdat je dan overdag alle aansluitingen in symmetrie kunt krijgen, iets waarmee je nieuwe passagiers zult trekken. De meeste passagiers gaan maar tot Zwolle, dus wat dat betreft is een IC-stop niet gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
neuh, het zijn geen roeispanen hequote:Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn. Het spoor aan de oostkant hoeft er al maar uit te liggen en de hele dienstregeling zou al verrot gaan ivm de passerende IC's.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Het is een puinzooi, maar er rijden weer beperkt treinen - gelukkig. Naar het schijnt heeft een VIRM zo'n 500 meter bovenleiding naar beneden getrokken en ook nog wat relaiskasten (denk ik) langs het spoor vernield.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Moet je maar eens kijken wat er gebeurt als Zwolle wordt getroffen door een stroomstoring... dan kan heel het Noorden geen kant op, want alle treinen van en naar het Noorden moeten over Zwolle. Om vanuit Leeuwarden in bijvoorbeeld Utrecht te komen is het enige treinalternatief wat je dan nog hebt een ommetje maken via Leer.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn.
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
draadjes stukquote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Crientj het volgende:
What the... Is er daar gebeurd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |