Betekend dus vanaf 2020 geen treinen meer richting hoogezand. Een beetje hetzelfde idee als de plannen voor het kamper lijntjequote:De provincie Groningen krijgt een RegioTram. Dat betekent dat reizigers uit diverse plaatsen in de provincie in de toekomst met de tram naar de binnenstad van Groningen kunnen.
Een tram is volgens beide overheden de beste oplossing voor de verkeersdrukte in en om de stad.
In eerste instantie worden alleen in de stad Groningen twee tramlijnen aangelegd. De tram, die in 2016 operationeel wordt, rijdt dan onder andere richting het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) en diverse buitenwijken en zal dagelijks zo'n 50.000 reizigers vervoeren, zo is de verwachting.
Vanaf 2020 zal de RegioTram over bestaand spoor doorrijden naar Hoogezand-Sappemeer. Vijf jaar later zijn ook Zuidhorn, Leek en Eelde met de tram bereikbaar.
De aanleg van de tramlijnen in Groningen start in 2013. In de jaren daarna zal ook het station van Groningen aangepast moeten worden. De totale kosten worden geraamd op 307 miljoen euro.
In aanraking gekomen met een vrachtwagen.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:04 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met Syntus Lint 41?
Waar trek jij die conclusie uit?quote:Op woensdag 15 september 2010 19:16 schreef Mkr het volgende:
Betekend dus vanaf 2020 geen treinen meer richting hoogezand. Een beetje hetzelfde idee als de plannen voor het kamper lijntje
Ja, maar deze was pas net afgebakkenquote:Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden toch muizen bij de AHtG op Ut?
quote:Bij het station van Aarlen zijn kort na 18 uur twee reizigerstreinen tegen elkaar gereden. Twee van de gewonden werden naar het ziekenhuis gebracht. Een tiental voertuigen van de hulpdiensten is ter plaatse.
Een trein uit Luxemburg werd bij zijn aankomst aan het station aangereden door een trein die naar Luxemburg vertrok. De procureur des konings van Aarlen, Serge Lipszyc, de gouverneur van de provincie Luxemburg, Bernard Caprasse, en de burgemeester van Aarlen, Raymond Biren, zijn op de plaats van het ongeval. De oorzaak van de botsing is nog onbekend. Volgens sommige bronnen zou één van de treinbestuurders een signaal genegeerd hebben.
Kennelijk. Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik was vandaag even op station 's Hertogenbosch. Zaten op de noordpunt van perron 6/7 2 treinspottertjes van een jaar of 14. Statief en alles erbij. Liet de ene bijna z'n hele uitrusting op spoor 6 vallen
Ze hadden ook beide een valhelm bij, is dat tegenwoordig nodig bij spotten?
Was er iets bijzonders dat ze daar zaten, of waren het beginnelingen?
Voor als ze in elkaar getimmerd worden, door treinspotterhaters.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ze hadden ook beide een valhelm bij, is dat tegenwoordig nodig bij spotten?
Ik gebruik altijd een statief (voor het filmen dan), maar heb er nog nooit problemen mee gehad hoor. Gewoon niet midden op het station gaan staan, maar daar waar toch geen trein stopt (eind perron ofzo).quote:Op woensdag 15 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.
Hoe krijgt Greavy het dan toch voor elkaar om precies hetzelfde te doen en elke keer wèl S&V mensen aan z'n broek te krijgen?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd een statief (voor het filmen dan), maar heb er nog nooit problemen mee gehad hoor. Gewoon niet midden op het station gaan staan, maar daar waar toch geen trein stopt (eind perron ofzo).
Mja, niet heel erg boeiend inderdaad. Al kan ik me voorstellen dat de schrik er goed in zit na Buizingen.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:13 schreef trainfreak het volgende:
Een fotootje van in Aarlen.
De schade valt precies nog mee.
[ afbeelding ]
(Geplukt vanop Facebook)
Ik zit me af te vragen hoe het verder moet met het ERTMS-systeem als België in tweeën knapt...quote:Op woensdag 15 september 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:
Hoppa, weer een ongeval met gewonde reizigers in België, de 3e in nog geen 2 jaar tijd. Eerst die ontsporing bij Bergen waarbij een treinbegeleidster kwam te overlijden, toen de ramp van Buizingen, en nu dus Aarlen.
Volgens mij zijn er in België de laatste twee jaar meer gewonden gevallen in de voertuigen dan in Nederland de afgelopen tien jaar
Als je net zo hard kunt rennen als de mannen uit deze videoclip, zeker:quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef Crientj het volgende:
Enn. van 4B naar 19B valt opzich wel mee. ;o
daar was toch ooit zo'n YouTube filmpje van? Heb ik wel ns gezien.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:34 schreef Crientj het volgende:
Muisjes? Bij ons? Nee, wel beneden in het magazijn.
Gupps, het was tof ^^. Tof vest heb je trouwens![]()
En de volgende keer..Je stond de eerste keer goed, ipv de rest af te lopen om te zien of ik het was ;D Maar ik moet mn fotoboek eens een update geven. ;D
Lol.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je net zo hard kunt rennen als de mannen uit deze videoclip, zeker:
Kunnen ze bij Akkrum geen spoortunnel aanleggen?quote:Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
In de categorie Niet voor het eerst en niet voor het laatst: De spoorbrug bij Akkrum is defect
Ik snap niet dat ze het nu nog altijd niet onder controle hebben
Yep.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lol.
Maar euh, vanaf jaarbeurs naar spoor 1 binnen 4 minuten? Moet te doen zijn.
Wedstrijdje?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Yep.
Misschien dat ik er zelfs drie minuten over doe als ik snel ben.
Er liep genoeg S&V rond wat hard probeerde zo breed mogelijk te lijkenquote:Op woensdag 15 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk. Met statieven op stations is niet echt toegestaan, omdat het opgevat kan worden als een professionele opname waar toestemming voor vereist is.
Veel te duur voor die paar treintjes per uur.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze bij Akkrum geen spoortunnel aanleggen?
En dan niet een tweede Lefortovotunnel...
Ik zeg: brug weg, schans bouwen en een katapult.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel te duur voor die paar treintjes per uur.
Maar wel een heel makkelijk criterium voor een ijverige S&V'er.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:15 schreef Duvel het volgende:
Iemand met een statief is niet per se een professional. Ik blijf het zeggen.
Klopt, toen liepen er ratten tussen de bakeoff producten.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
daar was toch ooit zo'n YouTube filmpje van? Heb ik wel ns gezien.
Dank jedat vest is cool ja, begint helaas wel al te verslijten... En tja, ik moest t wel ff checken natuurlijk, hahaha!! Anders was t weer voor niks geweest, dat zou zonde zijn. Maar ja, dit was ook een beetje dommig. Maar t was ook zo druk weer
Ik heb de stopwatch...quote:
Dat was volgens mij de AH to Go op Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Klopt, toen liepen er ratten tussen de bakeoff producten.Staat volgens mij op Dumpert.
En dat was nog niet zo heel druk.Nadat jij wegging begon de echte spits.
Dat is mogelijk nog duurder en onzinniger...quote:Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zeg: brug weg, schans bouwen en een katapult.
Nope. Dat was Utrecht. Zie maar; http://www.dumpert.nl/mediabase/21037/0f401738/index.htmlquote:Op woensdag 15 september 2010 22:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb de stopwatch...
[..]
Dat was volgens mij de AH to Go op Amsterdam Centraal.
te gevaarlijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zeg: brug weg, schans bouwen en een katapult.
Hoef je niet eens moeite voor te doen. Ik had vandaag alweer de eerste melding van gladde sporen, in Haren.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
te gevaarlijk.
Als je al reizigertje wilt pesten dan moet je bij Akkrum de sporen glad maken. Dan komt een ICM bij vertrek die brug bij regenachtig weer echt niet over
Kom op zeg! Een beetje out-of-the-box denken mag wel!quote:Op woensdag 15 september 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is mogelijk nog duurder en onzinniger...
Hadden ze er veel last van? Ik heb het al vaker gemerkt, ook in de zomer: na één buitje is het al glibberen, zelfs op station Utrecht C. Maar niet dat het effect heeft op de dienstregeling.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoef je niet eens moeite voor te doen. Ik had vandaag alweer de eerste melding van gladde sporen, in Haren.
Waar merk je dat aan dan? Wielslip en schokkerig van zijn plek komen? Dat heb ik vaak zat iddquote:Op woensdag 15 september 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hadden ze er veel last van? Ik heb het al vaker gemerkt, ook in de zomer: na één buitje is het al glibberen, zelfs op station Utrecht C. Maar niet dat het effect heeft op de dienstregeling.
Zolang het maar met toestemming is.. Anders krijg je weer zo'n onderzoekjequote:Op woensdag 15 september 2010 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een trein was Coevorden voorbij gereden![]()
Toen kwam die achteruit weer terug
Zal zon machinist dan ook flink op de flikker krijgen van de NS?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Zolang het maar met toestemming is.. Anders krijg je weer zo'n onderzoekje
Ja, dat. ICM heeft het wel eens, VIRM nog vaker, hoe vaak je die wel niet raar hoort galmen.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar merk je dat aan dan? Wielslip en schokkerig van zijn plek komen? Dat heb ik vaak zat idd
Tot twee meter achteruitrijden bij splitsen mag. Verder niet. Dan moet er omgebouwd worden.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het meeste wordt denk ik niet gemeld als het maar een heel klein stukje is.
En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.quote:Op donderdag 16 september 2010 06:30 schreef greavy het volgende:
Een paar weken geleden reed ik op de HSL thv Hoofddorp nog ongeveer 300 meter achteruit. Loc zat nog aan de Amsterdamse kant. Wegens iemand die door rood reed op het reguliere spoor moesten wij weer naar achteren, om achter een bepaald sein te komen.. Dat zal vast in overleg geweest zijn met de TRDL.
Jamaar toen bij die andere AH was het altijd heerlijk rustigquote:Op woensdag 15 september 2010 22:22 schreef Crientj het volgende:
En dat was nog niet zo heel druk.Nadat jij wegging begon de echte spits.
Inderdaad. Met bijvoorbeeld een rangeerder achterop waar je continu radiocontact mee hebt, mag het.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.
Ik weet het, soms mis ik die rust. Dat je in alle rust het vak kon vullen etc.:)quote:Op donderdag 16 september 2010 09:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jamaar toen bij die andere AH was het altijd heerlijk rustig
Begrijp ik, en wellicht dat eerdere treinen naar Roosendaal ook waren uitgevallen. Maar men had beter de sneltrein naar Amsterdam die volgens mij met twee stellen VIRM reed kunnen splitsen en vervolgens met een stel daarvan naar Roosendaal te rijden*. Door het opheffen van de IC naar TIlburg/Zwolle ten gunste van die naar Roosendaal is het een hele puinhoop geworden waardoor uiteindelijk die sprinter ook niet verder is gekomen dan Den Bosch.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Socios het volgende:
Wat een treindienstleider eenmaal heeft besloten gebeurt ook... Achteraf wordt pas verder gekeken of de genomen beslissing wel de beste was en wat eventueel anders had moeten gebeuren.
Ze hebben gister al een reiger uit de pantograaf van een SLT gevist. Had gelukkig niet voor schade gezorgd.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zou het deze keer zijn? Eend, gans, kip, huismus?
En dan met getrokken materieel of een ICE International (Kan NS gelijk een paar nieuwe bestellen)quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermeequote:Op donderdag 16 september 2010 13:32 schreef waht het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie verantwoordelijk is voor de treinstations?
Bijv. Den Haag Centraal, wie bepaald uiteindelijk hoe dat station wordt vormgegeven? Is dat de gemeente Den Haag, Prorail?
Alvast bedankt.
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:35 schreef Peter het volgende:
[..]
www.denhaagnieuwcentraal.nl Prorail / NS/ NS poort, gemeente, HTM, RET, stadsgewest Haaglanden, ministeries (liggen er naast), iedereen bemoeit zich ermee
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ik had die website al gevonden en vond ik niet echt verhelderend.Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. Ik begrijp dat de verbouwing die nu gaande is een samenwerking vergt maar de beslissing om te gaan verbouwen heeft hoop ik één instantie gemaakt.
quote:Op donderdag 16 september 2010 13:40 schreef waht het volgende:
Er moet toch één instantie aan te wijzen zijn. I
Ah, dank.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:
[..]
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:43 schreef Peter het volgende:
[..]
In opdracht van de gemeente den haag voert Prorail de verbouwing van het station uit.
"ProRail bouwt, als gedelegeerd opdrachtgever namens de Gemeente Den Haag, de openbaar vervoerterminal. "
[ afbeelding ]
Waar die roltrappen in de hal naar beneden naartoe gaan is me trouwens onduidelijk..
klopt: http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/de-toekomst/hse.htmlquote:Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het nieuwe eindpunt van de Rampstadrail uit Rotterdam? Dat waren de plannen, maar daarvoor gaan ze nu de lucht in.
Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En met een conducteur met porto in het achterste rijtuig, vermoed ik.
D'r zal net iemand achter lopen...quote:Op donderdag 16 september 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope. De HC stond in het voorste rijtuig, achter de loc.
Via de porto kwam een bericht dat wij een stukje achteruit gingen rijden ivm een STS passage op regulier spoor. Ook of het omgeroepen kon worden. HC vroeg vervolgens of hij moest kijken, maar dat was niet nodig. TRDL zei dat de kust volledig vrij was, en hij toestemming had. Gelijk daarna reden wij ook achteruit.
Serie 1000 rijdt Amsterdam - Rotterdam, serie 900 gaat (vermoedelijk vanaf december) Amsterdam - Breda doen. Tot die tijd gaat ook de 900 slechts AmRo doen.quote:Heel vreemd, maar de werklijnen komen niet overeen met wat er nu gecommuniceerd wordt met personeel:
Wat wijzigt er op de werkdagen:
• De treinnummers: naast de 1000 serie, wordt ook de 900 serie gebruikt:
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:13: de 900 serie
o vanaf Amsterdam Centraal om XX:43: de 1000 serie
• De vertrektijden: vanaf Rotterdam Centraal
andere vertrektijden:
o Vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:53: de 900 serie
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
• In Rotterdam is er op een andere plek de locomotief wisseling:
o De locomotiefwisseling gebeurt op Rotterdam Stadion:
o De treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion als leeg materieel
Hoe op zaterdag en zondagen:
• Op zaterdag en zondag rijdt de Fyra als volgt:
o De locomotiefwisseling is op Rotterdam Centraal;
o Alleen de 1000 serie rijdt;
• De vertrektijden:
o vanaf Rotterdam Centraal vertrekt om XX:23: de 1000 serie
Op de HSL? Er zit al bijna niemand in de treinen (muv Thalys dan), laat staan dat er mensen ineens achter lopenquote:Op donderdag 16 september 2010 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r zal net iemand achter lopen...
Ach ja, natuurlijk! Bedankt!quote:Op woensdag 15 september 2010 19:21 schreef Tochjo het volgende:
[..]
In aanraking gekomen met een vrachtwagen.
Precies. Hoe minder bussen op de rails hoe beterquote:Op donderdag 16 september 2010 17:25 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk! Bedankt!![]()
*stiekem hoop ik dat ie hetzelfde lot ondergaat als nummertje 31*
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef James1988 het volgende:
Vorige bericht over Fyra klopte niet, dit is de juiste:
[ afbeelding ]
Het plaatje is bedoeld voor medewerkers van Hispeed, niet voor reizigers. En die typfout is slordig ja, was me nog niet opgevallen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds tikfouten. En vreemd dat ze het LM-deel in het plaatje opnemen.
"Zo snel bent u nog nooit vervoerd!"quote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Wel vet dat de 922 gewoon tegen de tijd in reist
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt die kutneukschijtfyra nou al eens voor een enigszins normale prijs?
Precies. Lucht vervoeren is een kunstquote:Op donderdag 16 september 2010 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Straks gaat-ie vaker rijden dus willen er nóg meer mensen mee dus gaat de prijs juist omhoog. Ofzo.
Nou Ziggy, vertel het maarquote:Een trein van de NS op het traject Leeuwarden-Wolvega is woensdagavond doorgereden bij het station in Heerenveen, omdat het niet lukte om te remmen.
Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd. De trein moest vervolgens doorrijden naar Wolvega, de volgende halte. Terugrijden was in verband met de drukte op het spoor geen optie, aldus de NS.
De woordvoerder noemt het doorrijden ''een incident dat nooit voorkomt''. Volgens hem lukte het niet om te remmen door een te glad spoor.
Een woordvoerder van ProRail ontkent de versie van NS en zegt dat de trein ''gewoon het station voorbij is gereden''.
Dat was Hoogeveen.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef James1988 het volgende:
Heerenveen, is dat ook niet zo'n veredeld schijtdorp dat per sé 4 intercities per uur wil hebben?
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.quote:
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.quote:
Heerenveen mag dan niet groot zijn, maar er zit een groot achterland bij, waardoor er wel veel in- en uitstappers zijn. Hoogeveen heeft ook een groot achterland, maar die mensen kunnen prima met de stoptrein bediend worden. Er zijn zelfs voordelen bij de stopper voor Hoogeveen, omdat je dan overdag alle aansluitingen in symmetrie kunt krijgen, iets waarmee je nieuwe passagiers zult trekken. De meeste passagiers gaan maar tot Zwolle, dus wat dat betreft is een IC-stop niet gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoogeveen is dan ook een stuk groter schijtdorp dan Heerenveel. Als de IC naar Leeuwarden op Steenwijk en Heerenveen kan stoppen, kan die naar Groningen prima stoppen op Hoogeveen.
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel heel erg knullig. Die mcn heeft zo zitten slapen. Je ziet aan de bebouwing overdag wel waar je bent.
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien waren er wel gladde sporen en schoot hij door. We weten het niet.
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd beter dan de veerboot naar Terschelling. Die moet noodgedwongen langzamer varen omdat deze in de haven van Harlingen een van de beide schroeven kwijtgeraakt is.
neuh, het zijn geen roeispanen hequote:Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu vaart ie alleen nog maar rondjes?
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn. Het spoor aan de oostkant hoeft er al maar uit te liggen en de hele dienstregeling zou al verrot gaan ivm de passerende IC's.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Het is een puinzooi, maar er rijden weer beperkt treinen - gelukkig. Naar het schijnt heeft een VIRM zo'n 500 meter bovenleiding naar beneden getrokken en ook nog wat relaiskasten (denk ik) langs het spoor vernield.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
nog steeds een puinzooi rond Geldermalsen zo te zien?
Moet je maar eens kijken wat er gebeurt als Zwolle wordt getroffen door een stroomstoring... dan kan heel het Noorden geen kant op, want alle treinen van en naar het Noorden moeten over Zwolle. Om vanuit Leeuwarden in bijvoorbeeld Utrecht te komen is het enige treinalternatief wat je dan nog hebt een ommetje maken via Leer.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verrassend hoe zo'n klein kutstation zo belangrijk kan zijn.
Tot Geldermalsen zou het ook gewoon volledig viersporig moeten zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Den Bosch is gewoon een belangrijke spil in het spoornetwerk. omreizen via Arnhem of Rotterdam kost veel tijd en een spoorlijn Utrecht - Breda zit er helaas niet in, al zou het wel voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik dat de lijn er wel zou komen.
draadjes stukquote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Crientj het volgende:
What the... Is er daar gebeurd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |