Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaatquote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.quote:Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
omdat de Benelux het station overslaat
Het kostte mij in Leiden door een vertraging van de 2200 een keer net aan de overstap op de 8800 richting Woerden. Het half uur wachten had daarna alsnog een voordeeltje, want ik kon zo op Amsterdam Zuid (ja, ik was verder gereisd) wel de Pimpel pakken.quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Want?quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Creeg het volgende:
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?quote:Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat
Had in Breda de aansluiting op de 1900 richting Den Haag gemist, waardoor ik met de slome 2200 richting noorden moest. En dan zijn de aansluitingen allemaal best klote te noemen eerlijk gezegdquote:Op maandag 13 september 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.quote:
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.quote:
Dat had eigenlijk "tvp" moeten heten, in plaats van "volg topic".quote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Ja ja, maar gewoontequote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Right. Het zit ze wel mee daar.quote:Op maandag 13 september 2010 18:38 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."
Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h
waar zit die dan?quote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Hoezo, een beetje overdreven lijkt mij met die in- en uitstappers...quote:Bron: ProRail
Datum: 13-09-2010
Eerste spade grond in bij station Groningen Europapark
De bouw van het nieuwe station Groningen Europapark gaat een volgende fase in en wordt daarmee ook meer zichtbaar. Komende week start ProRail met de grondwerkzaamheden om het terrein bouwrijp te maken.
In opdracht van ProRail werkt aannemer KWS Infra langs het spoor parallel aan de Helperzoom ter hoogte van het tijdelijke station Groningen Europapark tot aan de skatebaan te Groningen. De voorbereidende werkzaamheden vinden plaats in de nacht van maandag 13 september op dinsdag 14 september en op dinsdag 14 september overdag. Van maandag 20 september tot medio november vinden grondwerkzaamheden plaats. Onderdeel van de voorbereidingen vormt een archeologisch onderzoek naar de bodemgesteldheid op verzoek van de gemeente.
School
Aangezien het grondwerk bouwverkeer meebrengt, zal de aannemer samen met Veilig Verkeer Nederland en de gemeente de school in de buurt bezoeken met een vrachtwagen. Kinderen krijgen dan onder andere uitgelegd wat de dode hoek van de vrachtwagen is. Vrachtwagens zullen aan de rand van de wijk via de Helperzoom en Kempkenspad heen en weer naar de ring N7 rijden. De aannemer neemt maatregelen om de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.
Station
Groningen Europapark wordt een halte voor Arriva en de NS. Het station ligt in de as van de Euroborg, het thuishonk van voetbalclub FC Groningen, dat middenin de nieuwe wijk Europapark staat. Opdrachtgever ProRail verwacht zesduizend in- en uitstappers per dag. Volgens planning moet het nieuwe gebouw eind 2012 in gebruik worden genomen. Tot die tijd doet een tijdelijk station dienst.
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.quote:Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
Inderdaad. Dat ongeduld onder veel reizigers altijd.quote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Precies. Anders verdient de kiosk ook niks, laat staan die nieuwe friettent. Bovendien zijn het verschillende clubs, dan kan je sowieso niet verwachten dat die naar elkaar kijken wat ze aan het doen zijnquote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Wat fijn geredeneerd vanuit de reiziger!quote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!quote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Wat ook een rol speelt is de weinige stops in België. Als de Beneluxtrein in Leiden zou stoppen kun je van de NMBS niet verwachten dat ze daar wel Brussel-Noord of Antwerpen-Berchem voorbij rijden. Ergens vorig jaar wilde NSHispeed nog dat Mechelen werd overgeslagen en 'in ruil' hiervoor zou ook in Dordrecht niet meer gestopt worden. Jammer dat 't nooit is gebeurd eigenlijk.quote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handigquote:Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
Dan kun je dus mooi overstappen in Roosendaal.quote:Op maandag 13 september 2010 19:51 schreef Ploertendoder het volgende:
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig
Wat had je toen danquote:Op maandag 13 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestaptquote:Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Crientj het volgende:
Ik zag kiwisap.
ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
Morgen en woensdag zelfs ;Dquote:Op maandag 13 september 2010 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt
Woensdag moet je ook werken, toch?
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samenquote:Op maandag 13 september 2010 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken
De vorige keer heb ik je handje nog wel vastgehouden...quote:Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen![]()
Ik durf niet zo goed alleen
Je durft ook alleen te spreken met een mic van RTV Utrecht onder je neus.quote:Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen![]()
Ik durf niet zo goed alleen
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?quote:Op maandag 13 september 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.quote:Op maandag 13 september 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
HALF zes, ik bedoel HALF zesquote:Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..
Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.
En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
Whahaquote:Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
HALF zes, ik bedoel HALF zesik werk nog geen 10 minuutjes van t station
Duvel ookquote:Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
HALF zes, ik bedoel HALF zesik werk nog geen 10 minuutjes van t station
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |