Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.quote:Op zondag 12 september 2010 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
EBO ; Elektrisch Bediende Overweg
AHOB: Automatische Halve Overweg Bomen
Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?quote:Op zondag 12 september 2010 17:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten.
3 is de max voor AHOB's. Daarom ook dat afgekapte spoor 1 bij Baarn. Daarom ook dat de overweg in Groningen weg moet als ze het stuk van het hoofdstation tot de aftakking naar Hoogezand/Assen viersporig gaan maken.quote:Op zondag 12 september 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?
Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3quote:Op zondag 12 september 2010 17:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.
Nee, niet dus. De rest is automatisch.quote:Op zondag 12 september 2010 18:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3?
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.quote:
Mja, dat kan ook zijn omdat er nog geen rijweg naar het station is ingesteld. Dit hoeft niet te betekenen dat de overweg ook echt door de TRDL bediend wordt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
quote:Op zondag 12 september 2010 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.
Is dat hetzelfde eigenlijk?quote:Op zondag 12 september 2010 18:21 schreef Igen het volgende:
spuit 11
Het kan natuurlijk ook nog stop/door-schakeling zijn.
Nee. Want een bediend sein staat op een emplacement, en stop-door-schakeling is iets van de vrije baan. Een essentieel verschil.quote:
Dat is dat een P-sein een paar minuten lang op rood wordt gezet als er een trein aankomt, zodat een overweg die direct na het station ligt niet onnodig lang dicht blijft als de trein toch stopt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is
Daar heb je er twee soorten in.quote:Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is
Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?quote:Op zondag 12 september 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens komen stop/door-schakelingen ook voor bij bediende seinen. Bijvoorbeels sein 214 op Groningen Europapark (richting Groningen). Dan gaat het tijdrelais pas lopen als het sein bediend is én er een trein in de aankondiging staat.
De mensen in Wierden namen geen Duvel volgens mij... Tenminste niet op de foto...?quote:Op zondag 12 september 2010 19:40 schreef Crientj het volgende:
Die namen Duvel. En nee, ik was niet in Wierden.
In ieder geval de 6325.quote:Op zondag 12 september 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel???
ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700.
Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten.
Ok, nu de 5 andere nogquote:
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.quote:Op zondag 12 september 2010 19:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?
Naah, eigenlijk vind ik algemene werkingsprincipes interessanter. Dus alhoewel ik wel een beetje nieuwsgierig ben, hoef je echt niet voor mij moeite te doen om de reden van zo'n uitzondering als dit uit te vinden.quote:Op zondag 12 september 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Wat waren dat voor prototypes dan?quote:Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ok, nu de 5 andere nog
Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325
Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393
De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Geen dank.quote:Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ok, nu de 5 andere nog
Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325
Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393
De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
De 6391-6393 hadden Flexicoil draaistellen, de andere (6201-6203, waar later de gehele reeks (6201-6333) is uit voorgekomen) BN-draaistellenquote:Op zondag 12 september 2010 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren dat voor prototypes dan?
Goed gedaanquote:Op zondag 12 september 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Koperdief geëlektrocuteerd bij Belgisch spoor
Darwin Award...![]()
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 13 september 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.
Dat vraag ik mij ook af, ja.quote:
Gewoon weer ´loskoppelen´ daarvan dus. Is tientallen jaren goed gegaan. Geen ´overflowed´ "IC Berlin" dan of binnenlandse reizigers die ´het niet snappen´ en/ of op gereserveerde zitplaatsen gaan zitten.quote:Op maandag 13 september 2010 13:44 schreef dennistd het volgende:
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit
Dat is een hele andere situatie natuurlijk.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Eigenlijk wel, ja. Kan er prima naast. Wel toegankelijk voor binnenlandse reizen, hoor. Dat zeker.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Ik snap ook niet dat 'ie maar 1 kant op rijdt. Die treinen moeten toch ook ooit terug?quote:Op maandag 13 september 2010 13:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.
Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |