abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 september 2010 @ 19:46:29 #276
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86353656
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel???

ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700.
Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten.
In ieder geval de 6325.
pi_86353707
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In ieder geval de 6325.
Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door trainfreak op 12-09-2010 19:56:28 ]
  zondag 12 september 2010 @ 19:50:52 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86353830
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86354284
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Naah, eigenlijk vind ik algemene werkingsprincipes interessanter. Dus alhoewel ik wel een beetje nieuwsgierig ben, hoef je echt niet voor mij moeite te doen om de reden van zo'n uitzondering als dit uit te vinden. :)
  zondag 12 september 2010 @ 20:01:59 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86354397
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Wat waren dat voor prototypes dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 20:04:37 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86354521
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Geen dank.
pi_86355470
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:01 schreef Duvel het volgende:

[..]


Wat waren dat voor prototypes dan?
De 6391-6393 hadden Flexicoil draaistellen, de andere (6201-6203, waar later de gehele reeks (6201-6333) is uit voorgekomen) BN-draaistellen
  zondag 12 september 2010 @ 21:25:39 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86359323
quote:
Goed gedaan ^O^ *O*

Gelukwensen aan de nabestaanden ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 21:46:15 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86360137
Dit gebeurt nog veel te weinig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 22:15:37 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86362184
Hopelijk gaat er een afschrikkende werking vanuit zodat anderen wel 2x nadenken voor ze overwegen om koper bij de spoorwegen te stelen.
pi_86362266
Nadenken. 2x. Belgen. Wat denk je zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86363421
Sorry, you lost me at 'Na...' :P
pi_86372331
Even een vraagje. Jullie kennen de intercity Amsterdam Centraal - Berlin Ostbahnhof/Szczecin Glowny wel. Op Bad Bentheim wordt de Nederlandse loc ingeruild voor een Duitse. Waarom flikkeren ze er geen meerspanningsloc voor? Ik bedoel... dat zou een hoop tijd schelen.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 08:45:31 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86372432
Waarschijnlijk omdat er op dit moment geen meerspanningslocs in Nederland zijn toegelaten die 200 km/h kunnen halen en niemand zin heeft om daarin te investeren. DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.

ETMET gaat lekker trouwens... de trein van Den Bosch naar Utrecht van .36 vertrok met +5, de trein van .46 staat eveneens met +5 +10 aangekondigd. :') reed niet, de trein van 8.55 vertrok rond 9.03. In de trein werd omgeroepen dat er bij Best iemand in de sporen liep.

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 13-09-2010 09:10:14 ]
  maandag 13 september 2010 @ 10:37:44 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86374862
Persoon langs het spoor = aanwijzing Voorzichtig Rijden = vertragingen. Heeft dus niet veel met etmet te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 september 2010 @ 13:40:53 #292
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86380089
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.
Hoe bedoel je dit?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 13 september 2010 @ 13:44:59 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86380200
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit (trein Enschede-Schiphol wordt erdoor vervangen) moet deze wel voldoende capaciteit hebben. Dat heeft een stam van negen rijtuigen op zich wel (in de spits wat krap bij Amersfoort), maar een ICE (slechts achter bakken waarin ook nog meer ruimte verloren gaat omdat het een treinstel is en geen rijtuigen zijn) redt dat niet. Ook zou er dan een ICE zonder toeslag gaan rijden, en dat past niet in het beleid.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86380211
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe bedoel je dit?
Dat vraag ik mij ook af, ja. :')

Komt puur omdat men te lui is om een beetje een creatieve dienstregeling op te zetten. Alles moet eenheidsworst zijn. Zelfs de "IC Berlin" moet maar op precies die tijden gaan rijden waar normaal een ´gewone´ Intercity rijdt. Vroeger kon dat er prima naast, minder stops erbij. Keertje van Amersfoort naar Hengelo non-stop etc. Keertje één stop in Deventer. Er is zoveel afwisseling mogelijk. Maar neen, dat wil men blijkbaar niet. :')
pi_86380246
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:44 schreef dennistd het volgende:
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit
Gewoon weer ´loskoppelen´ daarvan dus. Is tientallen jaren goed gegaan. Geen ´overflowed´ "IC Berlin" dan of binnenlandse reizigers die ´het niet snappen´ en/ of op gereserveerde zitplaatsen gaan zitten.
pi_86380484
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
pi_86380588
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat is een hele andere situatie natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86380591
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Eigenlijk wel, ja. Kan er prima naast. Wel toegankelijk voor binnenlandse reizen, hoor. Dat zeker.
  Redactie Sport maandag 13 september 2010 @ 13:59:52 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86380662
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.

Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86382100
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.

Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
Ik snap ook niet dat 'ie maar 1 kant op rijdt. Die treinen moeten toch ook ooit terug? 8)7

De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.

Verder vind ik het nu wel prima geregeld met de Pimpel. Voor spoorhobbyisten is het natuurlijk wel leuker als ie een beetje onregelmatig rijdt, maar voor de meeste reizigers zal dat alleen maar onduidelijkheid opleveren,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')