Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaatquote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.quote:Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
omdat de Benelux het station overslaat
Het kostte mij in Leiden door een vertraging van de 2200 een keer net aan de overstap op de 8800 richting Woerden. Het half uur wachten had daarna alsnog een voordeeltje, want ik kon zo op Amsterdam Zuid (ja, ik was verder gereisd) wel de Pimpel pakken.quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Want?quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Creeg het volgende:
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?quote:Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat
Had in Breda de aansluiting op de 1900 richting Den Haag gemist, waardoor ik met de slome 2200 richting noorden moest. En dan zijn de aansluitingen allemaal best klote te noemen eerlijk gezegdquote:Op maandag 13 september 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.quote:
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.quote:
Dat had eigenlijk "tvp" moeten heten, in plaats van "volg topic".quote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Ja ja, maar gewoontequote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Right. Het zit ze wel mee daar.quote:Op maandag 13 september 2010 18:38 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."
Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h
waar zit die dan?quote:Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Hoezo, een beetje overdreven lijkt mij met die in- en uitstappers...quote:Bron: ProRail
Datum: 13-09-2010
Eerste spade grond in bij station Groningen Europapark
De bouw van het nieuwe station Groningen Europapark gaat een volgende fase in en wordt daarmee ook meer zichtbaar. Komende week start ProRail met de grondwerkzaamheden om het terrein bouwrijp te maken.
In opdracht van ProRail werkt aannemer KWS Infra langs het spoor parallel aan de Helperzoom ter hoogte van het tijdelijke station Groningen Europapark tot aan de skatebaan te Groningen. De voorbereidende werkzaamheden vinden plaats in de nacht van maandag 13 september op dinsdag 14 september en op dinsdag 14 september overdag. Van maandag 20 september tot medio november vinden grondwerkzaamheden plaats. Onderdeel van de voorbereidingen vormt een archeologisch onderzoek naar de bodemgesteldheid op verzoek van de gemeente.
School
Aangezien het grondwerk bouwverkeer meebrengt, zal de aannemer samen met Veilig Verkeer Nederland en de gemeente de school in de buurt bezoeken met een vrachtwagen. Kinderen krijgen dan onder andere uitgelegd wat de dode hoek van de vrachtwagen is. Vrachtwagens zullen aan de rand van de wijk via de Helperzoom en Kempkenspad heen en weer naar de ring N7 rijden. De aannemer neemt maatregelen om de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.
Station
Groningen Europapark wordt een halte voor Arriva en de NS. Het station ligt in de as van de Euroborg, het thuishonk van voetbalclub FC Groningen, dat middenin de nieuwe wijk Europapark staat. Opdrachtgever ProRail verwacht zesduizend in- en uitstappers per dag. Volgens planning moet het nieuwe gebouw eind 2012 in gebruik worden genomen. Tot die tijd doet een tijdelijk station dienst.
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.quote:Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
Inderdaad. Dat ongeduld onder veel reizigers altijd.quote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Precies. Anders verdient de kiosk ook niks, laat staan die nieuwe friettent. Bovendien zijn het verschillende clubs, dan kan je sowieso niet verwachten dat die naar elkaar kijken wat ze aan het doen zijnquote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Wat fijn geredeneerd vanuit de reiziger!quote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).quote:Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!quote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Wat ook een rol speelt is de weinige stops in België. Als de Beneluxtrein in Leiden zou stoppen kun je van de NMBS niet verwachten dat ze daar wel Brussel-Noord of Antwerpen-Berchem voorbij rijden. Ergens vorig jaar wilde NSHispeed nog dat Mechelen werd overgeslagen en 'in ruil' hiervoor zou ook in Dordrecht niet meer gestopt worden. Jammer dat 't nooit is gebeurd eigenlijk.quote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handigquote:Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
Dan kun je dus mooi overstappen in Roosendaal.quote:Op maandag 13 september 2010 19:51 schreef Ploertendoder het volgende:
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig
Wat had je toen danquote:Op maandag 13 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestaptquote:Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Crientj het volgende:
Ik zag kiwisap.
ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
Morgen en woensdag zelfs ;Dquote:Op maandag 13 september 2010 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt
Woensdag moet je ook werken, toch?
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samenquote:Op maandag 13 september 2010 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken
De vorige keer heb ik je handje nog wel vastgehouden...quote:Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen![]()
Ik durf niet zo goed alleen
Je durft ook alleen te spreken met een mic van RTV Utrecht onder je neus.quote:Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen![]()
Ik durf niet zo goed alleen
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?quote:Op maandag 13 september 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.quote:Op maandag 13 september 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
HALF zes, ik bedoel HALF zesquote:Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..
Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.
En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
Whahaquote:Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
HALF zes, ik bedoel HALF zesik werk nog geen 10 minuutjes van t station
Duvel ookquote:Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
HALF zes, ik bedoel HALF zesik werk nog geen 10 minuutjes van t station
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 13 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duvel ook![]()
Er begint zich een net te sluiten rond Crientj
Ik kom bijna nooit meer in Utrecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I wishquote:Op maandag 13 september 2010 22:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit meer in Utrecht.
dat is toch vanwege werkzaamheden?quote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Ah, okey.
Over een maand weer ICE naar Eindhoven.
Met een beetje mazzel op 25 oktober weer 1200'en in de actieve dienst.quote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Ah, okey.
Over een maand weer ICE naar Eindhoven.
Ik werk in Lombokquote:
Ter vervanging van de 419 dus?quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.
Klote... Ze zullen er wel over hebben nagedacht, maar toch jammer dat het geen Werkspoor-V is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.
Ik mis de T en de V wel hier. De SLT heeft ze afgelostquote:Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Klopt ja.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:16 schreef Ploertendoder het volgende:
dat is toch vanwege werkzaamheden?
dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemenquote:
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mijquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemen
Haha, ja, en als het anders niet ´zou passen´ dan maar samen met de Intercity Den Haag Centraal - Venlo.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij
ICE door Woerden? Waar komt dat ding vandaan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord
Welke wensen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord
Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ivm defecte bovenleiding.
Testrit gehad op de zuidelijke HSL?quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Testrit gehad op de zuidelijke HSL?
Of het stel is vanuit Woerden linksaf geslagen richting Amsterdam. Dan zou het vanuit Utrecht per ongeluk richting Gouda gestuurd zijn ipv richting Breukelen.
Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?
Tof! Wat is de dienstregeling van dat ding?quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !
(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
De 1200 is toch ene oude loc?quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !
(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
Nogal.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:10 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
De 1200 is toch ene oude loc?
Toch wel leuk dat zo'n loc weer een leuk tochtje kan rijdenquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nogal.
[ link | afbeelding ]
IMAG0131 by Duvel78, on Flickr
Was ook niet als verklaring bedoeld, maar meestal worden die dingen hier gemeld en ik zag dit er nog niet staan, dus ik deelde het maar even.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
Dat is hetzelfde als "Dus weer een socialiste genueckt!"quote:
Oud nieuws Sherlock.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Ruben_Nicolai het volgende:
http://www.trouw.nl/onderwijs/article1462352.ece
Stakkerd, heb je nou werkelijk geen leven. Zielig hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Ruben_Nicolai het volgende:
Greavy
http://www.trouw.nl/onderwijs/article1462352.ece
OK, case closed.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:02 schreef Yreal het volgende:
. Greavy is beroemd
![]()
Ik faal trouwens gewoon een beetje, we waren nog helemaal niet in woerden maar in breukelen
![]()
![]()
![]()
Ik heb het idee dat de voorste bak wel schade aan de kant van de geleding heeft: deuren scheef en ramen er uit.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:
Flinke trambotsing in Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/255251
Kunnen jullie op jullie grotere schermen zien of de bak van de tram is verdraaid?
Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezelligquote:Op dinsdag 14 september 2010 18:18 schreef Fixers het volgende:
Gaat weer lekker. Kapotte stoptrein bij Bilthoven. Zit er met de IC net achter. We moeten nu eerst een stukkie achteruit, tot voor een wissel. Dan opnieuw kopmaken en via een ander spoor langs Bilthoven en dat kapotte ding naar utrecht. En er staan natuurlijk ook al treinen achtere ons te wachten.
Klinkt als een spelletje trafficjam voor ziggy en de zijnen. Volgens mij wel hetgene waar je trdl voor wordt, dit soort uitdagingen. Als alles als maar gaat zoals het moet is er ook geen lol meer aan.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !
(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezellig
Voor de noordoosttreinen heb je daar toch een prachtige fly-over voor de richting woerden, waar de treinen naar noord-oost dan weer onderdoor rijden om vervolgens pas na Overvecht rechts te rijden?quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.
er was ook al een SLT op Amsterdam sloterdijk gestrand... van de stoptrein uitgeest-lijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:41 schreef greavy het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen
Trein 4065(Sprinter Alkmaar/Uitgeest-Rotterdam) zal dan defect geraakt zijn, die ergens met vervangend materieel is ingezet..
Oh, dat was die trein die stond te wachten. Ik vond het al raar dat de SLT waar ik in zat enkele meters voor het perron moest wachten. Maar ik had de SLT richting Baarn, dus dan klopt er alsnog niets van waarom ie moest wachten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen.
No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....quote:Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
Hij mag van mij weg als de IC ieder half uur naar Roosendaal doorrijdt. Wat een belachelijke rukverbinding is datquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....
Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappenquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....
Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Nee, dat heb je nietquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappen.
Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet![]()
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België
Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.
Echter in de ochtendspits is die 5e IC hard nodig. Je wilt niet weten hoe druk de 1900 dan bijvoorbeeld is![]()
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
"Die kant op" als in "naar Den Haag / Amsterdam". Dan heb je toch 2 ICs per uur naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet![]()
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere halfuur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België
Oprotten met VIRMquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
Breda-Eindhoven is net zo goed druk, is mijn ervaring. En in Rotterdam loopt de trein inderdaad leeg, om vervolgens weer aangevuld te worden. Het gebeurt zovaak dat je op station HS al moet staan in de IC naar Venlo.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.
Wat duidelijk allemaal die afkortingenquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef greavy het volgende:
Ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van Huider Modeltreinen, Modelsport en Modelbouw zal de SSN 7 pendeltreinen rijden tussen Alkmaar en Heerhugowaard.
Behalve op deze pendelritten, kunt u ook meerijden op de rit van/naar Rotterdam. Kaartverkoop via de organisatie. Behalve in Alkmaar, kunt u ook opstappen in Heerhugowaard Meer informatie op www.huider.nl
DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)
Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<
(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)
Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28
--------------------------------<
(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)
Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
--------------------------------<
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)
Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
--------------------------------<
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)
Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
--------------------------------<
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)
Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
--------------------------------<
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)
Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
--------------------------------<
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)
Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25
--------------------------------<
(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)
Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
--------------------------------<
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)
Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
--------------------------------<
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)
Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
--------------------------------<
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)
Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
--------------------------------<
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)
Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
--------------------------------<
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)
Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25
--------------------------------<
(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)
Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
--------------------------------<
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)
Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
--------------------------------<
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)
Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37
--------------------------------<
(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)
Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21
--------------------------------<
Afkortingen kunt u vinden op Somda
DEUVM!
De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat duidelijk allemaal die afkortingen![]()
Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 15 september 2010 08:38 schreef greavy het volgende:
[..]
De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
Ik ken ze wel. Kwestie van wennen...quote:Op woensdag 15 september 2010 08:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige ben
Gisteren was dinsdag, toen moest ik snel naar huis. Maar vanavond ga ik proberen op tijd te komen voor een chocokookiequote:
Zaten daar geen pedalen of zo?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind het ook een wat vreemd verhaal, daar in de Achterhoek. Assentellers stoor je niet zomaar door aan overwegbomen te gaan hangen ofzo.
Kan, maar het is wel zo dat ze uiteraard lang niet alle storingen op hun geweten hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 08:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me nu afvraag is wat die minderjarigen nou precies hebben gedaan... zijn zij nou echt verantwoordelijk voor meer dan een jaar aan storingen?
Geen idee. Een springer gekopt?quote:Op woensdag 15 september 2010 13:04 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met Syntus Lint 41?
Hij staat al enkele dagen in Zutphen met een zeil voor één van de cabines...
djw! Ben bezig met een afkortingen-scriptjequote:
Als je het nu leesbaar wilt houden voor de iets minder enthousiaste treinliefhebbers: Je post dat hele lange lijst/plan/rooster op een passend forum; bijvoorbeeld Somda of OHIH. Doet hier in het topic een korte rit omschrijving met belangrijkste steden en tijden. En doet de link naare je somda post erbij. De echte spotters weten het dan wel te vinden.quote:Op woensdag 15 september 2010 08:38 schreef greavy het volgende:
[..]
De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
quote:DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)
Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<
(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)
Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28
--------------------------------<
(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)
Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
--------------------------------<
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)
Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
--------------------------------<
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)
Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
--------------------------------<
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)
Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
--------------------------------<
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)
Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
--------------------------------<
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)
Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25
--------------------------------<
(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)
Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
--------------------------------<
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)
Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
--------------------------------<
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)
Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
--------------------------------<
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)
Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
--------------------------------<
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)
Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
--------------------------------<
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)
Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25
--------------------------------<
(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)
Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
--------------------------------<
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)
Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
--------------------------------<
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)
Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37
--------------------------------<
(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)
Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21
--------------------------------<
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |