abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86382226

Welkom in alweer deel 254 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 14:51:29 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86382289
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:

De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.

Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86382349
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
omdat de Benelux het station overslaat :')
Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
  maandag 13 september 2010 @ 14:53:18 #4
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_86382350
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat :'(
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
______________________________________________________________________________
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 14:56:50 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86382467
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Het kostte mij in Leiden door een vertraging van de 2200 een keer net aan de overstap op de 8800 richting Woerden. Het half uur wachten had daarna alsnog een voordeeltje, want ik kon zo op Amsterdam Zuid (ja, ik was verder gereisd) wel de Pimpel pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 september 2010 @ 14:58:42 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86382524
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Creeg het volgende:
De Valleilijn, pff wat een mislukking is dat :'(
Want?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 september 2010 @ 15:09:47 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86382917
tvp
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86383416
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Precies en het heeft zijn uitwerking verderop ook nog eens. Je moet dan als je in de Benelux zit en je wilt naar Leiden ook nog eens overstappen op de 2200, omdat de Benelux het station overslaat :')
Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?

'k Vind niet dat je kunt zeggen dat de Beneluxtrein in het gewone netwerk zit. Geen enkele officiële of überhaupt fatsoenlijke overstap is mogelijk en inderdaad, vanuit Roosendaal zorgt-ie alleen voor een vage frequentie richting het noorden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 15:29:38 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86383574
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waarom zou je met de Beneluxtrein naar Leiden willen als de normale IC een kwartier later (en een kwartier eerder voor mensen uit Dordrecht) rijdt?
Had in Breda de aansluiting op de 1900 richting Den Haag gemist, waardoor ik met de slome 2200 richting noorden moest. En dan zijn de aansluitingen allemaal best klote te noemen eerlijk gezegd
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 september 2010 @ 17:48:17 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86388860
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:09 schreef bork het volgende:
tvp
[ afbeelding ]
Die is mooi! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86389219
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:58 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Want?
Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
pi_86389442
tvp :)
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 18:11:53 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86389515
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:09 schreef Ploertendoder het volgende:
tvp :)
Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 september 2010 @ 18:15:23 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86389631
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Dat had eigenlijk "tvp" moeten heten, in plaats van "volg topic".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86389714
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
Ja ja, maar gewoonte ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 18:38:08 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86390285
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."

Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h ;(
  maandag 13 september 2010 @ 18:40:08 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86390352
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:38 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, u merkt het waarschijnlijk al... we gaan niet op de snelheid die we willen. Dit komt doordat er een computerstoring is waardoor ze ons en een hoop andere treinen niet precies meer kunnen volgen. Uit veiligheidsoverwegingen rijden we daarom wat langzamer terwijl de treinen opnieuw ingeprogrammeerd worden... zodra dat is gebeurd kunnen we weer verder aan volle snelheid."

Zojuist gehoord tussen Utrecht en Den Bosch, in de intercity naar Eindhoven van 18.13. 40 km/h is toch heel wat anders dan 130 km/h ;(
Right. Het zit ze wel mee daar.

Elke trein een sternummer of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86390814
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daar hebben we tegenwoordig een knopje voor.
waar zit die dan? :@
  maandag 13 september 2010 @ 18:53:53 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86390816
quote:
Bron: ProRail
Datum: 13-09-2010

Eerste spade grond in bij station Groningen Europapark

De bouw van het nieuwe station Groningen Europapark gaat een volgende fase in en wordt daarmee ook meer zichtbaar. Komende week start ProRail met de grondwerkzaamheden om het terrein bouwrijp te maken.

In opdracht van ProRail werkt aannemer KWS Infra langs het spoor parallel aan de Helperzoom ter hoogte van het tijdelijke station Groningen Europapark tot aan de skatebaan te Groningen. De voorbereidende werkzaamheden vinden plaats in de nacht van maandag 13 september op dinsdag 14 september en op dinsdag 14 september overdag. Van maandag 20 september tot medio november vinden grondwerkzaamheden plaats. Onderdeel van de voorbereidingen vormt een archeologisch onderzoek naar de bodemgesteldheid op verzoek van de gemeente.

School
Aangezien het grondwerk bouwverkeer meebrengt, zal de aannemer samen met Veilig Verkeer Nederland en de gemeente de school in de buurt bezoeken met een vrachtwagen. Kinderen krijgen dan onder andere uitgelegd wat de dode hoek van de vrachtwagen is. Vrachtwagens zullen aan de rand van de wijk via de Helperzoom en Kempkenspad heen en weer naar de ring N7 rijden. De aannemer neemt maatregelen om de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.

Station

Groningen Europapark wordt een halte voor Arriva en de NS. Het station ligt in de as van de Euroborg, het thuishonk van voetbalclub FC Groningen, dat middenin de nieuwe wijk Europapark staat. Opdrachtgever ProRail verwacht zesduizend in- en uitstappers per dag. Volgens planning moet het nieuwe gebouw eind 2012 in gebruik worden genomen. Tot die tijd doet een tijdelijk station dienst.
Hoezo, een beetje overdreven lijkt mij met die in- en uitstappers...
pi_86390928
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
waar zit die dan? :@
Die zit nergens. Niets mis met een tvp plaatsen. :)
pi_86390931
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Slechte aansluiting in Ede-wageningen op de intercity van NS, met 2 a 3 minuten was er voldoende ruimte om over te stappen.
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
pi_86390990
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Inderdaad. Dat ongeduld onder veel reizigers altijd.
  maandag 13 september 2010 @ 18:57:51 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86390991
Netjes... de IC naar Roosendaal heeft 4 minuten in Den Bosch gewacht zodat reizigers uit Utrecht (ik dus) ook nog mee konden. Onze vertraging was bij binnenkomst 9 minuten.
pi_86391294
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Precies. Anders verdient de kiosk ook niks, laat staan die nieuwe friettent. Bovendien zijn het verschillende clubs, dan kan je sowieso niet verwachten dat die naar elkaar kijken wat ze aan het doen zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 september 2010 @ 19:27:08 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86392115
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Met elk kwartier een trein in beide richtingen, wacht je maar even.
Wat fijn geredeneerd vanuit de reiziger!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86392135
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer goed dat ook zo een Internationale trein Leiden Centraal gewoon voorbij rijdt.
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
pi_86392169
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
pi_86392225
Ja, hoi. :)
pi_86392446
Hallo Crientj :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86392649
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Waarom zou ie dan wel moeten stoppen in Dordrecht? Het is een veel minder druk station en ook daar zijn er geen nuttige overstap mogelijkheden (ja oké, de stoptrein naar Geldermalsen...).
Volgens mij is de enige reden dat de Benelux niet in Leiden stopt, omdat het niet past.
Wat ook een rol speelt is de weinige stops in België. Als de Beneluxtrein in Leiden zou stoppen kun je van de NMBS niet verwachten dat ze daar wel Brussel-Noord of Antwerpen-Berchem voorbij rijden. Ergens vorig jaar wilde NSHispeed nog dat Mechelen werd overgeslagen en 'in ruil' hiervoor zou ook in Dordrecht niet meer gestopt worden. Jammer dat 't nooit is gebeurd eigenlijk.
pi_86393273
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig :)
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86393423
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:51 schreef Ploertendoder het volgende:
Helemaal niet. Ik maak er altijd gebruik van als ik naar Antwerpen moet. Ik woon zelf in Zwijndrecht, dus ik vind het wel handig :)
Dan kun je dus mooi overstappen in Roosendaal. :P
pi_86393659
HEE DUVEL IK HOOR DAT JE WEER BIJ CRIENTJ IN DE RIJ STOND??!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86393713
Ik zag kiwisap. :')

ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
  maandag 13 september 2010 @ 20:18:47 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86394589
Ik was het niet. Er zijn meer mensen die kiwisap drinken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 september 2010 @ 20:21:41 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86394756
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86395321
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
En de laatste keer kocht ik niet eens kiwisap.
Wat had je toen dan :')
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 20:42:19 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_86395827
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Crientj het volgende:
Ik zag kiwisap. :')

ENN. Ik hoopte dat Gupps nog langs zou komen ;D maar die heb ik niet gezien.
I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt :@

Woensdag moet je ook werken, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 september 2010 @ 21:00:24 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86396779
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:31 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wat had je toen dan :')
Eh. Aardbei of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86397331
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

I know, maar de trein was er al, en toen ben ik erin gestapt :@

Woensdag moet je ook werken, toch?
Morgen en woensdag zelfs ;D
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:20:21 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_86397804
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86397865
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet ik snel naar huis, maar woensdag gaat misschien wel lukken :)
Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen *O*

Ik durf niet zo goed alleen :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 september 2010 @ 21:23:25 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86397987
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen *O*

Ik durf niet zo goed alleen :@
De vorige keer heb ik je handje nog wel vastgehouden...

Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:23:32 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_86397993
half 6 ben ik klaar met werken, dus tien over half zes? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 13-09-2010 21:35:21 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86398183
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe laat woensdag? Dan gaan we samen *O*

Ik durf niet zo goed alleen :@
Je durft ook alleen te spreken met een mic van RTV Utrecht onder je neus. :P

Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00 :P
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..

Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.


En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
pi_86398329
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
Klopt het trouwens dat het op treinengebied even heel saai is momenteel, of ligt dat aan mij? Ik bedoel: ETMET loopt, en faalt regelmatig zoals ook EKET weleens faalt bij infrastoringen, en dat is het dan verder?
Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
  maandag 13 september 2010 @ 21:32:39 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86398575
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Wil je vertragingen en verstoringen?
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 21:36:23 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_86398784
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gupps, 10 over 6 gaat wat moeilijk morgen als ik klaar ben om 18:00 :P
Tenzij ze vragen of ik langer wil blijven..

Woensdag 12:00 / 19:00 uur. ^^.


En treingerelateerde troep. De hele dag door hadden de stoptreinen tussen Utrecht / Zwolle vertraging.
Maar ik weet nogsteeds niet waardoor ;o
HALF zes, ik bedoel HALF zes :D ik werk nog geen 10 minuutjes van t station :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86399114
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

HALF zes, ik bedoel HALF zes :D ik werk nog geen 10 minuutjes van t station :')
Whaha :P Waar zit je dan ? ;o
pi_86400416
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

HALF zes, ik bedoel HALF zes :D ik werk nog geen 10 minuutjes van t station :')
Duvel ook :D

Er begint zich een net te sluiten rond Crientj }>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86400756
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:32 schreef Duvel het volgende:
Nee. Ik wil weer eens iets nieuws.
Ah, okey. :)

Over een maand weer ICE naar Eindhoven. :P
  maandag 13 september 2010 @ 22:07:44 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86400866
Ik zit op 10 8 minuten loopafstand van Utrecht CS.
  maandag 13 september 2010 @ 22:30:47 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86402517
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Duvel ook :D

Er begint zich een net te sluiten rond Crientj }>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom bijna nooit meer in Utrecht. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86403171
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik kom bijna nooit meer in Utrecht. -O-
I wish -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86412041
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Ah, okey. :)

Over een maand weer ICE naar Eindhoven. :P
dat is toch vanwege werkzaamheden?
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:19:26 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86412096
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Ah, okey. :)

Over een maand weer ICE naar Eindhoven. :P
Met een beetje mazzel op 25 oktober weer 1200'en in de actieve dienst. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 09:20:02 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_86412112
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Whaha :P Waar zit je dan ? ;o
Ik werk in Lombok :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:20:07 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86412115
Dat zou wel tof zijn. :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:47:51 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86414000
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86414024
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Ter vervanging van de 419 dus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:51:43 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86414108
De 419 zat in een aparte stichting, maar de 876 gaat rechtstreeks naar het NSM. Zit geen andere partij verder tussen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:53:20 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86414146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 10:58:01 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86414241
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:53 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hé, ik dacht dat het de 840 zou worden? Jammer idd.
De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:59:44 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86414278
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 840 was er slecht aan toe door veel schade aan carrosserie. Hierdoor is het stel helaas een sloopstel geworden.
Klote... Ze zullen er wel over hebben nagedacht, maar toch jammer dat het geen Werkspoor-V is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86414667
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Plan V 876 is benoemd tot museumstel en zal aan het NSM overgedragen worden. Jammer trouwens dat het geen stel van Werkspoor meer is.
Ik mis de T en de V wel hier. De SLT heeft ze afgelost ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86415406
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:16 schreef Ploertendoder het volgende:
dat is toch vanwege werkzaamheden?
Klopt ja. :+ Omleiding erbij.
pi_86415421
In ieder geval heel mooi dat er een Plan V behouden blijft. Moest ook wel. Vrijwel iedereen in Nederland heeft de afgelopen 50 jaar wel met die trein gereisd. Geweldig degelijk stoptreinmaterieel.
pi_86415459
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt ja. :+ Omleiding erbij.
dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemen :P
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86417707
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:41 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]


dan mag Eindhoven zich even een internationaal station noemen :P
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86418524
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Die directe IC Den Haag - Köln mag wel weer terugkomen van mij :9
Haha, ja, en als het anders niet ´zou passen´ dan maar samen met de Intercity Den Haag Centraal - Venlo. :+
pi_86418891
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord :)
pi_86419124
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord :)
ICE door Woerden? Waar komt dat ding vandaan? :?
pi_86419157
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:
Nu we het daar over hebben. Zie ik net een ice door Woerden komen richting Utrecht . De wensen worden verhoord :)
Welke wensen? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86419193
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke wensen? :o
Meer variatie en ICE door heel het land. :9~
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:43:04 #75
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86419626
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ivm defecte bovenleiding.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:42:40 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86421887
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ivm defecte bovenleiding.
Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 14:52:33 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86422258
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:

[..]


Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
Testrit gehad op de zuidelijke HSL?

Of het stel is vanuit Woerden linksaf geslagen richting Amsterdam. Dan zou het vanuit Utrecht per ongeluk richting Gouda gestuurd zijn ipv richting Breukelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:08:20 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86422929
Oja, nog een gevalletje FAIL op Rotterdam CS:
IC 2151(IC Amsterdam - Dordrecht) was vertraagd en werd op spoor 4 (!!) binnen genomen.
NS-personeel ter plekke dacht dat het de vertraagde 2251(Sneltrein Amsterdam-Dordrecht) was. Adviezen waren naar meerdere reizigers om die te nemen, want stopte op Rotterdam Blaak en Rotterdam Lombardijen, eindpunt Dordrecht.
Zo gezegd zo gedaan, veel volgden de adviezen op, en de deuren waren gesloten. Een medewerker zei toen: Volgens mij was dat de 2151 in plaats van de 2251.. Die is volgens mij al weg.
Er werd daarop gebeld, om te zorgen dat de reizigers geen problemen kregen, en desnoods een extra stop op Rotterdam Lombardijen (trein was Rotterdam Blaak) vermoedelijk dus al voorbij).
Of dat ook echt gebeurd is, is onbekend.
pi_86422954
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Testrit gehad op de zuidelijke HSL?

Of het stel is vanuit Woerden linksaf geslagen richting Amsterdam. Dan zou het vanuit Utrecht per ongeluk richting Gouda gestuurd zijn ipv richting Breukelen.
Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 15:16:13 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86423270
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet zomaar met de indeling van de noordkant van Utrecht? Daar zit toch geen ruimte in voor kruisende treinen?
Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86423324
Sexy treinen O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Ruben_Nicolai op 14-09-2010 15:41:04 ]
I (L) Ruben N
Het Dikkeman adoratietopic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:17:54 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86423342
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:24:07 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86423582
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
Tof! Wat is de dienstregeling van dat ding?

Hm, op Somda zie ik 14:00u te Den Bosch. En dan verder richting zuiden. Dat ga ik niet meer redden. :')

Edit: hij is al voorbij lees ik. Jammer, gemist.

[ Bericht 8% gewijzigd door Duvel op 14-09-2010 15:34:38 (huu) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:49:23 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86424626
Van/naar bedevaartsoort Lourdes in Zuid-Frankrijk rijden zo nu en dan treinen.
Voor de ritten naar Lourdes geldt ongeveer de volgende drgl op Nederlands grondgebied:
Den Bosch +/- 14:00
Roermond +/- 16:00
Maastricht +/- 17:00

Hij zou uiteindelijk vandaag om 15:45 uit Ht vertrekken. De LM met de 1252 en rijtuigen kwam om 15:12 door Utrecht Zuilen. 15:45 zal dus ook niet gehaald worden in Den Bosch.
pi_86425561
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)
De 1200 is toch ene oude loc?
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:14:24 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86425721
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:10 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]


De 1200 is toch ene oude loc?
Nogal.


IMAG0131 by Duvel78, on Flickr
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86425758
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:14 schreef Duvel het volgende:

[..]


Nogal.

[ link | afbeelding ]
IMAG0131 by Duvel78, on Flickr
Toch wel leuk dat zo'n loc weer een leuk tochtje kan rijden :P
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:37:26 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86426833
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:

[..]


Dat verklaart nog geen ICE door Woerden...
Was ook niet als verklaring bedoeld, maar meestal worden die dingen hier gemeld en ik zag dit er nog niet staan, dus ik deelde het maar even.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86427023
Greavy
http://www.trouw.nl/onderwijs/article1462352.ece

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruben_Nicolai op 14-09-2010 16:46:42 ]
I (L) Ruben N
Het Dikkeman adoratietopic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_86427235
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Dus weer een 1200 onder NS-attest !

Dat is hetzelfde als "Dus weer een socialiste genueckt!" :{ Het kan op zich waar zijn, maar je voelt er niks van.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86427267
quote:
Oud nieuws Sherlock.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 17:00:58 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_86427999
quote:
Stakkerd, heb je nou werkelijk geen leven. Zielig hoor :{

Geavy O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86428101
:D . Greavy is beroemd :D

Ik faal trouwens gewoon een beetje, we waren nog helemaal niet in woerden maar in breukelen
:'( ;( |:( :@
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:24:53 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86429009
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:02 schreef Yreal het volgende:
:D . Greavy is beroemd :D

Ik faal trouwens gewoon een beetje, we waren nog helemaal niet in woerden maar in breukelen
:'( ;( |:( :@
OK, case closed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86430254
Zit nu op het netwerk van de 4201 te internetten op weg naar Rotterdam. In tegenstelling tot de andere treinen met OBIS waar ik mee heb gereden draait dit netwerk als een tierelier!

De trein vertrok uit Utrecht vanaf spoor 18 waar ik een goed zicht had op de ETMET-stoptreinen naar Geldermalsen. Die treinen zitten echt stampvol, gedurende de Vijf minuten dat ik stond te kijken liepen er gemiddeld 2 personen per seconde naar de gereedstaande trein. Echt veel, de tussendiensten naar Houten Castellum zullen hard nodig zijn als de verdubbeling van de sporen in dienst komt.
pi_86430906
Soms wel eens jammer dat er zoveel mensen in de hobby zitten met een een of andere stoornis, ik heb -zoals meerdere denk ik- wel eens het idee dat ik de enige normale ben (wat ongetwijfeld dan weer niet zo is).

Aan de andere kant is het mooi dat jongens als Durk zich op deze manier kunnen bezighouden, een levensdoel hebben en kennelijk de samenleving niet heel erg lastigvallen.

Greavy, doe je verder nog een opleiding of iets anders naast de hobby, wat ik uit pure interesse.
pi_86431076
Gaat weer lekker. Kapotte stoptrein bij Bilthoven. Zit er met de IC net achter. We moeten nu eerst een stukkie achteruit, tot voor een wissel. Dan opnieuw kopmaken en via een ander spoor langs Bilthoven en dat kapotte ding naar utrecht. En er staan natuurlijk ook al treinen achtere ons te wachten.

Klinkt als een spelletje trafficjam voor ziggy en de zijnen. Volgens mij wel hetgene waar je trdl voor wordt, dit soort uitdagingen. Als alles als maar gaat zoals het moet is er ook geen lol meer aan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fixers op 14-09-2010 18:22:58 (zinnetje gemist.) ]
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:19:34 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431126
Wat in dat nieuwsartikel staat is gedeeltelijk waar. Ongeveer 3 maanden ná het plaatsen van dat artikel hebben wij via het Ministerie een nieuwe test kunnen krijgen. Officieel mocht dat pas na 3 jaar. Uitslagen als vorm van autisme en dergelijke klopten niet. Er moest 'iets' fout gegaan zijn destijds...

Ik ben na 2 jaar thuis te zitten, eindelijk via een omslachtige weg in een normale klas gekomen, de 2e klas. Brugklas overgeslagen. Uiteindelijk heb ik VMBO in 3 jaar gehaald met geen één onvoldoende. Momenteel doe ik ICT-beheerder (MBO niv. 3, 2 jaars opleiding. Vervolg word een niv. 4 opleiding).
De hobby is (zoals meerderen Wss wel weten) treinen etc..

Het artikeltje was in de papieren editie tevens 3 hele pagina's groot, waarbij op de voorpagina de helft tot 3 kwart pagina bezet was
pi_86431398
Dat klinkt goed, als je eerst zo'n artikel leest om daarna te horen dat je gewoon bezig bent met een MBO-opleiding. Als je geen enkele onvoldoende hebt gehaald op je middelbare school en nog niet zo oud bent, kun je
Misschien nog jaar het HBO doorstromen. Van een hogere opleiding hebben mensen niet vaak last gehad.

Btw, ik sta alweer 5 minuten op Rotterdam Noord te wachten. Zou ik nog op tijd in Zwijndrecht aankomen (19:00)?
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:31:00 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431580
Dat is zeker mooi. Ik kan gewoon doorstromen naar het HBO. Mijn achterstand is inmiddels nog maar één jaar.
Wij zijn bezig met een nieuw artikel en dergelijke. de Leerplichtambtenaar had laten weten 'dat ik erg veel geluk had' en 'het MBO niv. 3 misschien niet verstandig was' en 'ik beter naar niv. 2 kon' :{w
Achterlijke sloebers zijn het daar :( Die gast heeft mij maar 2x gezien, en heeft grote praatjes dat 'ie alles weet. Dat vinden wij te absurd..

@ die tijd op Rotterdam Noord. Je red 19:00 in Zwijndrecht niet. De trein van 18:28 naar Centraal is opgeheven. De eerstvolgende uit Noord is pas om 18:41. Je zal dan om 19:20 in Zwijndrecht zijn, zo schat ik het
pi_86431751
Nou, bij Rotterdam Noord staan we nu voor een defecte trein. 19:00 gaat niet lukken dus. Het is dat zonder overdrijven bijna de helft van de autosnelweg tussen Utrecht en Rotterdam ook vaststaat, anders was ik toch maar beter met de auto gegaan...
pi_86431851
Ik zit in de intercity Ut-Rtd, zie vorige post (4201). Ik word net ingehaald door de volgende intercity die via verkeerd spoor wel langs de defecte trein kon.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:41:24 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86431995
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen ;)
Trein 4065(Sprinter Alkmaar/Uitgeest-Rotterdam) zal dan defect geraakt zijn, die ergens met vervangend materieel is ingezet..
pi_86432092
Het rijdt weer
pi_86432140
Flinke trambotsing in Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/255251

Kunnen jullie op jullie grotere schermen zien of de bak van de tram is verdraaid?
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:55:40 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86432554
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:
Flinke trambotsing in Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/255251

Kunnen jullie op jullie grotere schermen zien of de bak van de tram is verdraaid?
Ik heb het idee dat de voorste bak wel schade aan de kant van de geleding heeft: deuren scheef en ramen er uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86432775
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:18 schreef Fixers het volgende:
Gaat weer lekker. Kapotte stoptrein bij Bilthoven. Zit er met de IC net achter. We moeten nu eerst een stukkie achteruit, tot voor een wissel. Dan opnieuw kopmaken en via een ander spoor langs Bilthoven en dat kapotte ding naar utrecht. En er staan natuurlijk ook al treinen achtere ons te wachten.

Klinkt als een spelletje trafficjam voor ziggy en de zijnen. Volgens mij wel hetgene waar je trdl voor wordt, dit soort uitdagingen. Als alles als maar gaat zoals het moet is er ook geen lol meer aan.
Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezellig :')
pi_86433129
Met de 2630 net vertrokken. Ben er om 19:25. Tot later!
pi_86438384
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
Wegens een defecte 1700 loc op de Watergraafsmeer zal de Lourdestrein gereden worden door de 1252. Dus weer een 1200 onder NS-attest !

(Lourdestrein rijdt onder het attest van NS)

Enkele malen per jaar organiseert de NLZ (Nederlandse Lourdesbedevaart voor Zieken) een chartertrein voor bedevaartsgangers vanuit Nederland naar Lourdes. Daarbij wordt normaal gesproken NS Reizigers ingehuurd voor de tractie tussen Watergraafsmeer, 's Hertogenbosch en Maastricht. Op de grauwe en regenachtige dinsdag 14 september 2010 ging daarentegen de NSR lok defect, waardoor noodgedwongen EETC de trein zelf naar de Nederlands-Belgische grens moest rijden. Sinds EETC drie 1200'en van ACTS heeft overgenomen, zijn ze nu zelf in staat treinen in Nederland te rijden. Vandaag was het de EETC 1252 die met bedevaartstrein D 13241 iets na 17:00 midden in de drukke avondspits vertrok uit 's Hertogenbosch.
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:26:58 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86439950
Hij is fijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:32:19 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86440280
Ook deze kwam ik tegen (Copyright Kevin Evers):
pi_86440696
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:00 schreef Crientj het volgende:

[..]

Aha. Dus dat was er aan de hand. Gezellig :')
Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen. :|W
pi_86440829
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het is niet onmogelijk. Zo nu en dan worden treinen uit de noord-oost ook op spoor 4 behandeld en vertrekken dan richting Gouda, maar dat zijn uiteraard wel uitzonderingen. Of de ICE moet gespoorwijzigd zijn geweest naar spoor 8 ofzo. Dan is het een stuk makkelijker.
Voor de noordoosttreinen heb je daar toch een prachtige fly-over voor de richting woerden, waar de treinen naar noord-oost dan weer onderdoor rijden om vervolgens pas na Overvecht rechts te rijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86440865
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:41 schreef greavy het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Overheen gelezen ;)
Trein 4065(Sprinter Alkmaar/Uitgeest-Rotterdam) zal dan defect geraakt zijn, die ergens met vervangend materieel is ingezet..
er was ook al een SLT op Amsterdam sloterdijk gestrand... van de stoptrein uitgeest-lijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:50:18 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86441255
En de Watergraafsmeer had een storing. Namelijk een wisselstoring.

Gevolg: Geen treinen van- en naar de Watergraafsmeer. CNL heeft met grote vertraging gereden of zelfs nog niet vertrokken. Benelux en Fyra eindigen op Schiphol.
Fyra 1074 start nu nog op Schiphol en Fyra 1065 eindigt daar. Verder weer normaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 september 2010 @ 21:55:16 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86441518
Kijk, ze doen nog wel eens iets goed: Prorail eist geld van jonge vandalen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86441699
Wel gare kutjournalistiek om dan die naam gewoon 1:1 over te nemen natuurlijk -O-

oh dat ging over dat greavy verhaal dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86441795
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Heeft me wel een +60 opgeleverd. Dat stukkie terug, was tot aan Den Dolder. Daarna bij utrecht nog eens een kwartier ofzo gewacht op een vrij spoor. Komen we helemaal aan op 4B. Ik moet natuurlijk naar 19B, volgens mij de langste overstap die je kan maken in Utrecht? Enfin, nog geen twee minuten dat ik uitgestapt ben komt het defecte stel vanuit Bilthoven aanrollen. :|W
Oh, dat was die trein die stond te wachten. Ik vond het al raar dat de SLT waar ik in zat enkele meters voor het perron moest wachten. Maar ik had de SLT richting Baarn, dus dan klopt er alsnog niets van waarom ie moest wachten.
Huuu, weird.
pi_86441817
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Dordrecht zou ´ie inderdaad ook voorbij moeten!
No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....

Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_86441821
Enn. van 4B naar 19B valt opzich wel mee. ;o
pi_86441833
Oh ja. GUUUPS. Waar was je ;{
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:06:08 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442033
Toevallig kwam ik dit plaatje tegen:


Van Socios. Hey socios...
pi_86442099
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....

Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Hij mag van mij weg als de IC ieder half uur naar Roosendaal doorrijdt. Wat een belachelijke rukverbinding is dat :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86442185
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

No way, ik neem hem al jaren als ik naar Den Haag of A'dam ga....

Voor overstappers misschien niet zo'n goede aansluiting, maar voor reizigers tussen Dordt en de stations waar hij wel stopt ideaal. Zo houden dus. Een agglomeratie van 200.000 inwoners verdient dat !
Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappen ;) .
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:13:27 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442367
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je hebt al 2x per uur een normale Intercity die kant op.. De Beneluxtrein zit al vol genoeg zonder dat er in Dordrecht ook profiteurs instappen ;) .
Nee, dat heb je niet :?
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere halfuur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België

Ook rijdt er maar één Stoptrein per uur per richting ri. Roosendaal: Den Haag - Dordrecht - Roosendaal
Het andere halfuur eindigt deze stoptrein ook in Dordrecht.
pi_86442516
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet :?
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België
Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.
Echter in de ochtendspits is die 5e IC hard nodig. Je wilt niet weten hoe druk de 1900 dan bijvoorbeeld is -O-
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:17:08 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86442583
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je richting Rotterdam een prima verbinding hebt vanuit Dordrecht met 4 ic's, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen.
Echter in de ochtendspits is die 5e IC hard nodig. Je wilt niet weten hoe druk de 1900 dan bijvoorbeeld is -O-
Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:24:12 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86442891
Ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van Huider Modeltreinen, Modelsport en Modelbouw zal de SSN 7 pendeltreinen rijden tussen Alkmaar en Heerhugowaard.

Behalve op deze pendelritten, kunt u ook meerijden op de rit van/naar Rotterdam. Kaartverkoop via de organisatie. Behalve in Alkmaar, kunt u ook opstappen in Heerhugowaard Meer informatie op www.huider.nl


DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)

Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<


(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)

Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28
--------------------------------<


(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)

Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
--------------------------------<
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)

Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
--------------------------------<
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)

Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
--------------------------------<
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)

Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
--------------------------------<
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)

Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
--------------------------------<
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)

Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25
--------------------------------<


(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)

Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
--------------------------------<
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)

Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
--------------------------------<
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)

Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
--------------------------------<
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)

Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
--------------------------------<
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)

Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
--------------------------------<
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)

Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25
--------------------------------<


(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)

Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
--------------------------------<
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)

Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
--------------------------------<
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)

Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37
--------------------------------<


(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)

Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21
--------------------------------<

Afkortingen kunt u vinden op Somda

DEUVM!
pi_86442985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet :?
Één keer per uur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal.
Het andere halfuur rijdt de IC Amsterdam - Dordrecht.
Ter aanvulling rijdt er dus wél een IC Amsterdam - Dordrecht - Roosendaal - België
"Die kant op" als in "naar Den Haag / Amsterdam". Dan heb je toch 2 ICs per uur naar Amsterdam.

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar past echt niets meer bij. Zeker niet als dat ICR daar rijdt. Belachelijk dat dat op 1 van de drukste lijnen wordt ingezet, VIRM heb je nodig.
Oprotten met VIRM :{w . M'n trein naar Eindhoven (vertrek 07:21 Breda) is van een heerlijke lange ICRm stam naar 6 bakken VIRM gegaan en 'k heb nog nooit zo vaak mensen zien staan als sinds die kutVIRM ging rijden.

En verder gewoon een fatsoenlijke verbinding vanuit Roosendaal naar 't noorden. 'k Snap niet waarom die IC in de spits opeens wel tot Roosendaal kan rijden en we 't de rest van de dag moeten doen met elk uur in 2 treinen 10 minuten na elkaar.
pi_86444570
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]


Je hebt VIRM nodig tussen Breda en Rotterdam. Daar buiten volstaat ICRm prima volgens mij. En ICRm is nog eens toffer ook.
Breda-Eindhoven is net zo goed druk, is mijn ervaring. En in Rotterdam loopt de trein inderdaad leeg, om vervolgens weer aangevuld te worden. Het gebeurt zovaak dat je op station HS al moet staan in de IC naar Venlo.
En mijn ervaring is dat dat met VIRM minder het geval was dan met ICRm. Mits het minimaar 2x IV was.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:59:26 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86444653
In 2003 was het nog ICK, toen moest ik er een paar keer per week mee. Paste 's ochtends prima...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:01:55 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86444791
Met VIRM zit het net zo goed vol als met ICRm. 10 bakken ICRm levert meer dan 800 zitplaatsen, met 2x VIRM-IV heb je dat ook. Een los zesje (of nog erger: een viertje) is op Eindhoven - Rotterdam tijdens de spits echt veel te weinig.
pi_86447842
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef greavy het volgende:
Ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van Huider Modeltreinen, Modelsport en Modelbouw zal de SSN 7 pendeltreinen rijden tussen Alkmaar en Heerhugowaard.

Behalve op deze pendelritten, kunt u ook meerijden op de rit van/naar Rotterdam. Kaartverkoop via de organisatie. Behalve in Alkmaar, kunt u ook opstappen in Heerhugowaard Meer informatie op www.huider.nl


DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)

Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<


(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)

Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28
--------------------------------<


(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)

Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
--------------------------------<
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)

Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
--------------------------------<
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)

Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
--------------------------------<
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)

Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
--------------------------------<
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)

Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
--------------------------------<
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)

Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25
--------------------------------<


(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)

Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
--------------------------------<
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)

Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
--------------------------------<
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)

Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
--------------------------------<
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)

Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
--------------------------------<
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)

Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
--------------------------------<
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)

Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25
--------------------------------<


(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)

Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
--------------------------------<
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)

Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
--------------------------------<
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)

Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37
--------------------------------<


(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)

Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21
--------------------------------<

Afkortingen kunt u vinden op Somda

DEUVM!
Wat duidelijk allemaal die afkortingen O+ :')
pi_86449790
En dan blijkt dat al die storingen in de achterhoek veroorzaakt waren door minderjarigen :D :D hebben ze dat hele gebeuren opengehaald en vervangen eerder dit jaar
  woensdag 15 september 2010 @ 08:33:04 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86450575
Wat ik me nu afvraag is wat die minderjarigen nou precies hebben gedaan... zijn zij nou echt verantwoordelijk voor meer dan een jaar aan storingen?

Ik zit nu trouwens in de stoptrein van Breda naar Utrecht, de trein is nu bij Tilburg Reeshof en hij zit echt stampvol. Voor zover mij bekend rijdt hij met SGMm 2 + 3, maar een SLT zou wbt. capaciteit geen overkill zijn nu.

Edit: bij Tilburg West is het nu wat rustiger geworden, maar er staan nog steeds een aantal mensen. Vraag me af hoe het van Tb naar Den Bosch is. Nog steeds druk dus. :')

Edit: ah, trein reed met een los drietje. Geen wonder dat hij stampvol zat :')

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 15-09-2010 09:02:24 ]
  woensdag 15 september 2010 @ 08:38:18 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86450645
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat duidelijk allemaal die afkortingen O+ :')
De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
pi_86450920
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:38 schreef greavy het volgende:

[..]

De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige ben
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 15 september 2010 @ 08:56:48 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86450961
Het zijn verkortingen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 08:57:07 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86450969
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik scroll altijd over die posts van jou heen, omdat ik behalve een paar grote stations geen afkortingen weet. Denk dat ik niet de enige ben
Ik ken ze wel. Kwestie van wennen...

Ok, ik kan me wel voorstellen dat dingen als Wspl, Zspl en Nspl niet zo duidelijk zijn, en Hlba is ook een leuke. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 09:19:36 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_86451312
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef Crientj het volgende:
Oh ja. GUUUPS. Waar was je ;{
Gisteren was dinsdag, toen moest ik snel naar huis. Maar vanavond ga ik proberen op tijd te komen voor een chocokookie :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 15 september 2010 @ 09:24:27 #141
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86451405
Ik vind het ook een wat vreemd verhaal, daar in de Achterhoek. Assentellers stoor je niet zomaar door aan overwegbomen te gaan hangen ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 15 september 2010 @ 10:01:46 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86452189
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind het ook een wat vreemd verhaal, daar in de Achterhoek. Assentellers stoor je niet zomaar door aan overwegbomen te gaan hangen ofzo.
Zaten daar geen pedalen of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 september 2010 @ 10:22:58 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86452647
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me nu afvraag is wat die minderjarigen nou precies hebben gedaan... zijn zij nou echt verantwoordelijk voor meer dan een jaar aan storingen?
Kan, maar het is wel zo dat ze uiteraard lang niet alle storingen op hun geweten hebben.

Het zal wel zo zijn dat in sommige storingen een patroon zat, waardoor ProRail uit wilde vinden waarom de betreffende overweg telkens in storing trad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86457628
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met Syntus Lint 41?
Hij staat al enkele dagen in Zutphen met een zeil voor één van de cabines...
  woensdag 15 september 2010 @ 13:07:17 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86457728
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:04 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met Syntus Lint 41?
Hij staat al enkele dagen in Zutphen met een zeil voor één van de cabines...
Geen idee. Een springer gekopt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 15 september 2010 @ 13:18:12 #146
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458075
Hoe werkte die [abbr=afk]afkorting[/abbr]-tag ook alweer? Ik dacht dat dat met [abbr] ging, maar zo te zien niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86458131
Hotseflots
  woensdag 15 september 2010 @ 13:23:34 #148
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458254
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:19 schreef Ireyon het volgende:
Hotseflots
djw! Ben bezig met een afkortingen-scriptje ;) zal 'm zo posten.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86458388
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:38 schreef greavy het volgende:

[..]

De afkortingen kan je bij die link vinden. Ik ga niet alles aanpassen. Het wordt hier zo aangeleverd namelijk.
Als je het nu leesbaar wilt houden voor de iets minder enthousiaste treinliefhebbers: Je post dat hele lange lijst/plan/rooster op een passend forum; bijvoorbeeld Somda of OHIH. Doet hier in het topic een korte rit omschrijving met belangrijkste steden en tijden. En doet de link naare je somda post erbij. De echte spotters weten het dan wel te vinden.

Bijvoorbeeld:
Rotterdam Zuid - v. 10.00
Amsterdam CS - v. 10.45
Groningen Europark v. 12.00
Rotterdam zuid a. 14.00
Dat v en a vertrek en aankomst zal zijn dat snappen leken ook nog wel.

Rekent iemand nog even uit hoe hard je moet rijden om dit soort rijtijden te halen? :P
  woensdag 15 september 2010 @ 13:42:49 #150
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86458946
Hier een scriptje om Somda-afkortingen om te zetten in afk-tags. Uitgevoerd op Greavy z'n post krijg je dit:

quote:
DATUM : ZATERDAG 18 SEPTEMBER 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:20 - Rtd A 07:30)

Rtng V 07:20
Rtngw D 07:22
Hlba D 07:25
Wspl D 07:27
Rtd A 07:30
--------------------------------<


(Rtd V 07:48 - Amr A 09:28)

Rtd V 07:48
Dhsa D 07:50
Sdm D 07:52
Dt D 08:00
Dta D 08:02
Gv A 08:07
V 08:08
Gvm D 08:13
Ledn A 08:23
V 08:24
Lis D 08:35
Hil D 08:38
Had D 08:43
Zspl D 08:47
Nspl D 08:50
Sptn D 08:58
Bv D 09:05
Hk D 09:08
Utg D 09:13
Cas D 09:17
Amr A 09:28
--------------------------------<


(Amr V 10:53 - Hwd A 11:03)

Amr V 10:53
Amrn D 10:56
Hwd A 11:03
--------------------------------<
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:25)

Hwd V 11:17
Amrn D 11:23
Amr A 11:25
--------------------------------<
(Amr V 11:53 - Hwd A 12:03)

Amr V 11:53
Amrn D 11:56
Hwd A 12:03
--------------------------------<
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:25)

Hwd V 12:17
Amrn D 12:23
Amr A 12:25
--------------------------------<
(Amr V 12:53 - Hwd A 13:03)

Amr V 12:53
Amrn D 12:56
Hwd A 13:03
--------------------------------<
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:25)

Hwd V 13:17
Amrn D 13:23
Amr A 13:25
--------------------------------<


(Amr V 13:53 - Hwd A 14:03)

Amr V 13:53
Amrn D 13:56
Hwd A 14:03
--------------------------------<
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:25)

Hwd V 14:17
Amrn D 14:23
Amr A 14:25
--------------------------------<
(Amr V 14:53 - Hwd A 15:03)

Amr V 14:53
Amrn D 14:56
Hwd A 15:03
--------------------------------<
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:25)

Hwd V 15:17
Amrn D 15:23
Amr A 15:25
--------------------------------<
(Amr V 15:53 - Hwd A 16:03)

Amr V 15:53
Amrn D 15:56
Hwd A 16:03
--------------------------------<
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:25)

Hwd V 16:17
Amrn D 16:23
Amr A 16:25
--------------------------------<


(Amr V 16:53 - Hwd A 17:03)

Amr V 16:53
Amrn D 16:56
Hwd A 17:03
--------------------------------<
(Hwd V 17:17 - Amr A 17:25)

Hwd V 17:17
Amrn D 17:23
Amr A 17:25
--------------------------------<
(Amr V 19:00 - Rtd A 20:37)

Amr V 19:00
Hlo D 19:05
Cas D 19:11
Utg D 19:15
Bv D 19:21
Sptn D 19:26
Nspl D 19:31
Zspl D 19:33
Lis D 19:44
Ledn A 19:55
V 19:56
Gvm D 20:06
Gv A 20:11
Gv V 20:12
Dta D 20:22
Dta D 20:22
Dt D 20:24
Sdm D 20:31
Dhsa D 20:33
Rtd A 20:37
--------------------------------<


(Rtd V 21:12 - Rtng A 21:21)

Rtd V 21:12
Wspl D 21:15
Hlba D 21:17
Rtngw D 21:19
Rtng A 21:21
--------------------------------<
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')