Sinister-D- | woensdag 10 maart 2010 @ 19:34 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Mercedes GP - Force India - Campos Meta 1 - Lotus F1 Racing - Virgin Racing - US F1 Team (USF1 racet niet in 2010) - Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010) Wie staan er in 2010 aan de start McLaren 01. Jenson Button WDC 2009 02. Lewis Hamilton Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP 03. Michael Schumacher 04. Nico Rosberg Red Bull Racing 05. Sebastian Vettel 06. Mark Webber Ferrari 07. Felipe Massa 08. Fernando Alonso Williams 09. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault 11. Robert Kubica 12. Vitaly Petrov Force India 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. Jaime Alguersuari Lotus F1 Racing 18. Jarno Trulli 19. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 20. Karun Chandhok 21. Bruno Senna Sauber 22. Pedro de la Rosa 23. Kamui Kobayashi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Lucas di Grassi Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing Sporting Regulations [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 Technical Regulations 2009/2010 [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application [PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations Testschema ![]() De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 Filmpje over KERS(Duitstalig) Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland![/sib] ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 [sub]De OP is hier te vinden ============== Weggehaalde links: ================ Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: [nog te plakken, kan nog geen afscheid nemen ![]() ==================================================================== Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15 - Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22 - Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd. Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @ - Naam Nelsinho laten staan (onder protest ![]() - Rest van wikitekst eromheen aangepast. Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23 -Lucas di Grassi ipv Luca Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 23 aug 2009 @13.17 - Jaime Algesuari toegevoegd ipv Sebas Bourdais Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 sep 2009 @10:02 - Algesuari -> Alguersuari - Alle racetopics delen 1 toegevoegd na Monaco 2009 Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 28 okt 2009 22:47 - Aangepast voor deel 57 Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 13 nov 2009 20:55 -Aangepast voor seizoen 2010 Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 14 nov 2009 11:03 -Aangepast voor seizoen 2010 Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 31 dec 2009 1:10 - Namen van websites aangepast, aanpassing voor topic 62 Wiki aangepast: ... 19 feb 2010 19:44 ElmarO ... 21 feb 2010 08:15 ElmarO Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 20 en 21 feb 23:48 - Volgorde veranderd van onderwerpen, opmaak gewijzigd door veel witregels weg te halen. Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 10 mrt 2010 23:34 - US F1 en Stefan GP toegevoegd dat ze niet racen in 2010 - url van website van FOK!sport aangepast. -Onze boyz aangevuld met Ho-Pin, Bleekemolen, Henki, Max Verstappen, Renger, Nyck de Vries. - Sites van andere NL-coureurs geupdate. Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 11 mrt 2010 12:16 - Lijst 'Onze boyz' ingekort met alleen coureurs die ooit of nu met de F1 van doen hebben, en verwezen naar ander topic (Nederlandse racetalenten). Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 mrt 2010 12:09 Sally - Url vorig deel + OP van Bahrein 2010 + FOK! Formule 1-managerlink + coureursnummers toegevoegd + links uit de OP gehaald en onderaan geplakt ======================================================================================================= Hier staat de OP voor de topics die betrekking hebben op een GP-weekend. ![]() Na Australie, Maleisie en Bahrain zijn we nu eindelijk weer aanbeland in Europa. Niet in Imola maar in het Spaanse Barcelona strijkt het Formule 1 veld neer voor ronde 4 van het wereldkampioenschap. Kimi Raikkonen en BMW gaat als leider de Europese serie in. Kan McLaren na de dramatische race van Bahrain zich terug vechten aan de top? Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport ![]() Barcelona kent een rijke racehistorie welke terug gaat tot begin vorige eeuw. Desondanks is het Circuit de Catalunya pas sinds 1991 toneel van de Grand Prix van Spanje. Voorheen had de organisatie moeite de tribunes vol te krijgen, maar dankzij de prestaties van Fernando Alonso is dat sinds 2005 wel anders. Het circuit is een van de belangrijkere testcircuits tijdens de winter. Aerodynamica is hier het sleutelwoord. Met een goede aerodynamica win je hier het meest van alle circuits op de kalender. Dankzij de schommelende temperaturen passen de omstandigheden van het asfalt zich vrijwel continue aan. De motor wordt gemiddeld belast, maar de paardenkrachten zijn op het rechte stuk van groot belang. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De eerste race in Barcelona vond plaats in 1991, en was meteen een gedenkwaardige race. Nigel Mansell en Ayrton Senna voeren een legendarisch gevacht als beiden op het rechte stuk, op slechts enkele centimeters van elkaar, zij aan zij rijden. Senna zal later spinnen en als vijfde eindigen, Mansell wint de race. In 1994 is Ayrton Senna er niet meer bij. Nog geen maand voor de Spaanse GP is de Braziliaan dodelijk verongelukt op het circuit van Imola. Damon Hill is nu de aangewezen man bij het team van Williams. Hill weet de race te winnen, een zeer emotioneel moment voor het Williams-team, en de toeschouwers. In 1996 mag Michael Schumacher de hoogste trede van het podium beklimmen. In de stromende regen is de Duitser veel sneller dan de concurrentie, soms wel vier seconden per ronde. De Spaanse GP van 1996 is tevens de eerste overwinning van Schumacher in een Ferrari. In 1998 gaat een periode in, waarin McLaren domineert op het Circuit de Catelunya. Mika Hakkinen weet in 1998, 1999 en 2000 te winnen. David Coulthard eindigt alledrie de keren als tweede. De races waren op zichzelf niet spannend, elk team kende het circuit door en door vanwege de vele testkilometers. In 2001 leek Mika Hakkinnen de dominantie van McLaren voort te zetten. In de laatste ronde moet hij zijn bolide echter aan de kant zetten met een rokende motor. Michael Schumacher greep zijn kans, en doorbreekt de zegereeks van McLaren. In 2002 was Schumacher oppermachtig. Met meer dan dertig seconden voorsprong eindigt hij als eerste. Ook in 2003 en 2004 is de Duitser oppermachtig. Hij wint beide races met een grote voorsprong op de concurrentie. In 2005 gaat de overwinning naar Kimi Raikkonen. In zijn McLaren weet hij de eerste bocht het snelst te bereiken. Er volgt al snel een safety-car periode omdat beide Minardi\'s bij de start zijn blijven staan. Nadat de race wordt hervat rijdt Raikkonen snel weg bij Alonso, die op dat moment tweede ligt. Na de eerste serie pitstops doet Raikkonen het rustig aan, zijn voorsprong is groot genoeg. ![]() e start werd afgebroken doordat Jarno Trulli zijn motor liet afslaan door problemen met de brandstofdruk. De Toyota werd naar de pits geduwd, waar deze alsnog werd gestart. Na de herstart probeerde Fernando Alonso Felipe Massa buitenom in de eerste bocht in te halen, maar de Spanjaard belandde in het zand. Lewis Hamilton pakte de tweede plaats, terwijl Alonso tot de vierde plaats terugviel. Alexander Wurz en Ralf Schumacher raakten elkaar toen het veld moest afremmen voor een trage Takuma Sato. Schumacher kon de wagen nog laten repareren, maar de Williams van Wurz was te zwaar beschadigd om nog door te kunnen rijden. Mark Webber was de tweede uitvaller van de dag, toen hij de wagen in de pits moest parkeren. Slechts minuten later vielen zowel Trulli als R�ikkönen stil. Scott Speed kreeg op topsnelheid een klapband linksachter en belandde in de grindbak. Ondertussen had Massa een voorsprong van meer dan tien seconden opgebouwd op de twee McLarens en maakte in ronde 19 zijn pitstop. Bij het wegrijden spoot er benzine in het rond en stond de Ferrari kortstondig in brand. Door de rijwind doofde het brandje snel en kon de Braziliaan zijn weg vervolgen. Vitantonio Liuzzi miste opeens alle snelheid en kon in de pitstraat ternauwernood worden ontweken door David Coulthard. Jenson Button kwam bij het uitrijden van de pitstraat zijn teamgenoot tegen en reed zijn voorvleugel stuk op de achterwielen van Rubens Barrichello. Tussendoor maakten ook Alonso en Hamilton hun pitstops, waardoor Nick Heidfeld kortstondig aan de leiding kwam. Heidfeld maakte zijn eerste pitstop, maar werd te vroeg weggestuurd, waardoor zijn rechtervoorwiel niet vast zat. Hij moest het hele circuit voorzichtig rond om het wiel alsnog te laten vastzetten. Door alle actie in de race was Kubica geklommen tot de vierde plaats en reed Coulthard inmiddels op de vijfde positie. Beide coureurs waren snel en reden het gat naar Alonso langzaam maar zeker dicht. Christijan Albers reed ondertussen anoniem op de vijftiende plaats en werd na het negeren van blauwe vlaggen ook nog eens bestraft met een drive through-penalty. Giancarlo Fisichella, op de negende plaats, was sneller dan Barrichello, maar kwam er niet voorbij. Renault haalde hem daarom wat eerder naar binnen voor zijn tweede stop. Niet lang daarna kwam ook Massa binnen voor zijn laatste stop. De Braziliaan had net niet genoeg voorsprong opgebouwd om de leiding te behouden en kwam in verkeer terecht. Hij kwam echter weer aan de leiding toen beide McLarens hun tweede stops maakten. Na een relatief rustige middendeel begonnen in de laatste twintig ronden weer wagens uit te vallen. Schumacher parkeerde zijn wagen in de garage en ook Heidfeld haalde de finish niet. Hamilton reed zijn laatste stint op de hardere banden, terwijl Alonso op de zachtere banden reed en wel sneller was dan zijn teamgenoot, maar een te grote achterstand had om een bedreiging voor diens tweede plaats te worden. Opvallend was de klassering van Takuma Sato. De Japanner was van de dertiende plaats gestart en scoorde, vooral door de vele uitvallers, het allereerste punt voor Super Aguri F1 ooit. Hij moest daarvoor nog wel Fisichella achter zich houden. Massa won de race met een ruime voorsprong op Hamilton. De Brit gaat echter aan de leiding van het kampioenschap en laat Alonso en R�ikkönen achter zich. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vrijdag 25 april 2008 10:00 - 11:30 vrije training 1 14:00 - 15:30 vrije training 2 Zaterdag 26 april 2008 11:00 - 12:00 vrije training 3 14:00 - 15:00 kwalificatie training Zondag 27 april 2008 14:00 - Gran Premio de Espana Telefonica 2008 ![]() Zaterdag 26 april 13.55 - 15.15 RTL GP: Formule 1 - Kwalificatie Spanje Zondag 27 april 13.00 - 13.55 RTL GP: Formule 1 - Pre-show Spanje 13.55 - 15.45 RTL GP: Formule 1 - Race Spanje 15.45 - 16.00 RTL GP: Formule 1 - Nabeschouwing Spanje 23.15 - 00.00 RTL GP: Formule 1 - Samenvatting Spanje ![]() Het Weer in Barcelona Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1 Zie de IRC FAQ voor meer informatie. deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST DeOP is hier te vinden! [ Bericht 17% gewijzigd door Ambrosius op 23-03-2010 21:05:23 ] | |
Sinister-D- | woensdag 10 maart 2010 @ 19:36 |
Moet ik de wiki nu ook aanpassen met de link naar dit deeltje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 maart 2010 @ 19:39 |
tvp | |
Aresdreams | woensdag 10 maart 2010 @ 19:43 |
tvp2 | |
Glijdt_licht | woensdag 10 maart 2010 @ 19:44 |
quote:Wat jij tussen [s]-tags hebt geplaats is imo bullshit. Juist door de grotere verschillen verschillende typen setups tussen wagens gaan er meer inhaalacties komen. Mensen die met een volle tank beter zijn tov de rest, terwijl aan het einde andere mensen met een lege tank juist beter zijn tov de rest. quote:Ik denk dat het best gevaarlijk is. Stel dat iemand nog niet klaar is met een band en Massa begint te rijden terwijl die kerel nog de sleutel van de moer vasthoudt. ![]() ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 10 maart 2010 @ 19:56 |
Nog anderhalve dag en we hebben de eerste trainingstijden binnen, kan bijna nie twachten. | |
Trystar | woensdag 10 maart 2010 @ 20:03 |
BIjna ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 10 maart 2010 @ 20:08 |
![]() Sebastian ziet er ook lekker fris uit zo, aan het begin van een nieuw seizoen. ![]() | |
Burnie88 | woensdag 10 maart 2010 @ 20:11 |
Ik ben er helemaal klaar voor! Laat het maar weer beginnen. Ben zo benieuwd naar Schumi... | |
Schunckelstar | woensdag 10 maart 2010 @ 20:13 |
tvp bijna begint het weer ![]() | |
_Administr8or_ | woensdag 10 maart 2010 @ 20:15 |
Ik heb er zin in!!![]() ![]() | |
Gijsje | woensdag 10 maart 2010 @ 20:54 |
quote:Ik denk dat meneer Ecclestone vooral niet nu al negatief moet zijn over de nieuwe teams. Het is nu zaak om deze teams te behouden voor de Formule 1. Renault zal nog wegvallen waarschijnlijk. Zaak om de "prive" teams zich welkom te laten voelen zodat er volgend jaar weer een aantal nieuwe bij komen. PS ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 10 maart 2010 @ 21:03 |
quote:Want? Het is fantastisch om teams op de grid te hebben staan die na 10 laps gelapped worden? Die dmv vertragen een plek proberen veilig te stellen? Die niet (voldoende) hebben getest en zo een mogelijk gevaarlijke auto op de grid neerzetten? | |
Gijsje | woensdag 10 maart 2010 @ 21:14 |
quote:Is er al gereden ? Laten we deze discussie maandag voeren. | |
bodylotion | woensdag 10 maart 2010 @ 21:20 |
Was bijtanken ook niet verbannen om kosten te besparen? Zodat ze niet twee van die dure installaties over hoeven te vliegen.Ik meen dat ergens gelezen te hebben. | |
Meike26 | woensdag 10 maart 2010 @ 21:53 |
Bijtanken had volgens mij meerdere redenen: 1: Veiligheid 2: Kosten 3: Ze willen de F1 groener doen lijken, waar bijtanken niet meer bijhoort en er gezocht moet gaan worden naar duurzamere methoden om een F1 te (blijven) rijden. Trouwens, bij het rubriekje Onze Boys in de OP, vind ik dat Max Verstappen ook genoemd mag worden, erg leuk om die jongen een beetje in de gaten te houden ! Dit kan je doen om naar de site www.verstappen.nl te gaan, want www.maxverstappen.nl is heul iets anders ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 22:00 |
quote:Dat dus. Hij doet het prima voor als nog ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 22:02 |
En deze mogen er van mij ook wel bij overigens: http://www.henkiwaldschmidt.com http://www.trustrenger.com ![]() =edit= Niet dat het F1 coureurs zijn ofzo, maargoed, dat zijn Doornbos en Albers en Guido ook niet. Overigens klopt de link van de site van Guido niet. Dat moet: http://www.giedovandergarde.com/en zijn ![]() De link van Albers zijn site klopt ook niet meer, dat is tegenwoordig: http://www.christijan.com/ [ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 10-03-2010 22:08:09 ] | |
nils7 | woensdag 10 maart 2010 @ 22:08 |
terug vind topic! | |
Bluurgh | woensdag 10 maart 2010 @ 22:11 |
hoe zat het trouwens nou met de wielbasis van, geloof ik, de Renault? Ik kan me herinneren dat ze een auto met dezelfde wielbasis als vorig jaar hadden gepresenteerd. Is dat nog veranderd? Het lijkt me sterk dat ze als enige team niet meer ruimte nodig hebben om al die benzine kwijt te kunnen, maar ik heb er niks meer over gehoord (of gewoon gemist natuurlijk) | |
LeXX | woensdag 10 maart 2010 @ 22:19 |
nog een paar nachten slapen! ![]() | |
nils7 | woensdag 10 maart 2010 @ 22:22 |
Nieuwtje via Facebook ![]() McLaren heeft er een nieuwe sponsor bij: ![]() | |
bodylotion | woensdag 10 maart 2010 @ 22:25 |
quote:De R30 is wat dikker dacht ik, plus dat ze de zuinigste motor hebben. ![]() hmm toch niet - cockpit zit verder naar voren en de uitlaat (dus de motor?) verder naar achteren. of misschien rijden ze met een 4-cilinder ![]() | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 23:31 |
Ik had de OP toch aangepast? ![]() US F1 rijdt niet, en ook Stefan GP staat niet op de grid in 2010. Hmz. Soort van tvp ![]() Edit: aangepast, http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes Nu nog even Maxje toevoegen ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Sally op 10-03-2010 23:41:52 ] | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:34 |
quote:Daarom open ik nooit een nieuw topic in deze reeks. Ik heb dat ooit eens 1x gedaan en toen ging er iets mis met die OP en toen was iedereen boos op mij en nu durf ik dat niet meer ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:38 |
[offtopic] De hele inboedel van de A1GP inclusief Medical- en Safetycar staat inmiddels te koop Zullen we samen geld bij elkaar leggen en een bod uitbrengen? En als we dan winnen dan krijgt iedereen 1 auto. Ik wil die zwarte van Nieuw-Zeeland hebben ![]() Het zijn 20 A1GP Powerd by Ferrari bolides en ook nog 12 Lola-Zytek's, dus er is genoeg voor iedereen!!! ![]() | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 23:43 |
quote:Oh, maar in de wiki zet je heel makkelijk een oude versie terug hoor, kun je bijna nix aan verkloten ![]() Maar zolang er maar een paar mensen de wiki bijhouden, is het goed te overzien. Dus niet met z'n allen erin gaan klooien ![]() | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 23:44 |
quote:Waar zit je aan te denken? ![]() quote:nou, heb ik wat aan zonder rijbewijs ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:44 |
quote:Ja dat gebeurde toen dus toen ik zelf die fout wilde herstellen en toen anderen er tegelijkertijd ook in bezig waren en toen was het hek van de dam ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:46 |
quote:Weet ik veel. Laten we eens beginnen met 50 euro de man/vrouw ofzo? Je weet nooit, voor hetzelfde geld biedt er niemand en dan winnen we gewoon ![]() | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 23:46 |
quote:Heb je nog even de klasses waarin ze rijden? Ook van de 'andere boyz'? Zet ik dat er meteen bij. | |
Meike26 | woensdag 10 maart 2010 @ 23:46 |
quote:Zo jammer dit hé... SPOILER SPOILER | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:49 |
quote:Sorry dat ik niet aan jouw verwachtingen kon voldoen ![]() ![]() | |
vosss | woensdag 10 maart 2010 @ 23:52 |
Eigenlijk dacht ik nadat het toen misging gewoon bij mezelf dan krijg ook maar lekker allemaal de vinkentering, dan open ik er nooit meer 1 ![]() Maargoed, als ik dat zeg dan krijg ik daar natuurlijk ook weer commentaar op (wat me eigenlijk ook gewoon aan mn ballen zou jeuken, maargoed, ik dacht ik breng het netjes zegmaar) ![]() | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 23:52 |
quote:Hahaha, je krijgt dat toch zo'n melding als je de pagina op wilt slaan? Dat er iemand is geweest die net voor jouw wijziging de pagina al gewijzigd heeft? Oh, dit gaat vreselijk offtopic ![]() Hier nog antwoord op? quote: | |
Meike26 | woensdag 10 maart 2010 @ 23:58 |
@ Voss Ach, ik weet gewoon van mezelf dat ik in dit soort topics weg moet blijven als we halverwege pagina 6 zijn ![]() ![]() @Sally, Max Verstappen rijd in de WSK Euro Series (Karting natuurlijk) met CRG als grote sponsor/geldschieter. Renger van der Zande rijdt dit jaar waarschijnlijk de GP3 series. Kan niets op zijn site vinden of hij al een contract heeft ? | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 00:01 |
Renger:quote:Henki reed vorig jaar in de F3 Euro series. Wat ie komend seizoen gaat doen heb ik even gemist geloof ik ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 00:02 |
quote: quote:Contract heeft ie op zak voor komend seizoen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 maart 2010 @ 00:04 |
quote:of het is Formule 3 Euroseries of Formule Nippon | |
Meike26 | donderdag 11 maart 2010 @ 00:14 |
quote:Klinkt allemaal goed dus ! ![]() Zijn site heet niet voor niets Trust Renger ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 00:19 |
Heb nu: Onze boyz: - Ho-Pin Tung (Formule 1, testrijder bij Renault en GP2) - Christijan Albers (Le Mans Series) - Robert Doornbos (IndyCars) - Giedo van der Garde (GP2, Main Series) - Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3) - Henki Waldsmidt (Formule Nippon) - Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series) - Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie) - Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series) [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 00:32:45 ] | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 00:26 |
Nyck de Vries mag er dan ook nog wel bij. Die is opgenomen binnen McLaren en wacht dezelfde opleiding als Lewis Hamilton. Hij rijdt dit seizoen mee in de Super KF serie. Normaal gesproken gaan ze van de KF3 eerst naar de KF2 serie, maar die heeft hij overgeslagen. De vader van Lewis is zijn manager. http://www.nyckdevries.nl ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 00:31 |
quote:K, even wachten. De rest is nu zo goed als up-to-date ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 00:37 |
Wel tof. Over een paar jaar racet Nick bij McLaren tegen Max bij Ferrari ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 00:41 |
quote:Zie lijstje hierboven. | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 00:43 |
Top. Het testschema kan er eik ook wel uit toch? De laatste test is geweest. En het filmpje en uitleg over KERS mag van mij ook wel weg, KERS is er niet meer dit jaar ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 00:47 |
quote:Dat filmpje laten we lekker staan ![]() Net als het testschema, dat hoeft toch niet weg? Kun je nog zien hoe vaak er getest is. @ Sinister-D-: je kunt deze nieuwe tekst wel in de OP plakken ![]() | |
Waffle | donderdag 11 maart 2010 @ 00:58 |
quote:Dit vind ik nou echt jammer.. Vond de A1GP een leuk initiatief en een leuke race klasse. De nieuwe auto's powered by Ferrari waren prachtig en snel. Echt jammer.. SPOILER | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 01:01 |
Ik vond het ook altijd een leuke opvulling tussen de F1 seizoenen door, alleen jammer dat het maar zo weinig races waren. | |
Tarado | donderdag 11 maart 2010 @ 06:58 |
Vettel heeft Tilke aangesproken over de verlenging van het Bahrein circuit "wat heb je nou gebouwd??" De coureurs zijn op z'n zachtst gezegd niet blij met de verlenging met 8 extra langzame bochten met een totale lengte van bijn 900 meter. De verlenging bestond overigens al maar wordt nu ook voor F1 gebruikt | |
Walter_Sobchak | donderdag 11 maart 2010 @ 09:38 |
![]() Bijna zover! | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 10:40 |
quote:Ik denk dat _op zijn minst_ 75% van alle fans ook niet blij zijn met Tilke in het algemeen. Het zal best een aardige kerel zijn, maar spannende circuits ontwerpen kan hij allerminst ![]() | |
LeXX | donderdag 11 maart 2010 @ 10:42 |
quote:Wie is die linker persoon, die net zo groot als die bekers is? ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 10:47 |
Is er nog geen topic voor Bahrein? Of kijk ik er simpelweg overheen? ![]() | |
_Administr8or_ | donderdag 11 maart 2010 @ 10:48 |
quote:Sebastian Vettel denk ik ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 10:49 |
![]() Hier nog 1 ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 10:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
WEST | donderdag 11 maart 2010 @ 11:01 |
quote:daar wordt aangewerkt. ik hoop hem vanavond online te hebben | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 11:05 |
quote:Tof! Het wordt elk jaar weer enorm gewaardeerd ![]() ![]() | |
Xebber | donderdag 11 maart 2010 @ 11:44 |
Tvp. | |
LeXX | donderdag 11 maart 2010 @ 11:53 |
quote:Haha geweldig ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 12:10 |
quote:Iedereen krijgt hier even een dikke deksel op de neus van een nieuwkomer ![]() Ergens heeft hij natuurlijk ook gewoon gelijk ![]() | |
sasquatsch | donderdag 11 maart 2010 @ 12:26 |
quote:Hoort dat niet in het topic Nederlandse Talenten? En anders heb ik er nog wel een paar Nigel Melker (GP3 (Mucke)) Yelmer Buurman (SuperLeague (AC Milan)) Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision)) Tom Coronel (WTCC (Seat) / 24 uur Le Mans (Spyker)) Paul Meijer (?) Chris van der Drift (?) Junior Strous (Indy Lights (HVM)) | |
Meike26 | donderdag 11 maart 2010 @ 12:38 |
Ik snap je punt wel Sasquatch, maar laten we welk eerlijk zijn dat dit de coureurs zijn die het meeste kans hebben op een F1 zitje in de toekomst. Junior Straus...twijfelgevalletje, net als Paul Meijer, de rest zijn wel Nederlandse talenten, maar hebben minder potentieel..! | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 12:46 |
quote:Kan, het stond er iig in en werden opmerkingen over gemaakt, dus heb ik wat aangepast ![]() Wat wel kan, is alle NL-coureurs die eerder in F1 reden, of dat nu doen, in de OP laten, en de rest in het Nederlandse talenten-topic planten, en die link in deze OP zetten ![]() Ik ga iig de hele lijst ook in het sportcrewforum zetten, er komt iets aan met Nederlanders ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 12:49 |
Nouja, ik merkte alleen op dat 2 van de 3 websites het niet meer deden en dat ze alle 3 niet meer in de F1 reden. En voor zover ik weet doet Doornbos helemaal niets komend seizoen en ook Albers doet weinig leuks tegenwoordig. | |
svenistheman | donderdag 11 maart 2010 @ 12:49 |
Leuk om die foto's te zien van Vettel en Schumi vroeger ![]() Maar nu zijn de grootste concurrenten op de baan ![]() Zo hoort het! | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 12:51 |
quote:Oude F1/autosportfoto's zijn sowieso tof ![]() Misschien moeten we daar eens een topic over openen. | |
Meike26 | donderdag 11 maart 2010 @ 13:05 |
+ youtube filmpjes van oude beelden natuurlijk... Hoi Vosss, ben ik weer ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 13:06 |
![]() ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 13:09 |
Ik heb de OP in de wiki nu aangepast met maar 3 namen van Nederlandse coureurs, alleen diegenen die ooit of nu iets met de F1 van doen hadden. Edit: quote: [ Bericht 33% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 13:16:23 ] | |
Mr_Moon | donderdag 11 maart 2010 @ 13:25 |
TVP![]() | |
Salatrel | donderdag 11 maart 2010 @ 13:26 |
race begint zondag om 13:00 toch? | |
Trystar | donderdag 11 maart 2010 @ 13:30 |
quote:Ja. ![]() | |
Salatrel | donderdag 11 maart 2010 @ 13:31 |
mooi ik word om 15:00 ergens anders verwacht dus komt precies goed uit ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 13:42 |
Kwali is om 12 uur ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 13:46 |
quote:Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt. Jos Verstappen Carel Godin de Beaufort Jan Lammers Gijs van Lennep Huub Rothengatter Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen. Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen. Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen. Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar? ![]() | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 13:51 |
Overigens kan Schumacher deed weekend nog een record op zijn naam schrijven. Dan moet hij wel winnen. Dan heeft ie het record van de meeste openingsraces winnen op zn naam. Nu deelt hij dat nog met Prost (beide 6x de openingsrace gewonnen) Prost: '82 (Zuid-Afrika) '84 (Brazilië) '85 (Brazilië) '87 (Brazilië) '88 (Brazilië) '93 (Zuid-Afrika) Schumacher: '94 (Brazilië) '95 (Brazilië) '00 (Australië) '01 (Australië) '02 (Australië) '04 (Australië) | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 14:05 |
quote:Ho-Pin doet mee ![]() SPOILER | |
#ANONIEM | donderdag 11 maart 2010 @ 14:12 |
Ja, daar snap ik nog steeds betrekkelijk weinig van. Waarom hebben teams een testcoureur in dienst als er toch niet getest mag worden? Zo'n Badoer bijvoorbeeld, wat doet die nou eigenlijk? | |
vosss | donderdag 11 maart 2010 @ 14:18 |
quote:Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel ![]() | |
Active_Topics | donderdag 11 maart 2010 @ 14:28 |
quote:Simulator. | |
THEFXR | donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 |
Ik denk dat die ouwe vos in de mercedes, gehakt maakt van iedereen maakt komende zondag. je moet met je banden de race aanvangen,waarmee je ook de kwali hebt gereden en zuinig rijden ivm tankverbod, is hem op het lijf geschreven. zondag=gehaktdag | |
Active_Topics | donderdag 11 maart 2010 @ 15:04 |
quote:Haha, ik hoop het. ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 11 maart 2010 @ 15:06 |
quote:PR-activiteiten op en rond het circuit. | |
bodylotion | donderdag 11 maart 2010 @ 15:08 |
quote:ik denk ook dat ze adviseren | |
sasquatsch | donderdag 11 maart 2010 @ 15:43 |
quote:Ben Pon Dries van der Lof Boy Haye Roelof Wunderink Michael Bleekemolen zijn er nog een paar uit dat rijtje. ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 16:57 |
Ik heb degenen gepakt die het kortst geleden nog in de F1 actief waren, naast testcoureur Tung. | |
ElmarO | donderdag 11 maart 2010 @ 17:11 |
Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld: quote:Bron | |
nils7 | donderdag 11 maart 2010 @ 17:25 |
quote:Hij zegt niks over zijn eigen team! ![]() | |
ElmarO | donderdag 11 maart 2010 @ 17:29 |
quote:Dat zullen dan wel weer PR-technische redenen zijn. ![]() | |
svenistheman | donderdag 11 maart 2010 @ 17:32 |
quote:Hieruit kunnen we concluderen dat het tussen Red Bull en Ferrari zal gaan. Ik neem Heidfeld vrij serieus, de man heeft veel verstand er natuurlijk van. Het geld zet ik nog steeds op Alonso ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 11 maart 2010 @ 18:48 |
quote: ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 11 maart 2010 @ 18:52 |
quote: | |
Sinister-D- | donderdag 11 maart 2010 @ 19:06 |
quote:Daar zet ik m'n geld dus ook op op in. Tot en met Spanje zal Ferrari het te kloppen team zijn. Tenzij RBR met veel zand heeft zitten strooien ![]() | |
LeXX | donderdag 11 maart 2010 @ 19:10 |
quote:Goed bezig van Renault ![]() | |
ElmarO | donderdag 11 maart 2010 @ 19:10 |
quote: | |
Glijdt_licht | donderdag 11 maart 2010 @ 20:04 |
mark Sutton, jeweetz die F1 fotograaf enzoquote:Wel de zoveelste Engels native die het verschil tussen there en their niet begrijpt. [ Bericht 15% gewijzigd door Glijdt_licht op 11-03-2010 20:10:07 ] | |
Schunckelstar | donderdag 11 maart 2010 @ 20:16 |
quote: ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 11 maart 2010 @ 20:22 |
Mja, en als je dit ziet, zou t nog eens waar kunnen zijn ook:![]() Achterzijde tot begin monocoque is erg klein | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 20:28 |
quote:De tank staat wel iets boller dan die van de Ferrari. En je zou 'm ook eens moeten vergelijken met - naar eigen zeggen - het team met de zuinigste motor van het veld: Renault. | |
Glijdt_licht | donderdag 11 maart 2010 @ 20:30 |
Prima;![]() Lijkt ook korter ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 11 maart 2010 @ 20:40 |
Sinds lange tijd weer terug op het forum! Misschien kunnen mensen nog "TimoBasso" voor de geest halen ![]() Schumi - discussies flame on ![]() ![]() | |
Disavowed | donderdag 11 maart 2010 @ 20:46 |
quote:Het Amerikaanse avontuur krijgt nog een staartje ![]() | |
bodylotion | donderdag 11 maart 2010 @ 20:55 |
quote:Ze hebben ook iets van 40 miljoen borg moeten betalen - alsof dat al niet genoeg is ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 20:57 |
quote: ![]() Waarom niet weer met die naam terug? quote:Daar deed ik nooit aan mee ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 11 maart 2010 @ 21:10 |
quote:Fok! Hotmail / probleem.. Maarja, nieuwe naam,nieuwe kansen.. ![]() Doet mijn Montoya vriend "West" ook nog iets op fok! ? Zijn openingsposts / grand prix previews van hem waren altijd geniaal.. ![]() | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 21:13 |
quote:Ah k. Is dat nou nog niet opgelost? quote: ![]() quote:Die komt er nog aan... Begreep ik. Samenwerking met PSM. | |
SjaakVilleneuve | donderdag 11 maart 2010 @ 21:17 |
quote:Kijk mooi zo! ![]() Hotmail probleem lijkt nog steeds niet opgelost, Ik kreeg sowieso toch te veel spam.. ![]() *Met zo'n prachtige helm verdien je gewoon een "zitje" ![]() | |
Disavowed | donderdag 11 maart 2010 @ 21:20 |
quote:Die helm is bruut ![]() | |
sasquatsch | donderdag 11 maart 2010 @ 21:28 |
McLaren's achtervleugel legaalquote: | |
Disavowed | donderdag 11 maart 2010 @ 21:38 |
quote:Mooi ![]() Maar ik vraag me toch af wat er van overblijft na een achterwaartse crash of als ie vanachter wordt aangereden. LIjkt me erg kostbaar en niet zo makkelijk te repareren | |
Tarabass | donderdag 11 maart 2010 @ 21:53 |
tvp | |
bodylotion | donderdag 11 maart 2010 @ 22:27 |
quote:tot zover Heidfelds optreden in Bahrein ![]() | |
Bluurgh | donderdag 11 maart 2010 @ 23:32 |
quote:wat een verschil ook in lengte tussen ferrari en renault! | |
beantherio | donderdag 11 maart 2010 @ 23:40 |
quote:Ik vond de dubbele diffuser van vorig jaar een hele slimme oplossing, maar dit klinkt al veel meer als een ordinair truukje. En ik vraag me af of het wel zo'n voordeel op gaat leveren: de luchtstroom die de coureur kan "sturen" lijkt me vrij beperkt. Misschien dat ze er op de rechte stukken ietsje sneller door worden, maar in de bochten heb je er weinig aan. ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 11 maart 2010 @ 23:48 |
Nog 8 uur en 12 min ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 maart 2010 @ 23:52 |
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix | |
kepler | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:05 |
half topic gemist ![]() | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:32 |
quote:Ik denk echt dat die Renault de nieuwe Honda is en kansloos achteraan mee gaat doen. Waar hebben die gasten in godesnaam hun benzinetank liggen????? Alle auto's zijn een stuk langer dan de Renault geworden ten opzichte van vorig jaar en de Renault is zo op het oog ongeveer net zo lang. ![]() ![]() Hebben die een dubbele bodem of wat?!? Nouja, over een paar uur gaan we het zien ![]() Ik zit er al klaar voor ![]() | |
zomer86 | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:51 |
quote:Spreekt elkaar een beetje tegen niet? Hoe kun je de diffuser een slimme oplossing vinden, en dit een ordinair truukje. De coureur stuurt helemaal niks, hij drukt zijn benen gewoon voor een gat zodat de lucht ergens anders langs gaat. Vrij slim en geniaal bedacht, en ik ben alles behalve een McLaren fan. De hele F1 draait juist om dit soort kleine dingen, weet je nog in 98 dat iedereen over die x-wings aan het zeuren was. Totdat Ferrari ook in 1x in San Marino met die dingen rond reed. | |
Automatic_Rock | vrijdag 12 maart 2010 @ 08:21 |
quote:ik ook | |
Trystar | vrijdag 12 maart 2010 @ 08:28 |
.. [ Bericht 100% gewijzigd door Trystar op 12-03-2010 08:28:50 ] | |
Googolplexian | vrijdag 12 maart 2010 @ 08:37 |
tvp ![]() | |
beantherio | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:16 |
quote:Ik noem het een truuk omdat ze iets dat verboden is (het dynamisch manipuleren van de luchtstroom) via een maas in de regelgeving (in de regels heeft men het alleen over mechanische oplossingen) toch weten te bereiken. De dubbele diffuser was sowieso niet verboden, maar het was een vinding waar niemand aan gedacht had. Hetzelfde geldt voor al die vin en vleugel-constructies die we in de jaren gezien hebben. | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:28 |
quote:Dit is toch hetzelfe als de dubbele diffuser? Niemand heeft hier aan gedacht, maar het is wel legaal. En verder is het niet echt dynamisch te noemen. Hoe harder de auto gaat, hoe harder de lucht erdoor stroomt en des te meer de werking van de achtervleugel beinvloed wordt. Dubbele diffuser werkt ook zo, ga je harder, heb je meer down force. Op die manier kun je de diffuser ook gewoon een truuk noemen.... Desondanks vind ik dit soort ontwikkelingen alleen maar positief, zou niks wezen als ze allemaal met hetzelfde rond zouden rijden, vind deze "strijd" tussen de teams wel mooi, om te zien wat men allemaal bedenkt en maakt ![]() | |
beantherio | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:40 |
quote:Het verschil is dat in dit geval de coureur met z'n elleboog (of z'n knie: dat is nog niet helemaal duidelijk) een bepaald gat in de cockpit kan afsluiten waarmee de luchtstroom onderbroken kan worden. De luchtstroom wordt dus kunstmatig gemanipuleerd, maar omdat dit niet met een technische oplossing gebeurd (de coureur doet het met een van zijn ledematen) valt het niet onder het verbod. Ik noem dat een truuk omdat het tegen het idee van de regel ingaat. In dit artikel wordt de werking goed uitgelegd. | |
SteveBudin | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:55 |
quote:Ik kan me de tijd nog herinneren van het Pacific team met al die betalende gasten (midden jaren '90). Daarna kwam Forti nog en die verloren ook 5-10 seconden per ronde. En dan heb ik het nog niet over de tijd dat er 14 (of meer) teams meededen aan de kwalificatie. Dan had je het gevecht voor de pole-position maar ook een gevecht achterin voor de laatste startplekken, maximum aantal startplekken is 26 en met 28 (of meer) rijders was dat ook altijd een boeiend gevecht. Ik vind het wel leuk al die nieuwkomers. | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:19 |
Ik lees net dat Toyota in Keulen de motorsportafdeling zodanig heeft opgezet dat ook externe partijen het bedrijf in kunnen huren voor het maken van onderdelen, testen van zaken in de windtunnels, CFD-ontwerpen, etc | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:38 |
Grappig, ik bedenk me net dat Schumacher dit jaar eigenlijk in een Tyrrell rijdt ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:18 |
quote:En Kubica in een Toleman, Webber in een Stewart, Sutil in een Jordan en Buemi in een Scuderia Italia. ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:27 |
De jongens die sinds de Tyrrell tijd al bij dat team zitten hebben aardig wat ingrijpende identiteits-/ en managementwijzigingen meegemaakt. | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:32 |
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen ![]() | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:36 |
quote:Battle for Britain @ Silverstone. En dat is nog een vliegveld uit WO2 ook ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:42 |
quote:hehe, jij hebt ook gpupdate tv gekeken? ![]() ![]() | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:45 |
quote:Oh noes, the germans are coming....again..... Nou ja, zolang de Engelsen maar geen Spitfire ideeën krijgen met de Mclaren, en er daarom een machinegeweer onder de neus monteren ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:47 |
quote: | |
#ANONIEM | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:51 |
quote:Zullen we dat gewoon in het topic over de GP doen? ![]() | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:54 |
quote:Er gaat weer gereld worden ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:58 |
quote:waar? | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:01 |
Ah, mijn IE crashte hier op het vrijwiligerswerk, dus had dit artikel nog niet hier neer kunnen zetten ![]() Thnx ![]() Dit is de bron: http://f1.gpupdate.net/nl(...)rduidelijk-illegaal/ | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:01 |
Oke, hele slechte paint, maar kon het niet laten ![]() ![]() Check de neus van deze Mclaren Silverstone 2010 Editie.... ![]() | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:01 |
quote:2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:02 |
quote:2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:10 |
@ Sally & Vosss; Dank u Ik snap overigens niet waarom hrt stalen remmen gebruikt, het moet vrij makkelijk zijn om aan koolstofvezel schijven te komen imho. Desnoods koop je ze bij porsche of audi ![]() | |
THEFXR | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:07 |
iemand ene livestream? | |
Walter_Sobchak | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:07 |
FP1 BBC uitzending bij de BT-boer. | |
Automatic_Rock | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:26 |
quote:Ook de dubbele diffuser ging tegen het idee van de regel in. Alleen er zat een gat in de regel die 3 teams ontdekt hadden. Nu heeft één team een gat ontdekt hoe je op rechte stukken de drag kunt verminderen door de achterveugel te stallen dmv een ledemaat van een coureur. Gaat inderdaad tegen het idee van de regel is, maar is 100% legaal. Ik vind het net als de diffusser geniaal en toont alleen aan dat de regels niet waterdicht zijn. | |
Sinister-D- | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:58 |
En de 107%-discussie is begonnen ![]() FIA ponders return of 107% rule | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:01 |
quote:Toch goed van Lotus en Virgin als je het mij vraagt ![]() | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:14 |
quote:Cool een mini Browning M2. | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:21 |
quote:Kan het dat de link nu niet werkt? ![]() Edit: als ik de link kopieer wel ![]() ![]() Edit2: heb maar een nieuwe login aangevraagd. [ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 12-03-2010 16:50:14 ] | |
sasquatsch | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:42 |
quote:Dan mogen ze meteen de kwalificatie op de schop nemen omdat anders de 107% regel niet te handhaven is (of je moet de tijd van de snelste uit Q1 als maatstaf nemen, maar dan heeft iedereen zo weinig tijd om een goede tijd neer te zetten). | |
Glijdt_licht | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:53 |
quote:Vroeger werd er ook weleens een uitzondering gemaakt als iemand in de vrije trainingen een tijd had neergezet die wel binnen de 107% regel viel. Vaak mocht diegene dan gewoon meedoen. | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:05 |
quote:In dat geval gewoon weer 12 ronden en een uur de tijd om te kwalificeren. Dat was het mooiste ![]() Maar dan krijg je weer dat iedereen wacht tot het einde ![]() | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:10 |
quote:Jack Plooij terug als pitreporter om in de tussentijd de pit af te struinen op zoek naar sappige verhalen ![]() Dat was inderdaad een mooie tijd ![]() | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:11 |
quote:Niet Jack Plooij ![]() Dat was die tandarts toch? | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:22 |
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt ![]() | |
Disavowed | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:33 |
quote:Ik weet het niet. Vroegah vond ik Alard prima ![]() | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:45 |
Ik denk dat het Winkelman geweest is, maar dat weet ik niet zeker meer ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:52 |
quote:ja, en die was echt dramatisch ![]() allard was als pitreporter wel leuk, maar als commentator echt verschrikkelijk ![]() | |
vosss | vrijdag 12 maart 2010 @ 18:49 |
Overigens dat gezeur over die 107% regel begrijp ik echt niet. Is het nou zo erg dat er 1 of misschien 2 auto's (afhankelijk van of die van Chandok nog op tijd klaar is ![]() Hier een willekeurige kwalificatie op Spa (2008) uit de LMS Series: LMP1: Sarrazin - 1.58,069 LMP2: Verstappen - 2.05,841 GT1: Garcia - 2.16,074 GT2: Bruni - 2.21,205 Daar zit 23 seconden tussen en tijdens de race zijn het dus echt wel meer auto's die 7, 18 of 23 seconden langzamer zijn dan de LMP1 klasse en dat levert eik ook geen problemen op. De langzamere klasses kijken gewoon in hun spiegel en moeten de snellere voorlaten. Ik snap het niet zo dat ze er in de F1 zo moeilijk over doen. Ik denk voornamelijk omdat ze bang zijn om hun kwalificatie te verkloten omdat toevallig een langzaam team in de weg rijdt. In de race kunnen ze daar toch zonder problemen voorbij steken? En het is echt niet zo dat een HRT auto ineens midden in een bocht op de rem gaat staan en ineens 80km/u minder hard rijdt. Bovendien zie je als je ze op een ronde zet toch gewoon als je er naar toe rijdt dat ze veel langzamer zijn? Het is gewoon een kwestie van het juiste moment van er voorbij steken zou ik zeggen. Zo moeilijk kan dat niet zijn imo ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 12 maart 2010 @ 18:53 |
quote:Nee man. Plooij was echt een ramp. Zo'n typisch SBS6 figuur ![]() De eerste de beste die bij de start was aangerost: ''Haw was yoor rees?!'' Was dat nu voor een vraag als je net bent aangereden ![]() Kalff was toch de betere pitreporter met degelijk engels, en fatsoenlijke vragen. Winkelman was ook niet slecht. maar die ligt toch mijlen voor wat betreft Plooij. Gelukkig doet ie nu Domino Day op SBS, past tenminste bij z'n niveau ![]() | |
ElmarO | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:04 |
quote: | |
Glijdt_licht | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:05 |
quote:Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat. | |
Schunckelstar | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:32 |
quote: | |
CloseToTheEdge | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:21 |
quote:Is dan weer eens wat anders... | |
Waffle | vrijdag 12 maart 2010 @ 23:22 |
quote:Ik vond Jack Plooij altijd wel leuke verhaaltjes en onderwerpjes maken voor de F1. Hij was misschien niet zo technisch als Allard, maar vond het zeer vermakelijk en daar gaat het toch uiteindelijk om? | |
kepler | zaterdag 13 maart 2010 @ 00:03 |
quote:goed voor het evenwicht ![]() | |
rubbereend | zaterdag 13 maart 2010 @ 02:33 |
Als je die 107% regel weer invoert dan draai je de kleine opstartende teams weer de nek om. Niemand gaat toch een team sponsoren wat het eerste jaar nauwelijks in beeld is. | |
nils7 | zaterdag 13 maart 2010 @ 05:39 |
Woehoe! Ben toch wel blij dat de eerste race niet in melbourne is want anders had ik door m'n werk de qually moeten missen ![]() Desalniettemin eindelijk zondag weer op 't puntje van m'n stoel zondag die Duitser afkafferen! ![]() ![]() Dat het een mooi seizoen mag worden en pas beslist in Abu Dhabi! | |
Kees80 | zaterdag 13 maart 2010 @ 08:43 |
quote:Gaat dit jaar gelukkig niet gebeuren. Wat volgens mij Chandhok een tijdje geleden zei, was dat kleine tijdsverschillen tussen de rijders eigenlijk meer iets is van het tegenwoordige racen zeker als je het vergelijkt met vroeger. Vond eigenlijk wel dat hij daar deels een punt had. Vroeger waren de verschillen in tijd namelijk aanzienlijk groter. Ach we verlangen allemaal naar de tijden van weleer, dan is het misschien terugbrengen van de langzamere deelnemende teams wel weer eens een goed begin. | |
Kees80 | zaterdag 13 maart 2010 @ 08:44 |
Ben benieuwd of die stream straks weer werkt. Kan ik ze voor het eerst met bewegend beeld aanschouwen ![]() ![]() | |
Sally | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:01 |
quote:Je zit niet bij een tv? | |
THEFXR | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:11 |
nu op bbc1, preview! | |
Googolplexian | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:13 |
kicke BBC intro ![]() pfffff ... blij mee zeg, dat BBC | |
Sally | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:18 |
quote:Doe met je mee ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:21 |
leuke beelden ![]() | |
nils7 | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30 |
Is dat nouw B. Becker? * Tennis was nooit mijn sport iig. hehehe Mooie voorbeschouwing! Ik zag ook dat Monster bij Brawn gebleven is! | |
ChatGirl | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:36 |
Was dit al ergens gepost?quote: | |
nils7 | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:45 |
quote:Volgens mij ziet de FIA wel de Qually als training! Volgens de BBC en hemzelf gaan ze hem wel proberen de baan op te krijgen! | |
ChatGirl | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:49 |
Maar dan loopt hij achter de feiten aan. Het gegeven dat ie nog geen meter heeft gereden dit weekend, maar tijdens de quali wel mag trainen. Dan staan er morgen toch gewoon 23 mannen aan de start? | |
Sally | zaterdag 13 maart 2010 @ 13:39 |
[Upd] Chandhok morgen van start | |
Sally | zaterdag 13 maart 2010 @ 13:42 |
Overigens: Sky Sports heeft zijn artikel over de Chandhok definitief niet mee mocht doen van de site gehaald voor ik er een artikel (of update) over kon maken. Helaas crashte mijn FF, waardoor ik het nooit heb kunnen kopieren... http://www.skysports.com/story/0,19528,12433_6018923,00.html Op NewsNow stond: Bahrain over for Chandhok, Sky Sports - F1 11:20 | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:27 |
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben? http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto? Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc. Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten? ![]() Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn. Niemand heeft het over het niet symetrisch zijn van die auto gehad ![]() Iemand? ![]() | |
Atreidez | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:45 |
Ik denk dat het puur gaat om rechts en links als je het over de symetrische eisen hebt. De auto heeft in principe maar 1 bovenkant, en niet een rechter en een linker bovenkant? (als je het over het gedeelte voor de coureur hebt natuurlijk, de delen naast de motorkap zijn wel een linker en een rechterbovenkant). | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:52 |
Nouja dat weet ik dus niet. In principe heeft elke auto een linker en een rechterkant natuurlijk met een denkbeeldige middenlijn dwars over de auto.![]() | |
THEFXR | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:52 |
quote:Het onderdeel beweegt zelf niet, maar wordt bedient door de knie van de rijder bedient, het is niet zoals een voor/achtervleugel die doorbuigt, mijn visie is dat het gewoon mag. denk dat we het snel bij andere teams gaan zien. | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:54 |
quote:Dat weet ik en daar gaat het ook niet over. Het gaat erover of het wel mag gezien er altijd geroepen is dat de auto's symmetrisch moeten zijn en dat is deze McLaren overduidelijk niet als je het mij vraagt. Ik kan zo uit het reglement niet halen of het nou wel of niet mag, daarom nodigde ik iedereen uit om eens te lezen en kijken of hij of zij het er wel uit kan halen ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:59 |
quote:Volgens mij moet het bodywork symmetrisch zijn, maar zo'n vent wordt waarschijnlijk niet tot het bodywork gerekend. Je hebt nou eenmaal geen 100% symmetrie, van sommige onderdelen heb je er maar eentje, dus dan stop je er eentje aan de ene kant van de motor en eentje aan de andere kant, de een heeft koeling nodig, de ander niet. Dus heb je aan de ene kant wel een vent en aan de andere kant niet. Ik heb het niet uitgebreid bestudeerd, maar volgens is dat altijd zo geweest. Alleen mag je niet het bodywork zo maken dat die aerodynamisch geschikter is voor bochten naar rechts of links. quote:Dat lijkt me ook het beste argument. Sinds de jaren 70 zijn eigenlijk alle voorzieningen die erop gericht zijn om de aerodynamica te veranderen tussen bocht en recht stuk verboden geweest. | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:10 |
quote:Lol whut? ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:16 |
Wat definieer je als bodywork? Denk dat daar de eerste vraag al is. En is het de grote die symmetrisch moet zijn, of geldt dit ook voor alle sleufjes (in dit geval luchthappertje)? Als ik het goed begrijp telt dit alleen voor het chassis en de monocoque. Ze zeggen namelijk dat het bodywork pas begint na zoveel milimeter na de voorwielen, en pas stopt zoveel milimeter voor de achterwielen. Dus als die luchthapper voor die lijnen zit telt die niet bij het bodywork en hoeft ie ook niet gelijk te zijn aan de andere kant van de wagen. Ferrari reed in het verleden ook met een ongelijke achtervleugel in Monza. Deze was aan de (de auto van voor gezien) rechterzijde groter. McLaren reed de 2 vorige seizoenen met 2 ongelijke openingen in de sidepods, waarbij de koeling van de olie minder rijwind kreeg als de kant van de koelvloeistof. | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:19 |
Dit waren nou leuke dingen geweest die Olav uit had kunnen zoeken en morgen in de voorbeschouwing had kunnen laten zien als ie op locatie geweest was. En inderdaad, als het buiten dat stuk valt dan gelden die regels niet, zover was ik ook, maar op de onboard leek het toch echt duidelijk binnen dat vlak te vallen imo. ![]() | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:21 |
quote:Begint ie nu al met smoesjes te verzinnen ![]() | |
Disavowed | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:23 |
Sorry, maar wat een duf circuit zeg ![]() Volgend jaar maar weer lekker naar Melbourne voor wat betreft de openingsrace. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:26 |
quote:Je hebt maar één accu lijkt me, en maar één oliepomp bijvoorbeeld. Beide zul je proberen zo laag mogelijk in het chassis te plaatsen en binnen een aerdynamisch kader. Dus niet in het midden bovenop de motor. De een zal koeling vragen en de ander niet, dus heb je aan de ene kant wel louvres en aan de andere kant niet lijkt me. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:27 |
quote:Ik denk ook niet dat als er niks mis is met de auto hij binnen 2 tienden van Hamilton blijft. | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:28 |
quote:Ik snap wat je bedoeld hoor, het stond er alleen een beetje raar. Van sommige onderdelen heb je er maar 1 dus je legt 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant. Hoe kan dat als je er maar 1 hebt ![]() | |
vosss | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:29 |
quote:Dat denk ik ook niet. Lewis is gewoon de betere van de 2. Voor nu krijgt Button nog het voordeel van de twijfel, maar ik voorspel alvast dat er bijna elke kwalificatie wel iets mis gaat zijn met Button zn auto ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:44 |
Ik ben niet zo onder de indruk van Hamilton, ik vind het een choker en hij lijkt me niet een coureur die zijn auto beter maakt. Maar qua pure snelheid is hij natuurlijk wel heel goed, en Button niet zo. | |
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 05:59 |
Voor de iPhone gebruikers: Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1 quote: ![]() Bron Installeren op de iPhone (gratis) | |
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 08:58 |
quote: | |
Tarabass | zondag 14 maart 2010 @ 09:49 |
quote:Voor alle anderen ![]() http://www.formula1.com/mobile_services/live_timing.html | |
Trystar | zondag 14 maart 2010 @ 10:06 |
quote:Gelijk even downloaden ![]() | |
Meike26 | zondag 14 maart 2010 @ 11:09 |
Ik ben voor Sutil vandaag. Alleen al het feit dat hij als enige in de top 10 start op de hardere band, vind ik leuk om te zien. Sutil heeft wel vaker een afwijkende keuze/strategie gemaakt en geheel niet onverdienstelijk in mijn herinnering ! Het is alleen wel zo, dat je met zo'n zware wagen en de harde band, minder grip hebt dan op de zachte, dus hopelijk houdt hij hem wel op de baan, maar ik durf de gok wel aan dat Sutil vandaag mee gaat/kan strijden om het hoogste podium plekje ! | |
vosss | zondag 14 maart 2010 @ 11:13 |
Cool. Ik ben ook voor Sutil. Ik las overigens net dat hij eigenlijk verbaasd was dat hij de enige was op de harde compound. Het hoogste podiumplekje weet ik niet, maar ik denk dat een goed resultaat er zeker in kan zitten mocht alles goed gaan ![]() | |
kepler | zondag 14 maart 2010 @ 11:21 |
quote:Android? ![]() | |
kepler | zondag 14 maart 2010 @ 11:22 |
quote:Eerst even verder lezen dus ![]() | |
R4m0n_46 | zondag 14 maart 2010 @ 12:03 |
Waar zal Schumi eindigen vandaag denken jullie? | |
Burnie88 | zondag 14 maart 2010 @ 12:03 |
quote:Maximaal 5e denk ik. | |
THEFXR | zondag 14 maart 2010 @ 12:10 |
quote:denk na de eerste stint 4de,daarna hengelt hij ze binnen tot op plek 2de. | |
THEFXR | zondag 14 maart 2010 @ 12:13 |
Massa changes engine ahead of race http://en.espnf1.com/bahr(...)207.html?CMP=OTC-RSS | |
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 12:32 |
damnz moest opnieuw registreren op F1.com voor livetiming... hij herkende mijn login niet meer.. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 14 maart 2010 @ 12:34 |
quote:x2 + dat ie geen password recovery mail stuurt ![]() | |
Xebber | zondag 14 maart 2010 @ 12:48 |
quote:En Alonso ook. | |
Atreidez | zondag 14 maart 2010 @ 12:49 |
Ik moest vrijdag ook opnieuw reggen.. Denk dat ze in de aanloop naar 2010 de hele database geflushed hebben. En die app installeerd niet ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 14 maart 2010 @ 15:05 |
Nou.. de kop is eraf. Wat een anti-climax na een winter vol verwachtingen. | |
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:06 |
quote:Hier niet. | |
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 15:07 |
had me er ook meer van voorgesteld ![]() | |
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 15:17 |
quote:Volgens mn pa werkt ie ![]() Nog vager werd het toen ik een pop up kreeg dat mijn login + ww niet klopte en ik de pop up niet meer weg kreeg van mijn browser ![]() | |
THEFXR | zondag 14 maart 2010 @ 15:55 |
Het was echt saai, hopen dat het niet het hele seizoen zo wordt, het bannen van bijtanken is iig geen succes. | |
R4m0n_46 | zondag 14 maart 2010 @ 16:10 |
quote:daar wordt het inderdaad een stuk minder leuk (en strategisch) van | |
bodylotion | zondag 14 maart 2010 @ 17:40 |
Bahrein is ook niet de meest ideale omgeving voor een spannend race. Stof, vlak, langzaam etc... | |
Tarabass | zondag 14 maart 2010 @ 18:09 |
quote: | |
Kill_em_all | zondag 14 maart 2010 @ 18:19 |
quote:Bij het bijtanken wist iedereen toch ook al wanneer wie ging. En inhalen moet op de baan gebeuren, het is autoracen ffs, hoe kan je nou in hemelsnaam blij zijn dat de meeste actie gebeurd wanneer ze stil staan zoals toen met het bijtanken? ![]() | |
THEFXR | zondag 14 maart 2010 @ 19:37 |
quote:ja,maar nu is de actie dus nog minder, omdat er zelden iets tijdens de bandenwissels gebeurt. | |
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 19:41 |
quote:Het verplichten van minstens 2 pitstops is misschien wel wat. Zoiets hebben ze toch ook bij IndyCar? | |
Meike26 | zondag 14 maart 2010 @ 20:20 |
Nu ben ik eigenlijk tegen het idee van een pit window, maar aan de andere kant lijkt het me wel wat. Maar stel dat er een verplichte 2e stop komt, dan hoeft dat niet te betekenen dat er ook 2 maal een pit window moet komen... Persoonlijk denk ik dat 1 pit window op 70% van de race voldoende is, om de teams/coureurs creatief met de 2 verplichte stops om te gaan. Stel dat het vandaag was gebeurd...Dan had dat betekend dat in ronde 34 de pit open was voor pitstops en aan het eind van ronde 35 weer dicht. Zo hebben de coureurs maar 2 ronden de tijd om hun 2e stop te doen.....of misschien wel hun eerste ? Maar of het daar spannender op word ? Zoals al eerder gezegd, ze hadden de Openingsrace nooit in Bahrein laten racen... Australie, Suzuka of een ander historisch en spraakmakend circuit ? JA ! | |
Kleffe_Dop | zondag 14 maart 2010 @ 21:03 |
Ik snap echt niet hoe de FIA het nu al jarenlang niet voor elkaar krijgt om met afdoende reglementen te komen die ervoor zorgen dat bolides weer fatsoenlijk achter elkaar aan kunnen rijden/slipstreamen. Nu horen we wéér verhalen over coureurs die gedwongen afstand moeten nemen. Dat is toch dodelijk voor de sport? ![]() Desnoods moet de FIA maar met een standaard achtervleugel en diffuser komen. | |
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 21:03 |
Een aanrader: de Chequered Flag-podcast van de BBC. Iedere raceweekend voor en na de race is er een podcast te downloaden met veel interviews en analyses. ![]() | |
CAP. | zondag 14 maart 2010 @ 21:52 |
Misschien is het gewoon raadzaam om alles weer lekker vrij te geven. Kwali een uurtje blazen, race alles mogelijk. F1 is doodgebloed toen FIA begon met regeltjes en rare formats. | |
nils7 | maandag 15 maart 2010 @ 01:09 |
Even een resumé van mijn kant voor 2010! De slagvolgorde: 1) Ferrari 2) Red Bull 3) McLaren / Mercedes 4) Force India 5) Renault 6) Williams 7) BMW Sauber 8) STR 9) Lotus 10) Virgin 11) HRT Mijn motivatie Ik heb Ferrari op 1 gezet, ondanks de overduidelijke pole van Vettel! Omdat ik hetzelfde gevoel kreeg bij hem als met Raikkonen in McLaren: erg snel maar over een heel race alles heel houden wordt lastig (toen was DC ook langzamer maar bracht 'm wel over de streep). Over de race gezien zijn de Ferrari's dus completer en constanter. Daarom Red Bull op 2, omdat Webber eigenlijk een stuk trager was dan Vettel maar slechts 8 seconden achter hem wist te finishen. Daarachter de McLaren en Mercedes! De Mac lijkt in handen van Lewis sneller dan beide mercedessen maar Jenson is dat helaas niet. Nico en Michael lijken beide ongeveer wel aan de max van de auto te zitten en zitten beiden niet ver van elkaar! Force India dan daarachter, Liuzzi in de race en Sutil in de kwali lieten goed zien dat ze de aansluiting hebben kunnen maken! Renault verbaasde toch wel en leken in de race ook wel mee te kunnen komen. Kubica die redelijk terug kwam en Petrov die mij toch zeer positief verbaasde. Williams knokt met Renault, maar door fouten in de begin fase is Rubens slechts voor Kubica geëindigd. BMW Sauber, in de tests zeer sterk maar zoals velen al dachten, om sponsoren te trekken. Zaten heel de race bij elkaar in de buurt maar konden de sterke betrouwbaarheid in de tests niet doortrekken vandaag! STR is voor mij nog een beetje onduidelijk wat ze kunnen, de ene keer is het 3x niks de andere keer zie je ze toch richting de punten gaan! Lotus is de beste nieuwkomer, maar knokken goed met Virgin. Virgin moet de betrouwbaarheid omhoog schroeven, want ze zijn te langzaam om te kunnen vlammen. HRT, tjah die zijn blij dat ze op de baan waren. Hopen voor ze dat ze snel de aansluiting kunnen maken met de andere twee nieuwkomers! Nieuwe reglementen Die zuigen dus hard! Zoals verwacht wordt het inhalen nog minder... en ben het volledig eens met Schumacher. En laten we aub niet verplichten 1 of 2 pitstops te maken! Laat het maar lekker vrij want wellicht dat er mensen gaan experimenteren met 2 stoppers. Want zoals het er nu naar uit ziet worden de meeste races gewoon 1 stop. Puntentelling is weer wel positief! Verwachting De top 4 teams zitten goed bij elkaar, alhoewel denk ik dat de prijzen voornamelijk verdeeld zullen worden tussen Red Bull en Ferrari. Zeker in het begin, McLaren en Mercedes moeten een grote stap zetten om overwinningen binnen te halen dit seizoen, maar podia moeten zeker haalbaar zijn. Ik denk dat het per circuit gaat verschillen welke coureur of auto de winst zal behalen en zal in de kwali al duidelijk zijn wat ongeveer de uitslag is op zondag. Alleen de betrouwbaarheid, afstelling op een bepaalde band of het weer kunnen er nog iets aan veranderen! Voorspelling WK? Alonso ![]() Waarom? Ferrari lijkt toch het sterkste pakket te hebben (beide auto's zijn snel) maar Fernando is denk ik nu behoorlijk gesterkt door de goede seizoensstart! | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 02:09 |
Voor de Live Timing moest ik me ook registreren, mijn mailadres(sen) die ik probeerde klopten niet, volgens hen. Maar... Daar staat tegenover dat je nu je eigen password mag kiezen! ![]() Dat was eerder een vage code, die ik op een briefje geschreven aan de binnenkant van een kastdeurtje heb hangen ![]() ![]() Dus het zal wel om de nieuwe applicatie gaan die nu gebruikt wordt, en wellicht heeft ook de mobiele/iPhone applicatie ermee te maken gehad. | |
sasquatsch | maandag 15 maart 2010 @ 10:21 |
De belangrijkste reden voor de optocht was het circuit. Zelfs de GP2 had er last van ten opzicht van twee weken geleden. Volgens Will Buxton, F1 verslaggever van Speed TV, was er een wereld van verschil tussen de GP2 races van twee weken geleden op het oude circuit en van zaterdag op het nieuwe circuit. quote:We zullen dus de volgende races moeten afwachten om te kijken of het inderdaad minder is met de nieuwe reglementen. Maar dat het verschil tussen de twee bandentypen nauwelijks te merken was is natuurlijk ook slecht. Wat dat betreft geef ik Whitmarsh gelijk. [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 15-03-2010 10:28:57 ] | |
Hermannus | maandag 15 maart 2010 @ 14:13 |
Het hele F1 is al verneukt met al die regeltjes... 't Zou mij verbazen als ze het nog weer leuk krijgen daar bij de FIA | |
sasquatsch | maandag 15 maart 2010 @ 14:31 |
quote:Daar is een simpele oplossing voor. Het grond-effect weer toestaan. Dit wordt ook gebruikt in de GP2 en daar zijn de races (met uitzondering van afgelopen weekend) veel spannender, omdat er in de slipstream gereden kan worden en dus ingehaald. | |
Googolplexian | maandag 15 maart 2010 @ 15:05 |
quote:Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt. Het grote probleem is namelijk dat slip-stream ook resulteert in minder downforce voor de auto erachter. Meer ground-effect betekent dat de auto achter je minder hard door de bochten kan als 'ie in je slipstream zit. Effe dicht er achter vlak voor het rechte stuk om maximaal gebruik te maken van de slipstream is er dus niet meer bij. Probleem van nu met de F1 is dat de lucht langs de zijkanten van de wagens zo gestuurd wordt dat een auto die zijlangs komt tegen een muur van hoge druk aan rijdt. En, tsja ... hoe ga je dat reguleren? | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 15:07 |
Begin eens met dezelfde spoilers als in de Indycar te gebruiken. Klaarblijkelijk kunnen die auto's een stuk beter slipstreamen dan de huidige F1 auto's ![]() | |
nils7 | maandag 15 maart 2010 @ 15:19 |
quote:Op een oval ja! Maar op stratencircuits valt dat ook vies tegen! | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 15:22 |
quote:Die gebruiken, geloof t of niet.. Grondeffect. ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 15:26 |
quote:Nee, de auto achter de voorste blijft prima in het spoor dankzij grondeffect. Immers doordat de druk op de weg wordt geleverd door het grondeffect maakt het minder uit als je in een slipstream zit. Juist met vleugels (waarbij slipstream wel lukt) is het zo dat de downforce compleet verdwijnt als je in een slipstream zit. | |
Googolplexian | maandag 15 maart 2010 @ 15:27 |
quote:Leg uit | |
sasquatsch | maandag 15 maart 2010 @ 15:30 |
quote: Downforce via ground-effect wordt verkregen doordat de lucht onder de auto sneller stroomt dan de lucht eroverheen. Niet via de voor en achtervleugels. Vergelijk het met de wing-cars van de jaren '80. Die hadden genoeg downforce om vlak achter de voorganger te rijden en te kunnen inhalen (en hadden vaak geen of weinig voorvleugels). En vergelijk dat met de grote (imho luchtgevoelige) voorvleugels van nu. ![]() Ik ben dan ook van mening dat het verkleinen van de diffuser een averechts effect zal hebben, omdat de wagen gevoeliger wordt voor de luchtstroom dan dat deze met de grotere diffuser is. Ik zou zeggen een grotere diffuser en kleinere vleugels zouden de wagen minder gevoelig voor de luchtstroom moeten maken, in plaats van dat men nu de luchtstroom achter de auto wil aanpassen. Ground-effect werkt voor de GP2, dus zou het ook kunnen werken voor de F1. | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 15:35 |
quote:Zie verhaal sasquatsch. Als ze in de Indy's puur zouden werken met vleugels op de ovals zou er nooit meer een inhaalactie zijn. Anders zou diegene erachter uit de bocht vliegen ipv dichterbij kunnen komen. | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 15:40 |
quote:Wat dacht je van het verplichten van lift aan de voorkant ipv downforce? Als je dan direct achter iemand rijdt heb je minder last van lift en dus meer grip aan de voorkant. En dus zouden er meer inhaalacties kunnen komen. ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 15 maart 2010 @ 15:47 |
Kortom, voorvleugels verbieden zou alles oplossen | |
Ermanon | maandag 15 maart 2010 @ 15:49 |
quote:+ ground effect toe staan | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 16:00 |
Dat groundeffect kan iedereen het wel over hebben, maar áls ze het al weer toe zouden staan dan zouden er hele strikte regels aan gelden. Het is niet voor niets verboden in de F1, simpelweg omdat de bochtensnelheid hierdoor veel en veel te hoog werd. En als je net in een bocht bottom-ed bv dan is dat effect per direct nagenoeg compleet weg met alle gevolgen van dien. Dus ik gok zomaar dat dat groundeffect echt zo 123 nog niet terug komt hoor ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 16:04 |
quote:true, daarom zie je ook vaak van die hevige crashes in de Indy's. Als t mis gaat, gaat t goed mis. Maar bedenk wel dat de wagens van nu veel beter zijn dan de aluminium auto's van begin jaren '80. ik denk ook dat een groot gedeelte van de werkelijke onveiligheid (als in : iemand kan doodgaan) gewoon aan het feit dat de auto's van aluminium waren lag. Een veiligere oplossing zou imo de door mij voorgestelde verplichting van lift aan de voorkant zijn ![]() | |
Disavowed | maandag 15 maart 2010 @ 16:10 |
Wat een gezeik, alweer. Ik ben nu een grand prix uit 1995 aan het kijken, leve VHS, en dat is tig keer leuker om te zien dan wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen. | |
LeXX | maandag 15 maart 2010 @ 16:11 |
quote:Hangen daar toevallig ook je TANcodes van MijnING.nl? ![]() Ontopic: het was een optocht, en niet wat ik ervan gehoopt had. Alleen denk ik dat het nog te vroeg is om gelijk met maatregelen te komen. Ik denk dat de meeste teams nog niet het maximale kunnen benutten qua tactiek met alleen de bandenwissels, en de kracht van ultralicht kwalificeren. Volgens mij gaan de slimste strategen de komende periode de meeste winst behalen. ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 16:42 |
quote:Nee ![]() quote:Ik was zo 'slim' om me een uur te vergissen met opnemen van de BBC ![]() ![]() ![]() Dus ik heb niks gezien... ![]() ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 16:44 |
Maar ik begreep dat ik niet veel gemist had, dus de dag met klassiek concert, lekker uitgebreide lunch bij mensen thuis, een wandeling door het bos, avondeten en een gezellige avond even nakletsen, was goed besteed ![]() /offtopic ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 16:57:33 ] | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 17:04 |
quote:Not my cup of tea, dat is in elk geval zeker ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 15 maart 2010 @ 17:09 |
Dat bakkie thee laat ik ook staan | |
bodylotion | maandag 15 maart 2010 @ 18:13 |
quote:dat klinkt spannender dan de race was ![]() (nee ik heb me wel vermaakt met derace eigenlijk.) | |
Atreidez | maandag 15 maart 2010 @ 19:27 |
Er zijn nog mensen die banden gebruiken ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 19:37 |
quote:Wat is dat dan? Een pneunofiel? | |
Burnie88 | maandag 15 maart 2010 @ 19:50 |
Ik hoop dat de FOTA/FIA snel ingrijpt met verplichte Pit Stop Windows ofzo. Todt kan zich direct bewijzen als nieuwe FIA-baas! Alles voor de fans! | |
ArcticBlizzard | maandag 15 maart 2010 @ 20:19 |
Gewoon tanken weer toestaan! Zo verschirkkelijk onzinning om tanken te verbieden. | |
Googolplexian | maandag 15 maart 2010 @ 20:23 |
quote:Ik vind dat Todt voor de eerste race -tegen de verwachtingen in- al het mogelijke al uit de kast heeft getrokken om de sport, van de FIA uit, aantrekkelijker te maken. Moet natuurlijk de rest van het jaar nog aanzien, maar die ex-kampioenen als stewards of the race,bijvoorbeeld, is natuurlijk al een stap in de juiste richting. en los hiervan nog effe over dat ground effect: Ik snap allemaal wel hoe het werkt ![]() | |
kepler | maandag 15 maart 2010 @ 21:56 |
quote:Goed plan, dat kan makkelijk namelijk ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 21:58 |
Nu we hebben gezien hoe erg bahrein verneukt was (zover het nog kon), vraag ik me af hoe erg de uitbreiding van Silverstone gaat worden. En tanken toestaan kan niet. 1. De auto heeft tegenwoordig nog maar 1 tankdop. Wat problemen geeft in pitstraten waar aan de andere kant getankt zou moeten worden. 2. De auto's zijn al gemaakt voor de lange afstanden op 1 tank. | |
kepler | maandag 15 maart 2010 @ 22:01 |
quote:1 tankdop? Hoeveel heb je er nodig dan? ![]() Ja ze zijn gemaakt, maar het lijkt me dat je met goede tactiek nog steeds sneller ben met een tankstop? | |
ForzaScuderiaFerrari | maandag 15 maart 2010 @ 22:17 |
2, door de verschillende lay-outs van de circuits kan het zijn dat de auto de ene keer met de rechterkant naar de pitbox staat en de andere keer met de linkerkant. Aangezien de tank-mannen altijd aan de kant van de pitbox staan heb je dus aan 2 kanten een aansluiting voor de tankslang nodig. | |
kepler | maandag 15 maart 2010 @ 22:22 |
quote:Hebben (hadden) ze er serieus 2 ![]() Verder is dat natuurlijk een kleine aanpassing om het te veranderen (tenzij ze allerlei truukjes hebben uitgehaald in de vrijgekomen ruimte, maar ik vraag me af wat je daar wil/kan doen). | |
Meike26 | maandag 15 maart 2010 @ 22:31 |
Vanmiddag rond een uurtje of 5 zette ik de computer uit en ik kreeg een briljant (behoorlijk ![]() Wat nu als je de situatie omdraait ? Nu starten de wagentjes tjokvol en gedurende de race rijden zij zich leeg om vervolgens met een paar druppels benzine over de streep te komen ! Wat nu, als je dit omdraait ? Elke coureur/wagen mag maar een max. aantal liters meenemen bij de start. Laten we dit op 40 liter houden. Goed, je gaat dus met max. 40 liter van start, wat betekend dat je ergens tussen de 13e en 15e ronde naar binnen moet. Maar dan ? Er is een regel dat een F1 iets van 650kilo moet wegen na de finish. Deze limiet word opgeschroef naar 700 kilo. Dus moet er wel een 2e stop gemaakt worden en wel ergens in de laatste 10 ronden ! In de aller laatste ronde stoppen is niet slim, want zo kan er op de valreep net wat gebeuren waardoor er waardevolle punten worden misgelopen. Maar 20 ronden voor de finish is ook niet slim, want dan moet er teveel benzine mee gesleurd worden. Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en ik dacht eerst nog, wat een idioot plan.... maar eigenlijk is ie zo gek nog niet ! Toch ? Samenvatting: Redelijk licht van start en zwaarder over de streep ![]() SPOILER | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 22:36 |
quote:Het is idd nog te vroeg om nu al iets te concluderen. Dat de F1 saai is, ligt imo ook niet aan het wel of niet toestaan van tankstops, maar aan dat de wagens niet in elkaars slipstream kunnen zitten, omdat ze dan downforce verliezen. Als je kijkt naar filmpjes van de jaren 70/80, dan konden de wagens ook in de bochten in elkaars versnellingsbak zitten. Nu kan dat niet meer. Daar moet iets op gevonden worden als je de F1 weer interessant wilt maken. Tankstops voegen imo weinig toe. Dat is ook kunstmatige spanning en na de laatste ronde pitstops weet je waar je aan toe bent. Bovendien had toch vrijwel altijd iedereen dezelfde strategie. Verplichte bandenwissels vind ik ook een slecht idee. En al helemaal als je er verplichte pit windows van maakt, dan staat de strategie al helemaal van te voren vast. | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 22:38 |
quote:Waarom is een race zonder tankstops geen race? Jarenlang werd er niet getankt. Totdat Brabham in 1982 op het idee kwam dat het sneller was om met halfvolle tanks te starten en te tanken halverwege de race. In 1983 had iedereen het overgenomen, in 1984 werd het verboden. Pas in 1994 weer toegelaten. Is er al die jaren niet geraced? Met tankstops krijg je twee of drie sprintraces per race. De pitstops zijn bepalend waar je eindigt. Een race moet op het circuit worden gereden, niet in de pits. | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 22:47 |
quote:yep, ze hadden serieus 2 tankdoppen. | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 22:49 |
quote:Ik heb zo even geen circuit in mn hoofd zitten waar aan de linkerkant van de wagen getankt wordt?! ![]() Iemand? ![]() | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 22:56 |
Nieuwe pit in Monaco kan ik zo als enige voor de geest halen. Eik let ik er nooit op ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 22:56 |
quote:Magny Cours was dat het geval. Istanbul ook, Montréal, Singapore, en Brazilië. Andere circuits: Petit Le mans -> Road Atlanta (Heeft beide zijden), Knockhill in Schotland. [ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 23:02:58 ] | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:01 |
Monaco? Die heeft weliswaar de pitstraat ook aan de rechterkant van het circuit, maar daar zitten de pitgebouwen toch aan de kant van de track? http://www.formula1.com/races/in_detail/monaco_829/ Edit: en Turkije heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/turkey_830/ Canada heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/canada_831/ Singapore heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/singapore_838/ Sao Paulo heeft de pitstraat volgens de lay-out aan de linkerkant van de track. http://www.formula1.com/races/in_detail/brazil_842/ Zo, dat zijn ze voor dit seizoen. Wil niet meteen zeggen dat, net als op Monaco, de pitgebouwen van deze circuits ook links georiënteerd zijn ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 23:07:46 ] | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 23:01 |
quote:Jup ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 23:03 |
quote:Check de post boven je ![]() | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 23:05 |
quote:Ik kan het me even niet meer helder voor de geest halen, maar als de pit rechts van de baan is en de pitgebouwen aan de kant van de track staan dan loopt de pit zelf aan de rechterkant voorbij aan die gebouwen en dan gaat de slang aan de linkerkant de auto in of ben ik nou gek?! ![]() =edit= Ik wil net zeggen, ik ben toch niet achterlijk ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 23:07 |
quote:Klopt helemaal ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:09 |
quote:niet gezien ![]() Ik heb ook alleen dit seizoen nagezocht ![]() quote:Dat was toch ook je vraag? ![]() ![]() Edit: ik moest wel meteen aan Monaco denken, en die ben ik gaan opzoeken. Maar de lay-out zegt dat de pitstraat rechts zit, alleen dacht ik correct dat de pitgebouwen in die straat links zitten ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 23:16:44 ] | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 23:18 |
Ik denk dat je mijn post van 22:56 niet gezien had waar ik zelf al Monaco zei ![]() En toen dacht ik dus dat jij zei van huh monaco? zovan dat klopt niet hoor vosss ![]() Anyway: quote:WTF, deed Schumacher eerder altijd vlak voor de start gewoon even lekker een dutje? ![]() Dat moet je ook maar kunnen lijkt me ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:20 |
quote:Nee, echt niet. quote:Nope, dus ![]() | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 23:21 |
Nou gelukkig. Alweer een misverstand de wereld uit ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:24 |
quote:Ik ging meteen zoeken toen ik je post-met-vraag zag, en had niet meer de pagina had herladen. Ik lees die post dus net pas ![]() Net zoals ik ook die van Glijdt_licht niet heb gezien ![]() | |
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 23:29 |
Je moet wel opletten hoor, anders vind ik je niet meer lief! ![]() | |
kepler | maandag 15 maart 2010 @ 23:37 |
quote: ![]() ![]() | |
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 23:54 |
quote:Tsss, ik geef nooit meer een antwoord op je vragen ![]() | |
M.Melandri | dinsdag 16 maart 2010 @ 00:00 |
quote:Het lijkt mij wel leuk als Bridgestone alleen nog maar de super softs en softs meeneemt. Dan zullen de teams wel 2x moeten stoppen en zul je bij de kwalificatie ook wat meer verschillende keuzes zien denk ik. | |
nils7 | dinsdag 16 maart 2010 @ 01:32 |
quote:Ik geloof dat ze meestal rond een uur of 6 a 7 al naar het Circuit gaan op zondag ochtend (althans was in de tijden dat de warm up nog bestond). Kan me best voorstellen dat ze rond een uur of 11 a 12 niks meer te doen hebben dat ie dan ff gaat opladen! | |
vosss | dinsdag 16 maart 2010 @ 01:39 |
Toch moet je het maar kunnen. Stel je moet de race winnen om nog kans te maken op de titel? Of je kan dit weekend de titel binnenhalen en 2 andere teams zitten je al races lang echt op de hielen. Ik zou het niet kunnen om dan amper een uurtje van te voren lekker achterover te hangen ergens en op mn gemak een uiltje knappen ![]() | |
bodylotion | dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00 |
quote:hoe deden ze dat voor 1994 dan? Toen werd er ook geracet (Ze konden elkaar wel beter volgen welliswaar) | |
ArcticBlizzard | dinsdag 16 maart 2010 @ 09:58 |
quote:Nee hoor, dan racen we gewoon tegen de klok in, probleem 1 opgelost Maakt niet uit of auto's zijn gemaakt voor lange afstanden op 1 tank, mijn auto is zo gemaakt zodat ik er ook 250 mee zou kunnen rijden maar dat doe ik ook niet. Moeten ze wat beter hun best doen met het afstellen en rijden. Kijk maar naar Virgin, die leggen ook korte afstanden af ![]() | |
MK84 | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:05 |
Jenson was ook blij met Chandhok... http://twitpic.com/18m9sk [ Bericht 64% gewijzigd door MK84 op 16-03-2010 10:19:06 ] | |
bodylotion | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:12 |
Bridgestone moet ook gewoon met twee fatsoenlijke compounds komen waarbij de option tyre ook echt sneller is en niet de halve race meegaat. Ik geloof niet dat de refuel ban het probleem is | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16 |
Precies, die banden gaan gewoon te lang mee | |
vosss | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20 |
Dat idee opperde Nick Fry geloof ik ook al. Een zachte band die over een korte afstand beduidend sneller is dan de harde, maar waar maar een beperkt aantal ronde snel mee te rijden is en een harde band die niet meer dan 20 rondjes meegaat. Ik denk dat ze niet eens 2 stops hoeven te verplichten. Gewoon een zachte band die per ronde 4 seconde sneller is, maar maar 10 rondjes max meegaat en een harde band die er 20 mee gaat. Dan zit je op 30 ronden en voor zover ik weet heeft elke GP meer dan 30 ronden. Ik denk niet dat het er veel spannender op gaat worden als je 2 stops gaat verplichten en de banden laat zoals ze zijn eerlijk gezegd. Het hele probleem is gewoon dat er niet fatsoenlijk geslipstreamd kan worden. Dáár zit het probleem en dat kan je nu niet oplossen, dus moet je het in de banden zoeken lijkt me ![]() | |
Bluurgh | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:43 |
ik vind dat ze sms-diensten a 2 euro per ontvangen bericht (minimaal 3 ontvangen berichten) moeten opzetten waarin je kan stemmen op de coureur die zijn achterligger voorbij moet laten! elke 10 ronden een nieuwe tussenstand en een rijder die degene achter hem voorbij moet laten! Hoort echt bij deze tijd en maakt het voor de jeugd van tegenwoordig vast een stuk spannender want je kan een sms versturen! ![]() | |
vosss | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44 |
![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 16 maart 2010 @ 10:57 |
quote:SMS NU BUTT ON NAAR 4646! | |
Googolplexian | dinsdag 16 maart 2010 @ 11:00 |
quote:"Butt On" ? viezerik | |
bodylotion | dinsdag 16 maart 2010 @ 11:05 |
quote:ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui. En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken? | |
Atreidez | dinsdag 16 maart 2010 @ 11:29 |
Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen? vs. [F1] Nieuwtjes topic #72 Onderweg naar Down Under |