Vroeger werd er ook weleens een uitzondering gemaakt als iemand in de vrije trainingen een tijd had neergezet die wel binnen de 107% regel viel. Vaak mocht diegene dan gewoon meedoen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan mogen ze meteen de kwalificatie op de schop nemen omdat anders de 107% regel niet te handhaven is (of je moet de tijd van de snelste uit Q1 als maatstaf nemen, maar dan heeft iedereen zo weinig tijd om een goede tijd neer te zetten).
In dat geval gewoon weer 12 ronden en een uur de tijd om te kwalificeren. Dat was het mooistequote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan mogen ze meteen de kwalificatie op de schop nemen omdat anders de 107% regel niet te handhaven is (of je moet de tijd van de snelste uit Q1 als maatstaf nemen, maar dan heeft iedereen zo weinig tijd om een goede tijd neer te zetten).
Jack Plooij terug als pitreporter om in de tussentijd de pit af te struinen op zoek naar sappige verhalenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:05 schreef Disavowed het volgende:
[..]
In dat geval gewoon weer 12 ronden en een uur de tijd om te kwalificeren. Dat was het mooiste.
Maar dan krijg je weer dat iedereen wacht tot het einde.
Niet Jack Plooijquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Jack Plooij terug als pitreporter om in de tussentijd de pit af te struinen op zoek naar sappige verhalen
Dat was inderdaad een mooie tijd
Ik weet het niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:22 schreef vosss het volgende:
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt
ja, en die was echt dramatischquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:11 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Niet Jack Plooij.
Dat was die tandarts toch?
Nee man. Plooij was echt een ramp. Zo'n typisch SBS6 figuurquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:22 schreef vosss het volgende:
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt
quote:Hill to join stewards' panel at two races
The FIA has confirmed that Damon Hill will be among the drivers who assist the stewards at grands prix later in the 2010 season.
In a new innovation for this year, a former driver will join the three regular stewards at each race to help make decisions on penalties and similar issues. The move is in response to criticism that the permanent stewards did not have sufficient insight into driving F1 cars when judging controversial incidents.
Four-time world champion Alain Prost is filling the driver's role on the panel at this weekend's Bahrain Grand Prix, and the FIA's deputy president for sport Graham Stoker said today that 1996 title-winner Hill was likely to participate at two races as well.
"Damon Hill has agreed to do two events," Stoker said. "It is likely he's going to do Monaco and another one, and we've got a range of other drivers who positively have said they will come along and help us."
Hill contested 115 grands prix for Brabham, Williams, Arrows and Jordan between 1992 and 1999. He has since become the president of Silverstone circuit owner the British Racing Drivers' Club.
Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.quote:
quote:Todt wil 107 procent-limiet terugzien in de Formule 1
12 maart 2010
Als het aan FIA-president Jean Todt ligt, moet elke coureur in de kwalificatie binnen 107 procent van de tijd van degene op pole-position zitten om mee te mogen doen aan de race. Dit om te voorkomen dat te langzame auto's tijdens de race de snellere deelnemers ophouden.
De regel was tot en met 2002 gebruikelijk in de Formule 1, maar werd in 2003 afgeschaft, omdat coureurs vanaf dat jaar de race moesten starten met de hoeveelheid brandstof waarmee ze zich ook gekwalificeerd hadden. Nu rijden alle deelnemers weer met een gelijke hoeveelheid brandstof in de kwalificatie, en daarom ziet Todt de regel graag terugkeren.
"Wij zijn zeker voor de limiet van 107 procent", vertelde Todt tijdens een persconferentie in Bahrein. "De reden dat het werd afgeschaft, was de opzet van de kwalificatie die werd veranderd. Om het nu voor 2010 weer in te voeren moet er unanieme toestemming van de teams zijn. Dat zie ik echter niet gebeuren, dus we kunnen het pas in 2011 introduceren."
Is dan weer eens wat anders...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.
Ik vond Jack Plooij altijd wel leuke verhaaltjes en onderwerpjes maken voor de F1. Hij was misschien niet zo technisch als Allard, maar vond het zeer vermakelijk en daar gaat het toch uiteindelijk om?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee man. Plooij was echt een ramp. Zo'n typisch SBS6 figuur![]()
De eerste de beste die bij de start was aangerost: ''Haw was yoor rees?!'' Was dat nu voor een vraag als je net bent aangeredenOf bij een motor die ploft met dikke vlammen uit de uitlaat aan het einde van het rechte stuk en dan vragen: ''Wot heppent?''
Kalff was toch de betere pitreporter met degelijk engels, en fatsoenlijke vragen. Winkelman was ook niet slecht. maar die ligt toch mijlen voor wat betreft Plooij.
Gelukkig doet ie nu Domino Day op SBS, past tenminste bij z'n niveau
goed voor het evenwichtquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.
Gaat dit jaar gelukkig niet gebeuren.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:33 schreef rubbereend het volgende:
Als je die 107% regel weer invoert dan draai je de kleine opstartende teams weer de nek om. Niemand gaat toch een team sponsoren wat het eerste jaar nauwelijks in beeld is.
Je zit niet bij een tv?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:44 schreef Kees80 het volgende:
Ben benieuwd of die stream straks weer werkt. Kan ik ze voor het eerst met bewegend beeld aanschouwen![]()
Doe met je meequote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
kicke BBC intro
pfffff ... blij mee zeg, dat BBC
quote:Het weekend zit erop voor Karun Chandhok
Karun Chandhok doet zaterdagmiddag niet mee aan de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. De Indiase coureur van HRT kwam in geen van de drie vrije trainingen in actie, waardoor hij is uitgesloten van de race.
Reglement
"Geen enkele coureur mag aan de race deelnemen als hij niet aan één van de vrije trainingen heeft deelgenomen", zo luidt regel 31.2 van het reglement van de FIA.
Probleem
Een probleem met de koppelingssensor zorgt ervoor dat Chandhok de rest van het weekend werkloos vanaf de zijlijn moet toekijken. Teamgenoot Bruno Senna wist in drie sessies uiteindelijk 31 ronden af te leggen. Het waren tevens de eerste rondjes van het team, dat voorafgaand aan de Grand Prix van Bahrein niet heeft getest.
Volgens mij ziet de FIA wel de Qually als training!quote:
Het onderdeel beweegt zelf niet, maar wordt bedient door de knie van de rijder bedient, het is niet zoals een voor/achtervleugel die doorbuigt, mijn visie is dat het gewoon mag.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben?
http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html
Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto?
Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc.
Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten?
Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn.
Niemand heeft het over het niet symetrisch zijn van die auto gehad
Iemand?
Dat weet ik en daar gaat het ook niet over. Het gaat erover of het wel mag gezien er altijd geroepen is dat de auto's symmetrisch moeten zijn en dat is deze McLaren overduidelijk niet als je het mij vraagt.quote:Het onderdeel beweegt zelf niet, maar wordt bedient door de knie van de rijder bedient, het is niet zoals een voor/achtervleugel die doorbuigt, mijn visie is dat het gewoon mag.
denk dat we het snel bij andere teams gaan zien.
Volgens mij moet het bodywork symmetrisch zijn, maar zo'n vent wordt waarschijnlijk niet tot het bodywork gerekend. Je hebt nou eenmaal geen 100% symmetrie, van sommige onderdelen heb je er maar eentje, dus dan stop je er eentje aan de ene kant van de motor en eentje aan de andere kant, de een heeft koeling nodig, de ander niet. Dus heb je aan de ene kant wel een vent en aan de andere kant niet. Ik heb het niet uitgebreid bestudeerd, maar volgens is dat altijd zo geweest. Alleen mag je niet het bodywork zo maken dat die aerodynamisch geschikter is voor bochten naar rechts of links.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben?
http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html
Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto?
Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc.
Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten?
Dat lijkt me ook het beste argument. Sinds de jaren 70 zijn eigenlijk alle voorzieningen die erop gericht zijn om de aerodynamica te veranderen tussen bocht en recht stuk verboden geweest.quote:Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn.
Lol whut?quote:van sommige onderdelen heb je er maar eentje, dus dan stop je er eentje aan de ene kant van de motor en eentje aan de andere kant,
Begint ie nu al met smoesjes te verzinnenquote:Button: er was iets mis met de auto
Regerend wereldkampioen Jenson Button kende vandaag geen goede kwalificatie. Er was volgens hem iets mis met de auto en hij eindigde slechts als achtste.
Volgens Button verliep de kwalificatie tot en met zijn laatste run naar wens. Daarna was er in de ogen van de McLaren-coureur iets mis met de auto en kon hij niet in de buurt komen van teamgenoot Lewis Hamilton, die vandaag vier tienden sneller was.
“Elke run ging het weer wat beter en voelde ik mij meer op m’n gemak in de auto”, aldus Button tegenover de BBC. “Daarna blokkeerden mijn voorwielen telkens terwijl dat ’s ochtends helemaal niet het geval was.”
“In de laatste run was er iets mis met de auto. Iets voelde verkeerd aan dus we gaan nu de auto onder de loep nemen om te kijken wat er aan de hand is. Ik verbaasde mij over de achtste tijd omdat ik in de laatste ronde zo zat te ploeteren.”
Je hebt maar één accu lijkt me, en maar één oliepomp bijvoorbeeld. Beide zul je proberen zo laag mogelijk in het chassis te plaatsen en binnen een aerdynamisch kader. Dus niet in het midden bovenop de motor. De een zal koeling vragen en de ander niet, dus heb je aan de ene kant wel louvres en aan de andere kant niet lijkt me.quote:
Ik denk ook niet dat als er niks mis is met de auto hij binnen 2 tienden van Hamilton blijft.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:21 schreef vosss het volgende:
Begint ie nu al met smoesjes te verzinnen
Ik snap wat je bedoeld hoor, het stond er alleen een beetje raar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt maar één accu lijkt me, en maar één oliepomp bijvoorbeeld. Beide zul je proberen zo laag mogelijk in het chassis te plaatsen en binnen een aerdynamisch kader. Dus niet in het midden bovenop de motor. De een zal koeling vragen en de ander niet, dus heb je aan de ene kant wel louvres en aan de andere kant niet lijkt me.
Dat denk ik ook niet. Lewis is gewoon de betere van de 2.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat als er niks mis is met de auto hij binnen 2 tienden van Hamilton blijft.
quote:Formula1.com heeft een officiële applicatie uitgebracht, waarmee je realtime gegevens van het circuit ontvangt. Dit is mogelijk doordat er een rechtstreekse koppeling met de computersystemen ter plaatse is gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld rondetijden, aantal rondes en countdowns, snelheden die de coureurs halen en geschreven commentaar.
Dit zijn gegevens die je tijdens een race in beeld krijgt, maar daarnaast kun je ook informatie over het circuit opvragen, zoals lucht- en circuittemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen, windsnelheid en windrichting.
Dat klinkt allemaal wel heel gedetailleerd, maar gelukkig zit er voor de niet zo fanatieke Formule 1-kijker ook nog genoeg informatie in. Je kunt de agenda van het seizoen en de huidige standen in de kampioenschappen bekijken, of een tabel met alle races en de behaalde resultaten. Dat alles wordt gratis aangeboden in de applicatie.
quote:Ecclestone plans 20-race 2011 schedule
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says next year's Indian Grand Prix will not be instead of another event - meaning the 2011 calendar will expand to 20 races.
The event in New Delhi is already pencilled in, and Ecclestone has made it clear that all the current venues will also keep their slots.
When asked in Bahrain if there was going to be 20 races, he said: "Why, do you want more? It's a round number and easy to remember."
Ecclestone also said that he was still keeping an eye on an opportunity to get Formula 1 back into the United States - on the back of comments from Mario Andretti that the natural place for it would be Indianapolis.
Asked for his opinion on whether or not Indianapolis was the best place for it, Ecclestone said: "Yeah, it is. It's only the fact that it's all the wrong crowd and the wrong people and they didn't really... nothing worked there really, we'd have to have a big change round. But we'd like to get back there."
Voor alle anderenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Gelijk even downloadenquote:Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:
Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |