abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79064828
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan mogen ze meteen de kwalificatie op de schop nemen omdat anders de 107% regel niet te handhaven is (of je moet de tijd van de snelste uit Q1 als maatstaf nemen, maar dan heeft iedereen zo weinig tijd om een goede tijd neer te zetten).
Vroeger werd er ook weleens een uitzondering gemaakt als iemand in de vrije trainingen een tijd had neergezet die wel binnen de 107% regel viel. Vaak mocht diegene dan gewoon meedoen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79065335
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan mogen ze meteen de kwalificatie op de schop nemen omdat anders de 107% regel niet te handhaven is (of je moet de tijd van de snelste uit Q1 als maatstaf nemen, maar dan heeft iedereen zo weinig tijd om een goede tijd neer te zetten).
In dat geval gewoon weer 12 ronden en een uur de tijd om te kwalificeren. Dat was het mooiste .

Maar dan krijg je weer dat iedereen wacht tot het einde .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79065536
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:05 schreef Disavowed het volgende:

[..]

In dat geval gewoon weer 12 ronden en een uur de tijd om te kwalificeren. Dat was het mooiste .

Maar dan krijg je weer dat iedereen wacht tot het einde .
Jack Plooij terug als pitreporter om in de tussentijd de pit af te struinen op zoek naar sappige verhalen

Dat was inderdaad een mooie tijd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79065572
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Jack Plooij terug als pitreporter om in de tussentijd de pit af te struinen op zoek naar sappige verhalen

Dat was inderdaad een mooie tijd
Niet Jack Plooij .

Dat was die tandarts toch?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79066011
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79066409
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:22 schreef vosss het volgende:
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt
Ik weet het niet.

Vroegah vond ik Alard prima . Plooij liep maar wat te ouwehoeren had ik de indruk. Of was dat die andere, Rick Winkelman of zo?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79066854
Ik denk dat het Winkelman geweest is, maar dat weet ik niet zeker meer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:52:22 #161
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79067140
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:11 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Niet Jack Plooij .

Dat was die tandarts toch?
ja, en die was echt dramatisch
allard was als pitreporter wel leuk, maar als commentator echt verschrikkelijk
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79071470
Overigens dat gezeur over die 107% regel begrijp ik echt niet.
Is het nou zo erg dat er 1 of misschien 2 auto's (afhankelijk van of die van Chandok nog op tijd klaar is ) een seconde of 11 langzamer zijn dan de kop van het veld?

Hier een willekeurige kwalificatie op Spa (2008) uit de LMS Series:

LMP1: Sarrazin - 1.58,069
LMP2: Verstappen - 2.05,841
GT1: Garcia - 2.16,074
GT2: Bruni - 2.21,205

Daar zit 23 seconden tussen en tijdens de race zijn het dus echt wel meer auto's die 7, 18 of 23 seconden langzamer zijn dan de LMP1 klasse en dat levert eik ook geen problemen op. De langzamere klasses kijken gewoon in hun spiegel en moeten de snellere voorlaten.

Ik snap het niet zo dat ze er in de F1 zo moeilijk over doen.
Ik denk voornamelijk omdat ze bang zijn om hun kwalificatie te verkloten omdat toevallig een langzaam team in de weg rijdt.

In de race kunnen ze daar toch zonder problemen voorbij steken? En het is echt niet zo dat een HRT auto ineens midden in een bocht op de rem gaat staan en ineens 80km/u minder hard rijdt.
Bovendien zie je als je ze op een ronde zet toch gewoon als je er naar toe rijdt dat ze veel langzamer zijn? Het is gewoon een kwestie van het juiste moment van er voorbij steken zou ik zeggen.

Zo moeilijk kan dat niet zijn imo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:53:20 #163
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_79071608
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:22 schreef vosss het volgende:
Jack was een stuk beter dan Alard als je het mij vraagt
Nee man. Plooij was echt een ramp. Zo'n typisch SBS6 figuur

De eerste de beste die bij de start was aangerost: ''Haw was yoor rees?!'' Was dat nu voor een vraag als je net bent aangereden Of bij een motor die ploft met dikke vlammen uit de uitlaat aan het einde van het rechte stuk en dan vragen: ''Wot heppent?''

Kalff was toch de betere pitreporter met degelijk engels, en fatsoenlijke vragen. Winkelman was ook niet slecht. maar die ligt toch mijlen voor wat betreft Plooij.

Gelukkig doet ie nu Domino Day op SBS, past tenminste bij z'n niveau
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_79071976
quote:
Hill to join stewards' panel at two races

The FIA has confirmed that Damon Hill will be among the drivers who assist the stewards at grands prix later in the 2010 season.

In a new innovation for this year, a former driver will join the three regular stewards at each race to help make decisions on penalties and similar issues. The move is in response to criticism that the permanent stewards did not have sufficient insight into driving F1 cars when judging controversial incidents.

Four-time world champion Alain Prost is filling the driver's role on the panel at this weekend's Bahrain Grand Prix, and the FIA's deputy president for sport Graham Stoker said today that 1996 title-winner Hill was likely to participate at two races as well.

"Damon Hill has agreed to do two events," Stoker said. "It is likely he's going to do Monaco and another one, and we've got a range of other drivers who positively have said they will come along and help us."

Hill contested 115 grands prix for Brabham, Williams, Arrows and Jordan between 1992 and 1999. He has since become the president of Silverstone circuit owner the British Racing Drivers' Club.
pi_79072027
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:04 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:32:14 #166
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79075283
quote:
Todt wil 107 procent-limiet terugzien in de Formule 1
12 maart 2010

Als het aan FIA-president Jean Todt ligt, moet elke coureur in de kwalificatie binnen 107 procent van de tijd van degene op pole-position zitten om mee te mogen doen aan de race. Dit om te voorkomen dat te langzame auto's tijdens de race de snellere deelnemers ophouden.

De regel was tot en met 2002 gebruikelijk in de Formule 1, maar werd in 2003 afgeschaft, omdat coureurs vanaf dat jaar de race moesten starten met de hoeveelheid brandstof waarmee ze zich ook gekwalificeerd hadden. Nu rijden alle deelnemers weer met een gelijke hoeveelheid brandstof in de kwalificatie, en daarom ziet Todt de regel graag terugkeren.

"Wij zijn zeker voor de limiet van 107 procent", vertelde Todt tijdens een persconferentie in Bahrein. "De reden dat het werd afgeschaft, was de opzet van de kwalificatie die werd veranderd. Om het nu voor 2010 weer in te voeren moet er unanieme toestemming van de teams zijn. Dat zie ik echter niet gebeuren, dus we kunnen het pas in 2011 introduceren."
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:21:42 #167
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_79080274
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.
Is dan weer eens wat anders...
pi_79082596
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee man. Plooij was echt een ramp. Zo'n typisch SBS6 figuur

De eerste de beste die bij de start was aangerost: ''Haw was yoor rees?!'' Was dat nu voor een vraag als je net bent aangereden Of bij een motor die ploft met dikke vlammen uit de uitlaat aan het einde van het rechte stuk en dan vragen: ''Wot heppent?''

Kalff was toch de betere pitreporter met degelijk engels, en fatsoenlijke vragen. Winkelman was ook niet slecht. maar die ligt toch mijlen voor wat betreft Plooij.

Gelukkig doet ie nu Domino Day op SBS, past tenminste bij z'n niveau
Ik vond Jack Plooij altijd wel leuke verhaaltjes en onderwerpjes maken voor de F1. Hij was misschien niet zo technisch als Allard, maar vond het zeer vermakelijk en daar gaat het toch uiteindelijk om?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:03:36 #169
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79084228
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Niet goed. Hill is best partijdig, met name als het om Engelsen vs Schumi gaat.
goed voor het evenwicht
The line is a dot to you!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 13 maart 2010 @ 02:33:01 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79087699
Als je die 107% regel weer invoert dan draai je de kleine opstartende teams weer de nek om. Niemand gaat toch een team sponsoren wat het eerste jaar nauwelijks in beeld is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 13 maart 2010 @ 05:39:18 #171
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79088478
Woehoe! Ben toch wel blij dat de eerste race niet in melbourne is want anders had ik door m'n werk de qually moeten missen

Desalniettemin eindelijk zondag weer op 't puntje van m'n stoel zondag die Duitser afkafferen!
Dat het een mooi seizoen mag worden en pas beslist in Abu Dhabi!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79088888
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 02:33 schreef rubbereend het volgende:
Als je die 107% regel weer invoert dan draai je de kleine opstartende teams weer de nek om. Niemand gaat toch een team sponsoren wat het eerste jaar nauwelijks in beeld is.
Gaat dit jaar gelukkig niet gebeuren.

Wat volgens mij Chandhok een tijdje geleden zei, was dat kleine tijdsverschillen tussen de rijders eigenlijk meer iets is van het tegenwoordige racen zeker als je het vergelijkt met vroeger. Vond eigenlijk wel dat hij daar deels een punt had. Vroeger waren de verschillen in tijd namelijk aanzienlijk groter.

Ach we verlangen allemaal naar de tijden van weleer, dan is het misschien terugbrengen van de langzamere deelnemende teams wel weer eens een goed begin.
pi_79088897
Ben benieuwd of die stream straks weer werkt. Kan ik ze voor het eerst met bewegend beeld aanschouwen
pi_79090628
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:44 schreef Kees80 het volgende:
Ben benieuwd of die stream straks weer werkt. Kan ik ze voor het eerst met bewegend beeld aanschouwen
Je zit niet bij een tv?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:11:20 #175
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79090805
nu op bbc1, preview!
pi_79090859
kicke BBC intro

pfffff ... blij mee zeg, dat BBC
Calm down, please!
pi_79090959
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
kicke BBC intro

pfffff ... blij mee zeg, dat BBC
Doe met je mee

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79091016
leuke beelden
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:40 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79091218
Is dat nouw B. Becker?
* Tennis was nooit mijn sport iig. hehehe

Mooie voorbeschouwing! Ik zag ook dat Monster bij Brawn gebleven is!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79091359
Was dit al ergens gepost?
quote:
Het weekend zit erop voor Karun Chandhok

Karun Chandhok doet zaterdagmiddag niet mee aan de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. De Indiase coureur van HRT kwam in geen van de drie vrije trainingen in actie, waardoor hij is uitgesloten van de race.
Reglement
"Geen enkele coureur mag aan de race deelnemen als hij niet aan één van de vrije trainingen heeft deelgenomen", zo luidt regel 31.2 van het reglement van de FIA.

Probleem
Een probleem met de koppelingssensor zorgt ervoor dat Chandhok de rest van het weekend werkloos vanaf de zijlijn moet toekijken. Teamgenoot Bruno Senna wist in drie sessies uiteindelijk 31 ronden af te leggen. Het waren tevens de eerste rondjes van het team, dat voorafgaand aan de Grand Prix van Bahrein niet heeft getest.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:45:06 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79091576
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:36 schreef ChatGirl het volgende:
Was dit al ergens gepost?
[..]


Volgens mij ziet de FIA wel de Qually als training!
Volgens de BBC en hemzelf gaan ze hem wel proberen de baan op te krijgen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79091687
Maar dan loopt hij achter de feiten aan. Het gegeven dat ie nog geen meter heeft gereden dit weekend, maar tijdens de quali wel mag trainen. Dan staan er morgen toch gewoon 23 mannen aan de start?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_79094756
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79094855
Overigens: Sky Sports heeft zijn artikel over de Chandhok definitief niet mee mocht doen van de site gehaald voor ik er een artikel (of update) over kon maken. Helaas crashte mijn FF, waardoor ik het nooit heb kunnen kopieren...

http://www.skysports.com/story/0,19528,12433_6018923,00.html
Op NewsNow stond: Bahrain over for Chandhok, Sky Sports - F1 11:20
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79096079
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben?

http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html

Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto?
Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc.

Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten?

Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn.

Niemand heeft het over het niet symetrisch zijn van die auto gehad

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79096546
Ik denk dat het puur gaat om rechts en links als je het over de symetrische eisen hebt. De auto heeft in principe maar 1 bovenkant, en niet een rechter en een linker bovenkant? (als je het over het gedeelte voor de coureur hebt natuurlijk, de delen naast de motorkap zijn wel een linker en een rechterbovenkant).
Where facts are few, experts are many.
pi_79096748
Nouja dat weet ik dus niet. In principe heeft elke auto een linker en een rechterkant natuurlijk met een denkbeeldige middenlijn dwars over de auto.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:52:30 #188
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79096753
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben?

http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html

Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto?
Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc.

Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten?

Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn.

Niemand heeft het over het niet symetrisch zijn van die auto gehad

Iemand?
Het onderdeel beweegt zelf niet, maar wordt bedient door de knie van de rijder bedient, het is niet zoals een voor/achtervleugel die doorbuigt, mijn visie is dat het gewoon mag.
denk dat we het snel bij andere teams gaan zien.
pi_79096799
quote:
Het onderdeel beweegt zelf niet, maar wordt bedient door de knie van de rijder bedient, het is niet zoals een voor/achtervleugel die doorbuigt, mijn visie is dat het gewoon mag.
denk dat we het snel bij andere teams gaan zien.
Dat weet ik en daar gaat het ook niet over. Het gaat erover of het wel mag gezien er altijd geroepen is dat de auto's symmetrisch moeten zijn en dat is deze McLaren overduidelijk niet als je het mij vraagt.

Ik kan zo uit het reglement niet halen of het nou wel of niet mag, daarom nodigde ik iedereen uit om eens te lezen en kijken of hij of zij het er wel uit kan halen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79096920
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat met die McLaren en die airduct wat ze op de neus hebben?

http://www.formula1.com/i(...)ations/8695/fia.html

Iemand die daar uit kan halen of dat nou wel of niet mag gezien het symmetrisch moeten zijn van de auto?
Er staan een hoop dingen in als tussen zoveel en zoveel mm vanuit dat punt of tussen zoveel mm van dat punt tot dat punt etc etc.

Moeten die auto's nou volledig symmetrisch zijn, of valt dat stukje voorkant waar McLaren die airduct heeft zitten nou net buiten?
Volgens mij moet het bodywork symmetrisch zijn, maar zo'n vent wordt waarschijnlijk niet tot het bodywork gerekend. Je hebt nou eenmaal geen 100% symmetrie, van sommige onderdelen heb je er maar eentje, dus dan stop je er eentje aan de ene kant van de motor en eentje aan de andere kant, de een heeft koeling nodig, de ander niet. Dus heb je aan de ene kant wel een vent en aan de andere kant niet. Ik heb het niet uitgebreid bestudeerd, maar volgens is dat altijd zo geweest. Alleen mag je niet het bodywork zo maken dat die aerodynamisch geschikter is voor bochten naar rechts of links.
quote:
Ik heb Olav of Jake en zijn kornuiten er verder niet over gehoord en ook geen enkel team wat het daarover gehad heeft. Alleen dat ze dachten dat het illegaal was omdat het zogenaamd flexibele aerodynamische onderdelen zouden zijn.
Dat lijkt me ook het beste argument. Sinds de jaren 70 zijn eigenlijk alle voorzieningen die erop gericht zijn om de aerodynamica te veranderen tussen bocht en recht stuk verboden geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79097268
quote:
van sommige onderdelen heb je er maar eentje, dus dan stop je er eentje aan de ene kant van de motor en eentje aan de andere kant,
Lol whut?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:16:39 #192
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_79097432
Wat definieer je als bodywork? Denk dat daar de eerste vraag al is. En is het de grote die symmetrisch moet zijn, of geldt dit ook voor alle sleufjes (in dit geval luchthappertje)?
Als ik het goed begrijp telt dit alleen voor het chassis en de monocoque. Ze zeggen namelijk dat het bodywork pas begint na zoveel milimeter na de voorwielen, en pas stopt zoveel milimeter voor de achterwielen. Dus als die luchthapper voor die lijnen zit telt die niet bij het bodywork en hoeft ie ook niet gelijk te zijn aan de andere kant van de wagen.

Ferrari reed in het verleden ook met een ongelijke achtervleugel in Monza. Deze was aan de (de auto van voor gezien) rechterzijde groter. McLaren reed de 2 vorige seizoenen met 2 ongelijke openingen in de sidepods, waarbij de koeling van de olie minder rijwind kreeg als de kant van de koelvloeistof.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_79097519
Dit waren nou leuke dingen geweest die Olav uit had kunnen zoeken en morgen in de voorbeschouwing had kunnen laten zien als ie op locatie geweest was.

En inderdaad, als het buiten dat stuk valt dan gelden die regels niet, zover was ik ook, maar op de onboard leek het toch echt duidelijk binnen dat vlak te vallen imo.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79097577
quote:
Button: er was iets mis met de auto

Regerend wereldkampioen Jenson Button kende vandaag geen goede kwalificatie. Er was volgens hem iets mis met de auto en hij eindigde slechts als achtste.

Volgens Button verliep de kwalificatie tot en met zijn laatste run naar wens. Daarna was er in de ogen van de McLaren-coureur iets mis met de auto en kon hij niet in de buurt komen van teamgenoot Lewis Hamilton, die vandaag vier tienden sneller was.

“Elke run ging het weer wat beter en voelde ik mij meer op m’n gemak in de auto”, aldus Button tegenover de BBC. “Daarna blokkeerden mijn voorwielen telkens terwijl dat ’s ochtends helemaal niet het geval was.”

“In de laatste run was er iets mis met de auto. Iets voelde verkeerd aan dus we gaan nu de auto onder de loep nemen om te kijken wat er aan de hand is. Ik verbaasde mij over de achtste tijd omdat ik in de laatste ronde zo zat te ploeteren.”
Begint ie nu al met smoesjes te verzinnen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79097619
Sorry, maar wat een duf circuit zeg .

Volgend jaar maar weer lekker naar Melbourne voor wat betreft de openingsrace.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79097709
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:10 schreef vosss het volgende:
Lol whut?
Je hebt maar één accu lijkt me, en maar één oliepomp bijvoorbeeld. Beide zul je proberen zo laag mogelijk in het chassis te plaatsen en binnen een aerdynamisch kader. Dus niet in het midden bovenop de motor. De een zal koeling vragen en de ander niet, dus heb je aan de ene kant wel louvres en aan de andere kant niet lijkt me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79097732
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:21 schreef vosss het volgende:
Begint ie nu al met smoesjes te verzinnen
Ik denk ook niet dat als er niks mis is met de auto hij binnen 2 tienden van Hamilton blijft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79097766
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt maar één accu lijkt me, en maar één oliepomp bijvoorbeeld. Beide zul je proberen zo laag mogelijk in het chassis te plaatsen en binnen een aerdynamisch kader. Dus niet in het midden bovenop de motor. De een zal koeling vragen en de ander niet, dus heb je aan de ene kant wel louvres en aan de andere kant niet lijkt me.
Ik snap wat je bedoeld hoor, het stond er alleen een beetje raar.
Van sommige onderdelen heb je er maar 1 dus je legt 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant.
Hoe kan dat als je er maar 1 hebt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79097792
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat als er niks mis is met de auto hij binnen 2 tienden van Hamilton blijft.
Dat denk ik ook niet. Lewis is gewoon de betere van de 2.
Voor nu krijgt Button nog het voordeel van de twijfel, maar ik voorspel alvast dat er bijna elke kwalificatie wel iets mis gaat zijn met Button zn auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79098215
Ik ben niet zo onder de indruk van Hamilton, ik vind het een choker en hij lijkt me niet een coureur die zijn auto beter maakt. Maar qua pure snelheid is hij natuurlijk wel heel goed, en Button niet zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 maart 2010 @ 05:59:06 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79118335
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
quote:
Formula1.com heeft een officiële applicatie uitgebracht, waarmee je realtime gegevens van het circuit ontvangt. Dit is mogelijk doordat er een rechtstreekse koppeling met de computersystemen ter plaatse is gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld rondetijden, aantal rondes en countdowns, snelheden die de coureurs halen en geschreven commentaar.
Dit zijn gegevens die je tijdens een race in beeld krijgt, maar daarnaast kun je ook informatie over het circuit opvragen, zoals lucht- en circuittemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen, windsnelheid en windrichting.

Dat klinkt allemaal wel heel gedetailleerd, maar gelukkig zit er voor de niet zo fanatieke Formule 1-kijker ook nog genoeg informatie in. Je kunt de agenda van het seizoen en de huidige standen in de kampioenschappen bekijken, of een tabel met alle races en de behaalde resultaten. Dat alles wordt gratis aangeboden in de applicatie.

Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79118786
quote:
Ecclestone plans 20-race 2011 schedule

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says next year's Indian Grand Prix will not be instead of another event - meaning the 2011 calendar will expand to 20 races.

The event in New Delhi is already pencilled in, and Ecclestone has made it clear that all the current venues will also keep their slots.

When asked in Bahrain if there was going to be 20 races, he said: "Why, do you want more? It's a round number and easy to remember."

Ecclestone also said that he was still keeping an eye on an opportunity to get Formula 1 back into the United States - on the back of comments from Mario Andretti that the natural place for it would be Indianapolis.

Asked for his opinion on whether or not Indianapolis was the best place for it, Ecclestone said: "Yeah, it is. It's only the fact that it's all the wrong crowd and the wrong people and they didn't really... nothing worked there really, we'd have to have a big change round. But we'd like to get back there."
pi_79119156
quote:
Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]

[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Voor alle anderen

http://www.formula1.com/mobile_services/live_timing.html
pi_79119323
quote:
Op zondag 14 maart 2010 05:59 schreef nils7 het volgende:
Voor de iPhone gebruikers:

Formula1.com levert realtime informatie van de Formule 1
[..]

[ afbeelding ]
Bron
Installeren op de iPhone (gratis)
Gelijk even downloaden
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')