Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Sally het volgende:
Ik heb de OP in de wiki nu aangepast met maar 3 namen van Nederlandse coureurs, alleen diegenen die ooit of nu iets met de F1 van doen hadden.
Edit:
[..]
Ho-Pin doet meequote:Op donderdag 11 maart 2010 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.
Jos Verstappen
Carel Godin de Beaufort
Jan Lammers
Gijs van Lennep
Huub Rothengatter
Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen.
Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen.
Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen.
Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari'squote:Op donderdag 11 maart 2010 14:12 schreef k_man het volgende:
Ja, daar snap ik nog steeds betrekkelijk weinig van. Waarom hebben teams een testcoureur in dienst als er toch niet getest mag worden? Zo'n Badoer bijvoorbeeld, wat doet die nou eigenlijk?
Simulator.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's
Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel
Haha, ik hoop het.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:34 schreef THEFXR het volgende:
Ik denk dat die ouwe vos in de mercedes, gehakt maakt van iedereen maakt komende zondag.
je moet met je banden de race aanvangen,waarmee je ook de kwali hebt gereden en zuinig rijden ivm tankverbod, is hem op het lijf geschreven.
zondag=gehaktdag
ik denk ook dat ze adviserenquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's
Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel
Ben Ponquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.
Jos Verstappen
Carel Godin de Beaufort
Jan Lammers
Gijs van Lennep
Huub Rothengatter
Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen.
Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen.
Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen.
Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar?
Bronquote:Heidfelds analysis of the Barecelona test. He looked at the cars in fast corners, slow corners, over the kerbs, etc.
Ferrari:
- Ferrari impressed more during the Jerez test.
- In Jerez the balance of the car was neutral, while in Barcelona the car had a slight tendency to understeer (this could be explained by the nature of the Barcelona track, which provokes understeer, while Jerez provokes oversteer.)
- The car has a lot of downforce.
- The car is stable in fast corners, which gives the drivers confidence.
- Sudden over- or understeer can be correctly easily by the drivers, even on high fuel.
Red Bull:
- Without looking at the lap times, the Red Bull looked to be the best car after its updates.
- It is almost frightening how good the Red Bull is.
- Red Bull has "sandbagged" in Barcelona; they haven't shown their full potential.
- He has seldom seen a car that is so well balanced, both is fast and slow corners.
- No other car has as much downforce in fast corners than the Red Bull.
- No other car brake as late and as long into the corners as the Red Bull.
- No other car is as good over the kerbs as the Red Bull.
- The Red Bull swinged the less on/after a bumpy track.
- They have worked a lot on the suspension and damping.
- The car has very little over- and understeer.
- Vettel and Webber can very easily drive the car on the limit.
McLaren:
- Before the updates the car was very nervous when driving over bumps.
- The car was very "pitch senstive"; it had extreme reactions under breaking and acceleration (tail stepping out and such).
- After the updates, the car was transformed in terms of handling.
- It over- and understeers a bit too much still.
- The car is tuned very stiff also in slow corners.
Sauber:
- The most stiffly tuned car.
- It jumps very much on uneven ground.
- Looks like a car that is difficult to drive.
- For Kobayashi, he always worries that he just flies of.
- But the car seems to be fast.
- Much will depend on whether Sauber can maintain that level.
Toro Rosso:
- Suprisingly good.
- The car oversteers a bit too much, but still driveable, due to which the tyres won't be destroyed.
Williams:
- Almsot in all aspects average; nowhere it is particularly good or particularly bad.
- Tuned very soft, which makes it good to drive in slow corners and over the kerbs, but slows it down in fast corners.
- The Williams is the car that rolls the most in turn 9, the fast righthander.
Renault:
- Improved a lot with it updates.
- The car is very nervous, or has to be driven nervous and aggressive.
- Suffers quite a lot from over- and understeer, but still controllable.
Force India:
- The car goes very well in fast corners.
- A bit nervous, but might be partly due to the aggressive driving style of Sutil
Newcomers:
- The balance of the Virgin is a disaster.
- Lotus looks much more balanced.
- Lotus has more downforce, but less grip and poor traction.
Hij zegt niks over zijn eigen team!quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:11 schreef ElmarO het volgende:
Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld:
[..]
Bron
Hieruit kunnen we concluderen dat het tussen Red Bull en Ferrari zal gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:11 schreef ElmarO het volgende:
Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld:
[..]
Bron
quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:47 schreef Sally het volgende:
@ Sinister-D-: je kunt deze nieuwe tekst wel in de OP plakkenhttp://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes
quote:HP signs Renault sponsorship deal
The Renault F1 team has announced a sponsorship agreement with HP for the 2010 and 2011 seasons.
The new deal means the HP branding will appear on the Renault cars from this weekend's Bahrain Grand Prix.
As part of the agreement, Renault will gain access to HP technology in order to improve on-track performance.
"We are delighted to welcome a global leader of the stature of HP to our partner network," said Renault team chairman Gerard Lopez. "F1 has a proven ability to boost brand awareness around the world, and we are proud that Renault F1 Team will be HP's partner of choice in achieving this goal.
"Genii Capital believes that F1 can also be used as a very powerful business development platform.
"We hope that HP can develop new business opportunities through Genii Capital's B2B platform and Mangrove Capital's access to exciting technology opportunities."
Daar zet ik m'n geld dus ook op op in. Tot en met Spanje zal Ferrari het te kloppen team zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef svenistheman het volgende:
*knip*
Het geld zet ik nog steeds op Alonso
quote:FIA re-opens 2011 selection process
Formula 1's ruling body will re-open the selection process for a potential 13th team to join the sport in 2011, the FIA said on Thursday.
The governing body has taken the decision after US F1, which had the 13th slot for the 2010 season, failed to be ready to compete in this year's championship.
The American team had requested that the FIA delayed its entry for next year.
However, the FIA has decided to re-open the selection process for the final slot, meaning there is likely to be a significant number of candidates hoping to race next season.
Lola, Epsilon Euskadi, Prodrive and N.Technology were among the teams to have applied for an entry for this year.
The governing body also said US F1 could face sanctions for its absence.
"With regard to the USF1 team's non-participation in the 2010 championship, the world council mandated the FIA president, in full compliance with the new code of practice for disciplinary matters, to take forward the most appropriate action," it said in a statement.
The FIA also confirmed that rookie Karun Chandhok had been granted his superlicence to competed with the HRT team at this weekend's Bahrain Grand Prix.
Wel de zoveelste Engels native die het verschil tussen there en their niet begrijpt.quote:# Just heard from a source that the Virgin car will not finish the race! as there Fuel tank is too small to finish it! 4:01 AM Mar 10th via web
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
mark Sutton, jeweetz die F1 fotograaf enzo
[..]
Wel de zoveelste Engels native die het verschil tussen there en their niet begrijpt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |