abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:34:48 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_78984672


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 |

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix


Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (USF1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

  • USF1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing

    Sporting Regulations
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

    Technical Regulations 2009/2010
    [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS(Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
    Denk aan het uur verschil met Engeland![/sib]

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-gedeelte

    FOK! Formule 1-manager 2010

    [sub]De OP is hier te vinden


    ============== Weggehaalde links: ================
    Sporting Regulations
    [PDF] 2007 sporting regulations - F1
    [PDF] 2008 sporting regulations - F1

    Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
    [nog te plakken, kan nog geen afscheid nemen ]

    ====================================================================
    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15
    - Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22
    - Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:35 21:45
    - Naam Nelsinho laten staan (onder protest ). Witregels verwijderd.
    - Rest van wikitekst eromheen aangepast.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23
    -Lucas di Grassi ipv Luca

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 23 aug 2009 @13.17
    - Jaime Algesuari toegevoegd ipv Sebas Bourdais

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 sep 2009 @10:02
    - Algesuari -> Alguersuari
    - Alle racetopics delen 1 toegevoegd na Monaco 2009

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 28 okt 2009 22:47
    - Aangepast voor deel 57

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 13 nov 2009 20:55
    -Aangepast voor seizoen 2010

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 14 nov 2009 11:03
    -Aangepast voor seizoen 2010

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 31 dec 2009 1:10
    - Namen van websites aangepast, aanpassing voor topic 62

    Wiki aangepast:
    ...
    19 feb 2010 19:44 ElmarO
    ...
    21 feb 2010 08:15 ElmarO

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 20 en 21 feb 23:48
    - Volgorde veranderd van onderwerpen, opmaak gewijzigd door veel witregels weg te halen.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 10 mrt 2010 23:34
    - US F1 en Stefan GP toegevoegd dat ze niet racen in 2010
    - url van website van FOK!sport aangepast.
    -Onze boyz aangevuld met Ho-Pin, Bleekemolen, Henki, Max Verstappen, Renger, Nyck de Vries.
    - Sites van andere NL-coureurs geupdate.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 11 mrt 2010 12:16
    - Lijst 'Onze boyz' ingekort met alleen coureurs die ooit of nu met de F1 van doen hebben, en verwezen naar ander topic (Nederlandse racetalenten).

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 mrt 2010 12:09 Sally
    - Url vorig deel + OP van Bahrein 2010 + FOK! Formule 1-managerlink + coureursnummers toegevoegd + links uit de OP gehaald en onderaan geplakt
    =======================================================================================================
    Hier staat de OP voor de topics die betrekking hebben op een GP-weekend.





    Na Australie, Maleisie en Bahrain zijn we nu eindelijk weer aanbeland in Europa. Niet in Imola maar in het Spaanse Barcelona strijkt het Formule 1 veld neer voor ronde 4 van het wereldkampioenschap.
    Kimi Raikkonen en BMW gaat als leider de Europese serie in. Kan McLaren na de dramatische race van Bahrain zich terug vechten aan de top?
    Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport



    Barcelona kent een rijke racehistorie welke terug gaat tot begin vorige eeuw. Desondanks is het Circuit de Catalunya pas sinds 1991 toneel van de Grand Prix van Spanje. Voorheen had de organisatie moeite de tribunes vol te krijgen, maar dankzij de prestaties van Fernando Alonso is dat sinds 2005 wel anders.
    Het circuit is een van de belangrijkere testcircuits tijdens de winter. Aerodynamica is hier het sleutelwoord. Met een goede aerodynamica win je hier het meest van alle circuits op de kalender. Dankzij de schommelende temperaturen passen de omstandigheden van het asfalt zich vrijwel continue aan. De motor wordt gemiddeld belast, maar de paardenkrachten zijn op het rechte stuk van groot belang.

















    De eerste race in Barcelona vond plaats in 1991, en was meteen een gedenkwaardige race. Nigel Mansell en Ayrton Senna voeren een legendarisch gevacht als beiden op het rechte stuk, op slechts enkele centimeters van elkaar, zij aan zij rijden. Senna zal later spinnen en als vijfde eindigen, Mansell wint de race.
    In 1994 is Ayrton Senna er niet meer bij. Nog geen maand voor de Spaanse GP is de Braziliaan dodelijk verongelukt op het circuit van Imola. Damon Hill is nu de aangewezen man bij het team van Williams. Hill weet de race te winnen, een zeer emotioneel moment voor het Williams-team, en de toeschouwers.
    In 1996 mag Michael Schumacher de hoogste trede van het podium beklimmen. In de stromende regen is de Duitser veel sneller dan de concurrentie, soms wel vier seconden per ronde. De Spaanse GP van 1996 is tevens de eerste overwinning van Schumacher in een Ferrari.
    In 1998 gaat een periode in, waarin McLaren domineert op het Circuit de Catelunya. Mika Hakkinen weet in 1998, 1999 en 2000 te winnen. David Coulthard eindigt alledrie de keren als tweede. De races waren op zichzelf niet spannend, elk team kende het circuit door en door vanwege de vele testkilometers.
    In 2001 leek Mika Hakkinnen de dominantie van McLaren voort te zetten. In de laatste ronde moet hij zijn bolide echter aan de kant zetten met een rokende motor. Michael Schumacher greep zijn kans, en doorbreekt de zegereeks van McLaren.
    In 2002 was Schumacher oppermachtig. Met meer dan dertig seconden voorsprong eindigt hij als eerste. Ook in 2003 en 2004 is de Duitser oppermachtig. Hij wint beide races met een grote voorsprong op de concurrentie.
    In 2005 gaat de overwinning naar Kimi Raikkonen. In zijn McLaren weet hij de eerste bocht het snelst te bereiken. Er volgt al snel een safety-car periode omdat beide Minardi\'s bij de start zijn blijven staan. Nadat de race wordt hervat rijdt Raikkonen snel weg bij Alonso, die op dat moment tweede ligt. Na de eerste serie pitstops doet Raikkonen het rustig aan, zijn voorsprong is groot genoeg.



    e start werd afgebroken doordat Jarno Trulli zijn motor liet afslaan door problemen met de brandstofdruk. De Toyota werd naar de pits geduwd, waar deze alsnog werd gestart. Na de herstart probeerde Fernando Alonso Felipe Massa buitenom in de eerste bocht in te halen, maar de Spanjaard belandde in het zand. Lewis Hamilton pakte de tweede plaats, terwijl Alonso tot de vierde plaats terugviel. Alexander Wurz en Ralf Schumacher raakten elkaar toen het veld moest afremmen voor een trage Takuma Sato. Schumacher kon de wagen nog laten repareren, maar de Williams van Wurz was te zwaar beschadigd om nog door te kunnen rijden.

    Mark Webber was de tweede uitvaller van de dag, toen hij de wagen in de pits moest parkeren. Slechts minuten later vielen zowel Trulli als R�ikkönen stil. Scott Speed kreeg op topsnelheid een klapband linksachter en belandde in de grindbak. Ondertussen had Massa een voorsprong van meer dan tien seconden opgebouwd op de twee McLarens en maakte in ronde 19 zijn pitstop. Bij het wegrijden spoot er benzine in het rond en stond de Ferrari kortstondig in brand. Door de rijwind doofde het brandje snel en kon de Braziliaan zijn weg vervolgen.

    Vitantonio Liuzzi miste opeens alle snelheid en kon in de pitstraat ternauwernood worden ontweken door David Coulthard. Jenson Button kwam bij het uitrijden van de pitstraat zijn teamgenoot tegen en reed zijn voorvleugel stuk op de achterwielen van Rubens Barrichello. Tussendoor maakten ook Alonso en Hamilton hun pitstops, waardoor Nick Heidfeld kortstondig aan de leiding kwam.

    Heidfeld maakte zijn eerste pitstop, maar werd te vroeg weggestuurd, waardoor zijn rechtervoorwiel niet vast zat. Hij moest het hele circuit voorzichtig rond om het wiel alsnog te laten vastzetten. Door alle actie in de race was Kubica geklommen tot de vierde plaats en reed Coulthard inmiddels op de vijfde positie. Beide coureurs waren snel en reden het gat naar Alonso langzaam maar zeker dicht. Christijan Albers reed ondertussen anoniem op de vijftiende plaats en werd na het negeren van blauwe vlaggen ook nog eens bestraft met een drive through-penalty.

    Giancarlo Fisichella, op de negende plaats, was sneller dan Barrichello, maar kwam er niet voorbij. Renault haalde hem daarom wat eerder naar binnen voor zijn tweede stop. Niet lang daarna kwam ook Massa binnen voor zijn laatste stop. De Braziliaan had net niet genoeg voorsprong opgebouwd om de leiding te behouden en kwam in verkeer terecht. Hij kwam echter weer aan de leiding toen beide McLarens hun tweede stops maakten.

    Na een relatief rustige middendeel begonnen in de laatste twintig ronden weer wagens uit te vallen. Schumacher parkeerde zijn wagen in de garage en ook Heidfeld haalde de finish niet. Hamilton reed zijn laatste stint op de hardere banden, terwijl Alonso op de zachtere banden reed en wel sneller was dan zijn teamgenoot, maar een te grote achterstand had om een bedreiging voor diens tweede plaats te worden.

    Opvallend was de klassering van Takuma Sato. De Japanner was van de dertiende plaats gestart en scoorde, vooral door de vele uitvallers, het allereerste punt voor Super Aguri F1 ooit. Hij moest daarvoor nog wel Fisichella achter zich houden.

    Massa won de race met een ruime voorsprong op Hamilton. De Brit gaat echter aan de leiding van het kampioenschap en laat Alonso en R�ikkönen achter zich.












    Vrijdag 25 april 2008

    10:00 - 11:30 vrije training 1
    14:00 - 15:30 vrije training 2

    Zaterdag 26 april 2008

    11:00 - 12:00 vrije training 3
    14:00 - 15:00 kwalificatie training

    Zondag 27 april 2008

    14:00 - Gran Premio de Espana Telefonica 2008



    Zaterdag 26 april
    13.55 - 15.15 RTL GP: Formule 1 - Kwalificatie Spanje

    Zondag 27 april
    13.00 - 13.55 RTL GP: Formule 1 - Pre-show Spanje
    13.55 - 15.45 RTL GP: Formule 1 - Race Spanje
    15.45 - 16.00 RTL GP: Formule 1 - Nabeschouwing Spanje
    23.15 - 00.00 RTL GP: Formule 1 - Samenvatting Spanje



    Het Weer in Barcelona

    Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

    Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

    deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
    DeOP is hier te vinden!

    [ Bericht 17% gewijzigd door Ambrosius op 23-03-2010 21:05:23 ]
  • Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:36:54 #2
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_78984786
    Moet ik de wiki nu ook aanpassen met de link naar dit deeltje
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 maart 2010 @ 19:39:42 #3
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_78984943
    tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_78985185
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 18:39 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Om het inhalen in de pits uit te bannen en het inhalen op de baan de laten plaatsvinden Lees: om inhalen ook op de baan uit te bannen!
    Wat jij tussen [s]-tags hebt geplaats is imo bullshit. Juist door de grotere verschillen verschillende typen setups tussen wagens gaan er meer inhaalacties komen. Mensen die met een volle tank beter zijn tov de rest, terwijl aan het einde andere mensen met een lege tank juist beter zijn tov de rest.
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 17:16 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Omdat er nu geen tankinstallatie in de auto hangt denk ik.

    Ik denk dat het ze dit jaar wellicht iets aan tijdwinst op kan leveren en doordat er nu dus niet meer getankt wordt kunnen we het ook makkelijk vergelijken met de andere teams
    Ik denk dat het best gevaarlijk is. Stel dat iemand nog niet klaar is met een band en Massa begint te rijden terwijl die kerel nog de sleutel van de moer vasthoudt.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_78985811
    Nog anderhalve dag en we hebben de eerste trainingstijden binnen, kan bijna nie twachten.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_78986173
    BIjna
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:08:12 #8
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_78986374


    Sebastian ziet er ook lekker fris uit zo, aan het begin van een nieuw seizoen.
    pi_78986548
    Ik ben er helemaal klaar voor! Laat het maar weer beginnen. Ben zo benieuwd naar Schumi...
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_78986644
    tvp

    bijna begint het weer
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_78986749
    Ik heb er zin in!!

    Schumi
    pi_78988786
    quote:
    Bernie Ecclestone deelt kritiek Ferrari

    Bernie Ecclestone deelt de mening van Ferrari dat de nieuwe teams nog niet competitief zijn. Dat zei de Formule 1-baas in een interview met Auto Motor und Sport.

    Budgetplafond
    "Ferrari heeft gelijk, maar toen de nieuwe teams zich inschreven waren ze er van overtuigd dat er een budgetplafond van 40 miljoen euro zou komen", zegt Ecclestone. "En wel voor iedereen, ook Ferrari. Dat was een kans geweest voor de nieuwe teams. Ik heb altijd gewaarschuwd dat een budgetplafond niet werkt. Op dit moment stellen de nieuwe teams vast, dat hun budget niet toereikend is".
    Ik denk dat meneer Ecclestone vooral niet nu al negatief moet zijn over de nieuwe teams. Het is nu zaak om deze teams te behouden voor de Formule 1. Renault zal nog wegvallen waarschijnlijk. Zaak om de "prive" teams zich welkom te laten voelen zodat er volgend jaar weer een aantal nieuwe bij komen.

    PS Nog twee dagen
    -
    pi_78989237
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef Gijsje het volgende:

    [..]

    Ik denk dat meneer Ecclestone vooral niet nu al negatief moet zijn over de nieuwe teams. Het is nu zaak om deze teams te behouden voor de Formule 1. Renault zal nog wegvallen waarschijnlijk. Zaak om de "prive" teams zich welkom te laten voelen zodat er volgend jaar weer een aantal nieuwe bij komen.

    PS Nog twee dagen
    Want? Het is fantastisch om teams op de grid te hebben staan die na 10 laps gelapped worden?
    Die dmv vertragen een plek proberen veilig te stellen?
    Die niet (voldoende) hebben getest en zo een mogelijk gevaarlijke auto op de grid neerzetten?
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_78989755
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 21:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Want? Het is fantastisch om teams op de grid te hebben staan die na 10 laps gelapped worden?
    Die dmv vertragen een plek proberen veilig te stellen?
    Die niet (voldoende) hebben getest en zo een mogelijk gevaarlijke auto op de grid neerzetten?
    Is er al gereden ? Laten we deze discussie maandag voeren.
    -
      woensdag 10 maart 2010 @ 21:20:49 #15
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_78990086
    Was bijtanken ook niet verbannen om kosten te besparen? Zodat ze niet twee van die dure installaties over hoeven te vliegen.Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_78991864
    Bijtanken had volgens mij meerdere redenen:

    1: Veiligheid
    2: Kosten
    3: Ze willen de F1 groener doen lijken, waar bijtanken niet meer bijhoort en er gezocht moet gaan worden naar duurzamere methoden om een F1 te (blijven) rijden.

    Trouwens, bij het rubriekje Onze Boys in de OP, vind ik dat Max Verstappen ook genoemd mag worden, erg leuk om die jongen een beetje in de gaten te houden ! Dit kan je doen om naar de site www.verstappen.nl te gaan, want www.maxverstappen.nl is heul iets anders
    pi_78992240
    quote:
    Trouwens, bij het rubriekje Onze Boys in de OP, vind ik dat Max Verstappen ook genoemd mag worden, erg leuk om die jongen een beetje in de gaten te houden !
    Dat dus. Hij doet het prima voor als nog
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78992389
    En deze mogen er van mij ook wel bij overigens:
    http://www.henkiwaldschmidt.com
    http://www.trustrenger.com



    =edit=
    Niet dat het F1 coureurs zijn ofzo, maargoed, dat zijn Doornbos en Albers en Guido ook niet.
    Overigens klopt de link van de site van Guido niet. Dat moet: http://www.giedovandergarde.com/en zijn
    De link van Albers zijn site klopt ook niet meer, dat is tegenwoordig: http://www.christijan.com/

    [ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 10-03-2010 22:08:09 ]
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 10 maart 2010 @ 22:08:14 #19
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_78992680
    terug vind topic!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_78992833
    hoe zat het trouwens nou met de wielbasis van, geloof ik, de Renault? Ik kan me herinneren dat ze een auto met dezelfde wielbasis als vorig jaar hadden gepresenteerd. Is dat nog veranderd? Het lijkt me sterk dat ze als enige team niet meer ruimte nodig hebben om al die benzine kwijt te kunnen, maar ik heb er niks meer over gehoord (of gewoon gemist natuurlijk)
    pi_78993277
    nog een paar nachten slapen!
      woensdag 10 maart 2010 @ 22:22:56 #22
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_78993457
    Nieuwtje via Facebook

    McLaren heeft er een nieuwe sponsor bij:
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 10 maart 2010 @ 22:25:46 #23
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_78993599
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 22:11 schreef Bluurgh het volgende:
    hoe zat het trouwens nou met de wielbasis van, geloof ik, de Renault? Ik kan me herinneren dat ze een auto met dezelfde wielbasis als vorig jaar hadden gepresenteerd. Is dat nog veranderd? Het lijkt me sterk dat ze als enige team niet meer ruimte nodig hebben om al die benzine kwijt te kunnen, maar ik heb er niks meer over gehoord (of gewoon gemist natuurlijk)
    De R30 is wat dikker dacht ik, plus dat ze de zuinigste motor hebben.



    hmm toch niet - cockpit zit verder naar voren en de uitlaat (dus de motor?) verder naar achteren. of misschien rijden ze met een 4-cilinder
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_78996768
    Ik had de OP toch aangepast?

    US F1 rijdt niet, en ook Stefan GP staat niet op de grid in 2010.

    Hmz.


    Soort van tvp


    Edit: aangepast, http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes
    Nu nog even Maxje toevoegen

    [ Bericht 28% gewijzigd door Sally op 10-03-2010 23:41:52 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78996890
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:31 schreef Sally het volgende:
    Ik had de OP toch aangepast?

    US F1 rijdt niet, en ook Stefan GP staat niet op de grid in 2010.

    Hmz.
    Daarom open ik nooit een nieuw topic in deze reeks.
    Ik heb dat ooit eens 1x gedaan en toen ging er iets mis met die OP en toen was iedereen boos op mij en nu durf ik dat niet meer
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997043
    [offtopic]
    De hele inboedel van de A1GP inclusief Medical- en Safetycar staat inmiddels te koop

    Zullen we samen geld bij elkaar leggen en een bod uitbrengen?

    En als we dan winnen dan krijgt iedereen 1 auto. Ik wil die zwarte van Nieuw-Zeeland hebben

    Het zijn 20 A1GP Powerd by Ferrari bolides en ook nog 12 Lola-Zytek's, dus er is genoeg voor iedereen!!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997204
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:34 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Daarom open ik nooit een nieuw topic in deze reeks.
    Ik heb dat ooit eens 1x gedaan en toen ging er iets mis met die OP en toen was iedereen boos op mij en nu durf ik dat niet meer
    Oh, maar in de wiki zet je heel makkelijk een oude versie terug hoor, kun je bijna nix aan verkloten

    Maar zolang er maar een paar mensen de wiki bijhouden, is het goed te overzien. Dus niet met z'n allen erin gaan klooien Even wensen aangeven en het wordt verwerkt. Bijv. door mij of ElmarO.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78997234
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:38 schreef vosss het volgende:
    [offtopic]
    De hele inboedel van de A1GP inclusief Medical- en Safetycar staat inmiddels te koop

    Zullen we samen geld bij elkaar leggen en een bod uitbrengen?
    Waar zit je aan te denken?
    quote:
    En als we dan winnen dan krijgt iedereen 1 auto. Ik wil die zwarte van Nieuw-Zeeland hebben

    Het zijn 20 A1GP Powerd by Ferrari bolides en ook nog 12 Lola-Zytek's, dus er is genoeg voor iedereen!!!
    nou, heb ik wat aan zonder rijbewijs
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78997238
    quote:
    Dus niet met z'n allen erin gaan klooien
    Ja dat gebeurde toen dus toen ik zelf die fout wilde herstellen en toen anderen er tegelijkertijd ook in bezig waren en toen was het hek van de dam
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997261
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:44 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Waar zit je aan te denken?
    Weet ik veel. Laten we eens beginnen met 50 euro de man/vrouw ofzo?
    Je weet nooit, voor hetzelfde geld biedt er niemand en dan winnen we gewoon !!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997262
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 22:02 schreef vosss het volgende:
    En deze mogen er van mij ook wel bij overigens:
    http://www.henkiwaldschmidt.com
    http://www.trustrenger.com



    =edit=
    Niet dat het F1 coureurs zijn ofzo, maargoed, dat zijn Doornbos en Albers en Guido ook niet.
    Overigens klopt de link van de site van Guido niet. Dat moet: http://www.giedovandergarde.com/en zijn
    De link van Albers zijn site klopt ook niet meer, dat is tegenwoordig: http://www.christijan.com/
    Heb je nog even de klasses waarin ze rijden?

    Ook van de 'andere boyz'? Zet ik dat er meteen bij.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78997281
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:34 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Daarom open ik nooit een nieuw topic in deze reeks.
    Ik heb dat ooit eens 1x gedaan en toen ging er iets mis met die OP en toen was iedereen boos op mij en nu durf ik dat niet meer
    Zo jammer dit hé...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_78997363
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:46 schreef Meike26 het volgende:

    [..]

    Zo jammer dit hé...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Sorry dat ik niet aan jouw verwachtingen kon voldoen

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997415
    Eigenlijk dacht ik nadat het toen misging gewoon bij mezelf dan krijg ook maar lekker allemaal de vinkentering, dan open ik er nooit meer 1

    Maargoed, als ik dat zeg dan krijg ik daar natuurlijk ook weer commentaar op (wat me eigenlijk ook gewoon aan mn ballen zou jeuken, maargoed, ik dacht ik breng het netjes zegmaar)

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997428
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:44 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Ja dat gebeurde toen dus toen ik zelf die fout wilde herstellen en toen anderen er tegelijkertijd ook in bezig waren en toen was het hek van de dam
    Hahaha, je krijgt dat toch zo'n melding als je de pagina op wilt slaan? Dat er iemand is geweest die net voor jouw wijziging de pagina al gewijzigd heeft?

    Oh, dit gaat vreselijk offtopic


    Hier nog antwoord op?
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:46 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Heb je nog even de klasses waarin ze rijden?

    Ook van de 'andere boyz'? Zet ik dat er meteen bij.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78997563
    @ Voss
    Ach, ik weet gewoon van mezelf dat ik in dit soort topics weg moet blijven als we halverwege pagina 6 zijn

    @Sally,
    Max Verstappen rijd in de WSK Euro Series (Karting natuurlijk) met CRG als grote sponsor/geldschieter.

    Renger van der Zande rijdt dit jaar waarschijnlijk de GP3 series. Kan niets op zijn site vinden of hij al een contract heeft ?
    pi_78997627
    Renger:
    quote:
    De Nijmegenaar gaat dit jaar voor RS Mücke Motorsport, het team van Ralf Schumacher en Peter Mücke, rijden in de GP3, een gloednieuwe raceklasse die in het voorprogramma van de Formule 1 staat.
    Henki reed vorig jaar in de F3 Euro series. Wat ie komend seizoen gaat doen heb ik even gemist geloof ik
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78997651
    quote:
    Renger van der Zande rijdt dit jaar waarschijnlijk de GP3 series. Kan niets op zijn site vinden of hij al een contract heeft ?
    quote:
    Tweeënhalve maand hulde Renger van der Zande zich in stilzwijgen over zijn volgende stap in de autosport. Met de collectieve test van de nieuwe GP3 voor de boeg, dat in het schema van de F1 Grands Prix rijdt, kan hij duidelijk zijn. De Nijmegenaar komt donderdag en vrijdag op het Zuid-Franse circuit Le Castellet voor het eerst de baan op in het kersverse team van Ralf Schumacher en Peter Mücke, het RS Mücke Motorsport team. En daarmee treedt hij dit seizoen aan in het voorprogramma van de Formule 1. De Internationale Formule 1-website GP Update heeft zich verbonden met deze nieuwe combinatie.

    Zo als menig autosporter ondervindt zijn de wintermaanden in een tijd van recessie moeilijke maanden. Ook Renger van der Zande kreeg weer opnieuw te maken met de zenuwen die daarbij horen. Wat hoop gaf, was dat zijn successen in 2009 de belangrijkste teams niet was ontgaan. En met name de nieuwe GP3-klasse, ontwikkeld in de gelederen van de Formule 1, sprak hem aan.

    “De GP3-klasse is een zogenaamde 'one make'-klasse van een Dallara met een Renault turbo motor. Hij is bedoeld om jong talent de gelegenheid te geven zich te profileren in het voorprogramma van de Formule 1”, aldus Renger. “Ik zie er een uitdaging in, omdat alle teams weer bij nul moeten beginnen met de opbouw van kennis over deze klasse. Verder is de track time, voorafgaand aan kwalificatie en race, zeer kort. Dus je krijgt maar beperkt de gelegenheid om de set-up van de auto te ontwikkelen. Condities die van de rijder vragen dat hij koelbloedig is en strakke feedback kan geven aan zijn engineers. Ik hoop daar onderscheidend in te kunnen zijn.“


    “Waar ik vooral moed van kreeg was het feit dat de helft van de geaccrediteerde teams bij me aan klopte.” Ralf Schumacher en Peter Mücke, die een nieuwe teamcombinatie vormen, overtuigden me het meest. Verder is het een voordeel dat ze allebei, net zo als ik, een langjarige verbintenis met Mercedes hebben. Zo blijft ook dit avontuur weer in de familie”, volgens de enthousiaste economie student.

    “Met behulp van ID&T, mijn trouwe sponsor sinds lang en met de ruggesteun van GP-Update, de succesvolle F1media en website uitgever, kon ik de contractgesprekken afronden. Van Duitse zijde krijg ik steun van Sandtler en Sebring. Eind van deze week gaan we voor het eerst, tijdens een collectieve test, de baan op. Ik ben benieuwd of ik potten kan breken? Aan de package van team en sponsors zal het niet liggen.”
    Contract heeft ie op zak voor komend seizoen
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 00:04:28 #39
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_78997712
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:01 schreef vosss het volgende:
    Renger:
    [..]

    Henki reed vorig jaar in de F3 Euro series. Wat ie komend seizoen gaat doen heb ik even gemist geloof ik
    of het is Formule 3 Euroseries of Formule Nippon
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_78998041
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:02 schreef vosss het volgende:

    [..]


    [..]

    Contract heeft ie op zak voor komend seizoen
    Klinkt allemaal goed dus ! Hopelijk kan hij inderdaad wat laten zien ! En in het voorprogramma rijden van de F1 is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Het is één van Nederlands meest onbekende talenten, maar wieweet dat dat dit jaar gaat veranderen.... !! Ik geloof wel in zijn kunnen in iedergeval, zeker zijn stijl qua rijden plus dat hij goed anticipeerd op ongelukken/acties op de baan !

    Zijn site heet niet voor niets Trust Renger
    pi_78998142
    Heb nu:

    Onze boyz:
    - Ho-Pin Tung (Formule 1, testrijder bij Renault en GP2)
    - Christijan Albers (Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (IndyCars)
    - Giedo van der Garde (GP2, Main Series)
    - Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3)
    - Henki Waldsmidt (Formule Nippon)
    - Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series)
    - Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie)
    - Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series)

    [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 00:32:45 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78998300
    Nyck de Vries mag er dan ook nog wel bij. Die is opgenomen binnen McLaren en wacht dezelfde opleiding als Lewis Hamilton. Hij rijdt dit seizoen mee in de Super KF serie. Normaal gesproken gaan ze van de KF3 eerst naar de KF2 serie, maar die heeft hij overgeslagen.

    De vader van Lewis is zijn manager.
    http://www.nyckdevries.nl

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78998446
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:26 schreef vosss het volgende:
    Nyck de Vries mag er dan ook nog wel bij. Die is opgenomen binnen McLaren en wacht dezelfde opleiding als Lewis Hamilton. Hij rijdt dit seizoen mee in de Super KF serie. Normaal gesproken gaan ze van de KF3 eerst naar de KF2 serie, maar die heeft hij overgeslagen.

    De vader van Lewis is zijn manager.
    http://www.nyckdevries.nl

    K, even wachten.

    De rest is nu zo goed als up-to-date
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78998613
    Wel tof. Over een paar jaar racet Nick bij McLaren tegen Max bij Ferrari
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78998722
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:31 schreef Sally het volgende:

    [..]

    K, even wachten.

    De rest is nu zo goed als up-to-date
    Zie lijstje hierboven.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78998783
    Top. Het testschema kan er eik ook wel uit toch? De laatste test is geweest.
    En het filmpje en uitleg over KERS mag van mij ook wel weg, KERS is er niet meer dit jaar
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_78998904
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
    Top. Het testschema kan er eik ook wel uit toch? De laatste test is geweest.
    En het filmpje en uitleg over KERS mag van mij ook wel weg, KERS is er niet meer dit jaar
    Dat filmpje laten we lekker staan En als het al uit de OP zou verdwijnen, dan zou het nog ergens onderaan neergezet kunnen worden, dan is de link niet helemaal weg.
    Net als het testschema, dat hoeft toch niet weg? Kun je nog zien hoe vaak er getest is.


    @ Sinister-D-: je kunt deze nieuwe tekst wel in de OP plakken http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_78999187
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:38 schreef vosss het volgende:
    [offtopic]
    De hele inboedel van de A1GP inclusief Medical- en Safetycar staat inmiddels te koop

    Zullen we samen geld bij elkaar leggen en een bod uitbrengen?

    En als we dan winnen dan krijgt iedereen 1 auto. Ik wil die zwarte van Nieuw-Zeeland hebben

    Het zijn 20 A1GP Powerd by Ferrari bolides en ook nog 12 Lola-Zytek's, dus er is genoeg voor iedereen!!!
    Dit vind ik nou echt jammer.. Vond de A1GP een leuk initiatief en een leuke race klasse. De nieuwe auto's powered by Ferrari waren prachtig en snel. Echt jammer..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_78999241
    Ik vond het ook altijd een leuke opvulling tussen de F1 seizoenen door, alleen jammer dat het maar zo weinig races waren.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 11 maart 2010 @ 06:58:19 #50
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_79001474
    Vettel heeft Tilke aangesproken over de verlenging van het Bahrein circuit "wat heb je nou gebouwd??" De coureurs zijn op z'n zachtst gezegd niet blij met de verlenging met 8 extra langzame bochten met een totale lengte van bijn 900 meter.

    De verlenging bestond overigens al maar wordt nu ook voor F1 gebruikt
    pi_79003563


    Bijna zover!
    Calmer than you are
    pi_79005678
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 06:58 schreef Tarado het volgende:
    Vettel heeft Tilke aangesproken over de verlenging van het Bahrein circuit "wat heb je nou gebouwd??" De coureurs zijn op z'n zachtst gezegd niet blij met de verlenging met 8 extra langzame bochten met een totale lengte van bijn 900 meter.

    De verlenging bestond overigens al maar wordt nu ook voor F1 gebruikt
    Ik denk dat _op zijn minst_ 75% van alle fans ook niet blij zijn met Tilke in het algemeen.
    Het zal best een aardige kerel zijn, maar spannende circuits ontwerpen kan hij allerminst
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79005753
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 09:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    [ afbeelding ]

    Bijna zover!
    Wie is die linker persoon, die net zo groot als die bekers is?
    pi_79005945
    Is er nog geen topic voor Bahrein? Of kijk ik er simpelweg overheen?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79005983
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:42 schreef LeXX het volgende:

    [..]

    Wie is die linker persoon, die net zo groot als die bekers is?
    Sebastian Vettel denk ik
    pi_79006036


    Hier nog 1
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79006127








    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 11 maart 2010 @ 11:01:43 #58
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_79006525
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:47 schreef vosss het volgende:
    Is er nog geen topic voor Bahrein? Of kijk ik er simpelweg overheen?
    daar wordt aangewerkt. ik hoop hem vanavond online te hebben
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_79006709
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef WEST het volgende:

    [..]

    daar wordt aangewerkt. ik hoop hem vanavond online te hebben
    Tof!

    Het wordt elk jaar weer enorm gewaardeerd
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 11 maart 2010 @ 11:44:13 #60
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_79008250
    Tvp.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_79008612
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:48 schreef _Administr8or_ het volgende:

    [..]

    Sebastian Vettel denk ik
    Haha geweldig wat een broekje!
    pi_79009269
    quote:
    Chandhok: "Kritiek is ongegrond"

    F1-rookie Karun Chandhok vindt het niet eerlijk dat de nieuwe teams bekritiseerd worden omdat hun tragere snelheid problemen zouden kunnen veroorzaken in Bahrein dit weekend.

    Er wordt verwacht dat de drie nieuwe teams - Virgin Racing, Lotus en HRT - enkele seconden trager zullen zijn dan de topteams. Als reactie hierop, uitten enkele F1-figuren hun bezorgdheid en stelden ze de meerwaarde van de nieuwe teams voor de sport in vraag.

    Karun Chandhok, die overmorgen debuteert voor HRT in Bahrein, denkt dat iedereen die de nieuwe teams bekritiseert en denkt dat ze een gevaar zullen vormen, eens een kijkje moet nemen in de geschiedenisboeken. Daar zullen ze zien dat er in het verleden veel grotere snelheidsverschillen waren tussen de eerste en de laatste teams.

    "Ik kan hun bezorgdheid deels begrijpen," vertelde Chandhok aan Autosport. "Ik zou ook bezorgd zijn als ik in hun situatie zou zitten. Het laatste dat je dan wil in Q3, is dat iemand in de laatste ronde in jouw weg rijdt."

    "Maar ik zou versteld staan als er iemand van de nieuwe teams in Q3 raakt," vervolgde Chandhok. "Nog niet zo lang geleden, als je kijkt naar het begin van de jaren 2000, was het verschil tussen de top en de laatste teams ook niet zoals het tegenwoordig is."

    "En als je nog iets verder terugkeert, naar 1997 bijvoorbeeld, dan was de pole van Jacques Villeneuve in Australië zes seconden sneller dan de traagste tijd die neergezet werd," aldus de Indiër.

    Chandhok haalde hier absoluut een interessant discussiepunt naar boven, want in 1997 was Villeneuve inderdaad 6,603 seconden sneller dan de traagste man op de grid, Arrows-rijder Pedro Diniz.
    De verschillen van de nieuwe teams nu met de top zouden naar verluidt 'slechts' vier tot vijf seconden mogen bedragen.

    "Alle jongens die klagen, denken dus alleen maar aan de laatste twee of drie jaar. Maar F1 is meer dan de twee laatste jaren, het is een hele geschiedenis. En misschien moeten ze daar toch even aan herinnerd worden," besloot Chandhok.

    De HRT-rijder denkt dat het zeker tot aan de GP van Spanje zal duren alvorens de nieuwe teams op snelheid zullen komen. Voor HRT wordt de eerste vrije training komende vrijdag zelfs de allereerste keer dat de wagen gestart zal worden.
    Iedereen krijgt hier even een dikke deksel op de neus van een nieuwkomer !
    Ergens heeft hij natuurlijk ook gewoon gelijk
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79009864
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:19 schreef Sally het volgende:
    Heb nu:

    Onze boyz:
    - Ho-Pin Tung (Formule 1, testrijder bij Renault en GP2)
    - Christijan Albers (Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (IndyCars)
    - Giedo van der Garde (GP2, Main Series)
    - Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3)
    - Henki Waldsmidt (Formule Nippon)
    - Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series)
    - Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie)
    - Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series)
    Hoort dat niet in het topic Nederlandse Talenten?

    En anders heb ik er nog wel een paar

    Nigel Melker (GP3 (Mucke))
    Yelmer Buurman (SuperLeague (AC Milan))
    Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision))
    Tom Coronel (WTCC (Seat) / 24 uur Le Mans (Spyker))
    Paul Meijer (?)
    Chris van der Drift (?)
    Junior Strous (Indy Lights (HVM))
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79010423
    Ik snap je punt wel Sasquatch, maar laten we welk eerlijk zijn dat dit de coureurs zijn die het meeste kans hebben op een F1 zitje in de toekomst.

    Junior Straus...twijfelgevalletje, net als Paul Meijer, de rest zijn wel Nederlandse talenten, maar hebben minder potentieel..!
    pi_79010722
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 12:26 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hoort dat niet in het topic Nederlandse Talenten?

    En anders heb ik er nog wel een paar

    Nigel Melker (GP3 (Mucke))
    Yelmer Buurman (SuperLeague (AC Milan))
    Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision))
    Tom Coronel (WTCC (Seat) / 24 uur Le Mans (Spyker))
    Paul Meijer (?)
    Chris van der Drift (?)
    Junior Strous (Indy Lights, HVM))
    Kan, het stond er iig in en werden opmerkingen over gemaakt, dus heb ik wat aangepast

    Wat wel kan, is alle NL-coureurs die eerder in F1 reden, of dat nu doen, in de OP laten, en de rest in het Nederlandse talenten-topic planten, en die link in deze OP zetten

    Ik ga iig de hele lijst ook in het sportcrewforum zetten, er komt iets aan met Nederlanders
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79010848
    Nouja, ik merkte alleen op dat 2 van de 3 websites het niet meer deden en dat ze alle 3 niet meer in de F1 reden.
    En voor zover ik weet doet Doornbos helemaal niets komend seizoen en ook Albers doet weinig leuks tegenwoordig.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79010849
    Leuk om die foto's te zien van Vettel en Schumi vroeger

    Maar nu zijn de grootste concurrenten op de baan
    Zo hoort het!
    pi_79010924
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 12:49 schreef svenistheman het volgende:
    Leuk om die foto's te zien van Vettel en Schumi vroeger

    Maar nu zijn de grootste concurrenten op de baan
    Zo hoort het!
    Oude F1/autosportfoto's zijn sowieso tof

    Misschien moeten we daar eens een topic over openen.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79011492
    + youtube filmpjes van oude beelden natuurlijk...


    Hoi Vosss, ben ik weer
    pi_79011514
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79011671
    Ik heb de OP in de wiki nu aangepast met maar 3 namen van Nederlandse coureurs, alleen diegenen die ooit of nu iets met de F1 van doen hadden.

    Edit:
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:47 schreef Sally het volgende:
    ..

    @ Sinister-D-: je kunt deze nieuwe tekst wel in de OP plakken http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes


    [ Bericht 33% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 13:16:23 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 11 maart 2010 @ 13:25:55 #72
    161944 Mr_Moon
    Virtual Insanity
    pi_79012395
    TVP

    The secret of creativity is knowing how to hide your sources
    pi_79012408
    race begint zondag om 13:00 toch?
    pi_79012617
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 13:26 schreef Salatrel het volgende:
    race begint zondag om 13:00 toch?
    Ja.
    pi_79012660
    mooi ik word om 15:00 ergens anders verwacht dus komt precies goed uit
    pi_79013252
    Kwali is om 12 uur
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79013419
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Sally het volgende:
    Ik heb de OP in de wiki nu aangepast met maar 3 namen van Nederlandse coureurs, alleen diegenen die ooit of nu iets met de F1 van doen hadden.

    Edit:
    [..]
    Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.

    Jos Verstappen
    Carel Godin de Beaufort
    Jan Lammers
    Gijs van Lennep
    Huub Rothengatter

    Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen.
    Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen.
    Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen.

    Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79013675
    Overigens kan Schumacher deed weekend nog een record op zijn naam schrijven.

    Dan moet hij wel winnen.
    Dan heeft ie het record van de meeste openingsraces winnen op zn naam.
    Nu deelt hij dat nog met Prost (beide 6x de openingsrace gewonnen)

    Prost:
    '82 (Zuid-Afrika)
    '84 (Brazilië)
    '85 (Brazilië)
    '87 (Brazilië)
    '88 (Brazilië)
    '93 (Zuid-Afrika)

    Schumacher:
    '94 (Brazilië)
    '95 (Brazilië)
    '00 (Australië)
    '01 (Australië)
    '02 (Australië)
    '04 (Australië)
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79014470
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 13:46 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.

    Jos Verstappen
    Carel Godin de Beaufort
    Jan Lammers
    Gijs van Lennep
    Huub Rothengatter

    Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen.
    Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen.
    Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen.

    Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar?
    Ho-Pin doet mee
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79014820
    Ja, daar snap ik nog steeds betrekkelijk weinig van. Waarom hebben teams een testcoureur in dienst als er toch niet getest mag worden? Zo'n Badoer bijvoorbeeld, wat doet die nou eigenlijk?
    pi_79015097
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:12 schreef k_man het volgende:
    Ja, daar snap ik nog steeds betrekkelijk weinig van. Waarom hebben teams een testcoureur in dienst als er toch niet getest mag worden? Zo'n Badoer bijvoorbeeld, wat doet die nou eigenlijk?
    Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's

    Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79015514
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's

    Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel
    Simulator.
    Active Topics
    pi_79015809
    Ik denk dat die ouwe vos in de mercedes, gehakt maakt van iedereen maakt komende zondag.
    je moet met je banden de race aanvangen,waarmee je ook de kwali hebt gereden en zuinig rijden ivm tankverbod, is hem op het lijf geschreven.
    zondag=gehaktdag
    pi_79017282
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:34 schreef THEFXR het volgende:
    Ik denk dat die ouwe vos in de mercedes, gehakt maakt van iedereen maakt komende zondag.
    je moet met je banden de race aanvangen,waarmee je ook de kwali hebt gereden en zuinig rijden ivm tankverbod, is hem op het lijf geschreven.
    zondag=gehaktdag
    Haha, ik hoop het. Iemand die weet of morgenochtend de eerste vrije training nog ergens wordt uitgezonden? Link van een stream is ook goed.
    Active Topics
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:06:32 #85
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_79017360
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:28 schreef Active_Topics het volgende:

    [..]

    Simulator.
    PR-activiteiten op en rond het circuit.
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:08:54 #86
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79017470
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Badoer test meer straat-Ferrari's dan F1-Ferrari's

    Wat de overige testcoureurs doen is me een godsraadsel
    ik denk ook dat ze adviseren
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79018919
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 13:46 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Nouja ooit met de Formule 1 dat zijn er wel meer dan 3 me dunkt.

    Jos Verstappen
    Carel Godin de Beaufort
    Jan Lammers
    Gijs van Lennep
    Huub Rothengatter

    Om er zo maar even een paar uit de lucht te grijpen.
    Eigenlijk denk ik dat je dat lijstje nooit compleet gaat krijgen.
    Of het wordt een lijstje met alle Nederlanders ooit die F1 hebben gereden, of een lijstje met talent wat misschien ooit tot F1 gaat schoppen.

    Misschien kan je dat lijstje er gewoon beter uithalen dan aangezien er nu toch niemand van ons mee doet zegmaar?
    Ben Pon
    Dries van der Lof
    Boy Haye
    Roelof Wunderink
    Michael Bleekemolen

    zijn er nog een paar uit dat rijtje.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79022562
    Ik heb degenen gepakt die het kortst geleden nog in de F1 actief waren, naast testcoureur Tung.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79023212
    Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld:
    quote:
    Heidfelds analysis of the Barecelona test. He looked at the cars in fast corners, slow corners, over the kerbs, etc.

    Ferrari:
    - Ferrari impressed more during the Jerez test.
    - In Jerez the balance of the car was neutral, while in Barcelona the car had a slight tendency to understeer (this could be explained by the nature of the Barcelona track, which provokes understeer, while Jerez provokes oversteer.)
    - The car has a lot of downforce.
    - The car is stable in fast corners, which gives the drivers confidence.
    - Sudden over- or understeer can be correctly easily by the drivers, even on high fuel.


    Red Bull:
    - Without looking at the lap times, the Red Bull looked to be the best car after its updates.
    - It is almost frightening how good the Red Bull is.
    - Red Bull has "sandbagged" in Barcelona; they haven't shown their full potential.
    - He has seldom seen a car that is so well balanced, both is fast and slow corners.
    - No other car has as much downforce in fast corners than the Red Bull.
    - No other car brake as late and as long into the corners as the Red Bull.
    - No other car is as good over the kerbs as the Red Bull.
    - The Red Bull swinged the less on/after a bumpy track.
    - They have worked a lot on the suspension and damping.
    - The car has very little over- and understeer.
    - Vettel and Webber can very easily drive the car on the limit.

    McLaren:
    - Before the updates the car was very nervous when driving over bumps.
    - The car was very "pitch senstive"; it had extreme reactions under breaking and acceleration (tail stepping out and such).
    - After the updates, the car was transformed in terms of handling.
    - It over- and understeers a bit too much still.
    - The car is tuned very stiff also in slow corners.

    Sauber:
    - The most stiffly tuned car.
    - It jumps very much on uneven ground.
    - Looks like a car that is difficult to drive.
    - For Kobayashi, he always worries that he just flies of.
    - But the car seems to be fast.
    - Much will depend on whether Sauber can maintain that level.

    Toro Rosso:
    - Suprisingly good.
    - The car oversteers a bit too much, but still driveable, due to which the tyres won't be destroyed.

    Williams:
    - Almsot in all aspects average; nowhere it is particularly good or particularly bad.
    - Tuned very soft, which makes it good to drive in slow corners and over the kerbs, but slows it down in fast corners.
    - The Williams is the car that rolls the most in turn 9, the fast righthander.

    Renault:
    - Improved a lot with it updates.
    - The car is very nervous, or has to be driven nervous and aggressive.
    - Suffers quite a lot from over- and understeer, but still controllable.

    Force India:
    - The car goes very well in fast corners.
    - A bit nervous, but might be partly due to the aggressive driving style of Sutil

    Newcomers:
    - The balance of the Virgin is a disaster.
    - Lotus looks much more balanced.
    - Lotus has more downforce, but less grip and poor traction.
    Bron
      donderdag 11 maart 2010 @ 17:25:57 #90
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_79024028
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:11 schreef ElmarO het volgende:
    Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld:
    [..]

    Bron
    Hij zegt niks over zijn eigen team!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_79024203
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Hij zegt niks over zijn eigen team!
    Dat zullen dan wel weer PR-technische redenen zijn.
    pi_79024404
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:11 schreef ElmarO het volgende:
    Voor wat het waard is, de analyse van Nick Heidfeld:
    [..]

    Bron
    Hieruit kunnen we concluderen dat het tussen Red Bull en Ferrari zal gaan.
    Ik neem Heidfeld vrij serieus, de man heeft veel verstand er natuurlijk van.

    Het geld zet ik nog steeds op Alonso
      donderdag 11 maart 2010 @ 18:48:02 #93
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_79027481
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:47 schreef Sally het volgende:

    @ Sinister-D-: je kunt deze nieuwe tekst wel in de OP plakken http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_79027677
    quote:
    HP signs Renault sponsorship deal

    The Renault F1 team has announced a sponsorship agreement with HP for the 2010 and 2011 seasons.

    The new deal means the HP branding will appear on the Renault cars from this weekend's Bahrain Grand Prix.

    As part of the agreement, Renault will gain access to HP technology in order to improve on-track performance.

    "We are delighted to welcome a global leader of the stature of HP to our partner network," said Renault team chairman Gerard Lopez. "F1 has a proven ability to boost brand awareness around the world, and we are proud that Renault F1 Team will be HP's partner of choice in achieving this goal.

    "Genii Capital believes that F1 can also be used as a very powerful business development platform.

    "We hope that HP can develop new business opportunities through Genii Capital's B2B platform and Mangrove Capital's access to exciting technology opportunities."
      donderdag 11 maart 2010 @ 19:06:47 #95
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_79028354
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef svenistheman het volgende:

    *knip*
    Het geld zet ik nog steeds op Alonso
    Daar zet ik m'n geld dus ook op op in. Tot en met Spanje zal Ferrari het te kloppen team zijn.

    Tenzij RBR met veel zand heeft zitten strooien
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_79028507
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 18:52 schreef ElmarO het volgende:

    [..]


    Goed bezig van Renault
    pi_79028535
    quote:
    FIA re-opens 2011 selection process

    Formula 1's ruling body will re-open the selection process for a potential 13th team to join the sport in 2011, the FIA said on Thursday.

    The governing body has taken the decision after US F1, which had the 13th slot for the 2010 season, failed to be ready to compete in this year's championship.

    The American team had requested that the FIA delayed its entry for next year.

    However, the FIA has decided to re-open the selection process for the final slot, meaning there is likely to be a significant number of candidates hoping to race next season.

    Lola, Epsilon Euskadi, Prodrive and N.Technology were among the teams to have applied for an entry for this year.

    The governing body also said US F1 could face sanctions for its absence.

    "With regard to the USF1 team's non-participation in the 2010 championship, the world council mandated the FIA president, in full compliance with the new code of practice for disciplinary matters, to take forward the most appropriate action," it said in a statement.

    The FIA also confirmed that rookie Karun Chandhok had been granted his superlicence to competed with the HRT team at this weekend's Bahrain Grand Prix.
    pi_79031064
    mark Sutton, jeweetz die F1 fotograaf enzo
    quote:
    # Just heard from a source that the Virgin car will not finish the race! as there Fuel tank is too small to finish it! 4:01 AM Mar 10th via web
    Wel de zoveelste Engels native die het verschil tussen there en their niet begrijpt.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Glijdt_licht op 11-03-2010 20:10:07 ]
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79031582
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
    mark Sutton, jeweetz die F1 fotograaf enzo
    [..]

    Wel de zoveelste Engels native die het verschil tussen there en their niet begrijpt.
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_79031869
    Mja, en als je dit ziet, zou t nog eens waar kunnen zijn ook:


    Achterzijde tot begin monocoque is erg klein
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')