abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79050247
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik noem het een truuk omdat ze iets dat verboden is (het dynamisch manipuleren van de luchtstroom) via een maas in de regelgeving (in de regels heeft men het alleen over mechanische oplossingen) toch weten te bereiken. De dubbele diffuser was sowieso niet verboden, maar het was een vinding waar niemand aan gedacht had. Hetzelfde geldt voor al die vin en vleugel-constructies die we in de jaren gezien hebben.
Dit is toch hetzelfe als de dubbele diffuser? Niemand heeft hier aan gedacht, maar het is wel legaal. En verder is het niet echt dynamisch te noemen. Hoe harder de auto gaat, hoe harder de lucht erdoor stroomt en des te meer de werking van de achtervleugel beinvloed wordt. Dubbele diffuser werkt ook zo, ga je harder, heb je meer down force.

Op die manier kun je de diffuser ook gewoon een truuk noemen....

Desondanks vind ik dit soort ontwikkelingen alleen maar positief, zou niks wezen als ze allemaal met hetzelfde rond zouden rijden, vind deze "strijd" tussen de teams wel mooi, om te zien wat men allemaal bedenkt en maakt
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:40:20 #127
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_79050659
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:28 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Dit is toch hetzelfe als de dubbele diffuser? Niemand heeft hier aan gedacht, maar het is wel legaal. En verder is het niet echt dynamisch te noemen. Hoe harder de auto gaat, hoe harder de lucht erdoor stroomt en des te meer de werking van de achtervleugel beinvloed wordt. Dubbele diffuser werkt ook zo, ga je harder, heb je meer down force.
Het verschil is dat in dit geval de coureur met z'n elleboog (of z'n knie: dat is nog niet helemaal duidelijk) een bepaald gat in de cockpit kan afsluiten waarmee de luchtstroom onderbroken kan worden. De luchtstroom wordt dus kunstmatig gemanipuleerd, maar omdat dit niet met een technische oplossing gebeurd (de coureur doet het met een van zijn ledematen) valt het niet onder het verbod. Ik noem dat een truuk omdat het tegen het idee van de regel ingaat.

In dit artikel wordt de werking goed uitgelegd.
pi_79051180
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Iedereen krijgt hier even een dikke deksel op de neus van een nieuwkomer !
Ergens heeft hij natuurlijk ook gewoon gelijk
Ik kan me de tijd nog herinneren van het Pacific team met al die betalende gasten (midden jaren '90). Daarna kwam Forti nog en die verloren ook 5-10 seconden per ronde.
En dan heb ik het nog niet over de tijd dat er 14 (of meer) teams meededen aan de kwalificatie. Dan had je het gevecht voor de pole-position maar ook een gevecht achterin voor de laatste startplekken, maximum aantal startplekken is 26 en met 28 (of meer) rijders was dat ook altijd een boeiend gevecht. Ik vind het wel leuk al die nieuwkomers.
Get it and Bet it
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 11:19:48 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79052373
Ik lees net dat Toyota in Keulen de motorsportafdeling zodanig heeft opgezet dat ook externe partijen het bedrijf in kunnen huren voor het maken van onderdelen, testen van zaken in de windtunnels, CFD-ontwerpen, etc
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79053218
Grappig, ik bedenk me net dat Schumacher dit jaar eigenlijk in een Tyrrell rijdt .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79055025
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:38 schreef Disavowed het volgende:
Grappig, ik bedenk me net dat Schumacher dit jaar eigenlijk in een Tyrrell rijdt .
En Kubica in een Toleman, Webber in een Stewart, Sutil in een Jordan en Buemi in een Scuderia Italia.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:27:34 #132
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79055406
De jongens die sinds de Tyrrell tijd al bij dat team zitten hebben aardig wat ingrijpende identiteits-/ en managementwijzigingen meegemaakt.
pi_79055623
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen
pi_79055802
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen
Battle for Britain @ Silverstone.

En dat is nog een vliegveld uit WO2 ook .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:42:20 #135
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79056038
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen
hehe, jij hebt ook gpupdate tv gekeken? je vergeet nog team latino en team australia/germany/zwitserland ( )
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79056155
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:36 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Battle for Britain @ Silverstone.

En dat is nog een vliegveld uit WO2 ook .
Oh noes, the germans are coming....again.....

Nou ja, zolang de Engelsen maar geen Spitfire ideeën krijgen met de Mclaren, en er daarom een machinegeweer onder de neus monteren
pi_79056246
quote:
12:46:54 Stand halverwege: Rosberg, Hamilton, Schumacher.
12:44:59 Met 2.09.155 is hij echter nog trager dan de GP2-auto's.
12:42:40 Vooralsnog rijdt de HRT F1-auto zonder problemen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_79056425
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]


Zullen we dat gewoon in het topic over de GP doen?
pi_79056536
quote:
Renault: "McLaren-auto is overduidelijk illegaal"

12 maart 2010

Het team van Renault is niet blij met het feit dat de wedstrijdleiding in Bahrein de wagen van McLaren legaal heeft verklaard. Volgens technisch directeur Bob Bell is het overduidelijk dat de McLaren MP4-25 niet aan de regels voldoet.


"Het ontwerp van McLaren is overduidelijk illegaal", vertelde Bell tegen de BBC. "Het ontwerp druist in tegen de geest van de regelgeving. Ik vind het belachelijk dat dit kan gebeuren in een tijd waarin we allemaal geld proberen te besparen. Het aantal mensen dat we kunnen meenemen naar een circuit, is tegenwoordig zo beperkt dat onze monteurs tot diep in de nacht moeten doorwerken om de wagens op tijd af te hebben. En nu beginnen we een nieuwe wapenwedloop die ontzettend veel geld zal gaan kosten. Dit is echt bespottelijk. Ik vind dat de autosportbond verantwoordelijkere beslissingen moet nemen."

Bell wilde nog niet zeggen of zijn team protest zal aantekenen tegen de legaliteit van de MP4-25. "Dat kan ik nu nog niet zeggen. Maar het is duidelijk dat je niet kan uitsluiten dat er een protest zal komen." Intussen komen er steeds meer details naar buiten over de vleugelconstructie van McLaren. Jenson Button en Lewis Hamilton zouden vanuit hun cockpit een ventilatiegat kunnen afsluiten, wat van invloed zou zijn op de achtervleugel, waardoor de auto sneller wordt op het rechte stuk.
Er gaat weer gereld worden .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79056724
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Zullen we dat gewoon in het topic over de GP doen?
waar?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_79056849
Ah, mijn IE crashte hier op het vrijwiligerswerk, dus had dit artikel nog niet hier neer kunnen zetten

Thnx

Dit is de bron: http://f1.gpupdate.net/nl(...)rduidelijk-illegaal/
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79056850
Oke, hele slechte paint, maar kon het niet laten

Check de neus van deze Mclaren Silverstone 2010 Editie....
pi_79056872
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

waar?
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79056897
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

waar?
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79057257
@ Sally & Vosss; Dank u

Ik snap overigens niet waarom hrt stalen remmen gebruikt, het moet vrij makkelijk zijn om aan koolstofvezel schijven te komen imho.
Desnoods koop je ze bij porsche of audi
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:07:06 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79059854
iemand ene livestream?
pi_79059887
FP1 BBC uitzending bij de BT-boer.
Calmer than you are
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:26:15 #148
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79060740
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:40 schreef beantherio het volgende:

Ik noem dat een truuk omdat het tegen het idee van de regel ingaat.
Ook de dubbele diffuser ging tegen het idee van de regel in. Alleen er zat een gat in de regel die 3 teams ontdekt hadden.
Nu heeft één team een gat ontdekt hoe je op rechte stukken de drag kunt verminderen door de achterveugel te stallen dmv een ledemaat van een coureur.
Gaat inderdaad tegen het idee van de regel is, maar is 100% legaal. Ik vind het net als de diffusser geniaal en toont alleen aan dat de regels niet waterdicht zijn.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:58:19 #149
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_79062213
En de 107%-discussie is begonnen

FIA ponders return of 107% rule
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_79062377
quote:
Based on performance in today's second practice session in Bahrain, both Lotus and Virgin were within 107% of pacesetter Nico Rosberg, while the under-prepared Hispania team's sole runner Bruno Senna would have been 3.5s outside the required mark.
Toch goed van Lotus en Virgin als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')