De tank staat wel iets boller dan die van de Ferrari.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mja, en als je dit ziet, zou t nog eens waar kunnen zijn ook:
[ afbeelding ]
Achterzijde tot begin monocoque is erg klein
Het Amerikaanse avontuur krijgt nog een staartjequote:FIA zoekt naar passende straf voor Team US F1
11 maart 2010
De FIA is van plan om Team US F1 te straffen voor het niet deelnemen aan het Formule 1-kampioenschap van dit jaar. Het Amerikaanse team trok zich eerder deze maand terug uit de sport nadat het de financiële problemen niet had weten op te lossen. Volgens de autosportfederatie kan dat niet onbestraft blijven.
In een verklaring liet de World Motor Sport Council (WMSC) weten dat aan FIA-president Jean Todt is gevraagd om actie te ondernemen. "De World Council heeft de president van de FIA volgens de nieuwe richtlijnen gevraagd om een correcte beslissing te nemen", aldus de verklaring.
Ook werd bevestigd dat er een nieuw selectieproces zal worden geopend om een dertiende team voor 2011 te vinden. Daarbij zal ook een reserveteam worden uitgekozen. Dit jaar had de FIA geen reserveteam om de plek van US F1 in te nemen, ondanks dat Stefan Grand Prix gereed was om al in Bahrein mee te doen.
Ze hebben ook iets van 40 miljoen borg moeten betalen - alsof dat al niet genoeg isquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:46 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Het Amerikaanse avontuur krijgt nog een staartje.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Sinds lange tijd weer terug op het forum!
Misschien kunnen mensen nog "TimoBasso" voor de geest halen![]()
Daar deed ik nooit aan meequote:Schumi - discussies flame on![]()
Fok! Hotmail / probleem..quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:57 schreef Sally het volgende:
[..]
Waarom niet weer met die naam terug?
[..]
Daar deed ik nooit aan mee
Ah k. Is dat nou nog niet opgelost?quote:
quote:Maarja, nieuwe naam,nieuwe kansen..![]()
Doet mijn Montoya vriend "West" ook nog iets op fok! ?
Die komt er nog aan... Begreep ik. Samenwerking met PSM.quote:Zijn openingsposts / grand prix previews van hem waren altijd geniaal..
Kijk mooi zo!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah k. Is dat nou nog niet opgelost?
[..]Die is weer FOK!sportredactie.
[..]
Die komt er nog aan... Begreep ik. Samenwerking met PSM.
Die helm is bruutquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Kijk mooi zo!![]()
Hotmail probleem lijkt nog steeds niet opgelost,
Ik kreeg sowieso toch te veel spam..
[ afbeelding ]
*Met zo'n prachtige helm verdien je gewoon een "zitje"
quote:McLaren's car has been given the all-clear to race at the Bahrain Grand Prix after passing scrutineering checks on Thursday.
FIA technical chief Charlie Whiting checked the car's rear wing this morning and gave it the green light, despite rival Red Bull Racing having expressed doubts about its legality ahead of Bahrain.
Red Bull believed McLaren was making use of the air flow through the engine cover to deliver a straight-line speed advantage.
The FIA was originally scheduled to inspect the car before flying to Bahrain, but that had to be delayed until today.
The MP4-25, however, was given the all-clear by the FIA stewards ahead of tomorrow's practice sessions.
Mooiquote:
tot zover Heidfelds optreden in Bahreinquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Kijk mooi zo!![]()
Hotmail probleem lijkt nog steeds niet opgelost,
Ik kreeg sowieso toch te veel spam..
[ afbeelding ]
*Met zo'n prachtige helm verdien je gewoon een "zitje"
wat een verschil ook in lengte tussen ferrari en renault!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Prima;
[ afbeelding ]
Lijkt ook korter
Ik vond de dubbele diffuser van vorig jaar een hele slimme oplossing, maar dit klinkt al veel meer als een ordinair truukje. En ik vraag me af of het wel zo'n voordeel op gaat leveren: de luchtstroom die de coureur kan "sturen" lijkt me vrij beperkt. Misschien dat ze er op de rechte stukken ietsje sneller door worden, maar in de bochten heb je er weinig aan.quote:
Ik denk echt dat die Renault de nieuwe Honda is en kansloos achteraan mee gaat doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:32 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wat een verschil ook in lengte tussen ferrari en renault!
Spreekt elkaar een beetje tegen niet? Hoe kun je de diffuser een slimme oplossing vinden, en dit een ordinair truukje. De coureur stuurt helemaal niks, hij drukt zijn benen gewoon voor een gat zodat de lucht ergens anders langs gaat. Vrij slim en geniaal bedacht, en ik ben alles behalve een McLaren fan. De hele F1 draait juist om dit soort kleine dingen, weet je nog in 98 dat iedereen over die x-wings aan het zeuren was. Totdat Ferrari ook in 1x in San Marino met die dingen rond reed.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik vond de dubbele diffuser van vorig jaar een hele slimme oplossing, maar dit klinkt al veel meer als een ordinair truukje. En ik vraag me af of het wel zo'n voordeel op gaat leveren: de luchtstroom die de coureur kan "sturen" lijkt me vrij beperkt. Misschien dat ze er op de rechte stukken ietsje sneller door worden, maar in de bochten heb je er weinig aan.
Ik noem het een truuk omdat ze iets dat verboden is (het dynamisch manipuleren van de luchtstroom) via een maas in de regelgeving (in de regels heeft men het alleen over mechanische oplossingen) toch weten te bereiken. De dubbele diffuser was sowieso niet verboden, maar het was een vinding waar niemand aan gedacht had. Hetzelfde geldt voor al die vin en vleugel-constructies die we in de jaren gezien hebben.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:51 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Spreekt elkaar een beetje tegen niet? Hoe kun je de diffuser een slimme oplossing vinden, en dit een ordinair truukje. De coureur stuurt helemaal niks, hij drukt zijn benen gewoon voor een gat zodat de lucht ergens anders langs gaat. Vrij slim en geniaal bedacht, en ik ben alles behalve een McLaren fan. De hele F1 draait juist om dit soort kleine dingen, weet je nog in 98 dat iedereen over die x-wings aan het zeuren was. Totdat Ferrari ook in 1x in San Marino met die dingen rond reed.
Dit is toch hetzelfe als de dubbele diffuser? Niemand heeft hier aan gedacht, maar het is wel legaal. En verder is het niet echt dynamisch te noemen. Hoe harder de auto gaat, hoe harder de lucht erdoor stroomt en des te meer de werking van de achtervleugel beinvloed wordt. Dubbele diffuser werkt ook zo, ga je harder, heb je meer down force.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik noem het een truuk omdat ze iets dat verboden is (het dynamisch manipuleren van de luchtstroom) via een maas in de regelgeving (in de regels heeft men het alleen over mechanische oplossingen) toch weten te bereiken. De dubbele diffuser was sowieso niet verboden, maar het was een vinding waar niemand aan gedacht had. Hetzelfde geldt voor al die vin en vleugel-constructies die we in de jaren gezien hebben.
Het verschil is dat in dit geval de coureur met z'n elleboog (of z'n knie: dat is nog niet helemaal duidelijk) een bepaald gat in de cockpit kan afsluiten waarmee de luchtstroom onderbroken kan worden. De luchtstroom wordt dus kunstmatig gemanipuleerd, maar omdat dit niet met een technische oplossing gebeurd (de coureur doet het met een van zijn ledematen) valt het niet onder het verbod. Ik noem dat een truuk omdat het tegen het idee van de regel ingaat.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:28 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit is toch hetzelfe als de dubbele diffuser? Niemand heeft hier aan gedacht, maar het is wel legaal. En verder is het niet echt dynamisch te noemen. Hoe harder de auto gaat, hoe harder de lucht erdoor stroomt en des te meer de werking van de achtervleugel beinvloed wordt. Dubbele diffuser werkt ook zo, ga je harder, heb je meer down force.
Ik kan me de tijd nog herinneren van het Pacific team met al die betalende gasten (midden jaren '90). Daarna kwam Forti nog en die verloren ook 5-10 seconden per ronde.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Iedereen krijgt hier even een dikke deksel op de neus van een nieuwkomer!
Ergens heeft hij natuurlijk ook gewoon gelijk
En Kubica in een Toleman, Webber in een Stewart, Sutil in een Jordan en Buemi in een Scuderia Italia.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:38 schreef Disavowed het volgende:
Grappig, ik bedenk me net dat Schumacher dit jaar eigenlijk in een Tyrrell rijdt.
Battle for Britain @ Silverstone.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen
hehe, jij hebt ook gpupdate tv gekeken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:
Trouwens, krijgen we straks niet een dikke oorlog op de baan? Bedenk me net dat het echt Duitsland(Schumi/Rosberg/Mercedes) tegen Engeland(Hamilton/Button/Mclaren)is op de baan. Kijken wat voor gekke dingen die duiters deze keer verzinnen om te winnen
Oh noes, the germans are coming....again.....quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:36 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Battle for Britain @ Silverstone.
En dat is nog een vliegveld uit WO2 ook.
quote:12:46:54 Stand halverwege: Rosberg, Hamilton, Schumacher.
12:44:59 Met 2.09.155 is hij echter nog trager dan de GP2-auto's.
12:42:40 Vooralsnog rijdt de HRT F1-auto zonder problemen.
Er gaat weer gereld wordenquote:Renault: "McLaren-auto is overduidelijk illegaal"
12 maart 2010
Het team van Renault is niet blij met het feit dat de wedstrijdleiding in Bahrein de wagen van McLaren legaal heeft verklaard. Volgens technisch directeur Bob Bell is het overduidelijk dat de McLaren MP4-25 niet aan de regels voldoet.
"Het ontwerp van McLaren is overduidelijk illegaal", vertelde Bell tegen de BBC. "Het ontwerp druist in tegen de geest van de regelgeving. Ik vind het belachelijk dat dit kan gebeuren in een tijd waarin we allemaal geld proberen te besparen. Het aantal mensen dat we kunnen meenemen naar een circuit, is tegenwoordig zo beperkt dat onze monteurs tot diep in de nacht moeten doorwerken om de wagens op tijd af te hebben. En nu beginnen we een nieuwe wapenwedloop die ontzettend veel geld zal gaan kosten. Dit is echt bespottelijk. Ik vind dat de autosportbond verantwoordelijkere beslissingen moet nemen."
Bell wilde nog niet zeggen of zijn team protest zal aantekenen tegen de legaliteit van de MP4-25. "Dat kan ik nu nog niet zeggen. Maar het is duidelijk dat je niet kan uitsluiten dat er een protest zal komen." Intussen komen er steeds meer details naar buiten over de vleugelconstructie van McLaren. Jenson Button en Lewis Hamilton zouden vanuit hun cockpit een ventilatiegat kunnen afsluiten, wat van invloed zou zijn op de achtervleugel, waardoor de auto sneller wordt op het rechte stuk.
waar?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Zullen we dat gewoon in het topic over de GP doen?
Ook de dubbele diffuser ging tegen het idee van de regel in. Alleen er zat een gat in de regel die 3 teams ontdekt hadden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:40 schreef beantherio het volgende:
Ik noem dat een truuk omdat het tegen het idee van de regel ingaat.
Toch goed van Lotus en Virgin als je het mij vraagtquote:Based on performance in today's second practice session in Bahrain, both Lotus and Virgin were within 107% of pacesetter Nico Rosberg, while the under-prepared Hispania team's sole runner Bruno Senna would have been 3.5s outside the required mark.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |