SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door LeXX op 31-12-2009 12:58:50 (OP toegevoegd) ]
Dat moet je even aan een modje vragen als je het in jouw post wil hebbenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:02 schreef LeXX het volgende:
Kan iemand anders de OP doen, ik zit mobiel te fokken
Zou jij een mod willen vragen? Jij zit hopelijk wel achter een normale pcquote:Op donderdag 31 december 2009 01:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat moet je even aan een modje vragen als je het in jouw post wil hebben
Ik kan wel even de OP kopiëren in mijn post!
Done: [FB] SPT-Feedbackquote:Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zou jij een mod willen vragen? Jij zit hopelijk wel achter een normale pc![]()
quote:Edit: en het topicnummer naar 62 zetten![]()
Als we elk topic voortaan hetzelfde nummer geven, kan dat nog wel even durenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:18 schreef LeXX het volgende:
Thx!Ook voor de tt-aanpassing. Op naar 69!
Ok, tijd om te gaan slapen...
Ja, en ik Mansellquote:Op donderdag 31 december 2009 08:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als iedereen terug komt, dan wil ik Irvine terug
quote:Op donderdag 31 december 2009 10:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Met prodrive zou je dit probleem waarschijnlijk niet gehad hebben, maarja die wilde niet met een cosworth motor rondrijden...
red five en een mooie snorquote:Op donderdag 31 december 2009 10:20 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, en ik Mansell![]()
Kan jij de TT niet ff aanpassen?
Als dat zo doorgaat wordt het een topless banner in 2011quote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en vergeet de nieuwe banner niet
[ afbeelding ]
USF1 brengt wat siliconen naar de bannerquote:Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat zo doorgaat wordt het een topless banner in 2011
richards is iemand die zich niet makkelijk laat beinvloeden door bernie, ik denk dat dat het grootste styruikelblok wasquote:Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit het enige struikelblok was.
ahw zondequote:Op donderdag 31 december 2009 09:15 schreef Big-Ern het volgende:
Situatie Campos Meta1 alarmerend: faillissement dreigt
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 31 december 2009 08:09 - Print artikel
Het gaat slechter dan verwacht met het F1-team Campos Meta1. Het is een publiek geheim dat het team van Adrian Campos, dat in 2010 in de F1 hoopt te debuteren, op zoek is naar een rijder met geld. Het gebrek aan liquide middelen lijkt echter groter dan voorzien: een drama voor het team dreigt.
De bekendmaking van de tweede rijder, naast Bruno Senna, laat lang op zich wachten. Teambaas Campos liet al weten dat er een rijder met veel geld nodig is, omdat het team anders geld tekort komt. Het aantrekken van sponsoren verloopt ook alles behalve soepeltjes. Nog niet een grote naam heeft zich willen binden aan het team. Veelal wordt er door Spaanse sponsoren gekozen om de succesvolle Fernando Alonso te steunen, terwijl bijvoorbeeld Telefonica ervoor kiest om de Grands Prix van Barcelona en Valencia van een financiële injectie te voorzien.
Na de openlijke twijfels van Bernie Ecclestone verzekerde Campos ons ervan dat het team dit jaar gewoon van start gaat, maar of dat daadwerkelijk gebeurt, is onduidelijk.
Campos zou nog enkele miljoenen nodig hebben om erbij te zijn in Bahrein, laat staan het seizoen af te maken. Ook nu, zonder het geld van de tweede rijder, moeten leveranciers al betaald worden en wil het personeel graag het loon op tijd uitbetaald krijgen. Zonder inkomsten is dat even vol te houden, maar een faillisement is in dat geval onafwendbaar.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20410
Welkom Stefanovic GP.
Allang gevraagdquote:Op donderdag 31 december 2009 07:50 schreef vosss het volgende:
Kan een mod de TT aanpassen? We zitten op deel 62.
Thanks
Ik upload die even naar de FOK!servers en zet 'm in de wikiquote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en vergeet de nieuwe banner niet
[ afbeelding ]
Thx! Toegevoegd bij mijn opquote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en vergeet de nieuwe banner niet
[ afbeelding ]
jawelquote:Op donderdag 31 december 2009 10:20 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, en ik Mansell![]()
Kan jij de TT niet ff aanpassen?
quote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en vergeet de nieuwe banner niet
[ afbeelding ]
Toch niet helemaal alleen.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Er was zo'n fanboy-topic![]()
ff zoekuh
Je hebt nog een medestander, Elmar: Googol
[F1] Het Grote Ralf Schumacher Fanboy Topic! [deel 1]
En Sally post dat topic gewoon 3 posts nadat ik dat heb gedaanquote:
Ik kan me daarin wel vinden eigenlijk, zeker met punten voor de pole.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het nieuwe puntensysteem in de F1 gaat waarschijnlijk weer op de schop:
Domenicali: \"Punten voor pole en snelste ronde\"
Ah, je bent er nog. Zijn we met in ieder geval met z'n drieën.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:03 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En Sally post dat topic gewoon 3 posts nadat ik dat heb gedaan
Ralf-fans verenigt u!
Wel jammer van Campos. In dat Amerikaanse team heb ik ook weinig vertrouwen, dus het blijft nog even spannend.
Dat sowieso. Ik word gewoon al helemaal warm van het idee alleen al dat hij misschien weer in de F1 gaat rijden.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:14 schreef vingerplant het volgende:
Hoe denkt Peter Sauber eigenlijk over hem? Dat lijkt me toch het best mogelijke vrije stoeltje. Anders toch echt liever bij TR. Maar goed, als onze held maar rijdt is het sowieso goed
Ik ook. Iedereen waarschijnlijk, want er zit een stukje Ralf-adoratie in ieder van ons alleen geeft niet iedereen het toequote:Op donderdag 31 december 2009 16:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik word gewoon al helemaal warm van het idee alleen al dat hij misschien weer in de F1 gaat rijden.
ik weet iig van één iemand zeker dat er geen stukje ralf-adoratie inzit...quote:Op donderdag 31 december 2009 17:22 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik ook. Iedereen waarschijnlijk, want er zit een stukje Ralf-adoratie in ieder van ons alleen geeft niet iedereen het toe
Laat die Stefanovic maar. Ik vind die kerel nog louchener (is dat wel een woordquote:Op donderdag 31 december 2009 09:15 schreef Big-Ern het volgende:
Situatie Campos Meta1 alarmerend: faillissement dreigt
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 31 december 2009 08:09 - Print artikel
*knip*
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20410
Welkom Stefanovic GP.
quote:Op donderdag 31 december 2009 16:40 schreef Atreidez het volgende:
On the side news van de eigen FP;
Britse koningin eert Button en Brawn
quote:Bron: FOK!sport
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 31-12-2009 19:05:38 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Dan had Schumacher in het verleden met een nog grotere voorsprong het kampioenschap gewonnen, ben benieuwd of hij dat trucje weer kan flikken.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het nieuwe puntensysteem in de F1 gaat waarschijnlijk weer op de schop:
Domenicali: \"Punten voor pole en snelste ronde\"
Dan had Kimi het afgelopen jaar ook wat meer punten gehad voor zijn snelste rondes. En een gelukkig nieuwjaar natuurlijk behalve voor de Ralf fansquote:Op vrijdag 1 januari 2010 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan had Schumacher in het verleden met een nog grotere voorsprong het kampioenschap gewonnen, ben benieuwd of hij dat trucje weer kan flikken.
quote:Renault aims to be back on top by 2011
Renault aims to be back fighting for championship titles again by 2011 according to the team's acting principal Bob Bell.
The future of Renault's Formula 1 team was secured in mid-December when a deal to sell a large stake in the team to businessman Gerard Lopez's Genii Capital was agreed, ending weeks of uncertainty over the French manufacturer's continuation in the sport.
Now, after a turbulent 12 months for the outfit - which included an uncompetitive and winless 2009 season and the race-fixing scandal that forced team principal Flavio Briatore and technical chief Pat Symonds to resign – Bell says Renault can now focus on building a multi-year strategy to return it to the front of the grid.
"The real target for us is to build for 2011 and a championship campaign," Bob Bell told AUTOSPORT before Christmas. "But we have realistic expectations for 2010.
"We are not going to produce a car that catapults us to the front because F1 is very competitive. But our 2010 expectations are to run towards the front and challenge for the top three."
Bell revealed that work on Renault's 2010 contender never halted while the team's future hung in the balance, but added that the security that the Genii deal brings to the project has boosted the staff working in the factory.
"This is nothing but positive for the team," he said. "It has ended all of the concerns that the staff had and gives a secure base for the future.
"There is a multi-year commitment and a very sensible strategy. It's a win-win situation for both Renault and its partners, and is a big step forward."
goed nieuwsquote:Tost: "Geen gesprekken met Ralf Schumacher"
01 januari 2010
De laatste dagen gaat het gerucht dat Ralf Schumacher in gesprek zou zijn met Scuderia Toro Rosso. De Duitser wenste zelf niet in te gaan op de geruchten, maar teambaas Franz Tost heeft al laten weten dat er geen sprake van contact is tussen de coureur en het team.
"Ik weet niets van deze geruchten, ze zijn absoluut niet waar. De geruchten zijn nonsens. Dat is alles wat ik erover kan zeggen ", vertelde Tost aan het Duitse Auto, Motor und Sport.
Toro Rosso heeft alleen nog Sébastien Buemi bevestigd als coureur. Jaime Alguersuari heeft naar eigen zeggen wel een contract voor 2010, maar is nog niet bevestigd.
Dat hoop ik van niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
volgens mij betekent dat dat Ralf al getekend heeft
in de f1 zou me dat idd niet verbazen neequote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
volgens mij betekent dat dat Ralf al getekend heeft
HIj zegt alleen dat de geruchten nonsens zijn, dat kan betekenen dat het waarheid isquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
in de f1 zou me dat idd niet verbazen nee![]()
we kunnen alleen maar hopen dat ie de waarheid spreekt
http://www.jamesallenonf1.com/2010/01/schumacher-turns-41-today-test-schedule-set/?utm_campaign=UA-7628173-1&utm_medium=twitter&utm_source=twitterquote:But his strict training regime will probably mean that he may not be able to eat much of it, despite his notoriously sweet tooth! He is set to drive for the first time four weeks from now in Valencia.
The seven times world champion is building up to a dramatic comeback at the Bahrain Grand Prix and according to Bild and Gazetta dello Sport he will have limited time to test the Mercedes car before the first event. As it’s Sunday I’ve not been able to call the team to verify, but I will do so.
The schedule calls for just four tests and Bild reckons that these are as follows:
February 1-3 in Valencia
February 10-13 in Jerez
February 17-20 in Jerez
February 25 to 28 in Barcelona
These are all one car tests so the driving will have to be shared with Nico Rosberg. There are a total of 15 days, which means, assuming reasonable reliability, both drivers should notch up somewhere around 2,000 miles of testing before the first race. Mercedes boss Norbert Haug is quoted as saying, “The tests will be divided equally between the two drivers.”
Incidentally, I’m interested to see what Mercedes will call this car. What will the type designation be? All previous Mercedes Grand Prix cars started with a “W” – as in W154. Perhaps the W110 – to designate F1 and the year 2010? More details will emerge this month, meanwhile the FOTA group launch idea has been shelved.
Punten voor pole en snelste ronde zijn geen slecht idee, al kan het voor sommigen ook verkeerd aflopen.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het nieuwe puntensysteem in de F1 gaat waarschijnlijk weer op de schop:
Domenicali: \"Punten voor pole en snelste ronde\"
quote:AMSTERDAM - Pedro de la Rosa is dichtbij een terugkeer als Grand Prix-coureur.
De ervaren Spanjaard wordt volgens de Zwiterse krant Blick de tweede rijder van het Sauber-team.
Teambaas Peter Sauber verkondigde afgelopen zondag in de Zwitserse media al dat hij een 'ervaren tweede rijder' heeft gecontracteerd. Blick meldt maandag dat het gaat om De la Rosa.
De la Rosa past met zijn 39 jaar, 72 Grand Prix-starts en vele kilometers aan testervaring bij McLaren-Mercedes ruim in dat profiel.
De Spanjaard stond voor het laatst aan de start tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2006. In 2000 was De la Rosa teamgenoot van Jos Verstappen bij Arrows. In totaal reed hij in zijn carrière 29 WK-punten bij elkaar.
Schijnt hij alweer te ontkennen... Zou wel gaaf zijn. Volgende stap is natuurlijk ons Jos die een herintrede doetquote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:49 schreef LeXX het volgende:
[..]
Schijnt hij alweer te ontkennen... Zou wel gaaf zijn. Volgende stap is natuurlijk ons Jos die een herintrede doet![]()
Laatste keer dat ik naar hem ging kijken kwam die alleen niet opdagen.................quote:Op maandag 4 januari 2010 12:11 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Hahaha, onze Jos ja. We hebben in Nederland altijd behoorlijk negatief over hem gedaan, maar hij kon echt wel jakkeren! Hij was ook wel een dusdanig spectaculair coureur waarvoor je voor de buis bleef hangen, of naar het circuit toogde. Hij viel gewoon te vaak uit, dat was zijn grootste zwakte.
Heidfeld?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:04 schreef bodylotion het volgende:
Heidfeld is ook een ervaren rijder. En zou voor Sauber een stuk efficiënter zijn, denk ik.
Volgens een aantal members van het autosport forum zou Renault vandaag ook zijn 2e rijder bekend maken.
Grossjean?
BMW Sauber Ferrari F1 Teamquote:Sauber: "Teamnaam zal niet worden veranderd"
03 januari 2010
BMW verkocht het Formule 1-team afgelopen jaar weer terug aan Sauber en het nieuwe team verscheen dan ook als BMW Sauber F1 Team op de inschrijvingslijst van de FIA. De verwachting was dat BMW nog wel uit de teamnaam zou verdwijnen, maar daar is volgens teambaas Peter Sauber voorlopig nog helemaal geen sprake van.
"Het is eerlijk gezegd een van mijn minste zorgen. Momenteel heet het team BMW Sauber F1 Team, omdat we ons zo bij de FIA hebben ingeschreven. En zo zullen we ook deelnemen", vertelde Sauber in een interview met het Zwitserse blad NZZ. "Er is nog geen beslissing genomen of we een aanvraag zullen indienen om de naam van het team te veranderen."
[...]
Maar ik zie zo nog steeds niet de andere autosport berichtenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:34 schreef UnoclaM het volgende:
goed dat er nu per sport geselecteerd kan worden op sport.fok
Ik heb hetzelfde. Voorheen zag je in een oogopslag zowel het laatste F1 als autosport nieuws. Nu moet je voor beide afzonderlijk boven in het menu klikken. En dan nog niet eens de berichten van november en decemberquote:Op maandag 4 januari 2010 15:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar ik zie zo nog steeds niet de andere autosport berichten
of ik ben een
Dat kon eerder ook al, met f1.fok.nl en voetbal.fok.nl o.a. Maar er wordt al veel gezegd dat het met de nieuwe site niet genoeg uitgesplitst is, en in de tracker links staat nog altijd al het sportnieuws, niet uitgesplitstquote:Op maandag 4 januari 2010 13:34 schreef UnoclaM het volgende:
goed dat er nu per sport geselecteerd kan worden op sport.fok
Menubalk: 'sporten', kies 'autosport' in de dropdown.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar ik zie zo nog steeds niet de andere autosport berichten
of ik ben een
Er komen nog nieuwe menu-items zoals Tennis, Schaatsen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Voorheen zag je in een oogopslag zowel het laatste F1 als autosport nieuws. Nu moet je voor beide afzonderlijk boven in het menu klikken. En dan nog niet eens de berichten van november en december
Ja maar je ziet het niet meer samenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat kon eerder ook al, met f1.fok.nl en voetbal.fok.nl o.a. Maar er wordt al veel gezegd dat het met de nieuwe site niet genoeg uitgesplitst is, en in de tracker links staat nog altijd al het sportnieuws, niet uitgesplitst
[..]
Menubalk: 'sporten', kies 'autosport' in de dropdown.
[..]
Er komen nog nieuwe menu-items zoals Tennis, Schaatsen.
En de bug dat niet alle berichten getoond worden, is al doorgegeven
Edit: overigens is de roep om meer aparte sites voor de verschillende takken van sport al erg luid, en er wordt serieus naar gekeken iig.
Daar kon hij in 8 van de 10 gevallen zelf helemaal niets, maar dan ook niets aan doen.quote:Hij viel gewoon te vaak uit, dat was zijn grootste zwakte.
Ik denk dat het Fisichella wordt. Ik las in een Frans artikel dat Montezemelo ergens een uitspraak afsloot metquote:
Geen Fisichella, dus neem ik aan dat deze gaat racen. En dan is Sauber de voor de hand liggende keuze.quote:(Vertaald uit het Frans)
Yesterday, Luca Montezemolo talked about Michael Schumacher but finished his intervention by these words: "I always can count on Felipe, Fernando Alonso, Luca Badoer and Marc Gene, who know our technology well."
mensen die zo flauw doen over Jos hoef je wat betreft F1 dan ook niet serieus te nemen.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kon hij in 8 van de 10 gevallen zelf helemaal niets, maar dan ook niets aan doen.
Er is een keer iemand geweest, een Brit als ik me niet vergis, die ook compleet debiel werd van al die grindbak grapjes over Jos en die heeft alle races uitgezocht.
Hij viel vaak uit door een kapotte auto ja, of door andere coureurs. Hij is zelf relatief gezien bv veel en dan ook echt veeeeel minder vaak door eigen fouten uitgevallen dan bv een Coulthard.
Ik kan het nu natuurlijk niet meer terug vinden, maar het staat vast nog ergens op internet.
Jos had een beter gemiddelde dan het halve huidige veld, dus die grapjes zijn gewoon bullshit.
Kan ik me ook nog een openings-race herinneren in Melbourne, stond tie levensgroot in de krant in de grindbak...quote:Op maandag 4 januari 2010 19:43 schreef Atreidez het volgende:
Die schuiver op Duitsland met de auto van herr schumi zelf, in de quali.. dat was volgens mij 1 van de acties die m die naam heeft opgeleverd
Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder gevalquote:Op maandag 4 januari 2010 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Ik zag dat ook Fok!Sport door NewsNow wordt gebruikt om nieuws te tonen. Bijvoorbeeld deze link De la Rosa ontkent deal met Sauber
dit filmpje hoort erbij.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Kwam in mn zoektoch ook deze foto tegen
[ afbeelding ]
Dat kan ik me nog goed herinneren! Die ochtend was ik ineens klaarwakkerquote:Op maandag 4 januari 2010 19:55 schreef kepler het volgende:
Kwam in mn zoektoch ook deze foto tegen
[ afbeelding ]
Brundle ja, met z'n gebroken chassisquote:Op maandag 4 januari 2010 19:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Kwam in mn zoektoch ook deze foto tegen
[ afbeelding ]
Canada 2000.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:08 schreef bodylotion het volgende:
[..]
mensen die zo flauw doen over Jos hoef je wat betreft F1 dan ook niet serieus te nemen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
...
Ik zag dat ook Fok!Sport door NewsNow wordt gebruikt om nieuws te tonen. Bijvoorbeeld deze link De la Rosa ontkent deal met Sauber
Ons crewforom? Je bent hartstikke zwart.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:02 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
Ik zal het even in ons crewforum zettenLeuk te zien dat het ook werkt!
Duh, ik werk toch ook als redactielidquote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ons crewforom? Je bent hartstikke zwart.![]()
Is het dan misschien een idee om bv iemand van foksport 's ochtends en dan later op de middag/avond ofzo nog eens te laten kijken op newsnow?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
ojee een 'verassing'quote:Heidfeld niet meer in beeld bij Sauber
05 januari 2010
Nick Heidfeld lijkt geen kandidaat meer te zijn voor het tweede racestoeltje bij Sauber. Volgens teambaas Peter Sauber zal zijn keuze iedereen verrassen.
Heidfeld reed de afgelopen vijf seizoenen voor het team uit Hinwil en leek de belangrijkste kandidaat voor het tweede zitje naast de Japanner Kamui Kobayashi, maar Sauber heeft in een interview met het Zwitserse blad NZZ laten weten dat zijn keuze is gevallen op een rijder die nieuwe kennis meebrengt naar het team. "De tweede rijder zal een ervaren coureur zijn die nieuwe ideeën kan meenemen naar onze organisatie", zei Sauber. "Jullie zullen verrast zijn over wie ik heb gekozen."
Giancarlo Fisichella en Pedro de la Rosa werden de afgelopen dagen genoemd als belangrijke gegadigden voor het Sauber-stoeltje. Voor Heidfeld zijn er niet veel opties meer. Er zijn verder alleen nog stoeltjes vrij bij Renault, Campos en US F1.
Is de eerste keer dat ik het zie. Alleen jammer dat de link op de Engelse pagina staat en niet op de Nederlandse paginaquote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Ik wil je ook vragen om als je nieuws tegenkomt dit in de submit te gooien. Dan kunnen we het nog sneller oppakkenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:15 schreef vosss het volgende:
Nou okay, mooi. Dat is lang geleden dat ik iemand van fok heb zien zeggen hier dattie het eens is met de kritiek die gegeven wordt.
Kudo's daarvoor dus
Vergeet ook niet de bijdrage die Ferrari krijgt vanuit het Concorde Agreement omdat ze een Status Aparte hebben binnen de sport (quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.
Waar heb je dat staatje vandaan? Lijkt me inderdaad niet correct, dit is wat de budgetten van 2008 waren;quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Zou dat de sport beter maken denk je?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:36 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou dat de sport beter maken denk je?
Zonder geld valt er ook weinig te ontwikkelen natuurlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef LeXX het volgende:
[..]
Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.
Williams had toen ze met active suspension en driver aids reden toch ook geen budget van $300m?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.
De grootste innovaties in de F1 van de laatste decennia kwamen vooral van de kleinere teams.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
met driver aids wordt inhalen juist moeilijker. Stel je hebt ABS - dan wordt er geremd op het maximale van wat de banden aankunnen. En laat er nu een bandenleverancier zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!
Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!
Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!
Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen!
Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...
En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!
Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!
Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!
Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
quote:Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Geloof maar dat ze het zouden kunnen en ook met een F1 wagenquote:En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen
Het wordt dan gewoon lastiger om je te onderscheiden met je skills. En de verschillen worden ook nog eens kleiner waardoor er helemaal niet meer ingehaald kan worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
...
Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!
Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!
Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105quote:PARIS (Reuters) - Flavio Briatore, former boss of the Renault Formula One team, had a life ban imposed by the sport's governing body overturned by a French court on Tuesday.
The Italian was banned by the International Automobile Federation (FIA) in September for his role in a plot to rig the outcome of the 2008 Singapore Grand Prix.
"The court ruled the sanction was illegal," the judge told the Paris court. Briatore was awarded 15,000 euros (13,480 pounds) in compensation.
The FIA's legal team said it would probably be launching an appeal.
Brazilian Nelson Piquet blew the lid off one of Formula One's biggest scandals after being dropped by Renault in July when he told the FIA that he had been ordered to crash deliberately at the 2008 race in Singapore.
He said he had done so to bring out the safety car and help his Spanish team mate Fernando Alonso win the race.
Former champions Renault were handed a suspended permanent ban while engineering head Pat Symonds was banned for five years.
Briatore launched his legal case in October, claiming his right to a free and fair defence to the charges was flouted.
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef Tarado het volgende:
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
Het betekent dat die ban illegaal is, de FIA overweegt in beroep te gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Wat ik bedoel is dat als het snelheidsverschil tussen auto's groot is, er minder ingehaald zal worden omdat deze meestal al vooraan staan bij de start. En ja, dat was vroeger ook zo. Zwaar of licht heeft wel wat effect, maar meestal alleen als de verschillen niet zo groot zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?
in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Bij die GP moet ik altijd hier aan denkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.
En met handje schakelen:
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken
en hoe Ken Tyrell lacht op het einde![]()
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
prachtige beeldenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken
en hoe Ken Tyrell lacht op het einde![]()
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:18 schreef Waffle het volgende:
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
Zelfs daar twijfel ik aan. Geloofwaardigheid van die man is wel beetje gedaald nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]
Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast
"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b
Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."
Het is al een oude man, je overvraagt hem door naar zijn sexleven te informeren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.
Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd![]()
http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
De tweede keer zie je het verschil in ervaring. Senna haalt op dezelfde manier in en Alesi wil er weer op dezelfde manier langs bij die daar op volgende bocht maar Senna blijft daar aan de binnenkant.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Ferrari reed in die tijd naar mijn weten sowieso met V12 ja, turbo's waren er volgens mij al uit en ging het vooral over of V12 en meer benzine verbruik of V10 en minder benzine meenemen. Ferrari kwam daar over het algemeen minder goed uitquote:Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Kut twitter...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
![]()
Edit: je plaatje werkt nietZelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Nee, want turbo's waren toen verbodenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Wat Bernie betreft is Flav van harte welkom, ik heb mijn twijfels of de FIA in hoger beroep wel zal winnenquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.
Verder verwacht ik dat in hoger beroep de zaak minder goed zal aflopen voor Flavio, m.n. het gedeelte waar de rechtbank oordeelt dat de WMSC juridisch niet correct heeft besloten. Dáár heeft de rechter weer niet zoveel mee van doen.
De eeuwige ban echter zal in hoger beroep ook wel afgewezen worden, maar tegen die tijd zal de FIA haar regels wel aangepast hebben en komt hij alsnog de paddock niet op.
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=354443quote:Flavio Briatore is welcome to return to the F1 paddock after winning his French court action against the FIA's imposition of a lifetime motor racing ban, Bernie Ecclestone has said.
The F1 chief executive, a personal friend and business partner of the 59-year-old Italian, was speaking after Paris' Tribunal de Grande Instance ruled on Tuesday that there had been "irregularities" in the imposition of Briatore and Pat Symonds' crashgate penalties.
"I said at the time that even murderers don't get life sentences these days and the court seems to agree," Ecclestone is quoted as saying by the UK newspaper Express.
"He is welcome to come back to the paddock. He was a great character in F1 but I am not sure if that is what he wants to do now.
"I think he will move on from that. It's good for him but it is not good for the FIA when you read the verdict," Ecclestone added.
In the Sun, the 79-year-old Briton said in relation to Briatore: "He's happy he's won, of course. But I don't think he wants to be back. It's difficult for somebody who's been punished for doing something wrong to get back."
It is believed that while Briatore may not return to running F1 teams for now, he will resume his management of drivers while devoting more time to the London football club Queens Park Rangers.
But the FIA, now run by Jean Todt who last year succeeded Max Mosley, clarified that Briatore is not yet free to return to motor sport.
"The Court's decision is not enforceable until the FIA's appeal options have been exhausted," read a statement. "Until then, the World Motor Sport Council's decision continues to apply."
The Paris body added that the court did not disagree that Briatore and Symonds conspired with Nelson Piquet to crash deliberately during the 2008 Singapore Grand Prix, but rather only questioned the bans "for procedural reasons".
"The FIA's ability to exclude those who intentionally put others' lives at risk has never before been put into doubt and the FIA is carefully considering its appeal options on this point," the FIA said.
Briatore said he has no intention to immediately come back to F1 anyway.
"My attention is on my family then we'll see," he told Italian television RAI.
Ecclestone expects the saga to continue to develop.
"It's not over by a long way," he said. "Just because a bloody judge has said what he's said doesn't make any difference.
"The court said it was wrong, so the FIA can start all over again and it will go on and on."
Briatore's lawyer Philippe Ouakrat, who ironically represented Mosley during the sex scandal of 2008, predicted it would be "very difficult" for the FIA to win an appeal.
"I think the decision is very well-structured. It is going to be very difficult for the FIA to appeal against it," he told the Guardian, adding that there is "a door open" to even more legal action.
Dan bedoel ik diequote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In 1989
Ferrari 3.5 V12
McLaren Honda 3.5 V10
En volgens mij was dit het eerste seizoen dat Ferrari flippers had
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Interessant sanger, nodig je ons uit ofzo?
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, want turbo's waren toen verboden.
In 1988 had Ferrari ee 1.5 V6turbo
McLaren had de Honda 1.5 V6 turbo
Volgens mij beide nog handschakel
[..]
Als je dat nou gewoon typt in een post dan had ik t begrepen, maar je copy/paste die mail hier zonder iets erbijquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:41 schreef sanger het volgende:
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingen
quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:10 schreef Tarado het volgende:
reactie FIA op uitspraak rechter in Briatore/Symonds-FIA zaak
Dit is waar het om gaat. IMHO kan de FIA Briatore niet persoonlijk verbieden om naar een F1 wedstrijd te komen, maar wel de licentiehouders (coureurs/teams) verbieden hem in dienst te nemen/hebben.quote:However, the Court did question the FIA's authority to impose bans upon Mr. Briatore and Mr. Symonds for procedural reasons and because they are not FIA licence holders and, according to the Court, are therefore not subject to any FIA rules.
H-bak. Je kan dus zeker wel zeggen dat de paddle-shift van ferrari überrevolutionair was. Want het lost zowel de schakeltijden van de H-bak op, als dat je vaak met 1 hand zat te sturen. Én de Ferrari had 7 versnellingen (!) terwijl de rest 5 of 6 had.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?
Ik zal d'r wel eens een paar in elkaar knutselen voor Bernie en Jean!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Bij de circuits waar wel ingehaald wordt is er een stuk minder ruimte voor foutjes en komt moet je ook gewoon ballen hebben om hard te gaan. Ik denk dat dat ook verschil maakt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Die race zou ook geschrapt moeten worden. Niemand die daar op zit te wachten.
Trully train back in action?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?
in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:53 schreef bodylotion het volgende:
2010 regulation changes - 2009/2010 overhead comparison
[ afbeelding ]
heb je een scanner?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!
Verstappens podiumplek in 1994quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:33 schreef bodylotion het volgende:
[..]
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.
Alonso die de toen dominante Schumacher op een ronde zet in 2003
Button's eerste overwinning in 2006
De crash van Massa, de pole van Alonso en de overwinning van Hamilton in 2009
Eh jaaquote:
quote:Double diffusers set for Formula 1 ban
Formula 1 teams are closing in on a move to ban double diffusers in a bid to cut downforce and slow the cars down from the start of the 2011 season, AUTOSPORT can reveal.
The introduction of double diffusers into F1 caused huge controversy at the start of last season, when rivals protested the concept that was used to great effect by Brawn GP, Williams and Toyota in the opening races of the campaign.
The matter eventually went to the FIA International Court of Appeal, where the double diffuser was deemed fully legal and other teams had to revise the rear end of their cars to make the most of the extra downforce the design produced.
However, with downforce and car speeds having increased since then - and the diffuser designs getting increasingly more complicated - sources have revealed that moves are now afoot to change the F1 regulations to outlaw them completely.
On the back of predictions that the downforce levels of cars will this season potentially go beyond what they were at the end of 2008, teams have decided to take action.
AUTOSPORT understands that technical chiefs discussed reducing downforce levels in a meeting of FOTA's Technical Regulations Working Group (TRWG) late last year, and agreed that the rules should be changed to effectively outlaw double diffusers.
The teams want to create regulations that require the floor to be a continuous section if taken through a longitudinal or lateral plane - which if achieved will get rid of the 'slots' in the floor that have made the double diffuser concept work.
It is understood that efforts are now being made to sort out the wording of the regulations to ensure that there are no loopholes that will allow anyone to continue using a double diffuser.
Once the wording of the rules has been sorted, it will then be put to the FIA's official Technical Working Group for ratification prior to going through the channels required for it to get put into the 2011 regulations.
It is estimated that the reduction in downforce caused by the double diffuser ban would result in the cars being slowed by around one second per lap.
Lotus' chief technical officer Mike Gascoyne confirmed to AUTOSPORT that the move was being made, and it was one he supported.
"I think it is exactly right," he said. "It is what we should do, and it is what both FOTA and the FIA are looking at for 2011. I think it is very sensible and very easy to do – just tighten up the regulations and it is done."
Gascoyne did not believe that the double diffuser ban would have that big an impact in terms of helping overtaking, though.
When asked if he felt the widespread use of double diffusers in F1 had hindered overtaking, Gascoyne said: "I don't think there was a reduction in overtaking, but the changes to improve overtaking didn't help. And in fact, if you look at the numbers, it was never going to.
"But if you look at it carefully, what the [F1 teams'] aero group set out to achieve it actually did, and if you take the diffuser away it will do exactly what it said on the tin. Unfortunately that will never help you overtake anyone."
Although the majority of teams support the move, some outfits are unhappy about the double diffuser ban because it will mean an expensive redesign of the entire rear end of the car, including the gearbox and rear suspension, for 2011.
quote:Yet another change to F1's points system is on the agenda ahead of the 2010 season, according to reports.
Germany's Auto Motor und Sport and Finland's Turun Sanomat report that, after the existing points system was amended in December, talks to implement yet another change are now taking place.
The latest change follows criticism that the new points system, awarding 25 points instead of 10 to first place and extending the scoring down to tenth place, did not address the view that Grand Prix winners should be proportionately better rewarded for their feats.
The reports claim that, instead of getting 20 points, second place should receive just 18 points compared with the winner's 25.
Therefore, a new system of 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 could replace the newly-announced system of 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.
If the new system is adopted, winners will receive 7 points more than second place, while the points difference between second place and lower is proportionately smaller.
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewisquote:"I definitely didn't blame myself for the year that I missed out," Hamilton said in an interview with McLaren team sponsor Johnnie Walker. "My first season in Formula 1, alongside a World Champion - a double World Champion - and I blew him away. I beat him.
"No-one's ever come in their first year and been at the front, let alone beat a World Champion, beat the mentality and the strength that he would have and his experience in Formula 1 already up to that point."
De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet omquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
Ben absoluut geen Hamilton fan maar hij was toch ook sneller dan Alonso?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werkenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Hij versloeg Alonso in zijn eerste seizoen. Hoewel hij een gelijk aantal punten had, stond hij wel boven hem in de eindstand. En omdat hij een rookie was en Alonso tweevoudig wereldkampioen, mag je wat mij betreft spreken van hem verslaan. Alonso had, juist vanwege zijn ervaring, Hamilton moeten verslaan.
Die discussie is hier al vaker gevoerd en daar begin ik niet aan, het is natuurlijk wel zo dat Hamilton als Rookie geweldig gepresteerd heeft maar hij zou dat oordeel aan anderen over moeten laten in plaats van het zelf te zeggenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken.
Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken.
Ik vond ze meer gelijkwaardig maar dat is voor een tweevoudig wereldkampioen tov een rookie gewoon een nederlaagquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigen
Hamilton was in die auto gewoon de snellere van de 2 en daar had alonso veel moeite mee wat ook logisch is.
Kijk, en dan doet Spyker gister om 5 voor 11 een bod.quote:Komt SAAB in de Formule 1?
Uitgegeven door Bas Kaligis 8 januari 2010 09:22 - Print artikel
Formula 1-tycoon Bernie Ecclestone is participant in een bod tot overname van de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, zo is gebleken. De miljardair heeft zijn krachten gebundeld met de in Luxemburg gevestigde investeringsmaatschappij Genii Capital, dat onlangs investeerde in het Renault F1 team. Als Ecclestone en consorten Saab in handen krijgen, zouden we de Zweden in de toekomst misschien wel in de eredivisie van de autosport kunnen terugzien. Ecclestone heeft er een mooi platvorm voor...
General Motors heeft Saab al enige tijd in de uitverkoop staan. De deadline voor biedingen verstreek op donderdag. Ook het Nederlandse Spyker is in de race voor de overname en het leek lange tijd dat de Nederlandse sportwagen fabrikant de enige overgebleven kandidaat was, maar met Ecclestone heeft Spyker een geduchte concurrent.
quote:
volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet om
Hij maakt inderdaad vaak die indrukquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.
Dat hangt dan meer af van McLaren dan van die blaaskaak, want hard rijden kan die gewoon erg goedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:33 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat die blaaskaak nooit meer een titel wint
En nog een Schumacher bericht:quote:Michael focust zich op F1 en verkoopt kartbaan Kerpen aan broer Ralf
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Michael Schumacher heeft de kartbaan in zijn geboortedorp Kerpen verkocht aan zijn jongere broer Ralf. De Duitse krant Sport Bild meldt dat de naam van het circuit echter wel in stand blijft: Michael Schumacher Karting and Event Center. De reden van de verkoop is dat Michael zich volledig wil concentreren op zijn F1-comeback bij Mercedes GP.
Een insider verklaarde tegenover de krant: "Michael is volledig op de Formule 1 gefocust. Daarom heeft hij niet meer genoeg tijd om zich te bekommeren om het kartcentrum. Door de overname blijft het centrum in elk geval in handen van de familie Schumacher." Ralf is ook al eigenaar van een kartcircuit in Bispingen.
Bron: www.racexpress.nl
Ik heb er zin in en wmb kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen, maargoed, dat duurt nog wel even.quote:F1: Schumacher onder de indruk van Mercedes GP
9-jan-2010 15:47
Michael Schumacher heeft laten weten dat hij zeer te spreken is over de vorderingen bij Mercedes GP. De Duitser is deze mening toegedaan na een tweedaags bezoek aan de fabriek in Brackley.
'Ik ben positief verrast.'
Schumacher werd eind december bevestigd als teamgenoot van Nico Rosberg. Na drie seizoenen afwezigheid kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en maakt de zevenvoudig kampioen zijn rentree in de Formule 1. 'Ik heb de twee dagen dat ik op de fabriek in Bracley was benut om de ingenieurs beter te leren kennen en ik heb me zeer positief verbaasd over de hoge mate van motivatie,' schrijft Schumacher op zijn website.
'Dit team is vorig jaar als Brawn GP kampioen geworden, maar er is sindsdien zo te zien weinig veranderd. Sterker nog, het lijkt er op dat de honger naar meer succes alleen maar groter is geworden.' De 41-jarige Duitser stond er in zijn tijd bij Ferrari om bekend dat zelfs het kleinste detail moest kloppen. Daar is niks aan veranderd. 'Ik vind het belangrijk om overal van op de hoogte te zijn en het was interessant om met de ingenieurs van gedachten te wisselen over de manier van werken.'
Schumacher was niet alleen bij het team in Brackley. Hij nam tevens poolshoogte bij de Mercedes-fabriek in Brixworth. 'Ook daar was ik onder de indruk van het hoge niveau. Dat doet mij goed. Wat ik ook fijn vond, was dat ik veel mensen Duits hoorde praten. Dat heb ik in de Formule 1 niet vaak meegemaakt, maar ik vond het best aangenaam.'
Bron: www.sportweek.nl
Hallo lamlul, het middenveld waar jij het over hebt zijn de achterblijvers van afgelopen seizoenquote:Lotus blaast hoog van de toren: vanaf Spanje strijden in middenveld
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Mike Gascoyne is optimistisch over de prestaties van het nieuwe Lotus F1 Team. De technisch directeur van het team verwacht vanaf de eerste Europese race mee te kunnen strijden in het middenveld van de Formule 1. Lotus is een van de vier nieuwe teams die komend jaar hun opwachting maken. De eerste meters moeten nog gereden worden, maar de excentrieke Gascoyne heeft alle vertrouwen in een goed seizoen. Hij gaf aan zelfs meer te willen dan alleen maar het beste nieuwe team te zijn.
"We hebben gezegd dat we het beste nieuwe team willen zijn als we in Bahrein aankomen voor de eerste race", gaf hij aan op de site van het team. "Maar daarnaast willen we na de eerste paar races van het jaar ook behoorlijk dicht bij de teams uit het middenveld zijn. De update die we voor Spanje gepland hebben zal een prestatieboost laten zien. Dat zal ons de kans geven te vechten met de langzamere gevestigde teams. Dat is, gezien de progressie tot nu toe, ons volgende doel."
Alleen wanneer er een tussentijdse test is om een rookie de kans te geven om aan de auto te wennen. Dacht ik tenminste.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef Atreidez het volgende:
Was er niet een regel die het testen op banen waar ook races worden verreden tegenhoudt?
Mooi filmpje. Je kan zien dat Brundle wat meer comfortabel is met de Button stijl. Je hoort de spanning in zijn stem als hij out of zijn comfort zone is.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje met Martin Brundle die een vergelijking maakt tussen de rijstijlen van Button, M. Schumacher, Alonso en Raikkonen.
Vooral dit laatste over USF1 is een opzienbarend geruchtquote:Today’s Gazzetta Sportiva, the Sunday edition of the Gazzetta dello Sport has a full page dedicated to revealing some details of the 2010 Ferrari which will be launched later this month in time for the Valencia test from 1-3 February.
It looks pretty aggressive, judging from the drawing by F1’s pre-eminent technical journalist, Giorgio Piola. He is not always right but after over 40 years in the business and with some impeccable contacts at Ferrari, we can be fairly confident that the information is valid.
Piola suggests that there are strong echoes of last year’s Red Bull, arguably the most successful car aerodynamically of 2009, the area where Ferrari got it wrong. The cockpit top is higher than last year’s car and the nose has a step in it, like last year’s Red Bull, the diffuser is also said to be similar to the Red Bull.
To accommodate the new rules, the fuel tank is said to be double the size of last year’s at 240 litres, almost six times the size of a Fiat Punto tank, the paper points out. This means that the wheelbase is 15cm longer than the 2009 car. Allowing for the higher minimum weight (620kg) and the full fuel tanks, sitting on the start line of the race, the car will be 185 kilos heavier this year, which is 30% more than last year! That is going to give the brakes a seriously hard time at tracks like Bahrain and Montreal.
The 2010 cars will have narrower front tyres, as per the new rules and this will mean that the weight distribution will have to move rearwards a bit and it will affect the aerodynamics down the vitally important channel between the front wheels and the cockpit. The wheel covers have been banned.
The oil tank has been moved from in front of the engine to behind it, to allow for the enlarged fuel tank.
In a separate story, there is a suggestion in Gazzetta that USF1 has applied to the FIA for a derogation to miss the early fly away races and start at the Spanish Grand Prix in April. This contradicts USF1 sporting director Peter Windsor’s assertion last week that the team will definitely be in Bahrain. It’s Sunday today, but I will follow this up when the offices open on Monday.
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:15 schreef sanger het volgende:
Toch alleen gedurende het seizoen was dat?
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijkenquote:Op zondag 10 januari 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pastaquote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Officieel verboden om buiten Europa te testen ivm kostenbesparingen. USF1 heeft dispensatie gekregen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijken
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:45 schreef bodylotion het volgende:
Hoe gaat er straks eigenlijk getankt worden. Met een Jerry can
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.
Pasta, pizza, spaghetti, bertolli, mozarella, pollo, tonno, pesto, broccoli, quatro stagioni, carbonara, gorgonzola, bruschetta, ciabatta, pomodore, etc etc
![]()
ps: geen idee of het ook echt allemaal italiaans is; zo klinkt het in ieder geval wel
Hihiquote:Op zondag 10 januari 2010 23:04 schreef vosss het volgende:
Nouja lach maar, als je bij een restaurant in italie zit en roept:
"Hey ober, ober, joehoe, hallo, ja 1 quatro stagione met mozarella, brocolli, gorgonzola en twee bier! BIER, ja 2 BIER JA, 2, twee, zwei, ja! OK, arivedeci !!!!"
Dan krijg je dus gewoon vreten en bier
Volgens Jonathan Noble (F1 Editor autosport) is het gerucht niet waar;quote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
http://twitter.com/NobleF1quote:US F1 tells me it is on course to be in Bahrain - so ignore reports from Italy claiming it asked the FIA if it could skip the first races
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.
Alleen dan dus niet meer tijdens de race.
Waarom zouden ze dat veranderen? Die auto moet toch benzine hebben, ookal mogen ze tijdens de race niet meer bijtanken.
Waarom zou je dan een compleet nieuw systeem ontwikkelen als het oude gewoon volstaat?
ja dat is een van de redenen dat het veboden is. zouden ze het dat zo gaan doen:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjesquote:Takuma Sato in de running voor stoeltje bij Renault
Takuma Sato maakt kans om de rol van teamgenoot van Robert Kubica bij Renault op zich te nemen. Dat meldt het Franse blad Auto Hebdo. Op de shortlist van Renault staan verder Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio en Romain Grosjean.
In het kamp Sato houden ze hoop op een rentree van de Japanner. Zijn manager Matthew Winter zei vorige maand nog: "We hebben het nog niet opgegeven. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar en wij jagen daar op. Zijn opties raken langzaam maar zeker wel op, dus we weten niet of Takuma in 2010 in de Formule 1 rijdt."
Heidfeld is beter, Sato spectaculairder. Dus voor het kijkgenot zou ik inderdaad Sato kiezen. Als ik Renault was zou ik echter voor Heidfeld kiezen.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjes
voor komend jaar is het niet?
Als ik moest kiezen tussen Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio, Romain Grosjean en Takuma Sato dan zou ik blind op elk moment van de dag kiezen voor Taku San
Ik acht de kans overigens vrij klein, maar het zou wel vet zijn
Ik las het al inderdaad ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
"Don't you wish your racing car was fast, like me"quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Ik vond haar altijd wel leuk springenquote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Schumacher en Alonso zijn beterquote:
Button is WK, dus officieel de bestequote:Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Schumacher en Alonso zijn beter
Kimi, Hamilton en button staan op gelijke hoogte.
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
Toch is Kimi de grootste flapdrol om met zoveel talent te bereiken dat je ontslagen wordt.........quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS![]()
En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:27 schreef kepler het volgende:
[..]
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenGaat nergens over eigenlijk. Maar als je een gemiddeld persoon vraagt wie nu de beste F1-coureur is zal hij/zij waarschijnlijk of Button of Schumacher antwoorden. Button omdat hij nu WK is en Schumacher omdat hij 7 keer WK was
hmm, misschien een verkeerd voorbeeldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
dat is dan ook een heldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemen![]()
Dit zijn de bedragen die de autofabrikanten (dus niet de teams) besteedden aan Formule 1. Het bedrag van Ferrari is zo laag omdat ze aan prijzengeld en sponsoring genoeg binnenhaalden om het budget aan te vullen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
quote:Ferrari's team has had so much money rolling in from sponsorship and prize money that the car company has not had to pour in much to top up its budget. With Marlboro, the sport's biggest-paying sponsor, still adorning the scarlet cars this year despite the ban on tobacco sponsorship coming into force in 2006, Ferrari's financial edge over its rivals is set to stay for some time to come.
Ow ghehe, duidelijk. Ik ben ook Kimi fan en inderdaad, als hij in zn tijd bij Mercedes niet zo een pech had gehad had ie minstens 4 titels op zak jaquote:Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS![]()
En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
WilliamHill :quote:Formula 1 - 2010 Formula 1 World Championships - (Championship winner)
Friday 12th of March, 2010 - Time 06:00
Selection Odds
L Hamilton 5/2
F Alonso 7/2
M Schumacher 9/2
S Vettel 6/1
J Button 7/1
F Massa 9/1
N Rosberg 12/1
M Webber 20/1
R Kubica 33/1
R Barrichello 40/1
N Heidfield 66/1
N Hulkenberg 66/1
K Kobayashi 80/1
A Sutil 100/1
H Kovalainen 150/1
T Glock 150/1
V Liuzzi 150/1
J Trulli 200/1
L Di Grassi 250/1
S Buemi 250/1
B Senna 300/1
J Alguersuari 300/1
quote:Upcoming Markets
Price Match Price
1/3 Lewis Hamilton v Jenson Button 9/4
4/11 Lewis Hamilton v Michael Schumacher 2/1
7/4 Felipe Massa v Fernando Alonso 2/5
6/4 Nico Rosberg v Michael Schumacher 1/2
9/4 Mark Webber v Sebastian Vettel 1/3
1/2 Rubens Barrichello v Nico Hulkenberg 6/4
1/4 Adrian Sutil v Vitantonio Liuzzi 11/4
8/11 Heikki Kovalainen v Jarno Trulli EVS
1/4 Timo Glock v Lucas Di Grassi 11/4
5/6 Jenson Button v Michael Schumacher 5/6
Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar het beloofd iig een mooi seizoen te worden
Precies en dan hebben we nog de nieuwe regelsquote:Op maandag 11 januari 2010 15:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.
Dat plus een berg nieuwe teams en rookies en het moet haast wel of dat het een supervet seizoen gaat worden. Dat kan gewoon niet anders
1. Alonsoquote:Op maandag 11 januari 2010 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Schumacher,
4. Alonso
1. Kramerquote:Op maandag 11 januari 2010 17:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
1. Alonso
2. Vettel
3. Massa
4. Hamilton
Woehahahahahaquote:Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
1. Kramer
2. Fabris
3. Hulzebosch
4. Angenent
o wacht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ehm, het heet al heel lang geen Formule 1 Race Report meer, maar gewoon Formule1.nl.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
geen idee.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Topquote:Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.
Klik
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.
Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Heidfeld is inderdaad één van de meest ondergewaardeerde coureurs van het F1veld. Hij had niet misstaan bij Mercedes.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Geef mij Sato maar, zorgt voor veel meer spektakel met gedurfde inhaalacties. Heidfeld vind ik persoonlijk echt een nietszeggend, kleurloos figuur die al veel te lang mee rijdt. Kan wel rijden maar moet je eens voorstellen, een veld met 20 Heidfelds.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.
Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Hebben we daar een bron van?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Kimi, Massa en Kubica schat ik wel vrij hoog in eigenlijkquote:Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL![]()
![]()
![]()
![]()
!!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..quote:Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef bodylotion het volgende:
Wie is volgens jullie de grootste kanshebber voor 2010?
Ikzelf denk Alonso
Via via?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..
Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.quote:
Knap dat dat nu al bekend is terwijl alle teams nog hun eerste circuit- en testmeters moeten maken met de 2010 auto's.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80809quote:Red Bull Racing is to skip the first of the official pre-season Formula 1 tests next month, AUTOSPORT can reveal.
The Milton Keynes-based outfit is set to become the only established outfit that will not have its new car ready for the first test that takes place in Valencia from February 1-3.
It has decided to wait until the second test at Jerez the following week to run its new Renault-engined RB6 for the first time - which will leave it with just 12 test days before the opening race of the season in Bahrain on March 14.
Red Bull Racing's move, which it says is designed to give it more time in the wind tunnel, marks a repeat of what the team did in 2009 - when it also missed the first test.
Team principal Christian Horner told AUTOSPORT: "As in 2009, we have elected not to run at the first test with the new car, so we will join at the second test."
Horner claimed that the move would give chief technical officer Adrian Newey an extra nine days of design and production time for the car that it hopes will help it win the world title in 2010.
"It's to optimise the time in the wind tunnel as much as possible," said Horner. "Obviously the car is much more of an evolution of the 2009 car rather than the clean sheet of regulations that we had for last season.
"But even so, with the refuelling change, we've opted to give our designers as much time as possible."
Horner said it was 'unlikely' that the team would take its 2009 car, the RB5, to the first Valencia test.
quote:FOTOSPECIAL: De voorgangers van de Lotus 2010 (Part 1)
Uitgegeven door Thomas Verbeek 12 januari 2010
Na zestien jaar van afwezigheid in de Formule 1 staat er komend seizoen weer een F1 team aan de start met de legendarische merknaam Lotus. Het van oorsprong Britse merk, dat komend seizoen onder de Maleisische vlag uitkomt, kent een roemrijke autosportgeschiedenis en stond daarnaast garant voor veel innovatie binnen de sport. RaceXpress.com dook de archieven in en verzamelde foto's van de meest spectaculaire Lotus-bolides.
Graham Hill in zijn Lotus 49(B) tijdens de Duitse Grand Prix in 1969
De Lotus 49 werd in 1967 geïntroduceerd op het circuit van Zandvoort en bleek direct een racewinnaar met Jim Clark achter het stuur. Vier seizoenen lang bleek de 49 competitief genoeg om races te winnen, met als hoogtepunt Graham Hills titel in 1968 voor Lotus’ fabrieksteam.
Emmerson Fittipaldi in zijn kampioenschapswinnende Lotus 72D.
De Lotus 72 bleek na de doorontwikkeling een klasse apart; Fittipaldi won het leeuwendeel van de races in 1972 en werd op zijn vijfentwintigste de jongste F1-kampioen tot dan toe.
De Lotus Elise GT1, uitkomend in de BPR Global GT Series/ FIA GT Championship(1996/1997).
Leek aanvankelijk potentievol, bleek echter niet opgewassen tegen de Mercedes CLK GTR, McLaren F1 en Porsche 911 GT1(EVO). Vader en zoon Hezemans modelleerden in de winter van 97/98 een tweetal Elise GT1’s tot Bitter GT1, voorzien van Chryslers 8.0 liter V10 uit de Viper GTS-R. Helaas bracht de nieuwe motor en aangepaste aerodynamica geen vooruitgang. Na een tweetal races werd besloten het project een halt toe te roepen.
Lotus 78 'wing car', goed voor zeven overwinningen en negen poleposities.
Door middel van innovatieve skirts werd de de auto bijzonder krachtig tegen de baan gezogen (‘groundeffect’), wat een zeer goed effect had op de bochtensnelheid van de Lotus 78. De teamleiding bleef krampachtig excuses verzinnen voor de goede resultaten van de Lotus 78, als de dood dat de revolutionaire techniek door de concurrentie zou worden ontdekt.
Lotus 97T. Snel, innovatief maar onbetrouwbaar
De Lotus 97T, aangedreven door een 1.5 liter turbo motor van Renault, liet de F1-wereld kennismaken met de eerste variant van bargeboards. De zeer innovatieve F1-bolide mocht in 1985 maar liefst achtmaal van poleposition vertrekken. De onbetrouwbaarheid van de constructie zorgde er echter voor dat eerste coureur Ayrton Senna niet kon meestrijden om de titel en genoegen moest nemen met twee overwinningen.
Lotus Exige 300RR
De Lotus Exige 300RR werd in 2005 gebouwd om Lotus te laten terugkeren op het internationale autosportniveau. De bolide verscheen uiteindelijk vooral in nationale, Aziatische kampioenschappen. Het beoogde succes werd echter niet bereikt en het model zou in 2008 een stille dood sterven.
Daar lijkt Grosjean nu de prijs voor te betalen en ook die Alguman van STR zit op de schopstoel. Ik vind het echt een slechte trend, maarja wie ben ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Heeft alles te maken met het testverbod.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Dat is Buemi toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |