abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76688393
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
geen idee.
pi_76688792
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.

Klik
  maandag 11 januari 2010 @ 19:16:15 #278
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_76690072
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:17:38 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76690123
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.

Klik
Top
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:18:49 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76690170
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76699270
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Heidfeld is inderdaad één van de meest ondergewaardeerde coureurs van het F1veld. Hij had niet misstaan bij Mercedes.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76700663
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Geef mij Sato maar, zorgt voor veel meer spektakel met gedurfde inhaalacties. Heidfeld vind ik persoonlijk echt een nietszeggend, kleurloos figuur die al veel te lang mee rijdt. Kan wel rijden maar moet je eens voorstellen, een veld met 20 Heidfelds.
pi_76700913
Ik ben ook niet kapot van Heidi, maar als constante factor zou hij niet misstaan in welk team dan ook.

Ik geloof zelfs dat hij het record op zn naam heeft staan van meest aaneengesloten finishes toch?

Aan de andere kant, de kijkers thuis willen ook wat; dus zet dan Taku San maar in die bak.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76700968
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Hebben we daar een bron van?
Volgens mij klopt dat namelijk niet helemaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:51:40 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76701637
2001:

8 Nick Heidfeld German Sauber-Petronas 12
9 Jarno Trulli Italian Jordan-Honda 12
10 Kimi Räikkönen Finnish Sauber-Petronas 9

2002:

10 Nick Heidfeld German Sauber-Petronas 7
11 Giancarlo Fisichella Italian Jordan-Honda 7
12 Jacques Villeneuve Canadian BAR-Honda 4
13 Felipe Massa Brazilian Sauber-Petronas 4

2007:

5 Nick Heidfeld German BMW 61
6 Robert Kubica Polish BMW 39

2009:

13 Nick Heidfeld German BMW Sauber 19
14 Robert Kubica Polish BMW Sauber 17

in 2008 is Kubica hoger geeindigd, ook Frentzen en Webber waren snellere teammaten
pi_76702034
Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL !!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76702528
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef vosss het volgende:


Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL !!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
Kimi, Massa en Kubica schat ik wel vrij hoog in eigenlijk

Maar boeiend, ik zal hem ook niet missen ofzo. Maar een Taku San is leuk om te zien (net zoals die Kobayashi), maar ze gooien veel te veel punten weg door rare kamikazeacties. Dan liever een constante coureur met iets minder kleur.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76705889
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef bodylotion het volgende:
Wie is volgens jullie de grootste kanshebber voor 2010?

Ikzelf denk Alonso
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..

Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:30:44 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76705988
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..

Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
Via via?

wie er ook kampioen wordt het zal zeker niet vrij eenvoudig zijn
pi_76706194
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Via via?
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
pi_76706687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:38 schreef Radegast het volgende:

[..]

ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
Knap dat dat nu al bekend is terwijl alle teams nog hun eerste circuit- en testmeters moeten maken met de 2010 auto's.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:50:05 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76709916
Red Bull to skip opening pre-season test

By Edd Straw Tuesday, January 12th 2010, 06:10 GMT
quote:
Red Bull Racing is to skip the first of the official pre-season Formula 1 tests next month, AUTOSPORT can reveal.

The Milton Keynes-based outfit is set to become the only established outfit that will not have its new car ready for the first test that takes place in Valencia from February 1-3.

It has decided to wait until the second test at Jerez the following week to run its new Renault-engined RB6 for the first time - which will leave it with just 12 test days before the opening race of the season in Bahrain on March 14.

Red Bull Racing's move, which it says is designed to give it more time in the wind tunnel, marks a repeat of what the team did in 2009 - when it also missed the first test.

Team principal Christian Horner told AUTOSPORT: "As in 2009, we have elected not to run at the first test with the new car, so we will join at the second test."

Horner claimed that the move would give chief technical officer Adrian Newey an extra nine days of design and production time for the car that it hopes will help it win the world title in 2010.

"It's to optimise the time in the wind tunnel as much as possible," said Horner. "Obviously the car is much more of an evolution of the 2009 car rather than the clean sheet of regulations that we had for last season.

"But even so, with the refuelling change, we've opted to give our designers as much time as possible."

Horner said it was 'unlikely' that the team would take its 2009 car, the RB5, to the first Valencia test.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80809
pi_76710188
Heidfeld kan een auto thuis brengen en TakkuSan heeft daar wel eens problemen mee. Althans zo zie ik het. Het liefst zie ik Renault gewoon met Grosjean verder gaat
pi_76710717
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76710786


De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76710958
quote:
FOTOSPECIAL: De voorgangers van de Lotus 2010 (Part 1)
Uitgegeven door Thomas Verbeek 12 januari 2010

Na zestien jaar van afwezigheid in de Formule 1 staat er komend seizoen weer een F1 team aan de start met de legendarische merknaam Lotus. Het van oorsprong Britse merk, dat komend seizoen onder de Maleisische vlag uitkomt, kent een roemrijke autosportgeschiedenis en stond daarnaast garant voor veel innovatie binnen de sport. RaceXpress.com dook de archieven in en verzamelde foto's van de meest spectaculaire Lotus-bolides.


Graham Hill in zijn Lotus 49(B) tijdens de Duitse Grand Prix in 1969
De Lotus 49 werd in 1967 geïntroduceerd op het circuit van Zandvoort en bleek direct een racewinnaar met Jim Clark achter het stuur. Vier seizoenen lang bleek de 49 competitief genoeg om races te winnen, met als hoogtepunt Graham Hills titel in 1968 voor Lotus’ fabrieksteam.


Emmerson Fittipaldi in zijn kampioenschapswinnende Lotus 72D.
De Lotus 72 bleek na de doorontwikkeling een klasse apart; Fittipaldi won het leeuwendeel van de races in 1972 en werd op zijn vijfentwintigste de jongste F1-kampioen tot dan toe.


De Lotus Elise GT1, uitkomend in de BPR Global GT Series/ FIA GT Championship(1996/1997).
Leek aanvankelijk potentievol, bleek echter niet opgewassen tegen de Mercedes CLK GTR, McLaren F1 en Porsche 911 GT1(EVO). Vader en zoon Hezemans modelleerden in de winter van 97/98 een tweetal Elise GT1’s tot Bitter GT1, voorzien van Chryslers 8.0 liter V10 uit de Viper GTS-R. Helaas bracht de nieuwe motor en aangepaste aerodynamica geen vooruitgang. Na een tweetal races werd besloten het project een halt toe te roepen.


Lotus 78 'wing car', goed voor zeven overwinningen en negen poleposities.
Door middel van innovatieve skirts werd de de auto bijzonder krachtig tegen de baan gezogen (‘groundeffect’), wat een zeer goed effect had op de bochtensnelheid van de Lotus 78. De teamleiding bleef krampachtig excuses verzinnen voor de goede resultaten van de Lotus 78, als de dood dat de revolutionaire techniek door de concurrentie zou worden ontdekt.


Lotus 97T. Snel, innovatief maar onbetrouwbaar
De Lotus 97T, aangedreven door een 1.5 liter turbo motor van Renault, liet de F1-wereld kennismaken met de eerste variant van bargeboards. De zeer innovatieve F1-bolide mocht in 1985 maar liefst achtmaal van poleposition vertrekken. De onbetrouwbaarheid van de constructie zorgde er echter voor dat eerste coureur Ayrton Senna niet kon meestrijden om de titel en genoegen moest nemen met twee overwinningen.


Lotus Exige 300RR
De Lotus Exige 300RR werd in 2005 gebouwd om Lotus te laten terugkeren op het internationale autosportniveau. De bolide verscheen uiteindelijk vooral in nationale, Aziatische kampioenschappen. Het beoogde succes werd echter niet bereikt en het model zou in 2008 een stille dood sterven.
Lotus

Schaamteloos gekopieerd van Racexpress.nl
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76711163
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Daar lijkt Grosjean nu de prijs voor te betalen en ook die Alguman van STR zit op de schopstoel. Ik vind het echt een slechte trend, maarja wie ben ik.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:14:20 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76711792
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Heeft alles te maken met het testverbod.
Je moet wel in een keer presteren anders is het voor een team een te grote investering.

Ik vind ook dat ze die rookie tests op vrijdag opnieuw moeten invoeren
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:48:24 #299
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76712734
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Dat is Buemi toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76712824
Nee dat is Grosjean die door de week bij de bank werkt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')