abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76436036
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:

[..]

als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk

Ik vind het ook zo erg dat de laatste jaren er zo verschrikkelijk veel aan is gedaan om de snelheid te verminderen. Dan heb je het over de F1 for crying out loud! Hup, kom maar eens op met die turbo's!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:54:20 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76436173
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!

Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!

Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!

Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen !

Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...

En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:01:39 #128
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76436442
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!

Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!

Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!

Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen !

Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...

En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
met driver aids wordt inhalen juist moeilijker. Stel je hebt ABS - dan wordt er geremd op het maximale van wat de banden aankunnen. En laat er nu een bandenleverancier zijn.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76436462
quote:
Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!


Dat valt zat mee hoor
quote:
En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen
Geloof maar dat ze het zouden kunnen en ook met een F1 wagen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:03:01 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76436501
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
The line is a dot to you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:08:29 #131
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76436737
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Het wordt dan gewoon lastiger om je te onderscheiden met je skills. En de verschillen worden ook nog eens kleiner waardoor er helemaal niet meer ingehaald kan worden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76438893
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
...

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.

Dan zie ik liever een klein snelheidsverschil tussen de auto's waarbij de coureur het verschil maakt en eventueel een ander kan inhalen (op klasse of als de ander een fout maakt).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:20:04 #133
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76439720
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.

[..]

Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?

in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:43:34 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76440782
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]
quote:
PARIS (Reuters) - Flavio Briatore, former boss of the Renault Formula One team, had a life ban imposed by the sport's governing body overturned by a French court on Tuesday.

The Italian was banned by the International Automobile Federation (FIA) in September for his role in a plot to rig the outcome of the 2008 Singapore Grand Prix.

"The court ruled the sanction was illegal," the judge told the Paris court. Briatore was awarded 15,000 euros (13,480 pounds) in compensation.

The FIA's legal team said it would probably be launching an appeal.

Brazilian Nelson Piquet blew the lid off one of Formula One's biggest scandals after being dropped by Renault in July when he told the FIA that he had been ordered to crash deliberately at the 2008 race in Singapore.

He said he had done so to bring out the safety car and help his Spanish team mate Fernando Alonso win the race.

Former champions Renault were handed a suspended permanent ban while engineering head Pat Symonds was banned for five years.

Briatore launched his legal case in October, claiming his right to a free and fair defence to the charges was flouted.
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:47:42 #135
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76440972
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef Tarado het volgende:
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]

[..]

http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:49:15 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76441050
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Het betekent dat die ban illegaal is, de FIA overweegt in beroep te gaan
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09:44 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76441921
Nog een belangrijk detail van de uitspraak;

Flavio Briatore and his former Renault colleague Pat Symonds have won their court case against the FIA in Paris. The judge has ordered that the bans against both men must be lifted and has ordered the FIA to send out a message to all teams to that effect. It has 15 days in which to do so.
pi_76442418
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?

in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Wat ik bedoel is dat als het snelheidsverschil tussen auto's groot is, er minder ingehaald zal worden omdat deze meestal al vooraan staan bij de start. En ja, dat was vroeger ook zo. Zwaar of licht heeft wel wat effect, maar meestal alleen als de verschillen niet zo groot zijn.

Als het snelheidsverschil kleiner is tussen wagens, dan zal er mogelijk meer ingehaald kunnen worden, omdat men dan dichter bij elkaar blijft. En pas dan kan een coureur het verschil maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76442941
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.

En met handje schakelen:
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 19:15:22 #140
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76449602
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef m1155 het volgende:

[..]

Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.

En met handje schakelen:
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76451310
Ik ben benieuwd of we Flavio en Pat weer snel terugzien in de F1.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76454467
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langs zo hoort het he!

Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
pi_76454567
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.

Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd

http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76456563
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_76457461
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
prachtige beelden
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76457465
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:18 schreef Waffle het volgende:
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76460155
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Zelfs daar twijfel ik aan. Geloofwaardigheid van die man is wel beetje gedaald nu.
pi_76460669


Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast


"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b

Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."

[ Bericht 33% gewijzigd door Glijdt_licht op 06-01-2010 03:46:56 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_76465006
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]

Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast


"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b

Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."





Edit: je plaatje werkt niet Zelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:42:16 #150
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76466674
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Het is al een oude man, je overvraagt hem door naar zijn sexleven te informeren.
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')