Duh, ik werk toch ook als redactielidquote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ons crewforom? Je bent hartstikke zwart.![]()
Is het dan misschien een idee om bv iemand van foksport 's ochtends en dan later op de middag/avond ofzo nog eens te laten kijken op newsnow?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
ojee een 'verassing'quote:Heidfeld niet meer in beeld bij Sauber
05 januari 2010
Nick Heidfeld lijkt geen kandidaat meer te zijn voor het tweede racestoeltje bij Sauber. Volgens teambaas Peter Sauber zal zijn keuze iedereen verrassen.
Heidfeld reed de afgelopen vijf seizoenen voor het team uit Hinwil en leek de belangrijkste kandidaat voor het tweede zitje naast de Japanner Kamui Kobayashi, maar Sauber heeft in een interview met het Zwitserse blad NZZ laten weten dat zijn keuze is gevallen op een rijder die nieuwe kennis meebrengt naar het team. "De tweede rijder zal een ervaren coureur zijn die nieuwe ideeën kan meenemen naar onze organisatie", zei Sauber. "Jullie zullen verrast zijn over wie ik heb gekozen."
Giancarlo Fisichella en Pedro de la Rosa werden de afgelopen dagen genoemd als belangrijke gegadigden voor het Sauber-stoeltje. Voor Heidfeld zijn er niet veel opties meer. Er zijn verder alleen nog stoeltjes vrij bij Renault, Campos en US F1.
Is de eerste keer dat ik het zie. Alleen jammer dat de link op de Engelse pagina staat en niet op de Nederlandse paginaquote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Ik wil je ook vragen om als je nieuws tegenkomt dit in de submit te gooien. Dan kunnen we het nog sneller oppakkenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:15 schreef vosss het volgende:
Nou okay, mooi. Dat is lang geleden dat ik iemand van fok heb zien zeggen hier dattie het eens is met de kritiek die gegeven wordt.
Kudo's daarvoor dus
Vergeet ook niet de bijdrage die Ferrari krijgt vanuit het Concorde Agreement omdat ze een Status Aparte hebben binnen de sport (quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.
Waar heb je dat staatje vandaan? Lijkt me inderdaad niet correct, dit is wat de budgetten van 2008 waren;quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Zou dat de sport beter maken denk je?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:36 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou dat de sport beter maken denk je?
Zonder geld valt er ook weinig te ontwikkelen natuurlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef LeXX het volgende:
[..]
Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.
Williams had toen ze met active suspension en driver aids reden toch ook geen budget van $300m?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.
De grootste innovaties in de F1 van de laatste decennia kwamen vooral van de kleinere teams.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
met driver aids wordt inhalen juist moeilijker. Stel je hebt ABS - dan wordt er geremd op het maximale van wat de banden aankunnen. En laat er nu een bandenleverancier zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!
Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!
Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!
Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen!
Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...
En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!
Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!
Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!
Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
quote:Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Geloof maar dat ze het zouden kunnen en ook met een F1 wagenquote:En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen
Het wordt dan gewoon lastiger om je te onderscheiden met je skills. En de verschillen worden ook nog eens kleiner waardoor er helemaal niet meer ingehaald kan worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
...
Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!
Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!
Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105quote:PARIS (Reuters) - Flavio Briatore, former boss of the Renault Formula One team, had a life ban imposed by the sport's governing body overturned by a French court on Tuesday.
The Italian was banned by the International Automobile Federation (FIA) in September for his role in a plot to rig the outcome of the 2008 Singapore Grand Prix.
"The court ruled the sanction was illegal," the judge told the Paris court. Briatore was awarded 15,000 euros (13,480 pounds) in compensation.
The FIA's legal team said it would probably be launching an appeal.
Brazilian Nelson Piquet blew the lid off one of Formula One's biggest scandals after being dropped by Renault in July when he told the FIA that he had been ordered to crash deliberately at the 2008 race in Singapore.
He said he had done so to bring out the safety car and help his Spanish team mate Fernando Alonso win the race.
Former champions Renault were handed a suspended permanent ban while engineering head Pat Symonds was banned for five years.
Briatore launched his legal case in October, claiming his right to a free and fair defence to the charges was flouted.
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef Tarado het volgende:
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
Het betekent dat die ban illegaal is, de FIA overweegt in beroep te gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Wat ik bedoel is dat als het snelheidsverschil tussen auto's groot is, er minder ingehaald zal worden omdat deze meestal al vooraan staan bij de start. En ja, dat was vroeger ook zo. Zwaar of licht heeft wel wat effect, maar meestal alleen als de verschillen niet zo groot zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?
in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Bij die GP moet ik altijd hier aan denkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.
En met handje schakelen:
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken
en hoe Ken Tyrell lacht op het einde![]()
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
prachtige beeldenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken
en hoe Ken Tyrell lacht op het einde![]()
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:18 schreef Waffle het volgende:
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
Zelfs daar twijfel ik aan. Geloofwaardigheid van die man is wel beetje gedaald nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]
Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast
"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b
Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."
Het is al een oude man, je overvraagt hem door naar zijn sexleven te informeren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.
Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd![]()
http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
De tweede keer zie je het verschil in ervaring. Senna haalt op dezelfde manier in en Alesi wil er weer op dezelfde manier langs bij die daar op volgende bocht maar Senna blijft daar aan de binnenkant.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Ferrari reed in die tijd naar mijn weten sowieso met V12 ja, turbo's waren er volgens mij al uit en ging het vooral over of V12 en meer benzine verbruik of V10 en minder benzine meenemen. Ferrari kwam daar over het algemeen minder goed uitquote:Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Kut twitter...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
![]()
Edit: je plaatje werkt nietZelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |