abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76414295
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:02 schreef sasquatsch het volgende:

...

Ik zag dat ook Fok!Sport door NewsNow wordt gebruikt om nieuws te tonen. Bijvoorbeeld deze link De la Rosa ontkent deal met Sauber


Ik zal het even in ons crewforum zetten Leuk te zien dat het ook werkt!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76414415
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:02 schreef Sally het volgende:

[..]



Ik zal het even in ons crewforum zetten Leuk te zien dat het ook werkt!
Ons crewforom? Je bent hartstikke zwart.

pi_76414471
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ons crewforom? Je bent hartstikke zwart.

Duh, ik werk toch ook als redactielid
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76420480
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
Is het dan misschien een idee om bv iemand van foksport 's ochtends en dan later op de middag/avond ofzo nog eens te laten kijken op newsnow?

Ik heb al het F1 nieuws wat ik lees op foksport _MINIMAAL_ al 1 volle dag van te voren gelezen via newsnow.

Als jullie het gebruiken, kijk er dan ook gewoon 2x per dag op ofzo zou ik zeggen.
Sterker nog, een andere site hebben jullie helemaal niet nodig, want alle grote sites worden daar geindexeerd

Gratis tip he, geen kritiek. Ofja, misschien een klein beetje dan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 23:10:37 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76420904
Ik ken de site. De laatste tijd is het bij ons even een gekkenhuis geweest vanwege de introductie ven de nieuwe site. Ik wil het niet gebruiken als excuus maar op sommige momenten is daardoor een deel van het nieuws te lang blijven liggen.

Ik trek het me wel aan, omdat dit een puntje is dat beter had gemoeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76421118
Nou okay, mooi. Dat is lang geleden dat ik iemand van fok heb zien zeggen hier dattie het eens is met de kritiek die gegeven wordt.

Kudo's daarvoor dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76421598
Ik keek altijd op NewsNow, maar het trekt een enorme wissel op je cpu, geheugen en bandbreedte. Daarom F5 ik nu regelmatig op sites als GPUpdate.net, Formule1.nl en autosport.com enz.


Mss nu met een nieuwe laptop dat die site het weer een beetje wil doen hier
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:04:54 #108
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76423223
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:14 schreef bodylotion het volgende:

[..]

BMW Sauber Ferrari F1 Team
Bang om de centjes van vorig jaar kwijt te raken denk ik.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:56:27 #109
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76424631
Ik vind de reacties altijd mooi op de F1 nieuwsberichten, ik weet ook dat het gpupdate en nog tig wat andere sites eerder staat maar daar heb je geen reaguurders ...

Bij een lang bericht lees ik vaak de reacties, dat geeft mij sneller een beeld van het bericht
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:57:34 #110
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76430110
quote:
Heidfeld niet meer in beeld bij Sauber

05 januari 2010

Nick Heidfeld lijkt geen kandidaat meer te zijn voor het tweede racestoeltje bij Sauber. Volgens teambaas Peter Sauber zal zijn keuze iedereen verrassen.


Heidfeld reed de afgelopen vijf seizoenen voor het team uit Hinwil en leek de belangrijkste kandidaat voor het tweede zitje naast de Japanner Kamui Kobayashi, maar Sauber heeft in een interview met het Zwitserse blad NZZ laten weten dat zijn keuze is gevallen op een rijder die nieuwe kennis meebrengt naar het team. "De tweede rijder zal een ervaren coureur zijn die nieuwe ideeën kan meenemen naar onze organisatie", zei Sauber. "Jullie zullen verrast zijn over wie ik heb gekozen."

Giancarlo Fisichella en Pedro de la Rosa werden de afgelopen dagen genoemd als belangrijke gegadigden voor het Sauber-stoeltje. Voor Heidfeld zijn er niet veel opties meer. Er zijn verder alleen nog stoeltjes vrij bij Renault, Campos en US F1.
ojee een 'verassing'


Ralf Schumacher
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76430721
of villeneuve
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76430748
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Ik weet niet hoe lang dat al het geval is, maar al minimaal een half jaar in ieder geval
Is de eerste keer dat ik het zie. Alleen jammer dat de link op de Engelse pagina staat en niet op de Nederlandse pagina
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76431066
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef Schunckelstar het volgende:
of villeneuve
pi_76431187


Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 11:36:39 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76431434
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 11:37:31 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76431473
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:15 schreef vosss het volgende:
Nou okay, mooi. Dat is lang geleden dat ik iemand van fok heb zien zeggen hier dattie het eens is met de kritiek die gegeven wordt.

Kudo's daarvoor dus
Ik wil je ook vragen om als je nieuws tegenkomt dit in de submit te gooien. Dan kunnen we het nog sneller oppakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76431825
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat Ferrari een groot deel van het seizoen wel kan draaien op prijzengeld. Behalve in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden.
Vergeet ook niet de bijdrage die Ferrari krijgt vanuit het Concorde Agreement omdat ze een Status Aparte hebben binnen de sport ( )
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:01:00 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76432335
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Waar heb je dat staatje vandaan? Lijkt me inderdaad niet correct, dit is wat de budgetten van 2008 waren;

2008 F1 team resources

Including sponsorship, supplier deals, prize money, team owner contributions, tyre provision and supply of customer engines where appropriate.

Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m

http://www.f1fanatic.co.uk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:17:44 #119
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76432929
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:36:08 #120
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76433492
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
Zou dat de sport beter maken denk je?
The line is a dot to you!
pi_76434644
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef bodylotion het volgende:
ik hoop dat er ooit nog een budgetcap (excl. rijder) komt van $100m ofzo
Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:32:05 #122
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76435463
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:36 schreef kepler het volgende:

[..]

Zou dat de sport beter maken denk je?
als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:35:00 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76435551
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:

[..]

als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk
Zonder geld valt er ook weinig te ontwikkelen natuurlijk
The line is a dot to you!
pi_76435615
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef LeXX het volgende:

[..]

Een budgetcap is niet iets wat de F1 ten goede zal komen denk ik. Nu is de economie slecht, en zodoende de weerstand bij de medewerkers ook. Als over een paar jaar de bomen weer tot in de hemel groeien, werkt de budgetcap alleen maar tegen. Het helpt iig zeker niet om de F1 de meest innovatieve sport te laten blijven.
Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.

De grootste innovaties in de F1 van de laatste decennia kwamen vooral van de kleinere teams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:41:17 #125
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76435764
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik kies liever voor een budgetcap met meer technologische vrijheid dan geen budgetcap en het maar blijven evolueren van bestaande ideeën, zoals de laatste jaren het geval was. Juist door de nieuwe regels hadden we dit jaar een andere winnaar dan de afgelopen jaren, maar als er geen budgetcap komt (in wat voor vorm dan ook) zijn het binnenkort weer de rijkste teams die door ongelimiteerd spenderen van geld hun wagen kunnen verbeteren.

De grootste innovaties in de F1 van de laatste decennia kwamen vooral van de kleinere teams.
Williams had toen ze met active suspension en driver aids reden toch ook geen budget van $300m?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76436036
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef bodylotion het volgende:

[..]

als dat betekend dat er meer ontwikkeld mag worden wel.
ik vind die engine freeze bijv verschikkelijk

Ik vind het ook zo erg dat de laatste jaren er zo verschrikkelijk veel aan is gedaan om de snelheid te verminderen. Dan heb je het over de F1 for crying out loud! Hup, kom maar eens op met die turbo's!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:54:20 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76436173
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!

Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!

Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!

Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen !

Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...

En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:01:39 #128
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76436442
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
Het zal met die driver-aids allemaal wel mee vallen!

Een paar jaar geleden hoorde je haast iedereen roepen dat de coureurs maar passagiers waren in heel het spelletje! En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen!

Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!
Dus in hoeverre dat dat roepen van die technologiepartners onzin was? Oke het budget van een HP is wellicht anders dan die partijen bij Discovery maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en als het nu al niet 100% veilig lukt, hoe kunnen ze het dan uberhaupt in hun hoofd halen dat ze een F1 wagen over Silverstone kunnen jagen alsof het een geleid projectiel is!

Ik ben voor technologische vooruitgang maar door iedereen bang te maken dat alsof een rijder niks meer te vertellen zou hebben zijn er een hoop fans en belanghebbende partijen op de grote handrem gaan staan (dat technologisch wonder weten ze dan opeens wel te vinden) door het een halt toe te roepen !

Alsof het nu zo opeens een stuk makkelijker word met TC, ABS, Active Suspension, Seamless Gearbox... als iedereen dat heeft, komt het toch weer op talent aan! En elk hulp middel beperkt je ook weer in de vrijheden als rijder dus in hoeverre je je TC gebruikt als rijder zal dus ook van invloed zijn (een voorbeeldje he)...

En jah als je het vrij laat of vrijer laat zullen bepaalde teams wel iets kunnen gebruiken of positiever kunnen doorontwikkelen dan andere teams! Soit maar zo krijg je ook weer inhaal acties!

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
met driver aids wordt inhalen juist moeilijker. Stel je hebt ABS - dan wordt er geremd op het maximale van wat de banden aankunnen. En laat er nu een bandenleverancier zijn.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76436462
quote:
Nou ben benieuwd, je ziet nu op Discovery toch wel dat een heel busje vol electronica toch een behoorlijke moeite heeft om een vooraf geprogrammeerd parcours te volgen!


Dat valt zat mee hoor
quote:
En zelfs een paar technologie partners riepen dat ze vanuit de truck zo een auto het veld op konden sturen
Geloof maar dat ze het zouden kunnen en ook met een F1 wagen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:03:01 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76436501
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
The line is a dot to you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:08:29 #131
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76436737
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Het wordt dan gewoon lastiger om je te onderscheiden met je skills. En de verschillen worden ook nog eens kleiner waardoor er helemaal niet meer ingehaald kan worden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76438893
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:54 schreef nils7 het volgende:
...

Dit seizoen was dat in het begin goed te zien dat er een paar teams iets hadden wat de rest niet had! Nu had de rest twee opties: lopen janken of ook zo iets verzinnen!
Maar een snelheids verschil was er en bepaalde auto's kregen andere karakteristieken dan andere auto's!
Wat naar mijn idee toch meer inhalen brengt!

Later het seizoen zat het veld opeens binnen een seconde! Da's heel mooi maar als diegene die voor je rijd maar 0,03 seconde trager is dan jij dan kom je er never nooit niet voorbij! Je moet echt veel harder gaan wil je er voorbij kunnen!

Maar blijkbaar willen ze liever een optocht zonder progressie
Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.

Dan zie ik liever een klein snelheidsverschil tussen de auto's waarbij de coureur het verschil maakt en eventueel een ander kan inhalen (op klasse of als de ander een fout maakt).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:20:04 #133
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76439720
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ook met een groot snelheidsverschil zul je weinig inhalen zien. Met de nieuwe regels staan de snelsten vooraan en wordt er alleen ingehaald bij het lappen van een tegenstander.

[..]

Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?

in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:43:34 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76440782
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]
quote:
PARIS (Reuters) - Flavio Briatore, former boss of the Renault Formula One team, had a life ban imposed by the sport's governing body overturned by a French court on Tuesday.

The Italian was banned by the International Automobile Federation (FIA) in September for his role in a plot to rig the outcome of the 2008 Singapore Grand Prix.

"The court ruled the sanction was illegal," the judge told the Paris court. Briatore was awarded 15,000 euros (13,480 pounds) in compensation.

The FIA's legal team said it would probably be launching an appeal.

Brazilian Nelson Piquet blew the lid off one of Formula One's biggest scandals after being dropped by Renault in July when he told the FIA that he had been ordered to crash deliberately at the 2008 race in Singapore.

He said he had done so to bring out the safety car and help his Spanish team mate Fernando Alonso win the race.

Former champions Renault were handed a suspended permanent ban while engineering head Pat Symonds was banned for five years.

Briatore launched his legal case in October, claiming his right to a free and fair defence to the charges was flouted.
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:47:42 #135
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76440972
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef Tarado het volgende:
Briatore's ban overturned by French court
Tue Jan 5, 2010 2:36pm GMT Email | Print | Share | Single Page [-] Text [+]

[..]

http://uk.reuters.com/article/idUKTRE6042YL20100105
wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:49:15 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76441050
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Het betekent dat die ban illegaal is, de FIA overweegt in beroep te gaan
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09:44 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76441921
Nog een belangrijk detail van de uitspraak;

Flavio Briatore and his former Renault colleague Pat Symonds have won their court case against the FIA in Paris. The judge has ordered that the bans against both men must be lifted and has ordered the FIA to send out a message to all teams to that effect. It has 15 days in which to do so.
pi_76442418
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?

in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Wat ik bedoel is dat als het snelheidsverschil tussen auto's groot is, er minder ingehaald zal worden omdat deze meestal al vooraan staan bij de start. En ja, dat was vroeger ook zo. Zwaar of licht heeft wel wat effect, maar meestal alleen als de verschillen niet zo groot zijn.

Als het snelheidsverschil kleiner is tussen wagens, dan zal er mogelijk meer ingehaald kunnen worden, omdat men dan dichter bij elkaar blijft. En pas dan kan een coureur het verschil maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76442941
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef kepler het volgende:
Driver-aids zijn echt niet goed voor de sport. Dan wordt het voor iedereen makkelijk om op de limiet te rijden, en moeilijker om over de limiet te gaan (dus minder foutjes).
Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.

En met handje schakelen:
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 19:15:22 #140
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76449602
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef m1155 het volgende:

[..]

Ik had wel eens een mooi filmpje van Senna op Monaco in een Mclaren (je hoort hem ook over "the limit" en "one with the car" tussendoor praten). Daarin zag je het gevecht met de wagen.
Kan het helaas niet meer vinden.

En met handje schakelen:
Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76451310
Ik ben benieuwd of we Flavio en Pat weer snel terugzien in de F1.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76454467
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langs zo hoort het he!

Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
pi_76454567
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat betekend dit nou precies? dat z'n ban is teruggedraaid en de FIA weer in beroep gaat?
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.

Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd

http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76456563
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_76457461
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bij die GP moet ik altijd hier aan denken


en hoe Ken Tyrell lacht op het einde
prachtige beelden
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76457465
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:18 schreef Waffle het volgende:
Ik zie hem de eerste race al door de paddock wandelen
Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76460155
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Zelfs daar twijfel ik aan. Geloofwaardigheid van die man is wel beetje gedaald nu.
pi_76460669


Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast


"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b

Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."

[ Bericht 33% gewijzigd door Glijdt_licht op 06-01-2010 03:46:56 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_76465006
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]

Jenson @ McLaren
Leuk dienblad heeft ie vast


"Article 3 Sub-section 4 ammendment 324.b

Every driver emplyed by McLaren shall be deemed to have equal status. This equal status applies in the eyes of the media alone and shall not be enforced by the team. Any driver not called Lewis Hamilton shall be employed to serve Lewis Hamilton tea and biscuits at his request. This request may be made at any time of day or night and can extend to race periods should Lewis Hamilton decide he is ready for refreshment. Should such a situation occur during a race the driver is advised to allow Lewis Hamilton to pass and then return to the pits to prepare the tea."





Edit: je plaatje werkt niet Zelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:42:16 #150
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76466674
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Flavio nog komt... Of het moet zijn om een F1-coureur die hij managet.
Het is al een oude man, je overvraagt hem door naar zijn sexleven te informeren.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:46:32 #151
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76466789
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef Sally het volgende:

[..]

Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.

Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd

http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.

Verder verwacht ik dat in hoger beroep de zaak minder goed zal aflopen voor Flavio, m.n. het gedeelte waar de rechtbank oordeelt dat de WMSC juridisch niet correct heeft besloten. Dáár heeft de rechter weer niet zoveel mee van doen.
De eeuwige ban echter zal in hoger beroep ook wel afgewezen worden, maar tegen die tijd zal de FIA haar regels wel aangepast hebben en komt hij alsnog de paddock niet op.
Here we are now, entertain us.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 01:41:30 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76467868
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:

[..]

Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langs zo hoort het he!
De tweede keer zie je het verschil in ervaring. Senna haalt op dezelfde manier in en Alesi wil er weer op dezelfde manier langs bij die daar op volgende bocht maar Senna blijft daar aan de binnenkant.

Maar zo mooi hoe broekie Alesi zich daar laat gelden.

En volgens mij was het twee races later dat ze daar bij Tyrell die hoge neus introduceerden
quote:
Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Ferrari reed in die tijd naar mijn weten sowieso met V12 ja, turbo's waren er volgens mij al uit en ging het vooral over of V12 en meer benzine verbruik of V10 en minder benzine meenemen. Ferrari kwam daar over het algemeen minder goed uit maar dat geluid van die Ferrari
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76468632
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:54 schreef Sally het volgende:

[..]






Edit: je plaatje werkt niet Zelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Kut twitter...
Zo dan:
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_76468656
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:

[..]

Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langs zo hoort het he!

Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Nee, want turbo's waren toen verboden .
In 1988 had Ferrari ee 1.5 V6turbo
McLaren had de Honda 1.5 V6 turbo
Volgens mij beide nog handschakel

In 1989
Ferrari 3.5 V12
McLaren Honda 3.5 V10
En volgens mij was dit het eerste seizoen dat Ferrari flippers had

Maa rwat een verschillende motoren had je toen in 1990..

Ferrari 036 en 037 3.5 V12
Ford DFR 3.5 V8
Judd EV 3.5 V8
Renault RS2 3.5 V10
Lamborghini 3512 3.5 V12
Ford HBA4 3.5 V8
Honda RA109E 3.5 V10
Subaru 1235 F12 (Ja een boxer)
Judd CV 3.5 V8
Life F35 3.5 W12 (de slechtste motor ooit)

[ Bericht 29% gewijzigd door Glijdt_licht op 06-01-2010 04:02:34 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 6 januari 2010 @ 07:28:13 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76469055
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.

Verder verwacht ik dat in hoger beroep de zaak minder goed zal aflopen voor Flavio, m.n. het gedeelte waar de rechtbank oordeelt dat de WMSC juridisch niet correct heeft besloten. Dáár heeft de rechter weer niet zoveel mee van doen.
De eeuwige ban echter zal in hoger beroep ook wel afgewezen worden, maar tegen die tijd zal de FIA haar regels wel aangepast hebben en komt hij alsnog de paddock niet op.
Wat Bernie betreft is Flav van harte welkom, ik heb mijn twijfels of de FIA in hoger beroep wel zal winnen

Briatore 'welcome' to return to F1 - Ecclestone
Racing series F1
Date 2010-01-05
By Motorsport.com/GMM
quote:
Flavio Briatore is welcome to return to the F1 paddock after winning his French court action against the FIA's imposition of a lifetime motor racing ban, Bernie Ecclestone has said.

The F1 chief executive, a personal friend and business partner of the 59-year-old Italian, was speaking after Paris' Tribunal de Grande Instance ruled on Tuesday that there had been "irregularities" in the imposition of Briatore and Pat Symonds' crashgate penalties.

"I said at the time that even murderers don't get life sentences these days and the court seems to agree," Ecclestone is quoted as saying by the UK newspaper Express.

"He is welcome to come back to the paddock. He was a great character in F1 but I am not sure if that is what he wants to do now.

"I think he will move on from that. It's good for him but it is not good for the FIA when you read the verdict," Ecclestone added.

In the Sun, the 79-year-old Briton said in relation to Briatore: "He's happy he's won, of course. But I don't think he wants to be back. It's difficult for somebody who's been punished for doing something wrong to get back."

It is believed that while Briatore may not return to running F1 teams for now, he will resume his management of drivers while devoting more time to the London football club Queens Park Rangers.

But the FIA, now run by Jean Todt who last year succeeded Max Mosley, clarified that Briatore is not yet free to return to motor sport.

"The Court's decision is not enforceable until the FIA's appeal options have been exhausted," read a statement. "Until then, the World Motor Sport Council's decision continues to apply."

The Paris body added that the court did not disagree that Briatore and Symonds conspired with Nelson Piquet to crash deliberately during the 2008 Singapore Grand Prix, but rather only questioned the bans "for procedural reasons".

"The FIA's ability to exclude those who intentionally put others' lives at risk has never before been put into doubt and the FIA is carefully considering its appeal options on this point," the FIA said.

Briatore said he has no intention to immediately come back to F1 anyway.

"My attention is on my family then we'll see," he told Italian television RAI.

Ecclestone expects the saga to continue to develop.

"It's not over by a long way," he said. "Just because a bloody judge has said what he's said doesn't make any difference.

"The court said it was wrong, so the FIA can start all over again and it will go on and on."

Briatore's lawyer Philippe Ouakrat, who ironically represented Mosley during the sex scandal of 2008, predicted it would be "very difficult" for the FIA to win an appeal.

"I think the decision is very well-structured. It is going to be very difficult for the FIA to appeal against it," he told the Guardian, adding that there is "a door open" to even more legal action.
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=354443
pi_76471973
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]


In 1989
Ferrari 3.5 V12
McLaren Honda 3.5 V10
En volgens mij was dit het eerste seizoen dat Ferrari flippers had
Dan bedoel ik die Er is ergens een video-tje waarin je het verschil ziet (onboard) en hoort
pi_76472917
Die foto van Jenson, heeft ie nou een tattoo van een knoop op ze arm?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:09:11 #158
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76473624
ALLEREERST WILLEN WIJ U HET ALLERBESTE WENSEN ZOWEL PRIVE ALS ZAKELIJK VOOR 2010
Alstublieft, een verrassende uitnodiging voor het 10 jarig bestaan van GP ticket.

Begonnen met het verkopen van Formule 1 tickets, gevolgd door het organiseren van hotelkamers in combinatie met Formule 1 tickets en nu alweer vele jaren organiseren wij complete Formule 1 reizen in Europa maar ook steeds meer buiten Europa. Omdat we 10 jaar een leuke tijd hebben gehad willen wij dat delen met onze klanten en daarom nodigen wij u uit voor een happy 2 hours in Oss. Gewoon gezellig in één Oss stadscafé op zondagmiddag 7 februari 14:30 tot 16:30 uur bent u van harte welkom.



Om het feestje compleet te maken hebben we ook “de bekende Formule 1 fotograaf” Peter van Egmond die u deze middag enkele leuke foto’s laat zien uit zijn collectie die u deze middag kunt bestellen. Tevens maakt u kans op één van de 3 exclusieve gesigneerde foto-doeken die Peter u persoonlijk zal uitreiken en die aangeboden worden door GP ticket. Om de middag op een sportieve manier af te sluiten maakt u ook nog kans op een Formule 1 reis.


Natuurlijk is het voor ons belangrijk dat u zich tijdens deze middag onder elkaar mengt en met elkaar bespreekt hoe de ervaringen zijn geweest tijdens één van onze reizen die u via ons heeft ervaren.

Wij zijn ons van menig dat mond op mond reclame voor ons nog altijd beste is.




Wat kunt u van ons verwachten deze middag:

14:30 uur bij aankomst kop koffie

14:30 uur gratis drank tot 16:30 uur

15:00 uur gedurende middag hapjes

16:00 uur korte toespraak en uitreiking F1 reis & gesigneerde foto doeken door van Peter Egmond

16:15 uur loterij 3 foto-doeken + F1 reis naar Hockenheim voor 2 personen.

16:30 uur einde vrij drinken en hapjes

Leuke aanbiedingen naar…………



Voor wie de Formule 1 reis niet wint zullen wij deze middag vrijblijvend enkele leuke Formule 1 reizen aanbieden, en van Egmond fotografie biedt u vrijblijvend enkele schitterende doeken aan voor een scherpe prijs, dus u hoeft niet met lege handen naar huis.



Graag ontvangen wij u namen om deze te plaatsen op onze gastenlijst. Onze gastenlijst zal gaan tot maximaal aantal gasten van 150 Het adres waar u verwacht wordt staat binnenkort op onze internetsite waar u het adres en route beschrijving kunt downloaden.



Aan de vooravond van een nieuw seizoen, kletsen we alvast vooruit……





Tot ziens in Oss, Bas, Martijn, Heino, Peggy en Lambert

GP ticket
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76474718
Interessant sanger, nodig je ons uit ofzo?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:41:47 #160
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76474878
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Interessant sanger, nodig je ons uit ofzo?
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:12 #161
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76474895
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee, want turbo's waren toen verboden .
In 1988 had Ferrari ee 1.5 V6turbo
McLaren had de Honda 1.5 V6 turbo
Volgens mij beide nog handschakel

[..]
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76475087
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:41 schreef sanger het volgende:
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingen
Als je dat nou gewoon typt in een post dan had ik t begrepen, maar je copy/paste die mail hier zonder iets erbij

Nou veel succes iig!
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:10:42 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76479215
quote:
quote:
However, the Court did question the FIA's authority to impose bans upon Mr. Briatore and Mr. Symonds for procedural reasons and because they are not FIA licence holders and, according to the Court, are therefore not subject to any FIA rules.
Dit is waar het om gaat. IMHO kan de FIA Briatore niet persoonlijk verbieden om naar een F1 wedstrijd te komen, maar wel de licentiehouders (coureurs/teams) verbieden hem in dienst te nemen/hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76479743
briatore overweegt rechtszaak tegen piquet/
Hij wil Piqeut Jr en andere rijders die bij hem zijn weg gegaan aanklagen....
Hoop echt dat hij in hoger beroep gewoon weer de deksel op zijn neus krijgt, want het is toch belachelijk dat hij gewoon vrijuit mag gaan na zo'n actie mbt veiligheid en geloofwaardigheid van de sport. Erger nog, hij krijgt nog geld toe ook nog....
pi_76479991
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?
H-bak. Je kan dus zeker wel zeggen dat de paddle-shift van ferrari überrevolutionair was. Want het lost zowel de schakeltijden van de H-bak op, als dat je vaak met 1 hand zat te sturen. Én de Ferrari had 7 versnellingen (!) terwijl de rest 5 of 6 had.

Helaas was de bak in 1989 nog zeer onbetrouwbaar.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_76484520
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76491860
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”

Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”

“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:18:01 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76492037
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”

Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”

“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Ik zal d'r wel eens een paar in elkaar knutselen voor Bernie en Jean!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:11:15 #170
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76500384
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”

Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”

“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:00:19 #171
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76505910
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
Bij de circuits waar wel ingehaald wordt is er een stuk minder ruimte voor foutjes en komt moet je ook gewoon ballen hebben om hard te gaan. Ik denk dat dat ook verschil maakt.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76507022
Dit is toch ook al weer nieuws van vorige week?

Ik zag het vandaag op newsnow staan bij 1 site.
Vorige week stond datzelfde nieuws op een stuk of 6 sites.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76509006
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.

Die race zou ook geschrapt moeten worden. Niemand die daar op zit te wachten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:33:36 #174
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76512889
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:32 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Die race zou ook geschrapt moeten worden. Niemand die daar op zit te wachten.
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.

Alonso die de toen dominante Schumacher op een ronde zet in 2003
Button's eerste overwinning in 2006
De crash van Massa, de pole van Alonso en de overwinning van Hamilton in 2009
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:53:24 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76513373
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:07:31 #176
17061 mvt
blame Canada
pi_76513695
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?

in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
Trully train back in action?

Zeer goede qualifiers komen weer vooraan de grid te staan en houden de boel op omdat ze het niet lang volhouden op dat tempo
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:58:35 #177
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76517269
quote:
In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:11:01 #178
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76517720
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!
heb je een scanner?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76520587
Calm down, please!
pi_76522208
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:33 schreef bodylotion het volgende:

[..]

op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.

Alonso die de toen dominante Schumacher op een ronde zet in 2003
Button's eerste overwinning in 2006
De crash van Massa, de pole van Alonso en de overwinning van Hamilton in 2009
Verstappens podiumplek in 1994
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:41:43 #182
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76525309
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

heb je een scanner?
Eh jaa
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76534010
quote:
Double diffusers set for Formula 1 ban

Formula 1 teams are closing in on a move to ban double diffusers in a bid to cut downforce and slow the cars down from the start of the 2011 season, AUTOSPORT can reveal.

The introduction of double diffusers into F1 caused huge controversy at the start of last season, when rivals protested the concept that was used to great effect by Brawn GP, Williams and Toyota in the opening races of the campaign.

The matter eventually went to the FIA International Court of Appeal, where the double diffuser was deemed fully legal and other teams had to revise the rear end of their cars to make the most of the extra downforce the design produced.

However, with downforce and car speeds having increased since then - and the diffuser designs getting increasingly more complicated - sources have revealed that moves are now afoot to change the F1 regulations to outlaw them completely.

On the back of predictions that the downforce levels of cars will this season potentially go beyond what they were at the end of 2008, teams have decided to take action.

AUTOSPORT understands that technical chiefs discussed reducing downforce levels in a meeting of FOTA's Technical Regulations Working Group (TRWG) late last year, and agreed that the rules should be changed to effectively outlaw double diffusers.

The teams want to create regulations that require the floor to be a continuous section if taken through a longitudinal or lateral plane - which if achieved will get rid of the 'slots' in the floor that have made the double diffuser concept work.

It is understood that efforts are now being made to sort out the wording of the regulations to ensure that there are no loopholes that will allow anyone to continue using a double diffuser.

Once the wording of the rules has been sorted, it will then be put to the FIA's official Technical Working Group for ratification prior to going through the channels required for it to get put into the 2011 regulations.

It is estimated that the reduction in downforce caused by the double diffuser ban would result in the cars being slowed by around one second per lap.

Lotus' chief technical officer Mike Gascoyne confirmed to AUTOSPORT that the move was being made, and it was one he supported.

"I think it is exactly right," he said. "It is what we should do, and it is what both FOTA and the FIA are looking at for 2011. I think it is very sensible and very easy to do – just tighten up the regulations and it is done."

Gascoyne did not believe that the double diffuser ban would have that big an impact in terms of helping overtaking, though.

When asked if he felt the widespread use of double diffusers in F1 had hindered overtaking, Gascoyne said: "I don't think there was a reduction in overtaking, but the changes to improve overtaking didn't help. And in fact, if you look at the numbers, it was never going to.

"But if you look at it carefully, what the [F1 teams'] aero group set out to achieve it actually did, and if you take the diffuser away it will do exactly what it said on the tin. Unfortunately that will never help you overtake anyone."

Although the majority of teams support the move, some outfits are unhappy about the double diffuser ban because it will mean an expensive redesign of the entire rear end of the car, including the gearbox and rear suspension, for 2011.
pi_76553343
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76554214
Alweer een nieuwe puntentelling?
quote:
Yet another change to F1's points system is on the agenda ahead of the 2010 season, according to reports.

Germany's Auto Motor und Sport and Finland's Turun Sanomat report that, after the existing points system was amended in December, talks to implement yet another change are now taking place.

The latest change follows criticism that the new points system, awarding 25 points instead of 10 to first place and extending the scoring down to tenth place, did not address the view that Grand Prix winners should be proportionately better rewarded for their feats.

The reports claim that, instead of getting 20 points, second place should receive just 18 points compared with the winner's 25.

Therefore, a new system of 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 could replace the newly-announced system of 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

If the new system is adopted, winners will receive 7 points more than second place, while the points difference between second place and lower is proportionately smaller.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76555477
OMG... Lewis Hamilton

Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
quote:
"I definitely didn't blame myself for the year that I missed out," Hamilton said in an interview with McLaren team sponsor Johnnie Walker. "My first season in Formula 1, alongside a World Champion - a double World Champion - and I blew him away. I beat him.

"No-one's ever come in their first year and been at the front, let alone beat a World Champion, beat the mentality and the strength that he would have and his experience in Formula 1 already up to that point."
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:48:51 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76557287
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton

Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]

Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet om
pi_76557853
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton

Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]

Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..

Hij heeft wel gelijk. Hij versloeg Alonso in zijn eerste seizoen. Hoewel hij een gelijk aantal punten had, stond hij wel boven hem in de eindstand. En omdat hij een rookie was en Alonso tweevoudig wereldkampioen, mag je wat mij betreft spreken van hem verslaan. Alonso had, juist vanwege zijn ervaring, Hamilton moeten verslaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76557881
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton

Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]

Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
Ben absoluut geen Hamilton fan maar hij was toch ook sneller dan Alonso?
pi_76557899
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Hij versloeg Alonso in zijn eerste seizoen. Hoewel hij een gelijk aantal punten had, stond hij wel boven hem in de eindstand. En omdat hij een rookie was en Alonso tweevoudig wereldkampioen, mag je wat mij betreft spreken van hem verslaan. Alonso had, juist vanwege zijn ervaring, Hamilton moeten verslaan.
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:12:39 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76558123
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken .
Die discussie is hier al vaker gevoerd en daar begin ik niet aan, het is natuurlijk wel zo dat Hamilton als Rookie geweldig gepresteerd heeft maar hij zou dat oordeel aan anderen over moeten laten in plaats van het zelf te zeggen
pi_76558280
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken .
Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigen

Hamilton was in die auto gewoon de snellere van de 2 en daar had alonso veel moeite mee wat ook logisch is.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:20:51 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76558404
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:17 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigen

Hamilton was in die auto gewoon de snellere van de 2 en daar had alonso veel moeite mee wat ook logisch is.
Ik vond ze meer gelijkwaardig maar dat is voor een tweevoudig wereldkampioen tov een rookie gewoon een nederlaag
pi_76559137
quote:
Komt SAAB in de Formule 1?
Uitgegeven door Bas Kaligis 8 januari 2010 09:22 - Print artikel

Formula 1-tycoon Bernie Ecclestone is participant in een bod tot overname van de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, zo is gebleken. De miljardair heeft zijn krachten gebundeld met de in Luxemburg gevestigde investeringsmaatschappij Genii Capital, dat onlangs investeerde in het Renault F1 team. Als Ecclestone en consorten Saab in handen krijgen, zouden we de Zweden in de toekomst misschien wel in de eredivisie van de autosport kunnen terugzien. Ecclestone heeft er een mooi platvorm voor...

General Motors heeft Saab al enige tijd in de uitverkoop staan. De deadline voor biedingen verstreek op donderdag. Ook het Nederlandse Spyker is in de race voor de overname en het leek lange tijd dat de Nederlandse sportwagen fabrikant de enige overgebleven kandidaat was, maar met Ecclestone heeft Spyker een geduchte concurrent.
Kijk, en dan doet Spyker gister om 5 voor 11 een bod.

10 tegen 1 dat Bernie om 3 voor 11 gebeld heeft en gevraagd heeft naar het bod en er een berg bovenop heeft geflikkert.

Dat krijg je ervan Muller, om alles op het laatst te spelen omdat je denkt de enige overgebleven kandidaat te zijn.

Het zou mij persoonlijk verbazen als Bernie en Genii Capital met een lager bod gekomen zijn dan Spyker. Die hebben heel wat meer kapitaal ter beschikking dunkt me.

Nouja, we zullen het wel horen wie er gewonnen heeft binnenkort

Persoonlijk denk ik overigens niet dat we het merk Saab snel in de F1 te zien krijgen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76559203
Oud nieuws
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ecclestone wil Saab kopen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76559323
Ow, dat had ik niet gezien.

Ik hou er overigens ook niet van om op linkjes te klikken.
Als ik ergens iets lees dan copy/paste ik het juist hier zodat mensen die geen zin hebben om te klikken of om andere sites te bezoeken het bericht gewoon hier kunnen lezen.

En 1 zo een linkje kijk je makkelijk overheen natuurlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:30:57 #197
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76560892
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet om
volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:02:40 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76562238
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.
Hij maakt inderdaad vaak die indruk
pi_76594996
Volgens mij heeft Hamilton ook een gezonde haat tov Alonso, dus het zou me niets verbazen als ie t wel gewoon zelf heeft gezegd
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:31:28 #200
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76595222
Die Hamilton is ook wel een omhooggevallen lullo zeg. Natuurlijk heeft hij het heel goed gedaan in zijn eerste jaar en ook in een McLaren moet je het nog maar presteren, maar hij blaast wel erg high from the tower . Als hij net als elke andere rookie bij een Minardi/Tyrell-like team was begonnen, was het heel anders gelopen. Hij heeft ook mazzel gehad dat Mercedes de gok wilde nemen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')