Nee, want turbo's waren toen verbodenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Wat Bernie betreft is Flav van harte welkom, ik heb mijn twijfels of de FIA in hoger beroep wel zal winnenquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.
Verder verwacht ik dat in hoger beroep de zaak minder goed zal aflopen voor Flavio, m.n. het gedeelte waar de rechtbank oordeelt dat de WMSC juridisch niet correct heeft besloten. Dáár heeft de rechter weer niet zoveel mee van doen.
De eeuwige ban echter zal in hoger beroep ook wel afgewezen worden, maar tegen die tijd zal de FIA haar regels wel aangepast hebben en komt hij alsnog de paddock niet op.
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=354443quote:Flavio Briatore is welcome to return to the F1 paddock after winning his French court action against the FIA's imposition of a lifetime motor racing ban, Bernie Ecclestone has said.
The F1 chief executive, a personal friend and business partner of the 59-year-old Italian, was speaking after Paris' Tribunal de Grande Instance ruled on Tuesday that there had been "irregularities" in the imposition of Briatore and Pat Symonds' crashgate penalties.
"I said at the time that even murderers don't get life sentences these days and the court seems to agree," Ecclestone is quoted as saying by the UK newspaper Express.
"He is welcome to come back to the paddock. He was a great character in F1 but I am not sure if that is what he wants to do now.
"I think he will move on from that. It's good for him but it is not good for the FIA when you read the verdict," Ecclestone added.
In the Sun, the 79-year-old Briton said in relation to Briatore: "He's happy he's won, of course. But I don't think he wants to be back. It's difficult for somebody who's been punished for doing something wrong to get back."
It is believed that while Briatore may not return to running F1 teams for now, he will resume his management of drivers while devoting more time to the London football club Queens Park Rangers.
But the FIA, now run by Jean Todt who last year succeeded Max Mosley, clarified that Briatore is not yet free to return to motor sport.
"The Court's decision is not enforceable until the FIA's appeal options have been exhausted," read a statement. "Until then, the World Motor Sport Council's decision continues to apply."
The Paris body added that the court did not disagree that Briatore and Symonds conspired with Nelson Piquet to crash deliberately during the 2008 Singapore Grand Prix, but rather only questioned the bans "for procedural reasons".
"The FIA's ability to exclude those who intentionally put others' lives at risk has never before been put into doubt and the FIA is carefully considering its appeal options on this point," the FIA said.
Briatore said he has no intention to immediately come back to F1 anyway.
"My attention is on my family then we'll see," he told Italian television RAI.
Ecclestone expects the saga to continue to develop.
"It's not over by a long way," he said. "Just because a bloody judge has said what he's said doesn't make any difference.
"The court said it was wrong, so the FIA can start all over again and it will go on and on."
Briatore's lawyer Philippe Ouakrat, who ironically represented Mosley during the sex scandal of 2008, predicted it would be "very difficult" for the FIA to win an appeal.
"I think the decision is very well-structured. It is going to be very difficult for the FIA to appeal against it," he told the Guardian, adding that there is "a door open" to even more legal action.
Dan bedoel ik diequote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In 1989
Ferrari 3.5 V12
McLaren Honda 3.5 V10
En volgens mij was dit het eerste seizoen dat Ferrari flippers had
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Interessant sanger, nodig je ons uit ofzo?
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, want turbo's waren toen verboden.
In 1988 had Ferrari ee 1.5 V6turbo
McLaren had de Honda 1.5 V6 turbo
Volgens mij beide nog handschakel
[..]
Als je dat nou gewoon typt in een post dan had ik t begrepen, maar je copy/paste die mail hier zonder iets erbijquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:41 schreef sanger het volgende:
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingen
quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:10 schreef Tarado het volgende:
reactie FIA op uitspraak rechter in Briatore/Symonds-FIA zaak
Dit is waar het om gaat. IMHO kan de FIA Briatore niet persoonlijk verbieden om naar een F1 wedstrijd te komen, maar wel de licentiehouders (coureurs/teams) verbieden hem in dienst te nemen/hebben.quote:However, the Court did question the FIA's authority to impose bans upon Mr. Briatore and Mr. Symonds for procedural reasons and because they are not FIA licence holders and, according to the Court, are therefore not subject to any FIA rules.
H-bak. Je kan dus zeker wel zeggen dat de paddle-shift van ferrari überrevolutionair was. Want het lost zowel de schakeltijden van de H-bak op, als dat je vaak met 1 hand zat te sturen. Én de Ferrari had 7 versnellingen (!) terwijl de rest 5 of 6 had.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?
Ik zal d'r wel eens een paar in elkaar knutselen voor Bernie en Jean!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Bij de circuits waar wel ingehaald wordt is er een stuk minder ruimte voor foutjes en komt moet je ook gewoon ballen hebben om hard te gaan. Ik denk dat dat ook verschil maakt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Die race zou ook geschrapt moeten worden. Niemand die daar op zit te wachten.
Trully train back in action?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat was vroeger met het oorspronkelijke kwalificatiesysteem toch ook niet zo?
in 2010 kwalificeert men licht en start men zwaar.
Dus dan start men met een hele andere karakteristiek dan waarmee men gekwalificeerd heeft
In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:53 schreef bodylotion het volgende:
2010 regulation changes - 2009/2010 overhead comparison
[ afbeelding ]
heb je een scanner?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
In de laatste uitgave van Formule1 staat er wel wat meer over in!
Verstappens podiumplek in 1994quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:33 schreef bodylotion het volgende:
[..]
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.
Alonso die de toen dominante Schumacher op een ronde zet in 2003
Button's eerste overwinning in 2006
De crash van Massa, de pole van Alonso en de overwinning van Hamilton in 2009
Eh jaaquote:
quote:Double diffusers set for Formula 1 ban
Formula 1 teams are closing in on a move to ban double diffusers in a bid to cut downforce and slow the cars down from the start of the 2011 season, AUTOSPORT can reveal.
The introduction of double diffusers into F1 caused huge controversy at the start of last season, when rivals protested the concept that was used to great effect by Brawn GP, Williams and Toyota in the opening races of the campaign.
The matter eventually went to the FIA International Court of Appeal, where the double diffuser was deemed fully legal and other teams had to revise the rear end of their cars to make the most of the extra downforce the design produced.
However, with downforce and car speeds having increased since then - and the diffuser designs getting increasingly more complicated - sources have revealed that moves are now afoot to change the F1 regulations to outlaw them completely.
On the back of predictions that the downforce levels of cars will this season potentially go beyond what they were at the end of 2008, teams have decided to take action.
AUTOSPORT understands that technical chiefs discussed reducing downforce levels in a meeting of FOTA's Technical Regulations Working Group (TRWG) late last year, and agreed that the rules should be changed to effectively outlaw double diffusers.
The teams want to create regulations that require the floor to be a continuous section if taken through a longitudinal or lateral plane - which if achieved will get rid of the 'slots' in the floor that have made the double diffuser concept work.
It is understood that efforts are now being made to sort out the wording of the regulations to ensure that there are no loopholes that will allow anyone to continue using a double diffuser.
Once the wording of the rules has been sorted, it will then be put to the FIA's official Technical Working Group for ratification prior to going through the channels required for it to get put into the 2011 regulations.
It is estimated that the reduction in downforce caused by the double diffuser ban would result in the cars being slowed by around one second per lap.
Lotus' chief technical officer Mike Gascoyne confirmed to AUTOSPORT that the move was being made, and it was one he supported.
"I think it is exactly right," he said. "It is what we should do, and it is what both FOTA and the FIA are looking at for 2011. I think it is very sensible and very easy to do – just tighten up the regulations and it is done."
Gascoyne did not believe that the double diffuser ban would have that big an impact in terms of helping overtaking, though.
When asked if he felt the widespread use of double diffusers in F1 had hindered overtaking, Gascoyne said: "I don't think there was a reduction in overtaking, but the changes to improve overtaking didn't help. And in fact, if you look at the numbers, it was never going to.
"But if you look at it carefully, what the [F1 teams'] aero group set out to achieve it actually did, and if you take the diffuser away it will do exactly what it said on the tin. Unfortunately that will never help you overtake anyone."
Although the majority of teams support the move, some outfits are unhappy about the double diffuser ban because it will mean an expensive redesign of the entire rear end of the car, including the gearbox and rear suspension, for 2011.
quote:Yet another change to F1's points system is on the agenda ahead of the 2010 season, according to reports.
Germany's Auto Motor und Sport and Finland's Turun Sanomat report that, after the existing points system was amended in December, talks to implement yet another change are now taking place.
The latest change follows criticism that the new points system, awarding 25 points instead of 10 to first place and extending the scoring down to tenth place, did not address the view that Grand Prix winners should be proportionately better rewarded for their feats.
The reports claim that, instead of getting 20 points, second place should receive just 18 points compared with the winner's 25.
Therefore, a new system of 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 could replace the newly-announced system of 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.
If the new system is adopted, winners will receive 7 points more than second place, while the points difference between second place and lower is proportionately smaller.
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewisquote:"I definitely didn't blame myself for the year that I missed out," Hamilton said in an interview with McLaren team sponsor Johnnie Walker. "My first season in Formula 1, alongside a World Champion - a double World Champion - and I blew him away. I beat him.
"No-one's ever come in their first year and been at the front, let alone beat a World Champion, beat the mentality and the strength that he would have and his experience in Formula 1 already up to that point."
De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet omquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
Ben absoluut geen Hamilton fan maar hij was toch ook sneller dan Alonso?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
OMG... Lewis Hamilton![]()
![]()
![]()
Wat je hier zegt kan gewoon niet met je eigendunk.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ay-hamilton-on-2007/
[..]
Whut? "I blew him away"? Hij versloeg hem? Dat is wel erg overdreven Lewis
En dan je bekakte gezeik dat jij de eerste bent die in zijn eerste seizoen vooraan rijdt. Ja omdat jij meteen in een McLaren zat. Als Kimi meteen in een Ferrari zat had ie ook vooraan gereden..
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werkenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Hij versloeg Alonso in zijn eerste seizoen. Hoewel hij een gelijk aantal punten had, stond hij wel boven hem in de eindstand. En omdat hij een rookie was en Alonso tweevoudig wereldkampioen, mag je wat mij betreft spreken van hem verslaan. Alonso had, juist vanwege zijn ervaring, Hamilton moeten verslaan.
Die discussie is hier al vaker gevoerd en daar begin ik niet aan, het is natuurlijk wel zo dat Hamilton als Rookie geweldig gepresteerd heeft maar hij zou dat oordeel aan anderen over moeten laten in plaats van het zelf te zeggenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken.
Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ook als het team alles doet om Alonso tegen te werken.
Ik vond ze meer gelijkwaardig maar dat is voor een tweevoudig wereldkampioen tov een rookie gewoon een nederlaagquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ah, daarom hebben ze alonso natuurlijk overgenomen van renault zodat ze hem tegen konden werken en hamilton voor hem konden laten eindigen
Hamilton was in die auto gewoon de snellere van de 2 en daar had alonso veel moeite mee wat ook logisch is.
Kijk, en dan doet Spyker gister om 5 voor 11 een bod.quote:Komt SAAB in de Formule 1?
Uitgegeven door Bas Kaligis 8 januari 2010 09:22 - Print artikel
Formula 1-tycoon Bernie Ecclestone is participant in een bod tot overname van de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, zo is gebleken. De miljardair heeft zijn krachten gebundeld met de in Luxemburg gevestigde investeringsmaatschappij Genii Capital, dat onlangs investeerde in het Renault F1 team. Als Ecclestone en consorten Saab in handen krijgen, zouden we de Zweden in de toekomst misschien wel in de eredivisie van de autosport kunnen terugzien. Ecclestone heeft er een mooi platvorm voor...
General Motors heeft Saab al enige tijd in de uitverkoop staan. De deadline voor biedingen verstreek op donderdag. Ook het Nederlandse Spyker is in de race voor de overname en het leek lange tijd dat de Nederlandse sportwagen fabrikant de enige overgebleven kandidaat was, maar met Ecclestone heeft Spyker een geduchte concurrent.
quote:
volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
De prijs voor meest sympathieke coureur zal hij nooit winnen maar daar gaat het gelukkig niet om
Hij maakt inderdaad vaak die indrukquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
volgens mij bedenkt hamilton z'n eigen teksten ook niet. althans, zo komt het over op mij.
Dat hangt dan meer af van McLaren dan van die blaaskaak, want hard rijden kan die gewoon erg goedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:33 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat die blaaskaak nooit meer een titel wint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |