Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Ze gaan in beroep tegen de schadevergoeding van 15.000 euro.
Overigens had Briatore 1 miljoen euro gevraagd![]()
http://sport.fok.nl/nieuws/365444 briatore-geweldige-uitspraak.html
De tweede keer zie je het verschil in ervaring. Senna haalt op dezelfde manier in en Alesi wil er weer op dezelfde manier langs bij die daar op volgende bocht maar Senna blijft daar aan de binnenkant.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Ferrari reed in die tijd naar mijn weten sowieso met V12 ja, turbo's waren er volgens mij al uit en ging het vooral over of V12 en meer benzine verbruik of V10 en minder benzine meenemen. Ferrari kwam daar over het algemeen minder goed uitquote:Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Kut twitter...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
![]()
Edit: je plaatje werkt nietZelf alle vage shti na .jpg weghalen helpt niet...
Nee, want turbo's waren toen verbodenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:41 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja geweldig, gewoon even wijder insturen en op acceleratie er langszo hoort het he!
Was dit ook niet de tijd dat ferrari met 12 cylinders en flpper schakel reed en mclaren met v6turbo handschakel ?
Wat Bernie betreft is Flav van harte welkom, ik heb mijn twijfels of de FIA in hoger beroep wel zal winnenquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, hij krijgt geen schadevergoeding van 15.000 Euro. Dat is het maximum dat de Fia hoeft te besteden aan rectificaties.
Verder verwacht ik dat in hoger beroep de zaak minder goed zal aflopen voor Flavio, m.n. het gedeelte waar de rechtbank oordeelt dat de WMSC juridisch niet correct heeft besloten. Dáár heeft de rechter weer niet zoveel mee van doen.
De eeuwige ban echter zal in hoger beroep ook wel afgewezen worden, maar tegen die tijd zal de FIA haar regels wel aangepast hebben en komt hij alsnog de paddock niet op.
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=354443quote:Flavio Briatore is welcome to return to the F1 paddock after winning his French court action against the FIA's imposition of a lifetime motor racing ban, Bernie Ecclestone has said.
The F1 chief executive, a personal friend and business partner of the 59-year-old Italian, was speaking after Paris' Tribunal de Grande Instance ruled on Tuesday that there had been "irregularities" in the imposition of Briatore and Pat Symonds' crashgate penalties.
"I said at the time that even murderers don't get life sentences these days and the court seems to agree," Ecclestone is quoted as saying by the UK newspaper Express.
"He is welcome to come back to the paddock. He was a great character in F1 but I am not sure if that is what he wants to do now.
"I think he will move on from that. It's good for him but it is not good for the FIA when you read the verdict," Ecclestone added.
In the Sun, the 79-year-old Briton said in relation to Briatore: "He's happy he's won, of course. But I don't think he wants to be back. It's difficult for somebody who's been punished for doing something wrong to get back."
It is believed that while Briatore may not return to running F1 teams for now, he will resume his management of drivers while devoting more time to the London football club Queens Park Rangers.
But the FIA, now run by Jean Todt who last year succeeded Max Mosley, clarified that Briatore is not yet free to return to motor sport.
"The Court's decision is not enforceable until the FIA's appeal options have been exhausted," read a statement. "Until then, the World Motor Sport Council's decision continues to apply."
The Paris body added that the court did not disagree that Briatore and Symonds conspired with Nelson Piquet to crash deliberately during the 2008 Singapore Grand Prix, but rather only questioned the bans "for procedural reasons".
"The FIA's ability to exclude those who intentionally put others' lives at risk has never before been put into doubt and the FIA is carefully considering its appeal options on this point," the FIA said.
Briatore said he has no intention to immediately come back to F1 anyway.
"My attention is on my family then we'll see," he told Italian television RAI.
Ecclestone expects the saga to continue to develop.
"It's not over by a long way," he said. "Just because a bloody judge has said what he's said doesn't make any difference.
"The court said it was wrong, so the FIA can start all over again and it will go on and on."
Briatore's lawyer Philippe Ouakrat, who ironically represented Mosley during the sex scandal of 2008, predicted it would be "very difficult" for the FIA to win an appeal.
"I think the decision is very well-structured. It is going to be very difficult for the FIA to appeal against it," he told the Guardian, adding that there is "a door open" to even more legal action.
Dan bedoel ik diequote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In 1989
Ferrari 3.5 V12
McLaren Honda 3.5 V10
En volgens mij was dit het eerste seizoen dat Ferrari flippers had
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Interessant sanger, nodig je ons uit ofzo?
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, want turbo's waren toen verboden.
In 1988 had Ferrari ee 1.5 V6turbo
McLaren had de Honda 1.5 V6 turbo
Volgens mij beide nog handschakel
[..]
Als je dat nou gewoon typt in een post dan had ik t begrepen, maar je copy/paste die mail hier zonder iets erbijquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:41 schreef sanger het volgende:
Ik niet. Werd uitgenodigd. Misschien interessant met oog op de te winnen dingen
quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:10 schreef Tarado het volgende:
reactie FIA op uitspraak rechter in Briatore/Symonds-FIA zaak
Dit is waar het om gaat. IMHO kan de FIA Briatore niet persoonlijk verbieden om naar een F1 wedstrijd te komen, maar wel de licentiehouders (coureurs/teams) verbieden hem in dienst te nemen/hebben.quote:However, the Court did question the FIA's authority to impose bans upon Mr. Briatore and Mr. Symonds for procedural reasons and because they are not FIA licence holders and, according to the Court, are therefore not subject to any FIA rules.
H-bak. Je kan dus zeker wel zeggen dat de paddle-shift van ferrari überrevolutionair was. Want het lost zowel de schakeltijden van de H-bak op, als dat je vaak met 1 hand zat te sturen. Én de Ferrari had 7 versnellingen (!) terwijl de rest 5 of 6 had.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Was het toen al sequentieel of echt een H-bak?
Ik zal d'r wel eens een paar in elkaar knutselen voor Bernie en Jean!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:14 schreef Big-Ern het volgende:
Formule 1-ontwerpers geven circuits schuld van weinig inhaalacties
Niet het ontwerp van de huidige Formule 1-wagens, maar de lay-out van de banen is er debet aan dat inhaalacties een zeldzaamheid zijn. Die boodschap brengen Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newye en Sam Michael, de technisch directeur van Williams. Newey in Racing Engineering: “Ik denk dat de circuits fundamenteel gezien de grootste invloed hebben. Iedereen gaat daar aan voorbij, aangezien de auto’s makkelijker te veranderen zijn dan de banen.”
Micheal voegt toe: “Het is iets waar we bijna geen aandacht aan hebben besteed, het circuitontwerp. Je moet jezelf afvragen hoe het komt dat we naar Barcelona gaan, waar niemand inhaalt, en dat vervolgens in Monza, Montreal of Hockenheim met dezelfde auto’s wel veel actie is. Aerodynamisch gezien zijn de bolides hetzelfde, maar op het ene circuit gebeurt het wel en op het andere circuit gebeurt het niet.”
“Dat komt door de lay-outs. Bij het ontwerp denken ze niet genoeg aan de combinatie van een langzame bocht gevolgd door een lang recht stuk en opnieuw een langzame bocht. Daar moet de FIA nu mee aan de slag en dat doen ze ook. Je kan het niet op het ontwerp van de auto’s blijven schuiven. Als we nergens inhaalacties zouden zien, dan ligt het aan de wagens. Maar dat is niet het geval en we dienen deze kwestie aan te pakken.”
Bij de circuits waar wel ingehaald wordt is er een stuk minder ruimte voor foutjes en komt moet je ook gewoon ballen hebben om hard te gaan. Ik denk dat dat ook verschil maakt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Niet voor niets dat bijvoorbeeld de Hungaroring altijd zo'n saaie optocht is.
op de een of andere manier weet die race mij altijd wel te boeien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Die race zou ook geschrapt moeten worden. Niemand die daar op zit te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |