En nog een Schumacher bericht:quote:Michael focust zich op F1 en verkoopt kartbaan Kerpen aan broer Ralf
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Michael Schumacher heeft de kartbaan in zijn geboortedorp Kerpen verkocht aan zijn jongere broer Ralf. De Duitse krant Sport Bild meldt dat de naam van het circuit echter wel in stand blijft: Michael Schumacher Karting and Event Center. De reden van de verkoop is dat Michael zich volledig wil concentreren op zijn F1-comeback bij Mercedes GP.
Een insider verklaarde tegenover de krant: "Michael is volledig op de Formule 1 gefocust. Daarom heeft hij niet meer genoeg tijd om zich te bekommeren om het kartcentrum. Door de overname blijft het centrum in elk geval in handen van de familie Schumacher." Ralf is ook al eigenaar van een kartcircuit in Bispingen.
Bron: www.racexpress.nl
Ik heb er zin in en wmb kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen, maargoed, dat duurt nog wel even.quote:F1: Schumacher onder de indruk van Mercedes GP
9-jan-2010 15:47
Michael Schumacher heeft laten weten dat hij zeer te spreken is over de vorderingen bij Mercedes GP. De Duitser is deze mening toegedaan na een tweedaags bezoek aan de fabriek in Brackley.
'Ik ben positief verrast.'
Schumacher werd eind december bevestigd als teamgenoot van Nico Rosberg. Na drie seizoenen afwezigheid kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en maakt de zevenvoudig kampioen zijn rentree in de Formule 1. 'Ik heb de twee dagen dat ik op de fabriek in Bracley was benut om de ingenieurs beter te leren kennen en ik heb me zeer positief verbaasd over de hoge mate van motivatie,' schrijft Schumacher op zijn website.
'Dit team is vorig jaar als Brawn GP kampioen geworden, maar er is sindsdien zo te zien weinig veranderd. Sterker nog, het lijkt er op dat de honger naar meer succes alleen maar groter is geworden.' De 41-jarige Duitser stond er in zijn tijd bij Ferrari om bekend dat zelfs het kleinste detail moest kloppen. Daar is niks aan veranderd. 'Ik vind het belangrijk om overal van op de hoogte te zijn en het was interessant om met de ingenieurs van gedachten te wisselen over de manier van werken.'
Schumacher was niet alleen bij het team in Brackley. Hij nam tevens poolshoogte bij de Mercedes-fabriek in Brixworth. 'Ook daar was ik onder de indruk van het hoge niveau. Dat doet mij goed. Wat ik ook fijn vond, was dat ik veel mensen Duits hoorde praten. Dat heb ik in de Formule 1 niet vaak meegemaakt, maar ik vond het best aangenaam.'
Bron: www.sportweek.nl
Hallo lamlul, het middenveld waar jij het over hebt zijn de achterblijvers van afgelopen seizoenquote:Lotus blaast hoog van de toren: vanaf Spanje strijden in middenveld
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Mike Gascoyne is optimistisch over de prestaties van het nieuwe Lotus F1 Team. De technisch directeur van het team verwacht vanaf de eerste Europese race mee te kunnen strijden in het middenveld van de Formule 1. Lotus is een van de vier nieuwe teams die komend jaar hun opwachting maken. De eerste meters moeten nog gereden worden, maar de excentrieke Gascoyne heeft alle vertrouwen in een goed seizoen. Hij gaf aan zelfs meer te willen dan alleen maar het beste nieuwe team te zijn.
"We hebben gezegd dat we het beste nieuwe team willen zijn als we in Bahrein aankomen voor de eerste race", gaf hij aan op de site van het team. "Maar daarnaast willen we na de eerste paar races van het jaar ook behoorlijk dicht bij de teams uit het middenveld zijn. De update die we voor Spanje gepland hebben zal een prestatieboost laten zien. Dat zal ons de kans geven te vechten met de langzamere gevestigde teams. Dat is, gezien de progressie tot nu toe, ons volgende doel."
Alleen wanneer er een tussentijdse test is om een rookie de kans te geven om aan de auto te wennen. Dacht ik tenminste.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef Atreidez het volgende:
Was er niet een regel die het testen op banen waar ook races worden verreden tegenhoudt?
Mooi filmpje. Je kan zien dat Brundle wat meer comfortabel is met de Button stijl. Je hoort de spanning in zijn stem als hij out of zijn comfort zone is.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje met Martin Brundle die een vergelijking maakt tussen de rijstijlen van Button, M. Schumacher, Alonso en Raikkonen.
Vooral dit laatste over USF1 is een opzienbarend geruchtquote:Today’s Gazzetta Sportiva, the Sunday edition of the Gazzetta dello Sport has a full page dedicated to revealing some details of the 2010 Ferrari which will be launched later this month in time for the Valencia test from 1-3 February.
It looks pretty aggressive, judging from the drawing by F1’s pre-eminent technical journalist, Giorgio Piola. He is not always right but after over 40 years in the business and with some impeccable contacts at Ferrari, we can be fairly confident that the information is valid.
Piola suggests that there are strong echoes of last year’s Red Bull, arguably the most successful car aerodynamically of 2009, the area where Ferrari got it wrong. The cockpit top is higher than last year’s car and the nose has a step in it, like last year’s Red Bull, the diffuser is also said to be similar to the Red Bull.
To accommodate the new rules, the fuel tank is said to be double the size of last year’s at 240 litres, almost six times the size of a Fiat Punto tank, the paper points out. This means that the wheelbase is 15cm longer than the 2009 car. Allowing for the higher minimum weight (620kg) and the full fuel tanks, sitting on the start line of the race, the car will be 185 kilos heavier this year, which is 30% more than last year! That is going to give the brakes a seriously hard time at tracks like Bahrain and Montreal.
The 2010 cars will have narrower front tyres, as per the new rules and this will mean that the weight distribution will have to move rearwards a bit and it will affect the aerodynamics down the vitally important channel between the front wheels and the cockpit. The wheel covers have been banned.
The oil tank has been moved from in front of the engine to behind it, to allow for the enlarged fuel tank.
In a separate story, there is a suggestion in Gazzetta that USF1 has applied to the FIA for a derogation to miss the early fly away races and start at the Spanish Grand Prix in April. This contradicts USF1 sporting director Peter Windsor’s assertion last week that the team will definitely be in Bahrain. It’s Sunday today, but I will follow this up when the offices open on Monday.
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:15 schreef sanger het volgende:
Toch alleen gedurende het seizoen was dat?
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijkenquote:Op zondag 10 januari 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pastaquote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Officieel verboden om buiten Europa te testen ivm kostenbesparingen. USF1 heeft dispensatie gekregen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijken
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:45 schreef bodylotion het volgende:
Hoe gaat er straks eigenlijk getankt worden. Met een Jerry can
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.
Pasta, pizza, spaghetti, bertolli, mozarella, pollo, tonno, pesto, broccoli, quatro stagioni, carbonara, gorgonzola, bruschetta, ciabatta, pomodore, etc etc
![]()
ps: geen idee of het ook echt allemaal italiaans is; zo klinkt het in ieder geval wel
Hihiquote:Op zondag 10 januari 2010 23:04 schreef vosss het volgende:
Nouja lach maar, als je bij een restaurant in italie zit en roept:
"Hey ober, ober, joehoe, hallo, ja 1 quatro stagione met mozarella, brocolli, gorgonzola en twee bier! BIER, ja 2 BIER JA, 2, twee, zwei, ja! OK, arivedeci !!!!"
Dan krijg je dus gewoon vreten en bier
Volgens Jonathan Noble (F1 Editor autosport) is het gerucht niet waar;quote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
http://twitter.com/NobleF1quote:US F1 tells me it is on course to be in Bahrain - so ignore reports from Italy claiming it asked the FIA if it could skip the first races
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.
Alleen dan dus niet meer tijdens de race.
Waarom zouden ze dat veranderen? Die auto moet toch benzine hebben, ookal mogen ze tijdens de race niet meer bijtanken.
Waarom zou je dan een compleet nieuw systeem ontwikkelen als het oude gewoon volstaat?
ja dat is een van de redenen dat het veboden is. zouden ze het dat zo gaan doen:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjesquote:Takuma Sato in de running voor stoeltje bij Renault
Takuma Sato maakt kans om de rol van teamgenoot van Robert Kubica bij Renault op zich te nemen. Dat meldt het Franse blad Auto Hebdo. Op de shortlist van Renault staan verder Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio en Romain Grosjean.
In het kamp Sato houden ze hoop op een rentree van de Japanner. Zijn manager Matthew Winter zei vorige maand nog: "We hebben het nog niet opgegeven. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar en wij jagen daar op. Zijn opties raken langzaam maar zeker wel op, dus we weten niet of Takuma in 2010 in de Formule 1 rijdt."
Heidfeld is beter, Sato spectaculairder. Dus voor het kijkgenot zou ik inderdaad Sato kiezen. Als ik Renault was zou ik echter voor Heidfeld kiezen.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjes
voor komend jaar is het niet?
Als ik moest kiezen tussen Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio, Romain Grosjean en Takuma Sato dan zou ik blind op elk moment van de dag kiezen voor Taku San
Ik acht de kans overigens vrij klein, maar het zou wel vet zijn
Ik las het al inderdaad ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
"Don't you wish your racing car was fast, like me"quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Ik vond haar altijd wel leuk springenquote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Schumacher en Alonso zijn beterquote:
Button is WK, dus officieel de bestequote:Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Schumacher en Alonso zijn beter
Kimi, Hamilton en button staan op gelijke hoogte.
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
Toch is Kimi de grootste flapdrol om met zoveel talent te bereiken dat je ontslagen wordt.........quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS![]()
En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:27 schreef kepler het volgende:
[..]
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenGaat nergens over eigenlijk. Maar als je een gemiddeld persoon vraagt wie nu de beste F1-coureur is zal hij/zij waarschijnlijk of Button of Schumacher antwoorden. Button omdat hij nu WK is en Schumacher omdat hij 7 keer WK was
hmm, misschien een verkeerd voorbeeldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
dat is dan ook een heldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemen![]()
Dit zijn de bedragen die de autofabrikanten (dus niet de teams) besteedden aan Formule 1. Het bedrag van Ferrari is zo laag omdat ze aan prijzengeld en sponsoring genoeg binnenhaalden om het budget aan te vullen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
quote:Ferrari's team has had so much money rolling in from sponsorship and prize money that the car company has not had to pour in much to top up its budget. With Marlboro, the sport's biggest-paying sponsor, still adorning the scarlet cars this year despite the ban on tobacco sponsorship coming into force in 2006, Ferrari's financial edge over its rivals is set to stay for some time to come.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |