Dat hangt dan meer af van McLaren dan van die blaaskaak, want hard rijden kan die gewoon erg goedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:33 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat die blaaskaak nooit meer een titel wint
En nog een Schumacher bericht:quote:Michael focust zich op F1 en verkoopt kartbaan Kerpen aan broer Ralf
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Michael Schumacher heeft de kartbaan in zijn geboortedorp Kerpen verkocht aan zijn jongere broer Ralf. De Duitse krant Sport Bild meldt dat de naam van het circuit echter wel in stand blijft: Michael Schumacher Karting and Event Center. De reden van de verkoop is dat Michael zich volledig wil concentreren op zijn F1-comeback bij Mercedes GP.
Een insider verklaarde tegenover de krant: "Michael is volledig op de Formule 1 gefocust. Daarom heeft hij niet meer genoeg tijd om zich te bekommeren om het kartcentrum. Door de overname blijft het centrum in elk geval in handen van de familie Schumacher." Ralf is ook al eigenaar van een kartcircuit in Bispingen.
Bron: www.racexpress.nl
Ik heb er zin in en wmb kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen, maargoed, dat duurt nog wel even.quote:F1: Schumacher onder de indruk van Mercedes GP
9-jan-2010 15:47
Michael Schumacher heeft laten weten dat hij zeer te spreken is over de vorderingen bij Mercedes GP. De Duitser is deze mening toegedaan na een tweedaags bezoek aan de fabriek in Brackley.
'Ik ben positief verrast.'
Schumacher werd eind december bevestigd als teamgenoot van Nico Rosberg. Na drie seizoenen afwezigheid kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en maakt de zevenvoudig kampioen zijn rentree in de Formule 1. 'Ik heb de twee dagen dat ik op de fabriek in Bracley was benut om de ingenieurs beter te leren kennen en ik heb me zeer positief verbaasd over de hoge mate van motivatie,' schrijft Schumacher op zijn website.
'Dit team is vorig jaar als Brawn GP kampioen geworden, maar er is sindsdien zo te zien weinig veranderd. Sterker nog, het lijkt er op dat de honger naar meer succes alleen maar groter is geworden.' De 41-jarige Duitser stond er in zijn tijd bij Ferrari om bekend dat zelfs het kleinste detail moest kloppen. Daar is niks aan veranderd. 'Ik vind het belangrijk om overal van op de hoogte te zijn en het was interessant om met de ingenieurs van gedachten te wisselen over de manier van werken.'
Schumacher was niet alleen bij het team in Brackley. Hij nam tevens poolshoogte bij de Mercedes-fabriek in Brixworth. 'Ook daar was ik onder de indruk van het hoge niveau. Dat doet mij goed. Wat ik ook fijn vond, was dat ik veel mensen Duits hoorde praten. Dat heb ik in de Formule 1 niet vaak meegemaakt, maar ik vond het best aangenaam.'
Bron: www.sportweek.nl
Hallo lamlul, het middenveld waar jij het over hebt zijn de achterblijvers van afgelopen seizoenquote:Lotus blaast hoog van de toren: vanaf Spanje strijden in middenveld
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010
Mike Gascoyne is optimistisch over de prestaties van het nieuwe Lotus F1 Team. De technisch directeur van het team verwacht vanaf de eerste Europese race mee te kunnen strijden in het middenveld van de Formule 1. Lotus is een van de vier nieuwe teams die komend jaar hun opwachting maken. De eerste meters moeten nog gereden worden, maar de excentrieke Gascoyne heeft alle vertrouwen in een goed seizoen. Hij gaf aan zelfs meer te willen dan alleen maar het beste nieuwe team te zijn.
"We hebben gezegd dat we het beste nieuwe team willen zijn als we in Bahrein aankomen voor de eerste race", gaf hij aan op de site van het team. "Maar daarnaast willen we na de eerste paar races van het jaar ook behoorlijk dicht bij de teams uit het middenveld zijn. De update die we voor Spanje gepland hebben zal een prestatieboost laten zien. Dat zal ons de kans geven te vechten met de langzamere gevestigde teams. Dat is, gezien de progressie tot nu toe, ons volgende doel."
Alleen wanneer er een tussentijdse test is om een rookie de kans te geven om aan de auto te wennen. Dacht ik tenminste.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef Atreidez het volgende:
Was er niet een regel die het testen op banen waar ook races worden verreden tegenhoudt?
Mooi filmpje. Je kan zien dat Brundle wat meer comfortabel is met de Button stijl. Je hoort de spanning in zijn stem als hij out of zijn comfort zone is.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje met Martin Brundle die een vergelijking maakt tussen de rijstijlen van Button, M. Schumacher, Alonso en Raikkonen.
Vooral dit laatste over USF1 is een opzienbarend geruchtquote:Today’s Gazzetta Sportiva, the Sunday edition of the Gazzetta dello Sport has a full page dedicated to revealing some details of the 2010 Ferrari which will be launched later this month in time for the Valencia test from 1-3 February.
It looks pretty aggressive, judging from the drawing by F1’s pre-eminent technical journalist, Giorgio Piola. He is not always right but after over 40 years in the business and with some impeccable contacts at Ferrari, we can be fairly confident that the information is valid.
Piola suggests that there are strong echoes of last year’s Red Bull, arguably the most successful car aerodynamically of 2009, the area where Ferrari got it wrong. The cockpit top is higher than last year’s car and the nose has a step in it, like last year’s Red Bull, the diffuser is also said to be similar to the Red Bull.
To accommodate the new rules, the fuel tank is said to be double the size of last year’s at 240 litres, almost six times the size of a Fiat Punto tank, the paper points out. This means that the wheelbase is 15cm longer than the 2009 car. Allowing for the higher minimum weight (620kg) and the full fuel tanks, sitting on the start line of the race, the car will be 185 kilos heavier this year, which is 30% more than last year! That is going to give the brakes a seriously hard time at tracks like Bahrain and Montreal.
The 2010 cars will have narrower front tyres, as per the new rules and this will mean that the weight distribution will have to move rearwards a bit and it will affect the aerodynamics down the vitally important channel between the front wheels and the cockpit. The wheel covers have been banned.
The oil tank has been moved from in front of the engine to behind it, to allow for the enlarged fuel tank.
In a separate story, there is a suggestion in Gazzetta that USF1 has applied to the FIA for a derogation to miss the early fly away races and start at the Spanish Grand Prix in April. This contradicts USF1 sporting director Peter Windsor’s assertion last week that the team will definitely be in Bahrain. It’s Sunday today, but I will follow this up when the offices open on Monday.
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:15 schreef sanger het volgende:
Toch alleen gedurende het seizoen was dat?
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijkenquote:Op zondag 10 januari 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pastaquote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Officieel verboden om buiten Europa te testen ivm kostenbesparingen. USF1 heeft dispensatie gekregen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijken
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:45 schreef bodylotion het volgende:
Hoe gaat er straks eigenlijk getankt worden. Met een Jerry can
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.
Pasta, pizza, spaghetti, bertolli, mozarella, pollo, tonno, pesto, broccoli, quatro stagioni, carbonara, gorgonzola, bruschetta, ciabatta, pomodore, etc etc
![]()
ps: geen idee of het ook echt allemaal italiaans is; zo klinkt het in ieder geval wel
Hihiquote:Op zondag 10 januari 2010 23:04 schreef vosss het volgende:
Nouja lach maar, als je bij een restaurant in italie zit en roept:
"Hey ober, ober, joehoe, hallo, ja 1 quatro stagione met mozarella, brocolli, gorgonzola en twee bier! BIER, ja 2 BIER JA, 2, twee, zwei, ja! OK, arivedeci !!!!"
Dan krijg je dus gewoon vreten en bier
Volgens Jonathan Noble (F1 Editor autosport) is het gerucht niet waar;quote:Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.
[ link | afbeelding ]
En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
http://twitter.com/NobleF1quote:US F1 tells me it is on course to be in Bahrain - so ignore reports from Italy claiming it asked the FIA if it could skip the first races
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.
Alleen dan dus niet meer tijdens de race.
Waarom zouden ze dat veranderen? Die auto moet toch benzine hebben, ookal mogen ze tijdens de race niet meer bijtanken.
Waarom zou je dan een compleet nieuw systeem ontwikkelen als het oude gewoon volstaat?
ja dat is een van de redenen dat het veboden is. zouden ze het dat zo gaan doen:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjesquote:Takuma Sato in de running voor stoeltje bij Renault
Takuma Sato maakt kans om de rol van teamgenoot van Robert Kubica bij Renault op zich te nemen. Dat meldt het Franse blad Auto Hebdo. Op de shortlist van Renault staan verder Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio en Romain Grosjean.
In het kamp Sato houden ze hoop op een rentree van de Japanner. Zijn manager Matthew Winter zei vorige maand nog: "We hebben het nog niet opgegeven. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar en wij jagen daar op. Zijn opties raken langzaam maar zeker wel op, dus we weten niet of Takuma in 2010 in de Formule 1 rijdt."
Heidfeld is beter, Sato spectaculairder. Dus voor het kijkgenot zou ik inderdaad Sato kiezen. Als ik Renault was zou ik echter voor Heidfeld kiezen.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjes
voor komend jaar is het niet?
Als ik moest kiezen tussen Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio, Romain Grosjean en Takuma Sato dan zou ik blind op elk moment van de dag kiezen voor Taku San
Ik acht de kans overigens vrij klein, maar het zou wel vet zijn
Ik las het al inderdaad ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
"Don't you wish your racing car was fast, like me"quote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Ik vond haar altijd wel leuk springenquote:Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Schumacher en Alonso zijn beterquote:
Button is WK, dus officieel de bestequote:Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Schumacher en Alonso zijn beter
Kimi, Hamilton en button staan op gelijke hoogte.
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
Toch is Kimi de grootste flapdrol om met zoveel talent te bereiken dat je ontslagen wordt.........quote:Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???
Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!
Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS![]()
En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:27 schreef kepler het volgende:
[..]
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnenGaat nergens over eigenlijk. Maar als je een gemiddeld persoon vraagt wie nu de beste F1-coureur is zal hij/zij waarschijnlijk of Button of Schumacher antwoorden. Button omdat hij nu WK is en Schumacher omdat hij 7 keer WK was
hmm, misschien een verkeerd voorbeeldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
dat is dan ook een heldquote:Op maandag 11 januari 2010 13:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemen![]()
Dit zijn de bedragen die de autofabrikanten (dus niet de teams) besteedden aan Formule 1. Het bedrag van Ferrari is zo laag omdat ze aan prijzengeld en sponsoring genoeg binnenhaalden om het budget aan te vullen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
quote:Ferrari's team has had so much money rolling in from sponsorship and prize money that the car company has not had to pour in much to top up its budget. With Marlboro, the sport's biggest-paying sponsor, still adorning the scarlet cars this year despite the ban on tobacco sponsorship coming into force in 2006, Ferrari's financial edge over its rivals is set to stay for some time to come.
Ow ghehe, duidelijk. Ik ben ook Kimi fan en inderdaad, als hij in zn tijd bij Mercedes niet zo een pech had gehad had ie minstens 4 titels op zak jaquote:Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS![]()
En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
WilliamHill :quote:Formula 1 - 2010 Formula 1 World Championships - (Championship winner)
Friday 12th of March, 2010 - Time 06:00
Selection Odds
L Hamilton 5/2
F Alonso 7/2
M Schumacher 9/2
S Vettel 6/1
J Button 7/1
F Massa 9/1
N Rosberg 12/1
M Webber 20/1
R Kubica 33/1
R Barrichello 40/1
N Heidfield 66/1
N Hulkenberg 66/1
K Kobayashi 80/1
A Sutil 100/1
H Kovalainen 150/1
T Glock 150/1
V Liuzzi 150/1
J Trulli 200/1
L Di Grassi 250/1
S Buemi 250/1
B Senna 300/1
J Alguersuari 300/1
quote:Upcoming Markets
Price Match Price
1/3 Lewis Hamilton v Jenson Button 9/4
4/11 Lewis Hamilton v Michael Schumacher 2/1
7/4 Felipe Massa v Fernando Alonso 2/5
6/4 Nico Rosberg v Michael Schumacher 1/2
9/4 Mark Webber v Sebastian Vettel 1/3
1/2 Rubens Barrichello v Nico Hulkenberg 6/4
1/4 Adrian Sutil v Vitantonio Liuzzi 11/4
8/11 Heikki Kovalainen v Jarno Trulli EVS
1/4 Timo Glock v Lucas Di Grassi 11/4
5/6 Jenson Button v Michael Schumacher 5/6
Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar het beloofd iig een mooi seizoen te worden
Precies en dan hebben we nog de nieuwe regelsquote:Op maandag 11 januari 2010 15:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.
Dat plus een berg nieuwe teams en rookies en het moet haast wel of dat het een supervet seizoen gaat worden. Dat kan gewoon niet anders
1. Alonsoquote:Op maandag 11 januari 2010 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Schumacher,
4. Alonso
1. Kramerquote:Op maandag 11 januari 2010 17:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
1. Alonso
2. Vettel
3. Massa
4. Hamilton
Woehahahahahaquote:Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
1. Kramer
2. Fabris
3. Hulzebosch
4. Angenent
o wacht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ehm, het heet al heel lang geen Formule 1 Race Report meer, maar gewoon Formule1.nl.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
geen idee.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Topquote:Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.
Klik
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.
Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Heidfeld is inderdaad één van de meest ondergewaardeerde coureurs van het F1veld. Hij had niet misstaan bij Mercedes.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Geef mij Sato maar, zorgt voor veel meer spektakel met gedurfde inhaalacties. Heidfeld vind ik persoonlijk echt een nietszeggend, kleurloos figuur die al veel te lang mee rijdt. Kan wel rijden maar moet je eens voorstellen, een veld met 20 Heidfelds.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.
Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Hebben we daar een bron van?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Kimi, Massa en Kubica schat ik wel vrij hoog in eigenlijkquote:Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL![]()
![]()
![]()
![]()
!!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..quote:Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef bodylotion het volgende:
Wie is volgens jullie de grootste kanshebber voor 2010?
Ikzelf denk Alonso
Via via?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..
Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.quote:
Knap dat dat nu al bekend is terwijl alle teams nog hun eerste circuit- en testmeters moeten maken met de 2010 auto's.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80809quote:Red Bull Racing is to skip the first of the official pre-season Formula 1 tests next month, AUTOSPORT can reveal.
The Milton Keynes-based outfit is set to become the only established outfit that will not have its new car ready for the first test that takes place in Valencia from February 1-3.
It has decided to wait until the second test at Jerez the following week to run its new Renault-engined RB6 for the first time - which will leave it with just 12 test days before the opening race of the season in Bahrain on March 14.
Red Bull Racing's move, which it says is designed to give it more time in the wind tunnel, marks a repeat of what the team did in 2009 - when it also missed the first test.
Team principal Christian Horner told AUTOSPORT: "As in 2009, we have elected not to run at the first test with the new car, so we will join at the second test."
Horner claimed that the move would give chief technical officer Adrian Newey an extra nine days of design and production time for the car that it hopes will help it win the world title in 2010.
"It's to optimise the time in the wind tunnel as much as possible," said Horner. "Obviously the car is much more of an evolution of the 2009 car rather than the clean sheet of regulations that we had for last season.
"But even so, with the refuelling change, we've opted to give our designers as much time as possible."
Horner said it was 'unlikely' that the team would take its 2009 car, the RB5, to the first Valencia test.
quote:FOTOSPECIAL: De voorgangers van de Lotus 2010 (Part 1)
Uitgegeven door Thomas Verbeek 12 januari 2010
Na zestien jaar van afwezigheid in de Formule 1 staat er komend seizoen weer een F1 team aan de start met de legendarische merknaam Lotus. Het van oorsprong Britse merk, dat komend seizoen onder de Maleisische vlag uitkomt, kent een roemrijke autosportgeschiedenis en stond daarnaast garant voor veel innovatie binnen de sport. RaceXpress.com dook de archieven in en verzamelde foto's van de meest spectaculaire Lotus-bolides.
Graham Hill in zijn Lotus 49(B) tijdens de Duitse Grand Prix in 1969
De Lotus 49 werd in 1967 geïntroduceerd op het circuit van Zandvoort en bleek direct een racewinnaar met Jim Clark achter het stuur. Vier seizoenen lang bleek de 49 competitief genoeg om races te winnen, met als hoogtepunt Graham Hills titel in 1968 voor Lotus’ fabrieksteam.
Emmerson Fittipaldi in zijn kampioenschapswinnende Lotus 72D.
De Lotus 72 bleek na de doorontwikkeling een klasse apart; Fittipaldi won het leeuwendeel van de races in 1972 en werd op zijn vijfentwintigste de jongste F1-kampioen tot dan toe.
De Lotus Elise GT1, uitkomend in de BPR Global GT Series/ FIA GT Championship(1996/1997).
Leek aanvankelijk potentievol, bleek echter niet opgewassen tegen de Mercedes CLK GTR, McLaren F1 en Porsche 911 GT1(EVO). Vader en zoon Hezemans modelleerden in de winter van 97/98 een tweetal Elise GT1’s tot Bitter GT1, voorzien van Chryslers 8.0 liter V10 uit de Viper GTS-R. Helaas bracht de nieuwe motor en aangepaste aerodynamica geen vooruitgang. Na een tweetal races werd besloten het project een halt toe te roepen.
Lotus 78 'wing car', goed voor zeven overwinningen en negen poleposities.
Door middel van innovatieve skirts werd de de auto bijzonder krachtig tegen de baan gezogen (‘groundeffect’), wat een zeer goed effect had op de bochtensnelheid van de Lotus 78. De teamleiding bleef krampachtig excuses verzinnen voor de goede resultaten van de Lotus 78, als de dood dat de revolutionaire techniek door de concurrentie zou worden ontdekt.
Lotus 97T. Snel, innovatief maar onbetrouwbaar
De Lotus 97T, aangedreven door een 1.5 liter turbo motor van Renault, liet de F1-wereld kennismaken met de eerste variant van bargeboards. De zeer innovatieve F1-bolide mocht in 1985 maar liefst achtmaal van poleposition vertrekken. De onbetrouwbaarheid van de constructie zorgde er echter voor dat eerste coureur Ayrton Senna niet kon meestrijden om de titel en genoegen moest nemen met twee overwinningen.
Lotus Exige 300RR
De Lotus Exige 300RR werd in 2005 gebouwd om Lotus te laten terugkeren op het internationale autosportniveau. De bolide verscheen uiteindelijk vooral in nationale, Aziatische kampioenschappen. Het beoogde succes werd echter niet bereikt en het model zou in 2008 een stille dood sterven.
Daar lijkt Grosjean nu de prijs voor te betalen en ook die Alguman van STR zit op de schopstoel. Ik vind het echt een slechte trend, maarja wie ben ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Heeft alles te maken met het testverbod.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Dat is Buemi toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |