abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:10:28 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76602168
Campos could sell team before debut
ESPNF1 Staff / GMM
January 9, 2010

Adrian Campos does not have the full budget for the 2010 season

Campos Meta is in talks with parties potentially interested in buying into the new Spanish team, it has emerged.

The German website motorsport-total.com reports that the outfit led by former Minardi driver and GP2 team owner Adrian Campos is yet to find its full budget for the 2010 season.

The report said Campos is looking at either partly or completely selling the team before the Bahrain season opener, possibly as soon as next week.

"It is not a secret that we do not have the budget. And time is scarce," a source confirmed. "If we can find a good investor, we could sell part of the team to them. If necessary we could sell the whole team, but the basic conditions would have to be right," the source added.

The source said talks with several potential investors are taking place, including the South African entrepreneur and A1GP boss Tony Teixeira, who in the past has been linked with buying Super Aguri, Spyker, Toro Rosso and Honda.

http://en.espnf1.com/camp(...)321.html?CMP=OTC-RSS
pi_76607771
quote:
Michael focust zich op F1 en verkoopt kartbaan Kerpen aan broer Ralf
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010

Michael Schumacher heeft de kartbaan in zijn geboortedorp Kerpen verkocht aan zijn jongere broer Ralf. De Duitse krant Sport Bild meldt dat de naam van het circuit echter wel in stand blijft: Michael Schumacher Karting and Event Center. De reden van de verkoop is dat Michael zich volledig wil concentreren op zijn F1-comeback bij Mercedes GP.

Een insider verklaarde tegenover de krant: "Michael is volledig op de Formule 1 gefocust. Daarom heeft hij niet meer genoeg tijd om zich te bekommeren om het kartcentrum. Door de overname blijft het centrum in elk geval in handen van de familie Schumacher." Ralf is ook al eigenaar van een kartcircuit in Bispingen.

Bron: www.racexpress.nl
En nog een Schumacher bericht:
quote:
F1: Schumacher onder de indruk van Mercedes GP
9-jan-2010 15:47

Michael Schumacher heeft laten weten dat hij zeer te spreken is over de vorderingen bij Mercedes GP. De Duitser is deze mening toegedaan na een tweedaags bezoek aan de fabriek in Brackley.
'Ik ben positief verrast.'

Schumacher werd eind december bevestigd als teamgenoot van Nico Rosberg. Na drie seizoenen afwezigheid kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en maakt de zevenvoudig kampioen zijn rentree in de Formule 1. 'Ik heb de twee dagen dat ik op de fabriek in Bracley was benut om de ingenieurs beter te leren kennen en ik heb me zeer positief verbaasd over de hoge mate van motivatie,' schrijft Schumacher op zijn website.

'Dit team is vorig jaar als Brawn GP kampioen geworden, maar er is sindsdien zo te zien weinig veranderd. Sterker nog, het lijkt er op dat de honger naar meer succes alleen maar groter is geworden.' De 41-jarige Duitser stond er in zijn tijd bij Ferrari om bekend dat zelfs het kleinste detail moest kloppen. Daar is niks aan veranderd. 'Ik vind het belangrijk om overal van op de hoogte te zijn en het was interessant om met de ingenieurs van gedachten te wisselen over de manier van werken.'

Schumacher was niet alleen bij het team in Brackley. Hij nam tevens poolshoogte bij de Mercedes-fabriek in Brixworth. 'Ook daar was ik onder de indruk van het hoge niveau. Dat doet mij goed. Wat ik ook fijn vond, was dat ik veel mensen Duits hoorde praten. Dat heb ik in de Formule 1 niet vaak meegemaakt, maar ik vond het best aangenaam.'

Bron: www.sportweek.nl
Ik heb er zin in en wmb kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen, maargoed, dat duurt nog wel even.
Het aftellen naar de eerste tests ben ik iig al mee begonnen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76608039
quote:
Lotus blaast hoog van de toren: vanaf Spanje strijden in middenveld
Uitgegeven door Casper Bekking 9 januari 2010

Mike Gascoyne is optimistisch over de prestaties van het nieuwe Lotus F1 Team. De technisch directeur van het team verwacht vanaf de eerste Europese race mee te kunnen strijden in het middenveld van de Formule 1. Lotus is een van de vier nieuwe teams die komend jaar hun opwachting maken. De eerste meters moeten nog gereden worden, maar de excentrieke Gascoyne heeft alle vertrouwen in een goed seizoen. Hij gaf aan zelfs meer te willen dan alleen maar het beste nieuwe team te zijn.

"We hebben gezegd dat we het beste nieuwe team willen zijn als we in Bahrein aankomen voor de eerste race", gaf hij aan op de site van het team. "Maar daarnaast willen we na de eerste paar races van het jaar ook behoorlijk dicht bij de teams uit het middenveld zijn. De update die we voor Spanje gepland hebben zal een prestatieboost laten zien. Dat zal ons de kans geven te vechten met de langzamere gevestigde teams. Dat is, gezien de progressie tot nu toe, ons volgende doel."
Hallo lamlul, het middenveld waar jij het over hebt zijn de achterblijvers van afgelopen seizoen
Dus als je het beste nieuwe team bent zit je meteen behoorlijk dicht tegen het middenveld aan

Ik gok een hoop poeha en weinig daar, maargoed, we zullen wel zien.
Ik heb niet meer zo een hele hoge pet op van meneer Gascoyne eerlijk gezegd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76626461
Filmpje met Martin Brundle die een vergelijking maakt tussen de rijstijlen van Button, M. Schumacher, Alonso en Raikkonen.

pi_76631588
Schumacher bezoekt fabriek Mercedes

Michael Schumacher heeft een tweedaags bezoek gebracht aan de fabriek van Mercedes Grand Prix in Brackley. De Duitser is zeer te spreken over de vorderingen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76631971
Bahrein hoopt op wintertest

Het circuit dat in 2010 het seizoen opent, het circuit van Sakir in Bahrein, hoopt dat er nog een wintertest georganiseerd wordt. Om kostenbesparende en reglementaire redenen zijn er in tegelstelling tot eerdere jaren geen tests gepland op het circuit. De organisatie wil daar verandering in brengen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76635871
Was er niet een regel die het testen op banen waar ook races worden verreden tegenhoudt?
Where facts are few, experts are many.
pi_76637239
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef Atreidez het volgende:
Was er niet een regel die het testen op banen waar ook races worden verreden tegenhoudt?
Alleen wanneer er een tussentijdse test is om een rookie de kans te geven om aan de auto te wennen. Dacht ik tenminste.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 10 januari 2010 @ 16:15:49 #212
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76637997
Toch alleen gedurende het seizoen was dat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:55:50 #213
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76639700
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje met Martin Brundle die een vergelijking maakt tussen de rijstijlen van Button, M. Schumacher, Alonso en Raikkonen.

Mooi filmpje. Je kan zien dat Brundle wat meer comfortabel is met de Button stijl. Je hoort de spanning in zijn stem als hij out of zijn comfort zone is.
Here we are now, entertain us.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:36:18 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76641441
DETAILS EMERGE OF NEW FERRARI F1 DESIGN , by James Allen
quote:
Today’s Gazzetta Sportiva, the Sunday edition of the Gazzetta dello Sport has a full page dedicated to revealing some details of the 2010 Ferrari which will be launched later this month in time for the Valencia test from 1-3 February.
It looks pretty aggressive, judging from the drawing by F1’s pre-eminent technical journalist, Giorgio Piola. He is not always right but after over 40 years in the business and with some impeccable contacts at Ferrari, we can be fairly confident that the information is valid.
Piola suggests that there are strong echoes of last year’s Red Bull, arguably the most successful car aerodynamically of 2009, the area where Ferrari got it wrong. The cockpit top is higher than last year’s car and the nose has a step in it, like last year’s Red Bull, the diffuser is also said to be similar to the Red Bull.
To accommodate the new rules, the fuel tank is said to be double the size of last year’s at 240 litres, almost six times the size of a Fiat Punto tank, the paper points out. This means that the wheelbase is 15cm longer than the 2009 car. Allowing for the higher minimum weight (620kg) and the full fuel tanks, sitting on the start line of the race, the car will be 185 kilos heavier this year, which is 30% more than last year! That is going to give the brakes a seriously hard time at tracks like Bahrain and Montreal.
The 2010 cars will have narrower front tyres, as per the new rules and this will mean that the weight distribution will have to move rearwards a bit and it will affect the aerodynamics down the vitally important channel between the front wheels and the cockpit. The wheel covers have been banned.
The oil tank has been moved from in front of the engine to behind it, to allow for the enlarged fuel tank.
In a separate story, there is a suggestion in Gazzetta that USF1 has applied to the FIA for a derogation to miss the early fly away races and start at the Spanish Grand Prix in April. This contradicts USF1 sporting director Peter Windsor’s assertion last week that the team will definitely be in Bahrain. It’s Sunday today, but I will follow this up when the offices open on Monday.
Vooral dit laatste over USF1 is een opzienbarend gerucht

http://www.jamesallenonf1.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 10-01-2010 19:39:30 ]
pi_76644576
Scan van het artikel over de Ferrari.



En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
pi_76644756
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:15 schreef sanger het volgende:
Toch alleen gedurende het seizoen was dat?
Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:25:13 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76646382
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:54 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja klopt, zag nu ook dat er gewoon tests staan gepland op Barcelona in Feb.
Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijken
  zondag 10 januari 2010 @ 20:00:25 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76648271
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.

[ link | afbeelding ]

En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76648780
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.

Pasta, pizza, spaghetti, bertolli, mozarella, pollo, tonno, pesto, broccoli, quatro stagioni, carbonara, gorgonzola, bruschetta, ciabatta, pomodore, etc etc



ps: geen idee of het ook echt allemaal italiaans is; zo klinkt het in ieder geval wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:11:16 #220
17061 mvt
blame Canada
pi_76648829
*uhum* Berny en Max hadden gelijk, 3 aanwinsten
We were to understand there would be pie and punch?
  zondag 10 januari 2010 @ 20:24:57 #221
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76649554
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een kans als het blijft sneeuwen in Europa dat ze uitwijken
Officieel verboden om buiten Europa te testen ivm kostenbesparingen. USF1 heeft dispensatie gekregen.
Here we are now, entertain us.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:45:42 #222
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76659033
Hoe gaat er straks eigenlijk getankt worden. Met een Jerry can
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76659516
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:45 schreef bodylotion het volgende:
Hoe gaat er straks eigenlijk getankt worden. Met een Jerry can
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.
Alleen dan dus niet meer tijdens de race.

Waarom zouden ze dat veranderen? Die auto moet toch benzine hebben, ookal mogen ze tijdens de race niet meer bijtanken.
Waarom zou je dan een compleet nieuw systeem ontwikkelen als het oude gewoon volstaat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76659806
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, ik spreek een aardig woordje italiaans hoor.

Pasta, pizza, spaghetti, bertolli, mozarella, pollo, tonno, pesto, broccoli, quatro stagioni, carbonara, gorgonzola, bruschetta, ciabatta, pomodore, etc etc



ps: geen idee of het ook echt allemaal italiaans is; zo klinkt het in ieder geval wel


Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76660155
Nouja lach maar, als je bij een restaurant in italie zit en roept:
"Hey ober, ober, joehoe, hallo, ja 1 quatro stagione met mozarella, brocolli, gorgonzola en twee bier! BIER, ja 2 BIER JA, 2, twee, zwei, ja! OK, arivedeci !!!!"

Dan krijg je dus gewoon vreten en bier
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76660752
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:04 schreef vosss het volgende:
Nouja lach maar, als je bij een restaurant in italie zit en roept:
"Hey ober, ober, joehoe, hallo, ja 1 quatro stagione met mozarella, brocolli, gorgonzola en twee bier! BIER, ja 2 BIER JA, 2, twee, zwei, ja! OK, arivedeci !!!!"

Dan krijg je dus gewoon vreten en bier
Hihi

Dat komt omdat ze bij die domme toeristen onderhand door hebben wat ze bedoelen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76661568
En ik maar denken dat ik vloeiend italiaans spreek
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76664024
polio di bambini
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 11 januari 2010 @ 08:54:53 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76667642
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Scan van het artikel over de Ferrari.

[ link | afbeelding ]

En dat gedeelte over USF1 zou inderdaad opzienbarend zijn. Mag hopen dat het niet waar is.
Volgens Jonathan Noble (F1 Editor autosport) is het gerucht niet waar;
quote:
US F1 tells me it is on course to be in Bahrain - so ignore reports from Italy claiming it asked the FIA if it could skip the first races
http://twitter.com/NobleF1
  maandag 11 januari 2010 @ 09:02:07 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76667865
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef vosss het volgende:
Ik denk gewoon met dezelfde installaties als ze al hadden.
Alleen dan dus niet meer tijdens de race.

Waarom zouden ze dat veranderen? Die auto moet toch benzine hebben, ookal mogen ze tijdens de race niet meer bijtanken.
Waarom zou je dan een compleet nieuw systeem ontwikkelen als het oude gewoon volstaat?
Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.
Where facts are few, experts are many.
pi_76668015
Dan krijgen we weer gekoelde brandstof in van die ijzeren trechterachtige cans, net zoals in de jaren 70
  maandag 11 januari 2010 @ 11:36:55 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76671828
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:12 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Een voorname reden van afschaffing bijtanken was de kostenbesparing, die vooral gehaald kon worden uit het niet meer hoeven te vervoeren van de tankinstallaties.
ja dat is een van de redenen dat het veboden is. zouden ze het dat zo gaan doen:


al duurt 200+ liter dan wel effe
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76672433
En als ze er nou 1 meenemen ipv 2? Dan bespaar je toch ook meteen de helft op de kosten?

Mij lijkt het niet dat ze op bovenstaande manier gaan tanken eerlijk gezegd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76672561
quote:
Takuma Sato in de running voor stoeltje bij Renault
Takuma Sato maakt kans om de rol van teamgenoot van Robert Kubica bij Renault op zich te nemen. Dat meldt het Franse blad Auto Hebdo. Op de shortlist van Renault staan verder Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio en Romain Grosjean.

In het kamp Sato houden ze hoop op een rentree van de Japanner. Zijn manager Matthew Winter zei vorige maand nog: "We hebben het nog niet opgegeven. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar en wij jagen daar op. Zijn opties raken langzaam maar zeker wel op, dus we weten niet of Takuma in 2010 in de Formule 1 rijdt."
Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjes
voor komend jaar is het niet?

Als ik moest kiezen tussen Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio, Romain Grosjean en Takuma Sato dan zou ik blind op elk moment van de dag kiezen voor Taku San

Ik acht de kans overigens vrij klein, maar het zou wel vet zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76672925
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat tweede Renault-stoeltje is volgens mij een van de meest besproken stoeltjes
voor komend jaar is het niet?

Als ik moest kiezen tussen Nick heidfeld, Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio, Romain Grosjean en Takuma Sato dan zou ik blind op elk moment van de dag kiezen voor Taku San

Ik acht de kans overigens vrij klein, maar het zou wel vet zijn
Heidfeld is beter, Sato spectaculairder. Dus voor het kijkgenot zou ik inderdaad Sato kiezen. Als ik Renault was zou ik echter voor Heidfeld kiezen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76673092
Eindelijk verlost van dat paniekmens

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Where facts are few, experts are many.
pi_76673119
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Ik las het al inderdaad ja.
Ik vind het wel zielig voor Lewis

Ownee, wacht, toch niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76673164
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
"Don't you wish your racing car was fast, like me"
  maandag 11 januari 2010 @ 12:22:06 #240
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76673487
Zou ze zijn verjaardag vorige week vergeten zijn ofzo

Nou ja Lewis, dat kan de beste overkomen he
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76673520
Lewis is niet de beste
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:23:47 #242
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76673550
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:22 schreef vosss het volgende:
Lewis is niet de beste
Dat is Button nu
The line is a dot to you!
  maandag 11 januari 2010 @ 12:24:00 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76673559
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:12 schreef Atreidez het volgende:
Eindelijk verlost van dat paniekmens

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-met-pussycat-doll/
Ik vond haar altijd wel leuk springen
  maandag 11 januari 2010 @ 12:28:42 #244
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76673732
En volgens het management zouden ze goede vrienden blijven... zei me ex laatst ook... krijg nog steeds 800 euro van d'r, dus hoop niet dat Lewis er ook zo bij zit
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76673748
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:23 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat is Button nu
Schumacher en Alonso zijn beter
Kimi, Hamilton en button staan op gelijke hoogte.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76675154
Button net zo veel credits geven als Kimi???

Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!

Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:16:06 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76675296
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Schumacher en Alonso zijn beter
Kimi, Hamilton en button staan op gelijke hoogte.
Button is WK, dus officieel de beste
The line is a dot to you!
pi_76675371
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???

Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!

Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS

En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 11 januari 2010 @ 13:23:24 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76675595
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:11 schreef vosss het volgende:
Button net zo veel credits geven als Kimi???

Ga je mond spoelen met groene zeep flapdrol!

Als Kimi in die auto had gezeten was ie in Spa al WK geweest
Toch is Kimi de grootste flapdrol om met zoveel talent te bereiken dat je ontslagen wordt.........
  maandag 11 januari 2010 @ 13:27:03 #250
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76675729
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS

En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnen

Gaat nergens over eigenlijk. Maar als je een gemiddeld persoon vraagt wie nu de beste F1-coureur is zal hij/zij waarschijnlijk of Button of Schumacher antwoorden. Button omdat hij nu WK is en Schumacher omdat hij 7 keer WK was
The line is a dot to you!
pi_76675864
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:27 schreef kepler het volgende:

[..]

coureurs met meer WK's waren vroeger beter, anders hadden ze nu wel gewonnen

Gaat nergens over eigenlijk. Maar als je een gemiddeld persoon vraagt wie nu de beste F1-coureur is zal hij/zij waarschijnlijk of Button of Schumacher antwoorden. Button omdat hij nu WK is en Schumacher omdat hij 7 keer WK was
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 11 januari 2010 @ 13:33:48 #252
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76675979
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
hmm, misschien een verkeerd voorbeeld

Maar toch, als je WK bent dan ben je gewoon op dit moment de beste F1-coureur. Alleen niet de beste allertijden
The line is a dot to you!
  maandag 11 januari 2010 @ 13:50:43 #253
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76676660
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die button dan noemen
Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76676686
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel er Hakkinen nog noemen
dat is dan ook een held
dat niveau heeft button nooit bereikt, en dat zal ook nooit gebeuren denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76677309
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kan bijna niet geloven dat Ferrari zo "weinig" zou uitgeven.
Dit zijn de bedragen die de autofabrikanten (dus niet de teams) besteedden aan Formule 1. Het bedrag van Ferrari is zo laag omdat ze aan prijzengeld en sponsoring genoeg binnenhaalden om het budget aan te vullen.

Bron:Pitpass
quote:
Ferrari's team has had so much money rolling in from sponsorship and prize money that the car company has not had to pour in much to top up its budget. With Marlboro, the sport's biggest-paying sponsor, still adorning the scarlet cars this year despite the ban on tobacco sponsorship coming into force in 2006, Ferrari's financial edge over its rivals is set to stay for some time to come.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76678550
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

En als hij minder pech had gehad was hij 4 vouding WK geweest.
ALS is het goede woord
Feit is, hij heeft 1 wk titel net zoals button en hamilton.
De post boven mij refereerde aan button als de beste coureur omdat hij WK is, maar aangezien er op de startgrid van volgend jaar 2 coureurs zijn met meer WK's op hun naam zijn die beter dan Button.
DUS

En je hebt het hier wel tegen een fan van Kimi!!!
Ik heb hier 3 petten van hem liggen en een hocky-shirt met Iceman Kimi erop
Ow ghehe, duidelijk. Ik ben ook Kimi fan en inderdaad, als hij in zn tijd bij Mercedes niet zo een pech had gehad had ie minstens 4 titels op zak ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:50:53 #258
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76679059
Wie is volgens jullie de grootste kanshebber voor 2010?

Ikzelf denk Alonso
Please, make yourself uncomfortable.
pi_76679118
Alonso of Schumacher.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:54:41 #260
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_76679219
Voor 2010 weet ik het echt niet, daarom kijk ik er ook zo naar uit.

Ik denk dat Hamilton, Alonso en Vettel de meeste kans maken, maar ook Schumacher kan er zomaar bij zitten. En dan nog Massa, Button en Rosberg als outsiders.

Maar het beloofd iig een mooi seizoen te worden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_76679533
Ladbrokes odds:
quote:
Formula 1 - 2010 Formula 1 World Championships - (Championship winner)
Friday 12th of March, 2010 - Time 06:00

Selection Odds
L Hamilton 5/2
F Alonso 7/2
M Schumacher 9/2
S Vettel 6/1
J Button 7/1
F Massa 9/1
N Rosberg 12/1
M Webber 20/1
R Kubica 33/1
R Barrichello 40/1
N Heidfield 66/1
N Hulkenberg 66/1
K Kobayashi 80/1
A Sutil 100/1
H Kovalainen 150/1
T Glock 150/1
V Liuzzi 150/1
J Trulli 200/1
L Di Grassi 250/1
S Buemi 250/1
B Senna 300/1
J Alguersuari 300/1
WilliamHill :
quote:
Upcoming Markets
Price Match Price
1/3 Lewis Hamilton v Jenson Button 9/4
4/11 Lewis Hamilton v Michael Schumacher 2/1
7/4 Felipe Massa v Fernando Alonso 2/5
6/4 Nico Rosberg v Michael Schumacher 1/2
9/4 Mark Webber v Sebastian Vettel 1/3
1/2 Rubens Barrichello v Nico Hulkenberg 6/4
1/4 Adrian Sutil v Vitantonio Liuzzi 11/4
8/11 Heikki Kovalainen v Jarno Trulli EVS
1/4 Timo Glock v Lucas Di Grassi 11/4
5/6 Jenson Button v Michael Schumacher 5/6
Calm down, please!
pi_76679703
Ik denk dat het WK 2010 zal gaan tussen Alonso, Hamilton en Vettel. Ik hoop dat Schumi en Rosberg ook aan kunnen klampen, maar ik vrees dat dat erg moeilijk gaat worden. Button en Massa zullen iets tekort komen en Webber kan wat podia pakken, maar meer ook niet.

Natuurlijk is het nog even afwachten wat de bolides gaan doen, maar dit lijkt me het meest realistisch.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 11 januari 2010 @ 15:34:25 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76680894
Ik durf er niks op te zeggen... hangt van de autos af!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76681398
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

Maar het beloofd iig een mooi seizoen te worden
Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.

Dat plus een berg nieuwe teams en rookies en het moet haast wel of dat het een supervet seizoen gaat worden. Dat kan gewoon niet anders
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76681455
1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Schumacher,
4. Alonso
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_76681456
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad. Lewis die zn titel terug wil, Button die hem weer wil, Alonso eindelijk bij Ferrari, dus die zal er ook op gebrand zijn, Massa terug na zn crash, Nico die niet onder wilt doen voor Schumacher en dan Schumacher die wilt laten zien dat ie het truukje nog niet verleerd is.

Dat plus een berg nieuwe teams en rookies en het moet haast wel of dat het een supervet seizoen gaat worden. Dat kan gewoon niet anders
Precies en dan hebben we nog de nieuwe regels
pi_76681707
Ook dat nog eens ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2010 @ 16:25:31 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76683229
Het testen van een neusstuk van een nieuwe F1-auto ziet er wel tof uit. US F1 publiceerde er een filmpje over:

Team US F1 voert crashtests uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 januari 2010 @ 17:34:06 #269
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76686398
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Schumacher,
4. Alonso
1. Alonso
2. Vettel
3. Massa
4. Hamilton
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:37:15 #270
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76686498
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:34 schreef bodylotion het volgende:

[..]

1. Alonso
2. Vettel
3. Massa
4. Hamilton
1. Kramer
2. Fabris
3. Hulzebosch
4. Angenent

o wacht...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76686702
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

1. Kramer
2. Fabris
3. Hulzebosch
4. Angenent

o wacht...
Woehahahahaha

Dat is een Elfstedentochtuitslag? Denk niet dat Kramer en Fabris daaraan mee gaan doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76686966
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 11 januari 2010 @ 17:55:53 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76687081


Eerste officiële Ferrari foto van Alonso
pi_76687115
Staat hem goed het rood
pi_76687189
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
Ehm, het heet al heel lang geen Formule 1 Race Report meer, maar gewoon Formule1.nl.

Edit: zelfs het blad heet Formule1.nl. Ben nu niet meer geabonneerd, dus dat kan gewijzigd zijn...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_76688393
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:52 schreef Burnie88 het volgende:
Even heel erg offtopic: Formule 1 Race Report heeft onlangs aangegeven dat ze de hele website e.d. op de kop gaan zetten en weer overnieuw beginnen. Heeft iemand enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
geen idee.
pi_76688792
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Jammer dat mijn Italiaans zich beperkt tot pasta
Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.

Klik
  maandag 11 januari 2010 @ 19:16:15 #278
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_76690072
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:17:38 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76690123
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voor de mensen van wie het Italiaans enigszins roestig is (en daar ben ik er ook één van), is er een vertaling in het Engels beschikbaar.

Klik
Top
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:18:49 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76690170
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76699270
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Heidfeld is inderdaad één van de meest ondergewaardeerde coureurs van het F1veld. Hij had niet misstaan bij Mercedes.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76700663
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.

Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Geef mij Sato maar, zorgt voor veel meer spektakel met gedurfde inhaalacties. Heidfeld vind ik persoonlijk echt een nietszeggend, kleurloos figuur die al veel te lang mee rijdt. Kan wel rijden maar moet je eens voorstellen, een veld met 20 Heidfelds.
pi_76700913
Ik ben ook niet kapot van Heidi, maar als constante factor zou hij niet misstaan in welk team dan ook.

Ik geloof zelfs dat hij het record op zn naam heeft staan van meest aaneengesloten finishes toch?

Aan de andere kant, de kijkers thuis willen ook wat; dus zet dan Taku San maar in die bak.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76700968
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Heidfeld, for sure. Tot nog toe versloeg hij al zijn directe teamgenoten waar onder Raikkonen, Massa, Kubica.
Hebben we daar een bron van?
Volgens mij klopt dat namelijk niet helemaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:51:40 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76701637
2001:

8 Nick Heidfeld German Sauber-Petronas 12
9 Jarno Trulli Italian Jordan-Honda 12
10 Kimi Räikkönen Finnish Sauber-Petronas 9

2002:

10 Nick Heidfeld German Sauber-Petronas 7
11 Giancarlo Fisichella Italian Jordan-Honda 7
12 Jacques Villeneuve Canadian BAR-Honda 4
13 Felipe Massa Brazilian Sauber-Petronas 4

2007:

5 Nick Heidfeld German BMW 61
6 Robert Kubica Polish BMW 39

2009:

13 Nick Heidfeld German BMW Sauber 19
14 Robert Kubica Polish BMW Sauber 17

in 2008 is Kubica hoger geeindigd, ook Frentzen en Webber waren snellere teammaten
pi_76702034
Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL !!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76702528
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef vosss het volgende:


Nou dan kunnen we niet echt zeggen dat hij al zn teamgenoten verslagen heeft dunkt me.
Overigens zijn Webber en HHF (de godvergete OETLUL !!! ) nou ook weer niet echt topcoureurs in mijn optiek, maargoed
Kimi, Massa en Kubica schat ik wel vrij hoog in eigenlijk

Maar boeiend, ik zal hem ook niet missen ofzo. Maar een Taku San is leuk om te zien (net zoals die Kobayashi), maar ze gooien veel te veel punten weg door rare kamikazeacties. Dan liever een constante coureur met iets minder kleur.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_76705889
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef bodylotion het volgende:
Wie is volgens jullie de grootste kanshebber voor 2010?

Ikzelf denk Alonso
Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..

Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:30:44 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76705988
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik hoorde via via dat de Ferrari daar dit komende seizoen niet goed genoeg voor zal zijn..

Zelf verwacht ik dat Hamilton vrij eenvoudig kampioen gaat worden.
Via via?

wie er ook kampioen wordt het zal zeker niet vrij eenvoudig zijn
pi_76706194
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Via via?
ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
pi_76706687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:38 schreef Radegast het volgende:

[..]

ja, was zomaar een opmerking van iemand die zich regelmatig ophoudt in de internationale racerij en die had wat opgevangen. Die vertelde dat weer aan iemand die ik ken en zo hoorde ik het.
Geen idee of 'ie het bij het rechte eind heeft, we zien het vanaf maart vanzelf wel.
Knap dat dat nu al bekend is terwijl alle teams nog hun eerste circuit- en testmeters moeten maken met de 2010 auto's.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:50:05 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76709916
Red Bull to skip opening pre-season test

By Edd Straw Tuesday, January 12th 2010, 06:10 GMT
quote:
Red Bull Racing is to skip the first of the official pre-season Formula 1 tests next month, AUTOSPORT can reveal.

The Milton Keynes-based outfit is set to become the only established outfit that will not have its new car ready for the first test that takes place in Valencia from February 1-3.

It has decided to wait until the second test at Jerez the following week to run its new Renault-engined RB6 for the first time - which will leave it with just 12 test days before the opening race of the season in Bahrain on March 14.

Red Bull Racing's move, which it says is designed to give it more time in the wind tunnel, marks a repeat of what the team did in 2009 - when it also missed the first test.

Team principal Christian Horner told AUTOSPORT: "As in 2009, we have elected not to run at the first test with the new car, so we will join at the second test."

Horner claimed that the move would give chief technical officer Adrian Newey an extra nine days of design and production time for the car that it hopes will help it win the world title in 2010.

"It's to optimise the time in the wind tunnel as much as possible," said Horner. "Obviously the car is much more of an evolution of the 2009 car rather than the clean sheet of regulations that we had for last season.

"But even so, with the refuelling change, we've opted to give our designers as much time as possible."

Horner said it was 'unlikely' that the team would take its 2009 car, the RB5, to the first Valencia test.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80809
pi_76710188
Heidfeld kan een auto thuis brengen en TakkuSan heeft daar wel eens problemen mee. Althans zo zie ik het. Het liefst zie ik Renault gewoon met Grosjean verder gaat
pi_76710717
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76710786


De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76710958
quote:
FOTOSPECIAL: De voorgangers van de Lotus 2010 (Part 1)
Uitgegeven door Thomas Verbeek 12 januari 2010

Na zestien jaar van afwezigheid in de Formule 1 staat er komend seizoen weer een F1 team aan de start met de legendarische merknaam Lotus. Het van oorsprong Britse merk, dat komend seizoen onder de Maleisische vlag uitkomt, kent een roemrijke autosportgeschiedenis en stond daarnaast garant voor veel innovatie binnen de sport. RaceXpress.com dook de archieven in en verzamelde foto's van de meest spectaculaire Lotus-bolides.


Graham Hill in zijn Lotus 49(B) tijdens de Duitse Grand Prix in 1969
De Lotus 49 werd in 1967 geïntroduceerd op het circuit van Zandvoort en bleek direct een racewinnaar met Jim Clark achter het stuur. Vier seizoenen lang bleek de 49 competitief genoeg om races te winnen, met als hoogtepunt Graham Hills titel in 1968 voor Lotus’ fabrieksteam.


Emmerson Fittipaldi in zijn kampioenschapswinnende Lotus 72D.
De Lotus 72 bleek na de doorontwikkeling een klasse apart; Fittipaldi won het leeuwendeel van de races in 1972 en werd op zijn vijfentwintigste de jongste F1-kampioen tot dan toe.


De Lotus Elise GT1, uitkomend in de BPR Global GT Series/ FIA GT Championship(1996/1997).
Leek aanvankelijk potentievol, bleek echter niet opgewassen tegen de Mercedes CLK GTR, McLaren F1 en Porsche 911 GT1(EVO). Vader en zoon Hezemans modelleerden in de winter van 97/98 een tweetal Elise GT1’s tot Bitter GT1, voorzien van Chryslers 8.0 liter V10 uit de Viper GTS-R. Helaas bracht de nieuwe motor en aangepaste aerodynamica geen vooruitgang. Na een tweetal races werd besloten het project een halt toe te roepen.


Lotus 78 'wing car', goed voor zeven overwinningen en negen poleposities.
Door middel van innovatieve skirts werd de de auto bijzonder krachtig tegen de baan gezogen (‘groundeffect’), wat een zeer goed effect had op de bochtensnelheid van de Lotus 78. De teamleiding bleef krampachtig excuses verzinnen voor de goede resultaten van de Lotus 78, als de dood dat de revolutionaire techniek door de concurrentie zou worden ontdekt.


Lotus 97T. Snel, innovatief maar onbetrouwbaar
De Lotus 97T, aangedreven door een 1.5 liter turbo motor van Renault, liet de F1-wereld kennismaken met de eerste variant van bargeboards. De zeer innovatieve F1-bolide mocht in 1985 maar liefst achtmaal van poleposition vertrekken. De onbetrouwbaarheid van de constructie zorgde er echter voor dat eerste coureur Ayrton Senna niet kon meestrijden om de titel en genoegen moest nemen met twee overwinningen.


Lotus Exige 300RR
De Lotus Exige 300RR werd in 2005 gebouwd om Lotus te laten terugkeren op het internationale autosportniveau. De bolide verscheen uiteindelijk vooral in nationale, Aziatische kampioenschappen. Het beoogde succes werd echter niet bereikt en het model zou in 2008 een stille dood sterven.
Lotus

Schaamteloos gekopieerd van Racexpress.nl
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76711163
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Daar lijkt Grosjean nu de prijs voor te betalen en ook die Alguman van STR zit op de schopstoel. Ik vind het echt een slechte trend, maarja wie ben ik.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:14:20 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76711792
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Heeft alles te maken met het testverbod.
Je moet wel in een keer presteren anders is het voor een team een te grote investering.

Ik vind ook dat ze die rookie tests op vrijdag opnieuw moeten invoeren
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:48:24 #299
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_76712734
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:29 schreef vosss het volgende:
Ik vond die Grosjean ook wel een grappig manneke. In het weekend F1 rijden en door de week gewoon werken bij de bank

Overigens vind ik dat tegenwoordig rookies veel te weinig kans krijgen als ze zich niet direct in de kijker rijden en dat ze veel te snel gewisselt worden voor een andere rookie, maargoed, da's een ander verhaal
Dat is Buemi toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_76712824
Nee dat is Grosjean die door de week bij de bank werkt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76713581
Ik was echt fan van hoe Grosjean zich manifesteerde in de GP2 Asia vorig seizoen, in de GP2 werd dat alweer wat minder en in de F1 heeft ie nog niets moois laten zien.. Toch kan hij echt wel leuk racen, en ik zou m t liefst ook weer in de auto zien voor 2010, maar de kans is klein

F1 Nieuwtjes deel #63 De laatste stoeltjes verdelen
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')