abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55205536

Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan (Joh!), alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend.(oldskool, jeweet!) In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is. Manga in Nederland is doorgaans naar het Engels vertaald. Vanwege de leesrichting van de Japanse taal, lees je zo'n vertaalde manga van rechts naar links. De voorpagina zit dus waar bij Westerse boeken de achterkant zit. Je ziet dan ook regelmatig de mangaboekjes achterstevoren in het rek bij de Bruna staan.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, ?zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies (hmm... biefstuk), opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pok�mon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes (de kanslozen) die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen(de paupers), het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde anim�'?
Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Deze fansubbers worden door ons veelvuldig mietjes en/of huillies genoemd. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers. no blood - no glory
Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen...
Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor anim� met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (RELLUH!!!!) (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is claymore, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is bukkake girls deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair. (the horror)

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto. (dus voor de nerds onder ons)

Cosplay kom je vaak tegen op anim�-conventies (een soort van beurzen waar veel anim�- en mangafans naartoe komen). In Nederland vinden deze ook plaats Zie: Animecon, Abunai en Chibicon.

Lieve Bezoekertjes van het grote Anime/Manga topic!

Anim� & Manga (info) sites en databases
http://www.animenewsnetwork.com/ (uitgebreide database met info over series en films)
http://www.animenfo.com/
http://www.anipike.com/
http://www.animenia.be/ (Qunix)
http://www.anidb.net (geeft reviews van fansubs!)
http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)

Anim�'s zusjes topics:

Aziatische Drama's
Japans. [Deel 2] Leer hier (gebrekkig) Japans!
Japanse cultuur enzo :D

Anim�'s sub topics:
[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3
Densha Otoko (Train man) Kitaaa! (live-action, voor meer info klik hier)
http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters
Bob naar Japan deel 2 (Orealo's grootse plannen)

[Anime] Naruto #7 Gaara Rescue Arc & Manga
[Anime] Bleach DL3 Free bankai with each cereal box
[Anime] Death Note 3
[anime]Afro Samurai
[Anime] Ouran Host Club. More important than the future

Overige topics:
Tof Japans muziek programma: hey hey hey
Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)
Onigiri's uit Japan. Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Vorige delen
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |
49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58

Het Grote Anime/Manga Topic Wiki:
Deze OP (graag gebruiken en bijhouden als je een nieuw topic opent).

Bericht van de moderator:
"Geen links naar anime/manga-bestanden of torrents!"

Maar PM'en kan altijd ^-^

En geen ongeinspireerde TVP's!

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 11-12-2007 23:28:34 ]
pi_55205687
quote:
En geen ongeinspireerde TVP's!
idd... Wee je gebeente...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:20:21 #3
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_55205727
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_55205915
ik wordt niet goed van die wiki pagina, idee is leuk maar hij is sinds ik hem heb terug gezet rond de 100x veranderd door onbekende...
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2007 @ 23:27:50 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_55205959
in de OP staat calymore ipv claymore.
:')
pi_55205988
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
in de OP staat calymore ipv claymore.
en nu niet meer...
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2007 @ 23:35:16 #7
pi_55206172
over claymore gesproken, vandaag aflevering 8 gezien, is wel spannend en weet me te entertainen maar een hoogstandje vind ik het tot nu toe nog niet echt.
pi_55206215
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

idd... Wee je gebeente...
idd... Waag het niet...
pi_55206383
ongeinspireerde TVP's

happy bijna nieuwjaar allemaal
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 12 december 2007 @ 00:09:25 #10
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_55206973
TVP
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_55207238
Vandaag Karas gedownload, zal ik binnenkort maar 'n keer gaan kijken
  woensdag 12 december 2007 @ 01:02:03 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55207648
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:26 schreef mschol het volgende:
ik wordt niet goed van die wiki pagina, idee is leuk maar hij is sinds ik hem heb terug gezet rond de 100x veranderd door onbekende...
Idd. Ik wou een topic openen, aangezien ik de laatste was in het vorige, maar heel die wiki pagina was verkloot. Goed van je, dat je hem weer gefixt hebt.

Misschien kunnen we een mod erover waarschuwen?
pi_55207904
TVP
pi_55208719
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:28 schreef F04 het volgende:
TVP
pi_55209272
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Idd. Ik wou een topic openen, aangezien ik de laatste was in het vorige, maar heel die wiki pagina was verkloot. Goed van je, dat je hem weer gefixt hebt.

Misschien kunnen we een mod erover waarschuwen?
al gedaan, spam botjes zijn gebanned...
zie ook het topic fok wiki..
pi_55209867
HunterXHunter gaat er verdorrie weer mee stoppen, erg benieuwd wanneer ze weer beginnen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_55211665
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:26 schreef mschol het volgende:
Ik zal er tzt wel even naar kijken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 december 2007 @ 11:32:43 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55212621
Is er hier iemand die Myself; Yourself volgt? Het is een serie die het beste met Kanon is te vergelijken.
De eerste 9 eps lijkt alles mooi en aardig maar episode 10 knalt erin
Ik kan het aanraden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_55212718
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik zal er tzt wel even naar kijken...
als je maar niet mijn teksten weg haalt!
pi_55213522
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

als je maar niet mijn teksten weg haalt!
watch me...
  woensdag 12 december 2007 @ 12:52:33 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55214917
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:32 schreef wdn het volgende:
Is er hier iemand die Myself; Yourself volgt? Het is een serie die het beste met Kanon is te vergelijken.
De eerste 9 eps lijkt alles mooi en aardig maar episode 10 knalt erin
Ik kan het aanraden
Ja. 10 was idd erg mooi.
pi_55216774
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

watch me...
dan halen we het toch terug uit de edit geschiedenis van de wiki?
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 16:46:05 #23
pi_55220737
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:20 schreef ArcticBlizzard het volgende:
HunterXHunter gaat er verdorrie weer mee stoppen, erg benieuwd wanneer ze weer beginnen.
stoppen? waar heb je het over? de serie is toch allang afgerond?
  woensdag 12 december 2007 @ 16:49:13 #24
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55220831
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja. 10 was idd erg mooi.
Zouden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een relatie hebben? Zou een hoop verklaren
pi_55221591
Ik download nu Myself, Yourself
pi_55222698
ik volg atm enkel nog naruto wat, genshiken (1 als er nu 2 uit is?) kijk ik af en toe wat verder.

Ik wil weer es een serie zoals death note
pi_55223257
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

stoppen? waar heb je het over? de serie is toch allang afgerond?
De anime wel maar de manga niet, vorige week is er tenminste een nieuwe verschenen en de komende chapter zal voorlopig de laatste zijn ze zijn nu bij 270.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 12 december 2007 @ 18:55:17 #28
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_55224049
Vorige week maar weer eens twee series besteld, To Heart en Full Metal Panic Fumoffu. To heart heb ik al binnen en archonia had er een poppetje bij gestoken van een voor mij onbekende anime karakter.

Van Fumoffu heb ik alleen de eerste volume nog maar binnen, de rest is onderweg, meesterlijke serie.
Aangezien anime aan de dure kant is heb ik die series maar zelf gekocht en mijn wenslijst bescheiden gehouden. Met alleen Paprika en The Shinkai collection op mijn wenslijst voor onder de boom.

Heeft iemand van jullie nog anime op zijn wenslijst(je) staan voor onder de boom?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_55228301
Tvp

En ik heb net akira weer gezien !!!
  donderdag 13 december 2007 @ 00:18:52 #30
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55233880
Yo.
Mijn verzamling gaat de deur uit.

[TK] Otaku kameropruiming; veel manga, GC-games & Films!
pi_55235027
beetje zonde vind je niet?

krijgen we als trouwe topicgangers nog korting:?
pi_55236347
hm

Ik heb intresse in BECK. echter bij archonia kostten ze 7,25 per deel... wat te doen!
pi_55236412
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:18 schreef Orealo het volgende:
Yo.
Mijn verzamling gaat de deur uit.

[TK] Otaku kameropruiming; veel manga, GC-games & Films!
Wat is je nieuwe hobby?
pi_55236484
quote:
Op donderdag 13 december 2007 08:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat is je nieuwe hobby?
Beken het maar! Jij hebt Bob weggejaagd!

doerak!
  donderdag 13 december 2007 @ 08:42:26 #35
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55236633
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:49 schreef wdn het volgende:

[..]

Zouden
SPOILER
en
SPOILER
een relatie hebben? Zou een hoop verklaren
En aflevering 11 is uit met het antwoord
Zo deze zag ik even niet komen.
  donderdag 13 december 2007 @ 09:22:46 #36
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_55237296
Ok, beetje een spamtopic, maar Kerst komt er aan, dus vakantie, dus veel vrije tijd. Is er een Anime een te raden?

1) niet te lang
2) al helemaal af
3) geen kut einde

Ik heb nu trigun, cbebop en trigun gekeken.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
  donderdag 13 december 2007 @ 10:16:01 #37
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55238362
1: Lang is subjectief. Is 13 Episodes lang genoeg? Of 26?
2: Nu af of met de kerst af?
3: Subjectief begrip.

Hoe wil je ze gaan downloaden? Indien torrents dan zijn de oude series vaak lastiger compleet te krijgen. Kan wel eens langer duren dan je verwacht om alles te downloaden omdat ze bij minder mensen beschikbaar zijn. Die series die wel snel binnenkomen zijn vaak nog niet af.

Myself; Yourself: is met de kerst af (komen nog 2 episodes). Begint aardig ingewikkeld te worden
Is op dit moment mijn favoriete anime van dit seizoen.

Andere met 13 eps: Elfenlied.
Is 26 episodes te lang? Claymore, Death Note.

En waarom heb je Trigun 2x gezien? Niets beters te doen met je tijd?

[ Bericht 20% gewijzigd door wdn op 13-12-2007 10:24:14 ]
pi_55238693
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:22 schreef ObviousClone het volgende:
Ok, beetje een spamtopic, maar Kerst komt er aan, dus vakantie, dus veel vrije tijd. Is er een Anime een te raden?

1) niet te lang
2) al helemaal af
3) geen kut einde

Vision of Escaflowne (Fantasy/avontuur), Neon Genesis Evangelion (Drama/actie/mecha... vind ik persoonlijk niet zo tof, maar is wel een must-see), eerste seizoen Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan (Comedy/beetje ecchi), Mahoromatic (Comedy/actie/beetje ecchi/beetje drama), Love Hina (Love romance/comedy), Vandread (Comedy/actie/SF), Ghost in the Shell - Standalone Complex (actie/SF), Wolf's Rain (avontuur/actie), Gungrave (actie/horror/SF - goed verhaal met behoorlijke karakterontwikkeling), Hellsing (Horror), Elfen Lied (horror), Chobits (Love Romance/humor/SF), Samurai Champloo (actie/humor), Bartender (beetje drama, gaat over cocktails)...

zoiets? Als je de muziek van Cowboy Bebop tof vond, raad ik vooral Vision of Escaflowne, Ghost in the Shell en Wolf's Rain aan... Hebben ook muziek van Yoko Kanno (wel in een andere stijl, maar duidelijk Kanno)...
Samurai Champloo heeft dezelfde regisseur als Cowboy Bebop en de man werkte mee aan Vision of Escaflowne.

En natuurlijk de Cowboy Bebop-film: Knockin' on Heaven's door...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 13-12-2007 12:42:47 ]
pi_55239444
wat ik je aanraad:

Nadesico, de meest toffe serie ooit gemaakt. Die serie heeft alles, drama, moraal, humor en is echt tof.
Last Exile, goed verhaal, briljante artwork
Escaflowne is idd ook eem aanrader.

Wil je wat meer drama dan moet je zeker Paradise Kiss, Nodame Cantabile en Honey&Clover kijken. Mischien dat die series niet echt passen bij wat je al gezien hebt maar 't zijn zeker aanraders.

Voor humor moet je zeker Schoolrumble kijken, dacht eerst dat 't een slechte serie was maar ik heb best wel vaak in een deuk gelegen door die serie.

Er zijn zoveel toffe series die je kan kijken.

@ Jordy-B, een beetje NGS aanraden als hij vraag om een serie zonder kut einde
pi_55241978
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef zquing het volgende:
wat ik je aanraad:
@ Jordy-B, een beetje NGS aanraden als hij vraag om een serie zonder kut einde
Oeh... niet vloeken in de kerk...

Ze hebben het einde twee keer overgedaan, dan moet er toch wel één goeie bijzitten?
pi_55242855
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:22 schreef ObviousClone het volgende:

1) niet te lang
2) al helemaal af
3) geen kut einde

om in de kerst sfeer te komen:
Itsudatte My Santa
pi_55246370
Seto no Hanayome is ook leuk
26 afleveringen, weet niet of dat al te lang is?
pi_55246924
Name all girls and you will be called 'certified lolicon expert' xD

Oh.. En als je in het ziekenhuis ligt... vraag nooit hoe laat het is

[ Bericht 32% gewijzigd door Crashcat op 13-12-2007 16:14:04 ]
なんだっけ
  donderdag 13 december 2007 @ 16:23:31 #44
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55247744
Ik zal beginnen: 10 is Nanoha Takamachi
  donderdag 13 december 2007 @ 17:13:04 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55249131
Ik ken niemand.
pi_55250683
13 - Sakura Kinomoto
10,6 en 14 lijken me bekend voor te komen maar geen idee wat de namen en /of series zijn waar ze uit zouden kunnen komen...
weet jij ze allemaal crashcat?
pi_55254615
damn kan iemand ff zeggen wie #3 ook alweer is? Ziet er zeer bekend uit maar kom er maar niet op
lekkere evil grin heeft ze ook

vind dat
Rin der ook wel tussen mag eigenlijk
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_55254776
volgensmij is 13 dat met dat klein beertje/muis, staf, maar namen ik zou er van geeneen kunnen opnoemen.
pi_55255266
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:21 schreef koffiegast het volgende:
volgensmij is 13 dat met dat klein beertje/muis, staf, maar namen ik zou er van geeneen kunnen opnoemen.

like i said... Cardcaptor sakura
pi_55255410
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:43 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

like i said... Cardcaptor sakura
Alleen heeft die van 13 roze, ipv rood?
Kleren e.d. zijn (voorzover te zien) wel hetzelfde
  donderdag 13 december 2007 @ 22:35:34 #51
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_55256778
Hmmzz, nummer 8, ik had daar maar een paar eps van gezien, Inku was volgens mij haar naam.

Nummer 4, Kodomo no Jikan Rin ..nogwat ik onthoud die korte naampjes alleen.

Nummer 11, Rozen Maiden, Hina Ichigo

Nummer 6, ik weet alleen dat die uit Kiddy Grade komt maar zou niet meer weten hoe zij heet.
MaxiTitan City
pi_55257864
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:35 schreef MaxiTitan het volgende:
Nummer 6, ik weet alleen dat die uit Kiddy Grade komt maar zou niet meer weten hoe zij heet.
wat voorn naam is Lumière dan ook
is die serie wat?
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_55258744
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:49 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Alleen heeft die van 13 roze, ipv rood?
Kleren e.d. zijn (voorzover te zien) wel hetzelfde
euhmm,,,
let op staf...
klik

moet wel heel gek zijn als ik die Clamp character niet zou herkennen
die staf en dat gezicht deden me iig direct aan CCS denken
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:25:10 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55259300
Net voor het slapen gaan de nieuwste Genshiken gezien. En die was echt heel leuk en goed.
pi_55261673
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Net voor het slapen gaan de nieuwste Genshiken gezien. En die was echt heel leuk en goed.
Die ga ik vanavond kijken. Had ik gisteren geen tijd meer voor.
  vrijdag 14 december 2007 @ 18:40:13 #56
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_55274942
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:17 schreef Demon-X het volgende:

[..]

wat voorn naam is Lumière dan ook
is die serie wat?
Ik vond de serie wel aardig, maar het is al weer een jaar of 2 geleden dat ik die gezien heb.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb die serie gedownload, maar ik heb alleen de eerste paar eps nog maar gezien... Daar moet maar eens verandering in komen.

Ik volg een beetje teveel series voor de hoeveelheid vrije tijd dat ik op het moment heb...
MaxiTitan City
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:42:24 #57
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55276427
Genshiken: 1ste eps gezien maar wat moeten die Kujibiki eps in mijn download!? Deel 1, 21 en 25!? Meer ken ik niet vinden.

Ik ben begonnen aan Princess Resurrection. Kan ik wel aanraden
pi_55278010
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:19 schreef mschol het volgende:
13 - Sakura Kinomoto
10,6 en 14 lijken me bekend voor te komen maar geen idee wat de namen en /of series zijn waar ze uit zouden kunnen komen...
weet jij ze allemaal crashcat?
Weet wel een paar, maar ben de namen vergeten..
Ik ben dan ook geen 'certified lolicon expert'
なんだっけ
pi_55285426
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:42 schreef wdn het volgende:
Genshiken: 1ste eps gezien maar wat moeten die Kujibiki eps in mijn download!? Deel 1, 21 en 25!? Meer ken ik niet vinden.
Meer zijn er ook niet dacht ik, dat er maar drie epi's zijn, is juist de grap erachter.

Maar Genshiken is tof. Jammer dat de anime nu verder is dan waar ik ben met de manga (volume 1 t/m 6 heb ik), maarja, niets aan te doen. Voor de rest kijk ik echt niets meer (behalve Naruto).
pi_55287872
#3 Komt uit Darker than Black en heet Amber..
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:29:17 #61
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55288535
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 02:48 schreef Larsch het volgende:

[..]

Meer zijn er ook niet dacht ik, dat er maar drie epi's zijn, is juist de grap erachter.

Maar Genshiken is tof. Jammer dat de anime nu verder is dan waar ik ben met de manga (volume 1 t/m 6 heb ik), maarja, niets aan te doen. Voor de rest kijk ik echt niets meer (behalve Naruto).
Merci

Oh en ik kwam niet door deel 1 van genshiken heen zal het maandag nog eens proberen
pi_55297139
jordy!

hoe heette die drama anime met dat grietje dat stiekem een robot is?
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:11:03 #63
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_55297731
1: Ana Coppola van Strawberry Marshmellow
5: Yotsuba van Yotsubato
9: Manami Amamiya van Gakuen Utopia Manabi Straight!
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:18:04 #64
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_55297958
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:53 schreef blessed19 het volgende:
jordy!

hoe heette die drama anime met dat grietje dat stiekem een robot is?
Mahoromatic?
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_55298311
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 20:18 schreef teirnon het volgende:

[..]

Mahoromatic?
Mahoromatic gaat over een gevechtsrobot die als huishoudster aan de slag gaat... voornamelijk comedy, maar ik denk wel dat 'ie die bedoelt, ja...

Of Saikano... Gaat over een meisje dat verkozen is om als het ultieme wapen van het leger te dienen en daarvoor zo volgestouwd word met technologie dat ze meer op een robot dan op een schoolmeisje lijkt. Da's wel een echte dramaserie.
pi_55298654
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 20:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mahoromatic gaat over een gevechtsrobot die als huishoudster aan de slag gaat... voornamelijk comedy, maar ik denk wel dat 'ie die bedoelt, ja...

Of Saikano... Gaat over een meisje dat verkozen is om als het ultieme wapen van het leger te dienen en daarvoor zo volgestouwd word met technologie dat ze meer op een robot dan op een schoolmeisje lijkt. Da's wel een echte dramaserie.
saikano! je bent een held!

je moet ondertussen wel weten dat ik voor de drama ga.
pi_55320907
Drama

maar ik moet zeggen dat Bamboo Blade ook heel tof is, meer mensen die die serie volgen?
pi_55321459
O_________O

なんだっけ
pi_55323129
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:19 schreef Crashcat het volgende:
O_________O

[ afbeelding ]
blaat zag de = bij te niet, kihou wo hannin desu? moet wo niet ga/wa zijn ? Oo
pi_55323400
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:19 schreef koffiegast het volgende:

[..]

blaat zag de = bij te niet, kihou wo hannin desu? moet wo niet ga/wa zijn ? Oo
say what??

naja, zo maar avatar S2 afkijken (i know geen anime )
  zondag 16 december 2007 @ 23:06:30 #71
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_55324377
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:51 schreef Hartox het volgende:
#3 Komt uit Darker than Black en heet Amber.. [ afbeelding ]
Darker than BLACK - Kuro no Keiyakusha
Amber?
heb die serie nooit gezien en #3 ziet er zeer bekend uit en lijkt zeker niet op dat plaatje

Wou ook al gaan vloeken op Saikano maar is blijkbaar gewoon alternate titel voor Saishuu Heiki Kanojo ^^
geinige serie
pi_55352980
なんだっけ
pi_55352985
hehehe
pi_55353066
In een week tijd heel Death Note gekeken.

Geweldige serie Al had ik een iets schokkender einde verwacht
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_55353068
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 03:17 schreef Agiath het volgende:
In een week tijd heel Death Note gekeken.

Geweldige serie Al had ik een iets schokkender einde verwacht
Is hij echt zogoed? Hoorde van iedereen dat de manga echt veel beter was en dat die serie gewoon een beetje popi is en niet super oid
pi_55353102
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 03:18 schreef zquing het volgende:

[..]

Is hij echt zogoed? Hoorde van iedereen dat de manga echt veel beter was en dat die serie gewoon een beetje popi is en niet super oid
mmja ik lees geen manga...

Maar ik vond naast het goeie verhaal de serie wel goed opgebouwd. Passende muziek, goede opbouw e.d.
Het was ook misschien wel een verademing geen typische anime dingen te zien als traantjes op achterhoofden en bij elke tiet een bloedneus... Het gaf me meer het gevoel iets serieuzer te kijken...

Maar ik had soms wel het gevoel dat ze een beetje snel gingen en dat er in de manga wel veel meer duidelijk word gemaakt. Misschien is dat de reden voor het 'popi'
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_55354636
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:53 schreef Crashcat het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk gedaan zeg
pi_55361007
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 03:18 schreef zquing het volgende:

[..]

Manga niet gelezen, dus geen idee of die beter is..
Maar als anime vind ik het een van de beteren die ik heb gezien, dus zeker doen
Zat eerst ook heel lang te twijfelen, blij dat ik uiteindelijk toch ben gaan kijken
pi_55363322
Straks lekker kerstvakantie. Veel tijd om anime te kijken dus.

En ja, Death Note is tof

Ook al moet ik 'm nog afkijken... aangezien ik niet verder heb gekeken nadat
SPOILER
Ja ja, get over it enzo.

[ Bericht 58% gewijzigd door -Strawberry- op 18-12-2007 15:57:47 ]
pi_55363471
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Thats the spirit

Welke Anime's hebben een leuk kerst thema? Dan kan ik die tijdens de kerstdagen kijken, lekker in de sfeer komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door OnbeschrevenBlad op 18-12-2007 16:17:01 ]
pi_55363805
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:50 schreef -Strawberry- het volgende:

En ja, Death Note is tof

Ook al moet ik 'm nog afkijken... aangezien ik niet verder heb gekeken nadat
SPOILER
Ja ja, get over it enzo.
Vond zelf dattie daarna wat inzakte, maar hij blijft wel leuk
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:09:45 #82
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_55371520
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:56 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:

[..]

Thats the spirit

Welke Anime's hebben een leuk kerst thema? Dan kan ik die tijdens de kerstdagen kijken, lekker in de sfeer komen.
DearS
pi_55371556
quote:

[..]

Thats the spirit

Love Hina... Heeft iig een toffe kerstspecial...
pi_55371613
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kerst special is idd erg leuk, en soms wat overdreven dramatisch maar wel leuk
pi_55371680
quote:

[..]

Thats the spirit

al eerder vermeld maar:
Itsudatte My Santa, vond ik persoonlijk erg leuk..

voor de rest ken ik eigenlijk ook niet echt veel kerst anime...
pi_55371736
Anders is Grave of the Fireflies een toffe film, maar dan heb je niet echt een vrolijk kerstfeest meer.
pi_55371750
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:19 schreef mschol het volgende:

[..]

al eerder vermeld maar:
Itsudatte My Santa, vond ik persoonlijk erg leuk..

voor de rest ken ik eigenlijk ook niet echt veel kerst anime...
2 afleveringen waarbij ik het idee kreeg op het einde dat het een voorzet is voor een of andere hentai.
maja anderzijds ken ik niet echt 1 die echt kerst afleveringen heeft. Maja sinterklaas > kerst anyways lol
pi_55371784
Heeft Chobits geen kerstaflevering?
pi_55371827
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:22 schreef koffiegast het volgende:

[..]

2 afleveringen waarbij ik het idee kreeg op het einde dat het een voorzet is voor een of andere hentai.

ik had meer het idee zo van: ze zouden volgend jaar hier zo een vervolg op kunnen maken..
pi_55378681
Poeheej.. Bleach weer up to date..
Verder zie ik niet veel leuke nieuwe series..

なんだっけ
pi_55378716
mijn ogen wat doe je
pi_55379007
BTW.. Misschien lijkt het een beetje duf na dat Lost in Tokyo gedoe, maar hier gaan 8 Amerikaanse studenten naar Japan.

The Culture Shock - Japan Discovery Channel

Sorry dude, maar ik moest dat plaatje posten >3
なんだっけ
pi_55379100
quote:
Op woensdag 19 december 2007 02:29 schreef Crashcat het volgende:
BTW.. Misschien lijkt het een beetje duf na dat Lost in Tokyo gedoe, maar hier gaan 8 Amerikaanse studenten naar Japan.

The Culture Shock - Japan Discovery Channel

Sorry dude, maar ik moest dat plaatje posten >3
dat kan niet goed gaan... ;d
dat lost in tokyo was zo dramatisch, ik bedoel je zit er dan paar weken en je leert geen enkel woord of w/e vooraf ? :/ wat disrespectvol, gewoon mensen HEY LOOK AT ME IM ON TV!
pi_55379718
love hina had toch een kerst special?
pi_55381166

Bedankt voor de tips mensen ik ga proberen of ik ze kan krijgen.

Btw zou een naruto special niet leuk zijn

Sakura in kerst-outfit

Owja en een sneeuwpoppenjutsu

[ Bericht 12% gewijzigd door OnbeschrevenBlad op 19-12-2007 12:49:25 ]
pi_55381175
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:20 schreef blessed19 het volgende:
love hina had toch een kerst special?
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

pi_55384220
quote:
Op woensdag 19 december 2007 10:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

[..]
jaaaa, fuck!

Ai Yori Aoshi heeft ook een kerst special! Iig wel in de manga's.
pi_55384526
owja fuck die van love hina was best goed, tog al enigszins hartverwarmend

kan niet herinneren of ai yori aoshi ook had uberhaupt.
pi_55384756
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:21 schreef blessed19 het volgende:

[..]

jaaaa, fuck!

Ai Yori Aoshi heeft ook een kerst special! Iig wel in de manga's.
Ai Yori Aoshi had geen kerstspecial, maar wellicht wel een kerstaflevering... Het is er wel een beetje zo'n soort serie voor, hè...

Wel stom dat er aan love-romance-series gedacht wordt als iemand vraagt om series die geschikt zijn voor de kerst... Waar zou dat toch door komen...
  woensdag 19 december 2007 @ 12:46:52 #100
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_55384838
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:35 schreef koffiegast het volgende:
owja fuck die van love hina was best goed, tog al enigszins hartverwarmend

kan niet herinneren of ai yori aoshi ook had uberhaupt.
Toch is met ch, godverdomme! ARGH!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')