abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54465879

Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan (Joh!), alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend.(oldskool, jeweet!) In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is. Manga in Nederland is doorgaans naar het Engels vertaald. Vanwege de leesrichting van de Japanse taal, lees je zo'n vertaalde manga van rechts naar links. De voorpagina zit dus waar bij Westerse boeken de achterkant zit. Je ziet dan ook regelmatig de mangaboekjes achterstevoren in het rek bij de Bruna staan.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, ?zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies (hmm... biefstuk), opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pok�mon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes (de kanslozen) die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen(de paupers), het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde anim�'?
Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Deze fansubbers worden door ons veelvuldig mietjes en/of huillies genoemd. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers. no blood - no glory
Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen...
Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor anim� met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (RELLUH!!!!) (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is calymore, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is bukkake girls deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair. (the horror)

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto. (dus voor de nerds onder ons)

Cosplay kom je vaak tegen op anim�-conventies (een soort van beurzen waar veel anim�- en mangafans naartoe komen). In Nederland vinden deze ook plaats Zie: Animecon, Abunai en Chibicon.

Lieve Bezoekertjes van het grote Anime/Manga topic!

Anim� & Manga (info) sites en databases
http://www.animenewsnetwork.com/ (uitgebreide database met info over series en films)
http://www.animenfo.com/
http://www.anipike.com/
http://www.animenia.be/ (Qunix)
http://www.anidb.net (geeft reviews van fansubs!)
http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)

Anim�'s zusjes topics:

Aziatische Drama's
Japans. [Deel 2] Leer hier (gebrekkig) Japans!
Japanse cultuur enzo :D

Anim�'s sub topics:
[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3
Densha Otoko (Train man) Kitaaa! (live-action, voor meer info klik hier)
http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters
Bob naar Japan deel 2 (Orealo's grootse plannen)

[Anime] Naruto #7 Gaara Rescue Arc & Manga
[Anime] Bleach DL3 Free bankai with each cereal box
[Anime] Death Note 3
[anime]Afro Samurai
[Anime] Ouran Host Club. More important than the future

Overige topics:
Tof Japans muziek programma: hey hey hey
Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)
Onigiri's uit Japan. Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Vorige delen
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |
49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55

Het Grote Anim�/Manga Topic Wiki:
Deze OP (graag gebruiken en bijhouden als je een nieuw topic opent).

Bericht van de moderator:
"Geen links naar anim�/manga-bestanden of torrents!"

Maar PM'en kan altijd ^-^

En geen onge�nspireerde TVP's!
pi_54466066
Gister weer een episode van Trigun gezien... Toch maar eens proberen om die serie af te kijken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_54466546
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
Gister weer een episode van Trigun gezien... Toch maar eens proberen om die serie af te kijken...
Ik weet 't niet meer zeker, maar volgens mij ben ik begonnen met Trigun
Vond 't erg leuk
pi_54466760
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:21 schreef Jordy-B het volgende:

...

DUDE!
pi_54466832
ben hero tales aan kijken maar ik zoek nog steeds die ene mecha anime die ik jaren geleden heb gezien waarvan ik de naam niet weet
pi_54467228
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:50 schreef ARKON het volgende:
ben hero tales aan kijken maar ik zoek nog steeds die ene mecha anime die ik jaren geleden heb gezien waarvan ik de naam niet weet
Wie waren hoofdpersonen en hoe zagen ze eruit? Weet je nog iets van het verhaal?
Er zijn vast zat mensen die 't wel weten
pi_54467798
heb atm niet zo heel veel boeiends te vertellen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_54467983
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

...

DUDE!
Bite me...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_54468014
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:50 schreef ARKON het volgende:
Neon Genesis Evangelion? Vision of Escaflowne? Rahxephon?
pi_54468512
vandaag begonnen aan Kaze no stigma..

de eerste 2 eps waren nog niet overtuigend genoeg maar na 4 eps heb ik wel het idee dat ik em leuk ga vinden

de OP in de Wiki pagina;s heb ik even terug gezet...
een of andere grapjas had em verwijderd...

[ Bericht 20% gewijzigd door mschol op 08-11-2007 22:57:35 ]
pi_54472726
tvp
pi_54474607
Gisteren de eerste 2 eps van Moyashimon gekeken.
Ik vind deze serie toch wel een van de verrassingen van dit seizoen.
Ben benieuwd hoe de serie zich verder zal ontwikkelen.
pi_54476698
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:08 schreef torn_Machina het volgende:
Gisteren de eerste 2 eps van Moyashimon gekeken.
Ik vind deze serie toch wel een van de verrassingen van dit seizoen.
Ben benieuwd hoe de serie zich verder zal ontwikkelen.
vertel er eens wat meer over...
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:50:34 #14
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_54479543
Ik heb de eerste aflevering van AJK eens gedownload en gekeken, nostalgie ten top.
Het enige wat mij een beetje stoorde was dat die subbers de serie een beetje aan het over-analyseren zijn in hun notes.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:08:03 #15
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54479948
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

vertel er eens wat meer over...
Het gaat over een jongen, die gaat studeren aan een landbouw universiteit. Maar het bijzondere is dat hij een gave heeft waarmee hij bacterieën e.d. kan zien en ermee kan praten. Dit levert erg komische situaties op.
Wat impressies:

pi_54480169
cool...
pi_54481007
Lonewolf bedankt voor de uitleg.
Scheelt mij weer tijd om wat plaatjes te zoeken en een leuke tekst er bij te zetten.

Ik vind de OP van de serie ook erg geslaagd. Is weer eens een keer wat anders.
Moyashimon OP
pi_54481995
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bite me...
Ik weet gewoon dat je later toe zal geven dat trigun vele malen beter is dan cowboy bebop!
pi_54482372
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:28 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik weet gewoon dat je later toe zal geven dat trigun vele malen beter is dan cowboy bebop!
Dat lijkt me sterk...

Ook als je bijvoorbeeld naar de top200 van animenfo kijkt... Cowboy Bebop staat op 6, Trigun op 42... En ze komen uit hetzelfde jaar (1998)
pi_54483837

vrijdag 9 november 2007 @ 18:37:30 #21
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54487815
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

...

DUDE!
Hij weet van niets, als ie EVA ook kut vindt.

"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_54487940
Moyashimon is geweldig
pi_54490068
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:42 schreef Jordy-B het volgende:
Moyashimon is geweldig
Jordy geeft het dus zijn goedkeuring.
Ik ga vanavond maar weer eens verder met Dennou Coil denk ik.
Ik loop al iets van 6 afleveringen achter dus het wordt tijd dat ik wat ga inlopen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:21:12 #24
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_54490389
TVP

Bezig met R.O.D. The TV en dat Moyashimon lijkt me ook wel grappig.
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:30:03 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54493531
*Noteert Moyashin*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_54501389
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het gaat over een jongen, die gaat studeren aan een landbouw universiteit. Maar het bijzondere is dat hij een gave heeft waarmee hij bacterieën e.d. kan zien en ermee kan praten. Dit levert erg komische situaties op.
Wat impressies:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
doet me qua stijl een beetje denken aan FMA

maar ik ga hem ook ff kijken
pi_54502587
Krijgen jullie ook altijd honger als er in anime wordt gegeten?
pi_54503929
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:47 schreef PsyCha het volgende:

nee niet echt... gelukkig...
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:03:40 #29
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54504026
Ja, maar dat heb ik ook bij filims, series etc.
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:17 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54504465
quote:
Meestal ben ik dan al aan het eten
pi_54518708
iemand die weet of een groep Himawari!! (2de seizoen) misschien gaat subben?
ik heb nu alleen de raws gevonden
pi_54522714
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:37 schreef RipCore het volgende:

[..]

Hij weet van niets, als ie EVA ook kut vindt.

HEIDENE!
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 12:49:17 #33
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_54523402
meldt*
:')
pi_54526391
quote:
Ik krijg al honger als ik anime ga kijken
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 21:14:08 #35
pi_54536058
er is één ding wat ik nog niet snap aan gungrave
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bij ep. 20 trouwens
pi_54537284
die tekst van de OP van Umisho
uberhaupt die hele serie
pi_54538260
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
er is één ding wat ik nog niet snap aan gungrave
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben bij ep. 20 trouwens
SPOILER: Gungrave (en RipCore is 'n eikel)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 11-11-2007 22:38:53 ]
  zondag 11 november 2007 @ 22:33:59 #38
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54538373
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
OMG OMG OMG JORDY HEEFT GEEN Spoilertitel gebruikt! OMG OMG OMG!

[ Bericht 19% gewijzigd door RipCore op 11-11-2007 22:40:37 ]
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_54538494
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:33 schreef RipCore het volgende:

[..]

Heb jij toevallig de snoepvoorraad voor Sint Maarten geplunderd? Dat je daarom zo irritant bent?

En het onderwerp staat nog duidelijk in de quote... Maar vooruit dan maar...
pi_54538645
Ik wist niet dat Db/DBZ/DBGT manga/anime was ?

Iets wat ik vroeger altijd zo veel keek, any idea of er nog een serie kinda het zelfde is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 november 2007 @ 22:43:09 #41
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54538690
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Heb jij toevallig de snoepvoorraad voor Sint Maarten geplunderd? Dat je daarom zo irritant bent?

En het onderwerp staat nog duidelijk in de quote... Maar vooruit dan maar...
Wij doen niet aan St. Maarten in Westen des lands.
pi_54538751
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

Iets wat ik vroeger altijd zo veel keek, any idea of er nog een serie kinda het zelfde is?
Naruto...
pi_54539662
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:43 schreef RipCore het volgende:

[..]

Wij doen niet aan St. Maarten in Westen des lands.
kijk beter....
hier namelijk wel (al zou ik ze graag wegjagen die kinderen, stomme geimporteerde feestdagen)
pi_54540572
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:05 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Wie waren hoofdpersonen en hoe zagen ze eruit? Weet je nog iets van het verhaal?
Er zijn vast zat mensen die 't wel weten
Ja ging over een paar kindjes met robots en een wezen die muntjes at ofzo en dan die robotjes kon oproepen ofzo. was heel wat jaren terug dat ik het gekeken heb <'95
pi_54574267
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:33 schreef RipCore het volgende:

[..]

OMG OMG OMG OMG OMG!!!!!!! ER IS GEEN TREINSTATION IN WASSENAAR!!!!!!!!!!!!!!!!

pi_54583916
pi_54587136
N
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat impressies:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze lijkt me leuk :
pi_54597935
You're Under Arrest! Full Throttle is geinig, al denk ik wel dat je een beetje bekend moet zijn met de normale You're Under Arrest!, maar die is ook tof...
pi_54605732
Misschien een leuke site: MyAnimeList
Voor degenen die Last.FM kennen: Zoiets, maar dan voor manga en anime
Voor degenen die Last.FM niet kennen: Een site waar je op in kunt vullen welke anime je hebt gezien, je wil gaan kijken, je nu kijkt, enz, en op die manier krijg je allemaal recommendations, wat je misschien ook leuk vindt!

Hier míjn profiel: Funz
  woensdag 14 november 2007 @ 18:55:48 #50
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54607513
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:04 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
N
[..]

Deze lijkt me leuk :
De eerste 2 eps waren geslaagd
Heel veel humor in de afleveringen.
pi_54608169
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:55 schreef wdn het volgende:

[..]

BSSubs is bij aflevering 4 en schijnen betere subs uit te brengen dan shinsen... Nou ja ik volg BSS, iig...
Aflevering 4 was tof... drukke aflevering.
pi_54608882
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:22 schreef Jordy-B het volgende:
BSSubs is bij aflevering 4 en schijnen betere subs uit te brengen dan shinsen... Nou ja ik volg BSS, iig...
Aflevering 4 was tof... drukke aflevering.
Er is een grote groep Shinsen haters die alles wat Shinsen subbed, een lage rating geeft.
Het maakt niet uit of je BSS of Shinsen volgt, kijk gewoon welke vertaling voor jou het beste te volgen is.

Als er een nieuwe serie uit is, dan download ik altijd de eerste paar eps van 2 verschillende sub groepen.
Dit om te kijken welke mij het beste bevalt en deze blijf ik dan volgen.
pi_54609344
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Er is een grote groep Shinsen haters die alles wat Shinsen subbed, een lage rating geeft.
Het maakt niet uit of je BSS of Shinsen volgt, kijk gewoon welke vertaling voor jou het beste te volgen is.

Als er een nieuwe serie uit is, dan download ik altijd de eerste paar eps van 2 verschillende sub groepen.
Dit om te kijken welke mij het beste bevalt en deze blijf ik dan volgen.
Ik download vaak gewoon de subber die het verst is.. Of die die het meest voorkomt, als de serie al af is
  woensdag 14 november 2007 @ 20:09:15 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54609431
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:06 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ik download vaak gewoon de subber die het verst is.. Of die die het meest voorkomt, als de serie al af is
Of die het snelst is. Tenzij ik echt het idee krijg dat het slecht is.
pi_54609616
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Of die het snelst is. Tenzij ik echt het idee krijg dat het slecht is.
Veel sub groepen brengen toch vrij snel na elkaar uit dus lang hoef je nooit te wachten op je favoriete versie.
pi_54609762
Het schijnt dat BSS er wat meer werk van gemaakt heeft. Ze geven in ieder geval wel veel ondersteunende info... En hoewel ze vrij traag zijn, zijn ze wel al bij aflevering 4 (Shinsen zit op het moment nog maar bij aflevering 2).

Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was van BSS... Erg sterk zoals ze de vertalingen in het scherm hebben toegevoegd en ook de hoeveelheid ondersteunende informatie die ze geven...
pi_54615396
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:19 schreef Jordy-B het volgende:
Het schijnt dat BSS er wat meer werk van gemaakt heeft. Ze geven in ieder geval wel veel ondersteunende info... En hoewel ze vrij traag zijn, zijn ze wel al bij aflevering 4 (Shinsen zit op het moment nog maar bij aflevering 2).

Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was van BSS... Erg sterk zoals ze de vertalingen in het scherm hebben toegevoegd en ook de hoeveelheid ondersteunende informatie die ze geven...
Maar Shinsen heeft ook veel meer projecten lopen dan BSS. Bij Shinsen zal er wel prioritijd liggen om andere series eerder uit te brengen dan om BSS op de voet te volgen met de releases van Moyashimon.

Shinsen weet dat de meeste mensen toch eerst de release van BSS kijken en daarom hoeven ze zich dus niet te haasten.

Ik zeg ook niet dat BSS slecht is, want ik heb ook Gurren Lagann van hun gevolgd en daar was niets op aan te merken.

Laten we het er gewoon op houden dat Moyashimon erg leuk is om te kijken.
  donderdag 15 november 2007 @ 10:47:09 #58
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_54620651
Ik dacht al dat ik wat miste in mijn Postlist. Hierbij mijn late tvp.

Bleach alweer bijna ingehaald.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 13:11:15 #59
pi_54623798
school days, is dat niet te zoetsappig en sloom?
  donderdag 15 november 2007 @ 13:13:47 #60
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_54623854
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
school days, is dat niet te zoetsappig en sloom?
Hehe, zoetsappig...niet echt.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 13:39:36 #61
pi_54624477
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:13 schreef teirnon het volgende:

[..]

Hehe, zoetsappig...niet echt.
oh, gruwelijk dan? vertel?
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:37 schreef Bakakame het volgende:
Voor degenen die Last.FM niet kennen: Een site waar je op in kunt vullen welke anime je hebt gezien, je wil gaan kijken, je nu kijkt, enz, en op die manier krijg je allemaal recommendations, wat je misschien ook leuk vindt!

ik heb er ook eentje aangemaakt, nog niet zo heel boeiend maar ik ben ook nog niet zolang bezig

arnxx
  donderdag 15 november 2007 @ 14:37:17 #62
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54626286
oke maar eens wat aangemaakt...
http://myanimelist.net/animelist/mschol
pi_54627667
quote:
quote:
Your anime compatibility rating with Lonewolf2003 is:
High
0.92
Met de rest is het niet bekend
  donderdag 15 november 2007 @ 16:05:02 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54628222
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:45 schreef Bakakame het volgende:

[..]

[..]

Met de rest is het niet bekend
Hier precies omgekeerd, natuurlijk.
pi_54629136
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:55 schreef wdn het volgende:

[..]

YESS!!!

Alleen ik vindt de 2 hoofdpersonen een beetje te veel weg hebben van Naruto & Sasuke, qua uiterlijk. Gedrag kan ik nog niet heel veel over zeggen want het zijn natuurlijk nog maar 2 eps.
pi_54629140
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:37 schreef Bakakame het volgende:

Nice! Maar ik blijf toch bij mijn anidb account.

http://anidb.info/u151589

Laatste wat ik gezien heb is de film Toki wo Kakeru Shoujo over een meisje die ontdekt dat ze in de tijd kan reizen en dit dan ook doet uit eigen belang, wat uiteindelijk dus ook mis dreigt te gaan. Het is een mooie, komische en zeer leuke film.

Daarnaast de 4-delige serie Massugu ni Ikou over een pratende hond en z'n bazinnetje en hondenvriendjes. Erg luchtig en ook wel leuk om te zien als hondenliefhebber.

En dan nog Momoiro Sisters uit 1998. Oude serie dus, 24 eps van 5 minuten. Beetje lame soms, maar kent zo z'n grappige momenten. Vooral ecchi.
pi_54629212
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:40 schreef Sh0g het volgende:

[..]
Laatste wat ik gezien heb is de film Toki wo Kakeru Shoujo over een meisje die ontdekt dat ze in de tijd kan reizen en dit dan ook doet uit eigen belang, wat uiteindelijk dus ook mis dreigt te gaan. Het is een mooie, komische en zeer leuke film.
[..]
Aanrader dus? Klinkt namelijk wel leuk
  donderdag 15 november 2007 @ 18:02:37 #69
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54630885
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:43 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Aanrader dus? Klinkt namelijk wel leuk
pi_54633141
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:02 schreef RipCore het volgende:

[..]

What?
  donderdag 15 november 2007 @ 20:06:12 #71
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54633474
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:49 schreef Bakakame het volgende:

[..]

What?
Die hoorde je allaaaaaang gekeken te hebben n.a.v. Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype

pi_54633593
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:06 schreef RipCore het volgende:

[..]

Die hoorde je allaaaaaang gekeken te hebben n.a.v. Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype

Zo lang loop ik volgens mij nog niet mee (sinds deel 49 zie ik net )
Lucky Star moet ik zelfs nog afkijken
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:59:37 #73
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_54644546
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:06 schreef RipCore het volgende:

[..]

Oja, kan me nog wel herinneren die post, maar wist niet meer dat het van die film was.

Maar film is een aanrader idd.

Verder valt het me wel op dat de meeste mensen hier met name de nieuwste animé volgen en met het seizoen meegaan. Ik kijk nog steeds oude van 1 tot wel 5 of 6 jaar terug. En dan download ik ondertussen de 'nieuwere' van afgelopen seizoen, wanneer ze compleet zijn.
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:20:10 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54646158
Ik kijk oude anime maar heb het eigenlijk alleen over nieuwe. Ben bezig met El Cazador de la Bruja tussen de nieuwe series door (overigens is die pas in september afgelopen dus of het 'oud' is te noemen ) en daarna pak ik weer een andere oude serie.

Van de nieuwe series kijk ik er eigenlijk maar een paar. De rest download ik wel alvast
pi_54663343
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:59 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Oja, kan me nog wel herinneren die post, maar wist niet meer dat het van die film was.

Maar film is een aanrader idd.

Verder valt het me wel op dat de meeste mensen hier met name de nieuwste animé volgen en met het seizoen meegaan. Ik kijk nog steeds oude van 1 tot wel 5 of 6 jaar terug. En dan download ik ondertussen de 'nieuwere' van afgelopen seizoen, wanneer ze compleet zijn.
Ik heb em gisteravond nog gekeken, meteen toen ik em binnenhad! Erg leuk
pi_54664150
wat is die inukami film klote zeg...
heeft de lengte van 1 ep en gaat niet verder (volgens mij, is wat lang geleden) met waar de serie is geeindigd..
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:30:08 #77
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54669425
AJK 04 is er.
pi_54674868
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:30 schreef RipCore het volgende:
AJK 04 is er.
afkortingen...
  zaterdag 17 november 2007 @ 16:22:39 #79
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54675000
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

afkortingen...
TT, jackass.
pi_54675018
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:22 schreef RipCore het volgende:

[..]

TT, jackass.
Ik weet wel waar het voor staat, maar 't is gewoon niet erg overzichtelijk zo, jodocus...
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 20:48:58 #81
pi_54680983
school days
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:00:03 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54683103
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

Bleach.
pi_54683412
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:30 schreef RipCore het volgende:
AJK 04 is er.
gebruik dan op z'n minst het goede topic:
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:38:23 #84
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54684061
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:14 schreef mschol het volgende:

[..]

gebruik dan op z'n minst het goede topic:
Doe ik niet aan.
pi_54684320
weet iemand eigenlijk waar O_W is gebleven?
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 november 2007 @ 09:27:59 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54689024
ikke ben in DBGT bezig

had het nog nooit afgezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54689103
TV-Piem0l.
pi_54694720
Jeej, eindelijk weer een episode gesubbed van Saiunkoku Monogatari!
Zijn er nog meer mensen die het volgen?
pi_54695788
Ik volg ook Saiunkoku Monogatari. Alleen jammer dat het licensed is. Het duurt echt een maand ofzo voordat 1 episode uitgebracht is. Ik vind wuxia series altijd al erg leuk. Alleen jammer dat Shurei niet kan vechten.
  zondag 18 november 2007 @ 16:53:51 #90
137562 rakotto
pi_54696728
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:47 schreef zquing het volgende:
weet iemand eigenlijk waar O_W is gebleven?
Was hij niet een maand of twee geleden op vakantie?
pi_54697463
Ik ben opzoek naar een soort School days achtige anime? Iemand tips?
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 17:39:52 #92
pi_54697925
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef F04 het volgende:
Ik ben opzoek naar een soort School days achtige anime? Iemand tips?
kimi ga nozomu eien
pi_54698971
De eerste OVA van Tsubasa Reservoir Chronicle: Tokyo Revelations is gesubbed door Shinsen.
Deze arc speelt zich af na aflevering 42 van de anime.

Na deze OVA gezien te hebben kan ik niet wachen op het derde seizoen.
  zondag 18 november 2007 @ 18:56:16 #94
167999 Bura
Mijn geluk kennende
pi_54699708
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

kimi ga nozomu eien
Mee eens*

Ik post ook maar weer ns in dit topic Hier is overigens mijn animelist account; http://myanimelist.net/animelist/bura Alleen nog even updaten

Ik ben trouwens FullMetal Alchemist weer aan het herkijken, echt een super anime gewoon!
Kennen jullie trouwens Sayonara Zetsubou Sensei al? Zwarte komedie
  zondag 18 november 2007 @ 19:50:07 #95
137562 rakotto
pi_54701084
Kan iemand mij vertellen waarom ik opeens gestopt was met Tsubasa Chronicle Season 1?
  zondag 18 november 2007 @ 19:54:27 #96
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_54701213
Omdat het allejezus fucking saai was...?
pi_54702000
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:54 schreef RipCore het volgende:
Omdat het allejezus fucking saai was...?
et was wat repetetief maar echt saai? neuh, heb wel saaier gezien...

waar blijft S03 van die serie
pi_54702107
Season 2 is wel meer van hetzelfde. Hele tijd veertjes verzamelen en weinig ontwikkeling in het verhaal. Hopelijk maakt S3 veel goed.
pi_54702150
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:27 schreef torn_Machina het volgende:
Season 2 is wel meer van hetzelfde. Hele tijd veertjes verzamelen en weinig ontwikkeling in het verhaal. Hopelijk maakt S3 veel goed.
true, das helemaal waar, S2 vond ik op ten duur zelfs vervelend worden (en ben toch wel wat gewend na CCS, Sailor moon en DBZ )

hopelijk komt S3 nog eens
--edit--
lijkt erop alsof de serie eindigd met een OAV? (of ze zorgen dat ze snel verder kunnen met een S3?, geen idee eigenlijk )
Tsubasa Tokyo Revelations (OAV)
--/edit--

ik wacht nu met smart op:
Gunslinger Girl -Il Teatrino-

[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 18-11-2007 20:36:17 ]
pi_54702924
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:28 schreef mschol het volgende:
--edit--
lijkt erop alsof de serie eindigd met een OAV? (of ze zorgen dat ze snel verder kunnen met een S3?, geen idee eigenlijk )
Tsubasa Tokyo Revelations (OAV)
--/edit--
Kijk even een paar posts terug, want daar zei ik dat Shinsen net de eerste OVA had gesubbed.
Dit is een arc van 3 afleveringen die zich afspeelt na ep 42 van de anime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')