Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:07 |
![]() Hier alweer deel 89 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:09 |
quote:Zullen ze in Zuidhorn niet blij mee zijn. Het is nog best een druk station. Forensen en overstappers voor de bus naar Zernike | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:10 |
Zag trouwens afgelopen vrijdagmiddag bij de halte Leeuwarden Achter de Hoven liefst 1 man met een vouwfiets wachten. | |
Dichterbijer | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:14 |
das best veel ![]() By the way...dit in je achtertuin is best vet ![]() [ Bericht 60% gewijzigd door Dichterbijer op 30-10-2007 18:34:38 ] | |
fiat126 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:42 |
quote:Ik heb een keer mijn mountainbike meegenomen in de trein zonder daarvoor een kaartje er voor gelkocht te hebben. Kwam de conducteur, ja meneer dat wordt alsnog dokken. Nee meneer de conducteur, in de officiele regels vn de NS staat letterlijk: Onder een vouwfiets wordt verstaan een fiets met een schanier. (Of dat nu nog zo is weet ik niet) En laat deze fiets nou net ook een scharnier hebben. Oh, ja? Ja want ik heb achtervering en daar zit het scharnier. Ik ![]() conducteur ![]() Resultaat: ik heb niet hoeven te betalen voor mijn fiets. ![]() | |
tomme6 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:45 |
Deel 89 alweer! wat gaat het snel zeg ^^ En nog steeds geen veranderingen aan de op ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:48 |
quote:Doe er wat aan dan ![]() | |
Eix | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:51 |
quote:Wat moet er dan anders worden? | |
tomme6 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:54 |
quote:De protos moet erbij, de nieuwe sprinter mag er wel tussen dacht ik zo ![]() | |
thatsme | dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:55 |
Ik vind de OP best goed zo.. niet zo heel lang ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:18 |
Kom net deze tegen op Google... iemand enig idee wanneer dit was? ![]() http://www.rhrr.nl/Images/BMO/Treinongeval.jpg | |
Socios | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:19 |
Alleen staan sommige kopjes dwars door de foto´s of ben ik enige die dat zo ziet? ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:42 |
quote:Volgens mij is dit een van de zware treinongevallen bij Schiedam... | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:45 |
quote:Doe het zelf ![]() quote:Ik zie het niet ![]() quote:Goeie, zoeken we op. Enig idee van de locatie? ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:48 |
quote:Sorry dit had niet gequote moeten worden, maar geëdit. | |
SNArky | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:58 |
"If a train is large and comfortable, you don't need a destination" --Paul Theroux ![]() | |
Socios | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:58 |
quote:Hmmz, okey, vaag... iemand anders enig idee hoe dat kan? Ik bedoel dus dit: ![]() en dit: ![]() Krijg ik al een aantal topic´s te zien, geen idee of het aan de OP ligt of aan m´n computer. Iemand die het weet en zo ja, kan vertellen hoe op te lossen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:02 |
Ik krijg het niet te zien, maar volgens mij ligt het op een of andere manier aan de baggerlayout. Vaak is F5 genoeg om het er beter te laten uitzien. Anders even crtl + F5. Welke browser gebruik je trouwens? | |
Socios | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:06 |
Ik gebruik oude lay-out (foksilver dus). (Ctrl +) F5´en werkt helaas niet. Verder IE7 als browser. Net even gekeken met ´baggerlayout´, geen verschil. Echt vaag... | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:10 |
quote:Hij heeft gelijk ![]() ![]() Die man is een grootheid trouwens ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:14 |
quote:Hmm. Zelf gebruik ik FF2. Misschien kun je eens in het bug subforum zoeken wat het zou kunnen zijn? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:24 |
Ik gebruik ook FF2, misschien is het wel je browser dus ![]() | |
SNArky | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:33 |
quote:Ik moet maar eens wat boeken van hem gaan lezen... | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:42 |
quote:Basiskennis ![]() ik heb het lang geleden ooit eens gelezen, weet er eigenlijk weinig meer van ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:44 |
quote:Volgens mij heb ik ook al eeuwen een boek van hem over treinreizen in de kast staan, maar hoewel ik op driekwart ben gekomen zo'n acht jaar geleden, heb ik het nog niet uit... | |
Mark-Hgl | dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:20 |
quote:Op de foto zien we de restanten van treinstel 959 en loc 1220. De Plan V was op 27 december 1982 als stoptrein onderweg van Leiden naar Rotterdam CS en ging na station Schiedam-Rotterdam West door stoptonend sein heen, waardoor de trein frontaal in botsing kwam met de 1220 die met een D-trein onderweg was van Kopenhagen naar Hoek van Holland Haven. De ravage was enorm, desondanks vielen er slechts 3 doden, en 32 gewonden. Bron: Rob en Marcel van Ee - Ongevallen op Nederlands Spoor (Uitgeverij de Alk 1997), pagina 60-61 | |
RealZeus | woensdag 31 oktober 2007 @ 02:27 |
quote: Edit: Het was laat en zo en ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door RealZeus op 31-10-2007 13:37:32 ] | |
Duvel | woensdag 31 oktober 2007 @ 08:13 |
quote:Leer eens lezen dan voor je mensen op boertige wijze terecht wijst! Wat op de foto ligt is een Plan V. Zie o.a. de deuren van het treinstel. Of het de 957, 959 of whatever is, boeit niet echt meer zo te zien. Sprinter 2008 is in 1976 in Schiedam naar de klote geholpen door een 1300. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 10:02 |
en nou ga ik het ook kopen, dat gedonder heel de tijd... ![]() | |
Duvel | woensdag 31 oktober 2007 @ 10:34 |
quote:Aanrader, leuk boek voor de saaie zondag! | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:03 |
quote:Door de 1311 om precies te zijn, volgens deze bron ![]() quote:Overigens plaatst die bron de botsing van de 1220 en de 959 op 27 december 1980 ipv 1982, dus hoe betrouwbaar dat allemaal is... | |
Duvel | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:08 |
quote:Daar schijnen nogal wat schoolgaande kinderen in te hebben gezeten, erg naar. De Sprinter was volledig vernield. De andere stoptrein (Plan V) raakte inderdaad ook beschadigd, maar dan licht. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:10 |
Maar goed, van die sprinter waren dus in 1976 al blikjes doperwten gesmolten, en die was er dus als zodanig in 1982 niet meer bij. Of in 1980, whatever ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:22 |
Dat was alleen de ABk bak. Later is er een nieuwe bak voor in de plaats gezet, zodat het treinstelnummer nu dus nog bestaat | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:25 |
Knap, wel. 24 doden, en er is maar 1 bak stuk. ![]() Maar goed, overmorgen wordt mijn exemplaar bezorgd ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:28 |
Laten we het er op houden dat er wel meer kaduuk was, maar dat deze bak niet op te lappen was en tot blik verwerkt moest worden. | |
Duvel | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:38 |
quote:Nog knapper is maar drie doden in het verwrongen staal van die Plan V op de foto waar deze discussie mee begon... | |
Socios | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:45 |
Even een kiekje van zo even tussendoor. ![]() ![]() GTW 10231 als trein 30042 te Workum. | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 11:57 |
Trein nog gehaald, of lukte dat door het extra gewicht dat je mee moest torsen niet? | |
Dichterbijer | woensdag 31 oktober 2007 @ 12:47 |
Ik zie geen slagbomen?? | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 12:59 |
klopt. Hebben meerdere stations in het noorden niet | |
Dichterbijer | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:17 |
Das best vaag.... station bedum heeft er bijv. wel 1.... wat is de achterliggende gedachte? | |
ghizzer | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:22 |
quote:in het oosten ook niet. bv. station Varsseveld en Aalten. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:24 |
Geen idee, maar het gaat wel om rustige stations, waarbij er een zodanig lage risicograad is dat het veilig wordt bevonden om geen overwegbomen te plaatsen. | |
ghizzer | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:38 |
quote:dat kan zijn, maar Varsseveld is het op bepaalde tijdstippen wel voor een klein dorp erg druk. Ik hoop dat er nog een x een slagboom komt, want als de machinist het idee heeft dat hij niet gezien wordt bij het wegrijden claxoneert ie en dan ga je - als je geen koptelefoon met muziek op hebt - kapot aan het geluid. | |
RealZeus | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:40 |
quote:Jajaja ![]() | |
SNArky | woensdag 31 oktober 2007 @ 13:58 |
quote:Ik weet er alles van ![]() Het is niet grappig om net langs de cabine te lopen als er een of andere randdebiel het nodig vindt om nog even voor de trein langs over te steken op Veenendaal Centrum. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 14:16 |
quote:Bovendien staan er wel van die vaartminderende hekken, zodat je nooit in 1 keer door kunt crossen. En als je ondanks die hekken nog raar moet doen, wat heeft een overwegboom dan nog voor zin? ![]() | |
ghizzer | woensdag 31 oktober 2007 @ 15:20 |
quote:in varsseveld en aalten zijn zelfs niet van dat soort hekken. | |
Wadloper | woensdag 31 oktober 2007 @ 15:50 |
quote:Maar er staan sowieso facultatieve fluitborden, als de veiligheid in geding komt, moet de machinist op de claxon knallen ![]() Scheemda heeft ook zo'n bord ![]() | |
Socios | woensdag 31 oktober 2007 @ 15:52 |
quote:Lol! Omdat er in Sloten geen trein komt en met de bus het allemaal wat lang zou duren, was ik met de auto even langs het station gereden. ![]() | |
ghizzer | woensdag 31 oktober 2007 @ 15:52 |
quote:ja, ben altijd bang dat dat gebeurd, omdat ik het geluid zo teringirritant vindt. zo´n buffeltoeter gaat echt enorm hard! | |
ArthurvanderVelden | woensdag 31 oktober 2007 @ 17:37 |
quote:Ben ik de enige die een link ziet met de adverteerder op de trein? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 18:21 |
quote:Daar kan ik niet tegenop. @Arthur: Ik zie het nu ook ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:04 |
in trein 12557 viel vlak voor Akkrum in het achterste stel (stel 4234) het licht uit na een ATB-remming. Tot aan Leeuwarden ging het licht ook niet meer aan. Voorste treinstel had wel gewoon licht. Aangekomen in Leeuwarden werd het stel planmatig binnen genomen op spoor 5 maar werd na binnenkomst dat stel 4234 meteen afgekoppeld... | |
NordicBlue | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:05 |
lol, stond rond half 12 op den haag HS, staat er een ddar op spoor 4 met gesloten deuren en met op het bord de sneltrein van 12:02 terug naar leiden Dus ik vraag aan z'n NS meneer daarzo vanne: trein kaput? hij zegt: nou de machinist is hier van de trein gestapt dus ik: zal ie wel een goeie reden voor gehad hebben dan hij zegt: ja, anders laat hij zijn trein echt niet in de steek met alle passagiers erin Dus de 6816 (of de 6813, weenie meer precies) heeft lekker een 45 minuten staan rusten op HS Dacht meld het ff ![]() Vind het wel appart dat de machinist gewoon van de trein afstapt en weg gaat, zoiets van: de groeten ik ga weg ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:46 |
Omdat het eind van de maand is: wat statistiekjes: Oktober 2007: Kilometers: 8053 Dagen in de trein: 28 Totaal aantal treinen: 141 Totaal tijd in de trein gezeten: 87uur en 57minuten Totaal vertraging: 4uur 17minuten Grootste vertraging: +30 minuten (overstap DB -> NS in Enschede niet gehaald) Punctualiteit volgens 3minuten norm: 85,1% Punctualiteit volgens 5minuten norm: 92,2% Meeste kilometers op 1 dag: 449km % Controle totaal (alleen stagependel): 51,2% % Controle Lw-Zl (alleen stagependel): 90,5% % Controle Zl-Dv (alleen stagependel): 47,6% % Controle Dv-Zl (alleen stagependel): 15,0% % Controle Zl-Lw (alleen stagependel): 50,0% Vaakst bezochte treinstel (alleen stagependel): ICM treinstel 4207 (3x) | |
Socios | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:54 |
Geweldig. ![]() Owja, en meeste km. op één dag: 856. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:59 |
Doelstelling is om met de wissel van de dienstregeling op 9 december de 70000 km te halen. Stel ik ga alleen nog voor stagedoeleinden weg, dan moet er nog dik 7000km bij om dat te halen... Ook vet is proberen 66666km te halen, eens kijken of ik daar precies op uit kan komen en ook nog in Leeuwarden te eindigen | |
Socios | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:07 |
Dat zou wel vet zijn... Misschien dat ik vanaf morgen ook maar wat meer ga bijhouden. Vaakst bezochte treinstel zal afgelopen maand ongetwijfeld 3446 of 3449 zijn. ![]() 7.000 extra nog... Dan moet je nog iets van 1.000 per week extra, lol. Volgend jaar 100.000? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:11 |
1000 per week extra is niet heel boeiend op zich. Zeker niet als het toch kut weer is en ik nog wel een keer een dik rondje wil schoppen van 1500+ km op 1 dag | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:23 |
quote:Mja, veel meer stats dan die heb ik ook niet ![]() Pff ik win het maar net van je ![]() 4.020 en 877 ![]() | |
Socios | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:38 |
Haha, netjes, vandaag en gisteren waren voor mij treinloze dagen, als ik dat had geweten, had ik het nog even met 2 x 52 naar de 4.033 opgekrikt. ![]() Volgende maand wel al een reisje gepland van 900+, heb ook nog een concept liggen van 1.500+ door Duitsland, maar dat zal met de nieuwe dienstregeling pas worden denk ik. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46 |
als je me zoek wilt rijden kan ik november aanraden ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:01 |
Ik neem aan dat dat een excel sheetje is? Zug? Hebben jullie zin om die te delen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:12 |
![]() ![]() Maar wat Zug allemaal bijhoudt geloof ik wel hoor ![]() Misschien weleens interessant voor volgend jaar om ook eens bij te houden hoeveel geld er in je hobby gaat zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:20 |
Zal wel niet veel zijn, Fles ![]() Het tripje van mij waarbij ik de Noordelijke Nevenlijnen deed, inclusief het stukje naar Leer, kostte inclusief kaartjes, eten, etc maar ¤5 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:44 |
Mja, blijf maar zo lang mogelijk genieten van je gratis vervoer, zou ik zeggen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:49 |
Ik kon die dag niet gratis met mijn ov reizen, daarom maar een 'rondje van de zaak' kaartje inzetten ![]() | |
Wadloper | donderdag 1 november 2007 @ 06:43 |
quote:Die van mij zijn de 301, 302, 303, 304, 305 ![]() Aangezien ik vaak met de 8400 serie moet ![]() | |
JDude | donderdag 1 november 2007 @ 08:50 |
ProRail hoofdrolspeler in docusoap Datum 31-10-2007 ProRail krijgt de hoofdrol in de tv‑serie ‘Spanning op het spoor’. Deze zesdelige docusoap laat zien wat ProRail allemaal doet. Centraal staan herkenbare bouw‑ en onderhoudsprojecten op of bij het spoor, zoals bijvoorbeeld het inhangen van drie brugdelen in Haarlem en wisselvernieuwingen bij Schiphol. Voor de opnames worden geen scripts gemaakt, er wordt dus niets in scene gezet. In elke aflevering wordt toegewerkt naar de deadline die gehaald moet worden, anders kunnen de treinen niet op tijd gaan rijden. Elke keer is het weer spannend: lukt het of lukt het net niet? ProRail zelf heeft het initiatief genomen om de serie te laten maken. Uit een aantal onderzoeken is gebleken dat in veel gevallen de (kern)taken van ProRail onvoldoende bekend zijn bij het Nederlandse publiek. Door middel van een eigen tv-serie kan het publiek een kijkje in de keuken nemen, aldus Babet Verstappen, woordvoerder van ProRail. Met de serie wil ProRail begrip kweken voor de uit te voeren werkzaamheden, die in het weekend in 52 uur moeten worden uitgevoerd. De maandagochtend-reiziger heeft vaak niet door wat voor werk er is verzet in het weekend daarvoor. Verstappen: ‘De druk is hoog, de tijd is kort. Als het een keer niet goed gaat, dan merkt de reiziger dat meteen.’ ‘Spanning op het spoor’ wordt in samenwerking met IDTV gerealiseerd. De serie is zes weken lang iedere zondag te zien op RTL7 van 17.30 tot 18.00 uur, van 11 november tot 16 december. (www.verkeerskunde.nl) | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 09:12 |
quote:Zal mij benieuwen of het ooit van een tweede aflevering komt ![]() Ik bedoel, iedereen weet HOE zeer cameraploegen en media doorgaans maar vinden dat ze alles en iedereen in de weg moeten kunnen lopen. Dat wordt slaande ruzie, de eerste aflevering al. En daarna is het gelijk afgelopen ![]() | |
Duvel | donderdag 1 november 2007 @ 09:41 |
quote:Je wil in zo'n weekend inderdaad niet op een bouwbureau in de weg lopen. Alhoewel: als alles goed loopt zijn bouwprocesleiders ook gewoon vriendelijk. | |
Zug-Chef | donderdag 1 november 2007 @ 10:07 |
Op http://bahn.hafas.de is de nieuwe dienstregeling te vinden. Helaas is NS er nog niet ingezet, met uitzondering van alle internationale treinen (met uitzondering daarop de Benelux) Wat we nu dus weten: Op http://bahn.hafas.de is de nieuwe dienstregeling te vinden. Helaas is NS er nog niet ingezet, met uitzondering van alle internationale treinen (met uitzondering daarop de Benelux) Wat we nu dus weten: CNL 301 Amsterdam Centraal - Milano Centrale CNL 313 Amsterdam Centraal - Wien Westbahnhof EN 349 Amsterdam Centraal - Warszawa Wschodnia / Moskva Belorusskaja CNL 379 Amsterdam Centraal - Praha hl.n. CNL 40347 Amsterdam Centraal - Koebenhavn H CNL 319 Amsterdam Centraal - München Hbf CNL 319 Amsterdam Centraal - Garmisch Partenkirchen CNL 40319 Amsterdam Centraal - Zürich HB CNL 40319 Amsterdam Centraal - Brig Tevens zal het ICE-paar Amsterdam Centraal - München Hbf niet meer rijden cq ingekort worden/zijn tot Frankfurt(Main) Hbf. [ Bericht 19% gewijzigd door Zug-Chef op 01-11-2007 10:22:43 ] | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 10:08 |
Daarbij komt dat ze alleen de relatief grote projecten in het weekend gefilmd hebben, zo te lezen. Niet het oplossen van de problemen in de bermudadriehoek of de aanleg van een backupsysteem voor de verkeersleiding, om maar eens iets te noemen dat minstens net zo belangrijk is. | |
Charango | donderdag 1 november 2007 @ 10:40 |
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het met die reistijd van 39 uur niets gaat worden van die 'Nachttrein' naar Moskou....Misschien dat er nog genoeg loodgieters en aspergestekers zijn die naar Warschau moeten, maar verder dan daar zie ik de concurentie van het vliegtuig toch al erg groot worden. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 1 november 2007 @ 10:47 |
Bermudadriehoek? | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 10:51 |
quote:Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Trajecten waarop bijna iedere dag een storing aan seinen en/of wissels is. | |
Zug-Chef | donderdag 1 november 2007 @ 10:55 |
quote:Mwah het zijn slechts koerswagens die vanaf Warschau opgenomen worden in andere lange afstandstreinen. Verwacht geen 15 rijtuigen die allemaal eindbestemming Moskau hebben hoor... | |
ghizzer | donderdag 1 november 2007 @ 10:59 |
Ik reis minimaal 2x in de week op beide trajecten in de Achterhoek, maar het valt reuze mee. Zo af en toe wel eens last, maar over het algemeen niet vaak. | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 11:39 |
Nou, de eerste 8 kilometer van november zitten er op, hoor. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 11:50 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 1 november 2007 @ 11:56 |
tzz, noobs, ik heb er al 126 ingetikt | |
ghizzer | donderdag 1 november 2007 @ 12:02 |
[quote]Op donderdag 1 november 2007 11:56 schreef Zug-Chef het volgende: tzz, noobs, ik heb er al 126 ingetikt [/quote nog ijsberen of elanden onderweg tegengekomen? | |
Duvel | donderdag 1 november 2007 @ 12:42 |
quote:Dat doen ze dan ook komend weekend, tegelijk met de 52-urige buitendienststelling van Ut - Wd i.v.m. het aansluiten van de nieuwe, hoge sporen aldaar. | |
Zug-Chef | donderdag 1 november 2007 @ 13:39 |
quote:Omdat ik uit Leeuwarden kom ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 14:39 |
quote:Aanleggen van een backupsysteem voor de verkeersleiding lijkt me niet zo spannend om op TV te laten zien, toch? ![]() ![]() | |
ghizzer | donderdag 1 november 2007 @ 15:00 |
quote:Ljouwert heeft wel wat.. vooral veel hangjongeren op de straten in het centurm. | |
Duvel | donderdag 1 november 2007 @ 15:41 |
quote: ![]() Of kortsluitproeven met veel vonken! | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 16:31 |
http://www.youtube.com/watch?v=Qt1gSDvuBUM een oud reclamefilmpje ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 1 november 2007 @ 16:37 |
Is het normaal voor een spurt dat je de deuren kan openen tijdens het rijden? | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 17:00 |
Nee. Normaal kun je wel op de knoppen drukken en lichten ze op, maar openen niet nee. | |
Wadloper | donderdag 1 november 2007 @ 17:34 |
Ik zie niet dat een deur geopend wordt, of ligt dat aan mij? Die lichten knipperen wel vaker, maar er gaat geen deur open... | |
thatsme | donderdag 1 november 2007 @ 19:47 |
quote:Het mooie is dat je 1x tijdens de rit (of bijna bij station) op het knopje drukt en dan de deuren opgaan als de trein stilstaat.. dus je hoeft niet de knop ingedrukt te houden! | |
Dichterbijer | donderdag 1 november 2007 @ 20:25 |
ProRail wil graag laten zien hoe het er voorstaat met de werkzaamheden: Daarom een samenvatting van de werkzaamheden bij Haarlem: http://www.spoorbrughaarlem.nl/ En van 22 t/m 26 november live webcast van de werkzaamheden van de spoorkruising op de A2: http://www.spoorkruisinga2.nl/ | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 20:31 |
Goed dat ze zoiets doen. De mensen kunnen dan zien dat een omvangrijk project binnen een korte periode uitgevoerd kan worden. ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 20:39 |
quote:Inderdaad ja. En dan is er al één keer op die knop gedrukt bij het binnenrijden langs het perron en dan zie je mensen toch nog ontiegelijk vaak op die knop stouwen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 november 2007 @ 21:46 |
Eindelijk vanochtend m'n treinreis voor Berlijn in de kerstvakantie kunnen boeken. Lekker chill die actietarieven nu. Ga vanaf Leer met de IC en stap in Hannover over op de ICE. Ben je toch 10 minuten eerder in Berlijn dan de internationale trein vanaf A'dam 30.50 eu pro ticket. Kan iemand mij trouwens vertellen wat er gebeurd met je zitplaatsreservering als je een aansluiting mist door vertraging in Duitsland? | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 22:03 |
Je hebt via Die Bahn geboekt? Sparangebote EUR 29,=. + reservering à EUR 1,50.? Ben benieuwd naar je reisschema. ![]() Goede keus om (een stuk) met de ICE te gaan, heb je je reserveringsplaatsen al? Dan kun je op http://www.ice-fanpage.de/ice_service/sitzplaende_uebersicht.htm alvast je plaats bekijken ![]() Als je een aansluiting mist, vervalt je zitplaatsreservering neem ik aan... | |
sander89 | donderdag 1 november 2007 @ 22:19 |
Zie op www.hsl-zuid.nl dat de Thalys weer tests uitvoert op het spoor in Nederland en België vanaf 5 november, dus mensen die hem voorbij willen zien scheuren ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 november 2007 @ 22:19 |
quote:Leer(Ostfriesl) ab 08:41 IC 2037 Hannover Hbf an 11:14 Hannover Hbf ab 11:31 ICE 545 Berlin Hbf an 13:08 ICE 555 Zal die site eens bekijken waar ik zit. :p Edit: zie net dat het goedkoopste tarief alweer uitverkocht is, gaat snel. Volgende week trouwens ook naar Hamburg. De reis begint met de RE naar Bremen en daar overstappen op een IC. Hopelijk geen stakingen. Terugreis op zondag met SW kaart. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2007 22:21:27 ] | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 22:29 |
quote:Ik ook wel ![]() Het lijkt haast wel alsof een aantal mensen in dit topic nog even een goeie klapper willen scoren tegen het eind van het jaar ![]() Gaaf natuurlijk, iedereen komt thuis met dikke verhalen en vette foto's van treinen uit het Verre ![]() | |
Eix | donderdag 1 november 2007 @ 22:29 |
quote:Let even op dat die actie tickets wel "zugbindung" hebben => je kan alleen maar gebruik maken van je geboekte trein en niet van andere op hetzelfde traject! Mocht je door vertragingen/fouten van de DB een aansluiting missen dan kun je natuurlijk wel gebruik maken van een andere trein. Maar mocht dat gebeuren dan kan je het beste denk ik eerst even naar een loket gaan, mij lijkt dat je dan ook gratis een nieuwe reservering krijgt... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 22:39 |
quote:Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindje ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 1 november 2007 @ 22:42 |
quote:Letterlijk ja, op 31 December heb ik een ritje Marne la Vallee-Chessy geboekt, met overstaps op Paris Nord en Chatelet des halles ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 22:51 |
quote: quote: ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 22:51 |
quote:Roosendaal - Vlissingen..., dat is echt één van de trajecten waar ik het langst niet getreind heb. Mooi dat je daar nog ´even´ heengaat voordat de intercity daar helemaal niks meer voorstelt. ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 22:53 |
quote:Vertel. ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 1 november 2007 @ 22:53 |
quote:Het is pas gaaf als je weet wat ik ga doen op die datum en die bestemming ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 22:54 |
quote:Gaan we zo beginnen? Het mag wel vetter zijn dan wat ik van plan ben, en ik heb redenen om daar serieus aan te twijfelen ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 22:54 |
Vast niet nummertjes noteren op een bloknootje dan. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 22:56 |
quote:Zou wel vrij flauw zijn m nou al de kaarten op tafel te gooien he? ![]() Maar wat ik gisteren al zei: Als je een maand van me wil winnen: Try november ![]() Ik heb in november eerlijk geen bijzondere plannen hangen. Mogelijk dat ik nogeens EEN dagje door NRW ga toeren, maar dat is dan alles. Voor November. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2007 @ 22:58 |
quote:Nou ja, naar aanleiding van Zug-chef zn rapport over oktober, gaan een aantal mensen waarschijnlijk echt ALLES bij houden over treinreizen gedurende de laatste 2 maanden van 2007 ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 23:00 |
Ik heb nog niet alle trajecten in Nederland gehad en deze val daar onder. Waarschijnlijk reis ik via Nijmegen heen, reis dan vanuit Tilburg even naar Boxtel voordat ik naar Vlissingen ga. Terug pak ik dan ook nog even het stukje Lage Zwaluwe - Breda mee om via Dordrecht terug te reizen. Zal wel een lang dagje worden ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 23:00 |
quote:Haha, nou ben benieuwd, als je niet verder komt dan jouw dagelijkse 42 km tegen mijn 52 km, dan moet het wel goedkomen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 november 2007 @ 23:01 |
quote:Ikke niet. | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 23:03 |
Ikke wel, nou ja, niet zo extreem, even wat kaartcontrolestatistieken ofzo. ![]() | |
Socios | donderdag 1 november 2007 @ 23:04 |
quote:Oeh, nice. Welke trajecten moet je nog? Ik weet nog dat Eijsden heel lang geduurd heeft bij mij en me allerlaatste stukje was Winschoten - Nieuweschans. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 2 november 2007 @ 05:18 |
quote:Ik druk altijd pas als ik de groene lamp heb ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 2 november 2007 @ 08:08 |
Goed, de wieltjes van plan T 515 zijn afgeschreven. ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 2 november 2007 @ 09:14 |
Wees toch blij dat je geen Plan V had ![]() quote:Er is een rechtstreekse IC Leer - Berlin, dat is veel vetter, al moet je dat natuurlijk wel tijdig boeken, maar dat lijkt mij verder basiskennis bij het kans willen maken op goedkoop tarief op langeafstandsreizen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 10:14 |
quote:Eigenlijk bijna heel Noord-Holland nog en hier en daar nog wat losse stukjes, zoals 2 boogjes bij Den Haag. | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 2 november 2007 @ 11:09 |
quote: ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 2 november 2007 @ 13:09 |
Zugzugzug, ik he per ongeluk een ACTS 1200 gefilmd op Rotterdam Aan het eind ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2007 @ 13:57 |
quote:Niet op de dag dat mijn vakantie begint. ![]() | |
RealZeus | vrijdag 2 november 2007 @ 14:14 |
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over. Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 16:42 |
Vandaag ook eens een ATB remming gehad met een GTW. Viel me zwaar tegen zeg. Voelde de trein bijna niet afremmen, hoewel ie toch vrij snel tot stilstand kwam na een snelheid van 120 km/h. | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 16:43 |
quote:Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat. | |
Zug-Chef | vrijdag 2 november 2007 @ 17:00 |
Wat mij betreft fotoserie van het jaar: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3530866 In ieder geval een origineel onderwerp om een fotoserie te maken. Het is eens wat anders! | |
citywok | vrijdag 2 november 2007 @ 17:06 |
quote:Ik ben een fervent Lw-Gn tuffer, en ik vraag me al een tijdje af hoe snel de GTW'tjes eigenlijk kunnen danwel mogen. Als ik in de cabine kijk zie ik op een stijl rechtsboven de ene keer Vmax 120 en de andere keer 140 staan. Misschien dat ik het gezien heb in de 2/8 resp. 2/6, maar dat weet ik nie helemaal zeker. | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 17:10 |
De laatst geleverde 2/8 hebben de 140 km/h stickers. De eerder geleverde stellen hebben allemaal Vmax 120 km/h staan. Ik vraag mezelf ook af hoe hard de stellen mogen. Waarschijnlijk nog steeds 120 km/h. Als ik de kans heb, dan zal ik eens meekoekeloeren op de snelheidsmeter of anders moet Ou-Tannu met zijn GPS meting uitsluitsel geven. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2007 @ 17:14 |
quote:Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst. | |
Zug-Chef | vrijdag 2 november 2007 @ 17:16 |
quote:zie hier en hier | |
citywok | vrijdag 2 november 2007 @ 17:16 |
Heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen was de ontvangst ruk. Toen ik ermee speelde in de Wadjes en Buffeltjes wou het veel beter ![]() | |
citywok | vrijdag 2 november 2007 @ 17:22 |
Kijk nou eens: een mailtje van Arriva: MEER versterkingsbussen in de spits! Rituitval door technische mankementen aan de Spurt-treinen én de explosieve reizigersgroei leiden tot erg drukke treinen. Sinds kort worden daarom versterkingsbussen ingezet. Vanaf de stations Winsum, Loppersum, Hoogezand en enkele stations in Friesland. Dienstregeling versterkingsbussen: Winsum - Groningen CS Vertrek station Winsum: 8.13 uur Reistijd ca. 20 minuten Loppersum – Groningen CS Vertrek station Loppersum: 7.28 uur en 7.58 uur Reistijd circa 30 minuten Hoogezand – Groningen CS Vertrek station Hoogezand: 7.40 uur Reistijd circa 20 minuten Friese lijnen Er worden versterkingsbussen ingezet daar waar en wanneer dit nodig is. <-- Niet dus? | |
RealZeus | vrijdag 2 november 2007 @ 17:25 |
quote:Dat zou kunnen.Het was maar 1 bak.Maar hij staat er nog niet zo lang. Vorige week stond hij er volgens mij nog niet. | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 17:33 |
quote:Nabij de vouwbalg en nabij de cabine werkt het het beste is de ondervinding. | |
Peterselieman | vrijdag 2 november 2007 @ 17:52 |
Van teletekst:quote: ![]() ![]() | |
JDude | vrijdag 2 november 2007 @ 17:58 |
quote:Heeft heel die lijn een parallelweg? ![]() Of rijdt die wagen over de A15? ![]() | |
Socios | vrijdag 2 november 2007 @ 18:17 |
quote:Die tekst kreeg ik vandaag op folder van Arriva in me handen gedrukt op station Leeuwarden. Op de Friese lijnen lijkt me dat ook niet nodig, nee. Misschien vanaf Sneek ´s ochtends... | |
Wadloper | vrijdag 2 november 2007 @ 18:34 |
quote:De oudste hebben het nu ook weer. Dit komt door de schijfremmen die vervangen zijn. Nu mogen ze 140 km/u. Alleen als je een stel mee hebt die nog 120 km/u mag, moet je 120 rijden. | |
Wadloper | vrijdag 2 november 2007 @ 18:37 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 02-11-2007 18:37:35 ] | |
Wadloper | vrijdag 2 november 2007 @ 19:44 |
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^ werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in ![]() ![]() Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus ![]() Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten ![]() | |
Socios | vrijdag 2 november 2007 @ 20:01 |
Waar ga je heen dan met de trein? Wadlopers zoeken in Limburg? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 2 november 2007 @ 20:24 |
quote:Deels ![]() Doel is sowieso de protos (als deze rijden ![]() ![]() Aardig ritje eigenlijk, ben er wel een paar uur zoet mee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2007 @ 20:27 |
quote:Wat zeur je dan? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2007 @ 20:39 |
Een nog niet zo ervaren Fok!user, die ook niet zo goed in PTA durft te komen, ene D.Rose, heeft de nieuwe Veo-GTW gespot ![]() ![]() | |
ghizzer | vrijdag 2 november 2007 @ 20:51 |
quote:koop gewoon een Alfa Romeo en geniet. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2007 @ 20:56 |
quote:Ja, waarom doen we dat niet? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2007 @ 21:20 |
quote:Ja, net alsof die om de 100 meter een afrit heeft of zo ![]() | |
ghizzer | vrijdag 2 november 2007 @ 21:27 |
quote:haha.. een 146 is ook wel samen met de 145 en 147 één van de lelijkste dezentijdse alfa's. tip.. neem gewoon een 155 (voor de beginnende bestuurder) of een 166 (voor de diegene die meer bedeeld is) | |
Socios | vrijdag 2 november 2007 @ 21:28 |
Auto´s. ![]() | |
ghizzer | vrijdag 2 november 2007 @ 21:43 |
quote:haha | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2007 @ 22:43 |
Mja, wat verwacht je dan? Dit is het TREINENtopic. Er zijn in PTA duizenden AUTOtopics. Als ik daar ga lopen kwijlen op een ICMm word ik ook vermoord ![]() | |
Wadloper | zaterdag 3 november 2007 @ 04:41 |
quote:Ik had nog wat andere trajecten willen doen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 09:15 |
quote:Ja, het is gewoon tussen de kettinghorren en de stopmachines door puzzelen, maar dat is niet alleen dit weekend. Dat was de vorige 161 weekends ook ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 3 november 2007 @ 12:50 |
opbokken hier met auto's idd. Merk en type: Sik Eigenaar: een hobbyist Land van herkomst: Nederland Locatie: Haarlem Datum: 2 november Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
NordicBlue | zaterdag 3 november 2007 @ 12:57 |
quote:Zegt iemand die een link naar een autoforum in zijn sig heeft staan ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 3 november 2007 @ 13:30 |
quote:HAAA haha! Hahaha! Ik lig dubbel joh! Echt waar! ![]() ![]() ![]() ![]() Ten eerste heb ik daar ook een railafdeling op dat forum ![]() | |
ghizzer | zaterdag 3 november 2007 @ 14:15 |
ok ok.. even alle gekheid op een stokje.. nou weer trainminded. (H) | |
Tecnix | zaterdag 3 november 2007 @ 15:09 |
http://www.prorail.nl/Pro(...)erwachting+Spoor.htm ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2007 @ 16:53 |
quote:Net nog iets op Somda gelezen hierover. Van Broek53: quote: | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2007 @ 16:56 |
quote:Weet ik dat ook weer. Bedankt voor de info. | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2007 @ 16:57 |
quote:Komende tijd loopt er een mannetje met een hond die treinen in Venlo te bewaken. De stellen worden namelijk pas volgende week door Stadler overgedragen en Stadler wil geen bekliederde stellen afleveren. | |
tomme6 | zaterdag 3 november 2007 @ 17:05 |
dan moeten ze ze vooral in Venlo neerzetten ja ![]() | |
RealZeus | zaterdag 3 november 2007 @ 17:13 |
quote:Dat zou kunnen want er stond gisteren ook een Plan T/V bak achter. | |
Socios | zaterdag 3 november 2007 @ 17:45 |
Hey Peterselieman! Heb je je NS-klokje al? Ik heb vandaag mijn treinenbroodtrommel op de kop getikt. ![]() ![]() | |
ewyb | zaterdag 3 november 2007 @ 17:47 |
die broodtrommel! ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2007 @ 18:00 |
quote:Ook nog echt denken dat ik die zou gaan bestellen ![]() Bestel liever Deze | |
Socios | zaterdag 3 november 2007 @ 18:03 |
Wel vet, maar ik verwachtte toch eerder een stationsklok. ![]() | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 20:09 |
Open dag Nedtrain OB Amsterdam Watergraafsmeer![]() De drukte viel mee, volgens mij is er niet veel publiciteit voor geweest ofzo ![]() afijn, de foto's. Sommige zijn niet echt top ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Willy84 op 03-11-2007 20:49:08 ] | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 20:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 20:34 |
Was er iets te doen bij Nedtrain dan? Ik weet van niks ![]() ![]() Anyway, ik ben vandaag in het NSM geweest met mijn vader ![]() ![]() ![]() Zwolle had ik nog niet eerder gezien, hoewel ik hem wel heb teruggevonden op een foto van de dag van de heropening, 5 juni 2005: ![]() Weet iemand of er NOG meer bordjes in het NSM hangen toevallig? ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 november 2007 @ 20:43 |
Fuck, dat van de Watergraafsmeer wist ik niet, dat is jammer want dat is echt een leuke werkplaats... Vriendelijk dat ze het onderstation naar de heer Dijkstra hebben vernoemd! | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 20:46 |
Wist mezelf ook vaag te herinneren dat iemand me tijdens de open dag op de Zaanstraat me had verteld dat er ook een open dag zou volgen bij de Watergraafsmeer. Gister is de werplaats oficieel geopend door onze altijd thee slurpende burgemeester. http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=188 | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 20:49 |
quote:Ow, ik dacht al, ik ken dat niet helemaal als Zaanstraat ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 november 2007 @ 20:49 |
Dat nieuws had ik helaas even gemist... Nou ja, maar een keer bellen met NedTrain of ik nog een andere keer kan komen kijken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 20:54 |
Mijn boeken zijn trouwens binnen ![]() Theroux - Grote Spoorwegcarroussel Theroux - Oude Patagonië Expres Van Ee en Van Ee - Ongevallen op NL spoor ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 november 2007 @ 20:55 |
quote:Tof, veel leesplezier!! Ik wist het ook niet van de 186 trouwens... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 20:57 |
quote: quote: | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 21:02 |
quote:Ik heb dat boek (of een eerdere boek) hier in de bibliotheek weleens gelezen. Zeker een mooi boek ![]() Ik vind foto's van ongelukken altijd de mooiste ![]() vroeg laatst op ohih om foto's nadat iemand had gemeld een ongeluk te hebben gezien. Mocht niet ![]() btje jammer ![]() Ik was trouwens maar 1 uur op de Watergraafsmeer. Was niet echt voor treinen liefhebbers Binnenkort is er trouwens weer een opendag van Nedtrain. Dan in Maastricht ![]() Heb nu Leidschendam, Zaanstraat, Watergraafsmeer en binnenkort Maastricht gehad. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 21:07 |
quote:Precies ![]() | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 21:16 |
Het was trouwens een zakelijk evenement vandaag lees ik op de nedtrain site. Ik heb het plan opgevat om maandag weereens een tourtje door het land te maken. Alleen waarheen? RsR? Ben onderhand overal al geweest...iemand nog tips of aanraders? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 21:21 |
quote:Wie is die chick met die lolly dan? ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 november 2007 @ 21:25 |
quote:Is Annie84! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 21:25 |
Ah hmm ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 21:29 |
quote:Dat is dus mijn chick ![]() niet zakelijk te boeken ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 november 2007 @ 21:31 |
quote:Geen BTW-nummertje dus. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 21:32 |
quote: ![]() ![]() Maar even goed, leuke dame zo te zien ![]() | |
Wadloper | zaterdag 3 november 2007 @ 21:36 |
Stel 10321 heet nu Piet Paaltjens Stel 10239 heet nu Piet Oberman ![]() 3202 is weer terug bij Veolia, 3118 nog te Groningen met een ander DH-II stel. Nummer nog niet te weten gekomen ![]() | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 21:37 |
Het doet me denken aan een ritje in een ICB stam toen deze net op de baan waren. vooral die gordijntjes aan beide kanten waren geinig. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2007 @ 21:48 |
quote:Waar reageer je nou op als ik vragen mag? ![]() | |
Willy84 | zaterdag 3 november 2007 @ 22:49 |
quote:Wat comlimenten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 08:25 |
quote:Goh ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 4 november 2007 @ 10:01 |
08:44 uur Utrecht<->Hilversum/Baarn/Amersfoort De beperkingen als gevolg van werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht zijn voorbij Het treinverkeer wordt hervat![]() We gaan weer rijden ![]() | |
Tecnix | zondag 4 november 2007 @ 10:39 |
quote:Moest gister even omrijden richting me werk toen ik het spoor over wou bij het station. Even zitten kijken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 10:47 |
quote:Zal mij benieuwen of Gouda morgenmiddag al bereikbaar is ![]() | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 10:52 |
quote: quote:Inderdaad, net als dit station. ![]() Iemand die nog een gooi wil doen naar de naam van dit station? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 november 2007 @ 11:01 |
Franeker of Dronrijp | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 11:53 |
quote:Ja of anders iets als Hindeloopen of Workum. In Groningen is het nergens ZO desolaat iig ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 12:01 |
quote:Heeft dat niet hier mee te maken ? http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_voorruit_trein.xml | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 12:03 |
Nog ff wat plaatjes uit het NSM van gisteren: In het kader van de tentoonstelling over Goederenvervoer in Nederland: ![]() Overzichtje van het binnenterrein: ![]() Na afloop hebben we (pa en ik) gegeten bij De Tijd, uitgebaat door DDRvex. Van de kleine kaart was meer dan de helft van de items doorgestreept, en voordat we van de grote wat konden bestellen kregen we eerst een speech: "Schnitzel hebben we niet, (nog wat) hebben we ook niet, de kipfilet is niet met rijst maar met aardappelen, en de zalm is vervangen door witvis" ![]() Ik weet niet wat voor hersenloze debiel daar het inkoopbeleid doet, maar die mag wat mij betreft ophouden met zuurstof misbruiken ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 november 2007 @ 12:58 |
Ik had jou gister wel in de Pimpels 146, 145 en 142 verwacht... Daar heb je toch betere service en bier/worst dan bij Stervex De Tijd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 13:16 |
quote:Ik was met m'n pa ![]() | |
Duvel | zondag 4 november 2007 @ 13:55 |
quote:De pimpelhelft van je genen komt van je moeder dus? | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 13:56 |
quote:neuh, van beide ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 15:46 |
Onde de noemert: Vroegah was alles betah ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 november 2007 @ 15:47 |
Daar sluit ik me geheel bij aan![]() | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 15:51 |
Ik ook, alleen heb ik niet zoveel van die mooie bordjes om het te visualiseren. Het station waar ik eerder over repte was Franeker trouwens. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 15:56 |
Meerlo-Tienray ![]() Terecht mooie plaats gegeven ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 16:34 |
Is die onder winterswijk valkebeurg fles? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 16:35 |
Ik zag trouwens net dat ik van Zwitserland meer bordjes heb dan van Nederland ![]() 407 actuele + 68 historische. Nederland 399 actuele en 69 historische. ter vergelijking: Duitsland 553 actuele, 130 historische ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 16:36 |
quote:ja, beetje lastig leesbaar. Kon er niet meer van maken, sorry ![]() Altijd nog beter dan die Belfeld van Zug though ![]() | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 17:00 |
Station Leeuwarden afgelopen woensdag.![]() Vanuit kikvorsperspectief. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 november 2007 @ 17:07 |
13 november duurt mij te lang, ik ben alvast begonnen voor het hoge Noorden:![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 17:27 |
ja, daar was ik vanmiddag ook nog ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 18:11 |
Okee, vertel hier wat je de komende 2 maanden nog van plan bent om je spoorjaar nog een BEETJE op te leuken. Ik heb al meerdere mensen gehoord met dikke plannen om in december nog even te gaan "afsprinten" ![]() ![]() ![]() Ik ga half december nog een weekendje maken naar Trier, Saarburg en Luxemburg, en het weekend erop nog even naar Norddeich Mole. Om mijn interrail-dagen op te maken. De eerste zes dagen daarvan gaan op aan een slingertje naar zuid-Zweden, en ik hoop daar ernstig veel bordjes te kunnen schieten en zo. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 november 2007 @ 18:21 |
Ik hoop nog op enkele mooie herfstdagen om wat mooie foto's te maken in herfstachtige omgevingen in Nederland of daar net buiten. Verder heb ik vanwege mn stage en vanwege geldgebrek geen andere plannen. Wel staan nog op het programma: -1500km slinger in NL -Dagje Pimpelexpress -Gaanderen en Groningen Europapark ophalen | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 18:24 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 18:24 |
quote:Dat is een goeie, die wil ik ook wel ![]() | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 18:25 |
Leuk dat je naar Norddeich Mole gaat. ![]() Verder laatste dag van de maand nog Limburg heen en weer. Verder nog even kijken. Volgende maand nog een IC/ICE toer door Duitsland (Hengelo - Hannover - Frankfurt - Arnhem), die is nog in conceptfase. ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 18:31 |
quote:Lijkt me ook tof Nou mijn eindejaarssprint is eigenlijk een oudejaarssprint naar Paris, noodzakelijk kwaad dus ( ik ga oud en nieuw vieren in Disney) Maar daar kan ik wel heel erg van genieten hoor die reis ![]() Telt dat dan ook? | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 18:35 |
quote:Met jouw gezelschap? Ja hoor, dat telt ![]() | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 18:35 |
Alleen de heenreis. ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2007 @ 18:46 |
En ik maar denken dat Fles zei dat eenmaal per jaar naar het spoorwegmuseum gaan genoeg was. | |
SNArky | zondag 4 november 2007 @ 18:47 |
"De grote spoorwegcarrousel" is binnen ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2007 @ 18:47 |
quote:Dan vergis je je. Van veel stations in de provincie Groningen wordt je ook niet vrolijk. | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 18:52 |
quote: ![]() Ik heb nu ook de Theatervoorstelling gezien ![]() En om eerlijk te zijn: Dat is best de moeite waard ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 19:28 |
OHIH boys zijn ook eens in het nieuws hmm ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 19:29 |
Ik kan me nog steeds die film herinneren die ze draaiden zo een 10 jaar geleden. Een vrouw die met een Koploper gaat. Die zullen ze vast niet meer draaien. ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2007 @ 19:32 |
quote:Dat commentaar ook ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 19:33 |
quote:Ging dat over mij? in wat voor context? ![]() En Die theatervoorstelling van NSM is maar zozo, beejte lang voor kids als je het mij vraagt. Ngo steeds de orient express en blabla kaptiein navisafaski met mannen met woeste snorren enzo? Had je een dame of heer? [ Bericht 1% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 04-11-2007 19:35:03 (SPELLING) ] | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 19:36 |
Ja, dat was een reactie op je reisje naar Parijs. Dat alleen de heenreis telt in de oudejaarssprint, omdat je terugreis in het nieuwe jaar is... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 20:21 |
Een simpel sprintje naar parijs kan weleens niet genoeg zijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 20:22 |
quote:Een dame ![]() en wat je ook wilt, ze deed het erg goed ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 20:24 |
quote:Mag ik de slordige 40 RER kilometers eraan vastknopen dan of telt dat niet? En de afgelegde kilometers in de achtbaantrein? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 20:27 |
quote:Als de reis na 23:00 begonnen is, mag je de volgende dag schrijven ![]() Anders niet ![]() Hoe denk je dat ik aan een dagrecord van 1968 km kom? 23:04 - 22:47 ![]() | |
Dichterbijer | zondag 4 november 2007 @ 21:33 |
Nieuwste rage in de ICMm: het vakkundig verwijderen van de NS labels van de stoelen.... | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 21:33 |
quote:Eh? Zit daar een label dan? Foto? | |
Socios | zondag 4 november 2007 @ 21:35 |
Ja, een klein geel labeltje met NS logo erop. Laag aan de zijkant.![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 21:41 |
quote:Wel man ![]() Roodeschool, Nieuweschans.. ![]() It's the end of the world as we know it ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 november 2007 @ 21:42 |
quote:Dom ja, om daar van die trutjes aan te hangen ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 4 november 2007 @ 22:34 |
oh ik dacht op de stoelen ![]() ![]() | |
Battlefan | zondag 4 november 2007 @ 22:42 |
quote:Eigenlijk zijn het RATP kilometers ![]() Al een tijd niet meer getreint buiten school om, helaas ![]() | |
Duvel | zondag 4 november 2007 @ 23:06 |
quote:Geinig dat de opstelling rouleert! Er staat weer heel andere treinen dan toen ik er was anderhalf jaar geleden (of zoiets). | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 07:38 |
quote:Klopt ja, er wordt heel veel geschoven met het materieel wat er staat ![]() | |
ArthurvanderVelden | maandag 5 november 2007 @ 07:54 |
quote:Eigenlijk ook niet helemaal waar ![]() Transilien, een afdeling van het staatsspoorbedrijf SNCF die het voorstadsverkeer rond Parijs exploiteert RATP, het stadsvervoerbedrijf van Parijs zoals je vertelde ![]() | |
Duvel | maandag 5 november 2007 @ 08:30 |
Hoera! De nieuwe sporen van Harmelen naar Utrecht op tijd in dienst! Altijd grappig om dan het half gemolde oude baanvak nog te zien liggen. | |
Dichterbijer | maandag 5 november 2007 @ 08:57 |
Spoor 4 te Hilversum is in gebruik genomen ![]() | |
ghizzer | maandag 5 november 2007 @ 09:14 |
Ik zag vandaag dat er nu op spoor 3 van Arnhem CS een stootblok staat. | |
Battlefan | maandag 5 november 2007 @ 09:20 |
quote: 's ochtends (Ik ga er vanuit dat je voor openingstijd er wilt zijn ![]() ![]() Zag vandaag een ICM (geen nummertje gezien ![]() ![]() | |
SuperWeber | maandag 5 november 2007 @ 09:37 |
Zeg, hoe berekenen jullie het aantal kilometers van zo'n treinreis?? | |
Zug-Chef | maandag 5 november 2007 @ 09:52 |
Via http://www.ns.nl en dan een reis van station naar station plannen en bij het resultaat staan dan de bijbehorende tariefeenheden (=kilometers) Vanmorgen trouwens Plan T in de 3752 ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 09:53 |
Normaal gesproken zou je zoiets via de site van de NS kunnen checken, al zal het niet altijd kloppen ![]() ![]() | |
Socios | maandag 5 november 2007 @ 10:04 |
Voor binnenlandse reizen gebruik daarvoor gewoon het spoorboekje. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 november 2007 @ 10:28 |
quote:Klopt, nevenlijnen werken doorgaans niet daarmee. | |
ghizzer | maandag 5 november 2007 @ 10:32 |
voor de goederentreinliefhebber.. vanochtend om 07.11 uur kwam er een behoorlijk lange trein met 3 rode 6000-serie locomotieven door Arnhem CS richting Duitsland. Iemand enig idee waar die trein naar toe ging en wat er in zat? | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 10:33 |
Zal wel een kolenboer zijn geweest. | |
SuperWeber | maandag 5 november 2007 @ 11:17 |
quote:Hmmmmmmmm... Dat gaat dus waarschijnlijk niet werken voor de Finse spoorwegen. Ik wilde nl. even weten of ik dit weekend winnaar was geworden met het aantal treinkilometers ![]() | |
SuperWeber | maandag 5 november 2007 @ 11:24 |
Hmmmmmmmmmmm, Wikipedia is je beste vriend zo af en toe, 2x 680 km =1360 km dit weekend ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 12:20 |
quote:Slagje Oulu gedaan ja? ![]() Nou, kom maar op met de foto's dan ![]() | |
SuperWeber | maandag 5 november 2007 @ 12:33 |
quote:Jep Oulu it is ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 5 november 2007 @ 12:34 |
zometeen maar even met de mendini mee (slagje enschede-hengelo), nu het nog kan... heb er nog niet ingezeten namelijk ![]() edit: hmm, hij zit er toch niet in volgens de spots op somda ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door dennistd op 05-11-2007 13:09:26 ] | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 13:02 |
quote:Ja, daar zal ik volgende maand ook wel last van krijgen ![]() ![]() | |
SuperWeber | maandag 5 november 2007 @ 13:21 |
quote:Op het donkerste moment van het jaar is het in Oulu 3 uur licht ofzo en in het noordelijkste deel van Finland komt de zon dan gewoon niet op ![]() | |
Boschkabouter | maandag 5 november 2007 @ 13:22 |
quote:Heuy. Voerendaal Centraal is geen stationsbord, is een bord van een café bij het station ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 13:22 |
Heuy. Wel ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 november 2007 @ 13:22 |
Daarentegen word het daar dan in de zomer gewoon niet donker op dat plekkie in eht noordelijkste deel van Finland | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 13:28 |
quote:Ja, ik weet het ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 5 november 2007 @ 14:00 |
quote:Dat maakt het toch niet onhaalbaar? | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 14:25 |
quote:Nou, nee, maar een beetje fatsoenlijk bordjes schieten wordt dan wel erg lastig hoor ![]() | |
Duvel | maandag 5 november 2007 @ 15:15 |
quote:Hm ja, je moet een flinke flitser meebrengen. | |
Eix | maandag 5 november 2007 @ 17:26 |
quote:Knal anders door naar Noorwegen. Nordlandsbanen. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 17:38 |
quote:Hoezo, "anders"? Narvik IS Noorwegen ![]() | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 17:46 |
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)U0188_tcm5-16902.pdf Rapport ongeval Amsterdam 12 maart 2007 ![]() | |
Eix | maandag 5 november 2007 @ 17:58 |
quote:Ja, maar Narvik is alleen te bereiken met de Zweedse Spoorwegen. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 18:01 |
quote:Daar hebben we het volgend jaar april nog weleens over, goed? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 18:02 |
quote:Top, dank je ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 november 2007 @ 18:24 |
quote:Wel mooie treinen, maar het aantal deuren per zijde baart me vreselijke zorgen. Je kunt je niet helemaal verstoppen als de trein propvol is. | |
SNArky | maandag 5 november 2007 @ 18:38 |
Zo, Paul Theroux leest letterlijk en figuurlijk als een trein ![]() | |
thatsme | maandag 5 november 2007 @ 19:04 |
quote:je moet dan ook geen verstoppertje willen spelen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 19:10 |
quote:Ik denk dat Olyfes bedoelt dat de huidige opstelling forceert dat mensen vooral bij de deuren blijven clusteren, uit vrees er bij hun bestemmingsstation niet meer uit te kunnen. En, gezien de drukte op de genoemde lijnen over het afgelopen jaar, zit daar best een goed punt in. Als je dat vergelijkt met duitse S-bahn stellen, of bijvoorbeeld ons eigen SGMm.... Mja, dan is dat minimaal een verbeterpunt ![]() SGMm: 3 sets deuren per zijde, per bak ![]() | |
Tecnix | maandag 5 november 2007 @ 19:33 |
Hmmd dat nieuwe perron in Hilversum is ook nog niks 1 grote zandbak ![]() | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 19:49 |
Nog 3 namen en dan zijn de GTW's van Arriva allemaal voorzien van een naam. De 10302 is het langstrijdende zonder naam ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 19:56 |
Ik vind dat er wel 2 Marianne Timmers mogen rondrijden ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 19:58 |
quote:Ah, jij bent dus die sjaak die zonder dat ik het wist in het lijstje aan het rommelen was ![]() | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 20:21 |
quote: ![]() ![]() Ik heb de 239 en 321 ook gedaan ![]() | |
Charango | maandag 5 november 2007 @ 20:26 |
![]() Dus er mag op het enkelsporige, niet-geëlektrificeerde lijntje Wierden-Zwolle sneller (140 km/h) gereden worden dan op de intercitybaan via Deventer en Apeldoorn naar Amersfoort(130km/h)? | |
Eix | maandag 5 november 2007 @ 20:29 |
Kaart klopt volgens mij niet, Roermond - Venlo is toch echt niet gelektrificeerd. ![]() En volgens mij is het stuk Beek-Elsloo - Bunde ook slechts 100km/u, hoewel ik daarvan niet zeker ben... | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 20:30 |
quote:Netjes. | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2007 @ 20:37 |
quote:Op de HSL mag zeker nog geen 300 gereden worden ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 20:40 |
quote:Overigens bedoelde ik die " ![]() ![]() ![]() Maar zo hebben wij tenminste een goede rij van alle namen ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 20:41 |
Zeker. Daarom was ik m ook gestart op de wikipagina ![]() Binnenkort de Veolios er maar even uittrappen en de bijzondere stellen toevoegen, namelijk de 230, 238, 301, 304 en 305. | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 20:44 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 20:45 |
Zie trouwens mijn edit ![]() | |
Wadloper | maandag 5 november 2007 @ 20:59 |
quote:Ik zie hem niet? ![]() | |
dennistd | maandag 5 november 2007 @ 21:02 |
Iemand trouwens enig idee waarom er vanmiddag een paar stukken VIRM van Duitsland kwamen / naar Duitsland gingen via Oldenzaal? Een vriend van mij zag deze rijden, volgens hem was het een 6400-loc met een complete virm van 3 bakken (wat niet kan, dus heeft hij twee kopbakken met een middenbak gezien) | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 21:10 |
quote:De bijzondere stellen en dat Veolios maar een eigen topic moet hebben ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 21:13 |
quote:Misschien dat ze ter reparatie naar Halberstad zijn gestuurd? Zal wel even op Somda vragen | |
Duvel | maandag 5 november 2007 @ 21:15 |
quote:Ik zie zo snel een paar dingen die niet kloppen... Sowieso is zo'n kaart lastig te maken, want op Gvm - Ledn mag bijvoorbeeld alleen op de middensporen 160 worden gereden, en Gd - Nwk is 130, vanaf Nwk mag dan weer 140, terwijl voor Wspl moet worden afgeremd naar 70. Legenda | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 21:20 |
Vol |