ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:05 |
![]() Hier alweer deel 87 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 . Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! [ Bericht 1% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 13-10-2007 23:12:17 ] | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:07 |
laaste post vorige topic:quote: | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:11 |
foutje ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:13 |
Morgen weer van Bedum naar Amersfoort... leuk zo'n weekendretourtje, jammer dat het nu zo donker al is :s | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:15 |
Morgen maar ff nergens heen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:36 |
De rest van de platen van vandaag nog even uploaden. Het al voorgeschotelde voorproefje:![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:39 |
weer iets wat je niet met Fles mag doen ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 oktober 2007 @ 00:21 |
Leuke CTA in Groningen:![]() De trein Groningen-Heerhugowaard? ![]() Of Groningen-Hengelo? ![]() | |
du_ke | zondag 14 oktober 2007 @ 00:30 |
Treinvindpost, ja defecte bordjes zijn ok ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 11:06 |
Zoek de verschillen:![]() | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 11:07 |
quote:Arme Fles! ![]() | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 11:08 |
quote:De gele deur van de machinist! | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 11:20 |
Koersrol Boegdeur Frontseinen. Beestickering en striping ![]() | |
thatsme | zondag 14 oktober 2007 @ 11:27 |
en treinstelnummer! | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 11:30 |
etc. | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 11:31 |
En de bekleding, en het aantal toiletten zo te zien ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 11:36 |
Heeft er iemand al bier in de automaat van de protos gesignaleerd? | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 11:41 |
quote:Dat zie ik niet op de geposte foto! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 11:42 |
quote:Dat zou wat zijn zeg ![]() ![]() Ik denk niet dat dat er ooit gaat komen. Gisteren waren de kasten überhaupt nog leeg hoor ik net ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 11:42 |
quote:Dat is omdat je dom bent ![]() | |
Mark-Hgl | zondag 14 oktober 2007 @ 11:42 |
Nee voor zover ik weet is dat ding nog steeds leeg ![]() | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 11:43 |
quote: ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 11:50 |
Dat kan je wel zien, onder die nieuwe ligt veel meer pleepapier ![]() | |
JustinK | zondag 14 oktober 2007 @ 12:18 |
Ik tel zeuveng verschillen ![]() | |
JustinK | zondag 14 oktober 2007 @ 12:35 |
Gister even een lekker stukkie getoerd. Allereerst van Dordrecht naar 's Hertogenbosch en vervolgens met de omgeleide ICE International van 's Hertogenbosch naar Utrecht. Vervolgens met de koloper naar Rotterdam en als laatste de V-IRM weer terug naar Dordt ![]() ![]() De ICE International bij aankomt 's Hertogenbosch | |
_Xbox_Master_ | zondag 14 oktober 2007 @ 13:28 |
http://media.putfile.com/Train-Runs-Through-Bangkok-Market![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 13:43 |
quote: ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zondag 14 oktober 2007 @ 13:47 |
quote:OMG ![]() ![]() | |
Socios | zondag 14 oktober 2007 @ 13:49 |
Gisteren meteen maar van een Kruivatkaartje ( ![]() ![]() ![]() Tee en Plan U gebroederlijk naast elkaar in Zwolle. In Nijmegen dachten ze dat de TEE langs zou komen, echter wist men niet waarnaar toe. ![]() CTA´aatje te Nijmegen. De TEE kwam uiteraard niet, even later kwam wel een omgeleide ICE langs. ![]() ICE 123 (´s-Hertogenbosch - Frankfurt Main Hbf) bij doorkomst in Nijmegen gisteren om 15.25u. ![]() Plan V voor het begin van zijn reis als IC 3750 om 15.28u naar Zwolle te Nijmegen. Vervolgens terug naar Arnhem en vanaf daar met een andere omgeleide ICE via Den Bosch naar Utrecht Centraal gereisd. ![]() ICE 120 te Arnhem. Dezelfde als hierboven in het topic gefotografeerd te Den Bosch ![]() Met een leuke CTA-bak erbij. Vervolgens vanaf Utrecht weer met IC 565 naar Leeuwarden. ![]() | |
Dichterbijer | zondag 14 oktober 2007 @ 14:26 |
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 14:43 |
quote:Was dit de bedoeling? ![]() Ja slopen wel, maar op deze manier? | |
Dichterbijer | zondag 14 oktober 2007 @ 15:16 |
Hierbij nog een filmpje: de aanleg van een tunnel/brug te Hilversum begin dit jaar: http://nl.youtube.com/watch?v=x2iX5kZXidM | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 17:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 14 oktober 2007 @ 17:43 |
quote:ROFL! t was vast niet de bedoeling dattie zou omvallen op deze manier ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 oktober 2007 @ 17:59 |
Gister dus met Ou-Tannu op pad geweest met een Arriva dagkaart![]() Let ook op het kaartnummer ![]() In Groningen onder andere ICMm 4013 en 4014 gezien. ![]() De 4013 Daarna naar Leer getuft, waar we oa deze meuk tegenkwamen: ![]() ![]() De 10303 klaar om afgerangeerd te worden Alle reizigerstreinen die we tegenkwamen waren dubbeldeksmeuk. ![]() Niet geheel bijpassende loc bij het dubbeldekstreintje Dit locje stond er als zijnde GDST, maar vertrok 10 minuten na het nemen van de foto: ![]() Van het Groninger deel van de reis heb ik helaas geen foto's kunnen nemen, omdat we in oost Groningen met onmogelijke overstappen zaten, zoals een al vertrokken lijntaxi die speciaal voor ons terugkwam ![]() ![]() De 10324 Daarna zijn we nog naar Stavoren geweest om de reis goed te beëindigen. ![]() De 10238, nog steeds zonder logo op de kop De rest van de foto's staat hier: http://s54.photobucket.co(...)13%20oktober%202007/ | |
Socios | zondag 14 oktober 2007 @ 18:12 |
Lol @ treinkaartje. Jammer dat dat treinstel niet naar Harlingen reed die dag. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 14 oktober 2007 @ 18:34 |
![]() ^^ de weerspiegeling van bagage rekken + bestemmings display int raam, en natuurlijk bagage rek zonder spiegeling ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 14 oktober 2007 @ 18:44 |
quote:Idee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 19:06 |
quote:Waarom iets uit februari 2007? Waarom doen alsof het 31 februari is? Waarom eigenlijk eoa kuttopic uit 19 fucking 99 er achter? WAAROM? ![]() Vingerverfverwijzingen gebruik ik vaker hoor. | |
Ou-Tannu | zondag 14 oktober 2007 @ 20:02 |
quote:ik GOK dat er Leeuwarden moet staan ?:) | |
Peterselieman | zondag 14 oktober 2007 @ 20:05 |
Klopt ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 14 oktober 2007 @ 20:09 |
Was ook niet zo moeilijk ![]() 19:31:20 ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zondag 14 oktober 2007 @ 21:43 |
Net terug gekomen in Amersfoort met de 4023... de Mendini.. 1 van zijn laatste ritjes volgens mij. | |
du_ke | zondag 14 oktober 2007 @ 21:46 |
Gaat die eruit? Zonde ik houd wel van treinen met een uniek karakter. | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2007 @ 21:50 |
Nou ja, de 4015 is alweer gerenoveerd en al op de baan. Kan niet al te lang duren voordat ook de 4023 gewoon net zoeen ICMm als alle anderen wordt... | |
Dichterbijer | zondag 14 oktober 2007 @ 21:54 |
quote:Komt dan ook als een ICMm op de baan... dus eenheidsworst ![]() Van de herfst bioscoop waren alleen nog een paar plukken vloerbedekking te zien bij de poten van de banken. | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 22:19 |
Jammmer dat ze Alessandro Mendini niet in huren voor een verbouwde ICMm, dat zou pas stoer zijn! | |
Socios | zondag 14 oktober 2007 @ 22:44 |
Nog twee fotootjes van vanmiddag van de 30158 (reed eerst niet op zondag).![]() Een Spurt gereedstaande voor vertrek naar Leeuwarden. ![]() Dezelfde trein zojuist begonnen aan zijn reis van 27 kilometer. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 09:31 |
Emmertje sop zou geen kwaad kunnen bij die laatste Socios ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 oktober 2007 @ 10:34 |
Tsja, Fles. In Groningen halen ze zo nu en dan een stel door de wasstraat en doen dan de kop nog als handwas ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 oktober 2007 @ 11:29 |
In de nieuwste Arriva nieuwsbrief wordt er op gewezen dat de kruidvatkaartjes ook bij Arriva geldig zijn ![]() | |
ewyb | maandag 15 oktober 2007 @ 11:45 |
Kruidvat ![]() Arriva ![]() Spurt ![]() | |
Duvel | maandag 15 oktober 2007 @ 11:46 |
quote:Dat is wel grappig nieuws! | |
ArthurvanderVelden | maandag 15 oktober 2007 @ 12:52 |
Wie gaat er mee een sjaal scoren ![]() En wat hebben ze met het konijn gedaan? ![]() | |
Socios | maandag 15 oktober 2007 @ 13:11 |
Ik ga voor de broodtrommel. ![]() | |
Dichterbijer | maandag 15 oktober 2007 @ 13:15 |
quote:Onder een trein gekomen... Railrunner ![]() | |
ghizzer | maandag 15 oktober 2007 @ 13:22 |
ik zat vanochtend in de 894. weet niet of iemand dat boeiend vindt ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 oktober 2007 @ 13:27 |
quote:Doe mij dat handzame klokje maar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 15:41 |
Wat een onzin ![]() Ik heb tenminste een sjaal van VolkerRail ![]() Gratis ![]() | |
thatsme | maandag 15 oktober 2007 @ 16:09 |
ik heb nog een leuke NS sjaal liggen:![]() nooit meer de weg kwijt | |
Socios | maandag 15 oktober 2007 @ 17:03 |
Cool, met het miljoenenlijntje erop! ![]() | |
Duvel | maandag 15 oktober 2007 @ 17:50 |
En zonder Flevolijn en Zuidtak! | |
ArthurvanderVelden | maandag 15 oktober 2007 @ 20:03 |
quote:Ja, waar reed ie? | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 20:57 |
HC 5869, je bent een prutsert. Nooit langs zien komen, en zelfs nog te beroerd om de toiletten te ontgrendelen. Dat was het. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 21:15 |
Toch de laatste dagen nog wat nieuws kunnen toevoegen aan de collectie. Hier aangevuld met wat ouder materiaal:![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 15 oktober 2007 @ 21:25 |
Vandaag een Wadsloper in volle vaart tussen Amersfoort en Utrecht voorbij zien knallen. Getrokken door een 6400-loc, dat dan weer wel... Dacht k tenminste ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door PartyAnimal87 op 15-10-2007 21:33:04 ] | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 21:40 |
Kan best hoor ![]() ![]() | |
vw_caddy | maandag 15 oktober 2007 @ 21:40 |
quote:Bouwen die Friezen een onderhoudsloods in Leeuwarden, zetten ze er geen wasmachine naast. Als je alle onderhoud in Lw wil doen prima, zet er dan ook een wasstraat neer. | |
Zug-Chef | maandag 15 oktober 2007 @ 21:48 |
Leuke verzameling Fles! | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 21:53 |
quote:En wat huiswerk voor jou, dus ![]() | |
Zug-Chef | maandag 15 oktober 2007 @ 21:54 |
Mijn dieptepunt van dit weekend: Geen witte wadloper op de maaslijn ![]() | |
Zug-Chef | maandag 15 oktober 2007 @ 21:54 |
Mijn hoogtepunten daarentegen:![]() Dikke vette rook en een graantrein ![]() ![]() Een echte Duitse Ludmilla als opdruklok achter een omgeleide staal/kalktrein en hij heeft het zwaar ![]() ![]() Duits lokje en veoliaslopers ![]() ERS 6610 met 10 jaar ERS logo ![]() ![]() Twee Belgische loks met een kalktreintje, echt waar, deze reed met max 5 km de heuvel op.... ![]() ![]() Regionaal stoptreintje ![]() Oudgedienden serie 140 met een volle kolentrein ![]() En nog een keer het regionale stoptreintje | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2007 @ 21:57 |
quote:Lyudmila is een meisje, trouwens ![]() | |
Dichterbijer | maandag 15 oktober 2007 @ 23:10 |
Nog een youtube filmpje! Deze heb ik gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=JHLB1NOJCDU erg mooi die sneeuw ![]() En deze heb ik vannacht gemaakt: http://nl.youtube.com/watch?v=T6lKDfnbfn4 | |
von_Preussen | maandag 15 oktober 2007 @ 23:24 |
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken. @Dichterbijer, leuk filmpje, wat voor trein zat je in? | |
Dichterbijer | maandag 15 oktober 2007 @ 23:42 |
quote:ICM 42xx Standaard stuff op die lijn. Amsterdam - Amersfoort | |
Wadloper | dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:47 |
quote:Als je Somda in de gaten had gehouden, wist je dat hij in Onnen was ![]() | |
ghizzer | dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:53 |
quote:Tussen Apeldoorn en Almelo. Was de trein om 08.59 uur uit Deventer in de richting Almelo. | |
Zug-Chef | dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:11 |
quote:Juist niet toch, hij was eerst in Onnen, en is later op de vrijdag in Arnhem gezien... Althans dat werd ook vermeld op het forum aldaar.. | |
Wadloper | dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:24 |
quote:Oke, dat bericht had ik nog niet gelezen. Excuses! ![]() Overigens zag ik hem ook niet in Arnhem staan gisteren. In Venlo ben ik niet geweest ![]() | |
Eix | dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:07 |
125 Teletekst di 16 okt *************************************** Koperdieven ontregelen treinverkeer *************************************** ` Op enkele plaatsen in Midden-België hebben koperdieven het treinverkeer ontregeld.Ze knipten gisternacht bij Puur in de buurt van Mechelen een kabel van de bovenleiding door.Die viel op een andere kabel waardoor kortsluiting ontstond. Wissels en seinen vielen uit waardoor meer dan honderd treinen in de regio uitvielen.Vannacht werd ook tussen Edingen en Saintes een bovenleiding doorgeknipt.Tien overwegen zijn nu niet meer beveiligd. De laatste jaren is koper gewild bij dieven doordat de prijzen sterk zijn gestegen op de internationale markt. *************************************** volgende nieuws financieel sport Hopelijk blijven de gasten die dat doen een keer aan de stroom hangen. 3000 volt lijkt me toch minder. ![]() | |
Wadloper | dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:47 |
quote:Ik dacht precies hetzelfde ![]() Blijf gewoon eens met je poten van andermans spullen af ![]() ![]() | |
ghizzer | dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:40 |
Vandaag stond er nabij het station van Deventer een duitse lok met een witte voor/achterkant. | |
Socios | dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:20 |
quote:Mooie foto´s! Op welke lijn zijn die foto´s van dat regionale stoptreintje genomen? De lijn naar Kleve ofzo? | |
Duvel | dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:23 |
quote:Vanuit Nederland rijdt al een tijdje niets meer naar Kleve... En zeker niet elektrisch! ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:44 |
Dat is idd bij Venlo, het is lijn RE4 (de “Maas-Wupper-Express") welke dus van Venlo naar Hamm rijdt. Ik vind het wel een leuk treintje, ben er zelf deze zomer mee gereden. ![]() Kijk hier voor meer: http://de.wikipedia.org/wiki/Maas-Wupper-Express [ Bericht 2% gewijzigd door von_Preussen op 16-10-2007 19:51:39 ] | |
Socios | dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:17 |
Ah okey ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:13 |
quote:Graag gedaan ![]() @ Socios, dit is idd de lijn Venlo - Kaldenkirchen. Fotoplekje ligt vlak voor de Nederlands-Duitse grens :-) | |
thatsme | dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:53 |
quote: deze waarschijnlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:10 |
quote:Zo, vandaag weer even nuttig gebruik gemaakt van "geen reet te doen op je werk deel 114, dus maar een dagje vrij" ![]() ![]() | |
_Xbox_Master_ | dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:15 |
quote: ![]() Iets met euregio enzo? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:32 |
Ja die losse buttlijntjes rond Aachen he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 oktober 2007 @ 10:21 |
quote:bron | |
ghizzer | woensdag 17 oktober 2007 @ 11:34 |
quote:inderdaad! dat was m. | |
Zug-Chef | woensdag 17 oktober 2007 @ 14:55 |
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo. Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven. Bron: ns.nl / somda.nl | |
Ou-Tannu | woensdag 17 oktober 2007 @ 15:00 |
quote:heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 oktober 2007 @ 15:07 |
quote:Gewoon laten rijden wat er kan rijden, dan maar niet volgens een vaste dienstregeling op Venlo-Roermond. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Peterselieman op 17-10-2007 15:54:07 ] | |
Charango | woensdag 17 oktober 2007 @ 17:54 |
Die wadjes kunnen ook wel doorrijden naar Venlo toch? Gezien de hoeveelheid spoor die er in Venlo ligt hoeven die goederentreinen geen perron te bezetten. | |
Dr_Flash | woensdag 17 oktober 2007 @ 18:19 |
quote:Tss, alsof er ineens 20 cargo's per uur per richting doorheen moeten ![]() | |
Ajaman | woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49 |
quote:Zondag rijden de treinen maar tot Horst / Sevenum (zaterdagnacht tot maandagochtend zijn er op dat traject werkzaamheden) | |
MREn | woensdag 17 oktober 2007 @ 19:54 |
quote:Eens voor een groter publiek showen? | |
Zug-Chef | woensdag 17 oktober 2007 @ 20:03 |
quote:Vertel ![]() | |
Wadloper | woensdag 17 oktober 2007 @ 20:20 |
quote:Hebben ze weer wat tijd voor extra onderhoud! ![]() EDIT: Niet dus, de rest rijdt wel gewoon ![]() | |
MREn | woensdag 17 oktober 2007 @ 20:23 |
quote:Zal ik deze week doen, moet nog even iets online worden gezet waarvoor er even moet worden gewacht op iemand die dat kan/mag. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 oktober 2007 @ 21:08 |
quote: zolang er geen GTWs zijn voor Veolia grijpen ze elke reden aan om geen treindienst te hoeven rijden eh ![]() want optijd rijden kennen ze toch niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 oktober 2007 @ 21:10 |
quote:Nee nou ja, en de provincie schrijft boetes uit? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 oktober 2007 @ 21:27 |
quote:ja, maar nu hebben ze een geweldige reden he! Prorail vind dat t niet kan,, tja dan kan veolia nog zo hard een trein willen sturen.. maar ja ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 oktober 2007 @ 21:39 |
quote:Het is een schande. Dat geld van die boetes, wat zien we daarvan terug? Ja, tariefsverhogingen, het moet ERGENS van betaald worden niewaar? En ondertussen zitten er 2 (nou, wel meer ook) volstrekt incompetente bendes losgeslagen teringdebielen een eind in het rond te blunderen over het spoorwegnet. Van ons geld. | |
Dichterbijer | woensdag 17 oktober 2007 @ 22:17 |
Je moet wat in de trein: http://nl.youtube.com/watch?v=j6KrpFJaH1w Wederom van eigen hand... | |
sander89 | woensdag 17 oktober 2007 @ 22:33 |
quote:Is die (mob) camera zo brak of is die ruit zo vies? | |
Dichterbijer | woensdag 17 oktober 2007 @ 22:52 |
Ruit was vies en de zon ging al onder...geen goeie combi... uberhaupt zijn de ramen van een VIRM erg vies... | |
Boschkabouter | donderdag 18 oktober 2007 @ 00:59 |
Tussen Zwolle en Emmen, rijdt daar ICM(m) eigenlijk volgens een vaste dienstregeling? Als ik daar kom zie ik die wel eens langsrijden maar ik heb er nog nooit ingezeten op die lijn? In ieder geval ga ik vrijdag een stukje treinen naar het Noorden des lands ![]() | |
MREn | donderdag 18 oktober 2007 @ 01:31 |
Nee, daar komt alleen ICM als de turbo-Veetjes kapot zijn, zoals een paar weken geleden toen er een paar aanrijdingen achter elkaar waren geweest. ICMm zou dan stom toeval zijn, maar die zijn er nog niet gesignaleerd. Vooral ook omdat ze liever een ICM-IV inzetten als vervanger voor twee plan V'tjes. Ik heb toen zelfs twee keer van dat comfort mogen genieten. Als er wat minder stellen voorradig zijn, wil er ook nog wel eens een setje Buffels richting Emmen worden gestuurd, die staan toch altijd in Zwolle een beetje 55-minuten te keren. | |
MREn | donderdag 18 oktober 2007 @ 01:36 |
Je kan het bijvoorbeeld ook zien is de spots-historie van Somda, voor Zwolle-Emmen dus: http://www.somda.nl/www/spots/t38%3F%3F/30/ http://www.somda.nl/www/spots/t80%3F%3F/30/ | |
Socios | donderdag 18 oktober 2007 @ 09:52 |
Tijd geleden dat ik naar Emmen met de trein ben geweest. Geregeld langs Zwolle gekomen en ´gewacht´ tot ik eens toevallig ICM voor vertrek naar Emmen zag staan. Toen snel uitgestapt en naar Emmen gegaan toen het nog een echte sneltrein was. Het was ook nog de Mendini! ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 18 oktober 2007 @ 14:57 |
Ehm Springer bij delft... Toeps is na stukje schiedam tot stilstand gekomen en een stukje achteruit gereden met ICK... Dat dat mag... | |
Dr_Flash | donderdag 18 oktober 2007 @ 17:13 |
![]() De vingerverfbrigade is bezig aan een informatiserings-offensief ![]() quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2007 @ 17:15 |
Ze kunnen voor dat traject waarschijnlijk niets origineels meer verzinnen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 oktober 2007 @ 17:16 |
quote:Waar staat dat het om een springer gaat dan? En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich, als de TRDL rekening houdt met wat er om hem heen gebeurt ![]() | |
von_Preussen | donderdag 18 oktober 2007 @ 17:22 |
Zo, vandaag eens met de Protos geweest. Best een leuk treintje, als ie het doet. We stonden bij Lunteren enkele minuten stil omdat er schijnbaar een storing was, een groepje Duitsers heeft toen de trein “uit- en aangezet” en toen konden we weer door. En ook de Kippenlijn zelf is leuk, een station waar je van het perron meteen het centrum inloopt, dat kleine lijntje wat zich door krappe bochten in de bebouwing wringt, het heeft zeker wat. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 18 oktober 2007 @ 19:44 |
quote:Jawel, ICK mag niet geduwd worden... | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2007 @ 19:47 |
Misschien was het een trek-trek setje? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2007 @ 20:34 |
quote:Dat riepen ze om. ![]() Ik dacht eerst al dat ik uren zou zitten, dat viel gelukkig dus wel mee. Die mensen op Schiedam stonden overigens wel raar te kijken, komt daar zo'n trein van de verkeerde kant achteruit binnen... | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2007 @ 20:35 |
quote:Het was ook maximaal 250 meter... | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2007 @ 20:36 |
quote:Nope. | |
Doc__Zenith | donderdag 18 oktober 2007 @ 20:48 |
Weet iemand of er SWT in de DB-automaten in Venlo verkrijgbaar zijn en welke betaalmiddelen gelden (alleen munt, of meer)? | |
von_Preussen | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:09 |
quote:Tsja, tussen wat verboden is en in praktijk gebeurd ligt schijnbaar een groot verschil. Zelf heb ik van de zomer ook meegemaakt dat een ICK-stam door de 1760 (wegens een defect aan de loc, hij had net omgezet, mischien kon ie niet meer “vooruit” rijden) door de wisselstraat naar een opstelspoor werd geduwd. Dat waren toch ook enkele honderden meters. Wat is eigenlijk de reden dat ze niet geduwd mogen worden, gevaar voor ontsporing? | |
Socios | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:17 |
Morgen ga ik een reisje maken. ![]() 30126: Harlingen 7.06 - Leeuwarden 7.29 (DM ´90) IC 12526: Leeuwarden 7.45 - Zwolle 8.39 (ICM) IC 3733: Zwolle 8.50 - Nijmegen 10.05 (Plan V/ V-IRM) 32225: Nijmegen 10.37 - Venlo 11.34 (DH) RE 9019: Venlo 12.04 - Düsseldorf Hbf 13.08 (BR) ICE 519: Düsseldorf Hbf 13.26 - Köln Hbf 13.49 (ICE) ICE 14: Köln Hbf 14.44 - Aachen Hbf 15.16 (ICE) RB 8968: Aachen Hbf 15.32 - Heerlen 16.02 (Talent) IC 862: Heerlen 16.21 - Utrecht Centraal 18.22 (V-IRM) IC 12767: Utrecht Centraal 18.47 - Leeuwarden 20.54 (ICM) 30167: Leeuwarden 20.59 - Harlingen 21.22 (DM ´90) 856 kilometer in 14 uur en 16 minuten. ![]() Volgens teletekst zijn er in Duitsland geen stakingen aangekondigd voor Internationale treinen en ICE´s. Dus ik hoop dat ik nergens hinder van ondervind en alles volgens planning kan reizen. ![]() | |
MREn | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:17 |
Te grote langskrachten over de buffers. | |
MREn | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:19 |
quote:Volgens mij munt en briefgeld, geen pin, en zijn SWT's te koop. Zal wel niet anders zijn dan in Enschede. Wat wel anders is, is dat je bij die grensovergang een zusats-ticket moet kopen, slechts geldig voor een enkele reis. | |
Boschkabouter | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:34 |
quote:Het meest logische antwoord lijkt me dat ze geen stuurstand hebben en daardoor niet kunnen zien waar ze rijden. | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:44 |
ICK heeft geen stuurstanden ![]() | |
Duvel | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:50 |
quote:Dan ben je bij Schiedam wel zuur, daar hangt ie mooi in een boog als je terug moet naar het station. | |
Ou-Tannu | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:52 |
waarom een stuurstand bouwen als het materiaal toch al niet geduwt mag worden he ![]() | |
thatsme | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:57 |
of je er mee rangeert of er 160 mee gaat rijden is natuurlijk wel een verschil he | |
Eix | donderdag 18 oktober 2007 @ 22:50 |
quote:Dat is een verdomd gaaf stukje. ![]() De trein rijd daar het eerste stuk Köln - Düren (39km) met 250km/u, heerlijk. ![]() http://de.wikipedia.org/w(...)%B6ln%E2%80%93Aachen Hoeveel was je kwijt voor de tickets eigelijk? En dan in het bijzonder voor deze trein. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Eix op 18-10-2007 22:58:00 ] | |
Socios | vrijdag 19 oktober 2007 @ 04:17 |
Ja, speciaal uitgezocht voor deze reis. Ik ben benieuwd. Er rijden maar drie ICE´s per dag over dat stukje (Wel nog Thalys, maar die doet er langer over ![]() Ik heb reeds een ICE-ticket Düsseldorf Hbf - Heerlen voor EUR 28,20. in mijn bezit, gekocht bij Die Bahn. Alleen het stukje Köln Hbf - Aachen Hbf zou EUR 19,00. kosten. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:04 |
quote:Maar wel CreditCard ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:04 |
quote:Juist, zie ook deze stam rijtuigen waarbij een rangeerder achteraan staat en door het raampje instructies doorgeeft. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:18 |
quote:Toch best prijzig, voor zo'n klein stukje, zeker omdat het à 250 km/h ook nog eens zo voorbij is ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:53 |
De frambozenlollies van de HSL lelijk? Welnee, het kan altijd erger:![]() | |
Mark-Hgl | vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:04 |
Hoe verkracht ik het aanzien van een treinstel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:05 |
Zijn de HSL rijtuigen zuurstokken, dan zijn dit wel erg veel lollies ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:14 |
Volgende week vrijdag een openbaar vervoer onderzoek vanuit mn stage in Tongeren, België ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29 |
Ik kijk even op de site van Nicospilt en kom dit plaatje van de 4206, gemaakt op 5 september 2007, tegen: | |
MREn | vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:57 |
En de 4210 vandaag: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:09 |
Gaat lekker zo met de ICM IV ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:10 |
quote:Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur ![]() ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:37 |
quote:Waar was dit? | |
thatsme | vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46 |
hoofddorp [ Bericht 25% gewijzigd door thatsme op 19-10-2007 14:07:55 ] | |
thatsme | vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46 |
hoofddorp | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:15 |
Bingospelen in een VIRM Geniaal ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:24 |
quote:Hmm, zou mij persoonlijk ook irriteren... en dan vergeten ze ook nog eens dat de machinist ook nog eens dat allemaal hoort ? ![]() Maar in iedergeval beter dan aan de noodrem trekken... | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:40 |
omfg ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:12 |
quote:Ducttape is je vriend! | |
Duvel | vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:24 |
quote:Ik vind die kerel tussendoor wel grappig, en de conducteur is ook een keizer. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:48 |
Wat een huilie is die vent in het midden zeg ![]() Verder heb ik niet gekeken. Ik zou het zeker wel raar vinden en in het begin ook wel irritant, maar later zou ik het leuk gaan vinden en meedoen ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:24 |
quote:Ja doei, straks zetten ze op die luikjes ook allemaal andere sloten en heb ik niets meer aan mijn stoere sleutel. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:36 |
Zou tijd worden ja ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:03 |
quote:Niet eerlijk ja! Ik zou zo'n sleutel trouwens niet misbruiken als ik 'm had, krijg je alleen maar grote problemen mee. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:04 |
quote:Nee, ik ook niet natuurlijk. Als ik hem had dan hè ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:50 |
moauw :p xD! had die beter in een HC hokje kunnen gaan zitten in een ICM ofzo:) | |
Duvel | vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:54 |
quote:Precies, zoiets doe je niet. | |
sander89 | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:01 |
Ben bang dat de zuiderzeelijn helemaal niet meer komt of iets wat er op lijkt, zou wel mooi zijn geweest en kon je meteen naar Hamburg door. Misschien bedenken ze zich weer maar ze lopen nu al 18 jaar over te denken dus het kan nog wel effe duren als het zo door gaat. | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:11 |
Vandaag in Leeuwarden weer even een plaatje geschoten. GTW 10321 stond om 16.00 zo nu en dan stevig te roken. Het buffeltje ernaast is de 3446.![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 19-10-2007 20:36:40 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:35 |
quote:mja, volgens mij moet t wel rendabel zijn om een trein tussen groningen - drachten - heerenveen - joure - lemmer - emmeloord - lelystad te gooien ![]() gewoon 1x per uur een IC lelystad - heerenveen - groningen en 2x per uur een stoptrein ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:06 |
Peterselie, was je dus net te laat voor Plan V in Leeuwarden: Materieelshow in Leeuwarden vanmiddag rond 17:00 ![]() NSR Plan V 961 en 960 hebben vanaf Zwolle als vervangend mat trein 12751 gereden. ![]() ![]() Ik had ff geen zin om de sluitseinen te veranderen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:08 |
Nice, Zug-Chef. Ik was er idd dus een uurtje te vroeg ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:12 |
quote:Alhoewel die rokende geeteewee ook aardig is | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:18 |
Ik moest even wachten totdat de buffel omgebouwd was, voordat ik m kon knippen ![]() Arriva hield voor die trein naar Stavoren trouwens weer eens een ingangscontrole. Doen ze de laatste tijd wel vaker zo. | |
vw_caddy | vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:31 |
Feest in Winsum. ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:32 |
Grappig weer eens V´tjes in Leeuwarden, en Plan V 961 zag ik om 19.56u weer als Sneltrein naar Emmen vertrekken vanaf Zwolle. ![]() | |
Socios | vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:33 |
quote:Dat is goed nieuws! Gefeli! Hoe minder stops, hoe beter ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:35 |
http://www.nu.nl/news/128(...)heerder_ProRail.html Zouden ze wel weten wat en zo ja hoeveel een "ton" is, daar bij JostiRail? | |
Zug-Chef | vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:37 |
quote:Zo dan issie dus in Zwolle meteen weer aan de kant gezet... Kan dan toch snel gaan met zo'n treinstel ![]() | |
SevenWonders | vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:21 |
quote:Yo Flash, heb je deze al: ![]() Afgelopen maandag gemaakt in...idd... | |
vw_caddy | zaterdag 20 oktober 2007 @ 08:39 |
Wat cijfers van het onderzoek gehouden door prov. Groningen. Let vooral op de trefkans conducteur. Waarneming Gn-Rd Zeven van de 230 geobserveerde treinen reden niet. 41 waren 4 minuten te laat, 37 minstens 6 minuten en tien langer dan 11 minuten. In 32 treinen stonden meer mensen dan afgesproken. 77 treinen vertrokken niet van het juiste spoor, in 28 werd een conducteur gesignaleerd. Trefkans conducteur: 12% Waarneming Gn - Nsch Elf van de 384 treinen reden niet. 38 waren 4 minuten te laat, 23 minstens 6 minuten en vijf langer dan 11 minuten. In 66 treinen stonden meer mensen dan afgesproken. 19 treinen vertrokken niet van het juiste spoor, in 46 werd een conducteur gesignaleerd. Trefkans conducteur: 12% | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:27 |
quote:Yup ![]() ![]() Lekker blauw geworden die van jou ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:29 |
Mooi gebouwtje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:33 |
quote:Naah wat nou? Is toch hartstikke consequent beleid, niet dan? ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:35 |
Hehehe, dat dacht ik ook al. Kan geen toeval zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:12 |
quote:Vaag wel, die andere statistieken laten wel totaal verschillende beelden zien ![]() Maar de trefkans is constant! ![]() | |
Socios | zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:29 |
Een trefkans van 12% op Groningen - Nieuweschans?! Handig als veel reist op dat traject, koop je gewoon een Internationaal treinretour naar Weener (D) dat twee maanden geldig is... Die gebruik je gewoon totdat 'ie een keer gestempeld wordt. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:41 |
Dat wordt effectively een dubbele maandtrajectkaart dan ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:16 |
quote: ![]() bij Arriva kan alles ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:12 |
Kan iemand me vertellen wat er de logica van is dat je bij meerdere museumspoorclubs je naam, adres, postcode en woonplaats moet opgeven als je je voor een EMAIL-nieuwsbrief wilt aanmelden? ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:16 |
quote:Ben er laatst ook op sollicitatiegesprek geweest..... Zelfs de plaatselijke groenteboer doet zijn solligesprekken beter. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:23 |
quote:Doet u me dan maar een bos radijzen, in de Weinrot-Beige livrei gaerne ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:21 |
quote: stuur ze eens een EMAIL zou ik zeggen ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:21 |
quote: ![]() | |
Boschkabouter | zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:22 |
Waar precies is die open dag van die containerterminal nu? Rond die bedrijventerreinen stonden een aantal bordjes die allemaal in tegengestelde richtingen gericht waren. | |
Socios | zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:48 |
Gisteren eerder genoemd reisje gemaakt door Duitsland. De dag begon om even na 7 uur op station Harlingen. In Leeuwarden aangekomen stond ICM 4250 al op me te wachten. Daarachter gekoppeld ICMm 4012 maar heb lekker plaatsgenomen op een oranje bank in de 4250. ![]() ![]() Links: ICM 4250 gereedstaande voor vertrek als IC 12526 naar Rotterdam Centraal om even na half 8. Rechts: DM ´90 3446 na aankomst in Harlingen om 21.22u. ![]() V-IRM voor vertrek als trein IC 3032 naar Den Helder te Nijmegen. Rechts nog 4 x Plan V na het eind van de reis als IC 3733 uit Zwolle met kapotte koplamp. De witte Wadloper was het hele traject naar Venlo nergens te bekennen. Wel leuk om na een aantal maanden weer eens in een Wadloper plaats te nemen die vroeger zoveel ´hier´ gereden heeft. ![]() DH 3103 + 3230 voor vertrek als trein 32225 te Nijmegen om half 11. ![]() Eloc 1771 met ICK-rijtuigen gereedstaande voor vertrek als IC 1942 naar Den Haag Centraal te Venlo. In de trein van Venlo naar Düsseldorf Hbf werd mijn kaartje wel gecontroleerd door der Schaffner, aber het kaartje werd niet geknipt/ gestempeld, dus blijft gewoon nog even geldig. ![]() ![]() RE 9019 voor zijn reis uit Venlo naar Hamm rond het middaguur. ![]() Düsseldorf Hbf ![]() ICE 519 komt Düsseldorf Hbf binnenrijden om vervolgens de reis te vervolgen om 13.26u (+10). ![]() Dezelfde trein later te Köln Hbf. Te Köln Hbf de langste overstap van de dag. Een tijd geleden eens geweest met een Schönes Wochenende Ticket toen het keihard regende, toen niet uit het station geweest. Nu wel even de moeite genomen om naar buiten te gaan. ![]() Köln Hbf gezien vanaf het plateau voor de Dom. ![]() De stationhal. ![]() Een RE naar Trier. ![]() Een RB´tje komt het station binnenrijden. ![]() ICE 610 (München Hbf - Dortmund Hbf) na vertrek om 14.11u. ![]() IC 2028 (Passau Hbf - Hamburg-Altona) na vertrek rond dezelfde tijd als de ICE hiervoor. Ik vervolgde mijn reis naar Aachen Hbf over een 250 km/u strecke. ![]() ![]() ![]() ICE 14 (Frankfurt (M) Hbf - Bruxelles-Midi) te Köln iets later dan de geplande 14.44u. ![]() RB 8968 te Aachen hbf om de reis te vervolgen naar Heerlen. Rechts RB 11072 (Aachen Hbf - Duisburg Hbf) die iets later zou vertrekken. Vanaf Heerlen om 16.21u weer naar het Noorden. Het was een mooie reis, 856 kilometer achter de kiezen waarvan 112 met ICE. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:33 |
quote:Tijdens ons rondje Arriva was het 2 uit 10. Tijdens het normale reizen van mij tussen Lw en Gn is het minder dan 10% kans dat ik een conducteur tref. | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:55 |
Vandaag al veel meer controle gezien, vooral instapcontrole ![]() | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:00 |
Ook stonden DH-I 3118 en DH-II 3202 in Groningen, de 3202 in de werkplaats, de 3118 erachter ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:09 |
quote:Is wel een goedkope manier om veel treinen te controleren. En over de wadslopers stond op Somda dat het onderhoud verplaatst was van Onnen naar Groningen. | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:16 |
Klopt, waarschijnlijk omdat Onnen zich dan volop op het andere materieel kan richten. De kennis is er wel in Groningen met 25 jaar DH ervaring ![]() Dus ik geef ze groot gelijk! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:20 |
Leuk rondje Socios ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:23 |
Donderdag maar even naar Zwolle. Wat materieel van het NSM maakt een ritje door Nederland, dus een mooie gelegenheid om daar even wat te platen. Aan de dienstregeling te zien, moeten het bijna wel de blokkendozen zijn, omdat er gereden wordt vanaf Maliebaan naar Lunetten en vanaf daar richting Zwolle. Het mat uit de loods kan het niet zijn, omdat die niet Linkerspoor naar Lunetten mogen rijden. | |
ghizzer | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:36 |
Socios, vette foto's! Oh ja.. die ICK-rijtuigen.. die stond daar toch in Venlo niet gereed? Anders wel vaag, want hij staat altijd op dat perron waarvan jij de foto's hebt genomen. Oh ja.. zat afgelopen maandag in de DM'90 3408 tussen Enschede en Zwolle. In 1 van de twee bakken stonk het vreselijk naar brandstof/diesel. Heb het een kwartier volgehouden en ben toen na het andere deel van de trein gegaan. Niet te harde die lucht. Iemand meer info hierover? | |
Socios | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:43 |
quote:Toch wel, planmatig vertrekt de IC van .49 doorgaans van dat spoor 3. De .19 vertrekt wel van spoor 1, net als ´vroeger´ volgens mij toen er nog maar één IC per uur reed. | |
ghizzer | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:56 |
quote:ah juist. heb t idd net gezien op internet! (Y) | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:56 |
Foto's van vandaag. Ik heb een beetje gefotografeerd in Assen.![]() ICM-III 4069 rijdt solo in de 700 serie. Dit hoort normaal 2x ICM te zijn ![]() ![]() 2x DM'90 in de stoptreinserie 9100 ![]() E-loc 1603 rijdt een cargo naar Onnen ![]() ICM-IV en ICM-III in de 500 serie ![]() Fotografisch bewijs: DH-I 3118 in Groningen ![]() Nogmaals de 3118, nu met Veolia logo's zichtbaar ![]() Op al mijn foto's rust mijn copyright. Ik doe expres de tekens er niet op, omdat ik dat lelijk vind. Eventuele tips mogen altijd gemeld worden! ![]() | |
Socios | zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:59 |
Dat moet jou goed doen, Wadlopers terug in Groningen. ![]() | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:33 |
quote:Vorige week dacht je al een wadloper in de 30300 serie gezien te hebben ![]() | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:34 |
Is aangepast ![]() Moest de 32300 zijn ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:03 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22 |
Gaat er morgen nog iemand naar Euroterminal 2 in Coevorden? | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:30 |
quote:Ja, zijn ook op eigen kracht naar Onnen gegaan ![]() | |
Wadloper | zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:31 |
quote:Nee, heb al andere plannen ![]() | |
Socios | zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:46 |
quote:Nee, volgende week zaterdag wel naar Eurospoor. Is het nog wat geworden met een evt. Pendel vanaf Coevorden? Of hoe ga je? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:10 |
Het gaat lukken, denk ik ![]() | |
Boschkabouter | zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:11 |
quote:Ik ga er wel heen. Er stond een half uur geleden nog in ieder geval een tent met bier. (Grolsch) en wat treintjes en dergelijke. | |
Mark-Hgl | zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:08 |
quote:Dat was ik van plan, maar heb nu andere plannen... | |
Socios | zondag 21 oktober 2007 @ 17:13 |
Nog een filmpje van afgelopen vrijdag. Stukje trajectvideo van een minuut opgenomen tussen Herzogenrath en Landgraaf. http://nl.youtube.com/watch?v=lDg21KuDOp0 ![]() | |
Duvel | zondag 21 oktober 2007 @ 21:17 |
quote:Leuk, ik hoop dat het wat was. Wi zijn er langs gereden, maar het was erg druk, en het regende, dus zijn we doorgereden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 oktober 2007 @ 22:13 |
Het was veel te ver lopen, er was geen spoor van een pendelbusje ("we hopen op veel bezoekers!! ja ja ![]() ![]() Mja, laat dan maar zitten ![]() Wat voor fucking rimboe is dat daar joh ![]() ![]() | |
Mark-Hgl | zondag 21 oktober 2007 @ 22:16 |
Vanaf Hengelo was er een prima rondje te maken met de 143 naar Bentheim, toen met de bus naar Nordhorn, die prima aansloot op de trein naar Coevorden. Daar nog even over het evenemententerrein gelopen (o.a. een feesttent met Duitse Schlagers) en wat tentoongesteld spul van de BE. Lopend naar Coevorden NS (die afstand viel wel wat tegen, miste ook de trein die ik gepland had op 10 minuten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 oktober 2007 @ 22:20 |
ja, dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb zelfs geprobeerd om zaterdag al naar Rheine te gaan en daar een hotelletje te pakken, en dan zondag naar Nordhorn te komen. Totaal kansloos, check hafas maar. Maar goed, ik ga pitten. Mazzel jonges ![]() | |
Duvel | zondag 21 oktober 2007 @ 22:46 |
Nou ja, het is volgens Google Earth iets van 2,1km, hemelsbreed. Maar daar heb je niets aan zonder heli. Hier een plaatje van de lokale situatie.![]() | |
Dichterbijer | zondag 21 oktober 2007 @ 23:15 |
Vandaag met de intercity van Eindhoven naar Amersfoort... ff een omleiding via Hilversum. Wel maf om daar eens op de CTA's dat op Hilverusm vanaf spoor 2 de intercity naar Groningen-Leeuwarden vertrekt... nog niet eerder meegemaakt... ![]() ![]() | |
Petre | zondag 21 oktober 2007 @ 23:22 |
![]() Wat een mooi stationsdak ![]() ![]() ![]() ![]() Vanaf die voetgangersbrug geschoten? | |
MREn | zondag 21 oktober 2007 @ 23:38 |
quote:Ok! Spammerdespammerdespam: Kom luisteren naar de belevenissen van museum-loc machinist Bernd Jan Kraan, met veel leuke foto's (vooral 1200'en), en laat eventueel ook je eigen foto's zien! ![]() Langer verhaal, zie: http://www.nvbs.com/Jongerenforum/jongerenmiddag2007.htm | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 08:59 |
quote:Ja precies, en lopend was het dus 3 km geweest of zo. Nou is mijn enkel best verrot sinds een paar weken, en ik had ook op tijd moeten zijn voor de kaartjes en alles, en dat ging dus niet lukken. Nou ja, pech. Wel jammer, ik had graag eens een ritje met de BE gemaakt ![]() Anyway, ik heb toen maar besloten om wat aan de kilometers te gaan werken ![]() ![]() Oh ja en toch weer 2 bordjes: De gevelmozaïekjes van Ommen en Hardenberg had ik nog niet ![]() | |
Duvel | maandag 22 oktober 2007 @ 09:26 |
quote:Ja, dat is wel jammer inderdaad. Erg dom om niet even een busje in te zetten, ze hadden wel gezorgd voor voldoende parkeerplek. Maar dan moet je wel met de auto komen. Is iemand anders hier nog wel geweest? | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 09:32 |
quote:Ja, dat noemt zich dan "Knooppunt van Weg, Water en Spoor" ![]() Nou ja, ander keertje maar weer dus. | |
ghizzer | maandag 22 oktober 2007 @ 09:41 |
vorige week maandag waren ze bezig met de CTA´s in Zwolle. zag ik ook ´Maastricht´ als eindbestemming op de borden staan. Eigenlijk best belachelijk als ik er goed over nadenk. | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 09:46 |
quote:Valt mee hoor ![]() Vroeger reed er in de ochtendspits één trein per dag in 1 keer van Groningen / Leeuwarden via Zwolle, Utrecht, Eindhoven naar Maastricht. Dat moet natuurlijk wel op de CTA kunnen dan ![]() | |
ghizzer | maandag 22 oktober 2007 @ 09:55 |
quote:Wow! en vroeger.. hoeveel jaren geleden is dat geweest? | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 10:07 |
Mwoa, zeker tot 1995, misschien nog wel langer, dat kan ![]() | |
von_Preussen | maandag 22 oktober 2007 @ 10:19 |
Reed er niet vroegah ook nog een vakantietrein van het noorden naar Maastricht / Valkenburg (de zg. Valkenburg-expressen?). | |
Duvel | maandag 22 oktober 2007 @ 10:28 |
Vroeger reed er in de ochtend ook een intercity van Leiden naar Venlo. Bla bla bla vroeger bla bla. | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 10:33 |
quote:Bla bla alles beter bla bla. | |
Duvel | maandag 22 oktober 2007 @ 10:35 |
quote:Bla bla jeugd van tegenwoordig ![]() | |
thatsme | maandag 22 oktober 2007 @ 12:36 |
quote:Keulen denk ik... | |
Peterselieman | maandag 22 oktober 2007 @ 12:46 |
quote:Bedoel je zoiets? werkzaamheden aan de CTA in Utrecht | |
Doc__Zenith | maandag 22 oktober 2007 @ 13:19 |
Gisteren een omleiding gehad (leuk, via Hilversum) en de trein naar Groningen zou klaar staan in Amersfoort, aan de overzijde. Die stond er ook om 21.08, maar ging to Zwolle. Geen NS-poppetje ofzo in de buurt, maar de IC vertrok wel punctueel, zonder enige omroep. Iedereen verwachtte dus problemen na Zwolle (aanrijding ofzo). Blijken we na Putten dat inhaalspoortje op gerangeerd te worden, waar de 'echte' 775 ons inhaalt (de 775 vertrekt 21.08 te Amf). We tuffen iets later weer verder en missen de aansluiting naar Groningen omdat we precies op vertrek van de 775 aankomen. Een lege 775 tuft weg, vele mensen met +20 achterlatend. Puike actie, laat een extra trein (?) ff op normale vertrektijd rijden. Vooral dat inhalen was briljant. Naja, ik heb een nieuw stukje spoor bereden zullen we maar zeggen. | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 13:21 |
quote:Zegguh fles, wil jij niet zo klagen over de plaats pakweg 12 km van mijn ouderlijk huis ![]() Btw, ik ga over 2 weken 1600 km Finland doen, ik neem speciaal voor jullie mijn camera mee ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 13:42 |
quote:Volgende keer bel ik je gewoon je bed uit, mag jij me brengen ![]() | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 13:53 |
quote:Whehehe, hou je er even rekening mee, dat ik er momenteel niet echt in de buurt ben ![]() | |
Duvel | maandag 22 oktober 2007 @ 13:59 |
quote:Ja dag, het is toch gewoon buitenland daar! | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 14:04 |
quote:Je kunt ook zeggen: 'spacious'. | |
Socios | maandag 22 oktober 2007 @ 14:21 |
Om 14.03 reed er een Buffel (DM '90 3446) vanaf Leeuwarden naar Stavoren! ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Socios op 22-10-2007 14:27:20 ] | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 14:27 |
Samenvattend: Ik begreep dat ik eigenlijk ![]() ![]() Het snackbarretje was dicht natuurlijk, maar daar schijn je voor 80 CENT nog gewoon een frietje te kunnen krijgen. Broodje Frikandel 1,15 of zo. Ik heb thuis nog een foto van die prijslijst ![]() Prijzen daar joh, het kan gewoon WEL ![]() Moet je bij die gore zakkenvullers van de Smullers eens om komen ![]() | |
dennistd | maandag 22 oktober 2007 @ 14:47 |
ICM 4226 zag er erg nieuw geverfd uit..... de kop echter niet, die stond in de grondverf leek het ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 14:51 |
quote:Dat is zogenaamd grafitti-werende folie ![]() | |
Socios | maandag 22 oktober 2007 @ 16:54 |
quote: quote:Klopt, Köln Hbf inderdaad, klein uurtje rondgehangen daar. ![]() quote:Ja, leuk altijd om te zien wat er allemaal op zo´n CTA staat/ kan. Als ze rollen kom je op bepaalde stations ook EuroCity tegen op plaatsen waar zo´n trein nog nooit gereden heeft. ![]() Overigens is het wat dat betreft enigszins jammer dat dat soort dingen niet meer op die nieuwe (digitale) CTA´s te zien zijn... | |
Socios | maandag 22 oktober 2007 @ 17:04 |
![]() 3 x ICM-III te Leeuwarden voor vertrek als trein IC 12752. ![]() DM ´90 3446 als trein 30039 gereed voor een slagje Stavoren om 14.03u. ![]() Dezelfde trein vanaf de andere kant. ![]() Het Buffeltje tijdens de stop te Mantgum. Rechts nog de Spurt naar Leeuwarden. ![]() Om vervolgens weer zijn weg te vervolgen richting Sneek/ Stavoren. | |
Wadloper | maandag 22 oktober 2007 @ 17:39 |
quote:Geen grondverf, maar verf dat eroverheen is gedaan tijdens opstel 's nachts. De 4026 heeft namelijk ook een letter op de kop ![]() | |
Wadloper | maandag 22 oktober 2007 @ 17:40 |
Vandaag twee mooie foto's gemaakt langs de baan in Sappemeer ![]() Een zwarte Rurtalbahn ding met sleep wagens erachter en de 317 van Arriva, vind ze zelf erg geslaagd als ik eerlijk mag zijn! ![]() ![]() | |
en_door_slecht | maandag 22 oktober 2007 @ 18:05 |
Nou, kom op dan met die kikkers... | |
Peterselieman | maandag 22 oktober 2007 @ 18:09 |
Dan zal ik Fles maar voor zijn door te zeggen dat PTA niet staat voor Padden, Tropische kikkers en Amfibieën ![]() | |
Wadloper | maandag 22 oktober 2007 @ 18:17 |
quote:Relax! Ik heb eerst andere verplichtingen te doen, ze komen binnenkort ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 oktober 2007 @ 18:18 |
quote:Doe jij dat maar even ja ![]() | |
Zug-Chef | maandag 22 oktober 2007 @ 18:45 |
![]() NSR VIRM 8726 als IC 1500 zojuist vertrokken uit Deventer richting Amsterdam Centraal ![]() Volkerrail 203-3 en 106-2 met de mobiele werkplaats en achterop nog lok 203-2 ![]() En vandaag nog geschoten: NSR 1736 met de Pimpelexpress uit Sczcecin Glowny naar Amsterdam Airport | |
Peterselieman | maandag 22 oktober 2007 @ 18:49 |
Nice, Zug-Chef ![]() | |
Wadloper | maandag 22 oktober 2007 @ 19:31 |
Mooie plaatjes Zug! ![]() Hier de twee van vanmiddag, je kan ze aanklikken uiteraard ![]() ![]() GTW 317 naar Groningen ![]() V201 richting Onnen ![]() Die zwarte loc heb ik met mazzel geschoten, camera zei dat batterijen leeg waren, maar heb ze snel gewisseld en heb dus deze foto nog nét kunnen maken ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 22 oktober 2007 @ 19:57 |
quote:de turk op utrecht CS ![]() ![]() en waar zijn de mooie bakjes gebleven waar je ze vroegah in kreeg? :/ nou krijg je je in een vodje papier :/ | |
Zug-Chef | maandag 22 oktober 2007 @ 21:45 |
quote:Ik had ze al gezien op OHIH ![]() | |
ghizzer | dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:02 |
@Zug-Chef. Vette pics man! Is je stageplek daar in de buurt of zo, of leg je elke x weer kilometers af om de treinen op de foto vast te leggen? | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:01 |
quote:Bron: Telegraaf.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:25 |
Linkje d'r bie ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:51 |
Ze mottuh gewoon spoorvegers op elke tjoektjoek hangen! | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:08 |
quote:Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ook ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:26 |
quote:Kost wat, heb je ook wat. ![]() Maar ff serieus: waarom is het zo onmogelijk om een aantal treinen te voorzien van een soort voorbindlorrie die met een groot pak tissues de spoorstaven poetst? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:35 |
quote:Nou, ik dacht meer aan een roterende sttaalborstel of zo, maar okee. Boven de 60 km/h gaat dat vast stukken overslaan en zo, zoeen installatie kan ook afbreken, borstels onder de blader-derrie moeten ook weer schoongemaakt worden, blaaa ![]() dat woord trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:43 |
quote:ook goed! zou ene dikke een straal perslucht niet werken om de blaadjes en restjes blad van de rails te schieten? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:44 |
quote:denk dat ze veel te hard slijten :/ | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:47 |
quote:Bij treinen die harder dan 30 km/h rijden moet die straal perslucht dan zo hard blazen dat je een soort tunnel blaast in het hondje, of het been, van de man die bij de eerstvolgende overweg staat te wachten. Denk ik hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:54 |
quote:Ik denk niet dat dat veel zal helpen. Bladeren kun je met relatief weinig inspanning een eindje wegblazen, maar de massa/oppervlakte verhouding bereik je per blad met een enorme straal niet veel meer dan met een klein zuchtje. Met andere woorden: het duurt te lang. Het enige wat ze kunnen doen, is zand/sandite op de rails leggen om de wielen meer grip te laten hebben en wachten totdat het seizoen weer voorbij is. Treinen hebben bij zo ongeveer ieder buitje al last van de gladde rails, dus waarom ze de installaties alleen in de hefst inzetten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:59 |
quote:Ik zeg: Tandrad. ![]() Meer niet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:03 |
quote:Tandrad idd ![]() werkt dat ook goed met 140km/h? : | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:04 |
werkt helaas alleen bij lage snelheden en zal voor de NS wel te onderhoudsgevoelig zijn. Een katapult zou misschien wel kunnen werken. Komt de trein lekker snel op tempo zonder dat de wielen heel erg gaan slijten. Nu nog iets voor het afremmen bedenken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:06 |
quote:Mja, zie Doorloopkop t/m Schoonmaakkast ![]() Remmen? SANDITE ![]() ![]() | |
sander89 | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:09 |
Spuiten ze eigenlijk met een speciale trein onkruidverdelger naast en op het spoor in Nederland? Dit doen ze in sommige landen wel tegen de berm branden etc, maar heb nog nooit zo een trein in NL gezien of van gehoord. [ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 23-10-2007 18:22:42 ] | |
Boschkabouter | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:14 |
Gisteren even een ritje gemaakt van Assen > Den Haag CS > Rotterdam CS > Utrecht > Heerlen. Fles, hoe laat was jij eigenlijk bij die Euroterminal? Volgens mij had ik jou gezien op zo'n heftruckding ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:14 |
Goed punt wel. In Engeland weet je dat ze met die gifspuiten rondrijden, in Duitsland (en ook wel in Belgie) staat de jungle metershoog uit het spoor te schieten (daar zeker geen gifspuit dus), maar hier heb je geen van beide ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:15 |
quote:Ik denk het niet ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:22 |
quote:omgekeerde kattapult! | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:29 |
quote:Remt te hard af. Met negatieve g-krachten moet je voorzichtiger zijn | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:37 |
quote:Gewoon zo'n haak als op een vliegdekschip, die kun je zo lomp maken als je zelf wilt. Zeikmodus: G-krachten kunnen niet negatief zijn, die vliegeniers hebben alleen een verschil nodig tussen naar boven en naar beneden vallen, daarom spreken ze over positief en negatief | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:44 |
En van Dumpert gejat: | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:47 |
Dat heb je er nou van, Schoonmaakkasten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:59 |
quote:Ook goed. Bij te snel afremmen viegen de mensen uit hun stoel als deze zo staat dat ze met de rijrichting mee zitten. Te lomp werkt niet, omdat dan de kabels te lang worden en er daardoor gevaarlijke toestanden zouden kunnen ontstaan. | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:08 |
quote:Man, ik was nu niet bepaald serieus, natuurlijk is zo'n haak geen optie. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:18 |
quote:heule sterke MagLEV style magneten er onder.. MAGNEET BRAKES! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:19 |
quote:Gnanana! das eens wat anders dan tegen een muurtje aan zeiken! gewoon maar tegen je trein! ![]() je kan natuurlijk ook een raampje open doen en je slurf daar uit hangen met wat rare bochten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:27 |
quote:Ja. Weleens van een wisselstraat gehoord? ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:42 |
Die eerste 35 bestelde sprinters? zijn die 4 of 6 delig? | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:52 |
Ik meende 18 zesdelig en 17 vierdelig. Beide dus ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:15 |
Oke, ik verveel me (of beter: ik ben weer aan het soggen) en stel een post-de-lelijkste-trein verkiezing voor. ![]() Spelregels: weet ik nog niet. Post eerst maar eens wat lelijke treinen. ![]() Mijn inzet voor deze ronde: ![]() Barrel van de České dráhy en rijdt rond in de buurt van Praag. | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:15 |
quote:Bron: de Stentor Werd tijd ook dat Syntus ging klagen. Ze hebben daar iedere dag zo ongeveer wel een flinke storing. Degenen die het moeten fixen kunnen daar zo ongeveer wel gaan kamperen, zo vaak komt er een storing voor. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:34 |
quote:Alexxxxxxxxxxxxxxxxx had ook nog een of ander schraal vogelbekdier-achtig misbaksel uit Tsjechië ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:36 |
mijn bijdrage ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:41 |
De kameel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:57 |
![]() | |
Socios | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:00 |
Dit Belgische intercitymaterieel vind ik echt lelijk. Die voorkant... ![]() ![]() Fotobron: www.treinspotter.be | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:08 |
![]() Altijd lelijker ![]() (van railfaneurope.net) | |
Duvel | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:16 |
Hé, daar heb ik volgens mij van de zomer nog gereden, maar dan met de auto (op de betalingsvej). | |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:17 |
quote:Phat chance, het zal ongetwijfeld ergens in de buurt van de Oeresundsbron zijn ![]() |