quote:Geachte heer Fles,
U kent reeds de voordelen van internationaal reizen met de hogesnelheidstrein. En om uw reistijd voortaan nog beter te benutten hebben we een speciale aanbieding voor u: twee uur lang gratis vergaderen in de NS Hispeed Lounge ter waarde van ¤50. Zo maakt u zelfs van uw wachttijd werktijd.
Ga naar nsinternationaal.nl/gevondenvoorwerpen en ervaar zelf dat bij NS Internationaal reistijd geen verloren tijd is.
Met vriendelijke groeten
O. Wijstijd
Hoofd afdeling Gevonden voorwerpen NS Internationaal
Welk een waanzin... Waar kun je die lounges vinden?quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg net dit mailtje van NS Gevonden Voorwerpen
Subject: We hebben uw verloren tijd teruggevonden!
[..]Zullen we daar eens een meet gaan houden?
neuh, gewoon een kwestie van browsergebruikquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:17 schreef Kriebbel het volgende:
Lijkt het nou zo, of zit er een foutje in de OP?
Qua teksten door plaatjes heen?![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef Duvel het volgende:
Welk een waanzin... Waar kun je die lounges vinden?
quote:De NS Hispeed lounge bevindt zich op perron 2A naast de stationsrestauratie op Amsterdam Centraal.
Goed idee, maar dan moeten we wel de nodige alcoholische versnaperingen er bij hebben natuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg net dit mailtje van NS Gevonden Voorwerpen
Subject: We hebben uw verloren tijd teruggevonden!
[..]Zullen we daar eens een meet gaan houden?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, maar dan moeten we wel de nodige alcoholische versnaperingen er bij hebben natuurlijk![]()
quote:De NS Hispeed Lounge biedt u onder meer:
* een prettige werktafel met stroomvoorziening voor bijvoorbeeld uw laptop
* een leestafel met een uitgebreide collectie (internationale) kranten en magazines
* een zelfbedieningsbar met gratis drankjes zoals koffie, thee, bier en wijn
Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de berichten op Somda lijkt het er steeds meer op dat xx Amf-Ed tijdelijk met wadjes gaat rijden en dat de Barneveld Noordpendel gewoon met een V'tje gereden gaat worden.
Ik acht dit toch een stuk serieuzer dan die 1 aprilgrap van de plan U op de maaslijn, zeker omdat xx echt in problemen is en gezien de rijkarakteristiek van het traject de wadloper voor het grootste deel van het traject wel ingezet kan worden en de stellen ook beschikbaar zijn. xx moet iets op 10 september, want dat ze 4 plan V in moeten leveren op die datum staat vast.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
je bedoelt "iemand heeft ooit zoiets gedacht, en iedereen wauwelt elkaar nu na"?
zie ook die klucht met Plan U op de Maaslijn vorig jaar
De geruchten zijn dat er nog 4 DH2 bijkomen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:25 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?![]()
Die halen Amersfoort niet meer, 10 september is al gauw hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:25 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?![]()
Die 2 stellen staan al in Amersfoortquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die halen Amersfoort niet meer, 10 september is al gauw hoor
Vast welquote:In de nabije toekomst worden alle NS-winkels op Nederlandse sleutelstations omgebouwd tot Tickets & Service Centers. In deze innovatieve shops vindt de moderne reiziger precies die service waaraan hij behoefte heeft, zonder hiervoor in de rij te moeten staan.
Oh okee, uit voorzorg op tijd vertrokken danquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die 2 stellen staan al in Amersfoort![]()
Deels wel. Maar verder was Syntus ook een project van NS (en Connexxion) om ervaring op te doen met multimodaal vervoer.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:14 schreef von_Preussen het volgende:
En was het niet staatsbedrijf NS die altijd zat te klagen dat ze bijv. de nevenlijnen in de Achterhoek niet rendabel konden krijgen en het beste was om ze te sluiten?
Was het niet private onderneming Syntus die toen heeft besloten om de lijnen over te nemen en de reiziger niet alleen van nieuwe treinen, maar ook van een verbeterde dienstregeling heeft voorzien?
Dat is weer zo'n complottheorie. De belangrijkste oorzaak voor dat materieelgedoe is dat de aanbestedende partij pas een paar maanden voor ingang vd concessie bekend maakt wie er mag gaan rijden. Iedereen voelt dan aan dat de vervoerders nooit op tijd materieel beschikbaar hebben.quote:. Dan
Dan ga je mij niet vertellen dat overheidsbedrijven iets beter doen, c.q. regelen. Dat bijv. Connexxion of Veolia niet tijdelijk aan geschikt materiaal kan komen (Plan V voor Kippenlijn en DM’90 voor Maaslijn) komt omdat voormalig overheidsbedrijf en monopolist NS de treinen niet voor een korte periode wilde verhuren. Een overheidsbedrijf verliest dan mischien wel zijn haren (wordt geprivatiseerd), maar niet zijn streken (zelfde belabberde prestigekwesties spelen nog steeds een rol). Want reken maar, als je puur winst had willen maken op de verhuur van die treinen had je Veolia en Connexion veel geld voor die treinen kunnen aftroggelen omdat de nood zo hoog is. Maar liever gaat NS dwars liggen.
De bouw van de Veolia stellen zal denk ik al wel zijn begonnenquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn![]()
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten. Dit hebben ze ook 30 jaar lang geroepen, totdat Syntus in het spel kwam. Maar zo zijn er nog een legio voorbeelden te bedenken, de DB heeft zich ook jarenlang uit de landelijke gebieden terug getrokken. Totdat private bedrijfjes lijntjes overnamen of zelfs heropenden. De DB heeft nu schijnbaar een cultuuromslag gemaakt, want het concept van LightRail past men nu zelf ook toe (i.p.v. het sluiten van lijnen).quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef MREn deze gruwelijke shit:
[..]
Deels wel. Maar verder was Syntus ook een project van NS (en Connexxion) om ervaring op te doen met multimodaal vervoer.
[..]
Dat is weer zo'n complottheorie. De belangrijkste oorzaak voor dat materieelgedoe is dat de aanbestedende partij pas een paar maanden voor ingang vd concessie bekend maakt wie er mag gaan rijden. Iedereen voelt dan aan dat de vervoerders nooit op tijd materieel beschikbaar hebben.
In het geval van de kippenlijn komt daar gewoon bij dat Connexxion die stellen gewoon tot een bepaalde datum (1 september ofzo) heeft gehuurd. Dan lijkt het me logisch dat de verhuurder (NSFSC) die stellen weer verhuurt zodra ze terug zijn, stil laten staan is ook weer zo wat. Bovendien kon de nieuwe huurder (NSR) die dingen goed gebruiken wegens extra treinen wegens RampstadFail en de Hollandse Brug.
Nee, sluiting was niet het alternatief, maar veel lijnen waren wel verliesgevend. Dan is het de keus van de overheid om het verschil bij te passen of niet. NS is geen filantropische instelling natuurlijk. Ook bij Syntus moet er geld bij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten.
Jawel, CXX is wel enige naiviteit te verwijten door de huur van de plan V-stellen te beëindigen per verwachte leverdatum van een nieuwe trein door een nieuwe fabrikant.quote:Echter, als ik mij niet vergis, zijn deze problemen onstaan doordat de treinen niet op tijd werden geleverd. Dus kan je niet Connexion de schuld van het probleem geven.
Kloptquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:47 schreef MREn het volgende:
Volgens mij moet een Wadje nog steeds met minimaal twee bakken rijden.
Je kunt idd stellen dat DM'90 over is. Ipv tot Heerenveen rijden deze treinen tot Wolvega. Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er niet doorgereden kan worden tot Meppel en dat er zodoende geen aansluiting op de 9100 wordt geboden. Al besef ik ook dat dit een setje buffels extra kost.quote:Die extra Friese spitstreinen komen ook weer terug, met DM'90, dat is toch 'over'.
Gelukkig staan er in Zwolle nog een aantal reserve. Het ziet er dus naar uit dat NSFS serieus rekening heeft gehouden met verhuur in korte tijdquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De geruchten zijn dat er nog 4 DH2 bijkomen.
De twee nieuwe zijn gezien vanmorgen te Gn: 324 en 325quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn![]()
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-IIIquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.
Edit: Het was ICM IV 4206, die een werktrein met kraan heeft geraakt en waarbij de A bak flink beschadigd is.
Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzetquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:21 schreef Wadloper het volgende:
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-III![]()
Treintjes rijdenquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:19 schreef MREn het volgende:
Er kan wel doorgereden worden naar Meppel, maar de provincie Fryslan betaalt de treinen, en Wolvega is nu eenmaal het laatste Friese station vanuit Leeuwarden gezien.
De B uit een ICM-IV is een mB toch? Lastig...quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzet![]()
maar ik had dus in Horst Sevenum willen zijn vanmiddag...quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het schijnt nogal een kermis te zijn met die brand bij Emmerich. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging wist men al te melden dat de CNL een vertraging van "meer dan 60 minuten" zou hebben bij aankomst, en toen ik rond 17:20 op de terugweg naar huis langs Utrecht Centraal reed, stond hij er net![]()
Kort voor Emmerich vastgelopen, loc niet kunnen omlopen, dus wachten op een loc uit Oberhausen, terugslepen naar Köln, en dan nog over Venlo, als er ergens een gaatje is tussen het reguliere verkeer door.... Zoiets moet het gegaan zijn denk ik.
Pff zeg je zal er maar in zitten, aan het eind van je vakantie wil je toch ECHT wel naar huis, loop je nog even een kleine 9 uur vertraging opDan zit je goed te balen
van www.ivw.nl. Over een paar maanden weer een rapportje dusquote:De Inspectie Verkeer en Waterstaat is een onderzoek gestart naar de toedracht van een aanrijding tussen een reizigerstrein en een rolcontainer en de giek van een bouwkraan op het spoor tussen Amsterdam Zuid/WTC en Schiphol in de nacht van maandag 3 op dinsdag 4 september. De machinist van de bouwkraan werd uit de bak geslingerd en raakte gewond. Eén passagier raakte lichtgewond en kon zijn reis na behandeling verder vervolgen.
De bouwkraan had toestemming gekregen om de rolcontainer op het baanvak te plaatsen, terwijl dat spoor niet buiten dienst gesteld was. Het onderzoek van de inspectie zal zich dan ook met name richten op de vraag hoe de procedure omtrent toestemmingverlening heeft plaatsgevonden.
Beide, dusquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:03 schreef JDude het volgende:
ICE ligt eruit vanwege een brandje in Emmerich. Flinke fik of dicht langs het spoor?
Morgen nog een kans, want de 318 komt via de zuidelijke route Nederland binnen morgenochtend.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
maar ik had dus in Horst Sevenum willen zijn vanmiddag...
[afbeelding]
ja, maar wel IETS vroeger op de dag mag ik hopenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Morgen nog een kans, want de 318 komt via de zuidelijke route Nederland binnen morgenochtend.
flink wat extra kilometers ja, en misschien nog wel een herkansing op een paar bordjesquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:52 schreef MREn het volgende:
Heb je wel veel treinplezier voor je geld
Ze hebben nog steeds die restauratiewagen nog niet gefixedquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
maar ik had dus in Horst Sevenum willen zijn vanmiddag...
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Nieuw? Het bestaat al sinds 1806 schijnbaar.
Mag tijd worden, 10 sep gaan ze rijden heb ik gehoordquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:31 schreef MREn het volgende:
Overigens deze week zowel Protostesten op Ehv-Hrt als Amf-Apd (ja, tegelijk, de grijze schijnt Amf-Apd te doen)
nu.nlquote:Conflict dreigt treinverkeer te vertragen
Uitgegeven: 5 september 2007 06:38
AMSTERDAM - Een conflict tussen spoorbeheerder ProRail en de Nederlandse Spoorwegen kan volgend jaar voor fikse vertragingen zorgen. Dat meldt De Telegraaf woensdag.
Chris Heijmans
De NS wil meer treinen laten rijden, maar volgens ProRail is dat vanwege veiligheidseisen niet mogelijk. Daarnaast wil ProRail volgend jaar het hoogste veiligheidsniveau garanderen voor medewerkers die aan het spoor werken.
Op dit moment mogen treinen nog voorzichtig passeren op trajecten waar aan de rails wordt gewerkt. Dat kan volgens ProRail niet langer.
Controles
Met de Arbeidsinspectie en de spoorsector zijn afspraken gemaakt over veilig werken, waarin deze strengere veiligheidseisen zijn vastgelegd. Dat betekent onder meer dat tijdens controles langs het spoor het treinverkeer geheel stil komt te liggen. Volgens de NS betekent dit dat er 'beduidend' meer treinen zullen uitvallen.
Rechter
Voor de NS komt de opstelling van ProRail zeer ongelegen in een periode dat het kabinet het aantal reizigers met vijf procent wil laten toenemen. De vervoerder zou overwegen het conflict voor de rechter uit te vechten.
Ha, weer iemand die de dvd "jumpen doe je zo" heeft gekekenquote:09:39 uur Utrecht Centraal Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Utrecht en Woerden geen treinen. Vertraging: onbekend. Later meer.
was dat de ic naar schothorst van 8:28? In dat geval heb ik dus scheel gekeken en een bak te veel geteldquote:Op woensdag 5 september 2007 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk ja, ik had van Ut naar Amf ICM4+3 vanmorgen. Per intercom werd de mensen in het drietje verzocht door te lopen naar het volgende treinstel omdat het een beetje druk was
Zal ze leren, doorloopkoppen dichtlassen
Daar zal het wel op uitkomen ja. Jammer dat de hoge sporen daar nog volledig aangelegd zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Raar wel. Aanrijding persoon is standaard 2-2,5 uur vertraging. Daar zit het nooit veel naast. Of er moet echt iets bijzonders aan de hand zijn
Tactvol met banners, oa nu.nl en fok.nl, deel IIquote:Op woensdag 5 september 2007 10:28 schreef JDude het volgende:
Hier maar even dan, aangezien ik het 'tactisch met banners' topic toch nergens kan vinden
[afbeelding]
quote:Op woensdag 5 september 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Het kippenloperverhaal kan misschien de prullenbak weer in, aangezien xx er in geslaagd te zijn de V'tjes nog wat langer te huren, niet van NSFS, maar van NSR.
Netjes toch?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
De punctualiteit ligt bij de NS de laatste weken wel erg hoog![]()
http://www.ns.nl/pages/overns.html
Dankje hequote:Op woensdag 5 september 2007 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een josti's daar op de FP trouwens allemaal zeg, ik struikel er iedere keer weer over
Inderdaad, de reizigers zijn allemaal weer het dupe van zulke 'gevechten'quote:Op woensdag 5 september 2007 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik las het al ja. Echt iets waar je naar uit kijkt als reiziger
Je kan weer door de kopkant heen kijkenquote:Op woensdag 5 september 2007 14:22 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb trouwens nog een foto van de beschadigde koploper
[afbeelding]
bronquote:Brandende trein stremt treinverkeer
Uitgegeven: 5 september 2007 14:55
UTRECHT - Op het traject Nijmegen-Cuijk staat een trein in brand. Het voorste treinstel vatte omstreeks 14.20 uur vlam, liet ProRail woensdag weten.
De machinist heeft het achterste treinstel ontkoppeld en is weggereden. Door de brand rijden er geen treinen tussen Nijmegen en Cuijk.
De reizigers zijn geëvacueerd. Niemand raakte gewond. De brandweer is nog druk bezig met blussen. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Veolia en bussen vormen niet echt een denderende combinatie de laatste tijd.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:28 schreef .bakvis. het volgende:
Zeer vervelend, aangezien ik om half 6 over die lijn naar huis moet.... We zullen zien of er bussen rijden..
Ik denk dat die ook gereviseerd gaat wordenquote:Op woensdag 5 september 2007 14:36 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Je kan weer door de kopkant heen kijken
Kapot gaan.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik moet misschien gewoon een paar topics doorlezen... maar wat doet een Wadloper in Gelderland?
Mensen irriterenquote:Op woensdag 5 september 2007 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik moet misschien gewoon een paar topics doorlezen... maar wat doet een Wadloper in Gelderland?
Connexxion moet haar Plan V's inleveren. Aangezien de Protos nog niet volledig is getest, en er bergen wadlopers klaarstaan was de keuze snel gemaakt. Vanaf 10/9 moet er 1 Protos gemengd gaan rijden met wadlopers.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik moet misschien gewoon een paar topics doorlezen... maar wat doet een Wadloper in Gelderland?
Ik ook.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:22 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb trouwens nog een foto van de beschadigde koploper
Vanmiddag ook de Intercity van 12.49(Almelo) naar Den Haag/Rotterdam was ook Virm.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:07 schreef dennistd het volgende:
vanmorgen VIRM in enschede, zijn die testritten volgens mij
Maar hier vliegen ze ook niet zo snel in de fik denk ikquote:Op woensdag 5 september 2007 18:30 schreef Tommeke het volgende:
Die wadloper
Gelukkig dat die krengen, ondanks dat het wel nostalgie is, niet meer in het noorden rondrijden
Zo halverwege Lapland is het doorgaans een stuk minder broeierig iddquote:Op woensdag 5 september 2007 18:48 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maar hier vliegen ze ook niet zo snel in de fik denk ik
Je zou er maar tot Schiphol in moeten zittenquote:Op woensdag 5 september 2007 18:50 schreef MREn het volgende:
Zie post van 15:14: was gewoon vervangend mat. voor de IC.
Wat zeldzamer in Enschede is DDM-1
[afbeelding]
Haast, regen, object om cam op te zetten ivm sluitertijd...quote:Op woensdag 5 september 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
tof, jammer dat de maan er net niet helemaal op staat
zo ziet die er toch best niet zo lelijk uitquote:Op woensdag 5 september 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag op Amf: Strukton-shunteresje Tiny aan de haal met de Protos
[afbeelding]
Stond er min of meer alquote:Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Bij mijn weten is dat in het noorden nog niet gebeurd. Ach Veolivla kan zo weer een stel huren, omdat er in zwolle nog de nodige aan de depotvoeding staan.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:48 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maar hier vliegen ze ook niet zo snel in de fik denk ik
Nee, daar pleurt er hooguit eens een versnellingsbak onderuit, boejjequote:Op woensdag 5 september 2007 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dat in het noorden nog niet gebeurd.
Vanwege een verstoring tussen Utrecht en Woerden is de 526 gekeerd op een 1700 en die stellen heb je in Enschede gezienquote:Op woensdag 5 september 2007 15:07 schreef dennistd het volgende:
vanmorgen VIRM in enschede, zijn die testritten volgens mij
Ach dat was op een lijntje waar ik nauwelijks kom, dus dat viel allemaal wel wat mee.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar pleurt er hooguit eens een versnellingsbak onderuit, boejje
Valt je dat nu pas op?quote:Op woensdag 5 september 2007 19:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo ziet die er toch best niet zo lelijk uit
Prima, niet eens een priemgetal. Afvoeren dat ding.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het was trouwens stel 3227 die in de fik stond
boejjequote:Op woensdag 5 september 2007 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar pleurt er hooguit eens een versnellingsbak onderuit, boejje
of een hooiwagenquote:Op woensdag 5 september 2007 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dr gaan er hooguit een paar stuk door een koe
Repareren doen ze toch niet meer. Een andere uit Zwolle halen is goedkoperquote:Op woensdag 5 september 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima, niet eens een priemgetal. Afvoeren dat ding.
Stootjukken over begrijp ik?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:18 schreef JDude het volgende:
Wat me vandaag opviel: een van de rangeerlocjes van werkplaats Tilburg heet tegenwoordig Bokito
3229 is wel priem. Zou leuk zijn als ze die heel konden houdenquote:Op woensdag 5 september 2007 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Repareren doen ze toch niet meer. Een andere uit Zwolle halen is goedkoper![]()
Was toch al een speciaal stel, omdat het tijden op de ene bak Arriva logo's had en op de andere NoordNed logo's.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3229 is wel priem. Zou leuk zijn als ze die heel konden houden
moeten ze niet weer heel ingeleverd worden?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Repareren doen ze toch niet meer. Een andere uit Zwolle halen is goedkoper![]()
Ik denk dat voor dit stel net als de 3119 een uitzondering wordt gemaaktquote:Op woensdag 5 september 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moeten ze niet weer heel ingeleverd worden?
quote:Op woensdag 5 september 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat voor dit stel net als de 3119 een uitzondering wordt gemaakt
is de 3119 dan al geperst?quote:Op woensdag 5 september 2007 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Die witte vind ik oerlelijk.
ik denk dat de schade zodanig is dat ie niet meer gerepareerd wordt en dat ze een andere uit Zwolle halen ter compensatie.
uiteraard!quote:Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
Wanneer was dat dan?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:50 schreef MREn het volgende:
Zie post van 15:14: was gewoon vervangend mat. voor de IC.
Wat zeldzamer in Enschede is DDM-1
[afbeelding]
Ik gok uit de tijd dat er voor FC Twente nog weleens voetbaltreinen reden, wat ook alweer een paar jaar verleden tijd isquote:Op woensdag 5 september 2007 21:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Wanneer was dat dan?
VIRM heb ik al een aantal keren voorbij zien komen idd, maar die nog niet
Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweestquote:Op woensdag 5 september 2007 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
SGM in het oosten.. dat lijkt me pas zeldzaam
kop zit er nog op hoor, op diequote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Kon zowaar nog een onthoofde foto maken:
[afbeelding]
moauwquote:Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest![]()
SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
****** imageshack. Momentquote:Op woensdag 5 september 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kop zit er nog op hoor, op diekikker
Komen ze langs he, richting Randersquote:Op woensdag 5 september 2007 22:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
en int noorden zijn ze afaik nog nooit geweest?
niet tennoorden van zwolle :>quote:Op woensdag 5 september 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen ze langs he, richting Randers
Nou ze gaan door het midden en oosten van Nederland, niet door Noord-Nederland. We hebben het niet over Duitsland of Denemarkenquote:Op woensdag 5 september 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen ze langs he, richting Randers
niet binnen onze langsgrens?quote:Op woensdag 5 september 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Randers ligt WEL ten noorden van Zwolle
Voetbaltrein dus, want op die dag reed er DDM-1 Es-Rtst v.v. omdat FC Twente toen in de Kuip de bekerfinale speeldequote:Op woensdag 5 september 2007 22:36 schreef thats-me het volgende:
[..]
23 Mei 2004 Rond 23.08Aldus de EXIF info van de foto
Dan is 't maar goed dat ze die oude bakken inzetten jaquote:Op woensdag 5 september 2007 22:44 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Voetbaltrein dus, want op die dag reed er DDM-1 Es-Rtst v.v. omdat FC Twente toen in de Kuip de bekerfinale speelde![]()
Twente heeft anders nog gewoon gezellige supporters. Gaan ook met de normale treinen naar de wedstrijd. Paar kraampjes met hotdogs enzo op het plein bij het station en het is zo gezellig.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:53 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Dan is 't maar goed dat ze die oude bakken inzetten ja
SGMm als intercity Ut-Ah, das pas bijzonderquote:Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest![]()
SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellennquote:Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
oplappen dus!quote:Op donderdag 6 september 2007 06:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn![]()
Mischien heeft iemand van NSR dit topic mee zitten lezen, want dat Cxx een hogere huurprijs voor die treinen wilde betalen dan NSR had ik al aan het begin van dit topic gesteld.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Ik heb idd wel eens vaker DDAR met mDDM in Leeuwarden gezien, maar zeldzaam blijft het. Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.quote:Op donderdag 6 september 2007 07:27 schreef Socios het volgende:
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.
[afbeelding]
Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
quote:ROTTERDAM - Reizigers die met het openbaar vervoer die langs het Centraal Station in Rotterdam moeten, ondervinden nog tot in 2011 hinder van de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe station. Dat is een jaar langer dan verwacht.
De vertraging komt omdat ProRail de financiering van een kostenoverschrijding niet rond heeft, zo bleek donderdag tijdens een vergadering van de Rotterdamse raadscommissie Vervoer.
ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
De bouw van het nieuwe Centraal Station kost 500 miljoen euro, daar komt nu 53 miljoen euro bovenop. Daarvan is 10 miljoen euro voor rekening van de gemeente Rotterdam.
Verkeerswethouder Jeannette Baljeu zei dat die financiering rond is, evenals de 10 miljoen euro die het Rijk voor zijn rekening neemt.
Volgens haar is het wachten tot ProRail de financiering van de overige 33 miljoen euro bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bewerkstelligd.
SGMm is daar een hele uitzondering, maar de nieuwe koploper vind ik ook al vreemd tussen het spul van gemiddeld 30 jaar oudquote:Op woensdag 5 september 2007 23:21 schreef MREn het volgende:
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
aah noodrem trekkersquote:Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.
"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"
Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
Ik miste ze al afgelopen week in Hengeloquote:Op donderdag 6 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zonZijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Scherp opgemerkt! Dat moet inderdaad een .35 geweest zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
wtfquote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk, andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
![]()
![]()
![]()
wordt dus tijd voor nieuwen?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.quote:
Die autoslaaptrein heeft aardig gefikt.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de trein?
Oehquote:Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.
Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
iddquote:Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
OehDan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.quote:Jongen wordt gegrepen door trein en overlijdt
PUTTEN - Een 20-jarige man uit Kampen is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeval bij het treinstation in Putten. Hij probeerde het spoor over te steken en werd gegrepen door de intercity Nijkerk-Harderwijk. Dat heeft de politie donderdag laten weten.
Het ongeval gebeurde om 19.15 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de jongeman aan het eind van het met een schrikhek afgesloten perron naar beneden is gesprongen om in de richting van de iets verderop gelegen spoorwegoverweg te gaan. Hier stonden zijn klasgenoten met wie hij op een schoolkamp in Putten verbleef, te wachten bij de gesloten overwegbomen.
Het slachtoffer werd nadat een eerste trein richting Amersfoort gepasseerd was, gegrepen door de uit de andere richting komende intercity. Hij was op slag dood. Het treinverkeer is geruime tijd gestremd geweest. De klasgenoten zijn in een nabij gelegen horecagelegenheid door medewerkers van het Bureau Slachtofferhulp opgevangen. Het treinpersoneel is door de eigen dienst opgevangen.
Ze zouden hadden moeten weten dat de intercity's elkaar midden op de Veluwe kruisen en dat er wel eens heel erg snel een van de andere kant kan komen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
En als ze de financiëring niet rondkrijgen, dan laten ze een niet afgebouwd station staan?quote:ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.quote:Aanrijding-met persoon Harlingen Haven-Harlingen
Tussen Harlingen Haven en Harlingen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Harlingen Haven en Harlingen geen treinen.
TT701 meldt natuurlijk weer 'vertraging NS Leeuwarden-Harlingen'quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
Nou is er toevallig een scootmobiel over in harlingen, las ik net op nu.nlquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
En op Zp-Odz:quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:40 schreef MREn het volgende:
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag overstekenquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.
En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent![]()
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaalquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek
EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
00:08 i Amersfoort 2 Zwolle Intercity 787 NSquote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
D'r zijn anders genoeg idioten die het niet weten hoor. Heb 't weleens meegemaakt dat een figuur om z'n trein te halen het spoor oversteekt, machinist waarschuwt snel de conducteur die die gast dus niet binnenlaat. Had hij nog een goeie verklaring waarom hij zomaar 't spoor overstak: "Dat wist ik niet hoor, dat dat niet mocht."quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
3 treinen kan inderdaad, omdat er tussen Gn - Zb dubbelspoor ligt. Tussen Zb en Nsch gaat het al veel lastiger. Vandaar dat hij Zb gaat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)
gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
Aanrijdingstrein blijkt de 12767 te zijn las ik ergensquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
hmm.. volgens mij reden ze nu nog 100, en zouden ze naar 120 willen gaan. (de cockpit heeft ook zo'n plaatje met "vmax 120")quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef Wadloper het volgende:
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar![]()
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
Tegen 19.30 kwamen de trein weer terug richting Enschede.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
[afbeelding]![]()
Gezelliquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:28 schreef JDude het volgende:
Dankzij twee tussen de bomen overstekende breezersnolletjes kon ik vandaag weer even ervaren hoe hard zoeen treintoeter klinkt.
de sneltrein met buffels haalde de 140 wel af en toe hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.
Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4![]()
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
En de laatste keer dat ik er was reed er nog DE-2 (mocht wel de hele rit van Tiel tot Arnhem in de cabine meerijden).quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Materieeltekort of andere problemen? Zijn die buffels niet nog allemaal van NSFS.quote:Op zaterdag 8 september 2007 03:07 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Maare wat is er toch aan de hand dan rond Zutphen dat ik NS Regio stellen door op Zutphen - Winterswijk zien?![]()
quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat trajectquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
laatste keer dat ik er was reed er eenquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat traject![]()
Die V'tjes gaan natuurlijk over Utrecht-Tiel![]()
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlenquote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
In elk geval boeiender dan mijn Sittard - Beek-Elsloo collectie.quote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...quote:
Dat is Plan T wat mij betreft (in elk geval na de grote revisie)...quote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...
En als je rechts kijkt zie je ook nog Sittard, Susteren, Echt, etc.quote:Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlen
quote:Op zondag 9 september 2007 12:45 schreef Socios het volgende:
Ja, ik zie ook een Roermond - Maastricht.
Goh, je meent het.quote:Op zondag 9 september 2007 13:41 schreef sjoeke het volgende:
Zo ben ik ook in Kesteren geweest eergisteren![]()
Leukquote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemenquote:Op zondag 9 september 2007 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf Hbf, 8 september 2007. 2 (!!) baks Talent 1007-2 van RegioBahn als stoptrein naar Kaarster See. Benieuwd waar ze die materieelinzet van afgekeken hebben...
veolia?quote:Op zondag 9 september 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Fles.
[..]
Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemen![]()
Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.quote:Op zondag 9 september 2007 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk
Nou ik
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?quote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.
rechtsonderin.... maar nu ik een tweede keer kijk zie ik dat het een rondreis is.... en dat mijn brein de schothorst erzelf bij bedacht heeft.... das namelijk heul niet te lezen.....quote:Op zondag 9 september 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Helaas, zo werkt het niet. Er mag in principe nooit iemand bij de machinist zitten (ook geen conducteur). Principes zijn er om van af te wijken, dus bestaan er cabinekaarten, een toegangsbewijs voor de cabine. Maar die krijg je dus niet zomaar...quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Nee. Als dat gezien wordt, heeft de mcn ontslag te pakken. In het verleden gebeurde dat nog weleens, en werd het gedoogd, maar sinds een aantal jaren ziet de IVW dat als een ernstige bedreiging voor de veiligheid aan boord.quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
In de ICE is het ook altijd wel geinigquote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:
[..]
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.quote:Op maandag 10 september 2007 05:09 schreef Wadloper het volgende:
En dan nog mag een machinist je weigeren om mee te rijden, ook al heb je zo'n kaart
quote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
Gordijntjes zal wel goedkoper zijn geweest dan het plaatsen van een cabinedeur waar je niet doorheen kunt kijken.quote:Op maandag 10 september 2007 07:33 schreef JDude het volgende:
[..]
In de Lintjes op Zutpen-Oldenzaal etc. kan het ook, mits de machinist het gordijntje open houdt.
Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?quote:Op maandag 10 september 2007 07:14 schreef Duvel het volgende:
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.
Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijdsquote:Op maandag 10 september 2007 08:25 schreef Peterselieman het volgende:
GTW'tje 317 rookte vanochtend lekker. Zal wel een probleem met een van de cilinders zijn.
bak koffie dan?quote:Op maandag 10 september 2007 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?
Maar nogmaals, die krijg je niet kado bij een bak bier of zo
Kan ookquote:Op maandag 10 september 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijds
Voor Zuidhorn laten ze dan de sneltrein richting Groningen afremmen naar 70 km/h en even over het andere spoor, in de tegenrichting dus, berijden, zodat dat iets beter wordt. Was vanochtend weer eens het geval en die trein was al een paar minuten vertraagd.quote:Op maandag 10 september 2007 10:21 schreef Bensel het volgende:
Pff, de 8.20 trein vanuit Winschoten zat behoorlijk vol.. Blijkbaar kunnen ze zelfs met 3 maal in het uur de stroom rezigers niet aan(of iedereen moest om dezelfde tijd op school zijn, wat niet ondenkelijk is) Vanuit kropswolde was duidelijk te merken dat de GTW moeite had met optrekken, door de gladde rails (had net geregend) en de overvolle trein
geen ideequote:Op maandag 10 september 2007 12:04 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand of en zo ja, wanneer er in deventer een nieuw perron geinstalleerd wordt? ben benieuwd!
dat gerucht deed toen de ronde dat die in 2008 er zou komen. helaas is het de laatste tijd nogal stil rondom dat gedoe. er zou ook een station in colmschate-zuid/epse en in deventer-platvoet komen. naar colmschate-zuid is toen onderzoek gedaan, maar volgens mij kwam daar uit dat er te weinig animo voor een station aldaar was. over deventer-platvoet heb ik nooit meer wat gehoord.quote:Op maandag 10 september 2007 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen ideeWaarom denk je dat? Het is wel wat krap met die 2 perronspoortjes alleen, maar echt nijpend is anders, toch?
Lijkt me geen directe noodzaak iig..
beide potentiele stations zouden dan liggen aan de ijssellijn idd (zwolle-nijmegen). echter staat daar op stationsweb.nl niets over te lezen bij de geplande stations. neem dan ook aan dat het geld ook wel redelijk op is van t samenwerkingsverband stedendriehoek. (gezien hun 4 nieuwe stations in 1 jaar tijd).quote:Op maandag 10 september 2007 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou dan aan de lijn naar Zutphen zijn of zo?
elke keer als ik met de intercity vanuit zutphen kom sta ik ALTIJD stil voor het station omdat de intercity naar Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam er dan nog staat.quote:Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
En bij de eerste de beste verstoring ligt alles in het honderd.quote:Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.quote:Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt idd vrij druk voor een sjoelbak met maar 2 vakjes
Ja maar goed, wat koop je daarvoor hmmquote:Op maandag 10 september 2007 13:26 schreef ghizzer het volgende:
[..]
is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |