SGMm als intercity Ut-Ah, das pas bijzonderquote:Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest![]()
SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellennquote:Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
oplappen dus!quote:Op donderdag 6 september 2007 06:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn![]()
Mischien heeft iemand van NSR dit topic mee zitten lezen, want dat Cxx een hogere huurprijs voor die treinen wilde betalen dan NSR had ik al aan het begin van dit topic gesteld.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Ik heb idd wel eens vaker DDAR met mDDM in Leeuwarden gezien, maar zeldzaam blijft het. Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.quote:Op donderdag 6 september 2007 07:27 schreef Socios het volgende:
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.
[afbeelding]
Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
quote:ROTTERDAM - Reizigers die met het openbaar vervoer die langs het Centraal Station in Rotterdam moeten, ondervinden nog tot in 2011 hinder van de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe station. Dat is een jaar langer dan verwacht.
De vertraging komt omdat ProRail de financiering van een kostenoverschrijding niet rond heeft, zo bleek donderdag tijdens een vergadering van de Rotterdamse raadscommissie Vervoer.
ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
De bouw van het nieuwe Centraal Station kost 500 miljoen euro, daar komt nu 53 miljoen euro bovenop. Daarvan is 10 miljoen euro voor rekening van de gemeente Rotterdam.
Verkeerswethouder Jeannette Baljeu zei dat die financiering rond is, evenals de 10 miljoen euro die het Rijk voor zijn rekening neemt.
Volgens haar is het wachten tot ProRail de financiering van de overige 33 miljoen euro bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bewerkstelligd.
SGMm is daar een hele uitzondering, maar de nieuwe koploper vind ik ook al vreemd tussen het spul van gemiddeld 30 jaar oudquote:Op woensdag 5 september 2007 23:21 schreef MREn het volgende:
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
aah noodrem trekkersquote:Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.
"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"
Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
Ik miste ze al afgelopen week in Hengeloquote:Op donderdag 6 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zonZijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Scherp opgemerkt! Dat moet inderdaad een .35 geweest zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
wtfquote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk, andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
![]()
![]()
![]()
wordt dus tijd voor nieuwen?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.quote:
Die autoslaaptrein heeft aardig gefikt.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de trein?
Oehquote:Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.
Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
iddquote:Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
OehDan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.quote:Jongen wordt gegrepen door trein en overlijdt
PUTTEN - Een 20-jarige man uit Kampen is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeval bij het treinstation in Putten. Hij probeerde het spoor over te steken en werd gegrepen door de intercity Nijkerk-Harderwijk. Dat heeft de politie donderdag laten weten.
Het ongeval gebeurde om 19.15 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de jongeman aan het eind van het met een schrikhek afgesloten perron naar beneden is gesprongen om in de richting van de iets verderop gelegen spoorwegoverweg te gaan. Hier stonden zijn klasgenoten met wie hij op een schoolkamp in Putten verbleef, te wachten bij de gesloten overwegbomen.
Het slachtoffer werd nadat een eerste trein richting Amersfoort gepasseerd was, gegrepen door de uit de andere richting komende intercity. Hij was op slag dood. Het treinverkeer is geruime tijd gestremd geweest. De klasgenoten zijn in een nabij gelegen horecagelegenheid door medewerkers van het Bureau Slachtofferhulp opgevangen. Het treinpersoneel is door de eigen dienst opgevangen.
Ze zouden hadden moeten weten dat de intercity's elkaar midden op de Veluwe kruisen en dat er wel eens heel erg snel een van de andere kant kan komen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
En als ze de financiëring niet rondkrijgen, dan laten ze een niet afgebouwd station staan?quote:ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.quote:Aanrijding-met persoon Harlingen Haven-Harlingen
Tussen Harlingen Haven en Harlingen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Harlingen Haven en Harlingen geen treinen.
TT701 meldt natuurlijk weer 'vertraging NS Leeuwarden-Harlingen'quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
Nou is er toevallig een scootmobiel over in harlingen, las ik net op nu.nlquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
En op Zp-Odz:quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:40 schreef MREn het volgende:
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag overstekenquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.
En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent![]()
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaalquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek
EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
00:08 i Amersfoort 2 Zwolle Intercity 787 NSquote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
D'r zijn anders genoeg idioten die het niet weten hoor. Heb 't weleens meegemaakt dat een figuur om z'n trein te halen het spoor oversteekt, machinist waarschuwt snel de conducteur die die gast dus niet binnenlaat. Had hij nog een goeie verklaring waarom hij zomaar 't spoor overstak: "Dat wist ik niet hoor, dat dat niet mocht."quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
3 treinen kan inderdaad, omdat er tussen Gn - Zb dubbelspoor ligt. Tussen Zb en Nsch gaat het al veel lastiger. Vandaar dat hij Zb gaat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)
gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
Aanrijdingstrein blijkt de 12767 te zijn las ik ergensquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
hmm.. volgens mij reden ze nu nog 100, en zouden ze naar 120 willen gaan. (de cockpit heeft ook zo'n plaatje met "vmax 120")quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef Wadloper het volgende:
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar![]()
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
Tegen 19.30 kwamen de trein weer terug richting Enschede.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
[afbeelding]![]()
Gezelliquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:28 schreef JDude het volgende:
Dankzij twee tussen de bomen overstekende breezersnolletjes kon ik vandaag weer even ervaren hoe hard zoeen treintoeter klinkt.
de sneltrein met buffels haalde de 140 wel af en toe hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.
Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4![]()
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
En de laatste keer dat ik er was reed er nog DE-2 (mocht wel de hele rit van Tiel tot Arnhem in de cabine meerijden).quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Materieeltekort of andere problemen? Zijn die buffels niet nog allemaal van NSFS.quote:Op zaterdag 8 september 2007 03:07 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Maare wat is er toch aan de hand dan rond Zutphen dat ik NS Regio stellen door op Zutphen - Winterswijk zien?![]()
quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat trajectquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
laatste keer dat ik er was reed er eenquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat traject![]()
Die V'tjes gaan natuurlijk over Utrecht-Tiel![]()
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlenquote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
In elk geval boeiender dan mijn Sittard - Beek-Elsloo collectie.quote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...quote:
Dat is Plan T wat mij betreft (in elk geval na de grote revisie)...quote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...
En als je rechts kijkt zie je ook nog Sittard, Susteren, Echt, etc.quote:Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlen
quote:Op zondag 9 september 2007 12:45 schreef Socios het volgende:
Ja, ik zie ook een Roermond - Maastricht.
Goh, je meent het.quote:Op zondag 9 september 2007 13:41 schreef sjoeke het volgende:
Zo ben ik ook in Kesteren geweest eergisteren![]()
Leukquote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemenquote:Op zondag 9 september 2007 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf Hbf, 8 september 2007. 2 (!!) baks Talent 1007-2 van RegioBahn als stoptrein naar Kaarster See. Benieuwd waar ze die materieelinzet van afgekeken hebben...
veolia?quote:Op zondag 9 september 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Fles.
[..]
Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemen![]()
Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.quote:Op zondag 9 september 2007 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk
Nou ik
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?quote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.
rechtsonderin.... maar nu ik een tweede keer kijk zie ik dat het een rondreis is.... en dat mijn brein de schothorst erzelf bij bedacht heeft.... das namelijk heul niet te lezen.....quote:Op zondag 9 september 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Helaas, zo werkt het niet. Er mag in principe nooit iemand bij de machinist zitten (ook geen conducteur). Principes zijn er om van af te wijken, dus bestaan er cabinekaarten, een toegangsbewijs voor de cabine. Maar die krijg je dus niet zomaar...quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Nee. Als dat gezien wordt, heeft de mcn ontslag te pakken. In het verleden gebeurde dat nog weleens, en werd het gedoogd, maar sinds een aantal jaren ziet de IVW dat als een ernstige bedreiging voor de veiligheid aan boord.quote:Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensenIk heb even een vraagje
Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
In de ICE is het ook altijd wel geinigquote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:
[..]
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.quote:Op maandag 10 september 2007 05:09 schreef Wadloper het volgende:
En dan nog mag een machinist je weigeren om mee te rijden, ook al heb je zo'n kaart
quote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine.Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
Gordijntjes zal wel goedkoper zijn geweest dan het plaatsen van een cabinedeur waar je niet doorheen kunt kijken.quote:Op maandag 10 september 2007 07:33 schreef JDude het volgende:
[..]
In de Lintjes op Zutpen-Oldenzaal etc. kan het ook, mits de machinist het gordijntje open houdt.
Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?quote:Op maandag 10 september 2007 07:14 schreef Duvel het volgende:
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.
Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijdsquote:Op maandag 10 september 2007 08:25 schreef Peterselieman het volgende:
GTW'tje 317 rookte vanochtend lekker. Zal wel een probleem met een van de cilinders zijn.
bak koffie dan?quote:Op maandag 10 september 2007 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?
Maar nogmaals, die krijg je niet kado bij een bak bier of zo
Kan ookquote:Op maandag 10 september 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijds
Voor Zuidhorn laten ze dan de sneltrein richting Groningen afremmen naar 70 km/h en even over het andere spoor, in de tegenrichting dus, berijden, zodat dat iets beter wordt. Was vanochtend weer eens het geval en die trein was al een paar minuten vertraagd.quote:Op maandag 10 september 2007 10:21 schreef Bensel het volgende:
Pff, de 8.20 trein vanuit Winschoten zat behoorlijk vol.. Blijkbaar kunnen ze zelfs met 3 maal in het uur de stroom rezigers niet aan(of iedereen moest om dezelfde tijd op school zijn, wat niet ondenkelijk is) Vanuit kropswolde was duidelijk te merken dat de GTW moeite had met optrekken, door de gladde rails (had net geregend) en de overvolle trein
geen ideequote:Op maandag 10 september 2007 12:04 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand of en zo ja, wanneer er in deventer een nieuw perron geinstalleerd wordt? ben benieuwd!
dat gerucht deed toen de ronde dat die in 2008 er zou komen. helaas is het de laatste tijd nogal stil rondom dat gedoe. er zou ook een station in colmschate-zuid/epse en in deventer-platvoet komen. naar colmschate-zuid is toen onderzoek gedaan, maar volgens mij kwam daar uit dat er te weinig animo voor een station aldaar was. over deventer-platvoet heb ik nooit meer wat gehoord.quote:Op maandag 10 september 2007 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen ideeWaarom denk je dat? Het is wel wat krap met die 2 perronspoortjes alleen, maar echt nijpend is anders, toch?
Lijkt me geen directe noodzaak iig..
beide potentiele stations zouden dan liggen aan de ijssellijn idd (zwolle-nijmegen). echter staat daar op stationsweb.nl niets over te lezen bij de geplande stations. neem dan ook aan dat het geld ook wel redelijk op is van t samenwerkingsverband stedendriehoek. (gezien hun 4 nieuwe stations in 1 jaar tijd).quote:Op maandag 10 september 2007 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou dan aan de lijn naar Zutphen zijn of zo?
elke keer als ik met de intercity vanuit zutphen kom sta ik ALTIJD stil voor het station omdat de intercity naar Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam er dan nog staat.quote:Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
En bij de eerste de beste verstoring ligt alles in het honderd.quote:Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.quote:Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt idd vrij druk voor een sjoelbak met maar 2 vakjes
Ja maar goed, wat koop je daarvoor hmmquote:Op maandag 10 september 2007 13:26 schreef ghizzer het volgende:
[..]
is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |