abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52971414
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest

SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
SGMm als intercity Ut-Ah, das pas bijzonder . En natuurlijk de meest rare combinatie blijft toch nog wel de 4211 in de 3700 .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2007 @ 23:18:41 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52971448
Waarom. ICM zit wel vaker in de 3700
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 september 2007 @ 23:21:05 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52971516
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52974170
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn
pi_52974333
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.

Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
  donderdag 6 september 2007 @ 07:29:54 #157
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52974340
Ik zag een paar dagen geleden SGMm in de nep-intercity Breda-Amsterdam.
Komt ook niet echt vaak voor .
pi_52974371
quote:
Op donderdag 6 september 2007 06:42 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn
oplappen dus!

de 3119 heeft nog wel een werkend motorblokkie denk ik
pi_52974459
Die is er al onderuit gehaald voor een ander stel van Veolia

Maar in principe zou de 3227 nog opgelapt kunnen worden, maar ik weet niet hoe Onnen en Eindhoven in de onderdelen zitten, want na 25 jaar begint de reserve natuurlijk wel op te raken
pi_52976696
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Mischien heeft iemand van NSR dit topic mee zitten lezen, want dat Cxx een hogere huurprijs voor die treinen wilde betalen dan NSR had ik al aan het begin van dit topic gesteld.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 10:30:28 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52976768
quote:
Op donderdag 6 september 2007 07:27 schreef Socios het volgende:
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.
[afbeelding]
Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
Ik heb idd wel eens vaker DDAR met mDDM in Leeuwarden gezien, maar zeldzaam blijft het. Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52980019
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.

"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"

Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52980154
quote:
ROTTERDAM - Reizigers die met het openbaar vervoer die langs het Centraal Station in Rotterdam moeten, ondervinden nog tot in 2011 hinder van de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe station. Dat is een jaar langer dan verwacht.

De vertraging komt omdat ProRail de financiering van een kostenoverschrijding niet rond heeft, zo bleek donderdag tijdens een vergadering van de Rotterdamse raadscommissie Vervoer.

ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.

De bouw van het nieuwe Centraal Station kost 500 miljoen euro, daar komt nu 53 miljoen euro bovenop. Daarvan is 10 miljoen euro voor rekening van de gemeente Rotterdam.

Verkeerswethouder Jeannette Baljeu zei dat die financiering rond is, evenals de 10 miljoen euro die het Rijk voor zijn rekening neemt.

Volgens haar is het wachten tot ProRail de financiering van de overige 33 miljoen euro bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bewerkstelligd.
pi_52980455
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef Dichterbijer het volgende:

[weer gekut van prutsrail]


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52983852
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:21 schreef MREn het volgende:
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
SGMm is daar een hele uitzondering, maar de nieuwe koploper vind ik ook al vreemd tussen het spul van gemiddeld 30 jaar oud . Ze hebben er trouwens een 2*Plan T intercity tussen rijden, ik hoop niet dat je die in de maandagmorgen spits aantreft .
pi_52985448
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.

"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"

Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
aah noodrem trekkers
pi_52988387
Vandaag weer eventjes een rondje gedraaid met de trein. Van Deventer Colmschate naar Almelo, naar Mariënberg, naar Zwolle, naar Kampen, naar Lelystad (bus), naar Almere Buiten, naar Utrecht CS, naar Amersfoort, naar Deventer Colmschate.

In totaal in 8 verschillende treinen gezeten, en maar liefst één keer gecontroleerd (toen ik de bus in stapte).

Ik zag in Amersfoort trouwens nog een blauwe Protos voorbij komen karren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 19:16:22 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52988448
Gelukkig rijden ze eindelijk instructieritten met die dingen, zodat ze binnenkort eindelijk op dienst kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52988630
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zon Zijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 september 2007 @ 20:06:17 #170
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52988911
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zon Zijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Ik miste ze al afgelopen week in Hengelo
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_52990816
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
Scherp opgemerkt! Dat moet inderdaad een .35 geweest zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:03:02 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52991726
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk , andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52993098
Verrek Peterselieman, nu je het zegt, ik zat vandaag in de 1500 in Apeldoorn te wachten op vertrek en de voorste DM'90 had geen bestickering voor Apeldoorn - Zutphen (achterste heb ik niet op gelet).
  donderdag 6 september 2007 @ 22:50:52 #174
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52993151
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk , andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
wtf Whehe, NS treinen in Winterswijk. Das lang geleden
Wat was de oorzaak daarvan?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:54:10 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993258
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52993335
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
wordt dus tijd voor nieuwen?
pi_52993362
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52993378
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wordt dus tijd voor nieuwen?
en nu goeien Talentjes of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:59:07 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993401
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wordt dus tijd voor nieuwen?
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.

Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 23:01:17 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993471
quote:
Die autoslaaptrein heeft aardig gefikt.

Gelukkig maar een paar koekblikken met schade
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 september 2007 @ 23:03:33 #181
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52993540
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.

Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
Oeh Dan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_52994564
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Oeh Dan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
idd

mischien moet je ze ff helpen
pi_52997978
quote:
Jongen wordt gegrepen door trein en overlijdt

PUTTEN - Een 20-jarige man uit Kampen is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeval bij het treinstation in Putten. Hij probeerde het spoor over te steken en werd gegrepen door de intercity Nijkerk-Harderwijk. Dat heeft de politie donderdag laten weten.

Het ongeval gebeurde om 19.15 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de jongeman aan het eind van het met een schrikhek afgesloten perron naar beneden is gesprongen om in de richting van de iets verderop gelegen spoorwegoverweg te gaan. Hier stonden zijn klasgenoten met wie hij op een schoolkamp in Putten verbleef, te wachten bij de gesloten overwegbomen.

Het slachtoffer werd nadat een eerste trein richting Amersfoort gepasseerd was, gegrepen door de uit de andere richting komende intercity. Hij was op slag dood. Het treinverkeer is geruime tijd gestremd geweest. De klasgenoten zijn in een nabij gelegen horecagelegenheid door medewerkers van het Bureau Slachtofferhulp opgevangen. Het treinpersoneel is door de eigen dienst opgevangen.
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:18:21 #184
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52998469
En geen van zijn klasgenoten zag of hoorde die IC aanstormen
pi_52999070
In Rotterdam Centraal wordt de forenzen een hart onder de riem gestoken Of zou dat voor de verbouwing zijn? Anyway:




Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 10:38:35 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53000104
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
Ze zouden hadden moeten weten dat de intercity's elkaar midden op de Veluwe kruisen en dat er wel eens heel erg snel een van de andere kant kan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53000820
Niet iedereen kan de treinenloop zo dromen als jij Selie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 11:15:08 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53000898
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.

En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:50:54 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53001819
quote:
ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
En als ze de financiëring niet rondkrijgen, dan laten ze een niet afgebouwd station staan?
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 11:55:32 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53001934
Het zal wel loslopen denk ik. De rijksoverheid moet gewoon bijpassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:03:27 #191
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53002115
Ongetwijfeld, maar ik vind het zo raar om er bouw voor stil te leggen. Helemaal als je je bedenkt dat een gemiddeld (spoor)wegbouwproject in Nederland de afgelopen jaren 10-15% duurder is uitgevallen dan begroot, dus ze hadden de extra kosten allang aan kunnen zien komen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:20:02 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53002511
Ik snap ook niet dat het ontbreken van 'maar' 30 miljoen het project een jaar kan vertragen, terwijl het project eigenlijk nog maar in de beginfase zit. Prorail zal wel niet willen schuiven met geldstromen, wat in principe best mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53002557
ja, ze kunnen makkelijk gewoon nu vast aan de gang lijkt me.

Erg handig ook dat dit nu INEENS blijkt, een dag nadat Opstelten het oude station gesloten heeft

Bovendien blijkt nergens ook maar een poging tot toelichting uit, waar die 53 miljoen "kostenoverschrijding" ineens vandaan komt.

Ik draai een dikke drol op prorail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:47:38 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53003089
quote:
Aanrijding-met persoon Harlingen Haven-Harlingen
Tussen Harlingen Haven en Harlingen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Harlingen Haven en Harlingen geen treinen.
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53003155
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:56:29 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53003283
Daarvoor kun je altijd nog even een van de parkeerpendelbussen even een rondje via het station laten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:00:34 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53004967
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
TT701 meldt natuurlijk weer 'vertraging NS Leeuwarden-Harlingen'
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:40:18 #198
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53006080
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:55:02 #199
136283 knars
Teethgrinder
pi_53007844
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
Nou is er toevallig een scootmobiel over in harlingen, las ik net op nu.nl ...
pi_53007893
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_53008652
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:40 schreef MREn het volgende:
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
En op Zp-Odz:


Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:36:18 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010522
Slechte fotolijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:49 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010660
Maar straks eens kijken hoe ze dat bij terugkomst willen doen, ik ebn dan toch op het station alhier.

19:55 binnen op spoor 2, terwijl je daar net 6 bakken kwijt kunt. Op het enige lange spoor 4, staat dan de IC naar Shl.

gokje van mij: IC naar Shl met max. 6 bakken van spoor 2 of 3 en die IRM's binnen op 4. Of ze moeten maar met een solo zesje rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53010827
We zullen zien, ik ga mee van Aml tot Es
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:50:50 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010879
Leuk, ik wilde in Es de 1674 nemen

Mijn gok is dat de 1674 van sp. 2 of 3 gaat vertrekken, aangezien dat ding planmatig met een solo viertje moet rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53010988
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.

En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
pi_53011181
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek

EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
pi_53011414
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek

EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)

gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:00:02 #209
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53012536
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
00:08 i Amersfoort 2 Zwolle Intercity 787 NS
00:16 Nijkerk
00:27 Harderwijk
00:50 i Zwolle 3a

Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:25:10 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_53013201
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
D'r zijn anders genoeg idioten die het niet weten hoor. Heb 't weleens meegemaakt dat een figuur om z'n trein te halen het spoor oversteekt, machinist waarschuwt snel de conducteur die die gast dus niet binnenlaat. Had hij nog een goeie verklaring waarom hij zomaar 't spoor overstak: "Dat wist ik niet hoor, dat dat niet mocht."
pi_53013468
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)

gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
3 treinen kan inderdaad, omdat er tussen Gn - Zb dubbelspoor ligt. Tussen Zb en Nsch gaat het al veel lastiger. Vandaar dat hij Zb gaat.

En dat laatste klopt helemaal!
pi_53013480
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]
Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
Aanrijdingstrein blijkt de 12767 te zijn las ik ergens Gereden met de stellen 4043 en 4028. De 4028 stond in Groningen vandaag als Geen Dienst, dus ik denk dat de 4043 deze man geraakt heeft
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:44:30 #213
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53013569
Ik geloof je meteen

Doelde meer op het feit dat er geen intercity stopt op Nijkerk en Harderwijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 20:21:10 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53014343
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53015347
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
hmm.. volgens mij reden ze nu nog 100, en zouden ze naar 120 willen gaan. (de cockpit heeft ook zo'n plaatje met "vmax 120")
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_53015492
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 21:11:38 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53015528
Dat plaatje met Vmax 120 zegt niets, want ik heb wel een foto liggen waar Vmax 140 op staat. De stellen die deze week afgeleverd zijn, hebben ook Vmax 140 staan. De rest van de stellen heeft Vmax 120 staan. Vergeet niet dat op de meeste trajecten de Vmax 100 is en maar op enkele stukken is het 120 of 140. Voor de sneltrein tussen Lw en Gn is 140 essentieel, omdat daarmee genoeg tijd gewonnen wordt om een iets langere stop in Buitenpost en de iets krappere rijtijden van de sneltrein richting Groningen te compenseren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 21:16:10 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53015649
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef Wadloper het volgende:
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.

Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53016337
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]
Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
[afbeelding]
Tegen 19.30 kwamen de trein weer terug richting Enschede.

Hier komt ie in een slakkegang door station Wierden zetten.



Een uur later (en 25 km verder op de fiets) komt deze Cargo door Station Rijssen rijden.


Snel gevolgd door de 2X Virm die weer LM terug gaan.
pi_53017662
Hier nog te Ehv, als extra trein:



Daarnaast werden nog een aantal 1900'en gereden naar Roermond, waarbij er een pendeltrein reed Ehv - Venlo. Dat de trein van 16.32 (i.v.m. overstap 16.36) dan met 2x plan V gereden wordt (de 1900 reed tot Ehv, met 12x ICRm) ...



Ach ja, het zag er gezellig uit. Veel volk nam de trein niet. Niet alleen omdat ie vol was, maar ook omdat het de stopper naar Deurne leek te zijn.
pi_53018218
Voor mij stond er vandaag een middagje Kesteren op het programma.


De perrons en het emplacement.


Trein 31151 zojuist vertrokken om even voor 16.00u richting Arnhem.


Het station, helaas geen loket aanwezig.


Trein 31153 vlak voor aankomst in Kesteren.


Trein 31158 vlak na vertrek uit Kesteren.


Trein 31160 zojuist gearriveerd op station Kesteren om vervolgens om 17.03u naar eindbestemming Tiel te vertrekken.


Vier keer (4 x!?) Plan V gereedstaande voor vertrek op station Tiel als trein 6060 om 17.21u richting Utrecht CS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 07-09-2007 22:53:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 22:55:08 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53018481
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53018819
Ja, heb het wel getroffen met lange treinen vandaag, tussen Zwolle en Utrecht Centraal in IC 546 ook al 15 bakken ICM.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 23:10:25 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53018937
Dat is standaard. 9 uit Leeuwarden en 6 uit Groningen of is het in tegenstelling tot de 542 wel andersom?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53019153
Andersom inderdaad, 9 uit Groningen en 6 uit Leeuwarden. Wel goed dat ze lekker koppelen in Zwolle. Waarom worden er tegenwoordig zoveel treinenseries ´apart´ gereden terwijl dat qua lengte van de trein helemaal niet nodig is? Bijvoorbeeld IC 542 (Vertrek van Utrecht Centraal om 18.17u naar Leeuwarden en 18.20u naar Groningen). Zoiets kan toch makkelijk gecombineerd net als ´vroeger´? Samen waren die treinen nog korter dan IC 546...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 23:22:37 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53019264
Je bedoelt de 565 en de 12565. Tsja het kan voorkomen dat het zo is, maar vergeet ook niet dat er een zwikje koplopers in revisie is en dat niet alle koplopers dagelijks in de NO rijden, wat betekent dat treinen wel eens korter kunnen zijn dan ze planmatig moeten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:24:46 #227
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_53019323
Mij viel op dat er tijdens het splitsen in Sittard vandaag iets mis ging => In plaats van dat slechts het achterste gedeelte naar Heerlen zich even achteruit zet om los te komen van het voorste gedeelte reed de hele trein een meter achteruit.

Nu is dat an sich niet zo noemenswaardig, maar hetzelfde akkefietje deed zich n minuutje later voor met geopende deuren. Gelukkig dat iedereen al ingestapt was, moet er niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren. Vooral bij mensen die slecht ter been zijn of bij evt rolstoelbruggen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:28:07 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53019440
Dankzij twee tussen de bomen overstekende breezersnolletjes kon ik vandaag weer even ervaren hoe hard zoeen treintoeter klinkt .
pi_53021832
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:28 schreef JDude het volgende:
Dankzij twee tussen de bomen overstekende breezersnolletjes kon ik vandaag weer even ervaren hoe hard zoeen treintoeter klinkt .
Gezelli
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.

Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
de sneltrein met buffels haalde de 140 wel af en toe hoor

hoehard die spurter dat doet weet ik niet
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?
  zaterdag 8 september 2007 @ 03:07:20 #230
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_53023147
Maare wat is er toch aan de hand dan rond Zutphen dat ik NS Regio stellen door op Zutphen - Winterswijk zien?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_53024592
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.
pi_53025011
Live webcam bij een Prorail verbouwing:
Windows Media Player link: mms://intromedia2.introweb.nl/brouwervaart
De website: http://www.spoorbrughaarlem.nl/
pi_53025853
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.
En de laatste keer dat ik er was reed er nog DE-2 (mocht wel de hele rit van Tiel tot Arnhem in de cabine meerijden).
pi_53026692
Gisteren vanaf Amsterdam via Arnhem, Tiel en Geldermalsen naar Roermond. Veteranen treinen kijken. Wat een hoop oudere! Was ontzettend gezellig. Mensen van het rode kruis en veel extra NS mensen aanwezig. Vooral de speciale stationsomroep was subliem!
Een zwoele Limburgse stem die alle treinen aankondigd.
"thans komt op spoor 1 de extra trein naar Den Haag Centraal binnen, houd u voldoende afstand tot de perronrand".
Wel opvallend trouwens dat de treinen uit de serie 800 allemaal met 10 bakken VIRM reed ipv 12. Dat was zeker niet overbodig geweest.
De extra treinen naar Den Haag C werden uiteraard gereden met ICK. De extra treinen naar Enschede en Groningen welke ik gezien heb werden beide gereden met 12 bakken VIRM.
Ook op de Maaslijn was het erg gezellig. Ik heb alles daar met 4 bakken Maasloper gezien wat aardig druk was.
Ik heb toen de extra trein naar Groningen genomen vanaf Roermond. Heel gezellig met de medaille trein. Geweldig sfeertje..!!
Om 17.22 nam ik dus de IC vanaf Roermond naar Groningen met een geplande aankomsttijd van 21.56..!! 4 uur en 34 minuten rijtijd! In de NS planner staat die op 3.46 en dan heb je nog een overstap van 28 min op Utrecht. Met mazzel en een sprintje haal je die ook nog en haal je Groningen in 2.45 ofzo.
Alle veteranen waren dan ook aan het klagen over de rijsnelheid maar de de opmerking "De oudjes hebben toch niks te doen" was iedereen aan het lache!
Bij Utrecht ben ik van ellende maar uitgestapt. Normale reistijd Roermond-Utrecht 1.24. Medaille trein naar Groningen deed er 2.13 over. We gingen wel 8 keer aan de kant ofzo. Toen ik uitgestapt was zag ik dat de achterste twee bakken compleet verlaten waren. Ook waren er een aantal niet-veteranten waaronder ik in de trein. Een aantal daarvan dacht "snel" te zijn door die extra trein te nemen wat een lol
pi_53026693
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 03:07 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Maare wat is er toch aan de hand dan rond Zutphen dat ik NS Regio stellen door op Zutphen - Winterswijk zien?
Materieeltekort of andere problemen? Zijn die buffels niet nog allemaal van NSFS.

Trouwens heb wel is 6*Plan V zien rijden .
pi_53027323
Er gaan geruchten dat Zwijndrecht een 2e station krijgt genaamd: Zwijndrecht Bakestein. Weet iemand daar meer over?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53027848
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 september 2007 @ 19:24:03 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53034740
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat traject

Die V'tjes gaan natuurlijk over Utrecht-Tiel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53035633
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat traject

Die V'tjes gaan natuurlijk over Utrecht-Tiel
laatste keer dat ik er was reed er een lint
pi_53038730
Vandaag naar TIel: Virm's! Vanwege Appelpop en de Corso... das nog eens lekker rijden op dat stukje...
pi_53039611
Nou, sjonge, virm, GENIETEN.

of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53041606


Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?
pi_53042397
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]

Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlen
pi_53044794
Ook nog een paar keer richting Sittard.
  zondag 9 september 2007 @ 11:58:18 #245
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_53046246
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]

Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?
In elk geval boeiender dan mijn Sittard - Beek-Elsloo collectie.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_53046393
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, sjonge, virm, GENIETEN.

of zo
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...
  zondag 9 september 2007 @ 12:10:25 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53046498
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...
Dat is Plan T wat mij betreft (in elk geval na de grote revisie)...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53046688
Beide is prut... we zullen met het nieuwe materieel vooruit gaan ook al zal dat ook niet altijd even lekker zitten. Zie de SGMm
pi_53046768
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef Gutz het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlen
En als je rechts kijkt zie je ook nog Sittard, Susteren, Echt, etc.
Ik ben wel fan van het station in Susteren..
pi_53047122
Ja, ik zie ook een Roermond - Maastricht.
pi_53047411
Ik heb nog heel veel kaartjes Zwijndrecht-Usquert liggen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 9 september 2007 @ 13:22:15 #252
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_53047795
Tofste treinkaartje dat ik in mijn collectie heb vind ik toch wel mijn volgestempelde/geschreven interrail en een scheefgedrukte MAV (Hongarije) reservering voor EC 1204 (Hafas zegt IC) van Balatonszemes naar Ljubljana. Het rijtuig dat op onze reservering stond ontbrak namelijk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_53048089
Dat was een uitstapje met school, maar al mijn verder tripjes doe ik tegenwoordig natuurlijk gewoon met mijn OVtje..
Zo ben ik ook in Kesteren geweest eergisteren, was jij niet die jongen met die witte jas?
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:45 schreef Socios het volgende:
Ja, ik zie ook een Roermond - Maastricht.
pi_53050204
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:41 schreef sjoeke het volgende:
Zo ben ik ook in Kesteren geweest eergisteren
Goh, je meent het.
  zondag 9 september 2007 @ 16:06:49 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_53051155
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]

Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?
Leuk

Nou ik




Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53052575
ook Leuk!
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk

Nou ik
pi_53056352

Merk en type: Protos
Eigenaar: Fahrzeug Technik Dessau AG
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Amersfoort
Datum: 8 september 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: gaat vanaf 10 september op de valleilijn rijden; met dank aan Dr.Flash en Peterselieman voor de informatie
  zondag 9 september 2007 @ 20:16:40 #258
86072 thatsme
and That's you!
pi_53056823
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk

Nou ik


I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 9 september 2007 @ 21:09:20 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_53058326
Gronau, 8 september 2007. 3-baks Talent van de Prignitzer Eisenbahn op weg naar Dortmund Hbf.




Gronau, 8 september 2007. Een vuurloos locje uit 1911 on static display op het stationsplein




Altenberge, 8 september 2007. DB Regio Talent 643 555 onderweg richting Enschede.




Osnabrück Hbf, 8 september 2007. Dieselloc 232 223 (een "Lyudmila") staat op een zijspoor met 2 enigmatische wagentjes.




Osnabrück Hbf, 8 september 2007. Talent van de NordWestBahn staat klaar als stoptrein naar Bielefeld.



De NWB beschikt over een ongebruikelijk luxueuze uitvoering van de Talent, bijvoorbeeld voorzien van
invalidentoilet, frisdrankblikkenautomaat, kaartautomaat, en zelfs radio per zitplaats, ook in 2e klas. 6 kanalen zijn er te ontvangen, maar aangezien ik geen koptelefoon of dopjes mee had heb ik het aanbod niet kunnen beoordelen.




Station Brackwede (D), iets ten zuidwesten van Bielefeld, aan de lijnen naar Osnabrück en Hamm.




Bielefeld Hbf, 8 september 2007. Eloc 146 011 komt binnen uit Minden met aan de haak een sleep dubbeldeksrijtuigen als RegionalExpress naar Düsseldorf Hbf.




Düsseldorf Hbf, 8 september 2007. 2 (!!) baks Talent 1007-2 van RegioBahn als stoptrein naar Kaarster See. Benieuwd waar ze die materieelinzet van afgekeken hebben...

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 september 2007 @ 21:32:26 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53059028
Nice, Fles.
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf Hbf, 8 september 2007. 2 (!!) baks Talent 1007-2 van RegioBahn als stoptrein naar Kaarster See. Benieuwd waar ze die materieelinzet van afgekeken hebben...
Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53059102
Vette foto´s, krijg al helemaal zin om ook weer een rondje Duitsland te maken.
pi_53059461
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Fles.
[..]

Tsja, ik kan wel een rijtje vervoerders opnoemen
veolia?
pi_53061184
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk

Nou ik


[afbeelding]

[afbeelding]
Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.

Wat ik overigens vaag vind.... aan de voordeelurenkaart kan je helemaal niet zien dat het een voordeeluren kaart is. Het staat er iig niet met text op. Netzoals de geldigheid als voordeelurenkaart er niet op is vermeld. Alleen die van de chip. Ik vind het maar een vaag ding.
  zondag 9 september 2007 @ 22:51:00 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_53061339
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Utrecht CS => Utrecht CS, via schothorst...... koop gewoon een retour man.
Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53061530
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet waar jij zoeen kaartje ziet liggen, maar ik ben al een tijdje bekend met het fenomeen "retour". Hier zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. Maar waar zie jij zo'n kaartje liggen?
rechtsonderin.... maar nu ik een tweede keer kijk zie ik dat het een rondreis is.... en dat mijn brein de schothorst erzelf bij bedacht heeft.... das namelijk heul niet te lezen.....
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 september 2007 @ 22:59:58 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53061576
Ik zie wel enkele rondreis kaartjes liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 september 2007 @ 23:01:40 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_53061618
Ah nee okee

dat is trouwens een rondreis Utrecht - Utrecht via Amersfoort en Amsterdam, met Pimpel expres tussen laatstgenoemde steden. Altijd leuk op een vrijdagavondje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53061816
Beste mensen Ik heb even een vraagje Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 9 september 2007 @ 23:12:12 #269
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53061896
Misschien als je pa er werkt. Ik kan me niet voorstellen dat ze die op vertoon van ID aan Jan en alleman meegeven. Je kunt proberen in een overvolle Veoliasloper te stappen, daar vervoeren ze reizigers in de cabine .
pi_53062477
Locomotief ontspoord Rijssen

Bij het station Rijssen is zondagmiddag een locomotief van een goederentrein ontspoord.

De locomotief kwam op een wissel naast het spoor terecht. Niemand raakte gewond. De trein werd ingezet bij werkzaamheden aan het spoor. Het moest de rails roestvrij maken, omdat er langer dan een etmaal geen trein over had gereden. Naar verwachting is de wissel bij Rijssen maandagmorgen bij de start van de diensregeling weer in gebruik.


Bron : http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=77087&cat=1
  zondag 9 september 2007 @ 23:53:12 #271
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_53063033
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensen Ik heb even een vraagje Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine. Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 10 september 2007 @ 05:05:07 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53065465
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensen Ik heb even een vraagje Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Helaas, zo werkt het niet. Er mag in principe nooit iemand bij de machinist zitten (ook geen conducteur). Principes zijn er om van af te wijken, dus bestaan er cabinekaarten, een toegangsbewijs voor de cabine. Maar die krijg je dus niet zomaar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53065471
En dan nog mag een machinist je weigeren om mee te rijden, ook al heb je zo'n kaart
pi_53065755
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:08 schreef Robin2130 het volgende:
Beste mensen Ik heb even een vraagje Ik heb nog nooit meegereden met een mcn. Het schijnt zo te zijn dat je zoiets kan regelen bij de NS (een pasje aanvragen op vertoon van je ID kaart) Is dat zo of niet?
Nee. Als dat gezien wordt, heeft de mcn ontslag te pakken. In het verleden gebeurde dat nog weleens, en werd het gedoogd, maar sinds een aantal jaren ziet de IVW dat als een ernstige bedreiging voor de veiligheid aan boord.

Maar probeer het rustig hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53065759
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:

[..]

Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine. Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.
In de ICE is het ook altijd wel geinig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 september 2007 @ 07:14:38 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53065784
quote:
Op maandag 10 september 2007 05:09 schreef Wadloper het volgende:
En dan nog mag een machinist je weigeren om mee te rijden, ook al heb je zo'n kaart
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 10 september 2007 @ 07:33:48 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53065862
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef Eix het volgende:

Je kan vaker in Duitse treinen meekijken door een ruit bij de cabine. Dit kan ook tot zover ik weet bij de GTW's van Arriva en bij de Talents van de Euregiobahn (Heerlen - Aachen). En nog op Enschede - Gronau vermoed ik.

In de Lintjes op Zutpen-Oldenzaal etc. kan het ook, mits de machinist het gordijntje open houdt .
pi_53065876
In de Koploper kan het ook, zolang ze nog niet dichtgelast zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 08:24:02 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53066168
quote:
Op maandag 10 september 2007 07:33 schreef JDude het volgende:

[..]


In de Lintjes op Zutpen-Oldenzaal etc. kan het ook, mits de machinist het gordijntje open houdt .
Gordijntjes zal wel goedkoper zijn geweest dan het plaatsen van een cabinedeur waar je niet doorheen kunt kijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 08:25:19 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53066181
GTW'tje 317 rookte vanochtend lekker. Zal wel een probleem met een van de cilinders zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53066494
quote:
Op maandag 10 september 2007 07:14 schreef Duvel het volgende:
Dat ook nog ja! Maar IVW kan volgens mij geen punt maken als je een geldige cabinekaart hebt.
Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?

Maar nogmaals, die krijg je niet kado bij een bak bier of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53066778
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:25 schreef Peterselieman het volgende:
GTW'tje 317 rookte vanochtend lekker. Zal wel een probleem met een van de cilinders zijn.
Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijds
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53068071
Pff, de 8.20 trein vanuit Winschoten zat behoorlijk vol.. Blijkbaar kunnen ze zelfs met 3 maal in het uur de stroom rezigers niet aan (of iedereen moest om dezelfde tijd op school zijn, wat niet ondenkelijk is) Vanuit kropswolde was duidelijk te merken dat de GTW moeite had met optrekken, door de gladde rails (had net geregend) en de overvolle trein
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_53068099
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, waar dient zo'n kaart anders voor, niewaar?

Maar nogmaals, die krijg je niet kado bij een bak bier of zo
bak koffie dan?

ik houd t wel bij BahnTV dan :'D kost me niks
pi_53069233
kan je beter eerst even www.trainmagazine.nl leegslurpen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 11:30:55 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53069381
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verstopt luchtfilter, doet het ook goed meestentijds
Kan ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 11:34:04 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53069451
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:21 schreef Bensel het volgende:
Pff, de 8.20 trein vanuit Winschoten zat behoorlijk vol.. Blijkbaar kunnen ze zelfs met 3 maal in het uur de stroom rezigers niet aan (of iedereen moest om dezelfde tijd op school zijn, wat niet ondenkelijk is) Vanuit kropswolde was duidelijk te merken dat de GTW moeite had met optrekken, door de gladde rails (had net geregend) en de overvolle trein
Voor Zuidhorn laten ze dan de sneltrein richting Groningen afremmen naar 70 km/h en even over het andere spoor, in de tegenrichting dus, berijden, zodat dat iets beter wordt. Was vanochtend weer eens het geval en die trein was al een paar minuten vertraagd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53069685
gisteren was ik even op station Rees-Empel om iemand weg te brengen. Helaas geen foto gemaakt, maar het is een mooi stationnetje. Zoals veel kleine Duitse stations niet al te best onderhouden. Met name het achterste gedeelte van de perronstrook die tussen de sporen in zit. Grappig is wel het wachthuisje/abri. Het deed me meteen denen aan Playmobil. Oh ja.. er rijden ook best leuke treinen. Voor iemand uit de zuid-achterhoek wel de moeite waard om even zo'n 10-20 km. rijden om treinen te spotten.

even een foto die ik gegoogled heb om een indruk van t onderhoud van dit station te geven.

http://images1.fotopic.net/?iid=y86gg5&outx=0&quality=80&noresize=1

wat dat betreft mogen we in Nederland niet mopperen.

[ Bericht 17% gewijzigd door ghizzer op 10-09-2007 11:55:12 ]
pi_53069999
weer zo'n schijthost waar je niet naar mag linken

begin dan geen hostingsite zou je denken

Maar goed, ik kent het wel waar je op doelt (het heet overigens Empel-Rees ) Dergelijke botanische weelderigheid is nog niks hoor, voor Duitse begrippen. Je moet voor de gein eens het opstelterrein tussen Kohlscheid en Aachen West langs rijden, daar schieten de berken 5 meter hoog uit het spoor, en nog wel hoger ook. Eigenlijk is dat bij alle Duitse steden wel zo. Het opstelterrein bij Duisburg is ook één grote jungle. Dat hoort daar gewoon, blijkbaar. Ik vind het wel wat hebben hoor, lekkere schrale ranzige zooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53070123
trouwens.. zelf ben ik niet echt een treinenspotter in de zin van nummers en shit opschrijven. weet wel wat IRM, Plan T en V is, maar daar houdt het ook wel mee op. ja.. weet zo ongeveer wel wat er op welke trajecten rijdt (heb een OV he ). weet iemand of en zo ja, wanneer er in deventer een nieuw perron geinstalleerd wordt? ben benieuwd!
pi_53070288
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:04 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand of en zo ja, wanneer er in deventer een nieuw perron geinstalleerd wordt? ben benieuwd!
geen idee Waarom denk je dat? Het is wel wat krap met die 2 perronspoortjes alleen, maar echt nijpend is anders, toch? Lijkt me geen directe noodzaak iig..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53070385
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

geen idee Waarom denk je dat? Het is wel wat krap met die 2 perronspoortjes alleen, maar echt nijpend is anders, toch? Lijkt me geen directe noodzaak iig..
dat gerucht deed toen de ronde dat die in 2008 er zou komen. helaas is het de laatste tijd nogal stil rondom dat gedoe. er zou ook een station in colmschate-zuid/epse en in deventer-platvoet komen. naar colmschate-zuid is toen onderzoek gedaan, maar volgens mij kwam daar uit dat er te weinig animo voor een station aldaar was. over deventer-platvoet heb ik nooit meer wat gehoord.
pi_53070412
Dat zou dan aan de lijn naar Zutphen zijn of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53070483
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou dan aan de lijn naar Zutphen zijn of zo?
beide potentiele stations zouden dan liggen aan de ijssellijn idd (zwolle-nijmegen). echter staat daar op stationsweb.nl niets over te lezen bij de geplande stations. neem dan ook aan dat het geld ook wel redelijk op is van t samenwerkingsverband stedendriehoek. (gezien hun 4 nieuwe stations in 1 jaar tijd).

zelf zit ik in deventer op kamers en toen is er wel gezegd dat dat 2de perron er wel zou komen. echter blijkt dat nog uit niets. zal met de ruimte denk ik ook wel krap worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 12:46:26 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53071049
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53071327
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
elke keer als ik met de intercity vanuit zutphen kom sta ik ALTIJD stil voor het station omdat de intercity naar Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam er dan nog staat.

in de spits:
2x intercity naar enschede
2x stoptrein naar almelo
2x intercity naar nijmegen
2x intercity naar zwolle
2x stoptrein naar apeldoorn
3x intercity naar amsterdam/schiphol/den haag/rotterdam
2x extra intercity amsterdam-deventer v.v.
soms nog internationale trein en goederentreinen (vooral die shit van essent naar zwolle en goederentransport richting rheine).

dus zeg maar 16 treinen per uur met 2 perrons (want de goederentreinen rijden niet altijd op die andere sporen er langs. de intercity naar schiphol/den haag/rotterdam/amsterdam staat altijd 4 minuten stil. kun je wel nagaan hoe druk het op deventer kan zijn met zo'n geringe capaciteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ghizzer op 10-09-2007 13:14:23 ]
pi_53071512
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De enige treinserie die momenteel echt last van de geringe perroncapaciteit in Deventer heeft, is de 1500. Deze laten ze in Apeldoorn extra lang wachten, zodat een 1600 of 1700 er dan voorbij kan richting oosten. Pas daarna vertrekt de 1500 uit Apeldoorn richting eindpunt Deventer. Je ziet dan ook dat de 1500 in Apeldoorn leegstroomt en de mensen de 1600 of 1700 nemen, die dan behoorlijk vol wordt.
En bij de eerste de beste verstoring ligt alles in het honderd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 13:12:09 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53071523
Klinkt idd vrij druk voor een sjoelbak met maar 2 vakjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53071780
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt idd vrij druk voor een sjoelbak met maar 2 vakjes
is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.
pi_53074715
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:26 schreef ghizzer het volgende:

[..]

is 't ook. maar feit blijft wel.. het station van deventer ziet er best leuk uit.
Ja maar goed, wat koop je daarvoor hmm

Aan de buitenkant kom je toch zelden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53076663
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')