Gisteren vanaf Amsterdam via Arnhem, Tiel en Geldermalsen naar Roermond. Veteranen treinen kijken. Wat een hoop oudere! Was ontzettend gezellig. Mensen van het rode kruis en veel extra NS mensen aanwezig. Vooral de speciale stationsomroep was subliem!
Een zwoele Limburgse stem die alle treinen aankondigd.
"thans komt op spoor 1 de extra trein naar Den Haag Centraal binnen, houd u voldoende afstand tot de perronrand".
Wel opvallend trouwens dat de treinen uit de serie 800 allemaal met 10 bakken VIRM reed ipv 12. Dat was zeker niet overbodig geweest.
De extra treinen naar Den Haag C werden uiteraard gereden met ICK. De extra treinen naar Enschede en Groningen welke ik gezien heb werden beide gereden met 12 bakken VIRM.
Ook op de Maaslijn was het erg gezellig. Ik heb alles daar met 4 bakken Maasloper gezien wat aardig druk was.
Ik heb toen de extra trein naar Groningen genomen vanaf Roermond. Heel gezellig met de medaille trein. Geweldig sfeertje..!!
Om 17.22 nam ik dus de IC vanaf Roermond naar Groningen met een geplande aankomsttijd van 21.56..!!
![]()
4 uur en 34 minuten rijtijd!
![]()
In de NS planner staat die op 3.46 en dan heb je nog een overstap van 28 min op Utrecht. Met mazzel en een sprintje haal je die ook nog en haal je Groningen in 2.45 ofzo.
Alle veteranen waren dan ook aan het klagen over de rijsnelheid maar de de opmerking "De oudjes hebben toch niks te doen"
![]()
was iedereen aan het lache!
Bij Utrecht ben ik van ellende maar uitgestapt. Normale reistijd Roermond-Utrecht 1.24. Medaille trein naar Groningen deed er 2.13 over. We gingen wel 8 keer aan de kant ofzo. Toen ik uitgestapt was zag ik dat de achterste twee bakken compleet verlaten waren. Ook waren er een aantal niet-veteranten waaronder ik in de trein. Een aantal daarvan dacht "snel" te zijn
![]()
door die extra trein te nemen
![]()
wat een lol