abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52935032

Een klein feestje! Want hier is alweer deel 80 van het succesvolle treinentopic! Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:03:27 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52935257
ICE ligt eruit vanwege een brandje in Emmerich. Flinke fik of dicht langs het spoor?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_52935580
Alweer?
pi_52935585
Lijkt het nou zo, of zit er een foutje in de OP?

Qua teksten door plaatjes heen?
Trots van het Noorden!
pi_52935657
Het lijkt om deze fik te gaan, volgens mij.
pi_52936085
Krijg net dit mailtje van NS Gevonden Voorwerpen

Subject: We hebben uw verloren tijd teruggevonden!
quote:
Geachte heer Fles,

U kent reeds de voordelen van internationaal reizen met de hogesnelheidstrein. En om uw reistijd voortaan nog beter te benutten hebben we een speciale aanbieding voor u: twee uur lang gratis vergaderen in de NS Hispeed Lounge ter waarde van ¤50. Zo maakt u zelfs van uw wachttijd werktijd.

Ga naar nsinternationaal.nl/gevondenvoorwerpen en ervaar zelf dat bij NS Internationaal reistijd geen verloren tijd is.

Met vriendelijke groeten

O. Wijstijd
Hoofd afdeling Gevonden voorwerpen NS Internationaal
Zullen we daar eens een meet gaan houden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:50:56 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52936270
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg net dit mailtje van NS Gevonden Voorwerpen

Subject: We hebben uw verloren tijd teruggevonden!
[..]

Zullen we daar eens een meet gaan houden?
Welk een waanzin... Waar kun je die lounges vinden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52936424
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:17 schreef Kriebbel het volgende:
Lijkt het nou zo, of zit er een foutje in de OP?

Qua teksten door plaatjes heen?
neuh, gewoon een kwestie van browsergebruik
pi_52936479
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef Duvel het volgende:
Welk een waanzin... Waar kun je die lounges vinden?
quote:
De NS Hispeed lounge bevindt zich op perron 2A naast de stationsrestauratie op Amsterdam Centraal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:07:42 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936495
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg net dit mailtje van NS Gevonden Voorwerpen

Subject: We hebben uw verloren tijd teruggevonden!
[..]

Zullen we daar eens een meet gaan houden?
Goed idee, maar dan moeten we wel de nodige alcoholische versnaperingen er bij hebben natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52936524
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, maar dan moeten we wel de nodige alcoholische versnaperingen er bij hebben natuurlijk
quote:
De NS Hispeed Lounge biedt u onder meer:

* een prettige werktafel met stroomvoorziening voor bijvoorbeeld uw laptop
* een leestafel met een uitgebreide collectie (internationale) kranten en magazines
* een zelfbedieningsbar met gratis drankjes zoals koffie, thee, bier en wijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:12:28 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936534
Volgens de berichten op Somda lijkt het er steeds meer op dat xx Amf-Ed tijdelijk met wadjes gaat rijden en dat de Barneveld Noordpendel gewoon met een V'tje gereden gaat worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:14:09 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936546
Dan mogen ze die bar wel goed gevuld hebben, als we er met z'n allen gaan zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52936569
je bedoelt "iemand heeft ooit zoiets gedacht, en iedereen wauwelt elkaar nu na"?

zie ook die klucht met Plan U op de Maaslijn vorig jaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52936668
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de berichten op Somda lijkt het er steeds meer op dat xx Amf-Ed tijdelijk met wadjes gaat rijden en dat de Barneveld Noordpendel gewoon met een V'tje gereden gaat worden.
Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:29:02 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936711
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
je bedoelt "iemand heeft ooit zoiets gedacht, en iedereen wauwelt elkaar nu na"?

zie ook die klucht met Plan U op de Maaslijn vorig jaar
Ik acht dit toch een stuk serieuzer dan die 1 aprilgrap van de plan U op de maaslijn, zeker omdat xx echt in problemen is en gezien de rijkarakteristiek van het traject de wadloper voor het grootste deel van het traject wel ingezet kan worden en de stellen ook beschikbaar zijn. xx moet iets op 10 september, want dat ze 4 plan V in moeten leveren op die datum staat vast.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:29:43 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936726
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:25 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?
De geruchten zijn dat er nog 4 DH2 bijkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52936806
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:25 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zullen de twee veenexpresjes dan worden ingezet als kippenhokken?
Die halen Amersfoort niet meer, 10 september is al gauw hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 13:37:00 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52936855
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die halen Amersfoort niet meer, 10 september is al gauw hoor
Die 2 stellen staan al in Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52936884
Als je die site van NS hispeed moet geloven is het een beetje van "Kijk eens, we weten ook hoe het WEL moet!"
quote:
In de nabije toekomst worden alle NS-winkels op Nederlandse sleutelstations omgebouwd tot Tickets & Service Centers. In deze innovatieve shops vindt de moderne reiziger precies die service waaraan hij behoefte heeft, zonder hiervoor in de rij te moeten staan.
Vast wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52937071
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die 2 stellen staan al in Amersfoort
Oh okee, uit voorzorg op tijd vertrokken dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 14:42:11 #22
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52938029
Welke koploper ligt in de kreukels ? Ik lees er alleen wat over in de TT ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 14:44:18 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52938070
Het gaat om ICM IV 4206

http://kazerneosdorp.web-log.nl/ voor plaatjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:47:02 #24
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52938111
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:14 schreef von_Preussen het volgende:

En was het niet staatsbedrijf NS die altijd zat te klagen dat ze bijv. de nevenlijnen in de Achterhoek niet rendabel konden krijgen en het beste was om ze te sluiten?
Was het niet private onderneming Syntus die toen heeft besloten om de lijnen over te nemen en de reiziger niet alleen van nieuwe treinen, maar ook van een verbeterde dienstregeling heeft voorzien?
Deels wel. Maar verder was Syntus ook een project van NS (en Connexxion) om ervaring op te doen met multimodaal vervoer.
quote:
. Dan
Dan ga je mij niet vertellen dat overheidsbedrijven iets beter doen, c.q. regelen. Dat bijv. Connexxion of Veolia niet tijdelijk aan geschikt materiaal kan komen (Plan V voor Kippenlijn en DM’90 voor Maaslijn) komt omdat voormalig overheidsbedrijf en monopolist NS de treinen niet voor een korte periode wilde verhuren. Een overheidsbedrijf verliest dan mischien wel zijn haren (wordt geprivatiseerd), maar niet zijn streken (zelfde belabberde prestigekwesties spelen nog steeds een rol). Want reken maar, als je puur winst had willen maken op de verhuur van die treinen had je Veolia en Connexion veel geld voor die treinen kunnen aftroggelen omdat de nood zo hoog is. Maar liever gaat NS dwars liggen.
Dat is weer zo'n complottheorie. De belangrijkste oorzaak voor dat materieelgedoe is dat de aanbestedende partij pas een paar maanden voor ingang vd concessie bekend maakt wie er mag gaan rijden. Iedereen voelt dan aan dat de vervoerders nooit op tijd materieel beschikbaar hebben.

In het geval van de kippenlijn komt daar gewoon bij dat Connexxion die stellen gewoon tot een bepaalde datum (1 september ofzo) heeft gehuurd. Dan lijkt het me logisch dat de verhuurder (NSFSC) die stellen weer verhuurt zodra ze terug zijn, stil laten staan is ook weer zo wat. Bovendien kon de nieuwe huurder (NSR) die dingen goed gebruiken wegens extra treinen wegens RampstadFail en de Hollandse Brug.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 14:47:55 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52938130
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52938175
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn
De bouw van de Veolia stellen zal denk ik al wel zijn begonnen
Zijn zij ook weer blij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 14:56:13 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52938293
De bouw van die stellen is allang begonnen. Sterker nog het eerste stel is al bijna af. Ik meende dat enkele weken geleden alleen de bekabeling nog moest en hier en daar de kleurstelling wat bijwerken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52941206
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef MREn deze gruwelijke shit:

[..]

Deels wel. Maar verder was Syntus ook een project van NS (en Connexxion) om ervaring op te doen met multimodaal vervoer.
[..]

Dat is weer zo'n complottheorie. De belangrijkste oorzaak voor dat materieelgedoe is dat de aanbestedende partij pas een paar maanden voor ingang vd concessie bekend maakt wie er mag gaan rijden. Iedereen voelt dan aan dat de vervoerders nooit op tijd materieel beschikbaar hebben.

In het geval van de kippenlijn komt daar gewoon bij dat Connexxion die stellen gewoon tot een bepaalde datum (1 september ofzo) heeft gehuurd. Dan lijkt het me logisch dat de verhuurder (NSFSC) die stellen weer verhuurt zodra ze terug zijn, stil laten staan is ook weer zo wat. Bovendien kon de nieuwe huurder (NSR) die dingen goed gebruiken wegens extra treinen wegens RampstadFail en de Hollandse Brug.
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten. Dit hebben ze ook 30 jaar lang geroepen, totdat Syntus in het spel kwam. Maar zo zijn er nog een legio voorbeelden te bedenken, de DB heeft zich ook jarenlang uit de landelijke gebieden terug getrokken. Totdat private bedrijfjes lijntjes overnamen of zelfs heropenden. De DB heeft nu schijnbaar een cultuuromslag gemaakt, want het concept van LightRail past men nu zelf ook toe (i.p.v. het sluiten van lijnen).

Dus naar mijn mening is de klant alsnog beter af, omdat de staatsbedrijven die lijntjes genadeloos zouden hebben afgestoten. Neem nou het nieuwste voorbeeld met de treinen naar Veendam. Uitgekotst door NS, maar door Arriva weer nieuw leven ingeblazen.

Tweede punt. Ik moet je gedeeltelijk gelijk geven. Waarschijnlijk heeft NS materieel de Plan V’s al weer doorverhuurdt voordat Conexxion problemen kreeg. Daardoor zal het moeilijk liggen, om die treinen alsnog eventjes bij Conexxion te laten rijden, omdat dit alles contractueel vastligt.
Maar als ik de directeur van NS materieel zou zijn geweest, dan zou ik het volgende doen (mits ik niet gebonden ben door contracten). Aangezien Conexxion absoluut geen ruimte heeft om met ander materieel (NS heeft dat wel) de weggevallen stellen op te vangen, is de nood om voor een oplossing te zorgen erg hoog. Hierdoor kan ik de bewuste treinstellen voor een hogere prijs aan Conexxion verhuren, dan aan de NS welke ook op andere manieren het materieelgat kan opvullen. Als commercieël bedrijf zou een zo hoog mogelijke winst mijn doelstelling zijn (hetzelfde gaat op voor de DM’90’s op de Maaslijn).

Echter, als ik mij niet vergis, zijn deze problemen onstaan doordat de treinen niet op tijd werden geleverd. Dus kan je niet Connexion de schuld van het probleem geven. Kijk, in de luchtvaartwereld is Singapore Airlines tegen hetzelfde probleem aangelopen. Ze hadden nieuwe A380’s besteld, maar die werden pas 2 jaar later geleverd. De andere vliegtuigen die vervangen zouden worden, waren al doorverkocht. Hierdoor zaten ze met een probleem. Omdat Airbus door contracten was gebonden, moest deze ook voor een acceptabele oplossing zorgen.
Dus als de Proto’s te laat worden geleverd omdat de producent ervan problemen heeft, dan zou deze aan Conexxion een schadevergoeding moeten betalen en een oplossing aandragen (desnoods zelf met NS materieel onderhandelen en dus een hoge prijs betalen). Maar of Conexxion dit in het contract heeft staan, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
*In de spoorwegwereld is het vanwege de vele verschillende (lokale) spoorwegsystemen idd lastiger om geschikt materieel te vinden.

Wadjes op de Kippenlijn, die hadden toch altijd problemen met de detectie voor de beveiliging, en mochten derhalve niet op eigen kracht rijden (afgezien van de baanvakken waar ze werden ingezet)? Is die op de Kippenlijn dan wel “Wad-proof”?
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:24:17 #29
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941288
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:29:28 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941362
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten.
Nee, sluiting was niet het alternatief, maar veel lijnen waren wel verliesgevend. Dan is het de keus van de overheid om het verschil bij te passen of niet. NS is geen filantropische instelling natuurlijk. Ook bij Syntus moet er geld bij.
quote:
Echter, als ik mij niet vergis, zijn deze problemen onstaan doordat de treinen niet op tijd werden geleverd. Dus kan je niet Connexion de schuld van het probleem geven.
Jawel, CXX is wel enige naiviteit te verwijten door de huur van de plan V-stellen te beëindigen per verwachte leverdatum van een nieuwe trein door een nieuwe fabrikant.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 18:30:08 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52941368
Ik denk dat het met de detectieproblemen van de wadloper nog wel meevalt. In het verleden heeft er regelmatig een wadje solo gereden van en naar Haarlem. Daar zijn bij mijn weten nauwelijks problemen mee geweest. Ook mogen ze op bijna ieder traject in Nederland ingezet worden als een vervoerder dat wil. In het verleden zijn er wel extra spitstreinen van en naar Heerenveen gereden met de wadloper met op blokafstand daarvoor een 2200 loc voor de detectie, maar ik denk dat dat tegenwoordig minder een issue is. Zie ook de DM'90 die na uitgebreide detectieproeven eindelijk toestemming heeft om solo op bijna baanvakken in Nederland te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:47:28 #32
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941628
Volgens mij moet een Wadje nog steeds met minimaal twee bakken rijden.

Die extra Friese spitstreinen komen ook weer terug, met DM'90, dat is toch 'over'.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 18:53:50 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52941724
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:47 schreef MREn het volgende:
Volgens mij moet een Wadje nog steeds met minimaal twee bakken rijden.
Klopt
quote:
Die extra Friese spitstreinen komen ook weer terug, met DM'90, dat is toch 'over'.
Je kunt idd stellen dat DM'90 over is. Ipv tot Heerenveen rijden deze treinen tot Wolvega. Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er niet doorgereden kan worden tot Meppel en dat er zodoende geen aansluiting op de 9100 wordt geboden. Al besef ik ook dat dit een setje buffels extra kost.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52942124
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De geruchten zijn dat er nog 4 DH2 bijkomen.
Gelukkig staan er in Zwolle nog een aantal reserve. Het ziet er dus naar uit dat NSFS serieus rekening heeft gehouden met verhuur in korte tijd
Handig dat ze niet alle DH's hebben geconserveerd
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:19:01 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942153
Er kan wel doorgereden worden naar Meppel, maar de provincie Fryslan betaalt de treinen, en Wolvega is nu eenmaal het laatste Friese station vanuit Leeuwarden gezien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52942193
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn
De twee nieuwe zijn gezien vanmorgen te Gn: 324 en 325
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.

Edit: Het was ICM IV 4206, die een werktrein met kraan heeft geraakt en waarbij de A bak flink beschadigd is.
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-III
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:22:20 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942211
De 4444 heeft nog een A-bak over
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 19:25:13 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52942256
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:21 schreef Wadloper het volgende:
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-III
Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 19:26:26 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52942263
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:22 schreef MREn het volgende:
De 4444 heeft nog een A-bak over
Dat stel mag van mij wel weer snel de 4231 worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52942404
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:19 schreef MREn het volgende:
Er kan wel doorgereden worden naar Meppel, maar de provincie Fryslan betaalt de treinen, en Wolvega is nu eenmaal het laatste Friese station vanuit Leeuwarden gezien.
Treintjes rijden

Reizigers vervoeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52942508
Het schijnt nogal een kermis te zijn met die brand bij Emmerich. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging wist men al te melden dat de CNL een vertraging van "meer dan 60 minuten" zou hebben bij aankomst, en toen ik rond 17:20 op de terugweg naar huis langs Utrecht Centraal reed, stond hij er net

Kort voor Emmerich vastgelopen, loc niet kunnen omlopen, dus wachten op een loc uit Oberhausen, terugslepen naar Köln, en dan nog over Venlo, als er ergens een gaatje is tussen het reguliere verkeer door.... Zoiets moet het gegaan zijn denk ik.

Pff zeg je zal er maar in zitten, aan het eind van je vakantie wil je toch ECHT wel naar huis, loop je nog even een kleine 9 uur vertraging op Dan zit je goed te balen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:52:37 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942748
Heb je wel veel treinplezier voor je geld
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 september 2007 @ 20:48:05 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52944094
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzet
De B uit een ICM-IV is een mB toch? Lastig...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 20:54:01 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52944263
Als het goed is zit daar idd nog een setje motoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52945330
Vandaag werd er ICK , ontkoppeld in Ah, wat moet dat daar
Misschien stammetjes voor de 3700 ??
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 21:34:13 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52945508
Kan ook een stammetje in de 3600 zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52946156
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het schijnt nogal een kermis te zijn met die brand bij Emmerich. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging wist men al te melden dat de CNL een vertraging van "meer dan 60 minuten" zou hebben bij aankomst, en toen ik rond 17:20 op de terugweg naar huis langs Utrecht Centraal reed, stond hij er net

Kort voor Emmerich vastgelopen, loc niet kunnen omlopen, dus wachten op een loc uit Oberhausen, terugslepen naar Köln, en dan nog over Venlo, als er ergens een gaatje is tussen het reguliere verkeer door.... Zoiets moet het gegaan zijn denk ik.

Pff zeg je zal er maar in zitten, aan het eind van je vakantie wil je toch ECHT wel naar huis, loop je nog even een kleine 9 uur vertraging op Dan zit je goed te balen
maar ik had dus in Horst Sevenum willen zijn vanmiddag...

pi_52946632
Ik ben echt heel benieuwd naar de omzwervingen van de CNL vandaag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52946660
quote:
De Inspectie Verkeer en Waterstaat is een onderzoek gestart naar de toedracht van een aanrijding tussen een reizigerstrein en een rolcontainer en de giek van een bouwkraan op het spoor tussen Amsterdam Zuid/WTC en Schiphol in de nacht van maandag 3 op dinsdag 4 september. De machinist van de bouwkraan werd uit de bak geslingerd en raakte gewond. Eén passagier raakte lichtgewond en kon zijn reis na behandeling verder vervolgen.

De bouwkraan had toestemming gekregen om de rolcontainer op het baanvak te plaatsen, terwijl dat spoor niet buiten dienst gesteld was. Het onderzoek van de inspectie zal zich dan ook met name richten op de vraag hoe de procedure omtrent toestemmingverlening heeft plaatsgevonden.
van www.ivw.nl. Over een paar maanden weer een rapportje dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52947003
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:03 schreef JDude het volgende:
ICE ligt eruit vanwege een brandje in Emmerich. Flinke fik of dicht langs het spoor?
Beide, dus

Pa en ma fles lopen tegen een slordige +80 aan, terug van een weekendje Köln.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr_Flash op 04-09-2007 22:22:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')