Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:12 |
![]() Hier alweer deel 79 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Ou-Tannu | maandag 27 augustus 2007 @ 20:13 |
hmm maar fles? hoeveel bordjes heb je nou in totaal wel niet? | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:14 |
Oh ja, nog even de oogst van gisteren spammen:![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:15 |
quote:1.767 | |
Ou-Tannu | maandag 27 augustus 2007 @ 20:16 |
quote:KoLeRe | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2007 @ 20:17 |
quote:Daar dacht ik ook al aan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:18 |
quote:Ja, wie niet ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2007 @ 20:19 |
Ik vind die tekst onder het Houten trammetje nog steeds grappig: Foto: Ene Fles ![]() Grapjas beziggeweest zeker? | |
Ou-Tannu | maandag 27 augustus 2007 @ 20:19 |
1 of andere groentenman? | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:22 |
quote:staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2007 @ 20:22 |
quote:Niet dat ik weet, maar het viel me opeens op dat die tekst anders was | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 20:42 |
Treinvindpost. | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:50 |
quote:Jij weer. Zat je vanmiddag weer bij me in de trein soms? trek je muil es open gekkenhuis ![]() | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 20:52 |
Ik heb je niet gezien vandaag, vorige week nog wel geloof ik, om 16:40 in Amf. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:55 |
quote:Phat chance ja. Trok je toen je waffel open? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 20:55 |
met je negersmiley | |
Dichterbijer | maandag 27 augustus 2007 @ 21:05 |
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 21:06 |
quote:weer zoeen profiteur ![]() | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 21:07 |
quote:Ik kom dat ding 's ochtends ook wel eens tegen, lekker begin van de dag, mag ik meteen weer gaan schelden. Zeker als er verder geen andere stellen aan hangen. | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 21:08 |
quote:Nee. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 21:11 |
quote:ja, ben ik ook vaak ![]() ![]() er zijn van die terrasjes op het busstation. Keertje afstomen daar? ![]() | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 21:12 |
quote:Daar heb ik vrijdag nog van 15:00 tot 21:00 gezeten. En daarna kon ik niet meer lopen. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 21:13 |
Wagenmeester? Is dat aan de overkant van de grote weg of wat? | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 21:15 |
Naast de chinees. | |
Dichterbijer | maandag 27 augustus 2007 @ 21:18 |
quote:Profiteur? Ik? Neuh... that's not me ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 21:22 |
quote:Kee. Morgen? | |
Socios | maandag 27 augustus 2007 @ 21:38 |
quote:Je kan in Gronau binnen twee minuten de trein terug pakken naar Nederland. Als je die niet haalt, moet je een half uur wachten. ![]() | |
ArthurvanderVelden | maandag 27 augustus 2007 @ 21:44 |
THX Hier heb ik wat aan. En Fles wat betreft die HAFAS CD-rom. Ik had toch verteld dat ik binnen 2 weken mijn nieuwe laptop aan gort gedraaid had? Ja? Mooi die CD zit daar dus nog in, was m toen aan het installeren ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 21:46 |
quote:Ja, en nu is het mijn schuld zeker. | |
ArthurvanderVelden | maandag 27 augustus 2007 @ 21:49 |
Nee ![]() | |
Q. | maandag 27 augustus 2007 @ 22:04 |
quote:Morgen ben ik vrij. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2007 @ 22:11 |
quote:Betekent dat ja of nee? | |
knars | maandag 27 augustus 2007 @ 22:31 |
Ha, nog anderhalve week en dan eindelijk eens een ritje met de Thalys maken ![]() | |
SNArky | maandag 27 augustus 2007 @ 23:07 |
Afgelopen vrijdag heb ik (eindelijk) voor het eerst de 4011+4012 gezien (ik neem ten minste aan dat het die twee waren). Alleen wel vanaf het muziekgebouw aan 't IJ, dus nou heb ik er nog steeds niet ingezeten ![]() | |
MREn | maandag 27 augustus 2007 @ 23:54 |
Had ik al verteld dat ik as. zaterdag door de groene harttunnel ga met de trein? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:13 |
Die tunnel was toch de stofbak? | |
marcito | dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:15 |
Ik wil weer in de RandstadRail ![]() | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:15 |
quote:Nee hoor, dat is een RTL-leugen. | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16 |
quote:Levensmoe? Je kan trouwens gewoon met RR mee hoor, dat ligt niet overal stil. | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16 |
Dan is dat bij deze uit de wereld | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 04:11 |
quote:Och, het is nooit echt in de wereld geweest...alleen RTL dacht weer iets sensatie-achtigs te hebben gevonden. Terwijl iedere aap zo'n beetje kan bedenken dat je stof (als daar al sprake van was) eenvoudig kan doen neerslaan met een waternevel. Overigens: Hoera... vrijdag t/m zondag een heel baanvak buitendienst, en mooi dat de NS-reisplanner, de folders en TT er weer geen woord over zeggen... | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 28 augustus 2007 @ 06:59 |
Welk baanvak? ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:17 |
Groningen word ook voorzien van een strak nieuw grindlaagje rondom de rails... weg zwarte steeentjes, welkom wiitte steentjes ![]() | |
Q. | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:29 |
quote:Nee. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:52 |
Oh okee. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:56 |
Overgenomen van HGBTF.net:quote: ![]() ![]() | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:08 |
quote:Enschede-Gronau | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:18 |
quote:Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanrader ![]() ![]() | |
thats-me | dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:47 |
Weet iemand zo of je bij de Kiosk (te almelo) ook een NS-Stamkaart kan kopen? Of moet ik daarvoor naar de NS-Servocebalie te Hengelo/Enschede (hier het dicht in de buurt). | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:27 |
quote:Mja het is er niet van gekomen... Ik heb vandaag geleerd dat: Je niet als een kip zonder kop een -voor mij nieuw- stuk materieel moet inlopen (in mijn geval de 4011) hij zou weleens af gerangeerd kunnen worden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:52 |
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:05 |
quote:Almelo kan niet of zo? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:08 |
Nope. Het was een LM ritje van Enschede naar Deventer dat plaatsvindt op het moment dat er een internationale trein rijdt. Vanuit Deventer start dan de 1600. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:25 |
Oh okee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:26 |
quote:van www.bttb.be Stoer hoor, nu ineens moord en brand gaan lopen schreeuwen. Die 11.8 serie is al jaren een voortschrijdend tranendal ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:31 |
Ja hallo, dit is toch oud nieuws? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:38 |
quote:Ja ![]() maar nu wordt er een BNL "tijdelijk" ( ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:41 |
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen ![]() Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:47 |
quote:Dat zou pas echt nieuws zijn ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:49 |
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden ![]() Edit: Quote van Somda: quote: [ Bericht 64% gewijzigd door Peterselieman op 28-08-2007 21:54:29 ] | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54 |
quote:Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden. En desondanks is de 'tijdelijke' opheffing verlengd tot 9 december. Met vanaf maandag vervangende dienst in NL op het hele traject. Volgens mij komt dit ook eerder zo een tekort aan rijtuigen, omdat hier de ICRm-stoelen uit worden gehaald voor vrijwel identieke stoelen, maar dan blauw, en met die zuurstokkleurtjes op de zijkant. Ongetwijfeld worden deze rijtuigen zaterdag natuurlijk gewoon gebruikt voor dat oefeningetje. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54 |
quote:Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachten ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:56 |
De locs moeten eerst nog maar eens voor reizigersvervoer in België toegelaten worden... | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:00 |
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:01 |
quote:Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag? ![]() | |
MREn | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:03 |
Geen idee...geen voorzieningen noodremmen of verwarming of stroomvoorziening die je bij goederen niet nodig hebt en bij reizigers wel? Ik heb geen idee... | |
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:05 |
Nodeloos belangrijk doen denk ik ![]() | |
Wadloper | woensdag 29 augustus 2007 @ 06:50 |
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk. Die sprinterkop was wel lachen an sich ![]() ![]() Naar mijn weten moet er eerst geel zijn ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 29 augustus 2007 @ 07:37 |
Dus he kan nog wel even duiren met die Traxx locs? Inkoppertjer, Bijnaam: Straks-locs ![]() | |
ewyb | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:22 |
Ik ga morgen na 2 maanden maar weer eens met de trein ![]() Harlingen - Groningen v.v. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:24 |
quote:die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijd ![]() | |
MREn | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:56 |
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 29 augustus 2007 @ 16:36 |
quote:die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+ | |
MREn | woensdag 29 augustus 2007 @ 16:52 |
Ja hoor, was bovendien nog in een leuke boog waar nooit reizigerstreinen komen, alleen LM-ritjes. | |
MREn | woensdag 29 augustus 2007 @ 21:05 |
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...quote: | |
Q. | woensdag 29 augustus 2007 @ 21:09 |
Echt snappen doen ze het nog steeds niet. | |
Peterselieman | woensdag 29 augustus 2007 @ 21:20 |
Alsof die doedelzakken stil zijn ![]() | |
MREn | woensdag 29 augustus 2007 @ 21:23 |
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd... Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl. | |
Ou-Tannu | woensdag 29 augustus 2007 @ 23:44 |
quote:stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar? | |
Mark-Hgl | woensdag 29 augustus 2007 @ 23:44 |
Morgen 2x VIRM door Hengelo ![]() 1x Smart connection-zooi en 1x gesleept naar Bentheim ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 augustus 2007 @ 23:52 |
Jij boft maar weer | |
Brembo | woensdag 29 augustus 2007 @ 23:57 |
quote:Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. ProRail zou dus het materieel plannen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:01 |
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:14 |
Zo te lezen heeft Stichting TEE 2 dieselmotoren uit een Plan U geregeld. Sloper Hoeben heeft ze er uitgehaald tijdens de sloop. | |
Brembo | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:15 |
quote:Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zetten ![]() Maar volgens mij is de 3700 de best verdiende trein per stoel ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 30 augustus 2007 @ 03:12 |
Vroeger (2000) reden ze ook met 6bakken mat'64 en dat was klapstoeltjeswerk (Zp-Bd), ik krijg nog rugpijn als ik er aan terugdenk. Gelukkig daarna vervangen door 7 bakken IRM in de spits, dat was nog wel vol te houden. | |
Robin2130 | donderdag 30 augustus 2007 @ 09:10 |
Mat '64 is gewoon een ramp ![]() ![]() Maar wat vinden jullie van de ICB? ![]() | |
von_Preussen | donderdag 30 augustus 2007 @ 09:51 |
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar? Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 30 augustus 2007 @ 10:26 |
Neh die halen ze niet. Vooral het instappen is lastig doordat Nederlanders geen logica zien... En tja die smalle deurtjes helpen er niet echt bij. Verder zijn al die stops zo dicht op elkaar ook niet handig. Helaas. Wat ik mag vanaf komende maandag elke dag de 3700 pakken tussen Zl en Dv | |
Brembo | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:12 |
quote:Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:22 |
quote:Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor ![]() Servex moet ook dood trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:36 |
quote:hoezo nou weer flessemans? | |
Fixers | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:58 |
quote:Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo.... | |
MREn | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22 |
![]() Diesel powerrrrr (maar het blijft een rangeerloc ![]() (foto kon beter, maar ik had maar een paar minuten de tijd en ik heb deze cam pas een dag) | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:32 |
quote:Vet ![]() en ik zie nog iets veel vetters op die foto ook ![]() | |
MREn | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:35 |
Geen bier, want de ex-brouwerij is gesloopt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:37 |
Nee, ik doelde ook op die kennelijk defecte Virm ![]() | |
MREn | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:41 |
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt ![]() Ding heeft trouwens een 'onverklaarbaar defect' in een hoogspanningskabel. [ Bericht 23% gewijzigd door MREn op 30-08-2007 13:47:01 ] | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 13:48 |
![]() Nou ja, het is beter dan lopen niewaar ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:08 |
Sta je in de west tunnel van Amsterdam CS, bij de kiosk. Staat er : Ga naar www.studentenkortingskaart.com en vraag de kortingsgoldkaart aan voor een korting van 20 % Dus doe dast meteen ff op mijn mobiel. Moet je het station van ophalen aangeven: Nou Amsterdam CS Westtunnel dus. Dus ik naar de kiosk. Heb je een briefje uitgeprint? Niet dus ![]() Dus ik naar huis boeltje nogmaals invoeren ( gaat op studentnummer) om m maar in mijn woonplaats Den Haag op te halen werkt het niet. Ik had t namelijk al eens gedaan Nu moet ik met een uitgeprinte mail weer helemaal terug naar Amsterdam CS ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:32 |
quote:En dat betekent? Trouwens, goed nieuws voor Veendammers: quote:Bron: rtvnorod.nl | |
MREn | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:46 |
quote:Dat ie met vier bakken heen gaat, maar met zes terug komt. De staan namelijk nog in de fabriek wegens schade. | |
Dichterbijer | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:48 |
Ah op die manier. Kwam hem vanochtend ook tegen op Amersfoort en ook op de gevoelige digitale plaat vastgelegd... alleen jij bent mij voor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:50 |
quote:Dat blijft gewoon diesel begrijp ik? EN wanneer wordt het doorgetrokken naar Emmen? (En blijft het dan NOG diesel? ![]() | |
Charango | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:53 |
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn, laat staan het plaatsen van waslijnen over de Hondsrug. Desondanks zou het toch een leuk idee zijn, de intercity Groningen - Veendam - Emmen- Mariënberg - Almelo - Hengelo - Enschede De verbinding Groningen - Twente is nu erg slecht namelijk vanwege de lange overstap in Zl. Misschien een idee voor een of ander Europees Structuurfondsje? | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:16 |
dr rijden niet voor niks stapels snelbussen vanaf groningen naar emmen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:16 |
quote:Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:19 |
quote:ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen ![]() | |
Charango | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:31 |
quote:En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet? ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:40 |
quote:nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 16:42 |
quote:idd.. bij een zuchtje wind buigen de spoorstaven al teveel waardoor je niet veilig kan rijden ![]() nee dat wordt hem niet ![]() Mischien kan je nog iets met de houtribdijk doen ![]() | |
von_Preussen | donderdag 30 augustus 2007 @ 16:45 |
quote:En als we dan toch al bezig zijn gaan we via Ter Apel weer over de Duitse grens. Uiteraard een NBS die toegelaten is voor 300km/h met elke uur een ICE 3 in beide richtingen tussen Amsterdam - Groningen - Ter Apel - Keulen - Frankfurt ![]() + een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:02 |
quote:En toen pakte je er een kaart bij he? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:16 |
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:24 |
quote:Je meent het ![]() Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn? ![]() En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten? ![]() | |
crossover | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:36 |
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's ![]() Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'. | |
Q. | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:38 |
Waar is het tram-topic? ![]() | |
SNArky | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:17 |
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken ![]() | |
Robin2130 | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:32 |
quote:Jammer ![]() ![]() | |
SNArky | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:38 |
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam! | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:59 |
quote:ben je wel eens in het Spoorwegmuseum geweest? Reuze leerzaam ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:00 |
quote:De 766 woont op opstelterrein Dijksgracht tegenwoordig ja ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:27 |
quote:Geeft niet joh. We weten allemaal hoe die er uit ziet ;-) @Fles misschien ga ik die zondag nog een ritje proberen vanuit Arnhem via Maastricht en Luxemburg naar Brussel en weer terug. Die zaterdag is immers opendag bij NedTrain Zaanstraat waar een hoop puik materieel komt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:38 |
zo zo, enthousiast ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:38 |
quote:Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:43 |
quote:Wist je dat dat niet zo is? | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:57 |
quote:zit je de boel weer de Flessen? | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:59 |
quote:http://www.nicospilt.com Hier staat wel 'iets' van je gading bij denk ik. | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:01 |
quote:Niet hier in ieder geval | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:14 |
quote:Bemoei je met je eigen zaken, figuur. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:36 |
Wist je dat je in de met combinatie spits & DDAR-trein de kans het grootst is dat je een paar bosrten een kwartier lang in je rug gepriemd krijgt? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:37 |
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden? ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:40 |
quote:Vertel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05 |
In september zal er eindelijk begonnen worden met het op de goede hoogte brengen van de perrons in Noord-Nederland. | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:08 |
quote:is Fles daar verwerkt ? ![]() hoewel? NAH! vast niet | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:14 |
Artikeltje uit het AD:quote:Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is. | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:18 |
quote:ja, en ik ben de Paashaas ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:21 |
quote:Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoor ![]() Maar als ik Prorail was zou ik eerst eens zorgen dat de huidige systemen allemaal redundant uitgevoerd werden. Zodat we niet weer bij een stroomstoring ineens in het halve land geen treinverkeer meer hebben ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:29 |
Ik meende dat het pas 2010 het geval is dat ze alles dubbel hebben. En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt. | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:35 |
quote:Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebben ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:46 |
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd. | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:49 |
quote:En het is nog niet klaar hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:56 |
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:57 |
Zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:04 |
quote:Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:15 |
Ja | |
Charango | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:42 |
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol? Ik hoop dat hier tegenoverstaat dat de stop in Duivendrecht gaat vervallen, aangezien sinds de Utrechtboog in werking is genomen, daar bijna niemand meer hoeft over te stappen? | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:46 |
quote:De trein naar Enschede hoorde al bij de NO ![]() En ja ze krijgen een extra stop onderweg naar Schiphol. Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen | |
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:49 |
quote:Nee, in de praktijk denk ik dat ook niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:23 |
Deze is cool:quote:Staat op de site van Nico Spilt | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:25 |
quote:die hebben nog een werkende doorloopkop? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:28 |
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:30 |
quote:kwa tijds bestek nog niet toch? :p | |
Peterselieman | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:33 |
Je weet maar nooit. Deze is ook mooi: Stel 3323 | |
en_door_slecht | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:43 |
quote:Het is eerder andersom. In Japan rijden ook voorgangers van dit model. (Of iig oudere treinen met het doorloopkopprincipe) | |
Fixers | vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:50 |
quote:Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen. | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52 |
quote:Ehm... ![]() Hebben we 1 baks buffels hier? ![]() | |
Charango | vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:08 |
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P | |
Q. | vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:09 |
quote:Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in. ![]() | |
Fixers | vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:20 |
quote:Die ribbeltegeltjes hebben ze over de hele wereld, en er zijn nog wat kleine details op de stations zoals borden e.d. die iig niet nederlands zijn. Over de verschillen tussen deze en onze eigen koplopers zal ik maar niet beginnen. Als het een soepie is, dan is het wel een heeeeeel erg goede, uitgebreide en proffesionele. Bewijsstuk nummer 1: Een shinkansen op Osaka, inclusief de ribbeltegeltjes. | |
en_door_slecht | vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:52 |
quote:En dat asfalt op de perrons in ook zo Nederlands... En die Kanji tekens gebruiken wij hier heel veel... Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten: ![]() Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil. | |
Fixers | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:07 |
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen. | |
Dr_Flash | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16 |
quote:240 euro voor een week door Japan treinen? ![]() ![]() ![]() | |
en_door_slecht | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:23 |
quote:Ik betaalde in mei 2006 319 euro voor twee weken een Japan Rail Pass, 2e klas. Alleen voor de Nozomi Skinkansen moet je bijbetalen, verder is het hele land gratis. En op die Nozomi lijnen rijden ook andere Shinkansen, die stoppen alleen twee keer vaker tussen Tokio en Hiroshima ofzo. | |
Dichterbijer | vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:40 |
Nog meer arriva nieuws.... quote:Rtvnoord.nl | |
Dr_Flash | vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:02 |
quote:Meer treinen inzetten? Welke treinen? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:07 |
quote:Hmm, en ik had vanochtend het idee dat de trein waarmee ik reisde van Leeuwarden naar Zuidhorn meer dan 120 km/h reed. | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:07 |
quote:Nee ![]() | |
Duvel | vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:31 |
quote:Volgens mij rijd in Zweden de X2000 met succes, en dat leek me van dichtbij best een kantelbak. Hier reed ie ook succesvol langs de camping bij Sala: ![]() | |
Wadloper | vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:33 |
quote:Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzo ![]() Trouwens, tussen Lw en Gn wordt door die DM'90 stellen toch ook al 140 km/u gereden? ![]() | |
Charango | vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:04 |
Weet trouwens iemand of er ook een versie van de Planner Plus is die je standalone op je mobiel (zonder draadloos internet) kan installeren? | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:25 |
Ik weet dat de Hafas CD-rom van Die Bahn ( met Europese dienstregeling) op Symbian kan draaien. Verder: de 600 naar brussel op dordrecht van 13 uur nogwat: "Deze trein is overvol, reizigers naar roosendaal u wordt verzocht de stoptrein van 13.56 te nemen" Ja daahaag NS ![]() ![]() ![]() ![]() Overigens zorgde dat op roosendaal voor hachelijke twferelen, een mannetje of 60 die niet meekonden en in een soort rolkofferace voorbij de deuren scheurden ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:03 |
quote:Vergeet niet dat Jappanners een heel andere mentaliteit hebben. Hier in Nederland wordt alles gesloopt, ondergetekend, ondergekotst, opengesneden of anderzins vernield. Reken maar uit wat het zou kosten om dat luxe interieur steeds weer te vervangen. Daar waar in andere landen de zaken vooral het gemak van de reiziger moet dienen, moet het in Nederland vooral stevig gebouwd zijn. Het liefst zou de NS een betonnen interieur met plastic kuipstoeltjes hebben. Is ook meteen veel gemakkelijker schoon te maken. ![]() | |
Fixers | vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:30 |
Als het aan de NS zou liggen hadden ze liever helemaal geen interieur..... Sta-plaatsen zijn nog veel goedkoper in onderhoud. Maar inderdaad.... alles in dit land moet hufterproof zijn. Blijkbaar vind men het nodig om alles maar dan ook alles te slopen. Wat dat betreft een klotecultuur hier in dit land. Ik stem voor het afhakken van handen van vandalen (en dan natuurlijk geen recht op wat voor uitkering dan ook). Overigens een merkwaardige omroep op Rotterdam CS vanmiddag: "Dames en heren, wij willen u er op attent maken dat de uurwerken op dit station vanaf heden niet meer de juiste tijd aangeven." ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:45 |
quote:Die reden daar idd 140 km/h. Momenteel rijden de 2 overgebleven buffels op Lw-Hlgh (wel vaak met vertraging) | |
Socios | vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:52 |
Ja, voor hoelang rijden die Buffels nog op dat traject? Vanmiddag was er trouwens geen treinverkeer mogelijk tussen Harlingen en Harlingen Haven door een defecte brug. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:02 |
Het leasecontract loopt tot begin december, dus waarschijnlijk tot die tijd | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:26 |
xx kan de komende week in ieder geval nog met 5 V'tjes op de kippenlijn blijven rijden. Het contract voor 2 van de V'tjes is met een week verlengd. | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:33 |
quote:Weet je wat het is? Ze moeten eens niet de handen zo boven het hoofd houden van die lui... "Ah, joh hou nog maar een week" Ze moeten gewoon hard op hun bek gaan... Daar leert men van... ![]() Ik prop mezelf wel weer in één Vtje maandag ipv de gebruikelijke 3 bij mij voor de deur ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:56 |
Gast zeur niet zo joh. Je woont in de Randstad daar is zoiezo alles al beter geregeld kwa OV dan in de rest van het land... En Cxx kan er dus niks aan doen dat de leverancier van de Protos problemen heeft. Beetje onzin dus om dat op Cxx af te schuiven... | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:18 |
quote:Ding komt idd als VIRM VI terug, maar de bakken worden er in Haarlem weer tussenuit gehaald en het stel zal dus gewoon de IV 9502 blijven. Stel komt vannacht weer aan in Nederland | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:42 |
quote:Ik heb liever 1 keer per uur een trein waarin ik kan zitten zoals bij jou, dan elk kwartier kunnen stampen... | |
Wadloper | vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:15 |
quote:Maar dat ene defecte hoogspanningskabel zit er dus nog steeds in ofzo? ![]() Of is die er meteen verwisseld? | |
Peterselieman | vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:17 |
Geen idee eigenlijk. Ik lepel maar op wat ik lees. Overigens betekent treinvervangend vervoer dat de bus door rood mag rijden en auto's van de rotonde af mag drukken ![]() ![]() | |
JDude | zaterdag 1 september 2007 @ 09:53 |
quote:Reactie van de chauffeur: "Ik had niet eerst een geel licht gezien." | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 12:28 |
quote:Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 september 2007 @ 17:34 |
quote:en dan achter de trein aan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 18:18 |
quote:Nee, gewoon doodgaan of oprotten, iig zo dat ik er geen last meer van heb ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 18:19 |
Chemical Brothers - Star Guitar ![]() ![]() alleen... weet iemand welk station er gepasseerd wordt ongeveer halverwege het nummer? Ik heb een capture gemaakt: het is in Frankrijk, zo ver zijn we al. Iemand? ![]() | |
en_door_slecht | zaterdag 1 september 2007 @ 18:41 |
quote:Die kutdingen, ik ga er altijd voor lopen en stop dan ineens. ![]() En bij het uitstappen ALTIJD eerst die trekstang uit dat klotending, zodat de rest weer kan wachten, maar de persoon achter je niet uitkijkt en je dus richting die koffer wordt geduwd. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 19:06 |
quote:Dat moet je gewoon eens een keer laten gebeuren, en dan een beetje dramaqueenen erbij ![]() *stap KRAK tering jezus sorry mefrouwtje, die gast 3 man achter me zag niet dat je lomp tering onhandig stond te doen ![]() | |
Socios | zaterdag 1 september 2007 @ 20:16 |
Vandaag reisje gepland en deels reeds geboekt. Over een paar weken: Harlingen - Leeuwarden - Zwolle - Enschede - Münster Hbf - Oberhausen Hbf - Utrecht CS - Leeuwarden - Harlingen. Vertrek 11.06u, aankomst 23.46u. Nog anderen met leuke rondjes in het verschiet? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 20:22 |
quote:ja, ik ![]() ![]() Utrecht - Arnhem - Zutphen - Hengelo - Enschede - Dortmund - Münster - Metelen Land (bezoek aan het bahnhofsmuseum aldaar) - Gronau - Dülmen - Münster - Coesfeld - Enschede - Amersfoort - Utrecht. 660 km. Alleen geeft de hafas-offline planner niet aan dat Enschede - Gronau er uit ligt qua werkzaamheden. Dat moet ik nog ff fine-tunen. ![]() ![]() ![]() Nou ja, dan moeten onderweg maar gewoon ALLE bordjes lukken ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Dr_Flash op 01-09-2007 20:33:45 ] | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 september 2007 @ 20:51 |
suc6 fles ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 20:52 |
en er is eigenlijk ook niet echt ergens tijd om een NRW ticket te komen, niet in Enschede, en niet in Gronau, omdat die kutbus er zo neukend lang over doet ![]() Kan best zijn dat ik alsnog gewoon naar belgië ga morgen ![]() we gaan het zien ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 september 2007 @ 20:53 |
je lijkt wel een vrouw ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 20:54 |
Nou zowat idd ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 21:07 |
Wadjes 3101 en 3102 staan ook in Amersfoort of ze geconserveerd zijn, weet ik niet | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 21:09 |
quote:Dat zijn de Veenexpressjes toch? Die stonden 21-8 nog te Hgl | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 21:11 |
Jep. Het kan iets met de Kippenlijn te maken hebben en ze moesten vanwege de materieelshow daar in Twente toch al verkassen, dus wat het is, zullen de komende dagen uitwijzen. | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 21:12 |
quote:huh | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 21:16 |
Op 29 en 30 september is er in het Twentseland een materieelshow met Hengelo als centraal punt | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 september 2007 @ 21:20 |
moauw! alle DHtjes aan elkaar! hoppa! kan je bijna de internationale trein rijden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 21:22 |
quote:Dat duurt nog kei lang ![]() Waarom eigenlijk? EN is er dan nog meer te doen daar of zo? ![]() | |
Q. | zaterdag 1 september 2007 @ 21:22 |
In welk jaar kan ik de Protosjes verwachten? 2009 of pas in 2019? Iig eerder dan die AnsaldoBreda HSL stellen. ![]() | |
Socios | zaterdag 1 september 2007 @ 21:23 |
quote:Kun je niet alvast in Utrecht een ticket naar Dortmund kopen? Of hoe ga/ wilde je dat vervoerbewijstechnisch regelen al die ´kleine´ stukjes ´boemel´ in dat gebied? ![]() | |
JDude | zaterdag 1 september 2007 @ 21:25 |
quote:Ja, leuk inderdaad, zoeen hogesnelheidslijn. Mooie geluidswal hebben we er aan overgehouden, anders niks ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 21:27 |
quote:Die Protosjes zijn er al en zullen binnenkort ingezet worden. Op AnsaldoTilburg kun je nog wel even wachten | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 21:29 |
quote:http://www.mijnopenbaarvervoer.nl/ Alleen ziet de materieellijst er niet al te bijgewerkt uit, omdat daar nog SM'90 op staat ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 21:31 |
quote:ehmm, daar heb je dus dat NRW ticket voor. hele dag geldig op alle stoptreinen en RE's, erg makkelijk, erg goedkoop, wordt erg vaak gedaan ook door mensen die daar gebruik van maken ![]() kaartje Utrecht - Dortmund is ongeveer 80 euro denk ik ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 1 september 2007 @ 22:13 |
Aha, handig voor zo´n dag! Kende wel een variant erop, het "Schönes Wochenende-ticket", daar heb ik ook weleens RE/ RB-reisjes meegemaakt, richting Koblenz en Hannover. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 22:22 |
quote:SWT geldt voor heel duitsland ja ![]() ![]() Ik ben in mei nog met het SWT met een paar lui (hoi Zug-Chef ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 1 september 2007 @ 22:26 |
dat was inderdaad vette shit ja ![]() ![]() | |
en_door_slecht | zaterdag 1 september 2007 @ 22:46 |
quote:En vandaag heb ik een Traxx een BNL zien rijden te Ut. Althans, de loc met ICR-zuurstok bakken. | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 22:47 |
Dat was besloten vervoer ![]() Was voor een evacuatie oefening in de Groene Hart tunnel | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 22:48 |
quote:Wat het ook geweest is: Dit is niet normaal ![]() | |
thats-me | zaterdag 1 september 2007 @ 22:51 |
Trouwens de Wadlopers 3101 en 3102 Die al enkele weken te Hengelo aan de kant stonden zijn vandaag van Hengelo naar Amersfoort verhuisd. Misschien wel voor de Kippenlijn wie zal het zeggen. | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 22:52 |
quote:Stond al op de vorige pagina ![]() | |
en_door_slecht | zaterdag 1 september 2007 @ 22:53 |
quote:Heb je MREn al eens aan z'n kloten getrokken? Die kan je in Gronau vast wel van zo'n kaartje voorzien, die woont er tenslotte op een steenworp afstand vanaf. | |
en_door_slecht | zaterdag 1 september 2007 @ 22:54 |
quote:Oh, was dat die rit van MREn? | |
Dr_Flash | zaterdag 1 september 2007 @ 22:55 |
quote:Aan me eige klote trekken doet al pijn, dank je ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 22:55 |
quote:Er gingen nog wel wat meer mee hoor, zoals op meerdere plaatsen op internet staat te lezen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 23:31 |
quote:Ze zijn niet geconserveerd, omdat ze aan de spots op Somda te zien op eigen kracht naar Amersfoort zijn gekomen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 1 september 2007 @ 23:32 |
quote:ze worden daar toch geconserveerd ? | |
Peterselieman | zaterdag 1 september 2007 @ 23:38 |
quote:De rest van de wadjes is allemaal in Onnen geconserveerd. Amersfoort heeft momenteel nog geen werkplaats, al laat xx er nu wel eentje bouwen daar. | |
Robin2130 | zondag 2 september 2007 @ 09:43 |
Dit is de mooiste wadloper die ik ooit gezien heb ![]() ![]() ![]() De foto is btw niet door mezelf gemaakt ![]() | |
Zug-Chef | zondag 2 september 2007 @ 10:56 |
quote:NRW Ticket is al geldig vanaf Enschede! quote:Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden. Als het mooi weer is ga ik daar wel ff kijken. Stukje pimpel meenemen nog op de terugweg, komt wel goed die dag ![]() quote:Ja die witte wadloper moet ik binnenkort nog eens op de foto zetten, mooi ding is het wel idd | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 11:39 |
quote:Is dat zo ja? ![]() quote:Keep me posted, ik wil ook wel mee. Behoudens familie-aangelegenheden ![]() Vandaag komt er ook weer geen hol van terecht bij mij ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Dr_Flash op 02-09-2007 11:46:03 ] | |
Zug-Chef | zondag 2 september 2007 @ 13:14 |
Geen zin in een Belgicatoer? | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 13:25 |
quote:Moest uitslapen hmm ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 2 september 2007 @ 13:26 |
witte wadje ziet er iig veel moderner uit aan de buiten kant dan zn gele broertje / zusje die er achter hangt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 13:55 |
Zeg, kan iemand zich die lui uit Delft nog herinneren? Die 25.000 kilometer gereden zouden hebben in een week? En die 2 weken na afloop wisten te melden dat de uiteindelijke afstand op 30-8 "tijdens een persevent van TGV.com bekend gemaakt zou worden"? ![]() Nee he, waren jullie allang vergeten ![]() ![]() ![]() ZO wordt het wel de ultieme nachtkaars-ervaring natuurlijk ![]() | |
Duvel | zondag 2 september 2007 @ 15:21 |
quote:Ik kwam het nog tegen toen ik oude topics doorspitte laatst, maar geen aandacht meer aan geschonken. Wat zou er mis gegaan zijn? | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 15:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 2 september 2007 @ 16:15 |
quote:Hebben ze bij de SNCF een Expresse du Pimple? | |
Zug-Chef | zondag 2 september 2007 @ 16:16 |
Nee SNCF is kudt met een grote K. Ze hebben niet eens fatsoenlijke intercity's. Bistrotjes zitten alleen in de TGV's en daar is reserveren verplicht. Nee superkut dus | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 16:17 |
quote:Je wordt al oud, Fles ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 16:21 |
quote:Eigenlijk is het een beetje net als met Duitsland, alleen dan veel extremer: een net met hogesnelheidstreinen die superblinkend glanzend glimmend vet zijn, dan een hele tijd niks, en dan een zootje schrale paupershit waarmee ze maar wat raak klooien ![]() @Selie: Klopt ja, niks aan te doen ![]() | |
von_Preussen | zondag 2 september 2007 @ 20:33 |
Maandag was ik eventjes in Steinfurt en Gronau, en kwam dus ook langs Metelen Land. Ik vroeg me al af wat al die spoordingen daaro waren, en waarom ze daar stonden. Lijkt me nu dan ook duidelijk. Oja, Maandag stonden die twee Wadjes nog gewoon in Hengelo. | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 20:56 |
quote:Ja, ik hoop dat er volgende maand weer gewoon treinen rijden daar, dan ga ik er wel ff langs ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 20:59 |
Het schijnt dat xx de wadjes wil laten rijden tussen Lunteren en Ede-Wageningen en de rest van het traject met de Protos en Plan V, als ze enkele V'tjes ingeleverd hebben ![]() Kunnen ze die wadjes in Amersfoort tanken of moet er dan speciaal een tankwagen komen? | |
Wadloper | zondag 2 september 2007 @ 21:04 |
In Amersfoort was wel een tankplaat, alleen was deze niet van NSR maar van Raillon dacht ik. Maar tanken kunnen ze daar wel ![]() | |
Fixers | zondag 2 september 2007 @ 21:08 |
quote:Over materiaal en technische praat..... Ik heb laatst eens op google earth zitten kijken en volgens mij is die aftakking bij nootdorp, waar een paar jaar terug met heel veel stampij die brug over de A12 is gereden, alleen maar om naar de werkplaats bij leidschendam te rijden. Is dat echt zo? Lijkt me dat ze dat veel goedkoper op hadden kunnen lossen. | |
Duvel | zondag 2 september 2007 @ 21:10 |
quote:Dat is zo ja. Blijkbaar was dit goedkoper dan het verplaatsen van de werkplaats... | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 21:13 |
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet. Deze is vanwege de komst van RandstadRail aangelegd, anders was de werkplaats niet meer per normaal spoor bereikbaar. Ik heb geen idee hoe ze het goedkoper hadden kunnen doen. | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 21:19 |
quote: ![]() ![]() Hoe jaag je mensen de auto in? ![]() | |
Q. | zondag 2 september 2007 @ 21:20 |
quote: ![]() Ze zijn in de les geweest bij NSR en vooral Veolia. ![]() | |
Q. | zondag 2 september 2007 @ 21:21 |
Ach, zolang er maar Protosjes door Amf gaan rijden ben ik al blij. | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 21:23 |
quote:Ik denk dat het tijdelijk de beste oplossing is. | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 21:23 |
quote:Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk? ![]() | |
Q. | zondag 2 september 2007 @ 21:24 |
quote:Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2007 @ 21:25 |
quote:Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepen ![]() | |
Q. | zondag 2 september 2007 @ 21:32 |
quote: quote: | |
Mark-Hgl | zondag 2 september 2007 @ 21:54 |
Zo, Kampen en Hothem-St.Gerlach zijn binnen, provincies Overijssel en Limburg compleet ![]() Wat ik trouwens opvallend vind is dat het station officieel Houthem-St. Gerlach heeft, maar het bordje het opschrift Houthem-St.Gerlach heeft...? (zonder spatie) Fles trouwens al een reisje naar Groningen Europapark gepland volgende maand? Kan je gelijk ook naar OLV Ter Noord... daar schijnt nu een (onofficieel) bodjes "Heiloo Zuid" te staan ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 22:04 |
Ik heb inmiddels de halte omroep van Leeuwarden Achter de Hoven ook gefilmd, alleen heb ik nog geen zin gehad om het filmpje te bewerken. | |
Fixers | zondag 2 september 2007 @ 22:05 |
quote:Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken. | |
ACT-F | zondag 2 september 2007 @ 22:08 |
quote:Waarom rijden ze niet door naar Goor ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 22:09 |
Ik denk dat ze anders de normale treinenloop verstoren? | |
ACT-F | zondag 2 september 2007 @ 22:19 |
quote:Ik heb geen idee hoeveel treinen per uur op het traject Hengelo - Zutphen kunnen rijden. Maar gezien het aantaal passeersporen zou je zelfs een kwartiersdienst kunnen draaien. Bovendien, kan een stoomtrein wel achteruit rijden? | |
Peterselieman | zondag 2 september 2007 @ 22:23 |
Alleen als er een loc voor en achter zit, want omlopen kost relatief veel tijd. Je zit ook met Hengelo waar maar 2 perrons zijn en een piepklein zakspoortje | |
ArthurvanderVelden | zondag 2 september 2007 @ 22:30 |
Ik heb vandaag wat tofs gekocht: StraßenBahn und eisenbahn Atlas 1996 ![]() | |
Duvel | zondag 2 september 2007 @ 22:39 |
Enlighten me? Wat staat daar allemaal in? | |
ArthurvanderVelden | zondag 2 september 2007 @ 23:02 |
quote:Spoorplannen, stations. En Al het materieel, met jaartallen, bouwers, nummers spoorbreedte types echt alles ![]() | |
Brembo | zondag 2 september 2007 @ 23:25 |
quote:Wordt de kip onthoofd ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 06:53 |
quote:Lang leve de privatisering :/ ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg! | |
ReisT | maandag 3 september 2007 @ 07:07 |
quote:Het grappige is dat die Nootdorpboog nog een tijdje gewoon op de hofpleinlijn aangesloten is geweest. Er hebben zelfs nog een tijdje reizigerstreinen over gereden, in de late avonduren. Zo heb ik die boog ook nog eens op m'n lijstje kunnen bijschrijven, door met de allerlaatste trein ooit op de Zoetermeerlijn mee te zijn geweest (dat was dus vorig jaar 3 juni, en nu is die lijn dus nog altijd niet heropend. Vandaag dus precies 15 maanden buiten dienst...) Oh... en ik hoor net op het radionieuws dat de RET vanaf nu weer op de hele Hofpleinlijn gaat rijden, dat werd ook wel eens tijd zeg... ...exact een jaar na de geplande opleveringsdatum... | |
Q. | maandag 3 september 2007 @ 07:11 |
quote:Precies een jaar nadat het oorspronkelijk de bedoeling was dat de hele RSR weer ging rjiden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot heel Zoetermeer weer in dienst is. Gokje: nog 4 maanden. Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold. | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 07:16 |
lightrail he ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 08:35 |
quote:Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen. | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 08:37 |
quote:nee nou heb je geweldig OV!! mensen het OV uitjagen kunnen ze nu heel goed | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 08:39 |
Dat is de andere kant van het verhaal weer. Je kunt nu alles lastig nog terugdraaien. | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 08:40 |
quote:waardoor je meer autos op de snelwegen krijgt.. waardoor er meer co2 uitstoot is.. meer files.. kost meer tijd.. kost ook bakken met geld! | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 08:44 |
Breng dat iedereen maar eens aan het verstand | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 08:45 |
quote:dat heeft geen zin.. want ze gaan de benzine al weer met 1 cent per liter verhogen + BTW verhoging.. dus autorijden wordt weer duurder.. MELK KOE! | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2007 @ 08:59 |
quote:Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langs ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 09:00 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2007 @ 09:42 |
quote:Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de lucht ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 09:43 |
quote:verknipte buslijnen zijn ook niks nee ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 13:04 |
Op 20 oktober wordt er spanning gezet op de bovenleidingen van de Betuweroute. | |
Dichterbijer | maandag 3 september 2007 @ 14:52 |
quote:Euh? Zat die er dan nog niet op dan? ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 15:22 |
Nope, was nog niet zo, omdat nog niet alle brandweerkorpsen die in de regio's rond de Betuweroute zitten de vereiste training hadden gehad. | |
Duvel | maandag 3 september 2007 @ 19:18 |
quote:En nog wel een paar andere dingen vermoed ik. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 3 september 2007 @ 19:20 |
dus als de stroom uitvalt weten we hoe het komt.. | |
Charango | maandag 3 september 2007 @ 19:22 |
Trouwens, waarom reed er vanmorgen een Virm door de Veluwe richting Apeldoorn? Normale Twente-expressen zijn koplopers, en de intercity Amsterdam Centraal-Deventer en de internationale trein bestaat uit een loc met duitse rijtuigen... Of rijden ze nu met Virm tussen A'dam en de IJsselstad? | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2007 @ 19:40 |
op steeds meer fatsoenlijke lijnen zie je dat kutschroot rijden. ![]() Ook al richting Groningen, en in de 1900 Den Haag - Venlo ![]() ![]() Virm zuigt stiereballen in de hel ![]() ![]() | |
Charango | maandag 3 september 2007 @ 19:44 |
Hmm... liever een V-irm waarin je nog fatsoenlijk kan zitten (okay, mits dat ding geen muziek gaat maken zoals gewoonlijk), dan de hele tijd in het fietsencompartiment van de IC-Berlijn te moeten staan. Misschien dat ze die Japanse koploper van een aantal posts terug (okay, hij is dus wel echt) een mooi geel/blauw kleurtje moeten geven en die moeten laten rijden. | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2007 @ 19:49 |
quote:Zwaar oneensch ![]() De PE is de baas van alle andere treinen in NL. Misschien met uitzondering van de ICE en de Thalys. | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 19:57 |
quote:En er komen nog 50 stellen bij ![]() Zolang je niet in de doedelzakbak zit, valt het nog wel wat mee, al haalt VIRM het natuurlijk niet bij ICM en de pimpelexress | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2007 @ 20:00 |
quote:23 treinen sinds half juni ![]() ![]() | |
MREn | maandag 3 september 2007 @ 22:43 |
quote:Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's op ![]() Alleen de op- en afstap in Ldd zijn wat hoog, wegens het ontbreken van perrons... | |
MREn | maandag 3 september 2007 @ 22:58 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 23:23 |
quote:Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven. De enige manier om dat boogje nu nog te berijden als treinliefhebber is te wachten totdat de werkplaats opendag heeft en dan de extra trein naar de werkplaats te nemen. | |
MREn | maandag 3 september 2007 @ 23:31 |
quote:Formeel mogen zelfs conducteurs niet in de cabine komen. | |
Peterselieman | maandag 3 september 2007 @ 23:42 |
Klopt en er staan ook torenhoge boetes op, zowel voor de vervoerder als voor de persoon die zich onrechtmatig in de cabine begeeft gedurende een ritje. * Peterselieman denkt nog aan de keer dat er 6 mensen in de cabine van een Veoliawadsloper stonden, omdat het treinstel bomvol was en dit onbestraft is gebleven | |
von_Preussen | dinsdag 4 september 2007 @ 01:14 |
quote:Nee, dan had je een fijne bedrijfsvoering gekregen. De mentaliteit in een overheidsbedrijf is niet om over naar huis te schrijven, allesbehalve servicegericht. Kijk maar bijvoorbeeld naar al die overheidsinstanties, hoe lang je moet wachten en doen wil je iets geregeld krijgen. En was het niet staatsbedrijf NS die altijd zat te klagen dat ze bijv. de nevenlijnen in de Achterhoek niet rendabel konden krijgen en het beste was om ze te sluiten? Was het niet private onderneming Syntus die toen heeft besloten om de lijnen over te nemen en de reiziger niet alleen van nieuwe treinen, maar ook van een verbeterde dienstregeling heeft voorzien? Dan ga je mij niet vertellen dat overheidsbedrijven iets beter doen, c.q. regelen. Dat bijv. Connexxion of Veolia niet tijdelijk aan geschikt materiaal kan komen (Plan V voor Kippenlijn en DM’90 voor Maaslijn) komt omdat voormalig overheidsbedrijf en monopolist NS de treinen niet voor een korte periode wilde verhuren. Een overheidsbedrijf verliest dan mischien wel zijn haren (wordt geprivatiseerd), maar niet zijn streken (zelfde belabberde prestigekwesties spelen nog steeds een rol). Want reken maar, als je puur winst had willen maken op de verhuur van die treinen had je Veolia en Connexion veel geld voor die treinen kunnen aftroggelen omdat de nood zo hoog is. Maar liever gaat NS dwars liggen. Trouwens, als kleine jongen heb ik redelijk vaak in de cabine mee mogen rijden, schijnbaar heb ik dan veel mazzel gehad, want ik heb al menig traject op die manier kunnen afleggen (o.a. Leeuwarden – Groningen in Wadloper, Utrecht – Deventer in Koploper, Roosendaal – Dordrecht met de Virm toen die daar getest werden en nog veel meer). | |
Q. | dinsdag 4 september 2007 @ 07:07 |
quote:Och, het is beter dan die V-troep (plan rammelbak). Ik weet nog dat ik in mijn IJssellijn-tijd altijd een zucht van verlichting slaakte als een een (V)IRM voor kwam rijden ipv die toen-ook-al-lang-afgeschreven-troep. | |
Dichterbijer | dinsdag 4 september 2007 @ 09:22 |
Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien? ![]() Edit Das een flinke knal geweest ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Dichterbijer op 04-09-2007 10:09:03 ] | |
Duvel | dinsdag 4 september 2007 @ 09:32 |
quote:Als sinds 1970 o.i.d.! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 september 2007 @ 10:15 |
quote:Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren. Edit: Het was ICM IV 4206, die een werktrein met kraan heeft geraakt en waarbij de A bak flink beschadigd is. [ Bericht 5% gewijzigd door Peterselieman op 04-09-2007 10:21:44 ] | |
GSMboy | dinsdag 4 september 2007 @ 11:36 |
quote:Geen revisering, eerst de drie-tjes af, dan ziet NS wel verder waneer de 4-tjes omgebouwd worden. |