abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51643190

Hier alweer deel 76 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat \"verdwenen\" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de \"experts\" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat \"de NS\" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. \"De NS\" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW\'s), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90\'s gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder \"Twents\" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat \'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo\'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE\'s, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \\\'lange\\\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 19-07-2007 23:01:33 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643265
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
pi_51643315
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Brechtje het volgende:
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
pi_51643327
Geen foto's ... ik bedoel mooi kort
pi_51643471
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.

Mijn paarden zijn aan het grazen op de wei btw.
pi_51643639
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
pi_51643778
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:56 schreef Brechtje het volgende:

ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.
Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
pi_51643838
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:59 schreef en_door_slecht het volgende:
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
_Xbox_Master_ zou ook wel willen (bekend van Rondje Nederland), maar die is vlgs mij nog op vakantie.
pi_51643861
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
pi_51643966
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
pi_51644263
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
pi_51644399
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Wat ouwehoer je nou allemaal onzin ouwe graftak!

Verzuip jij ook maar lekker in een bak gehandicaptenpis.

Doei.
pi_51644417
en nu je bek houden, want ik wil uit dit topic blijven.
pi_51644645
Goed idee Brechtje, alle kanslozen uit dit topic!

Waar kan ik voor tekenen?
pi_51645729
Oke, nu weer on topic. Een paar simpele plaatjes van een dag of tien terug, Zwitserland:
Smalspoor in de buurt van Solothurn:

Een lokale trein, station Oensingen.

En een plaatje van de Mont Blanc Express, vlak voor vertrek richting Chamonix in Martigny.
pi_51650569
Gesproken over oude wijven...het tweede plaatje laat een niet echt jong stel meer zien
pi_51651754
Ook goeiemorgen Iemand nog mooie platen gemaakt met het mooie weer gisteren? Leuke foto's in Zwitserland! en_door_slecht
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:01:29 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51652350
In Zwitserland is alles beter, dat weet iedereen
pi_51666913
In plaats van een oneliner als tvp, dit keer wat foto´s van vandaag rond 16.00uur.

Vandaag rijden er de hele dag al Buffels tussen Leeuwarden en Harlingen Haven.

DM-90 3448 als trein 30145 bij aankomst in Harlingen.

Dezelfde trein even later aankomende in Harlingen Haven.

DM-90 3448 gereedstaande voor vertrek als trein 30162 naar Leeuwarden te Harlingen Haven.

Lang geleden dat ik in een Buffel heb gezeten op dit traject.
pi_51669492
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
pi_51672276
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
Ja, Asd-Dv loopt al een tijdje met materieel te klooien, ICM, ICB en nu dus een Mat '64 mixje, wel leuk:D
Al is het niet super comfortabel als je van Asd naar Dv moet
pi_51678534
VIRM rijdt ook de laatste weken af en toe mee
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:54:41 #23
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51688818
Mat 64 is ook niet echt comfortabel op langere ritten. Alhoewel ik het op zich best relaxt vind zitten in de 3700 naar Nijmegen
pi_51688854
Tot dat je er elke dag mee moet, dan piep je wel anders Zeker als je jaren lang als Noorderling alleen maar ICM hebt gehad...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:29:44 #25
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51690924
Ja oke, maar ik vind het nu niet verkeerd zitten
Overigens stel ik zelf niet echt zulke hoge eisen aan zitcomfort, als je maar normaal vervoert kan worden ben ik al tevreden, want daar gaat het naar mijn idee meer om, dat je van A naar B kan komen
pi_51694248
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
pi_51694344
Vandaag weer banane-vlaflip op Asdz-Rhn Vind ik toch zo'n leuke combi

bron: Somda.nl
pi_51694447
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
pi_51694609
Weet iemand misschien waarom de perrons op Ypb verlengt zijn?
Is dit misschien vanwege het feit dat als ADO Den Haag thuiswedstrijden speelt alle IC's op Ypb stoppen ofzo?
pi_51694815
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Dat vind ik juist weer niet. Ik zit liever in die stoeltjes van de Plan T, met individuele (en modernere) stoelen in coachopstelling en met armleuningen dan in die achterlijke ouderwetse banken van Plan V waarin je elkaar zo stom zit aan te gapen. Maar met mijn 1.78 ben ik dan ook niet geweldig lang, en pas daarom makkelijker in allerlei hoeken en gaten.

Plan T Stoeltjes
pi_51694864
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
pi_51694934
Ik heb nu meer situaties meegemaakt waarin ik liever alleen mijn rust zou hebben (i.p.v. door andere mensen bekeken te worden) dan waar ik aantrekkelijke dames in de trein kan bewonderen. Die zijn meestal erg schaars op mijn traject. En anders, in de coachopstelling kan je er vaker naast gaan zitten, en dat is net iets gezelliger dan tegenover elkaar.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:00 #33
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51696867
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:54 #34
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51696892
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:22 schreef Niec het volgende:
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
Hehe true, true
pi_51697907
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
Ja idd, die hoekkussentjes, heerlijk
pi_51699779
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:05 schreef Niec het volgende:
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.

Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
pi_51700633
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.
[afbeelding]

Idd, verkeerd gelezen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:42:29 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51703705
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

Vet Wanneer gaat dat rijden?
pi_51703803
Ziet er mooi uit, dit zijn de nieuwe generatie treinen. Kan NS nog wat van leren.
pi_51703989
September dacht ik
Edit: http://www.treinennieuws.(...)r-met-nieuwe-treinen
quote:
In eén uiteinde van de nieuwe Valleilijn-treinen wordt voor jongeren ingericht. In deze 'Dance Vallei' kun je lekker zitten en muziekzenders volgen op grote beeldschermen. Aan het andere uiteinde van de trein komt een stiltecoupé. Wie geen muziek maar ook geen volstrekte stilte wil, kan in het ruime middendeel van de trein terecht. De trein heeft verder een ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein en staan er drankautomaten.
Bron: www.valleilijn.nl

Klinkt niet verkeerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 21-07-2007 22:25:02 ]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:06:23 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51704459
das nomaar 6 weken
pi_51706588
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:37:01 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51706660
Die protosjes zijn dan ook nog best snel geleverd zeg, binnen twee jaar en dat voor een compleet nieuw model trein, daar kunnen ze in Italië nog wat van leren. Connexxion is ook de allereerste die hiermee gaat rijden, dus dat belooft nog wat (kinderziektes en zo).
  zondag 22 juli 2007 @ 09:01:06 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51711696
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:

Wat een onzin zeg dat filmpje
  zondag 22 juli 2007 @ 09:53:04 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51711976
quote:
103 Teletekst zo 22 jul
Friese machinist vergeet treinstel

` Een treinmachinist van Arriva heeft
gistermiddag in Friesland een treinstel
onderweg vergeten.Dat gebeurde nadat de
koppeling tussen de twee treinstellen
spontaan los was geschoten.

Volgens spoorbeheerder Pro Rail komt
dat sporadisch voor.De trein remt dan
automatisch.Even voor station Deinum
kwam de trein zo tot stilstand,maar de
machinist merkte niet dat de twee
treinstellen los waren geraakt.Hij gaf
gewoon weer gas.

Hij ontdekte pas dat hij een treinstel
kwijt was toen hij twee stations verder
was,bij Franeker.Op de lijn was 2,5 uur
geen treinverkeer mogelijk.
  zondag 22 juli 2007 @ 10:34:30 #46
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51712381
Hoe is het mogelijk!
pi_51713070
Dat bericht zag ik ook al....

Trein: *stopt zomaar vanzelf midden in een weiland*
Machinist: "Hm, er zal vast niks aan de hand zijn, laat ik maar doorrijden."
  Redactie Sport zondag 22 juli 2007 @ 11:30:19 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_51713136
ik snap alleen die 2,5 uur niet..... die trein kan toch gewoon op de terugweg weer aangekoppeld worden, machinist naar het andere stel en klaar....
of denk ik nu veel te simpel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 22 juli 2007 @ 11:38:36 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51713297
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:30 schreef dennistd het volgende:
gewoon op de terugweg weer aangekoppeld
Dat zal waarschijnlijk niet kunnen. Die koppeling is niet voor niets losgeschoten. Er is iets stuk aan dat ding. Dat houdt in dat het om te beginnen onderzocht moet worden, en voorts dat je die koppeling dus niet kunt gebruiken.
pi_51713303
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
  zondag 22 juli 2007 @ 11:40:52 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51713341
Deinum FTW

Mooi pletske man
pi_51713754
Ja ga dan es een huis zoeken daar...
  zondag 22 juli 2007 @ 12:23:29 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51714200
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
  zondag 22 juli 2007 @ 12:25:10 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51714249
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
pi_51714532
Ach Valleilijn, BOEJUH. Daar rijden zelfs op zondagochtend nog steeds 2 treinen per uur. Men moet niet zeiken.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:39:44 #56
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51718014
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Ja, maar mij lijkt het, als er een trein uitvalt, je dan toch wel een machinist reserve hebt?
pi_51718189

Merk en type: TGV
Eigenaar: SNCF
Land van herkomst: Frankrijk
Datum: Juli 2007
Fotograaf/Bron: Emiel

Meer foto's uit Luxemburg
pi_51722821
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:

Wel lollig filmpje
pi_51725201
@ Alexxxx, hij had beter de BR181 op de foto kunnen zetten, die zijn net ff wat meer byzonder in Luxemburg. Jammer dat er alleen op het station is gefotografeerd, maar toch leuke foto's nog
  zondag 22 juli 2007 @ 18:33:49 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725370
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Hee, zo heb ik ook nog wel een paartighonderd foto's

is de restauratie van spoor 4 op Luxembourg al eens klaar?
pi_51725412
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:37:01 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725447
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
ex Duits Barrel materieel.
ICK is de mooiste trein die er is man
pi_51725457
Gast, er gaat NIKS boven ICK !
pi_51725532
Ik krijg pijn in mijn nek van ICK
pi_51725610
ICK is prachtig en zeer comfortabel !
pi_51725639
quote:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
pi_51725687
Dan rij je meestal VIRM of DD-AR
  zondag 22 juli 2007 @ 20:11:19 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51727979
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:09 schreef Niec het volgende:

[..]

Wel lollig filmpje
Alleen jammer dat er geen geluid bij zit
Maar zeker leuk om te zien!
  zondag 22 juli 2007 @ 20:54:04 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51729241
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Niec het volgende:

[..]

En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
ja, dan ga je de volgende keer rustig een kwartier of een half uur zitten wachten tot je WEL ICK hebt
  zondag 22 juli 2007 @ 21:37:37 #70
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51730594
Die Duitse treinen heerschen!!!!!!!!!

Zowel ICK als ICB, ik hou van die rust die er in de coupé's heerst. Beter dan al dat lawaai van twijfelachtige mensen in V-IRM, Koploper etc.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:41:38 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51730711
ICB telt eigenlijk niet he Dat zijn treinen waar je in Duitsland zelf toeslag voor betaalt

Maar puick spul
pi_51731623
Voor die 2 uur en 2 minuten per week ga ik niet zo heel moeilijk doen. Maar als ik lees bijvoorbeeld dwingen die rare bankjes me in een nogal lastige houding. Niet heel fijn voor de nek.
pi_51732682
ICB vast op mijn lijntje(1500)
  zondag 22 juli 2007 @ 23:04:24 #74
146033 ReisT
pi_51733518
quote:
Jammer voor jou, maar dat gaat nog jaren duren. Voorlopig heeft NS alleen maar nog veel meer IRM bijbesteld (50 viertjes komen de komende jaren onze kant uit), en de gerenoveerde ICR-bakken zullen nog wel wat jaartjes tussen Amsterdam en Brussel moeten blijven pendelen (er is zelfs sprake van dat die daar worden aangevuld zullen met wat Belgische rijtuigjes), zolang de nieuwe HiSpeed-treinen eens een keer geleverd worden.

De échte materieelfetishisten onder ons kunnen ondertussen nog even genieten van ICK, ICB en wat dies meer zij.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:06:13 #75
146033 ReisT
pi_51733582
Nu gaan we eerst even naar die goeie oude tijd, niet eens zo lang geleden, dat de kaartjesautomaat nog gewoon treinkaartjes, strippenkaarten en treintaxi-biljetten uitgaf, in plaats van die domme "tickets" van tegenwoordig.
pi_51739899
ICK = Oude barrels... ze zitten niet onaardig maar geef mij ICMm maar lekker...daa rkan ik temminste lekker in die stoel zitten.
pi_51741469
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
pi_51744395
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Ja is die 4013 nu nog steeds in de loods
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2007 @ 12:49:33 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51744667
Vorige week woensdag het setje ICRm in Lw even geplaat. Was mooi op tijd
Plaatjes volgen over enkele dagen

Vandaag geen enkele DM'90 op Lw-Gn gezien. Wel eentje op opstel in Gn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51744723
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
pi_51744775
Buffel boven spurt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:59:30 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51746658
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Wel ff twee he

Morgen komt dat setje weer naar Groningen toe, het wordt voor mij een flinke haastboel, eerst naar Assen voor het wadlopertransport, dan die ICRm setje in Groningen en dan rond 15.44 weer naarAssen voor het volgende transport
pi_51746810
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
quote:
SAUWERD - Een stoptrein van Arriva is maandagmorgen gestrand tussen Sauwerd en Winsum.

De trein weigerde rond kwart over acht dienst middenin de weilanden. Voor de reizigers zat er niets anders op, dan uit te stappen en langs het spoor terug te lopen naar het station in Sauwerd.

Anderhalf uur later kon de defecte trein door een andere trein naar Winsum worden geduwd. Het treinverkeer werd vervolgens hervat.
  maandag 23 juli 2007 @ 14:06:04 #84
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51746851
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:

gaaf
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  maandag 23 juli 2007 @ 14:35:55 #85
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51747859
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
[..]
Gaat weer lekker inderdaad
pi_51749265
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Waren het toen ook al twee treinstellen? Ik kom net uit de Buffel die om 14.33uur uit Leeuwarden vertrok, dat waren twee treinstellen (ook voorbij Deinum). Vanochtend reed er nog één treinstel beide kanten uit, nu kwamen we in Dronrijp een Spurt tegen.
pi_51749318
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef Niec het volgende:
Buffel boven spurt
Inderdaad, en helemaal als er geen airconditioning nodig is, naast ook nog eens de zachtere stoelen en meer beenruimte.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:48:56 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51756032
Rijdt RegioNS met 2x DM'90 of 1x DM'90 in de diensten van Zutphen - Apeldoorn v.v.?
pi_51756671
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
pi_51757390
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Idd, volgens mij ook
pi_51758287
Vanmorgen ook een Buffel op Roodeschool - Groningen (en daarna richting Delfzijl)
pi_51758400
Veeeel beter
  maandag 23 juli 2007 @ 20:55:22 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51760929
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb ik in de vakantie ook kans dat er 2x DM'90 rijdt?
pi_51762187
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
  maandag 23 juli 2007 @ 21:35:35 #95
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51762770
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat klaar is
pi_51768080
Nieuw onderzoek monorail in Almelo

ALMELO - Het Personal Rapid Transportsysteem - de PRT, ofwel de door verkeerswethouder Anton Sjoers gepropageerde monorail - krijgt mogelijk een plek in de nieuwe woonwijk Waterrijk.

Het college van Burgemeester en Wethouders laat een studie uitvoeren naar de mogelijkheden van toepassing van dit systeem tussen Waterrijk en het centrum.

Gestudeerd wordt op de aanleg van een lus door Waterrijk en een circa drie kilometer lange verbinding naar het station.
Een woordvoerder van de gemeente zegt dat in het ontwerp van Waterrijk veel aandacht wordt gegeven aan milieuvriendelijke en duurzame concepten. De monorail als milieuvriendelijke manier van vervoer past daar volgens het college prima in.
Daar komt bij dat het gaat om de realisatie van een geheel nieuwe wijk. Bij de aanleg van een monorailsysteem hoeft dan geen rekening gehouden te worden met bestaande gebouwen en wegen. Bijkomend aspect in het geval van Waterrijk is dat delen van de wijk die door vaarwegen zijn gescheiden, gemakkelijker bereikbaar zijn te maken.

De woordvoerder van de gemeente geeft tevens aan dat bij het college de verwachting leeft dat de aanleg van een monorailsysteem de aantrekkelijkheid van de wijk verder zal vergroten.
Het idee om van het Twenteborgziekenhuis naar de stad een monorail aan te leggen, is van de baan, meldt de gemeente. Naar deze verbinding werd een studie gedaan door het verkeerskundig adviesbureau ANT, dat gespecialiseerd is in innovatief vervoer en openbaar vervoer.

Het betrof een studie naar de vervoerkundige en economische haalbaarheid van een PRT-systeem tussen het station, centrum, ziekenhuis en zuidelijke woonwijken. De studie werd in 2006 afgerond, maar verdween daarna in een la ergens in het stadhuis. Het rapport wordt nu dit najaar naar de gemeenteraad gestuurd.

Het college van B en W ziet mogelijkheden om het Personal Rapid Transportsysteem toe te passen tussen de nieuwe woonwijk Waterrijk en het station.

Bron: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1675957.ece
pi_51768239
Ziet er leuk uit.... maar ik geef het weinig kans. Allereerst moet zoiets natuurlijk hufterproof worden gemaakt. En dan nog slopen ze het. Want de doorsnee nederlander sloopt nu eenmaal alles graag.
pi_51777413
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Niec het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt, maar goed, je hebt altijd nog het spoorboekje / ns site / hafas. Daar kan je ook alle treinen die doorkomen uit halen. Daar waar somda zo handig voor was waren de speciale dingetjes, testritjes, museummat, promoritjes enzovoort. Juist dat is nu definitief weg en zal ook niet meer terugkomen. Alles wat men nu probeert om met de hand terug te krijgen, is wmb loos werk.
pi_51785448
Ja, bij de doorkomststaat ging het mij vooral om de materieelvoorspellingen
pi_51786500
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
pi_51787365
Ik heb het meer over welke treinnummers niet per se de series
pi_51787370
Ik heb voor de gein eens een kaartje gemaakt met de spoorlijnen in Duitsland waar ik ben geweest

Uiteraard big respect @ http://www.bueker.net/trainspotting

hier vind je het originele bestand

[ Bericht 8% gewijzigd door Zug-Chef op 24-07-2007 17:21:22 ]
pi_51787415
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:44 schreef Niec het volgende:
Ik heb het meer over welke treinnummers niet per se de series
Je wilt het weten voor de series waar het een zooitje is bedoel je? Want over het algemeen blijft de inzet de hele dag hetzelfde namelijk
pi_51789034
Wanneer is het nou eens afgelopen met die idioten die zonodig nog ff snel onder de spoorboom doorkruipen en zo de hele dienstregeling naar de bliksem helpen Nu weer, tussen Ztmo en Gd.
pi_51789086
Hoe weet je dat het iemand was die snel onder de spoorboom moest kruipen ?
pi_51789268
Zo gebeurt het in de meeste gevallen, hoe anders?
pi_51789310
Nouja kan ook iemand zijn die het bagger weer zat is en voor de trein springt, of een persoon die zn leven zoiezo niet meer ziet zitten...
pi_51789339
Ja, das toch ongeveer hetzelfde
pi_51789352
24-07-07 17:16

LEIDEN - De Nederlandse Spoorwegen denkt erover om meer treinen tussen Leiden en Utrecht te gaan laten rijden.

Tot nu toe wilde de NS daar ondanks herhaalde verzoeken uit Leiden niet aan denken. Maar mocht de RijnGouwelijn er uiteindelijk niet komen dan zien de spoorwegen toch mogelijkheden. Reizigersorganisatie ROVER is blij met de plannen.
pi_51789432
Zolang het enkelspoor is zie ik daar niet zo snel een frequentieverhoging plaatsvinden...
pi_51789466
Dacht ik ook al;)
pi_51789853
Niet alleen het treinverkeer ligt stil tussen Gvc en Ut maar ook op de weg (A12) is het een choas i.v.m. een kettingbotsing, gezellig.
pi_51791324
Als het goed is heeft de 4013 vandaag Test gereden. Volgens de voorlopig planning doet ie dat nog deze week, De 4014 is voor 1/3 klaar.

Hopelijk gaat het nu wat sneller met de aflevering van de ICMm.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:02:10 #114
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51791602
Vandaag allebei de wadloper transporten gespot te Assen
En nu zijn officieel alle wadjes van Arriva weg uit het Noorden
pi_51793417
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt.
Waarom niet? Wat is er gebeurd dan en/ of waarom is het weg? (Ik heb het compleet niet gevolgd.)

Mooi kaartje van Duitsland trouwens! Dat zijn relatief gezien al heel wat trajecten. Ik ben allang blij dat ik alle trajecten in Nederland heb gehad.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2007 @ 20:00:47 #116
Maffe Fries
pi_51793711
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
De liefhebbers houden de wiki wel bij
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:27:10 #117
146033 ReisT
pi_51794777
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang het enkelspoor is zie ik daar niet zo snel een frequentieverhoging plaatsvinden...
Ligt eraan of dat enkelspoor weer een beetje op orde is. De spits-sneltreinen Leiden-Utrecht werden vorig jaar opgeheven vanwege de bedroevende staat van dat spoor.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:25:21 #118
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51799766
238 was weer in dienst na een aanrijding met een auto te Kropswolde. Heeft nog geen logo aan de kop van de aanrijding
pi_51826920
Vandaag idd de 4011 en 4012 in één trein in de 1527
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juli 2007 @ 19:04:53 #120
Maffe Fries
pi_51827412
Die worden vaker als duo ingezet. Verder zal serie 10140 spoedig ook gereden gaan worden met ICMm
pi_51831857
Als jullie in Dubbeldeksmaterieel zitten, waar zitten jullie dan het liefst?

Bij een DD-AR zit in het liefst beneden (omdat boven een beetje krap is, en beneden zijn betere stoelen). Of in de mDDM zit het ook wel goed.
Bij een DDM-1 zit in ook het liefst beneden, en dan het liefst op de voormalige 1e klas stoelen
Bij een VIRM zit ik juist het liefst boven, omdat het daar mij het grootste ruimtegevoel geeft.
Wat jullie?
pi_51832577
Vanavond 2x Plan V in de stoptrein Utrecht-Zwolle
Trein 5675 vertrek 21.12
De 445 V
De 818 A
pi_51832871
Apart, tsja soms zijn de DD-AR's op
pi_51833062
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:41 schreef Willy84 het volgende:
Vanavond 2x Plan V in de stoptrein Utrecht-Zwolle
Trein 5675 vertrek 21.12
De 445 V
De 818 A
Dat is vaak zo, Plan V in de 5600 's avonds

Ik zit het liefst in DDAR (treinen met groene bankjes), en altijd beneden, vanwege het schommelen. Ook DDM-1 (de rode bankjes) believen mijn voorkeur.
pi_51833293
In die oude dubbeldekkers vind ik alleen de groene of rode ´koploperbanken´ goed zitten die schaars in een aantal treinstellen te vinden is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:59:35 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51833357
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb voor de gein eens een kaartje gemaakt met de spoorlijnen in Duitsland waar ik ben geweest
[afbeelding]
Uiteraard big respect @ http://www.bueker.net/trainspotting

hier vind je het originele bestand
Tof @ Berlin helemaal op en neer en nog een keer
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:01:44 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51833436
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren,
Daar komt ie weer hoor, het B-woord

woensdag 25 juli 2007 @ 22:08:43 #128
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51833750
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:22 schreef Niec het volgende:
Als jullie in Dubbeldeksmaterieel zitten, waar zitten jullie dan het liefst?

Bij een DD-AR zit in het liefst beneden (omdat boven een beetje krap is, en beneden zijn betere stoelen). Of in de mDDM zit het ook wel goed.
Bij een DDM-1 zit in ook het liefst beneden, en dan het liefst op de voormalige 1e klas stoelen
Bij een VIRM zit ik juist het liefst boven, omdat het daar mij het grootste ruimtegevoel geeft.
Wat jullie?
VIRM zit ik het liefst boven, maar onderin maakt mij ook niet zoveel uit
DD-AR heb ik gelukkig niet zo heel veel ervaring mee
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juli 2007 @ 22:09:21 #129
Maffe Fries
pi_51833774
Nog even wat plaatjes gemaakt op 18 juli in Leeuwarden:

ICRm in Leeuwarden

ICRm met loc 1767 in Leeuwarden

GTW + loc 1767 + Koploper

ACTS 5811 + 6702 + goederensliert bij de goederenterminal in Leeuwarden

Kan dit wel in Leeuwarden?

De rest staat Hier
pi_51833891
Hahaha idd, er gaat niets boven Groningen in Lw
Mooie foto's
pi_51834226
Leuke foto's peterselie, aantal mooie platen ook er tussen
pi_51834670
ohih en somda zijn bij mij down, btje jammer
nog meer mensen ervaring mee
Of ben ik gebant
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:32 #133
Maffe Fries
pi_51834748
Site is down.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:37:16 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51834779
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Willy84 het volgende:
ohih en somda zijn bij mij down, btje jammer
nog meer mensen ervaring mee
Of ben ik gebant
Ik word juist meestal zelf een beetje down van ohih en somda
pi_51834808
Idd wordt steeds slechter, Somda
pi_51834965
edit

[ Bericht 60% gewijzigd door Willy84 op 25-07-2007 22:48:32 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:20:38 #137
146033 ReisT
pi_51844191
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zit het liefst in DDAR (treinen met groene bankjes), en altijd beneden, vanwege het schommelen.
Het is toch juist VIRM, wat zo schommelt? Daar zit ik voortaan maar altijd beneden om dat te vermijden, ben ook al eens onderweg naar beneden verhuist omdat ik er gewoon niet meer tegen kon...
Bij DDAR heb ik nooit iets van enig schommelen gemerkt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:22:07 #138
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51846614
De doorkomststaat is weer online bij Somda
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:24:12 #139
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51846664
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:25 schreef Wadloper het volgende:
238 was weer in dienst na een aanrijding met een auto te Kropswolde. Heeft nog geen logo aan de kop van de aanrijding

Hier een foto van de 238
pi_51846771
Yeah, Somda geupdate :D:)
pi_51847179
Doorkomststaat Nee, alleen de aankomst en vertrekken uit het spoorboekje staan er in. Dus niet een echte doorkomststaat dus. Somda
pi_51847265
Idd een kut doorkomststaat, heb je niks aan, Maargoed.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:20:37 #143
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51848303
Voor stations als Groningen enzo heb je er wel wat aan... Maar ach, ieder zijn mening zullen we maar zeggen
pi_51850933
Het gaat niet om een mening hier, het gaat om wat er feitelijk te zien is. Jij als treinenliefhebber zou het spoorboekje constant naast je moeten hebben. Het kunnen afdrukken van aankomst en vertrektijden via somda is derhalve een hoop werk voor niks, aangezien deze informatie veel compacter en vollediger in het spoorboekje staat.

Desalniettemin heb je er pas ECHT wat aan zodra je kan zien hoelaat een Intercity door het station van Putten knalt, om maar eens wat te noemen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:02:00 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51851206
Sowieso heb je er als cargorukker helemaal geen flikker meer aan dus?
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:11:17 #147
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51853483
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Jij als treinenliefhebber zou het spoorboekje constant naast je moeten hebben.
Is dat verplicht als treinenliefhebber ofzo?
Want het nut ontgaat mij een beetje om er een spoorboekje voor te kopen, omdat je ook ns.nl hebt. En de meeste ritnummers weet ik trouwens ook wel uit mijn hoofd, omdat ik deze vaker invoer dan andere. Voor onbekende nummers heb ik ns.nl
pi_51853552
Voor als je onderweg bent bijvoorbeeld...
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:41:24 #149
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51854537
Daarvoor heb ik mijn notitieboekje, dan schrijf je de tijd op + richting en meestal vind je het wel
En eventueel plannen doe ik onderweg, ik heb geen haast met het reizen
pi_51854931
Hoe plan je onderweg dan, als je geen spoorboekje hebt...
pi_51855322
In de vertrekhallen van de meeste stations hangt altijd nog het vertrekkende treinen bord en de vertrekstaten niet te vergeten...
pi_51856067
Treinen ontsnappen aan frontale botsing in Tilburg
Uitgegeven op donderdag 26 juli 2007 om 14:29:38

(Novum) - Op NS-station Tilburg zijn vanochtend een passagierstrein en een goederentrein bijna frontaal op elkaar gebotst. De treinen kwamen rond 11.15 uur op drie meter van elkaar tot stilstand, zegt een woordvoerder van de spoorwegpolitie.

De goederentrein uit de richting Roosendaal en de passagierstrein die van het station Tilburg wilde wegrijden, kregen beide gele seinen. Dit is een signaal voor machinisten om niet sneller dan veertig kilometer per uur te rijden. De machinist van de passagierstrein zag daarna een rood sein over het hoofd. Volgens de woordvoerder heeft hij wel een licht zien knipperen, maar kon hij de kleur niet zien. Toen de machinisten elkaars trein in het oog kregen, zijn ze op de rem gaan staan.

De machinisten zijn verhoord en hebben een alcoholtest ondergaan. Ze bleken niet te hebben gedronken, zegt de woordvoerder. De tien reizigers uit de passagierstrein zijn met bussen naar Breda gebracht. Het goederenverkeer kwam vanaf 12.00 uur weer op gang. Het passagiersverkeer tussen Tilburg en Gilze-Rijen ligt nog steeds stil. Er worden bussen ingezet, maar een woordvoerder van ProRail zegt dat dit vervangend vervoer onvoldoende is.

Reizigers tussen Eindhoven of Tilburg en Den Haag of Rotterdam kunnen omreizen via Utrecht Centraal. Passagiers tussen Nijmegen en Roosendaal krijgen het advies via Rotterdam Centraal te reizen.
pi_51856132
Inmiddels zijn de sporen weer vrij gegeven
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:26:58 #154
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51856217
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe plan je onderweg dan, als je geen spoorboekje hebt...
Weten waar je heen wilt, en dan zie je wel hoelaat een trein gaat
pi_51856345
quote:
De tien reizigers uit de passagierstrein zijn met bussen naar Breda gebracht
Was ook niet echt volle bak
pi_51856538
Neuh stoppertje Tilburg -> Tilburg West is vaak behoorlijk leeg
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 15:47:45 #157
Maffe Fries
pi_51856973
quote:
Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva sticker
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:50:50 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51857069
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh stoppertje Tilburg -> Tilburg West is vaak behoorlijk leeg
Volgens het artikel zijn de passagiers naar Breda gebracht, dus dan zou het niet de stopper naar West moeten zijn.

Aan de andere kant is dat wel de trein die altijd het spoor vanuit Roosendaal kruist (om in West op 3 binnen te kunnen komen)...

Artikel zal wel fout zitten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51858376
Zijn er mensen hier die MSTS spelen? Ikku wel:P
Ga nu ff spelen
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:36:01 #160
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51858404
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva sticker
Ik vind hem zo veel mooier, heeft wel iets stoers namelijk
Maar aan de andere kant is het wel weer erg kaal zo
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:39:39 #161
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51858495
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:34 schreef Niec het volgende:
Zijn er mensen hier die MSTS spelen? Ikku wel:P
Ga nu ff spelen
Ik speel(de) het ook, alleen doen sommige treinen het niet... consist bestanden zijn spontaan verdwenen enzo, terwijl ik niets gewijzigd heb
Dus heb een beetje genoeg van dat spel, is al de zoveelste keer dat dingen het niet doen
pi_51860369
Ja soms idd beetje irri met die foutmeldingen en heb eig ook te weinig activiteiten, maar toch is het leuk
pi_51860488
de map Wupper Express is een ware aanvulling op MSTS. Daarin kan je echt zien hoe mooi MSTS kan zijn. Helaas zijn er maar weinig maps die zo mooi en waarheidsgetrouw er uit zien.
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:09:37 #164
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51860696
MSTS heeft ook niet zóveel mogelijkheden vind ik. Dat is echt een nadeel. Maar er kwam toch weer een nieuwe ooit?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 19:04:23 #165
Maffe Fries
pi_51862079
Ze werken nu idd aan een deeltje 2. Ik weet niet wanneer die uit gaat komen, maar ik denk over minder dan 1,5 jaar
pi_51862103
Dat zeiden ze 1,5 jaar geleden ook al
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 19:06:17 #167
Maffe Fries
pi_51862122
Dan maar wat langer wachten
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:26:20 #168
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51862860
Ik zie het wel, ga er nou niet echt speciaal op wachten hehe
pi_51863623
Wat zijn die somda lui een stel losers zeg. Ze kunnen niet eens tegen negatieve feedback...

Ik schreef dit:

Een doorkomststaat is toch een compleet overzicht van alle doorkomsten van alle treinen. Nog even daar gelaten dat goederen er (nog) niet instaan, wat een bijzaak is. Wat er nu online staat is een regelrechte kopie uit het spoorboekje. De enige informatie die echt interessant is, zijn doorkomsten van treinen die ergens niet stoppen. Het woord doorkomst zegt het ook eigenlijk al. En dat mist er nu dus. Een pijnlijke misser.

Bericht verwijderd met blabla hoop gelul over dat het te negatief is undsoweiter. Kansloze paupers daar. Face it, somda is DEAUD.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 20:00:33 #170
Maffe Fries
pi_51863940
Je hebt gelijk wat betreft de doorgaande treinen die er ook in hadden moeten staan bij de spotpunten. Ze hebben tijd genoeg gehad om dat uit te vinden, maar ja het is niet meer wat het geweest is ...
pi_51864461
Ja, en ook in een topic mag men bijna niks zeggen, pas op als je even iets te lang doorgaat op een onderwerp...

Ik heb verder wel nieuws, de Trans Europ Express is terug in Nederland. Hij zal vanuit Leeuwarden dienst doen.

En een tijd terug ook al een Intercity naar Harlingen Haven.

Leuk, die CTA-bakken.
pi_51864888
Oei, die eerste is vet maar bij die 2e val je toch echt door de mand, zeker een jaartje oud
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 20:28:32 #173
Maffe Fries
pi_51864979
Jammer dat ik toen bij de werkzaamheden in Leeuwarden niet geplaat heb dat de trein naar Hlgh van perron 4 vertrok en die naar Sneek/Stavoren van perron 5a.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:34:28 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51865204
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ik toen bij de werkzaamheden in Leeuwarden niet geplaat heb dat de trein naar Hlgh van perron 4 vertrok en die naar Sneek/Stavoren van perron 5a.
Want daar was iets bijzonders aan?
pi_51865225
Normaal gaan Sneek/Stavoren vanaf spoor 1 en Harlingen vanaf spoor 2
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:44:08 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51865555
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Normaal gaan Sneek/Stavoren vanaf spoor 1 en Harlingen vanaf spoor 2
Jottum, een spoorwijziging

WAT bijzonder
pi_51865608
Het was het hele weekend zo, in verband met de werkzaamheden aldaar, waardoor de treinen dus niet van sp 1 en 2 konden vertrekken
pi_51865737
Waarom hebben we niet zulke loks in Nederland:

donderdag 26 juli 2007 @ 20:50:18 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51865749
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was het hele weekend zo, in verband met de werkzaamheden aldaar, waardoor de treinen dus niet van sp 1 en 2 konden vertrekken
ja, iedere spoorwijziging heeft een reden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 20:50:40 #181
Maffe Fries
pi_51865759
De 10306 (Gerrit Krol) was trouwens wel opgesloten op spoor 2 in Leeuwarden toen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:50:53 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51865768
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom hebben we niet zulke loks in Nederland:

[afbeelding]
Oeh, past wel hitsig kek bij die wagonnetjes
pi_51866217
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Oei, die eerste is vet maar bij die 2e val je toch echt door de mand, zeker een jaartje oud
Haha, klopt ja, die tweede foto is ver voor het ingaan van de ´nieuwe´ dienstregeling genomen. Die eerste vanmiddag toen ik op de Buffel van 17.33uur stond te wachten. Over oude foto´s, hier nog één. Misschien een aantal jaar geleden gepasseerd in dit topic.

Blauwe Engel te Franeker (niet in reizigersdienst), eind april 2005.
pi_51866411
Wat een weer toen, damn. Mooie foto ook. Balen dat ik toen nog niet zo in de hobby zat en nog in Arnhem woonde en niet eens wist dat ik naar Leeuwarden zou gaan...
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:25:29 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51866866
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Balen dat ik toen nog niet zo in de hobby zat
Mên, waar IK allemaal al niet bordjes van had kunnen schieten....
pi_51867644
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft de doorgaande treinen die er ook in hadden moeten staan bij de spotpunten. Ze hebben tijd genoeg gehad om dat uit te vinden, maar ja het is niet meer wat het geweest is ...
Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregeling
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 21:48:50 #187
Maffe Fries
pi_51867730
Zit je daar weer mee ...

Ik bedenk me net wel dat ik nog een plaatje heb van de GTW die naar Stavoren vertrekt vanaf 5a in Leeuwarden, alleen staat die op een andere computer, die in Groningen staat.
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:02:36 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51868274
Ik zal wel een domme boerenlul zijn, maar ik snap eigenlijk niet wat er zo moeilijk is aan die doorkomststaten. Haal nog even dat eerder voorbeeld aan van de IC die door Putten knalt.

22:08 gaat er eentje weg uit Amersfoort
22:44 is die in Zwolle

dat is 36 minuten over 66 kilometer.

dat is 1,833 km per minuut.

Putten ligt 18 km vanaf Amersfoort.

Dan is het toch een sjabloontje dat de IC daar ongeveer 10 minuten voor nodig heeft, en dus ongeveer 22:18 langskomt, op papier? Nou ja, je staat er al dik op tijd om je statief op te zetten, zeg vanaf 22:15. paar minuutjes, klik, klaar. Geneuzel altijd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 22:36:24 #189
Maffe Fries
pi_51869791
Het schijnt dat het trammetje van Houten naar Castellum op 3 augustus weer in dienst komt. Momenteel staat het trammetje in Hannover ter reparatie.
pi_51870005
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregeling
Idd
pi_51870039
Het kan aan mij liggen, maar het gaat hier wel heel vaak over Lw en omstreken
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:44:52 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51870162
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat het trammetje van Houten naar Castellum op 3 augustus weer in dienst komt. Momenteel staat het trammetje in Hannover ter reparatie.
Nou, dat wrdt nog opschieten dan, want voor die postkoets is het ZEKER een week rijden
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:45:19 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51870176
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:42 schreef Niec het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar het gaat hier wel heel vaak over Lw en omstreken
ja dat komt door een aantal enthousiaste friezen
pi_51870376
Dit zijn trouwens wel een paar aardige sites:
www.traphic.nl en dan de treininfo
www.railcam.nl die kende jullie vast al, maar toch
pi_51870490
Vandaag trouwens heel veel VIRM op Gvc-Vl
pi_51870571
Maar die 'doorkomst'staat is idd te triest voor woorden aangezien alleen de halteringen worden genoteerd
Hoe die eerst was, was echt super. Wie weet ooit weer....
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:56:45 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51870678
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:54 schreef Niec het volgende:
Maar die 'doorkomst'staat is idd te triest voor woorden aangezien alleen de halteringen worden genoteerd
Hoe die eerst was, was echt super. Wie weet ooit weer....
wie weet zelf even 10 seconden rekenen
pi_51871135
ProRail heeft in kaart gebracht de geluids overlast van treinen, hebben ze gewoon paar mics aan een trein gebonden om het te meten of zijn ze overal langs het spoor geweest, lijkt beetje erg veel werk.
ProRail introduceert geluidskaart

Linkje naar kaart: http://www.prorail.nl/int(...)aart/geluidkaart.htm
............................
pi_51871331
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
pi_51871535
Nieuwe avatar
pi_51872019
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
pi_51872960
Niet als je van treinen houdt
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:08:33 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51879351
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:

[..]

Maar meestal was dat spoor daar al toen jij er kwam wonen
pi_51880994
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaal
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:10 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51882340
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Vooral het vertrekken van ICM
Maar dan wel vanaf stel 4050, daaronder hebben het weer niet
pi_51882803
Wat ik me al een hele tijd afvraag, is waarom ik de remmen van zowel DM'90 als ICM tegenwoordig wel ruik, maar een aantal jaren geleden nog niet. Is er iets aan de remmen veranderd?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:31:35 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51883240
ja, ze zijn versleten
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:43:01 #208
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51883565
Had het niet iets met het materiaal te maken wat bij de remmen hoort?
ICM stinkt inderdaad heel erg als het remt momenteel.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:17 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51883653
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:43 schreef Wadloper het volgende:
Had het niet iets met het materiaal te maken wat bij de remmen hoort?
ICM stinkt inderdaad heel erg als het remt momenteel.
True, was me ook opgevallen recentelijk En raad eens welk materieel al een tijdje gereviseerd wordt?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:21:36 #210
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_51884614
De remblokjes worden zowat elk half jaar vervangen en de Remschijven als de wielen versleten zijn.
Als je denkt dat de remmen pas na de eerste revisie vervangen worden (dus na 20 jaar) hoop ik niet dat je ook zo met je auto omgaat.
pi_51885056
Voor degene die de testrit van de 4013 vandaag willen spotten. Dit is de voorlopige dienstregeling.
4013 als 89162: Hlm 13.56, Asd 14.15, Hvs 14.45, Amf (5b) 14.54-15.10, Zl 16.00, On 16.52
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:52:00 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51887281
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:21 schreef Hr-Flip het volgende:

De remblokjes worden zowat elk half jaar vervangen en de Remschijven als de wielen versleten zijn.
Als je denkt dat de remmen pas na de eerste revisie vervangen worden (dus na 20 jaar) hoop ik niet dat je ook zo met je auto omgaat.
Daar heb je een punt logisch is dan ook wel weer dat ik zo graag in de trein zit, dat ik geen auto heb (en in jouw redenering, misschien maar goed ook ). Sterker nog: Ik heb niet eens een fiets.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:29:13 #213
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51888592

DM'90 verlaat Assen als stopper naar Zwolle.
24-07-07
pi_51898122
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaal
Met jou kan ik praten
pi_51898344
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Vooral het vertrekken van ICM
Maar dan wel vanaf stel 4050, daaronder hebben het weer niet
ICM is heerlijk.
Kom net terug van een leuke treinendag
Eerst van Gvc naar Rtd met ICK.
Op Gvc zag ik de 4023 (Mendini).
Onderweg heel veel sprinter tweetjes gezien (CityPendel en SpitsPendel) waarvan een aantal als banane vlaflip
Dan vanaf Rtd naar Ut met ICM.
Tenslotte vanaf Ut weer terug naar Gvc met ICM. Onderweg 2 olympische koplopers gezien, waarvan 1 de 4241.
Ook nog een loc op de HSL zien rijden (dacht dat het een 6400/6500 was,)
En na zo'n dag realiseer is des te beter hoe een geweldige trein de ICM toch is
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:30:05 #216
136283 knars
Teethgrinder
pi_51898942
ja, die olypmiërs reden vandaag veel tussen rotterdam en utrecht. Woon ca 45 meter van het spoor (Gouda-Utrecht), steenworp afstand van station Gouda en ik geniet van elke trein. Enige uitzondering is het snerpende gepiep van een goederentrein die hard afremt.
pi_51901281
Weet iemand overigens wat er met de 4023 gaat gebeuren met zicht op de revisie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juli 2007 @ 22:59:02 #218
Maffe Fries
pi_51901334
Dat stel wordt net als alle andere. De versieringen verdwijnen bij de revisie.
pi_51902837
Das wel jammer
  zaterdag 28 juli 2007 @ 02:20:16 #220
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_51906180
Zo, weer terug van een verschrikkelijk toffe interrail vakantie

Morgen maar eens hier een zooi foto's neerplempen van treintjes uit Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie en Italie
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_51908239
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 02:20 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Zo, weer terug van een verschrikkelijk toffe interrail vakantie

Morgen maar eens hier een zooi foto's neerplempen van treintjes uit Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie en Italie
Ik ben benieuwd
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:18:51 #222
146033 ReisT
pi_51910389
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:49 schreef Niec het volgende:
Das wel jammer
Dat de 4023 de laatste jaren er nog steeds zo uitzag is eigenlijk ook een extraatje geweest, oorspronkelijk werd gezegd dat het maar tot ergens in zo 2005 zou zijn, omdat dan het contract met het Groninger Museum afliep.
pi_51915792
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat zijn die somda lui een stel losers zeg. Ze kunnen niet eens tegen negatieve feedback...

Ik schreef dit:

Een doorkomststaat is toch een compleet overzicht van alle doorkomsten van alle treinen. Nog even daar gelaten dat goederen er (nog) niet instaan, wat een bijzaak is. Wat er nu online staat is een regelrechte kopie uit het spoorboekje. De enige informatie die echt interessant is, zijn doorkomsten van treinen die ergens niet stoppen. Het woord doorkomst zegt het ook eigenlijk al. En dat mist er nu dus. Een pijnlijke misser.

Bericht verwijderd met blabla hoop gelul over dat het te negatief is undsoweiter. Kansloze paupers daar. Face it, somda is DEAUD.
Donderdag 26 juli 2007 - 21:46:26
Edit door Mikos: Lees de mail eens die ik je daarstraks heb gestuurd.

Heej jij bent niet lief geweest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_51922633
Politie Schiphol
De politie heeft de sporen weer vrijgegeven van en naar Schiphol.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.

Toelichting voorval:

Politie Schiphol
Bij Schiphol liep een persoon vanaf 20.00 uur in de tunnel. Hierdoor reden de treinen met lagere snelheid dan gebruikelijk en ontstond er vertraging. Ook werden er treinen omgeleid tussen Amsterdam en Leiden (via Haarlem). Om 21.20 uur was de persoon uit de tunnel gehaald.

Kneus!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:08:20 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923341
Ik had vandaag net geen last van de aangevaren spoorbrug tussen Zaandam en Kogerveld Dat lijkt wel een hype te worden de laatste tijd. Maar dat idee kan ook ontstaan door de gerichtere informatie die prorail tegenwoordig verstrekt natuurlijk.
pi_51923959
Zo van wat zullen we vandaag eens gaan doen? Oja, ik hoorde laatst van die aangevaren spoorbrug, leuk! Gaan we ook doen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:43:29 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924032

Je kan ook gewoon als vakkundig stuurman van die brug afblijven en er onder door varen of zo
pi_51925300
Ja is beter voor iedereen
pi_51925484
Die bootjevaarders zijn voor 90% amateurs die je op een Puch nog niet wil zien rijden. Was het hier ook een plezierding, of ging het om z'on vakantiehuissloper?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:56:44 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51925647
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Die bootjevaarders zijn voor 90% amateurs die je op een Puch nog niet wil zien rijden. Was het hier ook een plezierding, of ging het om z'on vakantiehuissloper?
geen idee, maar op het water is het nog steeds een jungle, overal. ga eens voor de gein 25 blaastesten afnemen bij willekeurige jetskiërs op de Vinkeveense plassen

Gewoon voor de lol. Ik zet voorzichtig in op 18.
pi_51925792
Laten we het daarom maar bij treinen en spoorwegen houden
  zondag 29 juli 2007 @ 00:06:26 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51925833
Al schijnen Astronauten ook geregeld dronken de lucht in te gaan. NS heeft onlangs een anoniem, kwalitatief onderzoek aangekondigd naar alcohol op de werkvloer. Kwalitatief: heb je gedronken of niet? (as opposed to kwantitatief: waren het 1 of 2 of 3 of 8 of 140 glazen?)
pi_51926553
Ik heb een leuk idee, een lepeltopic over treinstations. Maarja, waar moet die komen. Gewoon bij het Mens erger je niet gedeelte of toch bij de PTA. Want als je het bij Mens erger je niet zet gaan ook noobs reageren. Ik ga het ff proberen bij Mens erger je niet. Wie weet.
  zondag 29 juli 2007 @ 06:52:37 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51928861
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:43 schreef Niec het volgende:
Ik heb een leuk idee, een lepeltopic over treinstations. Maarja, waar moet die komen. Gewoon bij het Mens erger je niet gedeelte of toch bij de PTA. Want als je het bij Mens erger je niet zet gaan ook noobs reageren.
Verschrikkelijk, je moet er niet aan denken. ZOEEN hoogstaand topic, en dan noobs erin. Brrr.
pi_51931485
pi_51931589
Aanstaande zaterdag op vakantie, dik treinritje op het programma: Leeuwarden - Groningen - Nieuweschans - Leer - Münster - Köln - Koblenz - St. Goar - Bingen(Rhein) - Bad Kreuznach - Idar-Oberstein Zin in
pi_51934353
Mooie rit lijkt me
pi_51937006
Wat vinden jullie de meest intercity onwaardige intercitytreinserie?

Ik vind dit zonder meer de 4900 (Ut - Almo)
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hilversum Sportpark
Hilversum
Naarden-Bussum
Almere Muziekwijk
Almere Centrum
Almere Parkwijk
Almere Buiten
Almere Oostvaarders

Hoewel ook de 5400 (Asd - Zvt) niet veel is.
Amsterdam Centraal
Amsterdam Sloterdijk
Haarlem
Overveen
Zandvoort aan Zee
pi_51937405
Een Intercity moet minstens een etappe afleggen van 150 km
  zondag 29 juli 2007 @ 17:31:37 #240
136283 knars
Teethgrinder
pi_51937714
Nou, die veredelde stoptrein Leiden - Leiden Lammenschans - Alphen a/d Rijn - Bodegraven - Woerden - Urecht Centraal, die op enkelspoor met regiorunners wordt gereden... was met Plan T/V al een crappy onbetrouwbaar stoptreintje, maar als IC is het helemaal ongeloofwaardig.
pi_51938866
Die was ik idd vergeten
pi_51950789
Was even wat aant google video-en en vond dit mooie filmpje van 12 bakken VIRM in Gn.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3340165870139914298
Blijft altijd prachtig, 12 bakken VIRM
Zo'n 318 meter trein
pi_51950796
Overveen een intercitystation, laat me niet lachen

Ik zat vandaag in een van de vele lege extra treinen, die vanwege de DTM waren ingezet op zvt - asd en ik heb goed nieuws: oude tijden herleven en de intercity Zandvoort - Heerlen/Maastricht rijdt weer! Het voorste gedeelte ging naar Maastricht en de achterkant naar Heerlen.

Volgens de koersrol that is...
* Whatever floats your goat!
pi_51951862
  maandag 30 juli 2007 @ 10:08:57 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51953022
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef knars het volgende:
Nou, die veredelde stoptrein Leiden - Leiden Lammenschans - Alphen a/d Rijn - Bodegraven - Woerden - Urecht Centraal, die op enkelspoor met regiorunners wordt gereden... was met Plan T/V al een crappy onbetrouwbaar stoptreintje, maar als IC is het helemaal ongeloofwaardig.
Zeker podiumwaardig in dit kader ja. is de 8800 trouwens
pi_51953891
Het probleem ligt gewoon bij de slechte naamgeving van de treinen. Ik heb al eerder gepleit voor het invoeren van het Duitse systeem:
Stoptrein (RB) stopt overal
Sneltrein (RE) stopt niet overal, maar wel aardig vaak nog (de vroegere sneltrein)
Intercity (IC) stopt alleen op de grote en belangrijke stations
IntercityExpress (ICE) de hogesnelheidstrein Amsterdam - Frankfurt en de toekomstige treinen via de HSL.

Maar ja ze moesten zo nodig maar 2 naampjes hebben Paupers bij NS
pi_51954395
quote:
[b]
Blijft altijd prachtig, 12 bakken VIRM
Zo'n 318 meter trein
Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezicht vraag me alleen af, of 14 of zelfs 16 bakken technisch mogelijk zou zijn
pi_51954475
Zag gister 2 x VIRM naar Zandvoort gaan, die dus ook op Overveen stopt. Op de voorste VIRM 8646 stond Zevenaar. Ze reden trouwens de 3 keren dat ik ze zag gaan ri Zandvoort met 10 bakken.
De reguliere intercity (sneltrein) reed trouwens ook met dubbel DDAR aan elkaar gekoppelt.
pi_51954477
Ik dacht dat 12 bakken het uiterste was, maar wie weet
pi_51954512
Ja, was vanwege de DTM in Zandvoort
pi_51954520
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:07 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezicht vraag me alleen af, of 14 of zelfs 16 bakken technisch mogelijk zou zijn
Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm lang
pi_51954557
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef Remzz het volgende:

[..]

Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm lang
PICS
pi_51954906
quote:
Op maandag 30 juli 2007 02:05 schreef MetalMike het volgende:
Overveen een intercitystation, laat me niet lachen

Ik zat vandaag in een van de vele lege extra treinen, die vanwege de DTM waren ingezet op zvt - asd en ik heb goed nieuws: oude tijden herleven en de intercity Zandvoort - Heerlen/Maastricht rijdt weer! Het voorste gedeelte ging naar Maastricht en de achterkant naar Heerlen.

Volgens de koersrol that is...
De koersschermen klopte wel alleen jammer dat je vanuit Zandvoort ongeveer 10 min op het centraal moet wachten. Naar ZvT reed die vrijwel meteen door
  maandag 30 juli 2007 @ 11:37:08 #254
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51955167
Mooi bij die bocht in Hoogeveen of Assen, zie je zo'n hele lange slurf VIRM
  maandag 30 juli 2007 @ 14:27:51 #255
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51959724
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:10 schreef Niec het volgende:
Ik dacht dat 12 bakken het uiterste was, maar wie weet
ICM rijdt makkelijk met 15 of 16, of bedoel je dat niet?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51959944
Nee, we hadden het over VIRM, maar die kunnen ook met 18 bakken blijkbaar
Maar in de dienstregeling max. 12 voor VIRM
En voor ICM is max. 15 in de dienstregeling
pi_51962548
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:36 schreef Niec het volgende:
Nee, we hadden het over VIRM, maar die kunnen ook met 18 bakken blijkbaar
Maar in de dienstregeling max. 12 voor VIRM
En voor ICM is max. 15 in de dienstregeling
Laatst 16 bakken ICM van Utrecht naar Amersfoort ICM viertje werd er wel afgegooid bij Amf.
pi_51969309
Ok, leuk
  maandag 30 juli 2007 @ 22:11:18 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51972919
_XBOX_MASTER _ WAAR BLIJVEN DIE FOTO'S HMM
  maandag 30 juli 2007 @ 22:19:26 #260
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_51973215
Zo, een paar treinfoto's van mijn interrail reisje

Arriva diesel Talent op de VoglandBahn

Station Linz-Pichling, nog geen jaar oud en er stoppen wel 15 treinen per dag

OBB electrische Talent aankomen op Wien Westbf

OBB Taurus

In de trein van Budapest naar Eger:

Een of ander lokaal Hongaars boemeltje

Een soort werk treintje met het geluid van een grasmaaier En erg veel pikzwarte rook [

Een Bzmotje a.k.a De Saunaboemel

En toen stapten we uit op een zeer boeiend station waar we nog steeds de naam niet van weten

Sloveense electrische Talent @ Ljubljana

Sloveense Taurus met een zooi rijtuigen erachter

Zeer vette loc

En een Italiaans LINT achtig treintje van Alstom
  maandag 30 juli 2007 @ 22:20:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51973256
Goed zo, superboeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juli 2007 @ 22:28:02 #262
Maffe Fries
pi_51973552
Nice pics XBM
  maandag 30 juli 2007 @ 22:52:21 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51974366
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

En toen stapten we uit op een zeer boeiend station waar we nog steeds de naam niet van weten

[afbeelding]
[afbeelding]
Tardosi Köbányák
pi_51974618
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tardosi Köbányák
Wha ha ha, Flash weet gewoon welk station dat is.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:15:55 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51975076
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:00 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wha ha ha, Flash weet gewoon welk station dat is.
Mwoa, zat wel wat uitzoekwerk aan hoor

Lees anders je PM ff
pi_51985370
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een soort werk treintje met het geluid van een grasmaaier En erg veel pikzwarte rook [[afbeelding]

Zeer vette loc
[afbeelding]
Idd een zeer mooie loc, altijd mooi al dat oude materieel.
Ik ga in mijn vakantie de VSM weer eens opzoeken
pi_51987901
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv Dikke aanradar.

Mooie foto's trouwens XBM Leuk gehad?
pi_51988241
Vanaaf ook Rail Away, Denemarken /Zweden

[ Bericht 34% gewijzigd door Niec op 31-07-2007 16:32:38 ]
pi_51988548
Jammer dat er op tv zo weinig treinenprogramma's zijn. Ik keek vroeger heel erg graag naar 'In het spoor van' op SBS6. Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
pi_51988866
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv Dikke aanradar.

Bedankt voor de link! Ik kijk nu de Holland aflevering, prachtig die uitspraak van Nederlandse plaatsen
pi_51988965
Ik vind alleen wel dat ze gedeeltelijk een verkeerd beeld van Nederland geven, te veel alsof het alleen maar tulpenvelden en molens zijn, hoewel dat ook mooi is
pi_51989020
Trouwens ook best oude aflevering met een IRM-3 + IRM-4
pi_51989159
Schin op Geul, die uitspraak
pi_51989452
Wow, anders post je even 6 keer binnen een half uur, zonder replies van anderen
* Whatever floats your goat!
pi_51989604
Ghehe Niec je mag ook je bericht editten hoor Vanavond Rail Away:

Denemarken - Zweden: Kopenhagen - Helsingborg
In deze aflevering een ander voorbeeld van samenwerkende landen op het gebied van railtransport. Na jaren van wikken en wegen is in 2000 de nieuwe vaste oeververbinding over de Oresund tussen Denemarken en Zweden geopend. Deze zestien kilometer lange combinatie van tunnel en brug geeft weg- en treinverkeer de mogelijkheid snel en ongehinderd door het weer, deze drukke zeestraat over te steken. Voor de gebieden en steden, waar die verbinding door of langs loopt, betekent dat een grote verandering, want grenzen verdwijnen en nieuwe mogelijkheden ontstaan.
pi_51992902
Zie edit
pi_51993276
Kijkt iemand hier weleens naar de webcam via CAZ! Radio, komen lekker veel treinen langs, ligt op het traject Asd-Asdm
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:55:57 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51993505
Nee.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:56:11 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51993515
Is daar wat leuks te zien dan?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:56:28 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51993524
Oh juist, treinen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:56:43 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51993530
Lekker veel zelfs, hoor ik net.
pi_51993591
Ja man dolletjes...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:00:02 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51993629
wat dacht je van het posten van een link naar die webcam? Of is dat te inhoudelijk?
pi_51994269
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
wat dacht je van het posten van een link naar die webcam? Of is dat te inhoudelijk?
Ik heb hem zo gevonden, gewoon Caz site webcam 3.
Linkje voor je: http://www.caz.nl/video/player_popvideo_ie.asp?cam=3
pi_51998142
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Jammer dat er op tv zo weinig treinenprogramma's zijn. Ik keek vroeger heel erg graag naar 'In het spoor van' op SBS6. Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
als je een digitaal pakket van je kabelaar hebt, kun je iedere zondagmidag vanaf 16.15 uur tot 16.45
naar eisenbahn romantik kijken, zender is swr bw van baden wurtemberg trouwens de andere
twee swr zenders zenden het ook uit.
echt mooie programma's

succes

Dick Bolt
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:06:40 #286
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_51998313
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:

Was echt supervet Zo teringveel gezien in 18 dagen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:24:12 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51998889
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
www.trainmagazine.nl, daar kan je meer dan 24 uur (!!) cabineritten zo gratis downloaden Niet alles is altijd online, aan het begin van de maand heb je doorgaans de beste kans
pi_51999161
Ik heb me inmiddels ook vervoegd tot het leger van vouwfietsbezitters. Onder het motto "if you can't beat them, join them" zullen we maar zeggen.

Eigenlijk ben ik gewoon te krenterig om een strippenkaart te kopen en te lui om te lopen, die treinkaartjes kosten me al eer dan genoeg.

Maar ik hoorde onlangs omroepen in de trein dat je ook tijdens de avondspits geen gewone fietsen meer mee mag nemen. Ik wist niet eens dat de NS een officiele avondspits kende.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:36:55 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51999266
fietsen in de trein zijn echt achterlijk neukend irritant. Oprotten

En die vouwfietsen die eigenlijk alleen maar in de helft kunnen zijn weinig beter. Zoeen Brompton moet je hebben dat wordt een HEUL net klein pakje
pi_51999555
Brompton vind ik te duur. Ik gebruik 'm een keer of 2 per week. Dahon is prima geschikt voor me en kost me tenminste niet een heel maandsalaris. Hij vouwt wel lekker compact op: dubbel, zadel naar benee en stuur eromheen vouwen.

Die gewone fietsen die alleen doormidden kunnen moeten ze gewoon op het normaal tarief slingeren. Net zoals niet opgevouwen vouwfietsen of wanneer ze ín de trein uitgevouwen worden. Dat kan prima op het perron (en natuurlijk niet recht voor de deur... zet dan eerst een paar stappen)
pi_51999632
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:46 schreef Fixers het volgende:

Die gewone vouwfietsen die alleen doormidden kunnen moeten ze gewoon op het normaal tarief slingeren.
Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:50:46 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51999673
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Is dat zo ja? Mooi kut dan. Waar heb je dat vandaan?
pi_51999772
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Vinden ze de servex winst nog niet genoeg? Ik heb hier een jaarverslag liggen... uit servex verdient de NS meer dan uit reizigersvervoer. Zowel in netto winstpercentage als in absolute euro's. Ofwel de GTBV is gewoon een sigaar uit de eigen doos.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:58:11 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51999859
quote:
De NS maakt koffie duurder, omdat de koffiebonen duurder zijn geworden. Daar komt bij dat de afgelopen 2,5 jaar het spoorbedrijf geen enkele prijsverhoging heeft ingevoerd.

"We maken een inhaalslag", zei een woordvoerder. De NS verdient nu minder op koffie dan enkele jaren geleden. "We hebben ingeleverd op onze marge."
Oh okee, of we maar even willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
pi_51999946
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
fietsen in de trein zijn echt achterlijk neukend irritant. Oprotten
Nou, vanuit verkeerskundig perspectief zijn fietsen in de trein erg interessant. Misschien moet er gewoon eens wat beter over het concept trein nagedacht worden. Bij de inrichting worden zoveel dingen niet of slecht meegenomen. Je eigen voorbeeld van 1 WC in een ICMm3 of zelfs in een ICMm4 zegt al voldoende.
pi_52000077
Komt omdat we gewoon pauper treinen hebben. In Duitsland hebben ze er veel beter over nagedacht en heeft elk dubbeldeksrijtuig dus een WC en ruimte voor fietsen EN gehandicapten
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:06:50 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52000157
Dat is nog niet eens het grootste probleem. HET grootste probleem is dat mensen tegenwoordig een ruimtelijk inzicht van -0,3 hebben

daar moet gewoon op de basisschool eens wat inzicht gekweekt worden, dat scheelt ZO veel ellende
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:03:58 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52001986
Toch nog maar een KLB'tje dan. Ruimtelijk inzicht
pi_52002037
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, of we maar even willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10
pi_52002618
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10
loop dan 5 meter t station uit de eerste de beste supermarkt in en je hebt een flesje voor nog geen 50CT :p

en nee ik open geen nieuwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')