ja, en sociaal gehandicapten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Brechtje het volgende:
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en sociaal gehandicapten.
En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.
Ga je paard voeren jij
Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daagquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:56 schreef Brechtje het volgende:
ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.
_Xbox_Master_ zou ook wel willen (bekend van Rondje Nederland), maar die is vlgs mij nog op vakantie.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:59 schreef en_door_slecht het volgende:
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef Brechtje het volgende:
[..]
Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.![]()
Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo ergquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.![]()
Wat ouwehoer je nou allemaal onzin ouwe graftak!quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Ja, Asd-Dv loopt al een tijdje met materieel te klooien, ICM, ICB en nu dus een Mat '64 mixje, wel leuk:Dquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?
trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties![]()
![]()
Dat vind ik juist weer niet. Ik zit liever in die stoeltjes van de Plan T, met individuele (en modernere) stoelen in coachopstelling en met armleuningen dan in die achterlijke ouderwetse banken van Plan V waarin je elkaar zo stom zit aan te gapen. Maar met mijn 1.78 ben ik dan ook niet geweldig lang, en pas daarom makkelijker in allerlei hoeken en gaten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T. Plan V zit opzich best lekker ja
Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steuntquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T. Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
Hehe true, truequote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:22 schreef Niec het volgende:
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk, maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk
![]()
)
Ja idd, die hoekkussentjes, heerlijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:05 schreef Niec het volgende:
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?
bron: nicospilt.com
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.
[afbeelding]
Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet![]()
Vetquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:
Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet![]()
Bron: www.valleilijn.nlquote:In eén uiteinde van de nieuwe Valleilijn-treinen wordt voor jongeren ingericht. In deze 'Dance Vallei' kun je lekker zitten en muziekzenders volgen op grote beeldschermen. Aan het andere uiteinde van de trein komt een stiltecoupé. Wie geen muziek maar ook geen volstrekte stilte wil, kan in het ruime middendeel van de trein terecht. De trein heeft verder een ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein en staan er drankautomaten.
Wat een onzin zeg dat filmpjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie
http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
quote:103 Teletekst zo 22 jul
***************************************
Friese machinist vergeet treinstel
***************************************
` Een treinmachinist van Arriva heeft
gistermiddag in Friesland een treinstel
onderweg vergeten.Dat gebeurde nadat de
koppeling tussen de twee treinstellen
spontaan los was geschoten.
Volgens spoorbeheerder Pro Rail komt
dat sporadisch voor.De trein remt dan
automatisch.Even voor station Deinum
kwam de trein zo tot stilstand,maar de
machinist merkte niet dat de twee
treinstellen los waren geraakt.Hij gaf
gewoon weer gas.
Hij ontdekte pas dat hij een treinstel
kwijt was toen hij twee stations verder
was,bij Franeker.Op de lijn was 2,5 uur
geen treinverkeer mogelijk.
Dat zal waarschijnlijk niet kunnen. Die koppeling is niet voor niets losgeschoten. Er is iets stuk aan dat ding. Dat houdt in dat het om te beginnen onderzocht moet worden, en voorts dat je die koppeling dus niet kunt gebruiken.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:30 schreef dennistd het volgende:
gewoon op de terugweg weer aangekoppeld
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallenquote:Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekendquote:Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen![]()
![]()
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Ja, maar mij lijkt het, als er een trein uitvalt, je dan toch wel een machinist reserve hebt?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Wel lollig filmpjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie
http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Hee, zo heb ik ook nog wel een paartighonderd foto'squote:
ICK is de mooiste trein die er is manquote:Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
ex Duits Barrel materieel.
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)quote:Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
ja, dan ga je de volgende keer rustig een kwartier of een half uur zitten wachten tot je WEL ICK hebtquote:Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Niec het volgende:
[..]
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
Jammer voor jou, maar dat gaat nog jaren duren. Voorlopig heeft NS alleen maar nog veel meer IRM bijbesteld (50 viertjes komen de komende jaren onze kant uit), en de gerenoveerde ICR-bakken zullen nog wel wat jaartjes tussen Amsterdam en Brussel moeten blijven pendelen (er is zelfs sprake van dat die daar worden aangevuld zullen met wat Belgische rijtuigjes), zolang de nieuwe HiSpeed-treinen eens een keer geleverd worden.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
Ja is die 4013 nu nog steeds in de loodsquote:Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
quote:Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
quote:SAUWERD - Een stoptrein van Arriva is maandagmorgen gestrand tussen Sauwerd en Winsum.
De trein weigerde rond kwart over acht dienst middenin de weilanden. Voor de reizigers zat er niets anders op, dan uit te stappen en langs het spoor terug te lopen naar het station in Sauwerd.
Anderhalf uur later kon de defecte trein door een andere trein naar Winsum worden geduwd. Het treinverkeer werd vervolgens hervat.
Gaat weer lekker inderdaadquote:Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
[..]
Waren het toen ook al twee treinstellen? Ik kom net uit de Buffel die om 14.33uur uit Leeuwarden vertrok, dat waren twee treinstellen (ook voorbij Deinum). Vanochtend reed er nog één treinstel beide kanten uit, nu kwamen we in Dronrijp een Spurt tegen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Inderdaad, en helemaal als er geen airconditioning nodig is, naast ook nog eens de zachtere stoelen en meer beenruimte.quote:
Idd, volgens mij ookquote:Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Heb ik in de vakantie ook kans dat er 2x DM'90 rijdt?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt, maar goed, je hebt altijd nog het spoorboekje / ns site / hafas. Daar kan je ook alle treinen die doorkomen uit halen. Daar waar somda zo handig voor was waren de speciale dingetjes, testritjes, museummat, promoritjes enzovoort. Juist dat is nu definitief weg en zal ook niet meer terugkomen. Alles wat men nu probeert om met de hand terug te krijgen, is wmb loos werk.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Niec het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
Je wilt het weten voor de series waar het een zooitje is bedoel je? Want over het algemeen blijft de inzet de hele dag hetzelfde namelijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:44 schreef Niec het volgende:
Ik heb het meer over welke treinnummersniet per se de series
Waarom niet? Wat is er gebeurd dan en/ of waarom is het weg? (Ik heb het compleet niet gevolgd.)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt.
De liefhebbers houden de wiki wel bijquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
Ligt eraan of dat enkelspoor weer een beetje op orde is. De spits-sneltreinen Leiden-Utrecht werden vorig jaar opgeheven vanwege de bedroevende staat van dat spoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang het enkelspoor is zie ik daar niet zo snel een frequentieverhoging plaatsvinden...
Dat is vaak zo, Plan V in de 5600 's avondsquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:41 schreef Willy84 het volgende:
Vanavond 2x Plan V in de stoptrein Utrecht-Zwolle
Trein 5675 vertrek 21.12
De 445 V
De 818 A
Tof @ Berlin helemaal op en neer en nog een keerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb voor de gein eens een kaartje gemaakt met de spoorlijnen in Duitsland waar ik ben geweest
[afbeelding]
Uiteraard big respect @ http://www.bueker.net/trainspotting
hier vind je het originele bestand
Daar komt ie weer hoor, het B-woordquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren,
VIRM zit ik het liefst boven, maar onderin maakt mij ook niet zoveel uitquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:22 schreef Niec het volgende:
Als jullie in Dubbeldeksmaterieel zitten, waar zitten jullie dan het liefst?
Bij een DD-AR zit in het liefst beneden (omdat boven een beetje krap is, en beneden zijn betere stoelen). Of in de mDDM zit het ook wel goed.
Bij een DDM-1 zit in ook het liefst beneden, en dan het liefst op de voormalige 1e klas stoelen
Bij een VIRM zit ik juist het liefst boven, omdat het daar mij het grootste ruimtegevoel geeft.
Wat jullie?
Ik word juist meestal zelf een beetje down van ohih en somdaquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Willy84 het volgende:
ohih en somda zijn bij mij down, btje jammer![]()
nog meer mensen ervaring mee![]()
Of ben ik gebant![]()
Het is toch juist VIRM, wat zo schommelt? Daar zit ik voortaan maar altijd beneden om dat te vermijden, ben ook al eens onderweg naar beneden verhuist omdat ik er gewoon niet meer tegen kon...quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zit het liefst in DDAR (treinen met groene bankjes), en altijd beneden, vanwege het schommelen.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:25 schreef Wadloper het volgende:
238 was weer in dienst na een aanrijding met een auto te Kropswolde. Heeft nog geen logo aan de kop van de aanrijding
Is dat verplicht als treinenliefhebber ofzo?quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Jij als treinenliefhebber zou het spoorboekje constant naast je moeten hebben.
Weten waar je heen wilt, en dan zie je wel hoelaat een trein gaatquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe plan je onderweg dan, als je geen spoorboekje hebt...
Was ook niet echt volle bakquote:De tien reizigers uit de passagierstrein zijn met bussen naar Breda gebracht
Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva stickerquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:24 schreef Wadloper het volgende:
[..]
[[url=http://img170.imagevenue.com/loc140/th_38179_IMG_2_007_122_140lo.jpg]afbeelding][/URL]
Hier een foto van de 238![]()
Volgens het artikel zijn de passagiers naar Breda gebracht, dus dan zou het niet de stopper naar West moeten zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh stoppertje Tilburg -> Tilburg West is vaak behoorlijk leeg
Ik vind hem zo veel mooier, heeft wel iets stoers namelijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva sticker![]()
Ik speel(de) het ook, alleen doen sommige treinen het niet... consist bestanden zijn spontaan verdwenen enzo, terwijl ik niets gewijzigd hebquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:34 schreef Niec het volgende:
Zijn er mensen hier die MSTS spelen? Ikku wel:P
Ga nu ff spelen![]()
Want daar was iets bijzonders aan?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ik toen bij de werkzaamheden in Leeuwarden niet geplaat heb dat de trein naar Hlgh van perron 4 vertrok en die naar Sneek/Stavoren van perron 5a.
Jottum, een spoorwijzigingquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Normaal gaan Sneek/Stavoren vanaf spoor 1 en Harlingen vanaf spoor 2
ja, iedere spoorwijziging heeft een redenquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was het hele weekend zo, in verband met de werkzaamheden aldaar, waardoor de treinen dus niet van sp 1 en 2 konden vertrekken
Oeh, past wel hitsig kek bij die wagonnetjesquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom hebben we niet zulke loks in Nederland:
[afbeelding]
Haha, klopt ja, die tweede foto is ver voor het ingaan van de ´nieuwe´ dienstregeling genomen. Die eerste vanmiddag toen ik op de Buffel van 17.33uur stond te wachten. Over oude foto´s, hier nog één. Misschien een aantal jaar geleden gepasseerd in dit topic.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Oei, die eerste is vetmaar bij die 2e val je toch echt door de mand, zeker een jaartje oud
![]()
Mên, waar IK allemaal al niet bordjes van had kunnen schieten....quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Balen dat ik toen nog niet zo in de hobby zat
Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregelingquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft de doorgaande treinen die er ook in hadden moeten staan bij de spotpunten. Ze hebben tijd genoeg gehad om dat uit te vinden, maar ja het is niet meer wat het geweest is ...
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregeling
Nou, dat wrdt nog opschieten dan, want voor die postkoets is het ZEKER een week rijdenquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat het trammetje van Houten naar Castellum op 3 augustus weer in dienst komt. Momenteel staat het trammetje in Hannover ter reparatie.
ja dat komt door een aantal enthousiaste friezenquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:42 schreef Niec het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar het gaat hier wel heel vaak over Lw en omstreken![]()
wie weet zelf even 10 seconden rekenenquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:54 schreef Niec het volgende:
Maar die 'doorkomst'staat is idd te triest voor woorden aangezien alleen de halteringen worden genoteerd![]()
Hoe die eerst was, was echt super. Wie weet ooit weer....
Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
Maar meestal was dat spoor daar al toen jij er kwam wonenquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
Vooral het vertrekken van ICMquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
True, was me ook opgevallen recentelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:43 schreef Wadloper het volgende:
Had het niet iets met het materiaal te maken wat bij de remmen hoort?
ICM stinkt inderdaad heel erg als het remt momenteel.
Daar heb je een puntquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:21 schreef Hr-Flip het volgende:
De remblokjes worden zowat elk half jaar vervangen en de Remschijven als de wielen versleten zijn.
Als je denkt dat de remmen pas na de eerste revisie vervangen worden (dus na 20 jaar) hoop ik niet dat je ook zo met je auto omgaat.
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaal
ICM is heerlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Vooral het vertrekken van ICM![]()
Maar dan wel vanaf stel 4050, daaronder hebben het weer niet![]()
Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:20 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Zo, weer terug van een verschrikkelijk toffe interrail vakantie
Morgen maar eens hier een zooi foto's neerplempen van treintjes uit Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie en Italie
Dat de 4023 de laatste jaren er nog steeds zo uitzag is eigenlijk ook een extraatje geweest, oorspronkelijk werd gezegd dat het maar tot ergens in zo 2005 zou zijn, omdat dan het contract met het Groninger Museum afliep.quote:
Donderdag 26 juli 2007 - 21:46:26quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat zijn die somda lui een stel losers zeg. Ze kunnen niet eens tegen negatieve feedback...
Ik schreef dit:
Een doorkomststaat is toch een compleet overzicht van alle doorkomsten van alle treinen. Nog even daar gelaten dat goederen er (nog) niet instaan, wat een bijzaak is. Wat er nu online staat is een regelrechte kopie uit het spoorboekje. De enige informatie die echt interessant is, zijn doorkomsten van treinen die ergens niet stoppen. Het woord doorkomst zegt het ook eigenlijk al. En dat mist er nu dus. Een pijnlijke misser.
Bericht verwijderd met blabla hoop gelul over dat het te negatief is undsoweiter. Kansloze paupers daar. Face it, somda is DEAUD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen idee, maar op het water is het nog steeds een jungle, overal. ga eens voor de gein 25 blaastesten afnemen bij willekeurige jetskiërs op de Vinkeveense plassenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Die bootjevaarders zijn voor 90% amateurs die je op een Puch nog niet wil zien rijden. Was het hier ook een plezierding, of ging het om z'on vakantiehuissloper?
Verschrikkelijk, je moet er niet aan denken. ZOEEN hoogstaand topic, en dan noobs erin. Brrr.quote:Op zondag 29 juli 2007 00:43 schreef Niec het volgende:
Ik heb een leuk idee, een lepeltopic over treinstations. Maarja, waar moet die komen. Gewoon bij het Mens erger je niet gedeelte of toch bij de PTA. Want als je het bij Mens erger je niet zet gaan ook noobs reageren.
Zeker podiumwaardig in dit kader ja. is de 8800 trouwensquote:Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef knars het volgende:
Nou, die veredelde stoptrein Leiden - Leiden Lammenschans - Alphen a/d Rijn - Bodegraven - Woerden - Urecht Centraal, die op enkelspoor met regiorunners wordt gereden... was met Plan T/V al een crappy onbetrouwbaar stoptreintje, maar als IC is het helemaal ongeloofwaardig.
Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezichtquote:[b]
Blijft altijd prachtig, 12 bakken VIRM![]()
![]()
Zo'n 318 meter trein![]()
Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm langquote:Op maandag 30 juli 2007 11:07 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezichtvraag me alleen af, of 14 of zelfs 16 bakken technisch mogelijk zou zijn
![]()
PICSquote:Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm lang
De koersschermen klopte welquote:Op maandag 30 juli 2007 02:05 schreef MetalMike het volgende:
Overveen een intercitystation, laat me niet lachen![]()
Ik zat vandaag in een van de vele lege extra treinen, die vanwege de DTM waren ingezet op zvt - asd en ik heb goed nieuws: oude tijden herleven en de intercity Zandvoort - Heerlen/Maastricht rijdt weer! Het voorste gedeelte ging naar Maastricht en de achterkant naar Heerlen.
Volgens de koersrol that is...![]()
ICM rijdt makkelijk met 15 of 16, of bedoel je dat niet?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:10 schreef Niec het volgende:
Ik dacht dat 12 bakken het uiterste was, maar wie weet
Laatst 16 bakken ICM van Utrecht naar Amersfoortquote:Op maandag 30 juli 2007 14:36 schreef Niec het volgende:
Nee, we hadden het over VIRM, maar die kunnen ook met 18 bakken blijkbaar
Maar in de dienstregeling max. 12 voor VIRM
En voor ICM is max. 15 in de dienstregeling![]()
Tardosi Köbányákquote:Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
En toen stapten we uit op een zeer boeiend station waar we nog steeds de naam niet van weten
[afbeelding]
[afbeelding]
Mwoa, zat wel wat uitzoekwerk aan hoorquote:Op maandag 30 juli 2007 23:00 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wha ha ha, Flash weet gewoon welk station dat is.![]()
Idd een zeer mooie loc, altijd mooi al dat oude materieel.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:Een soort werk treintje met het geluid van een grasmaaier
En erg veel pikzwarte rook
[[afbeelding]
Zeer vette loc
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv![]()
Dikke aanradar.
Mooie foto's trouwens XBMLeuk gehad?
Ik heb hem zo gevonden, gewoon Caz site webcam 3.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
wat dacht je van het posten van een link naar die webcam? Of is dat te inhoudelijk?
als je een digitaal pakket van je kabelaar hebt, kun je iedere zondagmidag vanaf 16.15 uur tot 16.45quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Jammer dat er op tv zo weinig treinenprogramma's zijn. Ik keek vroeger heel erg graag naar 'In het spoor van' op SBS6. Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
Was echt supervetquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv![]()
Dikke aanradar.
Mooie foto's trouwens XBMLeuk gehad?
www.trainmagazine.nl, daar kan je meer dan 24 uur (!!) cabineritten zo gratis downloadenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:46 schreef Fixers het volgende:
Die gewone vouwfietsen die alleen doormidden kunnen moeten ze gewoon op het normaal tarief slingeren.
Is dat zo ja?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Vinden ze de servex winst nog niet genoeg? Ik heb hier een jaarverslag liggen... uit servex verdient de NS meer dan uit reizigersvervoer. Zowel in netto winstpercentage als in absolute euro's. Ofwel de GTBV is gewoon een sigaar uit de eigen doos.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Oh okee, of we maar evenquote:De NS maakt koffie duurder, omdat de koffiebonen duurder zijn geworden. Daar komt bij dat de afgelopen 2,5 jaar het spoorbedrijf geen enkele prijsverhoging heeft ingevoerd.
"We maken een inhaalslag", zei een woordvoerder. De NS verdient nu minder op koffie dan enkele jaren geleden. "We hebben ingeleverd op onze marge."
Nou, vanuit verkeerskundig perspectief zijn fietsen in de trein erg interessant. Misschien moet er gewoon eens wat beter over het concept trein nagedacht worden. Bij de inrichting worden zoveel dingen niet of slecht meegenomen. Je eigen voorbeeld van 1 WC in een ICMm3 of zelfs in een ICMm4 zegt al voldoende.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
fietsen in de trein zijn echt achterlijk neukend irritant. Oprotten
Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, of we maar even![]()
![]()
willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
loop dan 5 meter t station uit de eerste de beste supermarkt in en je hebt een flesje voor nog geen 50CT :pquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |