abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2007 @ 11:40:52 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51713341
Deinum FTW

Mooi pletske man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51713754
Ja ga dan es een huis zoeken daar...
  zondag 22 juli 2007 @ 12:23:29 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51714200
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
  zondag 22 juli 2007 @ 12:25:10 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51714249
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51714532
Ach Valleilijn, BOEJUH. Daar rijden zelfs op zondagochtend nog steeds 2 treinen per uur. Men moet niet zeiken.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:39:44 #56
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51718014
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Ja, maar mij lijkt het, als er een trein uitvalt, je dan toch wel een machinist reserve hebt?
pi_51718189

Merk en type: TGV
Eigenaar: SNCF
Land van herkomst: Frankrijk
Locatie: Luxemburg
Datum: Juli 2007
Fotograaf/Bron: Emiel

Meer foto's uit Luxemburg
pi_51722821
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Wel lollig filmpje
pi_51725201
@ Alexxxx, hij had beter de BR181 op de foto kunnen zetten, die zijn net ff wat meer byzonder in Luxemburg. Jammer dat er alleen op het station is gefotografeerd, maar toch leuke foto's nog
  zondag 22 juli 2007 @ 18:33:49 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725370
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Meer foto's uit Luxemburg
Hee, zo heb ik ook nog wel een paartighonderd foto's

is de restauratie van spoor 4 op Luxembourg al eens klaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51725412
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:37:01 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725447
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
ex Duits Barrel materieel.
ICK is de mooiste trein die er is man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51725457
Gast, er gaat NIKS boven ICK !
pi_51725532
Ik krijg pijn in mijn nek van ICK
pi_51725610
ICK is prachtig en zeer comfortabel !
pi_51725639
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
pi_51725687
Dan rij je meestal VIRM of DD-AR
  zondag 22 juli 2007 @ 20:11:19 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51727979
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:09 schreef Niec het volgende:

[..]

Wel lollig filmpje
Alleen jammer dat er geen geluid bij zit
Maar zeker leuk om te zien!
  zondag 22 juli 2007 @ 20:54:04 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51729241
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Niec het volgende:

[..]

En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
ja, dan ga je de volgende keer rustig een kwartier of een half uur zitten wachten tot je WEL ICK hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 juli 2007 @ 21:37:37 #70
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51730594
Die Duitse treinen heerschen!!!!!!!!!

Zowel ICK als ICB, ik hou van die rust die er in de coupé's heerst. Beter dan al dat lawaai van twijfelachtige mensen in V-IRM, Koploper etc.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:41:38 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51730711
ICB telt eigenlijk niet he Dat zijn treinen waar je in Duitsland zelf toeslag voor betaalt

Maar puick spul
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51731623
Voor die 2 uur en 2 minuten per week ga ik niet zo heel moeilijk doen. Maar als ik lees bijvoorbeeld dwingen die rare bankjes me in een nogal lastige houding. Niet heel fijn voor de nek.
pi_51732682
ICB vast op mijn lijntje(1500)
  zondag 22 juli 2007 @ 23:04:24 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51733518
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
Jammer voor jou, maar dat gaat nog jaren duren. Voorlopig heeft NS alleen maar nog veel meer IRM bijbesteld (50 viertjes komen de komende jaren onze kant uit), en de gerenoveerde ICR-bakken zullen nog wel wat jaartjes tussen Amsterdam en Brussel moeten blijven pendelen (er is zelfs sprake van dat die daar worden aangevuld zullen met wat Belgische rijtuigjes), zolang de nieuwe HiSpeed-treinen eens een keer geleverd worden.

De échte materieelfetishisten onder ons kunnen ondertussen nog even genieten van ICK, ICB en wat dies meer zij.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:06:13 #75
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51733582
Nu gaan we eerst even naar die goeie oude tijd, niet eens zo lang geleden, dat de kaartjesautomaat nog gewoon treinkaartjes, strippenkaarten en treintaxi-biljetten uitgaf, in plaats van die domme "tickets" van tegenwoordig.
pi_51739899
ICK = Oude barrels... ze zitten niet onaardig maar geef mij ICMm maar lekker...daa rkan ik temminste lekker in die stoel zitten.
pi_51741469
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
pi_51744395
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Ja is die 4013 nu nog steeds in de loods
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2007 @ 12:49:33 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51744667
Vorige week woensdag het setje ICRm in Lw even geplaat. Was mooi op tijd
Plaatjes volgen over enkele dagen

Vandaag geen enkele DM'90 op Lw-Gn gezien. Wel eentje op opstel in Gn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51744723
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
pi_51744775
Buffel boven spurt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:59:30 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51746658
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Wel ff twee he

Morgen komt dat setje weer naar Groningen toe, het wordt voor mij een flinke haastboel, eerst naar Assen voor het wadlopertransport, dan die ICRm setje in Groningen en dan rond 15.44 weer naarAssen voor het volgende transport
pi_51746810
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
quote:
SAUWERD - Een stoptrein van Arriva is maandagmorgen gestrand tussen Sauwerd en Winsum.

De trein weigerde rond kwart over acht dienst middenin de weilanden. Voor de reizigers zat er niets anders op, dan uit te stappen en langs het spoor terug te lopen naar het station in Sauwerd.

Anderhalf uur later kon de defecte trein door een andere trein naar Winsum worden geduwd. Het treinverkeer werd vervolgens hervat.
  maandag 23 juli 2007 @ 14:06:04 #84
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51746851
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:


Meer foto's uit Luxemburg
gaaf
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  maandag 23 juli 2007 @ 14:35:55 #85
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51747859
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
[..]
Gaat weer lekker inderdaad
pi_51749265
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Waren het toen ook al twee treinstellen? Ik kom net uit de Buffel die om 14.33uur uit Leeuwarden vertrok, dat waren twee treinstellen (ook voorbij Deinum). Vanochtend reed er nog één treinstel beide kanten uit, nu kwamen we in Dronrijp een Spurt tegen.
pi_51749318
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef Niec het volgende:
Buffel boven spurt
Inderdaad, en helemaal als er geen airconditioning nodig is, naast ook nog eens de zachtere stoelen en meer beenruimte.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:48:56 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51756032
Rijdt RegioNS met 2x DM'90 of 1x DM'90 in de diensten van Zutphen - Apeldoorn v.v.?
pi_51756671
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
pi_51757390
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Idd, volgens mij ook
pi_51758287
Vanmorgen ook een Buffel op Roodeschool - Groningen (en daarna richting Delfzijl)
pi_51758400
Veeeel beter
  maandag 23 juli 2007 @ 20:55:22 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51760929
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Heb ik in de vakantie ook kans dat er 2x DM'90 rijdt?
pi_51762187
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zķ handig
  maandag 23 juli 2007 @ 21:35:35 #95
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51762770
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat klaar is
pi_51768080
Nieuw onderzoek monorail in Almelo

ALMELO - Het Personal Rapid Transportsysteem - de PRT, ofwel de door verkeerswethouder Anton Sjoers gepropageerde monorail - krijgt mogelijk een plek in de nieuwe woonwijk Waterrijk.


Het college van Burgemeester en Wethouders laat een studie uitvoeren naar de mogelijkheden van toepassing van dit systeem tussen Waterrijk en het centrum.



Gestudeerd wordt op de aanleg van een lus door Waterrijk en een circa drie kilometer lange verbinding naar het station.
Een woordvoerder van de gemeente zegt dat in het ontwerp van Waterrijk veel aandacht wordt gegeven aan milieuvriendelijke en duurzame concepten. De monorail als milieuvriendelijke manier van vervoer past daar volgens het college prima in.
Daar komt bij dat het gaat om de realisatie van een geheel nieuwe wijk. Bij de aanleg van een monorailsysteem hoeft dan geen rekening gehouden te worden met bestaande gebouwen en wegen. Bijkomend aspect in het geval van Waterrijk is dat delen van de wijk die door vaarwegen zijn gescheiden, gemakkelijker bereikbaar zijn te maken.

De woordvoerder van de gemeente geeft tevens aan dat bij het college de verwachting leeft dat de aanleg van een monorailsysteem de aantrekkelijkheid van de wijk verder zal vergroten.
Het idee om van het Twenteborgziekenhuis naar de stad een monorail aan te leggen, is van de baan, meldt de gemeente. Naar deze verbinding werd een studie gedaan door het verkeerskundig adviesbureau ANT, dat gespecialiseerd is in innovatief vervoer en openbaar vervoer.

Het betrof een studie naar de vervoerkundige en economische haalbaarheid van een PRT-systeem tussen het station, centrum, ziekenhuis en zuidelijke woonwijken. De studie werd in 2006 afgerond, maar verdween daarna in een la ergens in het stadhuis. Het rapport wordt nu dit najaar naar de gemeenteraad gestuurd.

Het college van B en W ziet mogelijkheden om het Personal Rapid Transportsysteem toe te passen tussen de nieuwe woonwijk Waterrijk en het station.

Bron: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1675957.ece
pi_51768239
Ziet er leuk uit.... maar ik geef het weinig kans. Allereerst moet zoiets natuurlijk hufterproof worden gemaakt. En dan nog slopen ze het. Want de doorsnee nederlander sloopt nu eenmaal alles graag.
pi_51777413
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Niec het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zķ handig
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt, maar goed, je hebt altijd nog het spoorboekje / ns site / hafas. Daar kan je ook alle treinen die doorkomen uit halen. Daar waar somda zo handig voor was waren de speciale dingetjes, testritjes, museummat, promoritjes enzovoort. Juist dat is nu definitief weg en zal ook niet meer terugkomen. Alles wat men nu probeert om met de hand terug te krijgen, is wmb loos werk.
pi_51785448
Ja, bij de doorkomststaat ging het mij vooral om de materieelvoorspellingen
pi_51786500
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')