abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51643190


Hier alweer deel 76 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat \"verdwenen\" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de \"experts\" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat \"de NS\" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. \"De NS\" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW\'s), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90\'s gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder \"Twents\" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat \'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo\'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE\'s, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \\\'lange\\\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 19-07-2007 23:01:33 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643265
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
pi_51643315
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Brechtje het volgende:
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643327
Geen foto's ... ik bedoel mooi kort
pi_51643471
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.

Mijn paarden zijn aan het grazen op de wei btw.
pi_51643639
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
pi_51643778
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:56 schreef Brechtje het volgende:

ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.
Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643838
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:59 schreef en_door_slecht het volgende:
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
_Xbox_Master_ zou ook wel willen (bekend van Rondje Nederland), maar die is vlgs mij nog op vakantie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643861
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
pi_51643966
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
pi_51644263
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51644399
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Wat ouwehoer je nou allemaal onzin ouwe graftak!

Verzuip jij ook maar lekker in een bak gehandicaptenpis.

Doei.
pi_51644417
en nu je bek houden, want ik wil uit dit topic blijven.
pi_51644645
Goed idee Brechtje, alle kanslozen uit dit topic!

Waar kan ik voor tekenen?
pi_51645729
Oke, nu weer on topic. Een paar simpele plaatjes van een dag of tien terug, Zwitserland:
Smalspoor in de buurt van Solothurn:


Een lokale trein, station Oensingen.


En een plaatje van de Mont Blanc Express, vlak voor vertrek richting Chamonix in Martigny.
pi_51650569
Gesproken over oude wijven...het tweede plaatje laat een niet echt jong stel meer zien
pi_51651754
Ook goeiemorgen Iemand nog mooie platen gemaakt met het mooie weer gisteren? Leuke foto's in Zwitserland! en_door_slecht
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:01:29 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51652350
In Zwitserland is alles beter, dat weet iedereen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51666913
In plaats van een oneliner als tvp, dit keer wat foto´s van vandaag rond 16.00uur.

Vandaag rijden er de hele dag al Buffels tussen Leeuwarden en Harlingen Haven.

DM-90 3448 als trein 30145 bij aankomst in Harlingen.


Dezelfde trein even later aankomende in Harlingen Haven.


DM-90 3448 gereedstaande voor vertrek als trein 30162 naar Leeuwarden te Harlingen Haven.

Lang geleden dat ik in een Buffel heb gezeten op dit traject.
pi_51669492
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
pi_51672276
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
Ja, Asd-Dv loopt al een tijdje met materieel te klooien, ICM, ICB en nu dus een Mat '64 mixje, wel leuk:D
Al is het niet super comfortabel als je van Asd naar Dv moet
pi_51678534
VIRM rijdt ook de laatste weken af en toe mee
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:54:41 #23
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51688818
Mat 64 is ook niet echt comfortabel op langere ritten. Alhoewel ik het op zich best relaxt vind zitten in de 3700 naar Nijmegen
pi_51688854
Tot dat je er elke dag mee moet, dan piep je wel anders Zeker als je jaren lang als Noorderling alleen maar ICM hebt gehad...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:29:44 #25
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51690924
Ja oke, maar ik vind het nu niet verkeerd zitten
Overigens stel ik zelf niet echt zulke hoge eisen aan zitcomfort, als je maar normaal vervoert kan worden ben ik al tevreden, want daar gaat het naar mijn idee meer om, dat je van A naar B kan komen
pi_51694248
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
pi_51694344
Vandaag weer banane-vlaflip op Asdz-Rhn Vind ik toch zo'n leuke combi

bron: Somda.nl
pi_51694447
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
pi_51694609
Weet iemand misschien waarom de perrons op Ypb verlengt zijn?
Is dit misschien vanwege het feit dat als ADO Den Haag thuiswedstrijden speelt alle IC's op Ypb stoppen ofzo?
pi_51694815
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Dat vind ik juist weer niet. Ik zit liever in die stoeltjes van de Plan T, met individuele (en modernere) stoelen in coachopstelling en met armleuningen dan in die achterlijke ouderwetse banken van Plan V waarin je elkaar zo stom zit aan te gapen. Maar met mijn 1.78 ben ik dan ook niet geweldig lang, en pas daarom makkelijker in allerlei hoeken en gaten.

Plan T Stoeltjes
pi_51694864
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
pi_51694934
Ik heb nu meer situaties meegemaakt waarin ik liever alleen mijn rust zou hebben (i.p.v. door andere mensen bekeken te worden) dan waar ik aantrekkelijke dames in de trein kan bewonderen. Die zijn meestal erg schaars op mijn traject. En anders, in de coachopstelling kan je er vaker naast gaan zitten, en dat is net iets gezelliger dan tegenover elkaar.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:00 #33
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51696867
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:54 #34
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51696892
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:22 schreef Niec het volgende:
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
Hehe true, true
pi_51697907
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
Ja idd, die hoekkussentjes, heerlijk
pi_51699779
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:05 schreef Niec het volgende:
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.


Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
pi_51700633
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.
[afbeelding]

Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
Idd, verkeerd gelezen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:42:29 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51703705
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
Vet Wanneer gaat dat rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51703803
Ziet er mooi uit, dit zijn de nieuwe generatie treinen. Kan NS nog wat van leren.
pi_51703989
September dacht ik
Edit: http://www.treinennieuws.(...)r-met-nieuwe-treinen
quote:
In eén uiteinde van de nieuwe Valleilijn-treinen wordt voor jongeren ingericht. In deze 'Dance Vallei' kun je lekker zitten en muziekzenders volgen op grote beeldschermen. Aan het andere uiteinde van de trein komt een stiltecoupé. Wie geen muziek maar ook geen volstrekte stilte wil, kan in het ruime middendeel van de trein terecht. De trein heeft verder een ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein en staan er drankautomaten.
Bron: www.valleilijn.nl

Klinkt niet verkeerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 21-07-2007 22:25:02 ]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:06:23 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51704459
das nomaar 6 weken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51706588
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:37:01 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51706660
Die protosjes zijn dan ook nog best snel geleverd zeg, binnen twee jaar en dat voor een compleet nieuw model trein, daar kunnen ze in Italië nog wat van leren. Connexxion is ook de allereerste die hiermee gaat rijden, dus dat belooft nog wat (kinderziektes en zo).
  zondag 22 juli 2007 @ 09:01:06 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51711696
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Wat een onzin zeg dat filmpje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 juli 2007 @ 09:53:04 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51711976
quote:
103 Teletekst zo 22 jul
***************************************
Friese machinist vergeet treinstel

***************************************
` Een treinmachinist van Arriva heeft
gistermiddag in Friesland een treinstel
onderweg vergeten.Dat gebeurde nadat de
koppeling tussen de twee treinstellen
spontaan los was geschoten.

Volgens spoorbeheerder Pro Rail komt
dat sporadisch voor.De trein remt dan
automatisch.Even voor station Deinum
kwam de trein zo tot stilstand,maar de
machinist merkte niet dat de twee
treinstellen los waren geraakt.Hij gaf
gewoon weer gas.

Hij ontdekte pas dat hij een treinstel
kwijt was toen hij twee stations verder
was,bij Franeker.Op de lijn was 2,5 uur
geen treinverkeer mogelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 juli 2007 @ 10:34:30 #46
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51712381
Hoe is het mogelijk!
pi_51713070
Dat bericht zag ik ook al....

Trein: *stopt zomaar vanzelf midden in een weiland*
Machinist: "Hm, er zal vast niks aan de hand zijn, laat ik maar doorrijden."
  Redactie Sport zondag 22 juli 2007 @ 11:30:19 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_51713136
ik snap alleen die 2,5 uur niet..... die trein kan toch gewoon op de terugweg weer aangekoppeld worden, machinist naar het andere stel en klaar....
of denk ik nu veel te simpel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 22 juli 2007 @ 11:38:36 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51713297
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:30 schreef dennistd het volgende:
gewoon op de terugweg weer aangekoppeld
Dat zal waarschijnlijk niet kunnen. Die koppeling is niet voor niets losgeschoten. Er is iets stuk aan dat ding. Dat houdt in dat het om te beginnen onderzocht moet worden, en voorts dat je die koppeling dus niet kunt gebruiken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51713303
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
  zondag 22 juli 2007 @ 11:40:52 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51713341
Deinum FTW

Mooi pletske man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51713754
Ja ga dan es een huis zoeken daar...
  zondag 22 juli 2007 @ 12:23:29 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51714200
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
  zondag 22 juli 2007 @ 12:25:10 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51714249
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51714532
Ach Valleilijn, BOEJUH. Daar rijden zelfs op zondagochtend nog steeds 2 treinen per uur. Men moet niet zeiken.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:39:44 #56
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51718014
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Ja, maar mij lijkt het, als er een trein uitvalt, je dan toch wel een machinist reserve hebt?
pi_51718189

Merk en type: TGV
Eigenaar: SNCF
Land van herkomst: Frankrijk
Locatie: Luxemburg
Datum: Juli 2007
Fotograaf/Bron: Emiel

Meer foto's uit Luxemburg
pi_51722821
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Wel lollig filmpje
pi_51725201
@ Alexxxx, hij had beter de BR181 op de foto kunnen zetten, die zijn net ff wat meer byzonder in Luxemburg. Jammer dat er alleen op het station is gefotografeerd, maar toch leuke foto's nog
  zondag 22 juli 2007 @ 18:33:49 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725370
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Meer foto's uit Luxemburg
Hee, zo heb ik ook nog wel een paartighonderd foto's

is de restauratie van spoor 4 op Luxembourg al eens klaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51725412
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:37:01 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51725447
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
ex Duits Barrel materieel.
ICK is de mooiste trein die er is man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51725457
Gast, er gaat NIKS boven ICK !
pi_51725532
Ik krijg pijn in mijn nek van ICK
pi_51725610
ICK is prachtig en zeer comfortabel !
pi_51725639
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
pi_51725687
Dan rij je meestal VIRM of DD-AR
  zondag 22 juli 2007 @ 20:11:19 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51727979
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:09 schreef Niec het volgende:

[..]

Wel lollig filmpje
Alleen jammer dat er geen geluid bij zit
Maar zeker leuk om te zien!
  zondag 22 juli 2007 @ 20:54:04 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51729241
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Niec het volgende:

[..]

En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
ja, dan ga je de volgende keer rustig een kwartier of een half uur zitten wachten tot je WEL ICK hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 juli 2007 @ 21:37:37 #70
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51730594
Die Duitse treinen heerschen!!!!!!!!!

Zowel ICK als ICB, ik hou van die rust die er in de coupé's heerst. Beter dan al dat lawaai van twijfelachtige mensen in V-IRM, Koploper etc.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:41:38 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51730711
ICB telt eigenlijk niet he Dat zijn treinen waar je in Duitsland zelf toeslag voor betaalt

Maar puick spul
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51731623
Voor die 2 uur en 2 minuten per week ga ik niet zo heel moeilijk doen. Maar als ik lees bijvoorbeeld dwingen die rare bankjes me in een nogal lastige houding. Niet heel fijn voor de nek.
pi_51732682
ICB vast op mijn lijntje(1500)
  zondag 22 juli 2007 @ 23:04:24 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51733518
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
Jammer voor jou, maar dat gaat nog jaren duren. Voorlopig heeft NS alleen maar nog veel meer IRM bijbesteld (50 viertjes komen de komende jaren onze kant uit), en de gerenoveerde ICR-bakken zullen nog wel wat jaartjes tussen Amsterdam en Brussel moeten blijven pendelen (er is zelfs sprake van dat die daar worden aangevuld zullen met wat Belgische rijtuigjes), zolang de nieuwe HiSpeed-treinen eens een keer geleverd worden.

De échte materieelfetishisten onder ons kunnen ondertussen nog even genieten van ICK, ICB en wat dies meer zij.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:06:13 #75
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51733582
Nu gaan we eerst even naar die goeie oude tijd, niet eens zo lang geleden, dat de kaartjesautomaat nog gewoon treinkaartjes, strippenkaarten en treintaxi-biljetten uitgaf, in plaats van die domme "tickets" van tegenwoordig.
pi_51739899
ICK = Oude barrels... ze zitten niet onaardig maar geef mij ICMm maar lekker...daa rkan ik temminste lekker in die stoel zitten.
pi_51741469
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
pi_51744395
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Ja is die 4013 nu nog steeds in de loods
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2007 @ 12:49:33 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51744667
Vorige week woensdag het setje ICRm in Lw even geplaat. Was mooi op tijd
Plaatjes volgen over enkele dagen

Vandaag geen enkele DM'90 op Lw-Gn gezien. Wel eentje op opstel in Gn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51744723
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
pi_51744775
Buffel boven spurt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:59:30 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51746658
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Wel ff twee he

Morgen komt dat setje weer naar Groningen toe, het wordt voor mij een flinke haastboel, eerst naar Assen voor het wadlopertransport, dan die ICRm setje in Groningen en dan rond 15.44 weer naarAssen voor het volgende transport
pi_51746810
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
quote:
SAUWERD - Een stoptrein van Arriva is maandagmorgen gestrand tussen Sauwerd en Winsum.

De trein weigerde rond kwart over acht dienst middenin de weilanden. Voor de reizigers zat er niets anders op, dan uit te stappen en langs het spoor terug te lopen naar het station in Sauwerd.

Anderhalf uur later kon de defecte trein door een andere trein naar Winsum worden geduwd. Het treinverkeer werd vervolgens hervat.
  maandag 23 juli 2007 @ 14:06:04 #84
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51746851
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:


Meer foto's uit Luxemburg
gaaf
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  maandag 23 juli 2007 @ 14:35:55 #85
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51747859
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
[..]
Gaat weer lekker inderdaad
pi_51749265
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Waren het toen ook al twee treinstellen? Ik kom net uit de Buffel die om 14.33uur uit Leeuwarden vertrok, dat waren twee treinstellen (ook voorbij Deinum). Vanochtend reed er nog één treinstel beide kanten uit, nu kwamen we in Dronrijp een Spurt tegen.
pi_51749318
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef Niec het volgende:
Buffel boven spurt
Inderdaad, en helemaal als er geen airconditioning nodig is, naast ook nog eens de zachtere stoelen en meer beenruimte.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:48:56 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51756032
Rijdt RegioNS met 2x DM'90 of 1x DM'90 in de diensten van Zutphen - Apeldoorn v.v.?
pi_51756671
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
pi_51757390
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Idd, volgens mij ook
pi_51758287
Vanmorgen ook een Buffel op Roodeschool - Groningen (en daarna richting Delfzijl)
pi_51758400
Veeeel beter
  maandag 23 juli 2007 @ 20:55:22 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51760929
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Heb ik in de vakantie ook kans dat er 2x DM'90 rijdt?
pi_51762187
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
  maandag 23 juli 2007 @ 21:35:35 #95
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51762770
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat klaar is
pi_51768080
Nieuw onderzoek monorail in Almelo

ALMELO - Het Personal Rapid Transportsysteem - de PRT, ofwel de door verkeerswethouder Anton Sjoers gepropageerde monorail - krijgt mogelijk een plek in de nieuwe woonwijk Waterrijk.


Het college van Burgemeester en Wethouders laat een studie uitvoeren naar de mogelijkheden van toepassing van dit systeem tussen Waterrijk en het centrum.



Gestudeerd wordt op de aanleg van een lus door Waterrijk en een circa drie kilometer lange verbinding naar het station.
Een woordvoerder van de gemeente zegt dat in het ontwerp van Waterrijk veel aandacht wordt gegeven aan milieuvriendelijke en duurzame concepten. De monorail als milieuvriendelijke manier van vervoer past daar volgens het college prima in.
Daar komt bij dat het gaat om de realisatie van een geheel nieuwe wijk. Bij de aanleg van een monorailsysteem hoeft dan geen rekening gehouden te worden met bestaande gebouwen en wegen. Bijkomend aspect in het geval van Waterrijk is dat delen van de wijk die door vaarwegen zijn gescheiden, gemakkelijker bereikbaar zijn te maken.

De woordvoerder van de gemeente geeft tevens aan dat bij het college de verwachting leeft dat de aanleg van een monorailsysteem de aantrekkelijkheid van de wijk verder zal vergroten.
Het idee om van het Twenteborgziekenhuis naar de stad een monorail aan te leggen, is van de baan, meldt de gemeente. Naar deze verbinding werd een studie gedaan door het verkeerskundig adviesbureau ANT, dat gespecialiseerd is in innovatief vervoer en openbaar vervoer.

Het betrof een studie naar de vervoerkundige en economische haalbaarheid van een PRT-systeem tussen het station, centrum, ziekenhuis en zuidelijke woonwijken. De studie werd in 2006 afgerond, maar verdween daarna in een la ergens in het stadhuis. Het rapport wordt nu dit najaar naar de gemeenteraad gestuurd.

Het college van B en W ziet mogelijkheden om het Personal Rapid Transportsysteem toe te passen tussen de nieuwe woonwijk Waterrijk en het station.

Bron: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1675957.ece
pi_51768239
Ziet er leuk uit.... maar ik geef het weinig kans. Allereerst moet zoiets natuurlijk hufterproof worden gemaakt. En dan nog slopen ze het. Want de doorsnee nederlander sloopt nu eenmaal alles graag.
pi_51777413
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Niec het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt, maar goed, je hebt altijd nog het spoorboekje / ns site / hafas. Daar kan je ook alle treinen die doorkomen uit halen. Daar waar somda zo handig voor was waren de speciale dingetjes, testritjes, museummat, promoritjes enzovoort. Juist dat is nu definitief weg en zal ook niet meer terugkomen. Alles wat men nu probeert om met de hand terug te krijgen, is wmb loos werk.
pi_51785448
Ja, bij de doorkomststaat ging het mij vooral om de materieelvoorspellingen
pi_51786500
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')