jou post staat me niet aanquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... nu een gezeik loze deel 74 aubDus staat een post je niet aan: ga niet zeiken is het motto vanaf nu
Maar in de Nach rijden er wel extra nachtreinen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef MREn het volgende:Met koninginnenach komen er meer mensen naar Den Haag, maar dat valt niet erg op in de treinen.
die doet er weel heel lang over!quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
interessante trein dit:
http://reiseauskunft.bahn(...)87/803068/348017/80/
Die zal wel een auto geschept hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Heel apart.
Kwam deze foto vandaag tegen op internet. De 10238 met schade:
[afbeelding]
Foto: Hielke Boorsma
Voor zover ik na kan gaan wel ja. Op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:40 schreef thatsme het volgende:
Die zal wel een auto geschept hebben.
Volgens mij rijden er al 2 rond en wordt nummer drie binnenkort afgeleverd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:28 schreef Kings het volgende:
Hebben jullie al het nieuwe interieur van de koploper gezien?
Ik heb er vandaag ingezeten en hij is mooooooiii!!
Er rijd er nu nog maar 1 van rond in Nederland, maar als het goed is
gaan ze er meer maken.
Dan is er een peperduur station met een fantastische nieuwe naam! Amsterdam Bijlmer ArenA. En waar moet de reiziger uitstappen ongeveer 1km van Amsterdam Arena.quote:Op zondag 1 juli geeft Genesis een concert in de Amsterdam ArenA. Dit concert begint om 19.00 uur en eindigt om ongeveer 23.00 uur.
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor dit concert te reizen naar station Duivendrecht. Station Duivendrecht ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA.
Gaat dat zo snel met die Linten?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:10 schreef MREn het volgende:
En een Lint is weer een meter korter door een hert dat levensmoe was.
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat dat zo snel met die Linten?
Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdtquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat dat zo snel met die Linten?
Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdt
Willen ze of kunnen ze dat ding niet repareren?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
Stond er los van, een of andere buschauffeur vond het nogal vreemd dat iedere dag het zelfde riedeltje was... Ik zat zelf te denken, je zit zeker in Groundhog Day(film), want de 3700 is geen dag het zelfde! En die was nogal over de rooie, dat de stoptrein naar doetinchem niet vaak reed in de avondspits. Maar ja gelukkig zijn bussen zou uberbetrouwbaarquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.
Rijdt dat spits-ding niet met DM'90 trouwens?
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:42 schreef Brembo het volgende:
Als treinreiziger geen dag is het zelfde!!!
Nee hoor. Lintje 31 is toen een tractor tegen gekomen en is een paar jaar geleden afgevoerd. De lint die nu in Hengelo staat is de 23 die begin dit jaar een vrachtwagen is tegengekomenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
hehe.. afkloppenquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.
Gaat eigenlijk nooit veel anders
Waarom geen 3500?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.
Gaat eigenlijk nooit veel anders
Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik welquote:
Daar kan ik niet tegenop.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik wel
Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:56 schreef MREn het volgende:
Die wadlopers worden daar gestald....offerte bij sloper is aangevraagd, maar ze worden wel eerst technisch in orde gemaakt in Onnen dus NSFSC zal nog wel hopen op een of andere koper ooit.
Stuur het voorstel naar Hongarijequote:Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willen
van 2- naar 4-assige railbussenWadjes rijden nog een stuk harder ook
Boeiend, niet ons probleemquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Moeten die wadjes dan niet eerst even op revisie, omdat ze anders daar bij bosjes uitvallen?
Is al oud nieuws. Alles is offline gehaald een tijdje geleden. Dit omdat het gevoelige informatie betrof. Nu zijn ze bijna weer zo ver dat de openbare informatie van de doorkomststaten weer online kan, omdat ze het spoorboekje overgetikt hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef Socios het volgende:
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:20 schreef Socios het volgende:
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
Mwah, de NS kan ze nuttig inzetten op de 3700! Die wadlopes zijn daarvoor prima materieel! 1 bak DH-1 en dat noemen we een intercityquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
De EO zendt zulks nog regelmatig uit onder de naam Rail Away ofzo. Met name de aflevering over Berlijn is tofquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Bedoel je Bahn TV, dat is een zender die je ook op internet kunt vinden. Ik zoek hem even voor je op.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Nu ook op BahnTVquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Met name de aflevering over Berlijn is tof.
JA!!!!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:10 schreef T1andonly het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000
Mwah, komt vast wel goed door een prachtig geel ding erbovenop te monteren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk
Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Vosssjequote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vosssje
www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden
Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijnquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.
Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen
Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
Euhm ik geloof het niet anders gaat hij niet stoppen in Lwc.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:39 schreef Socios het volgende:
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
Ow maar er zijn er best nog een paar beschikbaar hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijnHou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Van je collega's moet je het maar hebben niewaarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:41 schreef vosss het volgende:
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:05 schreef sander89 het volgende:
Schiet weer lekker op met de HSLAmsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het![]()
Minder dan 5 meter WTFquote:De tunnel is zo stoffig dat het zicht nog minder dan vijf meter is. Het lukt de ventilatoren niet om het stof weg te zuigen. Zolang de treinen nog niet met een veiligheidssysteem zijn uitgerust, dat kan nog vijf jaar duren, moeten de machinisten op eigen zicht en stapvoets door de tunnel rijden.
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Minder dan 5 meter WTFwelke debiel verzint zoiets?
Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
tuurlijk wel... stof ook wegquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:24 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen. Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof
. Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt
.
Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel. Of komt het doordat er geen een trein door dat ding heen jaagtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Behalve dan om te zien of eoa mongool er toevallig snachts een winkelwagentje vol met stoeptegels naar binnen heeft geduwd
Ach boejje, daar blijft met 300 km/h ook weinig van heel. Toch?
Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zoquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel.
Inzetten in de 3700, wat anders!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom repareren voordat je ze aan de sloop aanbiedt?
Maar me vraag was meer van is er nou stof in die tunnel omdat er geen trein rijdt. Of omdat de afzuiging niet goed is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zoTeruglezen een idee?
Dat programma heette 'Die schönsten Bahnstrecken' en werd uitgezonden op ARD.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Thanks, daar staat het idd uitgebreid uitgelegdquote:Op maandag 2 juli 2007 01:07 schreef ReisT het volgende:
Dat kleine verschil is inderdaad voor de treindetectie, als er een verbinding is tussen de twee spoorstaven weet het systeem dat er een trein op het spoor staat (of dat de boel vanwege werkzaamheden dus expres is kortgesloten). Hoe dat precies zit staat hier.
Ik vreesde al voor deze chaos en heb mijn maatregelen genomen door voor de zekerheid niet met die trein van Groningen naar Lw te reizen, maar de bus te nemen en via Drachten te reizen. Was ongeveer op hetzelfde tijdstip als die trein in Lw.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:20 schreef brandsrus het volgende:
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a.
* Dr_Flash duwt Zug-chef met zijn kop onder een tandradlocomotiefquote:Op maandag 2 juli 2007 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij mijn spoor thuis zit wel stroom op de rails. Onee, dat is alleen bij dat kutte FleischmannMärklin heeft dat niet
![]()
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:36 schreef JaFFe het volgende:
ff een leek vraagje waarom rijden ze rond met internet?
Op Somda is dit meestal wel te vinden. Je moet de treinnummers dan aan tijden zien te koppelen, anders kun je een stel nog niet vinden. De 4011 zit als het goed is weer in de serie 1500 Amsterdam-Amersfoort-Deventer.quote:Tevens zou ik graag een keertje in zon nieuwe koploper willen zitten is er ergens te vinden welke stellen waar worden ingezet?
Die lui begrijpen er echt geen ene tyfus van. Absolute basisvoorzieningen als een toilet er maar gewoon uitmollen ten *gunste* van een paar klapstoeltjes, en wel uitgebreid gaan lopen kutten met nonsense als TV en Internet onderwegquote:Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.
en dan 5 ct extra toeslag WC toeslag gaan heffen.. ofzoquote:Op maandag 2 juli 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja , en als je in iedere trein bier kan kopen, gaat de bezettingsgraad van de toiletten ook fors omhoogHoef je ze er ook niet uit te mollen
Want dat was het argument. Doodzielig eigenlijk. Bagagerekken waar nooit wat in ligt ga je er toch ook niet uitslopen?
ey jij hierquote:Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik![]()
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)![]()
Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
18 juli sta ik ook vooraan te Lw, ov is toch niet geldig dan
Idd, 4 kleine rekjes per stel dacht ikquote:Op maandag 2 juli 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Die Lintjes van Syntus hebben nauwelijks iets wat een bagagerek te noemen is![]()
Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !quote:Op maandag 2 juli 2007 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.
Waarschijnlijk komt het setje op 5a binnen.
Heey Mark ook hierquote:Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik![]()
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)![]()
Ik plaat m bij het station, vraag even of ik een kijkje mag nemen en vertrek weer, omdat ik die dag hoogstwaarschijnlijk nog moet werken.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !
Ook in duo uitvoeringquote:
Ja maar dan zit ik een km of 800 zuidelijker, bij de ingang van de Lötschbergtunnelquote:Op maandag 2 juli 2007 23:01 schreef thats-me het volgende:
Vergeet 10 Juli niet, dan komt ie ook weer langs Hengelo.
Niks speciaals aanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming
Dat zie je niet vaak, een ICRm in Groningenquote:Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom![]()
Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein
http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U
http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf
Op 18 juli is het setje in Lw![]()
Komt wel vaker voor. Bij verstoringen pakken ze een stammetje dat in Zwolle staat te niksen. Bij materieeltekort wil er ook nog wel eens eentje in de 9100 geplaatst worden. De extra stopper Zwolle-Groningen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:16 schreef Robin2130 het volgende:
Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt
Nope. Eigenlijk hadden de trein door moeten trekken tot Meppel en daar een overstap op de 9100 genereren. Moeten ze alleen even perron 1 daar ophogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
Ik denk dat ze het meer richting isolatie hadden moeten zoeken. Een optrekkende GTW hoor je namelijk boven bijna alles uit.quote:Arriva gaat bromtoon Spurttrein te lijf
HEERENVEEN -
De nieuwe Spurttreinen van Arriva zullen een hoger toerental draaien wanneer ze stilstaan. Het vervoersbedrijf neemt de maatregel naar aanleiding van klachten van omwonenden van treinstations.
Die meldden eerder dit jaar dat ze last hebben van een diepe brom van de stationair draaiende treinen.
De vervoerder stelde samen met fabrikant Stadler en de omwonenden een onderzoek in. Uit geluidstesten bleek dat het gebrom afneemt wanneer de dieselmotoren een hoger toerental draaien.
Er wordt nu gekeken bij welk toerental de minste geluidsoverlast wordt veroorzaakt, zodat dit zal worden doorgevoerd.
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens
quote:
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.
Slurpquote:Ja hoor, weer meer brandstof verbruik van die krengen en ze zuipen al meer dan verwacht. Wij als personeel van Arriva noemen ze dan ook niet de Spurt maar de Slurp. En nu kunnen we ook wel fluiten naar onze eindejaarsuitkering, want die hangt namelijk af van hoe zuinig wij rijden met die dingen. Maar zo valt er gewoon niet zuinig te rijden. Lekker hoor !!!
Gepost door [Niveau: gemiddeld] Beloji op 03-07 20:28
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:
[..]
Slurp![]()
![]()
Dan ken je Arriva nog nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 01:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen
Ik denk:quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:01 schreef PabloLopez het volgende:
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van?
Doodloperquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
quote:Stationsclassificatie
Indeling van stations in 3 klassen ten behoeve van de gebruiksvergoedingen;
Klasse 1 (4 stations): Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal;
Klasse 2 (38 stations): Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle.
Klasse 3: (333 stations) alle overige, niet in klasse 1 of klasse 2 ingedeelde stations.
Kopstoot?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Tof, nu ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:59 schreef thatsme het volgende:
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!
Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld:
14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK)
15 reserveringen Utrecht - Senec (SK)
en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk.
Was totaal geen probleem.![]()
Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen.
Dat is inderdaad minder! De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem. IK hoop dat ik niet tegen jouw ervaringen aanloop!quote:
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef thatsme het volgende:
De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem.
Ik zat dus met een groep van 16 personen in een CNL (duisburg-wenen) en geen probleem gehad met de kaartjes.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemIk heb het in Frankrijk kunnen uitleggen aan de HC, die er gelukkig relaxed mee omging, maar potentieel kan je door dat soort slordigheden wel een hoop ergernis met autoriteiten oplopen, terwijl je zelf niets misdoet. En terwijl het gewoon niet nodig is.
Tsja. Als het niet mag, dan krijgen Prorail en Tytsjerkstradeel een claim van ACTS om de oren. 11 dagen, omdat het spoor naar Heerenveen er uit ligt, moet toch kunnen.quote:
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:
[..]
Mhoah een goederentrein die door een dorp dendert is natuurlijk ook wat anders dan een boemeltje van Arrivaquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:52 schreef Zug-Chef het volgende:
11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek.
Ja goed plan! Bijlmer staat ook niet bij klasse 1 of 2. Lekker voorbij rijden dus..heerlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
als ze bij iedere dikke boom moeten stoppen is het geen ic meer hequote:Op woensdag 4 juli 2007 21:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppen
Daar staat toch geen dikkere boomquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:07 schreef Remzz het volgende:
Naja volgensmij is het in- en uitstappers in Almelo wel redelijk als ik dat vergelijk met IC station Steenwijk
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
"40-steden-tempo-trein".
Je bedoeld die trein uit dit filmpje?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:10 schreef thats-me het volgende:
Was vanochtend van plan om de "Smart Connection" trein te gaan spotten te Wierden.
In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjesquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
wel benieuwd welke machinist, autodealer, railvervoerder en spoorbeheerder ze daar gek genoeg voor gekregen hebben, oftewel: Wat kost zoeen geintje wel?
Tof filmpje wel
Tja, maar zeg nou zelf, je zou niet graag in die auto willen zittenquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef Petre het volgende:
[..]
In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjes.
Dat heb ik gemerkt jaquote:
hehequote:Op donderdag 5 juli 2007 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt ja![]()
Ik ben ook weer terug van mijn rondje achterhoek en midden Nederland.
Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heheik heb lelydorp maar niet gedaan..
tijdsnood
ik had door vertragingen van een Lintert.. mn overstap op arnhem gemist.. waardoor ik op 1 MIN na mn overstap op utrecht mocht missenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.
Ben net in Geldermalsen en met het kippenlijntje geweestquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen ff wat rode lintjes platen, een arriva en connexixon plan veetje schieten, hopen op de icrm-stam van 4 rijtuigen, en verder zien we welIemand nog zin om het rondje ook te maken
En vandaag ook weer, de 146 was een overvolle ICM-III en ik moest er in zitten...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
Tja ik stond in Hgl op de 144 te wachten, had dat ding +200![]()
Gaan ze met een losse ICM-IV de vervangende treinen rijden, doe dan gewoon ICB zoals de vorige keer![]()
quote:zo 08 juli 2007 t/m wo 11 juli 2007 -- Remproeven met SGMm en zeep
Zo iets van: "Glij hem d'r in!"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet ik me bij dat laatste voorstellen. Remproeven op een gladde baan?
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denkenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:02 schreef NordicBlue het volgende:
hebben jullie allenmaal OV ofzo, dat jullie de hele dag maar aan het treinen zijn?
Het studenten-OV is gewoon een vorm van studiefinanciering, wat je ook gewoon moet terugbetalen als je je studie niet afmaaktquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken
Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kostNep-liefhebbers zijn het
Gisteren nog een DD-ARquote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:14 schreef Brembo het volgende: En V-IRM in de 3700!!!
* Ou-Tannu slaat fles.. tis maar 1 maandquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken
Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kostNep-liefhebbers zijn het
en de 16de ga ik voor 2 weken op vakantie.. dus dan valt er ook weinig te treinenquote:
met t huidige materieel tekort duurt dat vast nog wel ff.. en een T / V mag 140 volgens mij.. SGM(m) mag maar 125quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soepquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.
je avatarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep![]()
Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep![]()
njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n dingquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:
[..]
Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.![]()
Hoewel ik de Duitsers ook wel een beetje maf vind met snelheden. Afgelopen zondag met Fles, XBM en nog een vriend een rondreisje NRW gedaan en de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
Heerlijk stil ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:
de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
Goederenpad?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar 1 maand?arme ziel
Ik had gisteren Virm in de 8800. En het schommelen viel reuze mee, zelfs tussen Woerden en LeidenHet was dan ook een 94'er gelukkig, en geen 86'er. En een Veetje op de terugweg.
Overigens erg raar: Ut - Ledn duurt 41 minuten, Ledn - Ut 47. Alle etappes zijn oostwaarts een minuut langer dan westwaarts, hij staat nergens langer stil of zo. Iemand enig idee waar dat voor nodig is?
Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n ding
Wat goederenpad? De trein volgt een goederenpad? De trein kruist een goederenpad? Wat bedoel je?quote:
Volgens mij wordt er echt niet hard gescheurd door die Polder, zal me niks verbazen dat het maar 100 km/h aan tipt. Ik had het gevoel zelf ook dat het niet echt snel ging.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zou zomaar kunnen. Je weet het maar nooit met de NS. Of het is bedoeld als veiligheidsmaatregel, omdat het spoor op dat traject nu ook niet als zeer goed bekend staat.
Is dat zo? Ik zie best vaak goederentrein nogal lang stoppen op grote stations, ik dacht altijd dat dat was zodat allerlei intercitys en stoptreinen eerder konden vertrekken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende gelezen te hebben dat er op dat traject ergens een goederenpad lag. Daardoor is de trein langer onderweg, omdat goederentreinen nu eenmaal voorgaan.
t schoot tenminste wel opquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.
ok.. dat valt me tegen van jequote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand nog leuke rondjes gepland dit weekend?Ik (nog) niet
Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb een zilvere trein gezien [..] Enig idee wat dat zou kunnen zijn?In de buurt van Haarlem.
Neen, die was het iig nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast niet
Lekker danquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf morgen 10 dagen geen treinen Leeuwarden - Heerenveen. ACTS rijdt via Buitenpost, dienstregeling zie rolandrail.
Verder komende zondag de ALLERlaatste dag wadlopers in het Noorden. Het is nu definitief. Verwacht wadlopers op Leeuwarden-Groningen, maar hoogstwaarschijnlijk vooral Leeuwarden - Stavoren en misschien Leeuwarden - Harlingen Haven.
Nou dat wordt lachenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 07:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat gaat dus nooit lukken, want spoor 2 meter hoger betekend dat het hele station ook verlegd/verhoogd moet worden... 10 dagen he....Ik verwacht eigenlijk een sooort Almelo-2 hier
Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN die wadloperafsluiting, moet ik daarvoor ook via Zl - Gn - Lw omrijden dan of zo?
Is misschien heul geen gek ideequote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:11 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.
In november zijn de kansen op mist een stuk beter bedenk ik me net trouwensquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt hij trok enorm op daar.
Mist.. zou kunnen, hij rijdt doordeweeks (dinsdag tot en met vrijdagochtend) om half 6 's ochtends weg uit Leeuwarden ri Groningen...
Ja maar een vingerverfbeurt maakt van een Silberling toch niet een Halberstadt of zo? Er moeten toch technisch ook wel verschillen zijn zou je denken?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's welSilberlingen zijn het iig niet, want ze zijn rood
Bij de oosterburen worden ze n-Wagen genoemd.
Ja, bolle afrondinkjes kwa dakrand. rest lijkt me min of meer hetzelfde toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Zug-Chef het volgende:
En zie het verschil met de westerse variant:
[afbeelding]
Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rode bakken met 2 stel witte klapdeuren op 1/3 en 2/3 baklengte. Dat is wat ik halberstadt noemMaar Silberlingen zijn dus gewoon zilvergrijs, en met dezelfde deurindeling en zo?
hmm nou je t zegtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |