Niks speciaals aanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming
Dat zie je niet vaak, een ICRm in Groningenquote:Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom![]()
Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein
http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U
http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf
Op 18 juli is het setje in Lw![]()
Komt wel vaker voor. Bij verstoringen pakken ze een stammetje dat in Zwolle staat te niksen. Bij materieeltekort wil er ook nog wel eens eentje in de 9100 geplaatst worden. De extra stopper Zwolle-Groningen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:16 schreef Robin2130 het volgende:
Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt
Nope. Eigenlijk hadden de trein door moeten trekken tot Meppel en daar een overstap op de 9100 genereren. Moeten ze alleen even perron 1 daar ophogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
Ik denk dat ze het meer richting isolatie hadden moeten zoeken. Een optrekkende GTW hoor je namelijk boven bijna alles uit.quote:Arriva gaat bromtoon Spurttrein te lijf
HEERENVEEN -
De nieuwe Spurttreinen van Arriva zullen een hoger toerental draaien wanneer ze stilstaan. Het vervoersbedrijf neemt de maatregel naar aanleiding van klachten van omwonenden van treinstations.
Die meldden eerder dit jaar dat ze last hebben van een diepe brom van de stationair draaiende treinen.
De vervoerder stelde samen met fabrikant Stadler en de omwonenden een onderzoek in. Uit geluidstesten bleek dat het gebrom afneemt wanneer de dieselmotoren een hoger toerental draaien.
Er wordt nu gekeken bij welk toerental de minste geluidsoverlast wordt veroorzaakt, zodat dit zal worden doorgevoerd.
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens
quote:
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.
Slurpquote:Ja hoor, weer meer brandstof verbruik van die krengen en ze zuipen al meer dan verwacht. Wij als personeel van Arriva noemen ze dan ook niet de Spurt maar de Slurp. En nu kunnen we ook wel fluiten naar onze eindejaarsuitkering, want die hangt namelijk af van hoe zuinig wij rijden met die dingen. Maar zo valt er gewoon niet zuinig te rijden. Lekker hoor !!!
Gepost door [Niveau: gemiddeld] Beloji op 03-07 20:28
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:
[..]
Slurp![]()
![]()
Dan ken je Arriva nog nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 01:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen
Ik denk:quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:01 schreef PabloLopez het volgende:
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van?
Doodloperquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
quote:Stationsclassificatie
Indeling van stations in 3 klassen ten behoeve van de gebruiksvergoedingen;
Klasse 1 (4 stations): Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal;
Klasse 2 (38 stations): Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle.
Klasse 3: (333 stations) alle overige, niet in klasse 1 of klasse 2 ingedeelde stations.
Kopstoot?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Tof, nu ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:59 schreef thatsme het volgende:
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!
Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld:
14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK)
15 reserveringen Utrecht - Senec (SK)
en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk.
Was totaal geen probleem.![]()
Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen.
Dat is inderdaad minder! De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem. IK hoop dat ik niet tegen jouw ervaringen aanloop!quote:
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef thatsme het volgende:
De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem.
Ik zat dus met een groep van 16 personen in een CNL (duisburg-wenen) en geen probleem gehad met de kaartjes.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemIk heb het in Frankrijk kunnen uitleggen aan de HC, die er gelukkig relaxed mee omging, maar potentieel kan je door dat soort slordigheden wel een hoop ergernis met autoriteiten oplopen, terwijl je zelf niets misdoet. En terwijl het gewoon niet nodig is.
Tsja. Als het niet mag, dan krijgen Prorail en Tytsjerkstradeel een claim van ACTS om de oren. 11 dagen, omdat het spoor naar Heerenveen er uit ligt, moet toch kunnen.quote:
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:
[..]
Mhoah een goederentrein die door een dorp dendert is natuurlijk ook wat anders dan een boemeltje van Arrivaquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:52 schreef Zug-Chef het volgende:
11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |