abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50948892
Weet iemand trouwens wanneer waar Strukton-loc 302282 is? Somda doet niet echt leuk mee....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:14:51 #52
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50949014
Staat die niet al een paar weken in Amersfoort?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50949047
Ik zal er morgen eens op letten Ik heb haar een tijd terug wel daar zien staan ja, maar ik let er niet iedere dag op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50949088
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 20:19:21 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50949161
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef Socios het volgende:
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
Is al oud nieuws. Alles is offline gehaald een tijdje geleden. Dit omdat het gevoelige informatie betrof. Nu zijn ze bijna weer zo ver dat de openbare informatie van de doorkomststaten weer online kan, omdat ze het spoorboekje overgetikt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50949226
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
pi_50949534
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:20 schreef Socios het volgende:
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:25 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50949987
En zeg maar dag tegen de Wadjes:
"NedTrain meldt dat er, zoals gepland, nog 2xDH2 in Onnen staan voor het transport op 4 juli. Verder wordt gemeld dat er op 12 juli op papier weer een vloot DH-stellen buiten dienst gaat bij Arriva: als ik het goed begrijp, gaat het dan om 21 bakken. Daarvan wil men er de week erna al een stuk of 10 naar Amersfoort laten verslepen."
Aldus Michiel ten Broek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 20:56:51 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50950297
ik las het net ook. Als er dan 21 bakken buitendienst gesteld worden, dan is dat alle DH wat ze momenteel nog hebben rijden op een DH1 na.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:58:57 #60
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50950350
Zijn ze in Snits ook weer blij
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 21:00:56 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50950417
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50959101
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
Mwah, de NS kan ze nuttig inzetten op de 3700! Die wadlopes zijn daarvoor prima materieel! 1 bak DH-1 en dat noemen we een intercity .
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:57:50 #63
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50960915
Lekker weertje gisteren

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50961812
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:02:20 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50962047
Vanochtend omstreeks 8:45 verscheen in Tilburg de IC naar Venlo van 7:06 op de borden. Verbaasde reizigers alom.
Conducteur met railpocketdinges: "Verrek, het is 'm ook nog, met +100" .

Overigens mocht de stoptrein er nog voor, dus die heeft uiteindelijk nog wel wat meer vertraging opgelopen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03:11 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50962061
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
De EO zendt zulks nog regelmatig uit onder de naam Rail Away ofzo. Met name de aflevering over Berlijn is tof .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_50962064
Duitse filmpjes weet ik zo niet. Maar zoek eens op ´trajectvideo´. Er is een hele Nederlandse serie van gemaakt en er staan veel van dat soort video´s op internet.
pi_50962161
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Bedoel je Bahn TV, dat is een zender die je ook op internet kunt vinden. Ik zoek hem even voor je op.
pi_50963738
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Met name de aflevering over Berlijn is tof .
Nu ook op BahnTV
pi_50964030
bahnTV rond 4u 's nachts
bye
pi_50964286
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:41:37 #73
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_50966847
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk

Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:43:30 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50966914
Verder is deze week al tweemaal mijn bus uitgevallen. Zou het iets met verminderd onderhoud te maken hebben, aangezien over een week of zes toch de nieuwe vloot komt?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:45:21 #75
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50966975
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk

Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Mwah, komt vast wel goed door een prachtig geel ding erbovenop te monteren.

Mij lijken de nieuwe haltepalen in elk geval erg fijn omdat er elektronische info ed op te staan komt. Beetje vergelijkbaar als de infotin proef van Hermes volgens mij.

Maar dit hoort eigelijk thuis in het bustopic dus misschien dat we daar maar hierover verder moeten gaan
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50967735
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:31 schreef vosss het volgende:

[..]

JA!!!!
koop een schotel.. ding is FTA te ontvangen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:49:27 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50969056
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Vosssje

www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden

Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit

[ Bericht 13% gewijzigd door Dr_Flash op 29-06-2007 13:59:56 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50971060
Wat zaakjes van gisteren toen het wel mooi weer was





  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:25:41 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50976407
Dordt zuid weer ja? Die frambozenlollies van de HSA blijf ik spuuglelijk vinden treouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50976689
Ghehe ja Dordt Zuid inderdaad, lekker middagje was het. Mooie wolkjes in de lucht Maarre wat is er mis met de CityNightLine volgens je msn ?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:46:48 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50977047
Oh gewoon, naast de al genoemde tekortkomingen tov Corail Lunea het feit dat ik geen spaarpunten kreeg op mijn rit Köln - Zürich, en dan afgescheept word met een "is helaas niet mogelijk" mailtje als ik vraag om dat recht te trekken. Terwijl ik weet dat dat helaas WEL mogelijk is En dat het dus een stelletje vuile moederneukers zijn en zo. Dat is alles eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50977749
Best wel ziek van Hong Kong naar Praag met een goederentrein, alleen ik vraag me af hoe dat zit met de spoorbreedtes?


Proef met volle containers is geslaagd
ERS spoort tussen China en Europa
Maersk-dochter ERS beslist binnenkort of het een wekelijkse containertrein tussen China en Tsjechië laat rijden. Het kost wat meer, maar is dan ook twee keer zo snel.

In zeventien dagen heeft het in Nederland gevestigde European Rail Shuttle (ERS) een trein met 52 volle veertigvoetscontainers vanuit de Chinese havenstad Shenzhen naar Pardubice bij Praag gereden. Vervoer over zee via Rotterdam of Hamburg had minimaal twee keer zo lang geduurd.

Het is voor het eerst dat een volle trein de route China-Europa heeft afgelegd, zegt directeur Frans Zoetmulder van ERS. Deutsche Bahn heeft eerder proeven gedaan op het traject, maar dat was zonder lading. Maersk Line-dochter ERS heeft de proef uitgevoerd op aanvraag van een klant. Wie dat is, wil Zoetmulder niet prijsgeven, wel dat de lading bestond uit computeronderdelen. Bekend is dat Apple een grote assemblagefabriek in de eindbestemming Pardubice heeft. Met diezelfde klant voert ERS over twee weken besprekingen om de 12.500 kilometer lange route in een wekelijkse dienstregeling op te nemen. Zelf is Zoetmulder hoopvol dat dat lukt. We zijn uitermate tevreden over de manier waarop dit eerste transport is verlopen. Gezien het succes verwachten we dat de animo voor deze alternatieve route de komende tijd snel zal kunnen groeien. Zeker met de huidige congestie in het zeevervoer.

Port-portvervoer
Zoetmulder ziet met name mogelijkheden voor bestemmingen die diep in het Europese achterland liggen. Het landtransport vanuit de West-Europese zeehavens richting Oost-Europa wordt ermee bespaard. Omgekeerd zou het spoor ook kansen bieden voor vervoer van de Europese havens naar het Chinese binnenland. We zijn dat aan het onderzoeken. Maar port-portvervoer, dus bijvoorbeeld van Shenzhen naar Rotterdam, ligt minder voor de hand, aldus de ERS-directeur.

De proef is eind mei, begin juni uitgevoerd. Uiteindelijk heeft de trein er met zeventien dagen korter over gedaan dan verwacht. Maar we hadden voorzichtig gepland. Aan het proeftransport is zes maanden voorbereidingstijd voorafgegaan. Om vervelende verrassingen aan de grenzen te voorkomen waren de douanediensten van de betrokken landen vooraf op de hoogte gesteld van het vervoer en van de inhoud van de containers. De route loopt door Mongolië, Rusland, Wit-Rusland en Polen.

Bron: Railcargo.nl
............................
pi_50977902
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vosssje

www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden

Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.

Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen

Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50977965
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a.

Sneltrein Lw - Gr van 10.58 reed niet.

Stoptrein Lw - Gr van 11.01 reed van spoor 5b met + 15min.

Kortom: Druk en chaos vanochtend, de oorzaak weet ik eigenlijk niet.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:24:39 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50978064
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.

Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen

Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijn Hou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50978488
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
pi_50978913
Aanrijding-met persoon Spoortunnel Rotterdam Blaak

... Vanaf het perron dus waarschijnlijk, juist een spoorloper die de tunnel uit wilde ofzo
pi_50979396
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:39 schreef Socios het volgende:
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
Euhm ik geloof het niet anders gaat hij niet stoppen in Lwc.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:15:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50979618
Waar stopt die inselzug eigenlijk allemaal? Leer, Winschoten, HoogezandSappemeer, Groningen, Leeuwarden, harlingen Haven of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50979789
Hij stopt eigenlijk gewoon waar ook de normale stoptrein dan stopt. Het is helaas geen extra (snel)trein... Hij stopt dus ook in Leeuwarden Camminghaburen. Maar zie net dat die vertraagde 10.49uur niet de Inselzug was, die ging al een halfuurtje eerder.
pi_50979935
Ik ben er niet zeker van dat de Inselzug overal stopt.
pi_50980081
Niet in Grijpskerk en/ of Zwaagwesteinde en soms ook niet in Sappemeer Oost en Kropswolde. Hangt er maar net van af welke stoptrein(en) de Inselzug vervangt. Had ook graag gezien dat ´ie alleen in Nieuweschans, Groningen, Leeuwarden en Harlingen Haven stopte.
pi_50980529
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijn Hou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Ow maar er zijn er best nog een paar beschikbaar hoor
iig genoeg om vanavond lekker lam naar te koekeloeren met een berg bier en shoarma in mn pens als ik terug ben van de kroeg

Ik dacht echt dat dit helemaal niet meer bestond en om wat voor reden dan ook niet meer gemaakt werd.
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50985059
Schiet weer lekker op met de HSL Amsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het
............................
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:08:28 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50985148
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:41 schreef vosss het volgende:
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"

Van je collega's moet je het maar hebben niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:11:31 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50985228
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:05 schreef sander89 het volgende:
Schiet weer lekker op met de HSL Amsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het
quote:
De tunnel is zo stoffig dat het zicht nog minder dan vijf meter is. Het lukt de ventilatoren niet om het stof weg te zuigen. Zolang de treinen nog niet met een veiligheidssysteem zijn uitgerust, dat kan nog vijf jaar duren, moeten de machinisten op eigen zicht en stapvoets door de tunnel rijden.
Minder dan 5 meter WTF welke debiel verzint zoiets?

Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50985598
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Minder dan 5 meter WTF welke debiel verzint zoiets?

Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen . Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof . Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt .
pi_50985821
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:24 schreef SNArky het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen . Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof . Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt .
tuurlijk wel... stof ook weg
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:12:58 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50998152
Stapvoets rijden is dus hooguit enkele km/h (bij een zicht van minder dan 5 meter). Dat betekent dat je over de GroeneHarttunnel, 8,5 km lang, straks dus een paar jaar lang 3 uur doet. Dat kan natuurlijk niet, daar moet iets op bedacht worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50999486
En we leven met zn allen in een geweldig prutsland...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')